Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 mars 2010 - 18:36

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Ahaa, läste någonstans att du inte såg filerna i mappen. Det problemet har jag också med vissa filer. Jag har löst det genom att lyfta filerna en nivå från undermappen alltså och av någon anledning ser jag då filerna och de går sedan utmärkt att spela upp. Lite skumt kan tyckas men det finns säkert en förklaring någonstans. Värt att prova för ISO - filer har jag inte haft några problem med i övrigt.

Haha, ja, vad ska man säga? Tack!

Det fungerar när jag gör så. Skumt att det är så då :\

Får göra en egen Xtreamer-mapp och kopiera alla ISO's dit : )

Postad 25 mars 2010 - 20:25

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jag trodde att man kunde streama filmer via webb gränssnittet men när jag trycker på tex en vlc knapp så börjar den ladda ner hela filmen istället för att starta vlc o spela upp filmen. Har det något o göra med UPnP eller vad gör jag för fel.

Postad 26 mars 2010 - 12:22

xLR8
  • xLR8
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag köpte min xtreamer från onoff och undrar om jag kan ta del av specialerbjudandet på xtreamer pro.

På deras sida står följande.

Please Note : (1) once you place an order for this item you will be required to provide us order number of xtreamer and #serial number. Our system can identify you by your account. this will allow you to benefit 50 Euro less than the listed price

"you will be required to provide us order number" gör mig lite undrande. Serienummer har jag ju..

Postad 26 mars 2010 - 21:57

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej.Har skumläst lite i trådan.
Kan man och isåfall hur ser man svt play genom xtreamern?

Postad 26 mars 2010 - 22:21

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hej.Har skumläst lite i trådan.
Kan man och isåfall hur ser man svt play genom xtreamern?

Ja, genom Tversity. Men det är lite att göra för att få det funka.

Postad 27 mars 2010 - 08:05

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ja, genom Tversity. Men det är lite att göra för att få det funka.

Ok
Finns ingen "guide" hur man går tillväga någonstans?

Postad 27 mars 2010 - 12:39

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Ok
Finns ingen "guide" hur man går tillväga någonstans?

Vore ju kanon om någon kunde skriva en guide för att få SVTplay o funka med Tversity. Förresten så har jag inte Tversity o funka överhuvudtaget med Xtreamern.
Ingen som har koll på hur man får det att funka o streama filmer från Xtreamern via webb gränssnittet på en PC.

Postad 27 mars 2010 - 16:03

andreas600
  • andreas600
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Varför spelar den inte upp bluray iso??????????? det står felakig fil

Postad 27 mars 2010 - 16:54

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Varför spelar den inte upp bluray iso??????????? det står felakig fil

Intressant, jag har då spelat upp en blu-ray iso utan problem (Halo Legends) så bevisligen klarar den det., Nått fel på filen? kanske för hög upplösning, dåligt rippad eller nått?

Redigerat av Great_Grumbledock, 27 mars 2010 - 16:55.

Postad 28 mars 2010 - 06:28

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Vore ju kanon om någon kunde skriva en guide för att få SVTplay o funka med Tversity. Förresten så har jag inte Tversity o funka överhuvudtaget med Xtreamern.
Ingen som har koll på hur man får det att funka o streama filmer från Xtreamern via webb gränssnittet på en PC.

I denna länk finns det en bra guide, men den är inte helt sann. Har för mig att Tversity tolkar Xtreamer som en Nokia, men det är ok.
http://forum.xtreame...php?f=11&t=1674

Och för att kunna köra enskilda SVTplay avsnitt genom Tveristy får man gå in på det avsnitt man vill se och klicka på "inställningar" och där klicka på "Windows Media (asx)". Klipp nu ut den vänstra delen av länken efter likhetstecknet.

Detta är ett exemple på hur det kan se ut efter att man klickat på "Windows Media (asx)".
http://geoip.api.qbr...ACIFICDE-02.wmv

Ta nu denna del http://secure-wm.qbr...ACIFICDE-02.wmv och klistra in den i Tversity, kommer inte ihåg vart, tror det heter nått med internet vieo. Har inte programmet framför mig just nu. Sitter på jobbet.

Tyvärr går det inte idag(vad jag vet) på nått automatiskt sätt få in allt i Xtreamer'n.

EDIT: Sen verkar det som de har börjat ta betalt för PRO-versionen.

Redigerat av welph, 28 mars 2010 - 06:30.

Postad 28 mars 2010 - 15:26

Unregisteredab09a1aa
  • Unregisteredab09a1aa
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Kommer PRO äntligen att kunna spela upp DTS HD och Dolby True HD?

Postad 28 mars 2010 - 18:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Kommer PRO äntligen att kunna spela upp DTS HD och Dolby True HD?

Ja, det kommer den att kunna göra.

Postad 28 mars 2010 - 21:44

kockenputte
  • kockenputte
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej jag har problem med lösa textfiler typ srt osv dom fungerar när jag testar dom på vlc eller gom player på datorn, men jag får inte fram dom med sub knappen på fjärren harjag missat någon inställning eller vad plus att det fungerar på min Tvix 6500 så det är inte fel på filerna.Snäla hjälp mig

Postad 29 mars 2010 - 12:55

cnapsu
  • cnapsu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

I denna länk finns det en bra guide, men den är inte helt sann. Har för mig att Tversity tolkar Xtreamer som en Nokia, men det är ok.
http://forum.xtreame...php?f=11&t=1674

Och för att kunna köra enskilda SVTplay avsnitt genom Tveristy får man gå in på det avsnitt man vill se och klicka på "inställningar" och där klicka på "Windows Media (asx)". Klipp nu ut den vänstra delen av länken efter likhetstecknet.

Detta är ett exemple på hur det kan se ut efter att man klickat på "Windows Media (asx)".
http://geoip.api.qbr...ACIFICDE-02.wmv

Ta nu denna del http://secure-wm.qbr...ACIFICDE-02.wmv och klistra in den i Tversity, kommer inte ihåg vart, tror det heter nått med internet vieo. Har inte programmet framför mig just nu. Sitter på jobbet.

Tyvärr går det inte idag(vad jag vet) på nått automatiskt sätt få in allt i Xtreamer'n.

EDIT: Sen verkar det som de har börjat ta betalt för PRO-versionen.

Måste man ha Tversity PRO för att det ska funka att streama SVTPlay till Xtreamern ?

Postad 29 mars 2010 - 14:11

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Beställning lagt hos .net shopen. xTreamer+ sidewinder samt 160 gb hårddisk. Ska bli spännande. Hoppas på regniga kvällar så att jag kan lägga över barnens alla DVD-skivor.
Har någon tips på en ok surroundanläggning (behöver näppeligen ha DVD" för en tajt budget så blir jag glad. Det hela är till barnen och den stora feta anläggningen kommer pappsen att ha när barnens är klar...
;)

Postad 29 mars 2010 - 15:13

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Denna kanske? https://www.prisjakt...kt.php?p=444713

Barnen är väl inte supernoga och så får du blurayspelare oxo. Webhallen verkar ha bra pris för övrigt...

Postad 29 mars 2010 - 15:20

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Denna kanske? https://www.prisjakt...kt.php?p=444713

Barnen är väl inte supernoga och så får du blurayspelare oxo. Webhallen verkar ha bra pris för övrigt...

Åhejåhopp..
Tro mer på en Avant HT-SS200...1500 kr och Karaoke vilket passar 9-åringen perfekt. Blueray är dött för mig. Kommer att fasa ut DVD/CD för mina grejor. Dessutom har barnen bara en sunkig tjocktv som iofs kommer att bytas ut mot en billig 32".
Det var dock en snygg pjäs Philipsen! Jag har länge varit sugen på en deras limpor men insett att tv-rummets geometri inte passar limpa.
;)

Postad 29 mars 2010 - 16:01

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Snälla håll er till att snacka om Xtreamern så håller vi oss så Ontopic som möjligt.

Tack för visad hänsyn.

Postad 29 mars 2010 - 19:59

Red baron
  • Red baron
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej jag har problem med lösa textfiler typ srt osv dom fungerar när jag testar dom på vlc eller gom player på datorn, men jag får inte fram dom med sub knappen på fjärren harjag missat någon inställning eller vad plus att det fungerar på min Tvix 6500 så det är inte fel på filerna.Snäla hjälp mig

Är det samma namn på srt-filerna som videofilen? Det brukar hjälpa...

Postad 29 mars 2010 - 20:06

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Är det samma namn på srt-filerna som videofilen? Det brukar hjälpa...

De bör även ligga i samma mapp som filmen för att den ska hitta undertexterna.

Postad 30 mars 2010 - 04:53

kockenputte
  • kockenputte
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
jo det är samma namn som filmfilen och dom ligger i samma mapp det är jättekonstigt, som sagt det fungerade på datorn och tvixen.

Postad 30 mars 2010 - 07:29

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
är det samma namn verkligen? så det inte är Film.avi och film.srt. Den känner av stora och små bokstäver. Iaf är det så på min pch. Kommer inte ihåg om det är samma på min xtreamer.

Postad 30 mars 2010 - 07:36

cnapsu
  • cnapsu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Måste man ha Tversity PRO för att det ska funka att streama SVTPlay till Xtreamern ?

Svarar själv! Jag har nämligen provat att göra som anvisat tidigare i tråden och får det att FUNKA.
Tittade på ett avsnitt av "Plus" på SVT Play!!! Fungerade alldeles utmärkt.
Det som krävs är :
1) PC med Tversity installerad (behöver INTE vara PRO - det går bra med gratisversionen)
2) Xtreamer

Det som är tricket är att hitta rätt URL . Men kolla i denna tråd ovan - det står bra beskrivet där!

Stream on!

Postad 30 mars 2010 - 10:04

mape82
  • mape82
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
så då kan man få det funka även med tex tv6 play? och ur play?

Postad 30 mars 2010 - 11:08

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

jo det är samma namn som filmfilen och dom ligger i samma mapp det är jättekonstigt, som sagt det fungerade på datorn och tvixen.

Kontrollera att du har detta i dina inställningar.

Inställningar - Spela Upp - Subtitle Default - På

Postad 30 mars 2010 - 19:34

kockenputte
  • kockenputte
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej igen jag kollade precis inställningarna och det syns fortfarande ingen sub fil i mappen det fungerar hur bra som helst med tvixen så jag är helt övertygad att det är något med inställningarna, kanske ska instalera om firmwaren om det kanske får det att fungera jag har den senaste 2.31 tackför all support ,det uppskattas.-

Postad 30 mars 2010 - 19:48

Bixol
  • Bixol
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej igen jag kollade precis inställningarna och det syns fortfarande ingen sub fil i mappen det fungerar hur bra som helst med tvixen så jag är helt övertygad att det är något med inställningarna, kanske ska instalera om firmwaren om det kanske får det att fungera jag har den senaste 2.31 tackför all support ,det uppskattas.-

Subfilen ska inte synas i mappen heller, men du ska kunna välja den när du startat filmen och tryckt på subtitles på fjärren.

Postad 30 mars 2010 - 23:51

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Svarar själv! Jag har nämligen provat att göra som anvisat tidigare i tråden och får det att FUNKA.
Tittade på ett avsnitt av "Plus" på SVT Play!!! Fungerade alldeles utmärkt.
Det som krävs är :
1) PC med Tversity installerad (behöver INTE vara PRO - det går bra med gratisversionen)
2) Xtreamer

Det som är tricket är att hitta rätt URL . Men kolla i denna tråd ovan - det står bra beskrivet där!

Stream on!

Ok! Problemet för mig är ju att hitta Tversity inte hittar Xtreamer i Media Playback Device. Är det någon inställning jag missar måntro.

Postad 31 mars 2010 - 04:56

kockenputte
  • kockenputte
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
nej jag skrev fel den kommer inte fram när jag trycker på sub knappen men det gör den när jag använder tvixen.

Postad 31 mars 2010 - 07:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

nej jag skrev fel den kommer inte fram när jag trycker på sub knappen men det gör den när jag använder tvixen.

Först trycker du på SUB-knappen, sen trycker du Enter när du står på översta alternativet, efter Enter trycker du PilUpp/PilNed för att bläddra bland valbara Subs.

Om .srt filen heter EXAKT samma sak som filmen DU JUST SPELAR UPP (du måste alltså ha BÖRJAT spela upp filmen INNAN detta funkar!) heter, bortsett från de tre sista bokstäverna, så ska du åtminstone kunna SE .srt filen när du bläddrar i listan över tillgängliga Subs enligt ovan.

Postad 31 mars 2010 - 10:39

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Verkar som ingen har koll på hur man får det att funka o streama filmer från Xtreamern via webb gränssnittet på sin PC. Har i alla fall inte fått något svar tidigare så jag testar igen.
När man trycker tex trycker på VLC symbolen så står det You need to setup VLC player men det har jag ju redan gjort ett antal gånger. Är det så att det inte går att streama till datorn från webbgränsnittet?

Postad 31 mars 2010 - 14:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Är det så att det inte går att streama till datorn från webbgränsnittet?

Varför vill man streama från Xtreamer till datorn?

På datorn har man ju ändå mängder med prg som spelar upp allt, eller?

Jag streamar däremot med filerna på datorn, och låter sen Xtreamer spela upp dem på min Tv.

Redigerat av anderswillhelmsson, 31 mars 2010 - 14:08.

Postad 31 mars 2010 - 14:50

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Varför vill man streama från Xtreamer till datorn?

Tja, varför inte? Om man vill ha Xtreamer som arkiv för sina filmer så vill jag komma åt de när jag tex vill se på en film på någon av mina datorer eller köra ut en film via datorn till min TV på våningen över. Nu har jag lyckats via nätverket streama AVi filmer som ligger på Xtreamer när jag kör den som NAS men inte TS. Däremot funkar det inte via webbgränsnittet. Ska testa med mkv o mp4 lite senare för att se ifall det funkar o streama via nätverket.

Postad 01 april 2010 - 12:09

brobjo
  • brobjo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är du säker på att undertextfilen heter exakt lika, även stora och små bokstäver? Hade samma problem men upptäckte att det var ett litet x i filmnamnet medanst det var X i undertextfilen.

Redigerat av brobjo, 01 april 2010 - 12:10.

Postad 01 april 2010 - 18:51

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tjoho! Har precis köpt en xtreamer å en WIFI antenn.. Har en usbdisk ikopplad i den eftersom jag inte kommer streama förrän en ny bärbar dator har köpts.
Mitt problem är att det går så sakta och föra över filer över wifi. Kan omöjligt vara så att det ska gå 80kb/s när man skickar över nätverket. Nåt som har nå förslag vad man kan göra? Har en Linksys WRT54GS router.

Postad 01 april 2010 - 21:41

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Fick min för två dagar sen. Skräckblandad förtjusning typ...
Kopiera mellan två USB funkar inte alls.
Den kraschar om man går in i internet-menyn och ut igen.
Antennen krockar med andra USB-porten.
Just det ja, när man sätter igång den, så hittar den inte min externa disk (USB) utan jag måste dra ut USB-sladden o sätta in den igen. Varje jävl.. gång. Disken spinner upp, men hittas inte. Lite drygt.

Ja, det är f-n inte helt bra.
Däremot spelar den upp det mesta (vill inte köra en wmv-film dock).
Sen ska man nära på kunna programmera elelr äta Linux till frukost för att lägga till egna sidor i RSS.

Nåja, det blir nog bra snart. Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina problem. Kan du inte köra till din externa disk från datorn direkt, och sen koppla den till X?

Officiella forumets sök är totalt värdelöst.

Redigerat av ungern, 01 april 2010 - 21:43.

Postad 02 april 2010 - 10:27

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Fick min för två dagar sen. Skräckblandad förtjusning typ...
Kopiera mellan två USB funkar inte alls.
Den kraschar om man går in i internet-menyn och ut igen.
Antennen krockar med andra USB-porten.
Just det ja, när man sätter igång den, så hittar den inte min externa disk (USB) utan jag måste dra ut USB-sladden o sätta in den igen. Varje jävl.. gång. Disken spinner upp, men hittas inte. Lite drygt.

Jag gissar att du har 2.2 versionen av mjukvaran, gör en uppdatering till 2.3.1
Kopiera mellan 2 st USB funkar utan problem.
En lösning med antennen är att du använder en USB förlängning, detta gör även att ditt trådlösa nätverk fungera bättre.
Vad är det för extern HDD du har ?

Postad 02 april 2010 - 12:56

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Kör 2.3.1 redan.
Det är en WD 1TB Mirror. Provade kopiera från en 16GB sandisk usbstick.

Satte en kort sladd till antennen ja, men varför blir det bättre överföring?

Postad 02 april 2010 - 13:27

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Kör 2.3.1 redan.
Det är en WD 1TB Mirror. Provade kopiera från en 16GB sandisk usbstick.

Satte en kort sladd till antennen ja, men varför blir det bättre överföring?

Satte även jag en kort usb sladd mellan antenn å xtreamern.. blev kanon öerföring.. knepigt att det blir bättre då =)

Postad 02 april 2010 - 13:31

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Fuck, problem igen. Nu spelar den ej upp AVI-filer. Jävligt skumt.

Postad 02 april 2010 - 19:12

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Spelar inte upp en wmv för mig.

Postad 03 april 2010 - 07:55

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
men känner mig som en jäkla n00b när det gäller denna mediaspelare.. Hur byter man tema å får movie jukebox på den? Vill ju ha omslag på filmerna och inte välja dom genom någon ful lista. =) MÅste man ha intern disk i den för att kunna göra allt skoj eller vad?

Postad 03 april 2010 - 08:56

482set
  • 482set
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få en Logitech Harmony 525 att fungera med Xtreamer. Vad skall man välja för typ av enhet i listan i första steget? Någon som har koll?

Postad 03 april 2010 - 14:31

Unregistered522aea83
  • Unregistered522aea83
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få en Logitech Harmony 525 att fungera med Xtreamer. Vad skall man välja för typ av enhet i listan i första steget? Någon som har koll?

Dator / Media Center-pc

// Peter

Redigerat av Unregistered522aea83, 03 april 2010 - 14:33.

Postad 03 april 2010 - 14:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

men känner mig som en jäkla n00b när det gäller denna mediaspelare.. Hur byter man tema å får movie jukebox på den? Vill ju ha omslag på filmerna och inte välja dom genom någon ful lista. =) MÅste man ha intern disk i den för att kunna göra allt skoj eller vad?

Moviejukebox kommer i mjukvara v3 ( vilket ska släppas snart ).

Om du vill ha omslag så kan du ladda ner omslag själv och lägga i dina filmmappar, glöm ej döpa omslaget till samma namn som mappen filmen ligger i. Glöm ej att ha preview påslagen på Xtreamern.

I senaste mjukvaran 2.3.1 har man tagit bort Skins mappen så du kan inte byta fn utan detta kommer tillbaka i v3.
Du kan via din webläsare gå in på nätverket och ändra skins men detta är lite mer krävande. Skickar med en bild på mitt nya skin ( Megan Fox ) som jag använder på Xtreamern.
Bifogad fil  IMG_0457.JPG   99,98K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 03 april 2010 - 16:57.

Postad 03 april 2010 - 15:05

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Verkar som ingen har koll på hur man får det att funka o streama filmer från Xtreamern via webb gränssnittet på sin PC. Har i alla fall inte fått något svar tidigare så jag testar igen.
När man trycker tex trycker på VLC symbolen så står det You need to setup VLC player men det har jag ju redan gjort ett antal gånger. Är det så att det inte går att streama till datorn från webbgränsnittet?

Det verkar vara något fel ( bugg ) eftersom den hänvisar till en gammal version av VLC ( 0.8.6 ) den nya heter 1.0.5 Goldeneye.

Klicka enbart på filen så startar din Windows mediaplayer och du kan titta genom webb gränssnittet i din PC.

Postad 03 april 2010 - 19:22

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Förutom att den inte hittar disk direkt, så tappar den ljud vid all film, ca var 10-20s så hackar ljudet till. Kör via HDMI.

Ska det vara så jäkla mycket problem med denna "bästa" streamern?!! ;)
Dessutom så är hjälpen på deras egna forum obefintlig. 3 dagar utan svar på problemet...

Postad 03 april 2010 - 23:13

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Alla som har problem med Xtreamern och har gjort en mjukvara uppdatering har ni verkligen följt denna lista ?
Jag menar verkligen följt den punkt för punkt ( hoppa ej över något ). Har nu uppdaterat 3 st och det är inget fel på någon av dem och de spelar upp allt samt hittar de olika externa HDD som används samt trådlösa nätverket.

We recommend to use a FAT32-formatted usb-stick for this procedure !
Firmware updating.
Download the latest firmware available from the website and save it to your computer’s HDD. Unpak the zip-file to a FAT32-formatted usb-stick. ( MAC OS-users : be aware you do not extract the .xtr-file ! Use Stuffit Free Expander to extract the .zip-file. You will get the .xrt file and one folder with the content of the .xtr file after. Use only the .xtr file to update your Xtreamer ! The folder can be deleted) Connect the usb-stick to the right usb-port of your Xt-player ( front view ).1
In the player’s main-menu, go to “settings”, choose “system” and select “System Update” and click OK. Select your usb-sick in the popup-menu and select the .xtr-file and click OK.
The player will now restart and start the update-procedure, watch instructions on your screen! After the update your player will restart. When restarting is completed you need to go to the “settings” on the main menu, then choose “System” and click on “Restore Default”, click OK to confirm.
Now shut down your player ( power off ) and wait for 1 minute, after that, turn your player on and re-enter your prefered settings.

Postad 04 april 2010 - 07:37

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Hmm... gjorde inte denna biten:
When restarting is completed you need to go to the “settings” on the main menu, then choose “System” and click on “Restore Default”, click OK to confirm.
Now shut down your player ( power off ) and wait for 1 minute, after that, turn your player on and re-enter your prefered settings.

Ska göra om det igen då. :/

Tror problemet ligger i WD som går ner i sleepläge automatiskt efter ett tag, och att X inte startar upp den.

Postad 04 april 2010 - 11:14

darude
  • darude
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Finns det någon svensk webshop som inkluderar wifi antennen eller måste man köpa den via shop.xtreamer.net ..
Och man köper där, ungefär hur lång blir leveranstiden då?

Lite andra frågor också, farsan som ska ha den så jag slipper bränna ut filmer åt han. ;)
Antar att det går att få svenska menyer även om man beställer det från .net?
Och visst går den att köra som en ftpserver så att jag kan sitta här hemma och slänga över filmer till hårddisken i xtreamern?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.