* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
Sony Ericsson Satio 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(50)
|
Inga priser |
Postad 31 October 2009 - 00:54
Postad 31 October 2009 - 01:14
SE´s chatt på Mobil.se
Postad 31 October 2009 - 01:25
Postad 31 October 2009 - 01:46
Ja det tänkte jag också på. Men jag har ingen aning om hur man gör det. Detta är min första telefon som har lite mer avancerade funktioner har bara haft lite enklare mobiler innan. Är ingen nybörjare på datorer men när det gäller telefoner är jag rätt så grön,
Här är en länk Liorcifer.
Satio Update
Postad 31 October 2009 - 01:51
En annan info är att SE themes creator(att göra teman till sin sonyericssontelefon) troligtvis kommer att bli uppdaterad till att funka till Satio också. Kommer inom några veckor(kommer inte ihåg exakt och har inte källan men det är bara att googla)
Postad 31 October 2009 - 02:06
Postad 31 October 2009 - 10:21
Postad 31 October 2009 - 14:20
DLNA
Smileys
EQ i musikspelaren
Och så var det en fjärde grej som jag nu har glömt....
Postad 31 October 2009 - 16:37
Min gamla MMR-60 fungerar inte hellerMen. Funkar inte MMR-70!? Fan. Finns det någon annan fm-sändare till Sation då? Eller skulle man kunna få den att funka?
Postad 31 October 2009 - 17:39
Mycket märkligt, lyckas inte få Sation att visa kontaktbilden på den som ringer! iSync får jag inte att funka trots insticksfilerna från SEs hemsida.
Hälsar Hugo
Postad 31 October 2009 - 23:43
Hej!
Mycket märkligt, lyckas inte få Sation att visa kontaktbilden på den som ringer! iSync får jag inte att funka trots insticksfilerna från SEs hemsida.
Hälsar Hugo
Märkligt, på min fungerar det perfekt med kontktbilder!!
Postad 01 November 2009 - 08:54
Postad 01 November 2009 - 12:52
Vilka Msn apps har ni testat och vilken fungerar bäst ill just Satio?
Jag kör med "Fring".. http://www.fring.com/download/ Jag tycker att det fungerar riktigt bra, är snabbt och smidigt, går även att koppla ihop med till exempel Skype om man vill.
Jag har även testat lite andra apps men tycker inte att någon håller samma klass.. Jag har hört att "Nimbuzz" ska vara bra också, men jag har inte haft möjlighet att testa det. Jag vet heller inte om det är helt kompatibelt med Satio. Men det finns tillgängligt för Nokia Xpressmusic 5800 så det borde ju fungera med den filen.
Postad 01 November 2009 - 19:55
Jag gillade inte riktigt fring pga färger och just att det finns en hel lista grejer man kan köra med det. tycker det blir lite rörigt. Jag tror att jag har en riktig variant av msn för mobiler som jag hittade på något forum som funkar fint med satio om man inte försöker slå på "webcam", då fick man se en skymt av sig själv från kameran på framsidan sen kraschade programmet. Men använder inte msn i mobilen, har bara testat det än så länge.Jag kör med "Fring".. http://www.fring.com/download/ Jag tycker att det fungerar riktigt bra, är snabbt och smidigt, går även att koppla ihop med till exempel Skype om man vill.
Jag har även testat lite andra apps men tycker inte att någon håller samma klass.. Jag har hört att "Nimbuzz" ska vara bra också, men jag har inte haft möjlighet att testa det. Jag vet heller inte om det är helt kompatibelt med Satio. Men det finns tillgängligt för Nokia Xpressmusic 5800 så det borde ju fungera med den filen.
Postad 01 November 2009 - 20:28
Jag gillade inte riktigt fring pga färger och just att det finns en hel lista grejer man kan köra med det. tycker det blir lite rörigt. Jag tror att jag har en riktig variant av msn för mobiler som jag hittade på något forum som funkar fint med satio om man inte försöker slå på "webcam", då fick man se en skymt av sig själv från kameran på framsidan sen kraschade programmet. Men använder inte msn i mobilen, har bara testat det än så länge.
Du har ingen länk? =)
Har testat ett par applikationer men är aldrig blivit riktigt nöjd.
Postad 01 November 2009 - 23:23
Postad 01 November 2009 - 23:27
Från början var jag rätt nöjd med min Satio, men jag har två problem som gör att jag funderar på att returnera (skiten).
1. Den hittar så gott som aldrig trådlösa nätverk. Efter att ha sökt drygt 20 ggr hittade den mitt trådlösa nätverk. Är jag på stan hittar den aldrig något medan min Ipod touch aldrig haft några problem på samma platser.
2. Varannan minut hänger sig Sation i ca 5 s. Skriver man ett sms går det helt plötsligt inte att skriva, lyssnar man på en ljudfil tystnar den, talar man i telefon varken hör man eller hörs.
Blir det inte bättre av den ominstallation jag gör nu åker den tillbaka till butiken. Är det någon annan som har samma problem?
Efter ha kört en ominstallation av telefon genom Sony Ericsson Update fungerar den numera (peppar-peppar) alldeles utmärkt och jag är riktigt, riktigt nöjd med den. Förhoppningsvis håller den sig frisk.
Postad 02 November 2009 - 03:01
Den här funkar perfekt: http://symbianism.co...09-09-09-a.htmlVilka Msn apps har ni testat och vilken fungerar bäst ill just Satio?
Postad 02 November 2009 - 10:18
Postad 02 November 2009 - 12:48
Detta med Smileys hoppas jag verkligen att dom tar sig en närmare titt på. Känns ju inte som en större operation att få in det i programvaran, eller?
Skulle inte ha för högt hopp om det, då Nokia i sina S60 telefoner inte fått in smilys på xx antal år.
Postad 02 November 2009 - 13:49
Detta med Smileys hoppas jag verkligen att dom tar sig en närmare titt på. Känns ju inte som en större operation att få in det i programvaran, eller?
Det finns ett program vid namn Animated SMS som ger grafiska smileys i S60 för de som absolut vill ha det. Det integreras snyggt och elegant i programmet Meddelanden.
Postad 02 November 2009 - 13:51
Det finns ett program vid namn Animated SMS som ger grafiska smileys i S60 för de som absolut vill ha det. Det integreras snyggt och elegant i programmet Meddelanden.
Var hittar man detta program?
Postad 02 November 2009 - 15:41
Dom gubbarna var riktigt fula! Ärligt talat så förstår jag inte varför folk stör sig på att det inte finns några smileys? Om man får en glad gubbe så är det ju inte som att det bara är massa konstiga tecken som man inte förstår.
Är väl inte så farligt om det ser ut så här:
:) :*;) :D :P
Postad 02 November 2009 - 16:01
Dom gubbarna var riktigt fula! Ärligt talat så förstår jag inte varför folk stör sig på att det inte finns några smileys? Om man får en glad gubbe så är det ju inte som att det bara är massa konstiga tecken som man inte förstår.
Är väl inte så farligt om det ser ut så här::) :*;) :D :P
Nä jag stör mig inte, men å andra sidan har jag kört internet sedan 94/95 och ascii-smileys sitter i ryggraden
Postad 02 November 2009 - 18:08
Jag stör mig inte på det heller generellt sätt men när man pratar med någon via sms som använder :) och;) i var och varannan mening blir det VÄLDIGT lätt plottrigt och svårt att läsa. Lägg då till att flertalet gärna skiter i mellanslag mellan sist skrivna och :) vilket resulterar i att det ser ut sär istället:) Sist men inte minst, att på en SE telefon tex skicka och ta emot en B) smiley (gubbe med solbrillor) ger ju definitivt mer punch än att få ett B) som sagt var.... Jag är en visuell person som uppskattar smileys....däremot behöver dom absolut INTE vara animerade...isch
Postad 02 November 2009 - 18:52
Hej.
Undrar över 3 saker.
1. I min gamla 610 kunde man markera flera SMS-MMS som man ville radera. Men i satio kan bara väla mellan att markera ALLA eller ett sms. Vore kanon om man kunde fixa detta i en mjukvare uppdatering.
2. Vad är det som begränsar hur många MMS man kan skicka på samma gång ? Sms verkar jag kuna skicka till hur många jag vill, men när jag marker många personer att skicka MMs till så säger telefonen att jag har markerat för många att skicka till. Vad är det som spärrar det ? Går det att ta bort ?
3. När jag försöker föra in filmer i telefonen vi Medio Go tar detta EVIGHETER ! Kommer det alltid att vara så? Finns det planer på en media spelare som klarar andra format ?
Postad 02 November 2009 - 21:56
Jag känner knappt av min. Sen att det inte går att ställa in styrkan, vilket det ju gör i 3 olika steg för skärmtryckningar, tycker jag är väldigt konstigt..
Postad 02 November 2009 - 23:24
Någon som vet va det beror på att när man kollar ringda/mottagna samtal så är det endast mobilikoner och ingen grön lur där även fast det är samtal till å från hemma telefoner..
Detta skulle jag också vilja veta vad det beror på.
Och en liten annan fundering på samma tema. Hur kan man växla mellan olika nummer i samma kontakt, om man tex har ett missat samta,l tittar på vem det är som har ringt, tex "Pelle" från jobbet men vill ringa hans mobil ist. Varför kan man då inte enkelt växla vilket av Pelles numer man ska ringa ??
Postad 03 November 2009 - 01:51
La in Nokia OVI maps 3.01 på min jobbarkompis Satio idag med röstnavgering, funka hur bra som helst
La även in några symbian 60prg V5 som tex : Shake SMS v1.04, handy taskman, BT-switch.. alla funka lika bra som i tex Nokia 5800..
Postad 03 November 2009 - 07:10
Vilken modell angav du när du skulle göra detta? Vilka andra bra nav program finns det? Även de som kostar är jag intresserad av.Lite info:
La in Nokia OVI maps 3.01 på min jobbarkompis Satio idag med röstnavgering, funka hur bra som helst
La även in några symbian 60prg V5 som tex : Shake SMS v1.04, handy taskman, BT-switch.. alla funka lika bra som i tex Nokia 5800..
P.s. fick min Satio igår

Postad 03 November 2009 - 08:56
Vet ni om Satio stödjer 32GB microSD? Borde den ju göra men...
Om man läser specifikationerna så står det att den stödjer 32 gig (max). Men vad jag vet så går dessa inte att få tag på än? Jag börjar fylla mitt 8-gig nu så det är snart dags för ett nytt, men känns dumt att hoppa till 16 och sen eventuellt behöva byta upp sig en gång till till 32. Bättre att satsa på stort direkt isåfall
Postad 03 November 2009 - 08:59
Om man läser specifikationerna så står det att den stödjer 32 gig (max). Men vad jag vet så går dessa inte att få tag på än? Jag börjar fylla mitt 8-gig nu så det är snart dags för ett nytt, men känns dumt att hoppa till 16 och sen eventuellt behöva byta upp sig en gång till till 32. Bättre att satsa på stort direkt isåfall
Nej, jag har inte heller sett några än men har för mig SanDisk har sagt Q4 i år iaf...
Jag vill också hoppa direkt till 32GB.
Postad 03 November 2009 - 09:12
Postad 03 November 2009 - 11:16
Postad 03 November 2009 - 12:22
Kan tipsa om Opera mobil 10 beta till symbian. Just provat den en liten stund, och tycker den verkar riktigt bra...
Har också testat den en vecka eller så och gillar den med, dock så är det smidigare att dra igång den vanliga browsern när jag ändå sitter på Wi-Fi hemma ;-)
Postad 03 November 2009 - 12:37
Vet inte om någon tycker det är intressant men här har ni en jämförelse mellan K800i och Satio när man tar en blixtbild på relativt nära håll:
FOTO
Klicka på bilden för mer info och större storlek.
MVH - Zeb!
Oj det var ju en ganska stor kvalitetsskillnad mellan kamerorna när man zoomade in bilden. K800 har väl tyvärr lite för dålig kameradel för att stå sig idag även om man faktiskt kommer ganska långt på bara 3.2MP.
Jag själv kör ju 9mp Widescreen på min Satio eftersom jag dels älskar formatet på bilden men också för att fyller hela skärmen och 9mp räcker ju en bra bit.
Postad 03 November 2009 - 13:36
Vet inte om någon tycker det är intressant men här har ni en jämförelse mellan K800i och Satio när man tar en blixtbild på relativt nära håll:
Klicka på bilden för mer info och större storlek.
MVH - Zeb!
Jag föredrar faktiskt bilden till vänster men det är mer pga ölsorten :-P..
Lite info:
J*lar vad bra, nu fick jag nästan fjong. Som sagt, vilken modell ska man ange när man laddar ner programmet? Är det samma som 5800?
Postad 03 November 2009 - 13:57
Jag föredrar faktiskt bilden till vänster men det är mer pga ölsorten :-P..
Nej jag föredrog Adnams... Vilken öl var det du tänkte på av de till vänster?
BrewDog Punk IPA är en favorit annars.
Sorry för OT.
Postad 03 November 2009 - 14:39
Har bara fått ett samtal men är besviken än så länge, jag lät telefonen ringa för att få se vem det var... men till slut var jag tvungen att svara ändå för det kändes som om de skulle lägga på snart.
När jag hade avslutat samtalet, DÅ fick jag se vem som ringt.... LOL
Det får väl ligga kvar ett tag till får vi se om det funkar bättre.
Jag har ändrat från "always connected" till "on demand" eller vad det hette, kanske är därför.
Postad 03 November 2009 - 15:09
Jag skickade en fråga till SanDisk, så får vi se om de behagar svara..
Dear Sebastian,
Thanks for emailing SanDisk Technical Support. It is our goal to make sure you have all the resources you need to get the most from your product.
We don't know yet when it will be available. For more inquiries please write to [email protected]
Postad 03 November 2009 - 15:34
Postad 03 November 2009 - 18:53
Jag kan inte få min pushmail vara online (gmail använder jag) Den håller sej online/uppkopplad i max två timmar men sedan är den nedkopplad igen och jag får gå in igen och ansluta.
Kan någon snäll själ skriva exakt vad dom har för inställningar vad gäller in och-utgående server (port, säkerhet osv)
Och om det är någon annan inställning som jag har missat!
Stort tack!
Postad 03 November 2009 - 19:54
Postad 03 November 2009 - 20:28
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
För er som tycker eran s60v5 lur är tråkig kika hit
15 bilder
172 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna