Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 mars 2010 - 08:23

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Tänker beställa ett gäng Desire till företaget, men tänkte först fråga er om ni kan bekräfta att den går utmärkt att använda till företag? Den behöver kunna köras mot Exchange, eventuellt komma åt server via vpn tunnel och andra ändamål som man har i företag. Köpa Desire eller nåt annat till detta behov?

Borde gå utmärkt, kolla länken nedan för att bl a konfigurera epostkonton mm. Sen har någon tidigare för någon dag sedan länkat till manualen till telefonen.
http://www.knowyourm.../25/HTC Desire/

Postad 29 mars 2010 - 08:48

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Ingen är ju bekräftat ännu men flera med mig hade problem med Legend och bluetooth. Jag fick usel räckvidd och grymt mycket hackande med alla tre headset jag provade och samma problem fick de när de testade den. Så när samma fel dyker upp i deras review av Desire om än lite bättre känns det ju illavarslande. Jag ska köpa min Desire på Netonnet så man kan lämna tillbaka den ifall den har samma kassa bug ;)

okey ja de är ju bara vänta och hoppas på de bästa, inte mycket annat man kan göra ;)

Postad 29 mars 2010 - 10:15

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
TracyandMatts's recension ;)

http://www.tracyandm...c-desire-review

Postad 29 mars 2010 - 11:04

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Stödjer telefonen java? så att det går att gå in på tex. hushmail.com ?

Postad 29 mars 2010 - 13:25

Unregistered680
  • Unregistered680
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det ska finnas ett program som finns på android market som kan ladda ner som gör samma sak tydligen så jag är inte oroad. Jag väntar vara på att luren ska komma så jag kan köpa den. Elgiganten kanske får den nästa vecka enligt säljaren på Bäckebol, Göteborg så jag håller tummarna.

Kollade på Elgiganten på Backaplan i dag och enligt deras datasystem inkommer den preliminärt 19/4.......

Postad 29 mars 2010 - 14:02

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Säljaren på Bäckebol sa att han skulle köpa den själv och hoppades få in den nästa vecka. Hur mycket sanning det var i det utlåtandet för han stå för.

Postad 29 mars 2010 - 14:03

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Tänker beställa ett gäng Desire till företaget, men tänkte först fråga er om ni kan bekräfta att den går utmärkt att använda till företag? Den behöver kunna köras mot Exchange, eventuellt komma åt server via vpn tunnel och andra ändamål som man har i företag. Köpa Desire eller nåt annat till detta behov?

Du kommer nog kunna köra full sync mot Exchange, men tror inte att du kommer kunna söka i 'company directory'. Och kör ni några säkerhetsinställningar i Exchange så tror jag inte heller att det kommer att fungera.

Postad 29 mars 2010 - 16:08

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
http://www.engadget....nge-uk-in-late/

Den svarta kommer tydligen i slutet av april i UK. Exklusiv för Orange.
Hoppas att den dyker upp i Sverige snart! Helt klart den snyggaste Desiren!!

EDIT:
Den silvriga släpps på http://www.smartphon...ire-silver.html den 9/4. Hoppas även att denna hittar till Sverige.

Redigerat av ROCA, 29 mars 2010 - 16:14.

Postad 29 mars 2010 - 16:14

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

http://www.engadget....nge-uk-in-late/

Den svarta kommer tydligen i slutet av april i UK. Exklusiv för Orange.
Hoppas att den dyker upp i Sverige snart! Helt klart den snyggaste Desiren!!

Hur stor skillnad är det i verkligheten mellan den bruna och svarta? Någon som har sett urban brown som kan berätta tro? Jag tycker de bruna ser olika ut på var och varannan bild. I de filmer som finns på youtube tycker jag att de ser mer svarta än bruna ut... Bara de är mörka utan för tydliga drag av brunt så går jag med på det.

Postad 29 mars 2010 - 16:24

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

All produktion har något som kallas avsyning där man tittar så allt funkar och ser bra ut, det är oftast den personalen som blir tillsagda att välja ut de bästa av dom bästa, o ja det kan handla om ett par tusen. Så funkar det här iaf.

Nu får du berätta vart du jobbar ;)

Var och klämde på Legend idag, den kändes riktigt gedigen. Grymt imponerad! :D Äckligt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Tyckte den kändes mycket slankare och smidigare än jag tänkt mig när jag sett bilder. Börjar rycka i fingrarna, måtte Desire komma snart... :)

Postad 29 mars 2010 - 16:26

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Hur stor skillnad är det i verkligheten mellan den bruna och svarta? Någon som har sett urban brown som kan berätta tro? Jag tycker de bruna ser olika ut på var och varannan bild. I de filmer som finns på youtube tycker jag att de ser mer svarta än bruna ut... Bara de är mörka utan för tydliga drag av brunt så går jag med på det.

En kompis till mig har den bruna HTC Hero.
Antar att den bruna färgen är identisk med Desire.

http://www.htc.com/e...ro/gallery.html

Postad 29 mars 2010 - 16:30

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

En kompis till mig har den bruna HTC Hero.
Antar att den bruna färgen är identisk med Desire.

http://www.htc.com/e...ro/gallery.html

Så den upplevs lika brun i verkligheten som på bilderna? Nu har ju desiren lite mindre brunt och mera skärm på sig i och för sig + att baksidan är väl svart?

Postad 29 mars 2010 - 16:40

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Ny recension... (???) från slashgear denna gången.

http://www.slashgear...review-2979500/

Postad 29 mars 2010 - 16:41

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Så den upplevs lika brun i verkligheten som på bilderna? Nu har ju desiren lite mindre brunt och mera skärm på sig i och för sig + att baksidan är väl svart?

Heron ser betydligt mindre brun ut i verkligheten.
Ja baksidan ser svart/mörk grå ut på Desire. Vi får helt enkelt vänta och se :)

Postad 29 mars 2010 - 19:43

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Nån som vet om Desiren kommer att ha FM-sändare? Använder det rätt mycket på min Nokia N85.

Postad 29 mars 2010 - 20:24

Unregistered9d3ba63a
  • Unregistered9d3ba63a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Katshing har ändrat datumet till 7/4 nu! Börjar närma sig!

https://www.katshing...d.asp?aid=21384

Postad 29 mars 2010 - 20:27

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Katshing har ändrat datumet till 7/4 nu! Börjar närma sig!

https://www.katshing...d.asp?aid=21384

Fast det är fortfarande bara preliminärt :) så dom kanske bara kör en "Telia" nu i slutspurten!?

Postad 29 mars 2010 - 20:34

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Nån som vet om Desiren kommer att ha FM-sändare? Använder det rätt mycket på min Nokia N85.

Ja

Postad 29 mars 2010 - 20:36

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Ja

FM sändare, eller menar ni mottagare?

Postad 29 mars 2010 - 20:38

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

FM sändare, eller menar ni mottagare?

Precis min tanke :) sändare lär den inte ha. Då får ni väll köpa till en sån där liten grejj å plugga in.

Postad 29 mars 2010 - 20:43

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jag letade själv efter det i manualen, men hittade inget om det tyvärr.
Använder det en hel del på min N85 oxå, men det blir nog illa tvunget till att köpa en extern :)
Synd att inte fler tar efter Nokia ang. FM-sändaren, den garanterat mest stabila trådösa överförningen av ljud.

Postad 29 mars 2010 - 20:50

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag letade själv efter det i manualen, men hittade inget om det tyvärr.
Använder det en hel del på min N85 oxå, men det blir nog illa tvunget till att köpa en extern :)
Synd att inte fler tar efter Nokia ang. FM-sändaren, den garanterat mest stabila trådösa överförningen av ljud.

Fast hur är det med ljudkvaliteten?

Postad 29 mars 2010 - 20:53

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Fast hur är det med ljudkvaliteten?

Lite svårt att säga, men jag hör ingen skillnad om jag lyssnar (på mp3) i lurarna eller FM sändning till bilstereon.

Postad 29 mars 2010 - 20:53

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Ja

My bad, läste FM-mottagare.

Postad 29 mars 2010 - 20:56

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
En till recension...kanske fanns innan men tror inte det:

http://recombu.com/reviews/htc/desire/

Postad 29 mars 2010 - 20:57

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Ännu en recension. Denna gång från Gizmodo

http://gizmodo.com/5...rable-nexus-one

Postad 29 mars 2010 - 21:26

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Video på, till synes, väl fungerande Bluetooth streaming :)

http://www.youtube.c...h?v=YgtEDCWpLgY

Han använder ett iPhonefäste, verkar ju funka bra!

Postad 29 mars 2010 - 22:26

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Fast det är fortfarande bara preliminärt :) så dom kanske bara kör en "Telia" nu i slutspurten!?

Fast på Expansys hemsida står det beräknat om 8 dagar så det är väl inte helt omöjligt?

Postad 29 mars 2010 - 23:15

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läst någonstans att det finns kretsar i Desire (och Nexus) som stödjer detta men att det inte är aktiverat. Alltså kanske vi får det i framtiden? Kan inte backa upp med länkar eller liknande, bara har för mig jag sett någon som monterat ned en Nexus och pratade om att den hade hårdvarustödet för det, ungefär som att det finns FM-kretsar i Nexus men ingen radio (ännu iaf).

Så kort svar är väl, nej det finns inte... men kanske får vi det som en extra bonus senare.

Postad 29 mars 2010 - 23:24

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Kanske lite OT men varför vill man ha FM-sändare när det finns blåtand? Ger inte det bättre ljud, digitalt istället för analogt eller är jag ute på djupt vatten?

Postad 29 mars 2010 - 23:26

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Kanske lite OT men varför vill man ha FM-sändare när det finns blåtand? Ger inte det bättre ljud, digitalt istället för analogt eller är jag ute på djupt vatten?

Eftersom det är lätt att skicka till en bilradio.

Postad 29 mars 2010 - 23:47

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
EDIT: Borta, sorry...

Redigerat av zippiz, 29 mars 2010 - 23:48.

Postad 30 mars 2010 - 01:04

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Då jag alltid ansett att HTCs svaga punkt är just kamerorna i deras telefoner tänkte jag det här kunde vara intressant.

Intressant genomgång av Desire och jämförelse med Samsung Omnia HD i8910:
http://forums.samsun...793-desire.html

"Picture wise I don’t think that the camera is far off the 8mp i8910. The Samsung having the edge on colour reproduction with the Desire looking slightly more washed out. Definition wise, and this is to my untrained eyes, it looks similar."

Om det här är sant så kan Desire mycket väl vara en av de bästa all-around smartphones på (väg till) marknaden.

När man kopplar ihop det här med kamera genomgången på Techradar (där man kunde förbättra färgerna avsevärt genom att höja saturation) så ser det ut som om den kommer att kunna erbjuda bra bilder.

Bortser man från kameran tror jag Desire är den bästa telefonen vi kommer att se det här året men om även kameran gör bra ifrån sig så kommer det att vara svårt att slå.

Postad 30 mars 2010 - 04:35

lunxer
  • lunxer
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack alla för att ni håller tråden igång!

http://www.flickr.com/cameras/htc/
Ingen Desire verkar ha dykt upp där än, men borde göra innan den landar i våra händer.

Postad 30 mars 2010 - 06:36

DariuZ
  • DariuZ
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Fast på Expansys hemsida står det beräknat om 8 dagar så det är väl inte helt omöjligt?

Om det är expansys.com vi pratar om säger dom nu "Estimated 3 Days" ^^

Postad 30 mars 2010 - 06:37

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Bortser man från kameran tror jag Desire är den bästa telefonen vi kommer att se det här året men om även kameran gör bra ifrån sig så kommer det att vara svårt att slå.

Jag är inte så säker på det. Inte för att Desire är slö, men den kunde ju dra mindre ström. Nästa processor är snabbare med sina 1.3 GHz men tillverkad i 45 nm och drar därför 30 % mindre ström än Scorpion.
Det vill säga att vid samma frekvens (1 GHz) drar den bara 54 % jämfört med dagens processor, siffran kan såklart bli ännu lägre om spänningen sänks samtidigt.
Den processorn ska dyka upp under hösten.

Postad 30 mars 2010 - 06:45

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Om det är expansys.com vi pratar om säger dom nu "Estimated 3 Days" ^^

Jag tänkte dock på .se då den sidan känns aktuellare för här i sverige. :)

Postad 30 mars 2010 - 06:48

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Då jag alltid ansett att HTCs svaga punkt är just kamerorna i deras telefoner tänkte jag det här kunde vara intressant.

Intressant genomgång av Desire och jämförelse med Samsung Omnia HD i8910:
http://forums.samsun...793-desire.html

"Picture wise I don’t think that the camera is far off the 8mp i8910. The Samsung having the edge on colour reproduction with the Desire looking slightly more washed out. Definition wise, and this is to my untrained eyes, it looks similar."

Om det här är sant så kan Desire mycket väl vara en av de bästa all-around smartphones på (väg till) marknaden.

När man kopplar ihop det här med kamera genomgången på Techradar (där man kunde förbättra färgerna avsevärt genom att höja saturation) så ser det ut som om den kommer att kunna erbjuda bra bilder.

KUL, och även filmsekvenser som spelas in verkar vara bra kvalite.
(observera att filmen är inspelad i sverige!)

Postad 30 mars 2010 - 07:11

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

För att lyssna på till exempel Spotify i bilen. Det är inte alls många bilstereo som har BT. Men alla har FM. Fungerar hur bra som helst. Det är klart att man inte får det bästa ljudet men det får man inte heller med BT, MP3 och många andra spännande tekniker/format/standard.

Jag har det svårt att komma på ett anat område annars. Iaf stort sådant.

Redigerat av master_of_rock, 30 mars 2010 - 07:14.

Postad 30 mars 2010 - 07:21

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Funkar det att ladda luren med vilken micro USB laddare som helst?
Samma fråga vad gäller laddning med billaddare, funkar vilken som helst bara det är micro USB?

Postad 30 mars 2010 - 08:12

Unregisteredf6418a4f
  • Unregisteredf6418a4f
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Funkar det att ladda luren med vilken micro USB laddare som helst?
Samma fråga vad gäller laddning med billaddare, funkar vilken som helst bara det är micro USB?

Borde funka, den är en standardiserad kabeltyp, vad gäller billaddare är det ännu större chans eftersom det då bara gäller laddning.
Usb till usb-micro kostar 69kr på clasohlson.

Postad 30 mars 2010 - 09:01

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Hej,

Detta har säkert diskuteras en del på de drygt tusen inlägg den här tråden har men jag måste bara fråga,
Vad är det för för/nackdelar mellan HTC Desire och SE X10?

Tack på förhand!

/V-man

Postad 30 mars 2010 - 09:06

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Hej,

Detta har säkert diskuteras en del på de drygt tusen inlägg den här tråden har men jag måste bara fråga,
Vad är det för för/nackdelar mellan HTC Desire och SE X10?

Tack på förhand!

/V-man

X10 nackdelar:
- plastig lur
- seg skärm
- ingen multi/dual touch
- gammal android
- SE är kända för sina bugar som dem lovar att åtgärda dem närmaste 2 år :-)

Observera att jag har aldrig använd X10an. Men det finns hur mycket info som helst på nätet. Denna länk kan vara bra att läsa. Även kommentarerna är värda en titt.

Postad 30 mars 2010 - 09:16

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Skrev ett mail till expansys.se och frågade om datumet är spikat, svaret vi fick:

Hej Magnus!

Nej, tyvärr, inget nytt ännu!

Med Vänliga Hälsningar,

Åsa,
eXpansys Sverige Kund Service
HTC & Parrot Partner

Hoppas desiren kommer förr än senare!

Redigerat av Belgar, 30 mars 2010 - 09:17.

Postad 30 mars 2010 - 09:18

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

X10 nackdelar:
- plastig lur
- seg skärm
- ingen multi/dual touch
- gammal android

Observera att jag har aldrig använd X10an. Men det finns hur mycket info som helst på nätet. Denna länk kan vara bra att läsa. Även kommentarerna är värda en titt.

Tack för det! Det var precis vad jag ville höra.
Jag jämförde specarna på de två och X10:an såg lite vassare ut men nu är jag såld på Desire igen :)

/V-man

Postad 30 mars 2010 - 09:21

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

X10 nackdelar:
- plastig lur
- seg skärm
- ingen multi/dual touch
- gammal android

Tänkte precis länka till samma sak. :) Du hann före

Postad 30 mars 2010 - 10:12

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Tack för det! Det var precis vad jag ville höra.
Jag jämförde specarna på de två och X10:an såg lite vassare ut men nu är jag såld på Desire igen :)

/V-man

Det enda som är vassare i x10 är väl att skärmen är större och att kameran har fler MP, men det behöver ju inte betyda att den tar bättre bilder. Den har väl också mindre RAM och sämre skärmteknik så vassare vet det tusan, vill nog hävda motsatsen.

Postad 30 mars 2010 - 10:13

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0
Kan man förmoda att Desire's skärm är lika snabb eller snabbare än Hero och Legend? Har någon sett mätningar på hur snabb skärmen i Desire är?

Postad 30 mars 2010 - 10:47

Anders_H
  • Anders_H
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns några kompatibla dockningsstationer?
Till skillnad mot X10 så har ju Desire usb-kontakten på undersidan så det borde väl inte vara helt omöjligt att hitta en sådan...

Det skulle ju vara ganska skönt att kunna ha den stående bredvid sängen som en väckarklocka.

Postad 30 mars 2010 - 11:11

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

X10 nackdelar:
- plastig lur
- seg skärm
- ingen multi/dual touch
- gammal android

Skriv desire-fördelar då?
Nackdelar:
-Fulare
-Sämre kamera
-Sämre skärm i solljus
-Sämre batteri (1400 vs 1500 mhA)
-Mindre skärm
- Är den plastig? Knakar den?

edit: skippa påhoppen om fanboyhysteri och sådan skitsnack. Jag är ute efter fakta och bra för och nackdelar på de båda telefonerna. Sitter själv i valet och kvalet mellan de två.

Redigerat av mornn, 30 mars 2010 - 11:14.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.