Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 juni 2010 - 19:05

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

...vilket ju i stort sett alla filmer i DVD/mkv 720p/1080p är...

Så BD390 kan inte spela upp filer större än 4gb??? Kan 370 det? Få om jag lirar över en extern hårddisk genom USB??

Redigerat av Gurra101, 14 juni 2010 - 19:06.

Postad 14 juni 2010 - 19:28

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nej, det jag säger om du lusläser ovan är att BD390 (som jag har och är fruktansvärt nöjd med) KAN spela dessa filer. Men antagligen då inte BD370.

Postad 14 juni 2010 - 19:32

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nej, det jag säger om du lusläser ovan är att BD390 (som jag har och är fruktansvärt nöjd med) KAN spela dessa filer. Men antagligen då inte BD370.

Citerar mig själv. Och det funkar utmärkt att köra från HDD via USB. Tänk bara på att extern HDD bör ha egen strömförsörjning. Många har haft problem med att bara ha haft USB som strömkälla från HDD.

Postad 14 juni 2010 - 20:20

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Så BD390 kan inte spela upp filer större än 4gb??? Kan 370 det? Få om jag lirar över en extern hårddisk genom USB??

Om du läst någonting om BD390 så har du sett att den stöder NTFS. Det betyder att du kan köra filer som är större än 4GB. BD370 stöder inte NTFS, utan endast FAT32, vilket gör att den inte fixar filer större än 4GB. Detta är via USB.

Redigerat av voz, 14 juni 2010 - 20:21.

Postad 14 juni 2010 - 20:22

Unregistered08329b71
  • Unregistered08329b71
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Finns det fortfarande inget sätt att spela ISO/IMG-filer på? Jag är helnöjd med min BD390 förutom vad gäller just denna punkt. Det händer ju fortfarande att man behöver kolla en DVD ISO/IMG även om det mesta man ser numera är MKV.

Jag har även testat att mounta den i Virtual Clone Drive, men då öppnar BD390 den som ett filsystem med VIDEO_TS och AUDIO_TS-katalogerna, och enda alternativet då är att spela varje VOB-fil för sig.

Helt sjukt att den inte kan spela ISO/IMG eftersom hårdvaran såklart stödjer DVD-uppspelning till 100%. VARFÖR har inte LG fixat dessa med alla de updates de gjort sedan jag köpte burken. Tyvärr får den klart underkänt som mediespelare när den inte klarar detta.

Postad 15 juni 2010 - 15:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Sugen på denna :) Men har en PS3:a och en popcorn hour så jag funderar lite om jag behöver denna :P Prylsuget säger JA :D

Kommer denna spela upp 1080P material bättre än min Popcorn hour 100? Den första modellen som kom ut??

Redigerat av Gurra101, 15 juni 2010 - 16:03.

Postad 20 juni 2010 - 01:27

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Såg att det var nån fler än mig som haft problem med vissa filmer som har DTS så hackar ljudet.
Jag har några sådana, ljudet försvinner var 3:e sekund ungefär (blir helt tyst) Hände senast igår men första gången på en film efter 40 minuter :/

Sen har jag provat flera som har DTS-MA och dom kan jag inte få något ljud alls ifrån ! Det är bara tyst medans filmen flyter på fint. Har provat Avatar som jag har på "riktig" Bluray och där går det finfint med DTS-MA och där löper bilden på bra också, upplever att alla mkv smårycker lite grann, dock inget som stör mig men det flyter inte i panoreringar. Kör med en Onkyo 607:a och HDMI samt Sanyo Z4. Har trådat till datorn som är en dual core 3,0 och black caviar diskar... fattar inte

Postad 20 juni 2010 - 10:20

sallesalva
  • sallesalva
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Citera(rsrts @ Apr 25 2010, 12:24 )
När det är "å" i mina undertexter (t.ex .srt) så visas bokstaven alltid som "Í". Någon som vet hur jag kan fixa till detta?

Det kanske redan beskrivits en lösning men jag hittar inget...

Ett ytterligare problem jag har är att jag alltid får hack i ljudet när jag spelar upp filmer via nätverket som har DTS-HD. Kör trådad nätverk via en gammal router med enbart 100mbit. Kan det vara problemet eller fixar spelaren helt enkelt inte det ljudformatet streamat?

Jag ställde exakt samma fråga för ett par veckor sedan. Fick en länk till detta svaret..

Citera(sczcz @ Dec 5 2009, 19:55 )
Hade också detta problem men tack vare masun på det här forumet så löste jag det på följande sätt:

Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.

Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386

Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.

Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

Hur fick du upp codecsmenyn?
Gör jag som du säger får jag bara upp en blå ruta uppe i högra hörnet där det står
"ABC CP1250".

/Krille

Redigerat av sallesalva, 20 juni 2010 - 10:22.

Postad 20 juni 2010 - 13:15

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Finns det fortfarande inget sätt att spela ISO/IMG-filer på? Jag är helnöjd med min BD390 förutom vad gäller just denna punkt. Det händer ju fortfarande att man behöver kolla en DVD ISO/IMG även om det mesta man ser numera är MKV.

Jag har även testat att mounta den i Virtual Clone Drive, men då öppnar BD390 den som ett filsystem med VIDEO_TS och AUDIO_TS-katalogerna, och enda alternativet då är att spela varje VOB-fil för sig.

Helt sjukt att den inte kan spela ISO/IMG eftersom hårdvaran såklart stödjer DVD-uppspelning till 100%. VARFÖR har inte LG fixat dessa med alla de updates de gjort sedan jag köpte burken. Tyvärr får den klart underkänt som mediespelare när den inte klarar detta.

LG säger att en imagefil inte är ett riktigt mediaformat (vilket är ju sant) Men som sagt, det är konstigt ändå. Den spelar ju upp image filer om man döper om dom till mkv. Krävs nog inte så stort ingrepp i mjukvaran för att styra upp det.

Klockren spelare som jag är väldigt nöjd med. Hade tidigare en twix och en denon 2910 som jag ersatt med denna.

Postad 20 juni 2010 - 20:03

matteand
  • matteand
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som kan ge bra tips på mediaserver har provat wild media server men den är så
omständig att ställa in.

Postad 20 juni 2010 - 22:39

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Någon som kan ge bra tips på mediaserver har provat wild media server men den är så
omständig att ställa in.

Varför köra mediaserver? funkar ju bra med vanlig mapp utdelning i windows ju

Postad 21 juni 2010 - 16:10

matteand
  • matteand
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Varför köra mediaserver? funkar ju bra med vanlig mapp utdelning i windows ju

Hur funkar det?
Jag kör windows 7
Hur du någt förslag på en bra guide kanske?
Tack på förhand

Postad 23 juni 2010 - 14:34

zztop3
  • zztop3
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Subtitle uppspelning av backupkopior (alla media) över nätverk verkar inte stödjas av Nero Media Home server
Dela ut mappen (i windows) där du har alla backupfilmer (med subtitlefiler) och sök efter mappen via BD390, funkar
klockrent för mig.

Postad 23 juni 2010 - 14:39

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Subtitle uppspelning av backupkopior (alla media) över nätverk verkar inte stödjas av Nero Media Home server
Dela ut mappen (i windows) där du har alla backupfilmer (med subtitlefiler) och sök efter mappen via BD390, funkar
klockrent för mig.

Kan bara instämma. :)

Postad 25 juni 2010 - 08:02

Just_me
  • Just_me
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur delar man ut en mapp i Windows då?
Jag har Vista men DVD-spelaren hittar inte mappen jag delar ut. Hittas bara genom Nero som jag inte tycker fungerar bra. Ge mig alternativ och förklara gärna hur man får det att fungera.

Postad 25 juni 2010 - 11:33

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Många mkv-filer har ju text i sig, men dessa kan inte spelaren hantera, finns det någon lösning på det?

Postad 27 juni 2010 - 22:41

neonada
  • neonada
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har inte läst igenom hela tråden,så jag ställer kanske en fråga som redan är besvarad.
Klara BD390 m2ts filer via nätverk (kabel) och fungerar det då med DTS-HD och TrueDD ?
Är det någon som har provat BD-RE DL och BD-RE? Den skall klara BD-RE, men enligt LG så finns inte stöd för varken BD-R DL eller BD-RE DL? Någon som kan bekräfta?

Om inte ovanstående går så överväger jag annan spelare, vilken rekommenderas.
Kraven är .ts och .m2ts filer med DTS-HD över nätverk, 7.1 analogt ut och Blu-ray spelare som klarar BD-RE och gärna BD-RE DL.

Postad 28 juni 2010 - 04:29

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Går det att justera tiden på när apparaten stänger sig själv om man har den pausad?
Känss som den stänger av sig efter 15-30 sekunder, typ.
Gäller både dvd och mediadelen.

Postad 28 juni 2010 - 09:05

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Många mkv-filer har ju text i sig, men dessa kan inte spelaren hantera, finns det någon lösning på det?

Min kan då det...

Postad 29 juni 2010 - 01:02

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Min kan då det...

Inte min, den gillar inga subs över nätverk, alls... så en guide kanske vore något.

Postad 29 juni 2010 - 07:29

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Går det att justera tiden på när apparaten stänger sig själv om man har den pausad?
Känss som den stänger av sig efter 15-30 sekunder, typ.
Gäller både dvd och mediadelen.

Finns dét ingen som vet något om detta?

Postad 29 juni 2010 - 07:38

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Inte min, den gillar inga subs över nätverk, alls... så en guide kanske vore något.

Konstigt. Det enda är att man inte ser undertext-filen i själva mappen där man har filmen när jag kör över nätverk (trådlöst). Men när jag sen spelar upp så finns den med. Är texten "inbyggd" i mkv-filen så visas den också...

Postad 01 juli 2010 - 14:57

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Lösa subtitles fungerar utan problem men dom syns inte som sagt i nätverket om man kollar med LG´n
Däremot fungerar inte inbyggda MKVer för mig, har läst mig till om man kör USB så fungerar de.

Sen får jag fortfarande inga 1080p/720p med DTS-MA att fungera, blir bara tyst... why? Fungerar bra med köpes bluray...

Postad 01 juli 2010 - 21:05

neonada
  • neonada
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag har inte läst igenom hela tråden,så jag ställer kanske en fråga som redan är besvarad.
Klara BD390 m2ts filer via nätverk (kabel) och fungerar det då med DTS-HD och TrueDD ?
Är det någon som har provat BD-RE DL och BD-RE? Den skall klara BD-RE, men enligt LG så finns inte stöd för varken BD-R DL eller BD-RE DL? Någon som kan bekräfta?

Om inte ovanstående går så överväger jag annan spelare, vilken rekommenderas.
Kraven är .ts och .m2ts filer med DTS-HD över nätverk, 7.1 analogt ut och Blu-ray spelare som klarar BD-RE och gärna BD-RE DL.

Var det inte några här i tråden som nämnde att det var problem med DTS-HD, men gällde det då M2ts filer eller annat?
Hur var det med BD-RE, BD-R DL och BD-RE DL ? Funkar de?

Postad 01 juli 2010 - 23:07

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Ett bra sätt att inte få svar på de frågor man har verkar vara att fråga i en sådan här samlingstråd. Förstår inte ens meningen med att bunta ihop oss användare av ett specifikt märke i en "samlingstråd"?
Visst forumet blir troligtvis lite enklare för ev. moderatorer att sköta, men som frågeställare verkar det inte så bra. Nog om mitt gnäll. :unsure:

Nu frågar jag en gång till:
Finns det något sätt att påverka (förlänga) den tid maskinen är pausad? Som det är nu så "dör" den ju på mindre än 5 minuter både i dvd- och mediaspelarläge.

Finns det resumefunktion i mediaspelaren? Tycker mig märka det om man inte stänger av maskinen och återgår till samma videofil utan att ha spelat någon annan i mellan.

Postad 09 juli 2010 - 10:24

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Någon som vet när nästa firmware dyker upp?

Saknar verkligen funktionen att kunna välja upplösning på de klipp som visas på Youtube (idag nästan uteslutande lågupplösta klipp utan möjlighet att välja upplösning).

Likaså hade det varit jäkligt nice med ett mer intuitivt gränssnitt (bilder/omslag etc) samt en fungerande sökfunktion om man har många mediafiler.

Någon som har info?

Postad 09 juli 2010 - 19:52

dretlef
  • dretlef
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har dom fixat flac än?

Postad 10 juli 2010 - 04:06

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Undrar om de ens bryr sig att utveckla ny programvara till en utgående modell?

Postad 11 juli 2010 - 15:08

larsson.m
  • larsson.m
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en BD390.
Är det ett bra köp för ~2200kr ?

Går det att göra den regionsfri ?

Funkar det bra att spela upp filmer genom nätverket ?

Har den bra codecs support ?

Finns det någon omvandlare så man kan koppla in den med scart ?
Till tvn blir det självklart HMDI, men skulle vilja koppla in den till videon också, så jag kan kolla film på andra teven(sovrummet). (videon är kopplad till båda tv-apparaterna)

Postad 12 juli 2010 - 07:22

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en BD390.
Är det ett bra köp för ~2200kr ?

Går det att göra den regionsfri ?

Funkar det bra att spela upp filmer genom nätverket ?

Har den bra codecs support ?

Finns det någon omvandlare så man kan koppla in den med scart ?
Till tvn blir det självklart HMDI, men skulle vilja koppla in den till videon också, så jag kan kolla film på andra teven(sovrummet). (videon är kopplad till båda tv-apparaterna)

Ja, det är ett jäkligt bra köp för 2200!

Är för min del en av de bästa produkterna jag ägt!
Spelar upp MKV utan lagg via mitt trådlösa nätverk och hanterar Blu-ray mästerligt i såväl bild som ljud.
BD-390 klarar dock inte ISO-filer vilket gör att du får konvertera dessa filer till MKV om du vill se dem i din spelare!

Beträffande din video-fråga så får någon annan stå till svars, men jag misstänker att du är ute efter en adapter.
Denna sida har adapters till de flesta formaten!

http://www.js-techno...aedf6357e0c0605

//
Christian

Postad 16 juli 2010 - 09:09

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Edit: Nevermind

Redigerat av hellfog, 16 juli 2010 - 21:15.

Postad 16 juli 2010 - 10:07

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
För att få subs genom nätverk att fungera skall subfilen vara döpt som filen och ändelsen SKALL sluta på .sub ...

//Lorryquai

Postad 16 juli 2010 - 21:10

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Skumt minns aldrig jag gjorde ett nytt inlägg.

Redigerat av hellfog, 16 juli 2010 - 21:16.

Postad 17 juli 2010 - 03:50

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

För att få subs genom nätverk att fungera skall subfilen vara döpt som filen och ändelsen SKALL sluta på .sub ...

//Lorryquai

.....eller om det är en .srt så är det samma med filnamnen

Postad 17 juli 2010 - 08:14

PlayTheGame
  • PlayTheGame
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med min BD390:
Av ngn anledning så kan den inte spela upp vissa avi.filer, varken från skiva eller när jag streamar från PC.
Jag får upp ett felmeddelande ssom säger att filen inte går att spela??
Den läser utan problem en hel mängd andra avi.filer....
Om jag läser instruktionsboken korrekt så skall den läsa samtliga filer med ändelsen .avi ?
Har även testat att byta ändelse på filerna utan resultat.

Har även lite problem med vissa mkv.filer. Här får jag ett meddelande om att det är ett felaktigt Audio-codec?

Någon som kan hjälpa mig??

Tacksam för svar.

Mvh/PTG

Postad 18 juli 2010 - 21:16

Unregistered1842
  • Unregistered1842
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Stötte precis på problem med min spelare. Har streamat hd filmer i ett halvår utan några som helst problem men idag, när jag skulle titta på den så kom inget ljud alls? Testade allt möjligt men fick inget ljud. Gick in och testade att titta på filmen på datorn och då fick jag ljud. Testade även att streama den till min ipad och även där fick jag ljud???
Någon som har någon bra ide?

Postad 19 juli 2010 - 13:29

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

.....eller om det är en .srt så är det samma med filnamnen

Nej, .srt funkar inte med min MM-köpta version.

//Lorryquai

Postad 21 juli 2010 - 12:48

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Någon som har lust/ork att lägga upp bilder på menyerna för medialösningen? Är mest intresserad av hur det ser ut när man bläddrar bland filmer via ex. en NAS.

Redigerat av JetJaguarr, 21 juli 2010 - 12:48.

Postad 21 juli 2010 - 16:06

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Kopplat kabel från routern till LG, valde dynamiskt men får det inte att funka. Vad har jag gjort för fel?

Postad 21 juli 2010 - 21:42

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Provade static iställe med all info, får lokalt närverk att funka men på internet står det fail. Inställning på brandväggen eller?

EDIT: Blandat ihop router och modem, för jag har bara ett modem hahaha.

Redigerat av hellfog, 23 juli 2010 - 11:04.

Postad 21 juli 2010 - 23:16

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Min spelare blev lite galen precis (BDP-S370), varvade upp som en galning. Var tvungen att starta om... Hoppas det inte kommer bli något permanent problem :S

Postad 22 juli 2010 - 20:25

sallesalva
  • sallesalva
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Citera(rsrts @ Apr 25 2010, 12:24 )
När det är "å" i mina undertexter (t.ex .srt) så visas bokstaven alltid som "Í". Någon som vet hur jag kan fixa till detta?

Det kanske redan beskrivits en lösning men jag hittar inget...

Ett ytterligare problem jag har är att jag alltid får hack i ljudet när jag spelar upp filmer via nätverket som har DTS-HD. Kör trådad nätverk via en gammal router med enbart 100mbit. Kan det vara problemet eller fixar spelaren helt enkelt inte det ljudformatet streamat?

Jag ställde exakt samma fråga för ett par veckor sedan. Fick en länk till detta svaret..

Citera(sczcz @ Dec 5 2009, 19:55 )
Hade också detta problem men tack vare masun på det här forumet så löste jag det på följande sätt:

Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.

Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386

Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.

Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

Hur fick du upp codecsmenyn?
Gör jag som du säger får jag bara upp en blå ruta uppe i högra hörnet där det står
"ABC CP1250".

/Krille

Någon som kan svara på detta?

/Krille

Postad 23 juli 2010 - 10:37

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på detta?

/Krille

Har en LG370 och de lär väll vara samma.
Funkar de inte bara att trycka åt sidan eller upp eller ner för att ändra till 1251 1252 1253?

Postad 23 juli 2010 - 13:11

bjoper01
  • bjoper01
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Finns här någon som kan rekommendera något program som konverterar ISO/IMG till MKV som BD390 kan hantera. Har provat MakeMKV men BD390 accepterar inte detta utan meddelandet "Video-codec stöds ej" kommer upp?

Tacksam för tips!

/Björn

Postad 23 juli 2010 - 14:09

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Nej det ingår ingen HDMI kabel.

Jag fick med en HDMI kabel .

Postad 24 juli 2010 - 07:56

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag funderar på att returnera min Bd390 inte nöjd med den, DVD Blu Ray funkar kallas av det lilla jag har sett. Men med xvid är det en annan historia Laggar, Hänger sig, Lip Sync problem, nu händer inte all dom här problemen jämt men det händer för ofta för att jag ska ignorera det.

Skulle ha köpt en Western Digital TV HD Live Media Player i ställe + en separat BD spelare.

Postad 24 juli 2010 - 12:40

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Jag funderar på att returnera min Bd390 inte nöjd med den, DVD Blu Ray funkar kallas av det lilla jag har sett. Men med xvid är det en annan historia Laggar, Hänger sig, Lip Sync problem, nu händer inte all dom här problemen jämt men det händer för ofta för att jag ska ignorera det.

Skulle ha köpt en Western Digital TV HD Live Media Player i ställe + en separat BD spelare.

Trodde min 390 var skit den med. Sedan skaffade jag mig en riktig router, inget lagg ens på mkv.
Att den inte synkar ljudet, är det spelaren? Det kanske inte ens är synk på datorn. Det kan ju ha med att den laggar för dig, lätt att tappa synk då.

Men det är klart, har du den med nätverkskabel och inte trådlöst så kan det ju vara spelaren.

Men som sagt, är den trådlös så gissar jag på att du har för dålig router.
Själv köpte jag en Apple airport extreme och den klarar både n och g. Inget lagg trots att den står på övervåningen och stengolv/tak till undervåningen. Den slår igenom allt, Tyvärr lite dyr, ca. 1800 kr. Billigare på apple.se än vad du kan hitta den på prisjakt.nu

Postad 24 juli 2010 - 17:38

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Trodde min 390 var skit den med. Sedan skaffade jag mig en riktig router, inget lagg ens på mkv.
Att den inte synkar ljudet, är det spelaren? Det kanske inte ens är synk på datorn. Det kan ju ha med att den laggar för dig, lätt att tappa synk då.

Men det är klart, har du den med nätverkskabel och inte trådlöst så kan det ju vara spelaren.

Men som sagt, är den trådlös så gissar jag på att du har för dålig router.
Själv köpte jag en Apple airport extreme och den klarar både n och g. Inget lagg trots att den står på övervåningen och stengolv/tak till undervåningen. Den slår igenom allt, Tyvärr lite dyr, ca. 1800 kr. Billigare på apple.se än vad du kan hitta den på prisjakt.nu

Jag kör via USB Minne.

Transcend JetFlash 4GB

Redigerat av hellfog, 24 juli 2010 - 17:45.

Postad 24 juli 2010 - 20:18

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

En separat BD-spelare har du ju redan. LG BD390. Jag använder den som separat BD-spelare (kör filer från datorn) och tycker den är suverän som en sådan. Framförallt snabb och tyst. Betydligt bättre än den Panasonic jag hade tidigare.

Postad 24 juli 2010 - 20:21

Stillermobil
  • Stillermobil
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Någon som har både denna och en ps3a ? Vilken presterar bäst ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.