Jag har fått för mig att det belastar Squeezebox Server en del om man har många stora omslag, tydligen har den server som finns inbyggd i Squeezebox Touch svårt att hantera det i alla fall.
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
Logitech Squeezebox Duet
(Mediaspelare)
|
7
|
(90)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter (3224 inlägg)
|
2 år sedan |
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
13 år sedan |
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg)
|
14 år sedan |
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg)
|
15 år sedan |
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg)
|
16 år sedan |
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 09 August 2010 - 13:38
Jag har fått för mig att det belastar Squeezebox Server en del om man har många stora omslag, tydligen har den server som finns inbyggd i Squeezebox Touch svårt att hantera det i alla fall.
Postad 14 August 2010 - 11:20
Jag använder ett program som heter Album Art Downloader
Den metod jag funnit enklast är att lägga omslaget som en fil med namnet folder.jpg i samma mapp som FLAC-filerna till ett album, men man kan även bygga in bilden i själva FLAC-filerna med hjälp av taggningsprogram, exempelvis Mp3Tag
Välj inte för stora omslagbilder, jag brukar hålla mig runt 300-500 pixlar. Inga BMP-filer.
När det gäller EAC så använder jag ett script som heter REACT2 som automatiserar mycket av jobbet (hämtar omslagsbild, beräknar replay gain och lägger till i taggarna på filerna. Tyvärr lite bängligt att installera, men sparar tid när man är igång. För att få det att fungera med senaste EAC behövs en moddning.
Album art går även dessa att använda till min I pod touth så man kan få omslagsbilder till den? Hur gör man då? Vilken stolek på bilderna? Inte så insatt i detta.
Postad 15 August 2010 - 20:13
Satt och lyssnade på musik då jag samlade ihop mina fjärrkontroller och då helt plötsligt slutar ljudet att funka. Vet inte om det var något jag kom åt eller om det är något annat fel som uppstod.
Kör med optisk kabel till förstärkaren och har testat en annan optiskt kabel men utan resultat. Har även testat att sätta i en kabel från digitaldekodern och då får jag ljud så inställningarna i förstärkaren verkar vara riktiga.
I fjärren så ser det ut som vanligt och låten spelas på som om inget vore fel utan att det inte hörs något då.. Kopplade även in analog kabel och försökte den vägen, tror att jag lyckades ställa om i förstärkaren på rätt sätt men det funkade inte iaf...
Vore toppen om någon har en bra idé på vad som kan vara lösningen på detta!
Postad 16 August 2010 - 17:23
Har kört en SB duet rätt länge nu och det mesta funkar helt ok, men jag undrar om någon har nåt tips om dessa två grejer:
1. Kan man på nåt sätt få upp styrkan på displayen? det är i princip omöjligt att se nåt om solen lyser ute pga av den oerhört låga "intensiteten" i displayen.
2. Batteriet börjar bli kasst - måste laddas hela tiden typ - efter 10 min så börjar det ta slut, nån som har bytt ut sitt batteri till kontrollen?
// T
Postad 16 August 2010 - 19:25
Hej
Har kört en SB duet rätt länge nu och det mesta funkar helt ok, men jag undrar om någon har nåt tips om dessa två grejer:
1. Kan man på nåt sätt få upp styrkan på displayen? det är i princip omöjligt att se nåt om solen lyser ute pga av den oerhört låga "intensiteten" i displayen.
2. Batteriet börjar bli kasst - måste laddas hela tiden typ - efter 10 min så börjar det ta slut, nån som har bytt ut sitt batteri till kontrollen?
// T
Har samma problem med displayen och det vore väldigt bra med en lösning på det problemet!
Postad 17 August 2010 - 14:08
Verkar svårt att uppbringa en i Sverige om man inte går över 3.000:- ?
Postad 19 August 2010 - 09:40
Postad 19 August 2010 - 10:04
Har köpt en begagnad Duet som funkar bra när det gäller webradio, MEN, jag får inte squeezecenter server att funka, har installerat rätt version och skapat ett konto etc, men serverprogrammet vägrar att starta, i kontrollpanelen för server så går det inte att göra några ändringar och där får jag bara beskedet att server stängt av sig. Vad göra ? Kan det bero på att duetten är regggad av tidigare ägare och därmed ansluten till mysqueezebox konto ?
Så var det för mig och jag kontaktade den tidigare ägaren och bad honom attt avregistrera den på hans konto men han visste inte hur man gjorde.
Jag skickade då ett mail med mina kontouppgifter och bifogade ett kort på serienummer-klisterlappen på undersidan till Logitechsupporten och fick svar från dom att dom avregistrerat produkten från det gamla kontor och registrerat den på mig! efter det har det fungerat fint!
Lycka til!
Postad 10 September 2010 - 15:20
Postad 10 September 2010 - 16:15
Nu har jag ingen controller men såvitt jag vet så hämtar den tiden från Squeezebox Server, alternativt MySqueezebox om du inte har någon egen server. Finns alltså ingen meny eller liknande för att ställa klockan. Möjligen kan det finnas något under Controller/Settings/Advanced/Date & Time/Time Format (jag googlade den lösningen så jag vet inte vad menyerna heter på svenska eller om de ens finns), ligger du hela timmar fel är det väl troligen tidzon eller sommar/vintertid som spökar.Nån som kan tala om för mig hur fan man ställer in klockan på controllern ??
Postad 15 September 2010 - 15:47
Men Spotifypluginen så vart ju hela systemet väldigt mycket bättre. Hoppas det utvecklas mera.
Hemm hos mig
Redigerat av Unregistered9c97d1f2, 15 September 2010 - 15:48.
Postad 07 October 2010 - 07:51
Jag var först inne på en Touch men den kan man ju inte ta med sig i knät när man sitter i fåtöljen..
Hur kommunicerar fjärren med SqueezeCenter - via receivern via routern direkt?
Alltså, kan man använda fjärren även om man inte slått på receivern (eller om man har dålig mottagning mot receivern där man står), och då styra en eller två SB3:or?
Hur är svarstiden, jämfört med en sb3:a?
Postad 07 October 2010 - 09:02
Touch skall närmast betraktas som en ersättare för SB3 men med touchfunktionen som en bonus.Jag var först inne på en Touch men den kan man ju inte ta med sig i knät när man sitter i fåtöljen..
Normalt sett via router även om det lär finnas någon variant där man använder Receivern som accesspunkt om den är ansluten till ethernet.Hur kommunicerar fjärren med SqueezeCenter - via receivern via routern direkt?
Annars är det ju populärt att använda Iphone eller Ipod Touch som fjärrkontroll.
Postad 07 October 2010 - 09:49
Touch skall närmast betraktas som en ersättare för SB3 men med touchfunktionen som en bonus.
Normalt sett via router även om det lär finnas någon variant där man använder Receivern som accesspunkt om den är ansluten till ethernet.
Annars är det ju populärt att använda Iphone eller Ipod Touch som fjärrkontroll.
Tack för snabbt svar! Är det stor skillnad på responstid mellan duet-fjärren och tex en iphone?
Det måste det väl vara, för då navigerar man via en web-browser, eller?
Postad 07 October 2010 - 12:44
Har inte själv testat någondera, men skulle tro att responsen är likvärdig om inte rentav snabbare på Iphone. Den använder inte webbrowsern utan det är en app som utnyttjar samma protokoll som Controllern. Däremot har ju controllern några dedikerade knappar vilket kan vara ett plus jämfört med "virtuella" knappar på en pekskärm. Vanligaste appen för iPhone heter iPeng men jag tror det finns fler, finns även appar för Android och för Symbian finns en i tidigt betautförande.Tack för snabbt svar! Är det stor skillnad på responstid mellan duet-fjärren och tex en iphone?
Postad 07 October 2010 - 15:00
Tack för snabbt svar! Är det stor skillnad på responstid mellan duet-fjärren och tex en iphone?
Nej det är inte via browsern utan via en speciella apps och personligen tycker jag det är mycket smidigare med touch skärmen än med knappar. En modern iphone/ipod har ju klart bättre hårdvara än den tillhörande fjärren med.
Själv kör jag ipeng på en iphone 3gs.
Postad 07 October 2010 - 18:20
Nu har jag ingen iphone så det känns ändå väldigt prisvärt med en receiver och en controller för 2222kr.. eller känns den redan gammal? Kanske bättre med bara en receiver och en annan fjärr..?
Redigerat av dgordon, 07 October 2010 - 19:06.
Postad 08 October 2010 - 08:43
Eftersom den i princip måste prata WLAN, kunna köra appar och det dessutom måste finnas en väl fungerande app tillgänglig så begränsar det ju utbudet en smula, i nuläget antingen någon slags smartphone, iPad eller iPod Touch. En del motsvarigheter till iPad med Android är väl på väg ut på marknaden nu.Kanske bättre med bara en receiver och en annan fjärr..?
Har man redan en lämplig pryl så vore valet enkelt, men personligen skulle jag inte köpa någon av dessa enkom för att ratta min Squeezebox.
Betänk även att originalfjärren klarar av att utföra grundkonfigurationen av receivern, det gör i nuläget inte alla tredjepartsappar. Det finns alternativ, men det lär fortfarande vara smidigast med originalfjärren.
Postad 08 October 2010 - 17:56
Apple vill jag helst undvika (vill slippa itunes, men det är nog en annan diskussion), men finns det inte någon bra Android-app att styra med?
Jag har sett att det börjat dyka upp små surfplattor..
Redigerat av dgordon, 09 October 2010 - 16:22.
Postad 11 October 2010 - 03:58
Som sagt, det finns appar till Android, har inte namnen i huvudet bara. Eftersom iPeng är lite av urfadern när det gäller sånt här så var det den jag hänvisade till. Itunes kommer inte i närheten av mina datorer så där behöver du inte förklara något.
Postad 16 October 2010 - 13:49
Redigerat av Jpo, 23 October 2010 - 15:29.
Postad 14 November 2010 - 17:03
Trycker man på paus eller hoppar till nästa låt så kommer den igång, sen kan den spela några låtar innan det är dags igen, mysko........och väldigt irriterande........
Win XP
Squeezbox Duet
//Fella
Postad 23 November 2010 - 18:52
Postad 06 February 2011 - 21:58
Tänkte också köra 2 lineouts på vardera så att de sammanlagt kan serva 6 anläggningar.
Tycker det är bra att ha tillgång till flera controllers exvis om batteriet tar slut.
Att köpa lösa controllers eller receivers hade kostat samma som en Duet så det var ett sämre alternativ.
Har nu läst igenom 150 sidor på forumet och lärt mig en hel del, även antecknat viktiga saker.
Har ändå en del frågor, sedan återstår 2 saker.
Att tagga om all musik samt att testa olika plugins.
Frågor:
1, Om controllerns 3,5 uttag fungerar om det är line in eller ut ? Detta fick jag nyligen svar på.
Jag har lyckats få igång det via aktivering i inställningarna. Funkar suveränt, det går att lyssna via inbyggda
högtalaren i controllern även att lyssna via lurar i 3,5 uttaget. Nu kan man då ta ut controllern på altanen och koppla in den i stereon på altanen, behöver inte släpa ut laptopen.
2, Är stödet igång för SD kortplatsen ännu? Vad gäller för IR-ögat?
3, Hur ser själva flödesschemat ut för SB ? Är det controllern som via WLAN styr Squeezecenter som i sin tur styr Squeezenetwork som styr Receivern eller är det på annat sätt?
4, Använder för närvarande Squeezecenter på en av mina laptops, är det någon nackdel att ha Squeezecenter på flera olika laptops i huset? Då kan jag sätta på den som står närmast där jag skall spela.
5,Har några olika NAS. bl.a Netgear Stora som vad jag förstår inte kan användas mot SB.
Är det fortfarande så att man tappar prestanda genom att använda NAS istället för PC, eller har detta förbättrats idagsläget? Vill inte kompromissa utan vill använda det som ger bäst prestanda.
6, Om jag nu skall köra Squeezecenter på en dator så måste det väl vara bättre med en laptop som drar mindre ström än en stationär. Wakeon Lan är väl också att föredra. Har några stycken att välja på bl.a. en äldre Compaq
som jag inte använder till något. Compaq Armada 4150 heter den. Den är väl från 1997 tror jag och kör Win-98, räcker den till?
7, Om jag skulle använda en laptop som dedikerad Squeezeboxserver och ställa den på ett ställe med fast nätverkslina vad händer då med kopplingen mot Squeezebox om jag rycker ut nätverksladden och kör WLAN tillfälligt? Squeezeboxen skall ju installeras olika beroende på om man kör med tråd eller utan tråd.
Postad 07 February 2011 - 12:20
Kan användas vid uppgradering av mjukvaran i Controllern om andra metoder strular. Kan inte användas för att ha musik på SD-kort.2, Är stödet igång för SD kortplatsen ännu? Vad gäller för IR-ögat?
Du svänger dig med föråldrade begrepp. Controllern styr Squeezebox Server (tidigare Squeezecenter) via WLAN. Squeezebox server styr Receivern. Squeezenetwork var den tidigare benämningen på MySqueezebox ("molnversionen" av Squeezebox Server) och den är lite lurigare att placera in i flödet. Kör du med egen server så är det lämpligt att den är inloggad mot MySqueezebox för att du skall kunna använda olika tjänster för webradio m m. Kör man utan egen server så måste Receiver och Controller vara uppkopplade mot MySqueezebox för att något alls skall hända, då ta MySqueezebox över uppdraget att styra Receivern men du kan då bara lyssna på webradio och och andra onlinekällor.3, Hur ser själva flödesschemat ut för SB ? Är det controllern som via WLAN styr Squeezecenter som i sin tur styr Squeezenetwork som styr Receivern eller är det på annat sätt?
Nackdel och nackdel, jag ser ingen direkt fördel med det. Bättre att ha en server som alltid står på.4, Använder för närvarande Squeezecenter på en av mina laptops, är det någon nackdel att ha Squeezecenter på flera olika laptops i huset? Då kan jag sätta på den som står närmast där jag skall spela.
Just Stora är väl en rätt sopig NAS, men det finns modeller som brukar få godkänt när det gäller prestanda. Normalt sett har ju en PC tillverkad de senaste åren betydligt snabbare processor och mer minne så de delar som kräver lite kraft kommer att gå smidigare på en PC, men jag tror nog att nyare NAS är snabba nog för att man inte skall uppleva det som något problem. Tyvärr är ju NAS inte särskilt prisvärda om man ser till prestanda per krona.5,Har några olika NAS. bl.a Netgear Stora som vad jag förstår inte kan användas mot SB.
Är det fortfarande så att man tappar prestanda genom att använda NAS istället för PC, eller har detta förbättrats
idagsläget? Vill inte kompromissa utan vill använda det som ger bäst prestanda.
Funkar bra att köra på en laptop, och det är nog inte omöjligt att få igång servern på den datorn, men jag skulle rekommendera något snabbare.6, Om jag nu skall köra Squeezecenter på en dator så måste det väl vara bättre med en laptop som drar mindre ström än en stationär. Wakeon Lan är väl också att föredra. Har några stycken att välja på bl.a. en äldre Compaq
som jag inte använder till något. Compaq Armada 4150 heter den. Den är väl från 1997 tror jag och kör Win-98, räcker den till?
Sannolikt inga problem så länge datorn får samma IP-adress. Squeezebox-prylarna bekymrar sig inte ett skvatt om ifall resten av nätverket är trådat eller trådlöst, det är bara för kommunikationen mellan box och router som man ställer in det.7, Om jag skulle använda en laptop som dedikerad Squeezeboxserver och ställa den på ett ställe med fast nätverkslina vad händer då med kopplingen mot Squeezebox om jag rycker ut nätverksladden och kör WLAN tillfälligt? Squeezeboxen skall ju installeras olika beroende på om man kör med tråd eller utan tråd.
Postad 15 February 2011 - 20:00
Idag köpte jag en NAS RND2110.
Jag vet att den är långsammare än en pc med server på
men jag köpte den också för att priset var riktigt bra och att den har
bättre möjligheter än Netgear Stora.
Tror också att den är lättare att nå via webben(fler protokoll).
Nu till min fråga:
Kan jag ha både Squeezeserver på min laptop och också köra Squeeze på NASEN
samtidigt? Jag har inte på laptopen hela tiden utan min tanke var att på något sätt kunna
köra bägge funktionerna samtidigt.
Exvis om jag råkar ha laptopen på så kör jag via servern på den, och om jag kanske vill lyssna på Squeezeboxen
någon gång och laptopen inte är på så kan jag ändå lyssna via NASEN.
Funkar detta, kan man ha bägge igång och välja viken man vill använda?
Postad 15 February 2011 - 20:13
Redigerat av Vtunabo, 15 February 2011 - 20:13.
Postad 16 February 2011 - 20:19
Men hur väljer man vilken man kör från?
Låt säga att man har på laptopen med SBS och spelar
från en NAS med SBS, då är det väl bäst att nyttja servern på
laptopen då den är snabbast. Kan man göra prioval i inställningarna eller hur funkar det?
Postad 20 February 2011 - 11:48
Postad 22 February 2011 - 20:06
Postad 27 February 2011 - 23:55
Försöker plugga i lurarna i uttaget men då
fortsätter det att spela via controllerns
högtalare. Det har funkat tidigare med lurar men nu
går det inte längre.
Någonting jag missat?
Postad 28 February 2011 - 09:52
Det finns en applet som låter dig styra manuellt vilken väg ljudet skall ta, Headphone Switcher
Postad 01 March 2011 - 19:38
Har kört med duetten i två år o det har funkat kanon men nu har recievern börjat tjura. Oavsett vad jag gjort så blinkar den ilsket rött. Installerat om Squeezeserver, nollat både Controllern o recievern ett flertal gånger. Rotat i routern osv... Controllern däremot funkar som den ska, inga problem att få ljud från den, hittar datorn på en sekund typ.
Kan det vara så enkelt att recievern gått till de sälla jaktmarkerna? Hade dator o reciever igång när jag gick hemifrån, när jag kom hem efter några timmar hade detta hänt...
Nån med koll här kanske?
//Jonas
Trist att behöva skaffa andra prylar när detta funkat så bra så länge men får jag inte igång det(snart) åker allt till tippen...
Postad 02 March 2011 - 00:42
Tack för detta fina tips. Jag har lyckats installera appen och jag kan välja mellan att spela upp via controllern eller ljuduttaget. Det som inte funkar är musikljudet. Det är knäpp tyst trots att låten rullar på i displayen. Däremot hörs alla inbyggda ljud från controllern som de skall, men inte musiken.Hela funktionen med att spela via Controllern har väl Beta-status såvitt jag vet och många verkar ha lite olika upplevelser av den.
Det finns en applet som låter dig styra manuellt vilken väg ljudet skall ta, Headphone Switcher
Kan det vara någon annan inställning jag missat?
Kanske appen inte stödjer senaste serververuppdateringen 7.5.3
Postad 14 March 2011 - 22:36
Varje gång man startar Controllern så ligger den i Speakerläge.
Måste säga att ljudet via hörlursuttaget är alldeles enastående.
Rent och kraftfullt, mycket bättre än mycket annat jag lyssnat på med lurar,
beror det på en bra DA omvandlare i Controllern?
Ofta tappar Controllern kontakten med biblioteket,
får det att funka igen efter omstart av Controllern,
vad kan detta bero på?
Postad 20 March 2011 - 10:00
Köpte en Duet igår (beg) och har i stort fått den att fungera, dock inte som jag först installerat den: på min NAS (Netgear Stora), men via datorn. Däremot funkar inte Spotify av någon anledning... Kan det vara att LAME-codec inte är installerad? Har försökt klura ut vilken LAME som ska användas och var den ska placeras...
Någon som kan assistera??
Postad 20 March 2011 - 14:00
Möjligheten att söka inom en tråd används tyvärr inte så ofta.Orkar inte plöja igenom tråden i min jakt på svar - Sorry!!
Mest trafik om den lösningen på denna sida hittar du i denna tråd. Du måste alltså ha tredjepartsplugin, den officiella appen funkar inte på Duet. Tveksamt om det funkar på en Stora. Utveckalren av pluginet hänger i Squeezebox-forumet och i den tråden finns säkert många som kan hjälpa.Köpte en Duet igår (beg) och har i stort fått den att fungera, dock inte som jag först installerat den: på min NAS (Netgear Stora), men via datorn. Däremot funkar inte Spotify av någon anledning... Kan det vara att LAME-codec inte är installerad? Har försökt klura ut vilken LAME som ska användas och var den ska placeras...
Postad 20 March 2011 - 18:12
Tack för input! Ska se om jag får till det efter infon som finns i trådarna.
Edit: Det löste sig med 3e-partsplugin från Triode! Tack för assistansen alfista!
Redigerat av lapbeg, 20 March 2011 - 19:22.
Postad 22 March 2011 - 18:42
Jag har 3 st Duet i 3 olika rum.
Alltså 3 Controllers med tillhörande 3 st Receivers.
Har problem med att finna dessa spelare.
Jag har lyckats att finna 1st Receiver och 1 Controller i samtliga 3 Controllers.
Jag fick frågan om registrering på denna, det fick jag inte på dom andra 2.
Skall det vara så att man i varje Controller skall kunna se 3 st Receivers och 3st Controllers?
Jag har döpt varje Receiver med rumsnamn.
Behöver jag registrera alla enheter för att spelarna skall hittas?
Isåfall hur gör jag det nu efteråt?
Hittar ingen meny för detta.
Postad 24 March 2011 - 11:24
Serverconfig ser inte riktigt ut som när jag installera den sist
Nån som vet?
Postad 24 March 2011 - 17:18
Sen hittar du Triodes Spotify plugin i sektionen för rekommenderade 3:de parts pluggar
Postad 24 March 2011 - 17:25
Längst ned på pluginsidan ska du ha en bock för 3:de parts plugin
Sen hittar du Triodes Spotify plugin i sektionen för rekommenderade 3:de parts pluggar
Hittar inte ens nån pluginsida, bara deras officiella appz och plugin
Edit/ Nu löste det sig efter 5 försök, fick inte fram flikarna i inställningar men nu gick det alltså
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 24 March 2011 - 17:29.
Postad 24 March 2011 - 18:49
Controllerna tror jag läggs till när man aktiverar headphoneswitchen och använder
Controllern som spelare.
Tycker att programvaran i Controllern är väldigt buggig.
Får olika menyer när jag installerat om.
Exvis så har jag både engelska och svenska som språk
i menyerna trots att jag valt svenska.
Postad 24 March 2011 - 19:05
Postad 24 March 2011 - 19:53
Jag har 3 st spelare-receivers med tillhörande 3 st controllers.
Till en början så fick jag bara en spelare trots att jag installerat 3 st.
Jag har nu installerat om den buggiga mjukvaran och då får jag plötsligt upp 3 st
spelare.
Min tanke var att Controllern hamnade i menyn välja spelare efter att jag använt den som uppspelare via Headphoneswitchen. Efter ominstallationen så finns inte längre valet att välja Controller som spelare i menyn välja spelare.
Postad 09 April 2011 - 11:08
Det började med att den buffrade om hela tiden när jag lyssnade på spotify 320 kbps. 1 min musik, hopp, 2 min musik hopp ochs å vidare....pysslade med lite inställningar direktströmmning eller proxy osv, utökade till 20 sek buffring för att säkra upp.Det fungerade icket! Gick då över till mysqueezebox för att inte gå via egna squeezeservern, p3 192 kbps. Fungerade bättre, men buffrade om ibland. Synkade transportrarna för att se om det var någon av dem som var felaktig. Fungerade förträffligt i 1 timme, sen buffrade de om och hamnade helt ur synk, skillde 2 sek mellan den ena till den andra.Har startat om, men fortfarande kvarstår samma fel.
Nu buffrar det om hela tiden, ibland börjar startar det inte ens upp efter ombuffring.
Har haft problem med denna konstant eftersom jag bara kör spotify och radio. Köprekommendationen på en Squeezebox duet är väl -10 ungefär för närvarande.
Men eftersom jag nu måste få fart på skräpet, är det någon som har en aning om vad som är problemet?
Postad 09 April 2011 - 18:29
Jag har stora problem med min duet som kontrollerar två transporters.
Det började med att den buffrade om hela tiden när jag lyssnade på spotify 320 kbps. 1 min musik, hopp, 2 min musik hopp ochs å vidare....pysslade med lite inställningar direktströmmning eller proxy osv, utökade till 20 sek buffring för att säkra upp.Det fungerade icket! Gick då över till mysqueezebox för att inte gå via egna squeezeservern, p3 192 kbps. Fungerade bättre, men buffrade om ibland. Synkade transportrarna för att se om det var någon av dem som var felaktig. Fungerade förträffligt i 1 timme, sen buffrade de om och hamnade helt ur synk, skillde 2 sek mellan den ena till den andra.Har startat om, men fortfarande kvarstår samma fel.
Nu buffrar det om hela tiden, ibland börjar startar det inte ens upp efter ombuffring.
Har haft problem med denna konstant eftersom jag bara kör spotify och radio. Köprekommendationen på en Squeezebox duet är väl -10 ungefär för närvarande.
Men eftersom jag nu måste få fart på skräpet, är det någon som har en aning om vad som är problemet?
När du skriver Duet antär jag att du menar en Controller som du använder som fjärrkontroll till Transportern?Hursomhelst så så går inte musiken igenom Controllern så problemet med buffring skall inte ha med det att göra.
Kör du trådlöst nätverk så kan det mycket väl vara andra nätverk i närheten som kör på samma kanal och krockar med ditt. Testa att köra med kabel en stund och se om problemet kvarstår.
Postad 10 April 2011 - 17:27
angående nätverk så är det flera hundra meter till nästa nätverk. har inga grannar inpå knuten.
I min controller kan jag välja spellistor via 3rd party spotify plugin. varannan dag. ibland fungerar det, ibland inte. Jag kan alltid se spellistorna, men varannan dag så fungerar det inte att spela låtarna, då kommer felmeddelanden bad time time .... alternativt connection reset by remote host. lite olika felmeddelanden sålunda.
jag har version 7.5.3 r9377
när jag nyss gick in på serverinställningarna för att kolla 3rd party plugin,så står det högst upp på sidan:
Felaktig databas http://www.mysqueeze...ugins/other.xml - Couldn't resolve IP address for: www.mysqueezebox.com
Nån som sett det och lyckats fixa det?
nyss fick jag även problem när jag kör mitt eget bibliotek. kör just nu via webkontrollen och ser på tidsanigvelsen att den hela tiden hoppar tillbaka 4 sek åt gången.. kontrollerade nätverket och det är troligen inte där problemet ligger. det är anslutet och har hög signalstyrka kontinuerligt.
Försökte stoppa servern, men får meddelandet .: det går inte stoppa squeezebox server. se loggbok och kontakta support.
Nice....
Redigerat av Microtimer, 10 April 2011 - 18:17.
Postad 11 April 2011 - 15:14
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
102 bilder
376 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?