* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 20 October 2010 - 14:01
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
jag kör 1.01.24_B-RAD.CC_WDLXTV_LIVE-0.4.1.9-6 på min, allting fungerar som det ska men det går ju så ###### långsamt att bläddra bland filmerna att man dör... har en katalog med runt 400 filmer, kör listmode utan thumbs, att bläddra till film 200 är ju en ren plåga. Min popcorn är ju inte direkt snabb på detta heller men den kunde man iaf med siffror mata in vilken rad den skulle hoppa till..
bara jag som tycker detta förstör hela upplevelsen och finns det ingen mod eller något som ordnar detta??
400 filmer i en katalog? Det är inte så att du ska börja kategorisera dem en aning?
Postad 20 October 2010 - 15:16
freddan8
-
freddan8
-
Rookie
-
5 inlägg
400 filmer i en katalog? Det är inte så att du ska börja kategorisera dem en aning?
dom är katalogiserade, i bokstavsordning... det är ju fel på produkten när det går så ###### långsamt och det spelar ju ingen roll om jag har 20 filer i en katalog, att bläddra går riktigt riktigt långsamt =(
Postad 20 October 2010 - 18:11
gerrard4ever
-
gerrard4ever
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har nyss köpt en WD Tv Live och har kopplat den till Lcd-tvn med en HDMI-kabel. Får inte MVK-fil med DTS ljud att fungera..har för mig att jag har läst att den ska klara av att downmixa till stereo (då jag inte har en reciver) eller har jag fel?
Hoppas någon kan hjälpa mig
Postad 20 October 2010 - 21:43
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Kontrollera först att du har Audio Output under Audio/Video settings satt till "Stereo".
Om du efter detta fortfarande inte får något ljud ut från den aktuella MKV-filen så beror det troligtvis på hur filen är skapad. (en ändring i inställningarna för verktyget MKVmerge som i sina senaste versioner använder komprimerade headers som standard)
WD har fixat stöd för detta i beta FW 1.03.39 och framåt. Så antingen får du isf uppdatera till nyare FW eller köra vidare med den du har och istället redigera den aktuella filen i MKVmerge (finns beskrivning för hur man gör detta tidigare i tråden har jag för mig). Testade själv innan WD's fix kom ut och det tar inte särskilt lång tid att fixa filen manuellt heller.
Sen till sist I all välmening, infon ovan finns tidigare i tråden och är inte så svår att hitta om man lägger några sekunder på att söka i tråden alt. läser inläggen någon/några få sidor tillbaka.
Postad 21 October 2010 - 08:52
gerrard4ever
-
gerrard4ever
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har ändrat till stereo då jag bara har 2.0 ljud att tillgå. Får testa att uppdatera firmware på maskinen så återkommer jag när jag har testat det. Jag skummade igenom tråden lite snabbt igår och hittade inget, får väl läsa lite nogrannare nästa gång  Tack för hjälpen sålänge !
Postad 21 October 2010 - 11:54
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ännu en ny firmware-beta till WD Live:
Version 1.03.43_V: Limited Public Beta
Resolved Issues:
• Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release.
Det känns som om vi närmar oss en ny officiell version snart.
Postad 21 October 2010 - 14:02
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ännu en ny firmware-beta till WD Live:
Version 1.03.43_V: Limited Public Beta Resolved Issues: • Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release.
Det känns som om vi närmar oss en ny officiell version snart.
Fast det är väl samma fel de tror sig ha åtgärdat i de tre senaste eller något sådant?
Postad 21 October 2010 - 15:40
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Fast det är väl samma fel de tror sig ha åtgärdat i de tre senaste eller något sådant?
Ja, det är det. Dock så har buggrättningarna gjort att allt fler TV-apparater tolererar HDMI-signalen från WD Live, så det går onekligen framåt.
Postad 22 October 2010 - 01:13
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Jaha.... Var ska man börja? Jo jag skulle testa koppla in min dator till TV:n via förstärken för att spela spel och få sound-arraound-ljud... Fick det aldrig till att fungera men men, det är inte mitt största problem. Har en WD TV (Gen1) med senaste fw som jag ägt i mer än ett år och gett mig mycket nöje. För några dagar sen börja den "kajka" som vi skåningar säger. Kan ha varit runt den tid då jag testa koppla in datorn ... Den bootar fint och man kan bläddra bland kataloger, men när man spelar upp en film/mp3 så låser den sig. Totalt vägrar spela nånting, ingen info-bar där nere, förstärkaren registrerade heller inget ljud - svart i rutan! Trycker return, kommer tillbaka till mina mappar, testar en annan film med annat format/ljud - samma problem.... Jaha.... hårddisken kanske krånglar? Ok, lägger över filerna på min server, formaterar min externa hårddisk och lägger tillbaka filerna - samma problem. Jaha... Testar HDMI direkt i TV:n för att utesluta förstärkaren - samma problem! Jaha... Testar en annan firmware WDCCHT eller nått) - samma problem Usb-nyckel, samma problem. Väldigt, väldigt, väldigt sällan så ville den faktiskt spela upp, DTS/Stereo va ingen skillnad men de va otroligt sällan.. Så jag drog slutsatsen att den är isönder och gjorde en RMA via WD's hemsida - den är nu påväg till tyskland. !!!!!! Nu börjar det bli roligt för er.... Köper en WD HD Live av en polare, schysst tänker jag, nätverk och allt. - Tro *f*n* att det är exakt samma problem på den!!! Vad drar man för slutsats då? I ren desperation har jag en annan extern hårddisk - samma problem.... ?? förstår inget, jag är inte helt tekniskt bakslagen men här får jag tvärdrag, snälla hjälp!
Postad 22 October 2010 - 03:14
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jaha....
Var ska man börja? Jo jag skulle testa koppla in min dator till TV:n via förstärken för att spela spel och få sound-arraound-ljud... Fick det aldrig till att fungera men men, det är inte mitt största problem.
Har en WD TV (Gen1) med senaste fw som jag ägt i mer än ett år och gett mig mycket nöje. För några dagar sen börja den "kajka" som vi skåningar säger. Kan ha varit runt den tid då jag testa koppla in datorn ...
Den bootar fint och man kan bläddra bland kataloger, men när man spelar upp en film/mp3 så låser den sig. Totalt vägrar spela nånting, ingen info-bar där nere, förstärkaren registrerade heller inget ljud - svart i rutan!
Trycker return, kommer tillbaka till mina mappar, testar en annan film med annat format/ljud - samma problem....
Jaha.... hårddisken kanske krånglar? Ok, lägger över filerna på min server, formaterar min externa hårddisk och lägger tillbaka filerna - samma problem.
Jaha... Testar HDMI direkt i TV:n för att utesluta förstärkaren - samma problem! Jaha... Testar en annan firmware WDCCHT eller nått) - samma problem Usb-nyckel, samma problem.
Väldigt, väldigt, väldigt sällan så ville den faktiskt spela upp, DTS/Stereo va ingen skillnad men de va otroligt sällan..
Så jag drog slutsatsen att den är isönder och gjorde en RMA via WD's hemsida - den är nu påväg till tyskland.
!!!!!!
Nu börjar det bli roligt för er....
Köper en WD HD Live av en polare, schysst tänker jag, nätverk och allt. - Tro *f*n* att det är exakt samma problem på den!!! Vad drar man för slutsats då? I ren desperation har jag en annan extern hårddisk - samma problem....
?? förstår inget, jag är inte helt tekniskt bakslagen men här får jag tvärdrag, snälla hjälp!
Ta med den till någon kompis och testa. Det enda du inte tycks ha bytt ut är TV:n och miljön den står i, så det är i någon av dessa två du borde hitta felet.
Postad 22 October 2010 - 15:47
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Ville bara tipsa om appen WDTV till Iphone/Ipod, där man kan bläddra i bibliotek, välja videor på Youtube samt webradio, 22kr och funkar helt ok!
Postad 22 October 2010 - 18:17
gerrard4ever
-
gerrard4ever
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har ändrat till stereo då jag bara har 2.0 ljud att tillgå. Får testa att uppdatera firmware på maskinen så återkommer jag när jag har testat det. Jag skummade igenom tråden lite snabbt igår och hittade inget, får väl läsa lite nogrannare nästa gång Tack för hjälpen sålänge !
Jag har nu bytt till den nya firmwaren, 1.03.43. Kan fortfarande inte spela upp MKV-filer, filmen startar inte och det står bara "Unable to play the selected file. Please see the user manual for a list of supported file formats". Någon som har samma problem med MKV-filer? Har också testat ett par olika så de är nog inte själva filerna det är fel på..
Postad 23 October 2010 - 08:51
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Mitt problem med version 1.03.42 var att den inte forcerade 24p genom förstärkaren. Fick gå tillbaka till 1.02.21. Annars funkade mkv filmerna som dom skulle och omslagen såg bättre ut
Postad 24 October 2010 - 19:40
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ville bara tipsa om appen WDTV till Iphone/Ipod, där man kan bläddra i bibliotek, välja videor på Youtube samt webradio, 22kr och funkar helt ok!
Cool grej men jag får inte riktigt snurr på den. Funkar bra att söka radiostationer och youtube men den lyckas inte hitta något jag har på hårddisken som är inkopplad till.
Postad 24 October 2010 - 19:52
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Tyvärr hittar den inte hårddisken men väl min dator och nas och det var ju det som var meningen för min del. Sedan så blir det ju betydligt smidigare att navigera på Youtube med Iphonens tangentbord än att sitta o trycka med fjärren.
Postad 25 October 2010 - 07:41
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Tyvärr hittar den inte hårddisken men väl min dator och nas och det var ju det som var meningen för min del. Sedan så blir det ju betydligt smidigare att navigera på Youtube med Iphonens tangentbord än att sitta o trycka med fjärren.
Ja, YouTube var ju i princip oanvändbart innan men nu kan man leka lite med det. Även en del av radiogrejerna var småskoj. Jag hade hoppats att den skulle kunna hitta i WDns media library på något sätt. Kanske kommer senare förhoppningsvis!
Postad 25 October 2010 - 17:15
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Hmmm
Uppföljning...
Efter min failure med WD TV Live hade same symptom som min WD TV (gen1) som nu är på RMA;
Jag lade in public betan (Beta v1.03.43) på den och ALLT FUNGERAR??!!?!? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vågar knappt flytta en hdmi-sladd nu. Till och med nätverket fungera på första försöket.... och preview-fönstret spelar på fin fint (nytt för mig som aldrig haft Live-versionen)
Jag fattar inget.... men nu fungerar Allt som vanligt igen och jag är skitlycklig men vågar man nu byta firmware???
Tänker bränna ner den firmware jag har nu på skiva och gömma i ett kassaskåp
Postad 25 October 2010 - 18:30
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hmmm
Uppföljning...
Efter min failure med WD TV Live hade same symptom som min WD TV (gen1) som nu är på RMA;
Jag lade in public betan (Beta v1.03.43) på den och ALLT FUNGERAR??!!?!? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vågar knappt flytta en hdmi-sladd nu. Till och med nätverket fungera på första försöket.... och preview-fönstret spelar på fin fint (nytt för mig som aldrig haft Live-versionen)
Jag fattar inget.... men nu fungerar Allt som vanligt igen och jag är skitlycklig men vågar man nu byta firmware??? Tänker bränna ner den firmware jag har nu på skiva och gömma i ett kassaskåp 
Varför ska du hålla på o byta firmware? Är det någon särskild funktion som är värt risken?
Postad 25 October 2010 - 22:50
Riffard
-
Riffard
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Är inne på att köpa en sån här nu när Elgiganten rear ut dem för 799kr. Är väl bara en sak jag måste veta innan. Klarar den att spela upp .mkv filer från 2TB stora externa hårddiskar? Tar för givet att den gör det, men är hellre på den säkra sidan.
Postad 25 October 2010 - 23:09
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej, ny i denna tråd.
Jag har lusläst hela tråden men inte hittat svar på mitt problem.
Jag kör WD mot en server med win server 2003. Jag har anslutit WD mot servern både trådlöst och med tråd, samma problem på båda sätten. Allt jag delar ut ser jag och kan starta.
Problem: Efter ett par minuter in i filmen så tappar jag kontakten med nätverket står det. Men det är inte helt sant. Jag tappar kontakten med servern men andra anslutna datorer ser jag och kan ansluta till.
Någon som kan förbarma sig?? Förutom detta problem verkar maskinen vara helt kanon.
Postad 26 October 2010 - 07:10
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hej, ny i denna tråd. Jag har lusläst hela tråden men inte hittat svar på mitt problem. Jag kör WD mot en server med win server 2003. Jag har anslutit WD mot servern både trådlöst och med tråd, samma problem på båda sätten. Allt jag delar ut ser jag och kan starta. Problem: Efter ett par minuter in i filmen så tappar jag kontakten med nätverket står det. Men det är inte helt sant. Jag tappar kontakten med servern men andra anslutna datorer ser jag och kan ansluta till. Någon som kan förbarma sig?? Förutom detta problem verkar maskinen vara helt kanon.
Jag har hört något om att nätverks-delarna i WD TV blir upphettade efter ett tag och kan efter det bli ganska ostabila. Jag vet dock inte om det bara gäller en viss "batsh". Jag har själv inga problem med min WD TV live merän att första gången den startar från att varit strömlös så tar det 10-15 min innan den hittar nätverket.
Redigerat av Unregistered30026, 26 October 2010 - 07:10.
Postad 26 October 2010 - 07:43
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Jag har hört något om att nätverks-delarna i WD TV blir upphettade efter ett tag och kan efter det bli ganska ostabila. Jag vet dock inte om det bara gäller en viss "batsh". Jag har själv inga problem med min WD TV live merän att första gången den startar från att varit strömlös så tar det 10-15 min innan den hittar nätverket.
Låter mer som att det är något med Serverinställningarna ändå. Om det går att se andra burkar så borde ju inte nätverket vara "on fire".
Postad 26 October 2010 - 07:51
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Hej, ny i denna tråd. Jag har lusläst hela tråden men inte hittat svar på mitt problem. Jag kör WD mot en server med win server 2003. Jag har anslutit WD mot servern både trådlöst och med tråd, samma problem på båda sätten. Allt jag delar ut ser jag och kan starta. Problem: Efter ett par minuter in i filmen så tappar jag kontakten med nätverket står det. Men det är inte helt sant. Jag tappar kontakten med servern men andra anslutna datorer ser jag och kan ansluta till. Någon som kan förbarma sig?? Förutom detta problem verkar maskinen vara helt kanon.
Har du prövat att kopiera över filmen/erna till någon av de andra anslutna datorerna och sedan testat att ansluta med WDTV:n mot dem och spela upp? Pröva även att ansluta med en av dina andra datorer mot Win 2003 mapparna och pröva att spela upp någon av de filer som strulade med WDTV:n. Ovanstående borde ge dig en hint om det är servern i sig som har problem eller om det är din WDTV.
Postad 26 October 2010 - 16:22
855
-
855
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej ny här. Köpte en WD TV live igår och en extern hårddisk på 1TB, Jag hade nog inte köpt om jag inte hade tokläst alla inlägg härinne. Jag är hypernöjd.. ( än så länge).
Gav 799:- för WDTV`n på netonet och 749:- för hårddisken. Ska bli så skönt att slippa dvdbrännaren och alla skivor.
Hoppas allt flyter på nu bara, annars vet jag vart jag ska vända mig.
Mvh.
Postad 26 October 2010 - 21:20
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Svarar mig själv Tack för alla förslag men det är löst nu, simpelt och faktiskt nämnt tidigare i tråden men VÄL värt att nämna igen. WD låg på fel Workgroup. Den är döpt till "Workgroup" och resten av datorerna, win 7 förutom servern som är win 2003 server, låg på "LAN". Jag ändrade i WD och plötsligt kunde jag köra 1080p med DTS ljud trådlöst utan ett hack och utan att bli utslängd. Är inne på andra filmen nu och inga problem alls. Detta verkar tydligen vara viktigt, att alla datorer ligger på samma grupp. Men eftersom WD hittade alla mappar så trodde jag inte det var det som var problemet......... Lycka till alla ni som har samma problem. //Rickard
Redigerat av Civpol, 26 October 2010 - 21:19.
Postad 26 October 2010 - 21:35
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Gott att det löste sig!
Postad 27 October 2010 - 00:10
flurrijacob
-
flurrijacob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kom till ett litet problem.
Plötsligt kunde jag inte logga in på min dator i network shares. Efter felsökning visade det sig vara nyinstallerade Microsoft Live Essentials som blockerade detta. I paketet ligger även MSN "Ohhh nooo". Så nu kan jag inte ha det installerat om jag vill ha nätverket fungerande.
Någon annan som upplevt liknande, lösning?
Och ev tips på chattprogram.
Postad 27 October 2010 - 18:32
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Kom till ett litet problem.
Plötsligt kunde jag inte logga in på min dator i network shares. Efter felsökning visade det sig vara nyinstallerade Microsoft Live Essentials som blockerade detta. I paketet ligger även MSN "Ohhh nooo". Så nu kan jag inte ha det installerat om jag vill ha nätverket fungerande.
Någon annan som upplevt liknande, lösning?
Och ev tips på chattprogram. 
Följer det med någon firewall där eller? jag misstänker inte de iaf... måste va en bugg att den blockerar shares/ändrar rättigheter - har varit sugen på nya MSN men med installationen kommer så mycket skit även om man väljer bort allt utom MSN. Funderar på Miranda som MSN-klient istället,..
Postad 27 October 2010 - 19:03
infelix
-
infelix
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Följer det med någon firewall där eller? jag misstänker inte de iaf... måste va en bugg att den blockerar shares/ändrar rättigheter - har varit sugen på nya MSN men med installationen kommer så mycket skit även om man väljer bort allt utom MSN. Funderar på Miranda som MSN-klient istället,..
Det finns lite att läsa om ämnet på http://wdtvhd.com/in...showtopic=20904. So we've known for a while there was an issue with Windows Live ID Sign-in Assistant that prevented connecting to Windows file shares, and it was a pretty straight forward workaround to uninstall it. However, Windows Live Essentials 2011 is now final and it doesn't allow that specific component to be uninstalled independently.
From what I understand, certain Windows Live components remove "Legacy" authentication methods; the ones that have worked since Windows for Workgroups a LONG time ago up until now. The WDTV Live, Live Plus, and many other 3rd-party devices depend on those authentication methods, and without them, they won't be able to log in. Only new versions of the SAMBA code (the code inside the WDTV that allows it to connect to Windows computers) can use the newer authentication methods.
Furthermore, with those same components installed Microsoft introduced the usage of Tokens inside the authentication protocol that were never seen before, and even the NEWEST versions of Samba choke on those tokens, hence the need for the patch that was posted here.
I'm guessing that it will take WD some time to incorporate the latest version of SAMBA and fully test it. In the interim, is there any workaround that will allow WDTV Live and similar devices to access to Windows file shares using the legacy authentication with Windows Live Essentials 2011 installed?
Soon Windows Update will start pushing the new version as an optional update, and at that point I think we're going to see a lot more unsuspecting WDTV Live users stumbing into this problem.
Postad 27 October 2010 - 19:29
flurrijacob
-
flurrijacob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Får vänta och se hur det fixar sig.
Installerar Miranda nu och testar.
Postad 27 October 2010 - 21:49
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Har länge funderat på att köpa en WD live TV, men börjar nu bli osäker.
Anledningen är att jag har ett Playstation3 med PlaystationMediaServer och det fungerar ju egentligen rätt bra.
Jag hade inte tänkt köra NAS eller USB disk utan rätt mot datorn även för WD Live.
Frågan är då om det egentligen finns några större fördelar med WD Live mot PS3?
SNyggare gränssnitt? Movie sheets ser ju coolt ut, men då måste man väl hacka firmwaren...
Snabbare?
Bättre DVD-ISO stöd?
Kan den mata ut ljud på HDMI och optiskt samtidigt? Om nej så är det en rejält nackdel mot PS3 för min del
Postad 28 October 2010 - 07:22
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Har länge funderat på att köpa en WD live TV, men börjar nu bli osäker. Anledningen är att jag har ett Playstation3 med PlaystationMediaServer och det fungerar ju egentligen rätt bra.
Jag hade inte tänkt köra NAS eller USB disk utan rätt mot datorn även för WD Live.
Frågan är då om det egentligen finns några större fördelar med WD Live mot PS3? SNyggare gränssnitt? Movie sheets ser ju coolt ut, men då måste man väl hacka firmwaren... Snabbare? Bättre DVD-ISO stöd?
Kan den mata ut ljud på HDMI och optiskt samtidigt? Om nej så är det en rejält nackdel mot PS3 för min del
MKV-stöd. Är man intresserad av det så räcker det, är man det inte är det kanske mer tveksamt.
Postad 28 October 2010 - 15:13
flurrijacob
-
flurrijacob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag är själv student = låg budget Hade ett PS3 och bråkade med att spela upp filmer på den. Men bestämde mig för en WD TV Live. Och för priset man får betala så slipper du mycket bekymmer som kommer med media server. Mitt råd är att köpa en mediaspelare då du slipper allt strul för liten peng. Den och min logitech 525 multifjärr är de bästa köpen jag gjort.
Postad 28 October 2010 - 18:29
WiggiWest
-
WiggiWest
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hej funderar på att börja använda Windows 7 istället för Vista, Men har hört att det kan vara problem med Networkshares i Win 7.
Någon som upplevt, Eller hört något om det?
Mvh!
Redigerat av WiggiWest, 28 October 2010 - 18:30.
Postad 28 October 2010 - 19:01
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Jag använder W7 och network shares och det fungerar. Dock kan det behövas delas ut igen efter firmware uppgradering eller att det har gått en tid när jag inte använt den.
Men annars fungerar det.
Postad 28 October 2010 - 19:03
WiggiWest
-
WiggiWest
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ok tack för snabbt svar
Postad 28 October 2010 - 19:43
infelix
-
infelix
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej funderar på att börja använda Windows 7 istället för Vista, Men har hört att det kan vara problem med Networkshares i Win 7.
Någon som upplevt, Eller hört något om det?
Mvh!
Det var en del krångel med det när jag skulle sätta upp mitt. Det finns en ganska bra guide att följa, på engelska, på http://wdtvhd.com/in...showtopic=10285. Jag fick dock aldrig det att fungera så bra så jag gjorde helt enkelt en användarkonto åt den och det fungerar perfekt.
Postad 28 October 2010 - 19:55
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ja just det, jag delade nog ut till Gästkonto för att vara säker på att det skulle funka.
Sen ska man inte installera senast Live verkar det som då det kan ställa till problem med utdelningar.
Men det är lika för alla OS.
Redigerat av t93pan, 28 October 2010 - 19:57.
Postad 28 October 2010 - 21:16
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
MKV-stöd. Är man intresserad av det så räcker det, är man det inte är det kanske mer tveksamt.
MKV fungerar fint med PMS och PLaystation3
Postad 29 October 2010 - 07:09
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
MKV fungerar fint med PMS och PLaystation3
PMS är inte en förkortning jag normalt sett förknippar med MKV  men om det funkar så är ju det jättebra. Och då försvinner ju den anledningen till att skaffa en WD om man har en PS3.
Postad 31 October 2010 - 18:56
logos
-
logos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är där någon annan, som inte kan finna sin enhets P/N / modellnummer på WD TV Model Numbers, Model Numbers for all available WD TV Media Players? Hur har du i så fall hanterat det, när du uppdaterade firmware? På min enhet står där P/N WDBAAP0000NBK-00 på etiketten på enhetens högra sida. På WD TV Model Numbers, Model Numbers for all available WD TV Media Players finns inte detta P/N / modellnummer. Närmast till hands är nedanstående två modellnummer. APAC (PAL): WDBAAP0000NBK-PESN EMEA (PAL): WDBAAP0000NBK-EESN
Postad 01 November 2010 - 00:07
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som testat ifall thumbnails även kan vara .PNG och inte bara .JPG?
Postad 01 November 2010 - 16:05
Unregistered1f96009f
-
Unregistered1f96009f
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag är sjukt trött på koppla in min laptop i tv´n hela tiden så bestämt mig för att inföskaffa en mediaspelare.
Helt färsk på detta område men tycker WD-TV Live verkar ok och prisvärd. Jag kommer i stort sett bara använda den till att se på nerladdad film med. Min största fråga är kan man ladda ner direkt från den med bit-torrent eller man måsta man ha trådlöst nätverk & datorn till hjälp?
Postad 01 November 2010 - 18:30
Jasså
-
Jasså
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har nu införskaffat mig en Western Digital Elements Play 2TB men ser att jag ej får någon bild fast jag har lagt jpg bilden i samma mapp och döpt den till samma som film filen förutom fil ändelsen.
Har även uppdaterat den med senaste program varan.I övrigt så verkar den vara väldigt snabb och stabil.
Postad 05 November 2010 - 19:18
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Är det någon som vet om WD går i gigabit eller om det är 100 Mbit som gäller.
Sen skulle det vara underbart om det gick att se i vilken hastighet som filmen visas.
Kanske har någon av er svaren på dessa frågor.
p.s.
Tittade på Avatar i bly-ray via nätverket. Filen ligger på 45 GB och är en mt2s fil och själva ljudet på den är DTS-HD. Grymt bra bild och ljud och det bästa är att WD klarar det utmärkt.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 05 November 2010 - 19:44.
Postad 05 November 2010 - 22:25
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Det är en 100Mbits port.
Sen vad det gäller "i vilken hastighet som filmen visas" så antar jag du menar aktuell bitrate. Tyvärr tror jag inte att det går att få fram på Live:n (iaf inte med original-FW), men det kan hända att jag missat något.
Redigerat av Teppic, 05 November 2010 - 22:26.
Postad 06 November 2010 - 09:44
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Det är en 100Mbits port. Sen vad det gäller "i vilken hastighet som filmen visas" så antar jag du menar aktuell bitrate. Tyvärr tror jag inte att det går att få fram på Live:n (iaf inte med original-FW), men det kan hända att jag missat något.
Jag misstänkte att det skulle vara 100Mbits port då jag ser på min gigaswitch att allting annat går på giga förutom WD. Visst menar jag birate och har sökt men inte hittat den funktionen så jag undrade om någon vet om det går att få fram det. Jag kör med fw 1.03.41 och hoppas på en lösning på kommande fw.
Postad 10 November 2010 - 16:29
bolie
-
bolie
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Har problem med att komma åt min dator genom min WD-tv live. Har installerat senaste beta-update med wdtvlive_1_03_43_V.
Tycker jag har enligt konstens alla regler justerat varenda inställning i min dator nu. Har hela tiden, utan problem, kommit åt de hdd som är kopplade direkt till WD från datorn genom nätverket. Problemet är åt andra hållet!
När jag går in på network shares på min wd så säger den att password är fel och den vill ha rätt anv namn och password. Men oavsett vad jag skriver in så säger den att det är fel.
När jag går på media servers hittar den min dator ca varannan gång. Och när den hittar så hittar den aldrig något jag egentligen delar utan hittar de filer som ligger direkt i min användares mapp. Har provat lägga in mediafiler i den mappen men den hittar inget annat än det som redan fanns där.
Någon som förstår mina problem och kanske sitter inne på en lösning?
Postad 12 November 2010 - 15:11
Unregistered1f96009f
-
Unregistered1f96009f
-
Rookie
-
5 inlägg
Någon som har fått det att funka med en D-Link DI524 router?
Postad 12 November 2010 - 19:44
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Priskrig mellan elgiganten och netonnet nu.
Idag: 799:-->779:-->759:-
Kan man hoppas att det slutar ner mot 699:- eller ännu lägre ?:-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|