Telia
tele2
telenor
finns det mer?
krav minst 5 gig fri turbo surf
tänkte dra till telia och köpa luren i dag med (Mobil Prata på med Mobilsurf Extra) men vill kolla så jag inte gör bort mig.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - HTC Hero *
Startad av
Unregistered0cfc6754
, Jun 03 2009 06:43
2430 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 25 August 2009 - 14:43
Vilket abb anser ni vara bäst i dag om man ska köpa en hero? är inte rädd för 24 mån bindning.
Telia tele2 telenor finns det mer? krav minst 5 gig fri turbo surf tänkte dra till telia och köpa luren i dag med (Mobil Prata på med Mobilsurf Extra) men vill kolla så jag inte gör bort mig. Postad 25 August 2009 - 14:57
Har precis beställt en brun hero från Telia
Är bunden till att välja Telia pga jobbet, någon som har erfarenhet av deras abbonnemang när det surf mm. Valde Deras fastpris med extra surf, vilket enligt dem iaf ska innebära obegränsad surfning. Hoppas på snabb leverans nu bara =) Postad 25 August 2009 - 15:00
Jag upptäckte igår att j ag har en pixel som är trasig på min HTC Hero. Är det någon annan som erfarit detta? Pixlarna är visserligen små men det är ändå lite irriterande när man köpt en så pass dyr telefon, i alla fall i jämförelse med vad jag brukar ge för en mobiltelefon.
Jag sökte på Telias hemsida om de har någon policy angående pixelfel men hittade inget. Jag köpte den visserligen i en Telia-butik men tänkte att de borde ha samma policy i butik som på internet. Postad 25 August 2009 - 15:00
Tele2 snackis. 19 öre i minuten att ringa 159 för 5gb data. Postad 25 August 2009 - 15:10
Har ingen erfarenhet av kontaktkort så den frågan kan jag tyvärr inte svara på, däremot så bör du nog ha något slags 3G-abonnemang för att få nytta av alla funktioner i telefonen. Går att slå på/av 3G-data och/eller WiFi precis hur man vill. Lurarna till den bruna är svarta, har inte testat den så enormt mycket som musikspelare ännu men det lilla jag har testat låter helt okej. Kanske inte går att jämföra med en renodlad mp3-spelare som t.ex. iPod men med en sådan kan du i stort sett bara lyssna på musik/ljudböcker. Fungerar helt okej att skriva sms med touchscreen-tangentbordet, inte riktigt lika smidigt som ett full-qwerty som t.ex. på Nokia N97. Heron har bra rättstavning och om du laddar ner Scandinavian Keyboard med svensk ordlista från Android Market så går det alldeles utmärkt. Facebook fungerarhelt okej det med, finns än så länge ingen officiell Facebook-klient men de som finns går absolut att använda, själv använder jag Babbler (finns både som "light"-version samt som betalapplikation på Android Market) och den fungerar bra som komplement tills det kommer en officiell klient. För messenger finns det massor av applikationer, jag har inte testat någon själv men kolla på http://www.androlib.com/ så kan du leta och läsa vad andra användare tycker om programmen. Postad 25 August 2009 - 15:25 Har väntat på min i 12 dar nu från Telia. Ringde idag & nötterna har inte ens skickat iväg den! Ok, stackaren i luren trodde (!) att den bruna varit restnoterad fram till i slutet av förra veckan men då ska dom ju enligt hemsidan informera om detta! Om du har tur så går det fortare för dig för nu finns dom ju uppenbarligen, ett tag Postad 25 August 2009 - 15:25
Tror det finns svarta på macforum i GBG iaf. Det är ju egentligen ett case till iPhone men passar utmärkt till Hero också. Köpte mitt från Sena cases inet-butik i USA. Postad 25 August 2009 - 16:02
hmmm helt klart intressant.. samma månads kost som telia.. men heltklart billigare priser i abbet.. mms 0,69 mot 1,99 tex sms 0,19 mot 0,29 ö,avg 0,69 mot 0,79 tele 0,19 mot 0,29 Kan man köpa hero med tele 2 i butik? skynda måste ha en i dag Postad 25 August 2009 - 16:11
EDIT: Läste inte alla inlägg Redigerat av Unregistered72073bd1, 25 August 2009 - 16:15. Postad 25 August 2009 - 16:15
Hej
Om jag laddar upp en bild till Flickr, via telefonen, hur ser jag vilken URL den får så jag kan länka in den på annat ställe, helst copy and paste på länken. Om någon vet hur detta funkar via picasa får ni gärna förklara det med //N Postad 25 August 2009 - 17:57
Jag vet i alla fall hur man gör i Flickr. Klicka på bilden, klicka sedan på "Share this" uppe i högra hörnet. Välj "Grab the link", där har du länken till bilden. Postad 25 August 2009 - 18:08
Share this har jag hittat men då vill den dra igång pop/imap eller exchange, märkligt. Edit: Nu hittade jag iaf hur jag gör om jag loggar in på flickr i browsern, jag håller fingret på bilden och sedan dyker en popup-meny upp, längst ner på den finns "Copy link URL" Nu ska jag bara komma på hur jag gör det via medföljande appen. Edit2: Det verkar bara vara en länk till en hel sida, liksom inte till .jpg Edit3: Jag lyckas bara få fram bildfilens url via dator och om jag högerklickar och väljer visa bild, är det enda sättet? verkar ju sjukt. på min hjälte har jag inte lyckats få fram http://www.jghfdkghsd.com/hfgkds.jpg Edit4: Ja nu har jag faktiskt hittat en url via en "All size"-ikon, nu ska jag bara göra detvia min hero sen är saken biff.
Redigerat av Nicoras99, 25 August 2009 - 20:07. Postad 25 August 2009 - 18:27
Ok. Tack för tipset. Får ta och svänga förbi på lunchen och kolla i butiken. De kanske kan ta in den vita? Fast ett svart fodral funkar väl med. Fast har man den vita telefonen så Postad 25 August 2009 - 20:59
Ah ja, min beskrivning var hur du får fram adressen via datorn. Hur man gör på telefonen vet jag inte, men det borde gå det med. Edit: Kom på hur du gör för att få fram länken till bilden via telefonen. Ladda upp bilden som vanligt till Flickr, gå in under Albums i telefonen och välj Flickr. Klicka på ditt namn för att öpnna Flickr, välj den folder där du laddade upp bilden och klicka på bilden. Tryck på "menu"-knappen och välj "Share photo link", vilket borde öppna ett nytt e-postmeddelande. Klicka så att markören hamnar efter bildlänken, tryck länge på skärmen över länken till bilden och välj "Select text". Markera texten med hjälp av styrkulan, tryck in styrkulan och välj "Copy" så har du kopierat länken till bilden. Klicka sedan med styrkulan där du vill klistra in länken och välj "Paste". Redigerat av Pinnacle, 25 August 2009 - 21:10. Postad 25 August 2009 - 22:30
Hej, jag har följt hero utvecklingen ett tag nu och jag undrar, är den värd pengarna?
Sitter på en stackars nokia n73 som jag haft sen den släpptes, men den börjar att ge upp. Och jag är fortfarande bunden till tre tills mars nästa år, så om någon har information gällande fri surf från tre så dela gärna med er! Redigerat av Boutsman, 25 August 2009 - 22:31. Postad 26 August 2009 - 05:24
Tack ska testa den beskrivningen. Ett problem jag hade när jag surfade in på flickr via browsern i hero var att jag kom till deras mobilsite där fältet för url inte fanns, men på den vanliga flickr-siten så fanns det fältet där jag enkelt kunde kopiera min bildlänk. Postad 26 August 2009 - 06:35
Jag ska hämta ut min Hjälte på fredagkväll, och ska vara borta hela helgen. Men vilka inställningar/applikationer ska jag ge mig på på fredag för att få ut så mycket som möjligt av telefonen i helgen?
Postad 26 August 2009 - 07:53
Tja. Det beror väl på vad du själv vill göra med den Du kommer inte ångra dig, det är en grym smartphone! Jag har inte haft min så länge själv, men allt finns där från början. Det är bara att confa gmail, flickr, facebook eller vad du nu använder dig av, sedan kommer du åt det mesta. MSN finns att ladda ner så det är inga problem. Tycker själv att ebuddy funkar väldigt bra. Postad 26 August 2009 - 08:03
Klockrent, Ebuddy får jag dra hem då. Det är precis såna tips som är välkomna.
Jag går från en SE P1i så jag hoppas och tror att jag ska bli nöjd! Redigerat av Exile82, 26 August 2009 - 08:03. Postad 26 August 2009 - 11:09
Halloj! De som vill kan surfa in med Heron på m.geekedout.se, där finns över 60 av de bästa mobilsidorna samlade i kategorier för smidig översikt
Postad 26 August 2009 - 11:18
Hojj. Går det att ställa in ljud/stänga av ljud för enstaka notifications?
Just nu har jag samma ljud när jag får tex gmail-mail och sms. Inte hittat någonstans att ändra det än att helt enkelt stänga av ljudet helt. Faktist ganska irriterande att 4 av 5 ggr se att man bara fått ett mail istället för sms när ljudet kommer. Postad 26 August 2009 - 11:54
Gå in i inställningarna för respektive program för att sätta notifications. Postad 26 August 2009 - 11:54
Då måste jag alltså ha ett mail konto. Postad 26 August 2009 - 12:27 Fast jag har också problem med detta. Har stängt av notifications för mail, men det plingar ändå så fort jag får ett mail. Har bootat om telefonen, men det gjorde ingen skillnad ... Postad 26 August 2009 - 13:04
Jag ska få byta ut min HTC Hero pga pixelfel på displayen. Hur gör man enklast göra för att få över så mycket som möjligt vid bytet till den nya Heron? Finns det någon pålitligt backupprogram som även tar med alla installerade program med inställningar såväl som kontakter, bilder och dylik info?
Postad 26 August 2009 - 13:29
En annan fråga. Jag har lyckats få ner mina kontakter från gmail till min telefon men jag får inte tillbaka dem från telefonen till gmails kontakter. Under datasynchronization, google i Hero:n kan man ju välja att synka mail, kalender och kontakter men det verkar inte bita. Ska man göra på något annat sätt för att skicka kontakterna från telefonen till gmail?
Postad 26 August 2009 - 13:57 Roligt att dom tog det utan problem! vilka pratade du med? Postad 26 August 2009 - 14:02 Teliabutiken i Sundsvall (Birsta) sade att det inte skulle vara något problem att lämna tillbaka den. Det skulle inte ens vara något problem att lämna tillbaka den i Linköping istället för i Sundsvall där jag köpte den. De påpekade dock att det var tur att jag hörde av mig inom 7 dagar för det var tydligen någon gräns de hade för att ta tillbaka mobilen och byta ut den rakt av enligt kvinnan jag pratade med på Teliabutiken. Postad 26 August 2009 - 15:12
5990:- i Norrköping. Postad 26 August 2009 - 16:52
Missade bjorlins post. så nvm
Redigerat av Boutsman, 26 August 2009 - 16:53. Postad 26 August 2009 - 18:23
Ja, det stämmer. "En produkt som inte har fungerat per omgående, eller som har slutat fungera inom 7 dagar kallas för DOA (Dead/Defective On Arrival ). Tillverkaren har angett 7 dagar som skälig tid. Vid en konstaterad DOA (inom 7 dagar) vilket görs i butik har du rätt att få varan utbytt direkt över disk. Produkterna måste alltid vara i nyskick för att DOA ska godkännas." Postad 26 August 2009 - 20:20
tja! har en fråga, är Heron så laggig som det står i alla test eller kan man stå ut med detta? Har en otroligt seg lg viewty och funderar på att uppgradera. Kommer jag att störa mig på eventuellt lagg?
Postad 26 August 2009 - 21:17
Tar man bort väder widgeten, så tycker jag det går ganska rappt att byta mellan de olika sidorna. Ibland är det lite segt att öppna kalender och meddelande apparna iofs. Mer än så har jag inte lagt märke till än så länge, bara haft min en dag. Postad 26 August 2009 - 21:51
Tackar för det. Vet inte varför jag inte tänkte på det. Var bara att gå in på gmail, menu, settings, ringtone, silent. Postad 26 August 2009 - 21:54
Det tror jag inte du kommer. Jag har haft min några dagar nu och älskar den. Visst det kan uppkomma lagg/seghet ibland när man byter mellan massa widgets snabbt som vinden eller pillar med just väderwidgeten. Men ärligt talat är man så lättstörd så man gnäller massa över det så är man bara på tok för bortskämd. Tror du kommer bli nöjd helt klart. Redigerat av Shire, 26 August 2009 - 21:55. Postad 26 August 2009 - 22:03
Bortskämd för att man förväntar sig att en modern pryl ska fungera? Själv tycker jag att vi alla accepterar lite väl mycket brister i våra mobiler. Som när en säljare förklarade för mig att alla moderna telefoner måste startas om en gång i veckan för att fungera och det är bra att det är så. Ungefär som att tillverkaren byggt in funktionen att telefonen fungerar sämre efter ett tag med mening. Helknas. Eller min gamla p1i som startade om av sig själv då och då och sen meddelade mig att den startats om för att förbättre prestanda. Tänk om Microsoft istället för BSOD visat ett meddelande att datorn just krashade för att förbättra prestanda. Men iaf, jag är nöjd med min hero än så länge. Men jag skulle inte klaga om HTC släpper uppdateringar som förbättrar prestanda och lägger till användbara features (tex veckovy i kalendern). Redigerat av appel_, 26 August 2009 - 22:03. Postad 26 August 2009 - 22:52
Hur är det med SMS, är de någon historik som på IPhone? Eller måste man klicka fram och tillbaka mellan Inkorg och Utkorg?
Postad 27 August 2009 - 01:18 Ja, och finns flera alternativa sms apps Postad 27 August 2009 - 08:05
Vet inte hur det fungerar på iphone, men meddelande appen som följer med visar sms med en viss person ungefär som en chat. Sen finns det en widget som visar det senaste sms:et från ett antal kontakter som ett hög med lappar som man kan bläddra i. Postad 27 August 2009 - 11:18
Om jag skulle vilja bjuda på den här http://cgi.ebay.co.u...id=p3286.c0.m14 och skulle vinna, fungerar den i sverige och så eller måste man ha något speciellt simkort/abonnemang för att den ska fungera?
Mvh Postad 27 August 2009 - 11:59
tjabba alla glada prylnördar!
införskaffade mig en Samsung Omnia HD för ganska exakt två månader sedan och det är inte så att någon har lessnat på android och vill testa symbian? =) göra en byteshandel rakt av och pengafrågan mellan telefonerna kan vi skippa ^^ jag kommer förmodligen inte följa denna tråd allt för mycket då jag inte har en HTC själv för tillfället, så OM (inte för att jag tror det) någon känner att detta kan vara lite lockande, så dra iväg ett PM till mig! hoppas att alla är nöjda med sina Heroes! Postad 27 August 2009 - 12:29
Hej
Min kollega har en HTC Magic och när jag konverterat en music video eller film från xvid till mp4 med den rätta upplösningen för HTC skärmar 320x480 så hackar filmerna på hans HTC Magic. Jag vet att HTC Hero kör samma hårdvara. Är det någon annan som testat lägga in en mp4 film som är i 320x480 och det inte hackar för? Orolig då jag använder mobilen mycket för serier och film på resande fot. Kör idag en Nokia N82 och allt flyter på bra i den mindre skärmen. Tacksam för svar Postad 27 August 2009 - 12:50
Ja då har jag den äntligen i handen men en liten varning för er som beställt från Telia via nätet.
Jag beställde för exakt två veckor sedan. På Telias hemsida så lovar dom 8 dagars leveranstid så när det gått 10 så ringde jag dem. Då sa hon att den veckan innan varit restnoterad men att hon nu skulle se till att den blev skickad, enligt henne så fanns nu alltså den bruna jag ville ha hemma. Det hör till saken att dom på hemsidan lovar att meddela en om leveranstiden kan bli längre än 8 dagar, typ att den inte finns hemma. Detta var i förrgår men av nån anledning så ringde jag ändå idag till dem för att kolla så att allt stod rätt till, """den är tyvärr restnoterad men förväntas in under nästa vecka""" !!! Nötterna hade alltså fortfarande inte fått iväg nån & vad den första jag talade med i förrgår dillade om vet jag inte. Jag förklarade mitt missnöje & han beklagade men sa åt mig att ringa när den kommit så skulle jag få kompensation. I stort behov som jag är av mobil nu, min P1i går bara när den vill, så åkte jag till teliabutiken på backaplan här i gbg & hoppades på att dom fått in några. Var nämligen där i förrgår & då väntade dom på en sändning. Sändningen hade anlänt för en halvtimme sedan & jag åkte glad i hågen hem med min Hero... Ringde Telia & avbeställde den dom skulle skicka & krävde kompensation. """Vad tycker du är skäligt, 200 kronor eller?""" sa hon. En månadsavgift sa jag (378kr) vilket hon köpte direkt så jag kanske borde krävt mer Ni som beställer från Telia via nätet, ring upp dem & kolla leveranstid, gärna ett par gånger så att ni får samma svar av två personer... Ja ja, nu sitter jag här & slåss mot ett gränssnitt jag inte förstår men har sååå kul! Kalendern är dock en total katastrof för mig men jag får kolla på kalenderapps så det löser sig nog. Sanslöst att dom inte kan fixa en veckoöversikt som fungerar, är ju totalt värdelöst just nu men jag tror att Iphone lider av samma problem. Kul är det i alla fall Postad 27 August 2009 - 12:52
Funkat bra med Meridian 320 * 480 upp till ca 1500kbps Postad 27 August 2009 - 12:57
Ja, detta är helknasigt. Speciellt eftersom android kalendern har veckovy. Förstår inte riktigt hur HTC tänkte när de tog android kalendern och sen tog bort just veckovyn. Svaret jag fick från HTC support var i alla fall att jag får skylla mig själv som köpte en HTC Hero, vill man ha en vettig kalender så borde man skaffat en Magic eller Galaxy. Ok, riktigt så skrev de väl inte, men det var inte långt ifrån. Sen att man inte kan swipa för att byta dag i dagsvyn är också dumt. Eller går det på något sätt att byta dag som jag missat utan att först gå tillbaka till månadsvyn? Postad 27 August 2009 - 13:15 Ja detta gjorde mig chockerad också men jag upptäckte att möjligheten faktiskt finns om du går in i kalendern & trycker meny, settings, views, & ändrar day views från event list till time grid. Varför man inte kan svepa i event list är dock en gåta Nu föredrar jag dock time grid så det är inte hela världen... Postad 27 August 2009 - 13:22
Här är en av filmerna: Afro Samurai 228MB FPS 24 Size 480x320 (liggande) AAC Stereo 48.000kHz MPEG-4 Video Video Bitrate: 4096kbit Audio Bitrate: 128kbit Jag tror verkligen att hårdvaran är för slö, alternativt att media spelaren som ingår är riktig dålig. Det bör nog finnas andra spelare som klarar filmerna bättre. Har även testat stänga ner massa med applikationer Jag får nog ta och lägga några filmer på ett SD Micro minne och ta med till butiken och testa själv på en HTC Hero, eller så kanske HTC Magic har ett sämre optimerat system som gör att filmerna hackar men inte ljudet Redigerat av Midnight, 27 August 2009 - 13:25. Postad 27 August 2009 - 13:42
Aha, det hade jag helt missat. Tack! Iom att man kan byta dag så känns time grid mycket bättre, även om det blir lite plottrig när det är många händelser samtidigt. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |