* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 21 January 2010 - 07:16
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Haha, alltså. Min X1a har 65k färger och jag har ALDRIG NÅGONSIN tänkt på det efter jag köpte den. Det är vansinne men man ser verkligen inte det! Det räcker absolut till!
Har med tänkt på det. Själv tror jag inte att man ens skulle se skillnad med blotta ögat om en 65K skärm och en 16M skärm log bredvid varandra.
Postad 21 January 2010 - 07:37
Starflake
-
Starflake
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har med tänkt på det. Själv tror jag inte att man ens skulle se skillnad med blotta ögat om en 65K skärm och en 16M skärm log bredvid varandra.
Det beror ju på. Om man har en bild som har 24 bitars färgdjup (RGB 16.7M färger) och projicerar den på en skärm som bara har stöd för 16 bitars färgdjup (65535 färger) så ser man ofta att färger m.m inte stämmer. Färger som flyter ut, upplevs som färgbrus osv. Nu är det förstås betydligt svårare att se detta på en mobilskärm. Och det har ju med kvaliteten på bilden att göra också naturligtvis. Men om man däremot konverterar bilden från 24 bitar till 16 bitar i ett fotoredigeringsprogram så blir skillnaden ännu mindre. Men jag kanske ska tillägga att jag nästan heller aldrig upplevt det som ett problem med 65k färger på min mobil (Touch HD). Däremot är det en pina att köra 16 bitars färg i datorn.
Redigerat av Starflake, 21 January 2010 - 07:38.
Postad 21 January 2010 - 09:13
NiklasLundis
-
NiklasLundis
-
Amatör
-
-
88 inlägg
http://www.pcworld.c...h_in_april.htmlom det där stämmer känns det ju riktigt deppigt..
Postad 21 January 2010 - 09:14
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
http://www.pcworld.c...h_in_april.html
om det där stämmer känns det ju riktigt deppigt..
Det där gäller troligtvis inte de prioriterade länderna, utan Japan, Tyskland, USA osv. Jaha, en vecka kvar till leverans från Dustin  Yeah, right! Jag har faktiskt inte fått något mail om ändrat leverensdatum ännu... Den kommer nog i mars, så klart. Först när det börjar dyka upp recensionsex hos tidningar är det ju egentligen dags för riktig leverans. De brukar få den någon vecka innan mobilerna finns i lager. Ingen som har någon insideinformation? Imorgon är det ju rapport från SE, så det kanske dyker upp mer info i samband med detta...
Postad 21 January 2010 - 09:33
NiklasLundis
-
NiklasLundis
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tycker det är konstigt att inget datum kommer .... borde ju komma nåt officiellt snart.
Postad 21 January 2010 - 09:53
Starflake
-
Starflake
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
http://www.pcworld.c...h_in_april.html
om det där stämmer känns det ju riktigt deppigt..
Även IDG har uppmärksammat denna artikel och skriver lite här: http://www.idg.se/2....ndroid-forsenas
Postad 21 January 2010 - 10:01
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Även IDG har uppmärksammat denna artikel och skriver lite här:
http://www.idg.se/2....ndroid-forsenas
Aha, ja, det var ju en deal breaker om det stämmer. Om det var VDn som uttalade sig så bör det ju vara väl förankrat. Orkar man vänta tre månader till? Min X1 är ju sååååå seg och tråkig just nu.
Postad 21 January 2010 - 10:02
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Aha, ja, det var ju en deal breaker om det stämmer. Om det var VDn som uttalade sig så bör det ju vara väl förankrat. Orkar man vänta tre månader till? Min X1 är ju sååååå seg och tråkig just nu.
Typiskt SE, håller dom så här så är dom snart i KK
Postad 21 January 2010 - 10:08
Starflake
-
Starflake
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Personligen lutar det mer åt Nexus One för tillfället när det finns en fix för kalendersynken som saknas vid leverans. Kräver dock att man root'ar telefonen.
Postad 21 January 2010 - 10:09
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
Haha, alltså. Min X1a har 65k färger och jag har ALDRIG NÅGONSIN tänkt på det efter jag köpte den. Det är vansinne men man ser verkligen inte det! Det räcker absolut till!
Det syns oerhört tydligt i applikationer med snygga gradienter. Färgskiftningarna ser riktigt dassiga ut med bara 65k färger. Ett exempel på dassiga färgskiftningar:  Notera skiftningen från svart till blått i bakgrunden lägst upptill. Så blir det när man bara har 65k färgnyanser att tillgå. När man ser på foton, surfar på nätet, ser filmer etc så ser man i allmänhet mycket liten skillnad på 65k och 16 mille dock, det kan jag hålla med om.
Postad 21 January 2010 - 10:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Trist om det blir april...
Postad 21 January 2010 - 10:30
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 21 January 2010 - 10:36
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det där gäller troligtvis inte de prioriterade länderna, utan Japan, Tyskland, USA osv.
Jag vet inte hur du tolkar denna mening: "Japanese consumers will be the first in the world to get their hands on Sony Ericsson's new Xperia X10" Men visst kan man hoppas att de fått något om bakfoten... Förövrigt håller jag med Zippiz. Jag försöker också motivera att lägga ut 6 tusen på en telefon. Det är svårt. Den MÅSTE användas på andra sätt än att ringa och styla med. Det är inte värt det annars. Så här tänker jag: GPS i bilen (räcker inte med vanlig GPS mobil): 2.000:- GPS i spåret (GPS mobil räcker men har begränsningar i mjukvaran): 1.000:- Ringa/SMS/MMS/kontakter/kalender (räcker med en vanlig mobil, inga problem med synkning): 2.000:- Mail/IM/övriga sociala aktiviteter (vanlig mobil kan räcka men det är avsevärt lättare på en större smartphone): ?:- Surf (extremt begränsat på vanlig mobil): ?- Övriga balla saker man kan göra: 0:- (endast bonus) De första sakerna är ganska lätta att räkna på då de har produkter som man kan köpa istället. Att kunna surfa lättare, ha balla applikationer, maila, facebooka m.m. LÄTTARE är svårt att sätta pris på. 5.000:- är X10an värd för mig. 6.000:- är ett troligt pris. Så jag har någon månad på mig att tänka om de övriga funktionerna är värda så pass mycket (eller mer  ). Sen vill jag också tillägga en personlig sak i debatten om OS och uppgraderingar och dylikt. Om SE fixar så mobilen är stabil och relativt buggfri så är jag nöjd. Och det tror jag de kommer göra. Jag kan förstå att de inte kommer komma med OS uppgraderingar länge, men fixar de en stabil plattform så är jag nöjd. Många appar kommer vara bakåtkompatibla en bra bit in i framtiden. Och skulle det mot förmodan komma någon killer app för Android 3.0 nästa år när man sitter på 2.1 så får man väl roota skiten då. Mvh Robban
Postad 21 January 2010 - 10:53
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Jag vet inte hur du tolkar denna mening: "Japanese consumers will be the first in the world to get their hands on Sony Ericsson's new Xperia X10"
Jag läste lite slarvigt första gången och ändrade mig i mitt senare inlägg. Borde dock redigerat mitt första inlägg  . Din undran var befogad... Nio veckor, det är som från mitten av november till nu...
Postad 21 January 2010 - 11:01
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Nu är det nog helt kört för Seny Ericsson. Dom är helt enkelt inte med i matchen längre. Dessutom, när sist lyckades dom tillverka en smartphone som inte blivit en flopp?.
Postad 21 January 2010 - 11:05
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nu är det nog helt kört för Seny Ericsson. Dom är helt enkelt inte med i matchen längre. Dessutom, när sist lyckades dom tillverka en smartphone som inte blivit en flopp?.
Japp, är nog spiken i kistan. Släpps HTC Bravo innan så blir det en sån. Tänkte kolla in X10 och sen när bravon släpptes kolla vilken som verkade bäst....men släpps Bravo före X10 är det inget snack
Postad 21 January 2010 - 11:05
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
http://blogs.sonyeri.../#comment-28838Mattias Holm says: January 21, 2010 at 10:56 am To clarify: Xperia X10 is still on track for shipment in late Q1. In Japan it will launch 1st of April. Other global customers might choose to sell it slightly earlier
Postad 21 January 2010 - 11:54
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
http://blogs.sonyeri.../#comment-28838
Mattias Holm says: January 21, 2010 at 10:56 am To clarify: Xperia X10 is still on track for shipment in late Q1. In Japan it will launch 1st of April. Other global customers might choose to sell it slightly earlier
Mmm.. skönt då är det ingen skillnad. Så jag förstår inte "kört för SE" snacket. Det är bara för ni trott på januari eller februari release. Möjligtvis att någon annan telefon hinner annonseras innan X10 släpps som verkar intressant. Men då är det ju ytterligare väntan på den i sin tur. Bravon och X10 kan man jämföra redan idag. Att de kommer släppas ganska nära inpå varandra är väl ingen nyhet. Hade ni tänkt köpa X10 istället för Bravon för att ni trodde X10an skulle släppas 4-6 veckor tidigare? Nej jag tror det är lite väl mycket vill-ha-nu tänk som påverkar er. Hur många här inne tänker köpa den som kommer först av X10 eller Bravo utan några andra betänkligheter? /Robban
Postad 21 January 2010 - 12:11
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hur många här inne tänker köpa den som kommer först av X10 eller Bravo utan några andra betänkligheter?
/Robban
Jag kommer nog att köpa den som kommer först faktiskt. Tycker båda har sina fördelar resp nackdelar. Men mest av allt är jag i det närmaste i akut behov av en ny telefon.
Postad 21 January 2010 - 12:22
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag kommer nog att köpa den som kommer först faktiskt. Tycker båda har sina fördelar resp nackdelar. Men mest av allt är jag i det närmaste i akut behov av en ny telefon.
Samma här... ska bli ett sant nöje att få sula min iphone med all min kraft rakt in i en tegelvägg
Postad 21 January 2010 - 12:25
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Mmm.. skönt då är det ingen skillnad. Så jag förstår inte "kört för SE" snacket. Det är bara för ni trott på januari eller februari release. Möjligtvis att någon annan telefon hinner annonseras innan X10 släpps som verkar intressant. Men då är det ju ytterligare väntan på den i sin tur.
Bravon och X10 kan man jämföra redan idag. Att de kommer släppas ganska nära inpå varandra är väl ingen nyhet. Hade ni tänkt köpa X10 istället för Bravon för att ni trodde X10an skulle släppas 4-6 veckor tidigare? Nej jag tror det är lite väl mycket vill-ha-nu tänk som påverkar er. Hur många här inne tänker köpa den som kommer först av X10 eller Bravo utan några andra betänkligheter?
/Robban
Ska nog mycket till för att det inte ska bli en X10. Typ att den kommer efter midsommar, och att man lär ha ett gengasaggregat för att driva den, eller nåt i den stilen.  Bravon är säkert bra den med, men...
Postad 21 January 2010 - 12:28
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Postad 21 January 2010 - 12:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Ny x10 rulle http://www.youtube.c...h?v=nRS8qd_gU7g
Jag förstår verkligen inte ett endaste ord grekiska, men har ändå tillbringat 7:59min med att kollat på filmen.  Preproductionmodel hörde ja, runt 7:40...
Redigerat av mrNoodles, 21 January 2010 - 12:59.
Postad 21 January 2010 - 13:39
NiklasLundis
-
NiklasLundis
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tycker att dom rör på skärmen men ingenting händer titt som tätt.... är det så eller pekar dom för att förklara nåt?
Frågade en på jobbet som kan grekiska, han säger att den ibland är lite seg och tar inte riktigt men att det antagligen har att göra med programvaran..typ
Redigerat av NiklasLundis, 21 January 2010 - 14:03.
Postad 21 January 2010 - 14:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Samma här... ska bli ett sant nöje att få sula min iphone med all min kraft rakt in i en tegelvägg
roligaste jag läst på länge heh..
Postad 21 January 2010 - 15:15
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Hahahaha!
Postad 21 January 2010 - 16:05
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Fast det är frågan.... får jag mest nöja av att sula in den i en tegelvägg, eller att använda den som fjärr till mitt mediacenter... hmmmm.... Har en känsla att jag vet svaret om jag frågar er ;-) Aningen off-topic... men jag bjuder på det ;-)
Postad 21 January 2010 - 16:25
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Ny x10 rulle http://www.youtube.c...h?v=nRS8qd_gU7g
Kanske är sur över att den aldrig kommer ut men är det bara jag som får en mer o mer negativ bild av X10? Den verkar ju inte snabb vid scrollning osv och allt blått är inte så jäkla snyggt som man först fick för sig.. Tror man kan lessna rätt fort. Tråkigt tycker jag för jag har alltid haft en SE mobil. Vill se fler videos där X10:an verkligen levererar.
Postad 21 January 2010 - 16:38
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Finns väl en drös med länkar till filmklipp tidigare i tråden där det inte laggar nåt.
Kolla igenom de 4-5senaste sidorna så ska du se.
Redigerat av mrNoodles, 21 January 2010 - 16:39.
Postad 21 January 2010 - 17:14
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Shiet grabbar kolla vad jag hitta på esato. En film på den japanska versionen OMG säger jag bara. Japaner äger svenskar http://www.youtube.c...h?v=MeAfKLHdnqoKolla speeden
Redigerat av thorstenn, 21 January 2010 - 17:15.
Postad 21 January 2010 - 17:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Helt klart betydligt snabbare
Postad 21 January 2010 - 17:38
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
I den nya filmen så står det ju preproduction, men nu blev jag glad när jag läste att NTT får in telefonen in i april. Då blir det att rusa inom NTT och hoppas att dem inte kör en " softbank " på mig.
Postad 21 January 2010 - 17:54
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Shiet grabbar kolla vad jag hitta på esato. En film på den japanska versionen
OMG säger jag bara. Japaner äger svenskar
http://www.youtube.c...h?v=MeAfKLHdnqo
Kolla speeden 
Nu ######r are we talking! Det är så här det ska se ut! Lutar åt att sula iphonen i tegelväggen (istället för att använda den som fjärr) bara för att fira ;-)
Postad 21 January 2010 - 18:00
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Finns väl en drös med länkar till filmklipp tidigare i tråden där det inte laggar nåt. Kolla igenom de 4-5senaste sidorna så ska du se. 
Dom är snabba för att telefonen är tom i stort sett....
Postad 21 January 2010 - 18:20
NiklasLundis
-
NiklasLundis
-
Amatör
-
-
88 inlägg
shiet va nice... längtar som fan. Nexusen är ju så otroligt ful, en hel del problem med den också...
Postad 21 January 2010 - 18:36
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
F-n detta är inte lätt, tur man inte behöva bestämma sig idag. om tre veckor eller något kanske vi får se lite X10 som är mer färdig, om det nu är så att de håller på med 2.x, eller tja om de optimerar så borde den väl vara rätt okej då också.
Visst ser den lite seg ut, men visa mig en film på Bravo att den flyter bättre. Nä just det, det finns inga filmer på den öht ännu. Tycker kanske SE varit för snabba med att visa X10, då den helt uppenbart har stora problem med flytet. Men det finns liksom ingen anledning att ge upp ännu, även om man känner sig lite besviken på att det ser så illa ut.
En annan sak som jag verkligen, verkligen önskar... och hoppas på är att man kan ändra färgen i media o timescape. Hela bakrunden ser ju ut lite som PS3 och där kan man ju välja o vraka.. vore nästan lite underligt om man inte kunde ändra den till andra färger eller tom sätta bakrundsbilder... skulle bli förvånad o lite ledsen i ögat om det inte går.
En sak till som "stör" ögat är att det inte är någon "parallax scrolling" (kommer inte på svenska ordet), dvs bakrunden och ikoner osv rör sig inte i olika lager så som den gör på tex nexus.
Dock ser ju skärmen j-vligt trevlig ut...
Tycker kanske SE gör bort sig som visar en enhet som fungerar så dåligt. Hade varit bättre att inte visa den alls än i dåligt skick. Det tycker iaf jag. Stillbilder hade väl räckt tills de fått ordning på det.
Får de inte ordning på time/media-scape så är det inte hela världen för mig faktiskt, jag tror inte jag kommer köra det speciellt mycket men vem vet, kanske blir det riktigt trevligt o då så.... men annars blir det nog apps för sms, facebook, bilder osv... det är ju lite det som är så kul med en smartphone, att själv kunna välja.
Men vänta lite med att gnälla på telefonen, om en månad vet vi kanske svaret, innan dess är ju allt bara spekulationer...
Postad 21 January 2010 - 18:43
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Shiet grabbar kolla vad jag hitta på esato. En film på den japanska versionen
OMG säger jag bara. Japaner äger svenskar
http://www.youtube.c...h?v=MeAfKLHdnqo
Kolla speeden 
Hahaha! Ett WERTY-tangentbord. :'D Japaner alltså! Men det har säkert sin logiska förklaring! Såg riktigt bra ut ju! Äntligen någon som kan hantera telefonen istället för att missa alla knappar hela tiden.
Postad 21 January 2010 - 19:52
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Dom är snabba för att telefonen är tom i stort sett....
Det finns väl film från nån mässa där det är mycket kontakter i telen också. http://www.youtube.c...h?v=HsLgiPlswGoDen japanska videon flyter väl på rätt fint oxo?  Och ser inte tom ut..
Redigerat av mrNoodles, 21 January 2010 - 20:11.
Postad 21 January 2010 - 21:05
f_ljunggren
-
f_ljunggren
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nån som hört något om releasedatum??? Jag hörde ett rykte om att den skulle komma i slutet på januari!!!
Postad 21 January 2010 - 21:16
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nån som hört något om releasedatum??? Jag hörde ett rykte om att den skulle komma i slutet på januari!!!
Det kan du nog ändra till slutet på mars...i bästa fall
Postad 21 January 2010 - 21:20
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Visst ser den lite seg ut, men visa mig en film på Bravo att den flyter bättre.
Svarade du nu på senaste filmen? Killen var exalterad över snabbheten i X10 och du "håller med" om att den är seg
Redigerat av Unregistered80bc741c, 21 January 2010 - 21:27.
Postad 21 January 2010 - 21:32
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 21 January 2010 - 21:48
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Kollar ni på Made in Sweden på 4an?
Vad har Laila för vit tele...?
Är det en X10 eller ser jag det jag vill se?!
Postad 21 January 2010 - 22:19
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
gul bakgrund har vi sett det förut?
http://www.youtube.c...hY&translated=1
Ja men vad flottiga fingara de hade!
Postad 21 January 2010 - 22:26
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Kollar ni på Made in Sweden på 4an? Vad har Laila för vit tele...? Är det en X10 eller ser jag det jag vill se?! 
ser bara baksian av telefonen, den är vit men det är också allt... (inte så troligt dock  )
Postad 21 January 2010 - 22:30
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
gul bakgrund har vi sett det förut?
http://www.youtube.c...hY&translated=1
Blir skärmen mindre flottig om man använder Invisible Shield t.ex? Denna var ju full med fingeravtryck o kladd.. Inte så snyggt.
Postad 21 January 2010 - 22:52
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Det finns väl film från nån mässa där det är mycket kontakter i telen också.
http://www.youtube.c...h?v=HsLgiPlswGo
Den japanska videon flyter väl på rätt fint oxo? Och ser inte tom ut..
Jo dom är tomma, den filmen du visade laggade rätt illa. Dock inte illa som en telefon som har hyffsat med kontakter. Som denna. http://www.youtube.c...h?v=MBWi7fCwP0ITycker killen i filmen ovan beskriver helt perfekt hur de har tänkt när de har gjort mobilen och vad de har prioriterat. Han säger typ att man vill att folk ska gå in i en affär, se att X10´an är snygg, ta upp den. Känna att den ligger bra i handen och sen bli imponerad av timescape och mediascape och köpa den. Det är precis så SE har tänkt. Detta är inte en telefon för folk med lite mer krav utan för lattemorsor och folk som vill "flasha" och knappt har någon vidare koll. Det är synd... Riktigt synd. Men apple satte ju trenden. De flesta som har en iFån är ju rätt otekniska. SE vill ha en bit av den kakan.
Redigerat av Barilla, 21 January 2010 - 23:00.
Postad 21 January 2010 - 23:00
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jo dom är tomma, den filmen du visade laggade rätt illa. Dock inte illa som en telefon som har hyffsat med kontakter. Som denna.
http://www.youtube.c...h?v=MBWi7fCwP0I
Amen, det har tagits upp 100000ggr att det är en tidig mjukvara på den telefonen han visar där, tror du helt ärligt inte att det går att få telefonen snabbare? Du kanske har lagt märke till att dom senaste videorna är inlagda nu i dagarna, och den du länkade till är inlagd för 2 veckor sedan...
Postad 21 January 2010 - 23:03
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Amen, det har tagits upp 100000ggr att det är en tidig mjukvara på den telefonen han visar där, tror du helt ärligt inte att det går att få telefonen snabbare? Du kanske har lagt märke till att dom senaste videorna är inlagda nu i dagarna, och den du länkade till är inlagd för 2 veckor sedan...
Det är tomma telefoner säger jag ju. Min kompis som utvecklar skiten säger att de inte får bort lagget som uppstår vid fler kontakter eftersom det inte är någon prioritering från cheferna eftersom man riktar sig till en målgrupp som inte anser att det är laggigt och bryr sig om andra sake, som att telefonen ser snygg ut osv, man vänder sig inte till "tekniknördarna" som gillar specs och snabba telefoner... Titta på filmen när reporten säger att telefonen är "snappy" och SE killen håller med, dom tror det själva. Det är det som är det mest skrämmande. Men visst, jag ljuger och har noll koll. Eller hur det nu är ni resonerar.
Postad 21 January 2010 - 23:05
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Jo dom är tomma, den filmen du visade laggade rätt illa. Dock inte illa som en telefon som har hyffsat med kontakter. Som denna.
http://www.youtube.c...h?v=MBWi7fCwP0I
Tycker killen i filmen ovan beskriver helt perfekt hur de har tänkt när de har gjort mobilen och vad de har prioriterat.
Han säger typ att man vill att folk ska gå in i en affär, se att X10´an är snygg, ta upp den. Känna att den ligger bra i handen och sen bli imponerad av timescape och mediascape och köpa den.
Det är precis så SE har tänkt. Detta är inte en telefon för folk med lite mer krav utan för lattemorsor och folk som vill "flasha" och knappt har någon vidare koll.
Det är synd... Riktigt synd. Men apple satte ju trenden. De flesta som har en iFån är ju rätt otekniska. SE vill ha en bit av den kakan.
+1
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|