Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 November 2010 - 23:42

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

väntar själv spänt på 1.2 och hoppas på diverse optimeringar och förhoppningsvis lite nya funktioner
Gärna en bättre youtubespelare som faktiskt kan spara saker i cachen som på en dator så det inte hackar när man tex har edge eller dålig mottagning

2.0 var nyheter för mig
Orkar du länka?
Googla kändes tungt ikväll med tentaplugg som väntar

Edit:

Hittade och hittade på samma gång en ny leaked som är bada 1.8 med dolphin browser 2.2 :)

Här kommer den.

http://www.samfirmwa...40416-bada-2-0-

Var hittade du din om 1.8?

Postad 07 November 2010 - 23:43

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Äsch var ett screenshot på samsungfirwareworld forumet men verkar vara 1.2 med diverse optimeringar och uppdateringar sen senaste leakade firmware med 1.2 efter att ha läst alla 13 sidorna

Postad 07 November 2010 - 23:47

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Några fler här inne med mobilen i dess ägo som kan bekräfta batteritiden. Bra, dålig? Räcker den 3 dagar som vissa recensioner påstår?

Redigerat av daniel.l, 08 November 2010 - 00:13.

Postad 07 November 2010 - 23:59

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Några fler här inne med mobilen i dess äga som kan bekräfta batteritiden. Bra, dålig? Räcker den 3 dagar som vissa recensioner påstår?

Ja

Postad 08 November 2010 - 00:13

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Ja

Klockrent, låter bra det, 3 dagar är imponerande!

Postad 08 November 2010 - 08:20

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Klockrent, låter bra det, 3 dagar är imponerande!

Så, är du övertygad än eller väntar du på Wave II med större skärm?

Postad 08 November 2010 - 11:32

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Några fler här inne med mobilen i dess ägo som kan bekräfta batteritiden. Bra, dålig? Räcker den 3 dagar som vissa recensioner påstår?

Japp!
Håller en dag om jag t.ex. spelar mycket, eller surfar hela dagen. Räcker mer än 3 dagar för mig om jag bara har några samtal/sms per dag. Rekordet är en vecka, fast då var det ingen surfning eller spel...

Postad 08 November 2010 - 15:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Så, är du övertygad än eller väntar du på Wave II med större skärm?

Jadu, Wave har ju fortfarande sina problem, men det lutar åt en just nu. Gillar inte att widgeterna är så enorma att det får plats 1-2 på varje skärm dock. Men batteritiden är ju lovande. Wave II är större än Wave och eftersom jag anser Wave vara i det största lagret så lutar det mer åt den sistnämnda. Vad mer för gottgott har annars Wave II?

Japp!
Håller en dag om jag t.ex. spelar mycket, eller surfar hela dagen. Räcker mer än 3 dagar för mig om jag bara har några samtal/sms per dag. Rekordet är en vecka, fast då var det ingen surfning eller spel...

Klockrent!

Postad 08 November 2010 - 18:53

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Klart läsvärd post det här

http://www.samsungfi...8e7ede0aa86203d

Postad 08 November 2010 - 20:48

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

U need to login :/

Postad 09 November 2010 - 00:29

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Hello people, I don't know if anyone posted this tutorial here, but I'll post it again.

This guide was published at badadev.com and it teaches us how to update both cameras (front and back). I did it myself and I've seen much difference on photos. And maybe this upgrade can solve the "Camera Error" problem that many users are facing after flashing
When you upgrade your phone firmware, it downloads a new firmware for the cameras, but it won't install automatically.

So here's how to install it:

1) Verify if your phone has battery life enough for all process (it takes about 5 minutes).
2) Go to the phone's keyboard and enter this code: *#197328640#
3) Press 6 to enter "Video" option
4) Press 3 to enter "Camera Firmware"
5) Now you must check your camera's firmware version. Press 1 to enter "Phone/CAM FW Ver Check"
6) As you can see, there's 3 diferent firmware versions ( separated by : ). The first one is the updated firmware version (the one we must install). And the others 2 are the current firmware versions for both cameras. If all 3 firmware versions are the same, means that your camera firmware is already updated (somehow) and you can close this tutorial.
7) Now, press Back or # to go back to previous menu.
8) Press 2 to enter "Phone to CAM FW Write"
9) Now just wait 4 minutes AND DON'T PRESS ANY KEY UNTIL IT SAYS [OK][OK] !!!
10) After the message [OK][OK], you can repeat step 5 and 6 to see confirm if all firmware versions are the same.

Note: If your screen shuts down during process, don't worry, you can repeat all process again.

Sorry my english guys.

Där har du xarfez

Postad 09 November 2010 - 17:58

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vet inte om jag vill mackla med telefonen så just nu eftersom jag inte upplever några problem med kameran.
Vet för övrigt inte vilka kameraproblem han referera till. Nån som kan upplysa mig?
Är förstås bra information att ha tillgång till om något skulle uppstå.

Postad 09 November 2010 - 22:31

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hmm...upptäckte just att jag inte kan se svt play eller något annat nyhetsprogram från webben som t ex tv4 play. Trodde att flashplayer klarade av det. Kan se youtubeklipp och youtubefilmer som jag plockar fram via google typ utan problem.
Någon som vet om det går att fixa?

Postad 10 November 2010 - 20:03

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vet inte om jag vill mackla med telefonen så just nu eftersom jag inte upplever några problem med kameran.
Vet för övrigt inte vilka kameraproblem han referera till. Nån som kan upplysa mig?
Är förstås bra information att ha tillgång till om något skulle uppstå.

hände inte så mycket
kameran blev lite kvickare för mig i vissa ljuslägen men annars var det inget
tyvärr sitter vi ju bara på flash 9 så ditt problem får nog vänta till en nyare webbläsare och en uppdatering tyvärr :/

Postad 10 November 2010 - 23:36

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

hände inte så mycket
kameran blev lite kvickare för mig i vissa ljuslägen men annars var det inget
tyvärr sitter vi ju bara på flash 9 så ditt problem får nog vänta till en nyare webbläsare och en uppdatering tyvärr :/

Okej. Tack! Misstänkte att det var nåt sånt.

Postad 11 November 2010 - 21:23

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Wow! Fick precis reda på hur många som laddat ner mitt Halloweentema från Samsung Apps.
6060 nerladdningar. Helt makalöst. Det är så man önskar att man kunde programmera appar.

Någon som har erfarenheter från SpeedDialX2? Läste på MySamsungWave att några stycken haft problem med den. Inte så många dock. Den funkar tydligen för de flesta.

Redigerat av stu2, 11 November 2010 - 22:34.

Postad 12 November 2010 - 11:22

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hmm...upptäckte just att jag inte kan se svt play eller något annat nyhetsprogram från webben som t ex tv4 play. Trodde att flashplayer klarade av det. Kan se youtubeklipp och youtubefilmer som jag plockar fram via google typ utan problem.
Någon som vet om det går att fixa?

Gå till http://svtplay.se/mobil så ska det funka.

Postad 12 November 2010 - 17:31

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Gå till http://svtplay.se/mobil så ska det funka.

Ahh! Funkar mycket bra.
Tack! :(

Postad 14 November 2010 - 12:05

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har problem med batteritiden. Utan att direkt göra något med mobilen under ett dygn så sjunker batteriet nästan helt o hållet. Jag läste någonstans att det bla kan ha att göra med wifi och att telefonen söker efter det hela tiden eller något sådant. Någon som vet hur man kan stänga av det? Använder inte wifi ändå. Går jag in på inställningar-anslutningar-wifi så är den "lilla knappen" grön och trycker jag där så blir den grå, men går jag ut ur menyn och sen tillbaka så är den grön igen.

Tacksam för hjälp!

Postad 14 November 2010 - 12:45

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag har problem med batteritiden. Utan att direkt göra något med mobilen under ett dygn så sjunker batteriet nästan helt o hållet. Jag läste någonstans att det bla kan ha att göra med wifi och att telefonen söker efter det hela tiden eller något sådant. Någon som vet hur man kan stänga av det? Använder inte wifi ändå. Går jag in på inställningar-anslutningar-wifi så är den "lilla knappen" grön och trycker jag där så blir den grå, men går jag ut ur menyn och sen tillbaka så är den grön igen.

Tacksam för hjälp!

Det låter konstigt, men det kan ju som du säger bero på WiFi, men även på hur bra/dålig teckning du har. En annan anledning som jag hört är sim kortet, av någon anledning så kan ett gammalt sådant dra med ström.

Tänk också på att i början är batteriet inte fullt så bra, det tar några gånger innan det kommer upp i sin fulla kapacitet.

Redigerat av Unregistered30026, 14 November 2010 - 12:46.

Postad 14 November 2010 - 13:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har nu haft telefonen i någon månad och det finns ett par saker jag stör mig väldigt mycket på :

- Säg att jag ska ringa en person i min kontakt bok så jag tar upp telefonen trycker på telefonboken, letar upp personen helt plötsligt dyker det upp en ruta som frågar vilket nät jag vill ansluta mig till? Väldigt störande och så gör den alltid när jag inte är kopplad till ett nätverk och det finns andra i närheten (d.v.s alltid när man är ute). Visst det kanske inte låter störande men med tanke på att telefonen ofta är lite seg så blir det väldigt störande när man har bråttom.

- När man öppnar facebook första gången så uppdaterar den inte automatiskt vilket är konstigt med tanke på att den håller allt annat uppdaterat så som topics från facebook i ens telefon bok samt foto. Så man måste själv manuellt uppdatera.

- Detta gäller både facebook appen och Appstore, säg att man har gått vidare in på en post/app och trycker sig tillbaka, ibland tar det då lite extra tid att komma tillbaka(återgå) så man trycker en gång till efter som man vet att i bland registrerar den inte knapptrycket. Det som händer då är att man kommer tillbaka ett steg men sen trycks det en gång till i nedre högre hörn vilket får hela listan till att ladda om. Inte kul om man är några sidor ner!

- När man väljer att ladda ner något från appstore så kastas man ut till menyn där appen placeras? För att komma in och fortsätta titta på appar i appstore så måste man alltså leta upp appstore appen och gå in igen. Man skulle troligen kunna välja aktivitetshanteraren också man faktum kvarstår att det är onödigt manuellt jobb.

- Ofta segar telefonen när man gör olika saker och säkert 99% av gångerna så visas ingen laddnings ikon vilket resulterar i att man trycker en gång till vilket kan leda till tråkig extra laddning.

- När man ska svara så händer det tidvis att telefonen segar så att den inte svarar direkt när man trycker på den fysiska knappen. Detta gäller även när man ska lägga på luren med den fysiska knappen. Ibland fungerar det dock perfekt.

- Säg att man är i facebook appen så kan det ibland vara så att andra folk postar feedback, ska man gå in o läsa detta så visas endast poster från de folk man känner vilket ger väldigt osammanhängande flöde i texten?

- För att vara en telefon med nytt operativsystem så kommer det ut sällsynt få uppdateringar

- Jag har min telefon i ett fodral vilet betyder att när man snabbt ska ta upp telefonen så trycker man ofta längst ner i mitten vilket betyder att man trycker på diamanten sammtidigt placerar man ett finger på varje sida längst upp för att kunna dra ut den ur fordralet. Detta resulterar i att en skärmdump tas så jag har alltid 20-30 skärmdumpar att radera.

- Apps är egen volym, även om man skruvat ner ljudet på telefonen så kan en app/spel dra igång på typ högsta volymen

- Lägsta möjliga volym utan att stänga ner ljudet är för högt, har man folk som sover i närheten kan man glömma att ha ljudet på alls.

- Fortfarande ingen chat för MSDN?

- Fortfarande ingen vettig lösning Hotmail

- Sämsta supporten man kan tänka sig

Nja ärligt, jag börjar tröttna smått på detta, kanske de e en WindowsPhone7 som gäller snart.

Postad 14 November 2010 - 13:10

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag säger så här, facebookappen suger pung.
Använd http://touch.facebook.com istället.

Jag har nu haft telefonen i någon månad och det finns ett par saker jag stör mig väldigt mycket på :

- Säg att jag ska ringa en person i min kontakt bok så jag tar upp telefonen trycker på telefonboken, letar upp personen helt plötsligt dyker det upp en ruta som frågar vilket nät jag vill ansluta mig till? Väldigt störande och så gör den alltid när jag inte är kopplad till ett nätverk och det finns andra i närheten (d.v.s alltid när man är ute). Visst det kanske inte låter störande men med tanke på att telefonen ofta är lite seg så blir det väldigt störande när man har bråttom.

- När man öppnar facebook första gången så uppdaterar den inte automatiskt vilket är konstigt med tanke på att den håller allt annat uppdaterat så som topics från facebook i ens telefon bok samt foto. Så man måste själv manuellt uppdatera.

- Detta gäller både facebook appen och Appstore, säg att man har gått vidare in på en post/app och trycker sig tillbaka, ibland tar det då lite extra tid att komma tillbaka(återgå) så man trycker en gång till efter som man vet att i bland registrerar den inte knapptrycket. Det som händer då är att man kommer tillbaka ett steg men sen trycks det en gång till i nedre högre hörn vilket får hela listan till att ladda om. Inte kul om man är några sidor ner!

- När man väljer att ladda ner något från appstore så kastas man ut till menyn där appen placeras? För att komma in och fortsätta titta på appar i appstore så måste man alltså leta upp appstore appen och gå in igen. Man skulle troligen kunna välja aktivitetshanteraren också man faktum kvarstår att det är onödigt manuellt jobb.

- Ofta segar telefonen när man gör olika saker och säkert 99% av gångerna så visas ingen laddnings ikon vilket resulterar i att man trycker en gång till vilket kan leda till tråkig extra laddning.

- När man ska svara så händer det tidvis att telefonen segar så att den inte svarar direkt när man trycker på den fysiska knappen. Detta gäller även när man ska lägga på luren med den fysiska knappen. Ibland fungerar det dock perfekt.

- Säg att man är i facebook appen så kan det ibland vara så att andra folk postar feedback, ska man gå in o läsa detta så visas endast poster från de folk man känner vilket ger väldigt osammanhängande flöde i texten?

- För att vara en telefon med nytt operativsystem så kommer det ut sällsynt få uppdateringar

- Jag har min telefon i ett fodral vilet betyder att när man snabbt ska ta upp telefonen så trycker man ofta längst ner i mitten vilket betyder att man trycker på diamanten sammtidigt placerar man ett finger på varje sida längst upp för att kunna dra ut den ur fordralet. Detta resulterar i att en skärmdump tas så jag har alltid 20-30 skärmdumpar att radera.

- Apps är egen volym, även om man skruvat ner ljudet på telefonen så kan en app/spel dra igång på typ högsta volymen

- Lägsta möjliga volym utan att stänga ner ljudet är för högt, har man folk som sover i närheten kan man glömma att ha ljudet på alls.

- Fortfarande ingen chat för MSDN?

- Fortfarande ingen vettig lösning Hotmail

- Sämsta supporten man kan tänka sig

Nja ärligt, jag börjar tröttna smått på detta, kanske de e en WindowsPhone7 som gäller snart.

Postad 14 November 2010 - 14:38

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det låter konstigt, men det kan ju som du säger bero på WiFi, men även på hur bra/dålig teckning du har. En annan anledning som jag hört är sim kortet, av någon anledning så kan ett gammalt sådant dra med ström.

Tänk också på att i början är batteriet inte fullt så bra, det tar några gånger innan det kommer upp i sin fulla kapacitet.

Tack för svaret. Ska kolla upp det där med sim-kort, är ca 3 år gammalt. Vad jag inte förstår är hur man stänger av wifi-"grejen".

Postad 14 November 2010 - 17:11

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Ska kolla upp det där med sim-kort, är ca 3 år gammalt. Vad jag inte förstår är hur man stänger av wifi-"grejen".

Det där med WiFi verkar skumt. Har ingen förklaring till det. Här kommer däremot lite om batteriet.
Kolla först om ditt batteri laddar ur även om telefonen är avstängd. Så var det nämligen för mig. Batteriet var fulladdat och sedan stängde jag av telefonen. Ca 4 timmar senare var batteriet ändå nere i 64%! Jag fick en ny telefon och i den satte jag in ett nytt simkort och då funkade det bra. Har ställt in ljusstyrkan på 4 och tiden för bakgrundsbelysningen på 15 sekunder. Du kanske redan testat detta men det finns också inställningar i telefonen man kan återställa så att telefonen drar mindre ström. Återger instruktioner om hur nedan. Har själv gjort det.
Mitt batteri varar ända upp till 5 dagar. Fast då ska sägas att jag inte gjort annat än att ringa och sms:a och littat på mejl. För det mesta måste jag ladda efter 3 dagar.

THE CODE FOR LONGER BATTERY LIFE - Everyone should check this on ur Wave

There is a battery problem with the Wave. To Overcome this Issue, key this code on the phone's keypad *#8740# Then, your phone should display AP UART Enabled. If it displays CP UART it means that it was set wrongly at the factory, and WILL drain the battery.

If phones displayed "CP UART" Please Key same code again ( *#8740# ) then it will Display "AP UART Enabled"

WORKED 100% WITH ME AS MY FACTORY SETTING ALSO WAS "CP UART"

Ok just found very important details between "CP UART" & "AP UART" If any one wondering why this settings are enable....

It seems that "CP UART" is the right setting for hi-def and fast internet. Its the way the information is sent to the processor. AP UART is the low-def so the screen will be dull and internet slightly slower.

If you want hi def Stuff like movies then you shouldn't change.
All are depend on ur need,,,

Hoppas detta hjälper dig lite. :)

Postad 14 November 2010 - 20:04

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Än en gång bara
Fan vad kies är dåligt
Tur att det inte kommit någon uppdatering än dock

Postad 14 November 2010 - 21:20

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hittade en liten artikel om Bada 1.2 och 2.0 för Wave och Wave 2. Dock skriven på en gräslig engelska.

http://www.samfirmwa...8500-and-s8530-

Postad 15 November 2010 - 16:45

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
positiva nyheter att vi ska få 2.0 också
hade inte väntat mig något annat däremot

"I have done an experiment with bada and android.I was studying flash and action script3.0. I have created a small animation file in flash. since i have used action script3.0 so its obvious it will not run in our BADA phone.But i have transfer my swf file to my phone, it recognizes the file but due to action script 3.0 it gives an error while opening the file as BADA supports only action script 1.0 (flash lite).But when i transfer this file on my friends GalaxyS running Froyo (supports flash10.1 and AIR) through email. he said that his phone didn't even recognize the file.

So i come to conclusion that flash supports on bada is better than android.Not in sense of version but in sense of integration with OS.So whenever we get 10.1 we will have upper hands in field of flash."

Source: http://www.badaforum...hers-t1608.html

Interesting

Postad 15 November 2010 - 18:50

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

positiva nyheter att vi ska få 2.0 också
hade inte väntat mig något annat däremot

"I have done an experiment with bada and android.I was studying flash and action script3.0. I have created a small animation file in flash. since i have used action script3.0 so its obvious it will not run in our BADA phone.But i have transfer my swf file to my phone, it recognizes the file but due to action script 3.0 it gives an error while opening the file as BADA supports only action script 1.0 (flash lite).But when i transfer this file on my friends GalaxyS running Froyo (supports flash10.1 and AIR) through email. he said that his phone didn't even recognize the file.

So i come to conclusion that flash supports on bada is better than android.Not in sense of version but in sense of integration with OS.So whenever we get 10.1 we will have upper hands in field of flash."

Source: http://www.badaforum...hers-t1608.html

Interesting

Bra länk.
Vidare i chatten på denna sajt är det någon som påstår att en uppgraderad flashverison kommer att finnas i Wave II vilket också bådar gott. Intressant.
Mer sånt. :)

Gissningstävling på kul:
Jag tror att vår uppdatering till Bada 1.2 kommer att ske den 25 november.

;)

Postad 15 November 2010 - 19:49

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Bra länk.
Vidare i chatten på denna sajt är det någon som påstår att en uppgraderad flashverison kommer att finnas i Wave II vilket också bådar gott. Intressant.
Mer sånt. :)

Gissningstävling på kul:
Jag tror att vår uppdatering till Bada 1.2 kommer att ske den 25 november.

;)

29de är min gissning

Postad 15 November 2010 - 20:12

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Går det inte att stänga av WiFi på telefonen? Alltså den är inte ansluten men det kommer ändå upp nätverk (vilket betyder att det är på - men inte anslutet). Jag vill stänga av det helt.

Postad 16 November 2010 - 11:02

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Går det inte att stänga av WiFi på telefonen? Alltså den är inte ansluten men det kommer ändå upp nätverk (vilket betyder att det är på - men inte anslutet). Jag vill stänga av det helt.

slå bara av det på knappen? :S
Eller går det inte?
Pröva pulldown menyn om du inte redan gjort det

Postad 16 November 2010 - 21:47

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

slå bara av det på knappen? :S
Eller går det inte?
Pröva pulldown menyn om du inte redan gjort det

Är nog bara jag som inte riktigt vet vad jag är ute efter egentligen hehe. Men jag har hört någonstans (typiskt nog kommer jag inte ihåg var) att telefonen hela tiden söker efter trådlösa nätverk även om man inte är uppkopplad mot något.

Och då när jag gick in på inställningar-anslutningar-wifi så får jag direkt upp en lista med nätverk och knappen där lyser grönt = jag drar slutsatsen att Wifi är PÅ men inte uppkopplat mot något nätverk = batteri dras ändå eftersom den söker nätverk tror jag. Jag trycker på knappen som då blir grå och nätverken i listan försvinner = jag blir glad och tror att Wifi är AV. Jag trycker på "åter" (finns ingen spara-knapp eller liknande, bara åter). Går sedan in igen på samma inställning för att se så det fortfarande är AV men vips lyser knappen grönt igen och nätverk dyker upp i listan.

Använder jag pulldown-menyn så är dock Wifi AV. Så jag vet inte riktigt vad som gäller, vet bara att batteriet tar slut alldeles för fort. Laddade det fullt och stängde sedan av under natten. Startar den på morgonen och då har 15 % laddats ur under natten medan den var avstängd. Och det har ju uppenbarligen inte med Wifi att göra :unsure:. Ska gå till butiken imorgon och prata med dem.

Postad 17 November 2010 - 00:21

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Är nog bara jag som inte riktigt vet vad jag är ute efter egentligen hehe. Men jag har hört någonstans (typiskt nog kommer jag inte ihåg var) att telefonen hela tiden söker efter trådlösa nätverk även om man inte är uppkopplad mot något.

Och då när jag gick in på inställningar-anslutningar-wifi så får jag direkt upp en lista med nätverk och knappen där lyser grönt = jag drar slutsatsen att Wifi är PÅ men inte uppkopplat mot något nätverk = batteri dras ändå eftersom den söker nätverk tror jag. Jag trycker på knappen som då blir grå och nätverken i listan försvinner = jag blir glad och tror att Wifi är AV. Jag trycker på "åter" (finns ingen spara-knapp eller liknande, bara åter). Går sedan in igen på samma inställning för att se så det fortfarande är AV men vips lyser knappen grönt igen och nätverk dyker upp i listan.

Använder jag pulldown-menyn så är dock Wifi AV. Så jag vet inte riktigt vad som gäller, vet bara att batteriet tar slut alldeles för fort. Laddade det fullt och stängde sedan av under natten. Startar den på morgonen och då har 15 % laddats ur under natten medan den var avstängd. Och det har ju uppenbarligen inte med Wifi att göra :). Ska gå till butiken imorgon och prata med dem.

Så funkar min också. Wifi är inte på om du stänger av den på pulldownmenyn. Går du däremot in på Inställningar och klickar på Anslutningar/WiFi så letar den efter nätverk. I detta fallet loggar den in på mitt eget eftersom jag ställt in den på att göra det. Men den är alltså avstängd när den gröna ikonen på din pulldownmeny är grå.
Intressant att din telefon också laddar ur även om den är avstängd precis som min första gjorde. Tre saker kan man göra:
Nytt simkort.
Nytt batteri.
Ny telefon (eller eventuellt skicka på lagning).
Håll oss uppdaterade om hur det går.
^_^

Postad 19 November 2010 - 17:15

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Så funkar min också. Wifi är inte på om du stänger av den på pulldownmenyn. Går du däremot in på Inställningar och klickar på Anslutningar/WiFi så letar den efter nätverk. I detta fallet loggar den in på mitt eget eftersom jag ställt in den på att göra det. Men den är alltså avstängd när den gröna ikonen på din pulldownmeny är grå.
Intressant att din telefon också laddar ur även om den är avstängd precis som min första gjorde. Tre saker kan man göra:
Nytt simkort.
Nytt batteri.
Ny telefon (eller eventuellt skicka på lagning).
Håll oss uppdaterade om hur det går.
:unsure:

Den är inlämnad på service nu. Återkommer med resultat.

Redigerat av Horizons, 19 November 2010 - 17:15.

Postad 20 November 2010 - 11:26

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Recention av Wave II på GSMArena. De är inte lyriska. Det är i princip Wave med större (men mindre bra) skärm.
Ja, och så har den såklart Bada 1.2. De skriver bl a att de tror att vår telefon kommer att sluta tillverkas så småningom eftersom de har problem med att tillverka SuperAmoled-skärmar till de modeller som har den typen av skärm. De tycker också att det var en olycklig eftergift Samsung gjorde när de beslutade att ge ut Wave II utan SuperAmoled.

http://www.gsmarena....-review-538.php

Postad 25 November 2010 - 16:55

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
börjar ge upp på bada nästan

1200 apps fortfarande

W7 phone har varit ute i 2 veckor och har 3000 apps redan

och det som är ute är praktiskt taget oanvändbart
det enda underhållande och användbara är tower defense lite
resten är skräp :/

Redigerat av Blomkungen, 25 November 2010 - 17:07.

Postad 25 November 2010 - 18:34

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

börjar ge upp på bada nästan

1200 apps fortfarande

W7 phone har varit ute i 2 veckor och har 3000 apps redan

och det som är ute är praktiskt taget oanvändbart
det enda underhållande och användbara är tower defense lite
resten är skräp :/

Ja, fast det är ett HELT nytt system som inte varit igång särskilt länge. Vi talar månader här. Kommer en del apps när tävlingen är avgjord. Här är en länk dit.

http://developer.bad...onID=L000000000

En positiv nyhet är att idag har Wave II dykt upp i menyn på Samsung Apps. Den är officiellt med på banan och då bör det inte dröja så länge med att släppa vår uppdatering.

Men jag håller med...visst är det jobbigt för oss smartphonefreaks att bara gå och vänta.
Jag gissade på att Bada 1.2 skulle släppas idag och du, Blomkungen den 29 november. Få se vilken av oss som hamnar närmast. :D

Postad 25 November 2010 - 19:19

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ja, fast det är ett HELT nytt system som inte varit igång särskilt länge. Vi talar månader här. Kommer en del apps när tävlingen är avgjord. Här är en länk dit.

http://developer.bad...onID=L000000000

En positiv nyhet är att idag har Wave II dykt upp i menyn på Samsung Apps. Den är officiellt med på banan och då bör det inte dröja så länge med att släppa vår uppdatering.

Men jag håller med...visst är det jobbigt för oss smartphonefreaks att bara gå och vänta.
Jag gissade på att Bada 1.2 skulle släppas idag och du, Blomkungen den 29 november. Få se vilken av oss som hamnar närmast. :D

Vad är det vi hoppas på ska finnas i den? Det som jag själv ser som saknas är

- Vättig Hotmail klient
- SWIPE
- Välfungerade chat klient för gmail, msn o.s.v
- Optimering så att man kan svara och lägga på bättre (utan att den segar sig)
- Tabort så att diamanten pluss upplåsningsknappen inte tar screenshoot
- Kataloger i huvudmenyn så man kan kategorisera sina saker, nu blir det bara en hel massa apps överallt .

Ska jag vara ärligt så ska ska jag troligen vara glad om ens 1 av dessa uppfylls.

Redigerat av Unregistered30026, 25 November 2010 - 19:20.

Postad 25 November 2010 - 20:30

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vad är det vi hoppas på ska finnas i den? Det som jag själv ser som saknas är

- Vättig Hotmail klient
Kommer nog inte denna gång. Kanske senare. Själv har jag redan från början vidarebefodrat mina mejl till ett gmailkonto skapat enbart för detta. Funkar utmärkt. Om du svarar så kommer givetvis ditt svar visserligen från din gmail, men det spelar ingen roll var de skickar sina svar gmail-eller hotmailkontot. det når alltid fram.

- SWIPE
Det finns i Bada 1.2. D v s säga om det är SWYPE du menar. Väl dokumenterat. Länk nedan.

http://www.samfirmwa.../reviewwave.htm

- Välfungerade chat klient för gmail, msn o.s.v
Ja jag har sett andra som efterlyser detta. Tyvärr inte med i Bada 1.2 vad jag vet.

Detta är ett problem jag inte har märkt något av. Både virtuella och riktiga knappar funkar bra på min. Man måste hålla in virtuella knappar lite längre men inte mycket. Så funkar dessa knappar och jag ser det mer som att man inte ska kunna aktivera dem av misstag. Alarmklockan är likadan.

Första gången jag läst eller hör om att det stör någon. Varför vill du ta bort det?

- Kataloger i huvudmenyn så man kan kategorisera sina saker, nu blir det bara en hel massa apps överallt .
Hmm...låter lite grand som om du vill ha en Androidbaserad smartphone istället.

Vill gärna tillägga att jag inte menar ovanstående respektlöst på något sätt. Bara diskuterar.

Tror inte att Samsung gett upp sitt Bada eller sina telefoner baserade på detta operativsystem. Tror däremot att de brottas med helt naturliga problem med sådana stora lanseringar och när de släpper så mycket telefoner med så olika OS. Det nya Os:et var en av sakerna som gjorde mig tveksam när jag skulle köpa Waven men det jag tyckte att det som var bra med telefonen övervägde.
Tyckte först inte att det var superintressant med appar men har ändrat mig och kollar i princip varje dag efter något nytt nu. Ett år får man nog ge denna satsning för att kunna avgöra om det gått bra eller dåligt.

Chin up! :D

Redigerat av stu2, 25 November 2010 - 20:31.

Postad 25 November 2010 - 21:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

- Vättig Hotmail klient
Kommer nog inte denna gång. Kanske senare. Själv har jag redan från början vidarebefodrat mina mejl till ett gmailkonto skapat enbart för detta. Funkar utmärkt. Om du svarar så kommer givetvis ditt svar visserligen från din gmail, men det spelar ingen roll var de skickar sina svar gmail-eller hotmailkontot. det når alltid fram.

Jepp de e en lösning, men ska det verkligen behövas en fullösning på en telefon från 2010 för att kunna läsa sin hotmail på normalt vis?

- SWIPE
Det finns i Bada 1.2. D v s säga om det är SWYPE du menar. Väl dokumenterat. Länk nedan.

Jepp de har jag noterat också

Detta är ett problem jag inte har märkt något av. Både virtuella och riktiga knappar funkar bra på min. Man måste hålla in virtuella knappar lite längre men inte mycket. Så funkar dessa knappar och jag ser det mer som att man inte ska kunna aktivera dem av misstag. Alarmklockan är likadan.

Jo jag vet att de grafiska knapparna ska ta någon sek innan de reagerar. Men jag pratar främst om de fysiska. Det händer inte alltid men ganska ofta.

Första gången jag läst eller hör om att det stör någon. Varför vill du ta bort det?

Tänk att man har telefonen i någon form av skydd, när man ska dra upp telefonen så är det därmed normalt att trycke mitt på fördralet sammtidit som man trycker och drar på telefonens sidor. Att diamant knappen är tryckt är ju inte så konstigt men sen är risken väldigt stor att man råkar trycka på upplåsningsknappen när man drar fram telefonen vilket medför screenshoot. Jag har väll sådär 100 screensshots vid detta laget.

Hmm...låter lite grand som om du vill ha en Androidbaserad smartphone istället.

Nä? Måste man vilja ha något annat för att man vill kunna kategorisering sina program? Hur skulle Windows se ut om allt låg på skrivbordet?

Det får plats 12 program på en sida, säg att du efter 6 månader har ca 95 nerladdade program, spel, tema m,m. Det betyder att vi får 8 sidor med program mer eller mindre blandat. Hur lätt är det att hitta just det där programmet man letar efter?

Notering är att jag efter bara par månader har 8 sidor redan.

Postad 25 November 2010 - 22:23

JuliaInoson
  • JuliaInoson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Okej, köpte min wave för ca 2 månader sen. Behöver lite hjälp med ett par saker.

1. Hur f*n loggar man ut från facebook? Jag är inloggad hela tiden nu.
2. Ska utomlands nästa vecka, hur kopplar jag bort internet (eller nät, eller vad det heter).

Postad 26 November 2010 - 13:17

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Okej, köpte min wave för ca 2 månader sen. Behöver lite hjälp med ett par saker.

1. Hur f*n loggar man ut från facebook? Jag är inloggad hela tiden nu.
2. Ska utomlands nästa vecka, hur kopplar jag bort internet (eller nät, eller vad det heter).

1. tryck på logga ut knappen

2. Knappa ur använd paketata eller något sånt
då använder den inte internet

mneimic hotmail diskuterade vi väl för länge sen
Problemet ligger fortfarande hos hotmail som använder ett föråldrat system som BARA dom använder för närvarande
Alla andra har bytt upp sig till nyare och säkrare system

Postad 26 November 2010 - 13:40

JuliaInoson
  • JuliaInoson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag känner mig blond just nu..... Men jag hittar inte "logga ut knappen"..

Postad 26 November 2010 - 13:49

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag känner mig blond just nu..... Men jag hittar inte "logga ut knappen"..

använder du appen eller touch.facebook?

Om det är appen kan den knappen ligga i mina konton
Använder inte appen och har inte telefonen här då min är på lagning för det irriterande batteriproblemet

Postad 26 November 2010 - 21:16

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Om ni går in på Samsung Apps kan ni fr o m idag ladda ner ytterligare ett tema från undertecknad. Heter "Pink theme" och det kommer nog att ha en tendens att locka flest kvinnliga nerladdare. Det var också tanken från min sida. Kostar gratis.

De håller på att fixa med alla tema så att de också passar till Wave II och har nog hunnit göra det med de flesta nu. Det kan man inte kalla att ligga på latsidan. I den mån anpassning behövs eller är möjlig så har de gjort detsamma med programmen.

Jag tror fortfarande på att vi snart har Bada 1.2 här och att de kommer att fortsätta pusha fram Bada under 2011. Kanske innehåller 1.2-uppdateringen mer än den firmwareversion som har läckt ut. Ska bli intressant att se.

Redigerat av stu2, 26 November 2010 - 21:17.

Postad 27 November 2010 - 12:03

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Om ni går in på Samsung Apps kan ni fr o m idag ladda ner ytterligare ett tema från undertecknad. Heter "Pink theme" och det kommer nog att ha en tendens att locka flest kvinnliga nerladdare. Det var också tanken från min sida. Kostar gratis.

De håller på att fixa med alla tema så att de också passar till Wave II och har nog hunnit göra det med de flesta nu. Det kan man inte kalla att ligga på latsidan. I den mån anpassning behövs eller är möjlig så har de gjort detsamma med programmen.

Jag tror fortfarande på att vi snart har Bada 1.2 här och att de kommer att fortsätta pusha fram Bada under 2011. Kanske innehåller 1.2-uppdateringen mer än den firmwareversion som har läckt ut. Ska bli intressant att se.

Mm är väldigt nyfiken på vad dom gjort i 1.2
Tror det är en rejäl uppdatering och 2.0 kommer dom fortsätta pusha för enligt utvecklares twitter iaf

Postad 27 November 2010 - 17:08

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Här är lite om Bada från en artikel skriven i ett forum som heter Slash Gear. Artikeln är skriven av Chris Davies.
Rätt positivt.

Here is something for all you bada users to think about. Is Samsung’s bada OS lauch the most successful since the iPhone? The answer could surprise you.

When bada first launched with the Samsung Wave S8500, it was met with a lot of hype, excitement, and also some criticism. Questions about bada’s future and the lack of some important features like multitasking seemed to come up often but were quickly silenced when the success of the device answered the critics. However, when Samsung announced the Galaxy S Android line-up, the questions about bada’s future started to come back into the discussion. However, Tomi Ahonen crunched some numbers and came up with an interesting conclusion. Ahonen says, “Samsung’s bada OS launch has been the most successful OS debut since that of the original iPhone.” Interesting huh?!

Samsung has managed to take 2% (1.3 million users) of the market in Q3, a market that is made up of about 80 million worldwide. This put Samsung almost even with Windows Mobile and also means that bada’s first four months after the launch were more successful than Android. You also have to remember, bada OS has no US carrier support and for a good part of the year, had only one device (Wave S8500) running the OS so the numbers are very surprising.

Now, I realize that Samsung is still pumping out Android phones left and right but with the growing support for bada and the versatility of the OS being put on TV’s now, I would not count bada out. I am confident when I say bada will be around for a long time and I would not be surprised if Samsung dropped Android and focused on bada completely within the next four years or so.

Postad 29 November 2010 - 18:17

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Ingen uppdatering har synts till än antar jag?
Får tillbaks min från reparation imorgon

Hoppas den inte suger batteri som tidigare som flera påpekat här

Tappade 4% på 1 timme i avslaget läge.....

Över natten tappade den 25% när den var avslagen
Verkar vara ett problem med waven :/

Inte lovande

www.badaforums.net/forums/bada-firmware/bada-will-released-november-t1242.html

Redigerat av Blomkungen, 29 November 2010 - 18:21.

Postad 29 November 2010 - 18:35

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ingen uppdatering har synts till än antar jag?
Får tillbaks min från reparation imorgon

Hoppas den inte suger batteri som tidigare som flera påpekat här

Tappade 4% på 1 timme i avslaget läge.....

Över natten tappade den 25% när den var avslagen
Verkar vara ett problem med waven :/

Inte lovande

www.badaforums.net/forums/bada-firmware/bada-will-released-november-t1242.html

Ja jag hade som sagt samma problem med min första lellefon men inte längre så det finns hopp. Alla ni som har er telefon på lagning...rapportera gärna hur det blev.
Nej, tyvärr ingen 1.2 än...kollade för en minut sedan. Enligt din länk ska det inte dröja länge nu.

Blomkungen: Verkar som du vann vår tvåmannatävlig. Jag gissade på den 25 och du den 29:e. Hur det än blir så kom du närmast. :)

Någon som har SpeedDialX2? Jag får inte rätt på vissa kontakter. Deras foto visas på sidan (alltså som om de ligger ner).

Postad 29 November 2010 - 21:42

JuliaInoson
  • JuliaInoson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

använder du appen eller touch.facebook?

Om det är appen kan den knappen ligga i mina konton
Använder inte appen och har inte telefonen här då min är på lagning för det irriterande batteriproblemet

Den som låg i telefonen, antar att det är appen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.