Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 August 2010 - 21:22

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=wq-Gj6iE8CE
Vad är detta? någon som testat??

Postad 11 August 2010 - 08:25

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=wq-Gj6iE8CE
Vad är detta? någon som testat??

Han öppnar ju bara mobilversionerna av webbplatserna iofs. Men det kanske kan vara intressant. Fixen är bara i beta-stadie än så länge dock.

Postad 11 August 2010 - 09:54

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
En liten fråga hur kollar man filmer man får på mail i mobilen? Det blir ju en bifogad fil, men det går ju inte öppna den.

Postad 11 August 2010 - 16:55

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Bordsladdaren verkar schyst att ha på skrivbordet.
Någon som vet var man kan köpa dessa tillbehör ?

Samsung Tiilbehör

Tydligen ska man enligt pressmedelandet kunna ta hem Desk home Samsung widget från Market.
Jag hittar den inte, är det någon som vet hur man får tag på den.

""Users can download the Desk Home application from the Android marketplace by searching for “desk home Samsung”. The Desk Home application can switch brightness levels from day to night and provides one-touch access to the Daily Briefing, alarm clock, music, pictures, movie gallery and local weather so that you can always stay up-to-date with daily activities.""

Redigerat av arcspin, 11 August 2010 - 17:01.

Postad 11 August 2010 - 17:20

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Det var liksom det jag hade gjort, läst kommentarerna. Avinstallera då eller? Kan man backa till tidigare version?

Hur länge håller ditt batteri ?
Har också den senaste veckan märkt en markant försämring av mitt batteri. Det laddas ur helt efter ca: 20 timmar, wifi AV och kanske surf och prat i totalt 10 min max. Dock så laddar mitt batteri ur snabbt som fasen.

Postad 11 August 2010 - 22:10

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
"The Samsung WMG160 allows users to stream movies, music, and photos directly from a Galaxy S smart phone to an HDTV."

Jag hajjar inte. Måste man köpa ett tillbehör för att kunna strömma film till tvn? Kan man inte köra Galaxyn med DLNA till en tv som har stöd för det, utan att ha ett extra tillbehör?

Postad 12 August 2010 - 10:46

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som har hittat några andra schyssta tillbehör? Vet någon om telefonen passar i armband från exempelvis Belkin om man ska gå ut och springa med den.

Hittade ett fodral som verkar rätt okej på Expansys:

Fodral

Redigerat av Sunbringer, 12 August 2010 - 10:47.

Postad 12 August 2010 - 13:01

Unregistered04df0e1b
  • Unregistered04df0e1b
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har en liten fråga.

Finns det nån inställning i telefonen eller är det abonnemanget som sköter tidsangivelsen när man tar emot sms?
Stör mig lite på att det står vilken tid jag tog emot meddelandet och inte när det skickades.

Vore bra om det gick att fixa då jag bryr mig mer om när meddelandet skickades än när jag tog emot det.
Operatören i fråga är Tre.

Postad 12 August 2010 - 14:40

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hmmm, är lite dålig på det här med citat, svaret är till Baily om batteritiden.
Nu är det okej igen, vet inte vad jag gjort. Var inne och grävde lite i programhantering, tryckte på påtvinga stoppa på Facebook. Sedan dess har appen inte legat och kört så man kan se den i "Tjänster som körs" fast man lämnar programmet.
Vet inte om detta bidrar, men nu har batteriet hållit lika bra som förut, dvs. det är ju en smartphone, den håller inte 4-5 dagar, ladda varje natt verkar gälla för mig.

Postad 12 August 2010 - 22:22

Lappviken
  • Lappviken
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hjälp är på jakt efter ny telefon men vilken ska man välja, HTC Desire, Samsung GT-i9000 Galaxy S 8GB eller Iphone 4. ;)

Postad 12 August 2010 - 23:33

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

"The Samsung WMG160 allows users to stream movies, music, and photos directly from a Galaxy S smart phone to an HDTV."

Jag hajjar inte. Måste man köpa ett tillbehör för att kunna strömma film till tvn? Kan man inte köra Galaxyn med DLNA till en tv som har stöd för det, utan att ha ett extra tillbehör?

Vilken pryl är det som kodar av filmerna, Galaxy S eller WMG160?

Om det är WMG160 så är ju WMG160 inget annat än en media server som finns i olika storlekar ute på marknaden redan.

Postad 12 August 2010 - 23:45

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Det verkar nu som Galaxy S kommer stödja HDMI mha en micro USB till HDMI adapter.

Om detta enbart gäller de amerikanska avarterna eller även den internationella Galaxy S är fortfarande oklart.

Postad 13 August 2010 - 02:59

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Ny GPS fix som gör att den kan låsa till fler än åtta satelliter, och även till satelliter med SNR <20:
http://forum.xda-developers.com/show...&postcount=654

Den är fortfarande inte 100% men definitivt på rätt spår

Mina GPS

Den låser inte riktig bra än

Postad bild

Postad bild

Ok.....

Postad bild

Och så bra har jag aldrig haft det

Postad bild

Däremot så upptäckte jag en skum grej iom snapshoten, när jag skakade telefonen tappade den alla satelliterna......märkligt

Postad 13 August 2010 - 04:39

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

</a>Ny GPS fix som gör att den kan låsa till fler än åtta satelliter, och även till satelliter med SNR <20:
<a href="http://forum.xda-dev...&postcount=654" target="_blank">http://forum.xda-dev....&postcount=654

Den är fortfarande inte 100% men definitivt på rätt spår

Mina GPS

Den låser inte riktig bra än

Postad bild

Postad bild

Ok.....

Postad bild

Och så bra har jag aldrig haft det

Postad bild

Däremot så upptäckte jag en skum grej iom snapshoten, när jag skakade telefonen tappade den alla satelliterna......märkligt

Hur gjorde du för att få till det, var det "gps_fix.zip" du tog hem? Skriv gärna hur du gjorde för att applicera den fixen...

Postad 13 August 2010 - 08:37

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag synkar min mot en exchangeserver och det fungerar alldeles utmärkt. Jag tror vi har certifikat, är osäker.

Så den synkar både mail, kalender och kontakter mot en Exchangeserver utan problem?
Är det Exchange 2003 eller 2007?

Funderar på att skaffa en Galaxy S men ett krav är ju att den kan synka ovanstående mot en Exchange 2007 server utan problem.

Postad 13 August 2010 - 10:52

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Hur gjorde du för att få till det, var det "gps_fix.zip" du tog hem? Skriv gärna hur du gjorde för att applicera den fixen...

Telefonen måste vara rootad, hämta hem rom manager och installera clockworkmod recovery.
Starta om mobilen i recovery läge och välj install zip from sd, card

Postad 13 August 2010 - 14:47

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Nu fick jag svar från Samsung.

"Hej Marcus

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Den mjukvara som används avregioner utanför norden
fungerar inte med de telefoner vi tillverkar för den nordiska marknaden.
Det är tänkt att telefonen skall uppdateras med nordiska språkpaket för SWYPE och
Samsung Keypad men när detta blir är i dagsläget inte fastställt.

Kontakta oss gärna igen om duhar fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Magnus Samsung support

Samsung support

För telefonsupport, vänligen ring oss på 0771-SAMSUNG(0771-7267864)."

Postad 13 August 2010 - 15:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
för de som klagar på batteritiden

http://www.mugenpowe...products_id=790

3200mA men telefonen ser då ut som en tegelsten (99$)

Postad 13 August 2010 - 22:39

jojje_l
  • jojje_l
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tänkte ge lite synpunkter på telefonen efter en månads användning för ev. köpare.

-Känns inte alls stor trots enorm skärm, troligtvis för att den är så tunn.
-Riktigt bra skärm!
-Efter flashning med senaste 2.1 firmware från samsung-firmwares så blev den riktigt användbar utan massa 10 sekunders väntetider när man öppnar nya program.
-Bra batteritid. Jag satte min på GSM endast, och hade en batteritid på 2-3 dygn. Jag fick ändå aldrig "lock" på 3G, även efter fabriksåterställning. Syncade mot 4 epostkonton, dock inte push utan 1 gång per timme. Fungerade bra även mot Exchange 2003, dock inte med svenska tecken i lösenordet (Som man givetvis inte bör ha i lösenord över huvud taget...). Telia som operatör, så med GSM nätet hade jag hyfsad fart genom EDGE.
-Satte dit ett Invisible Shield så blev telefonen mycket bättre i känslan när man håller den. Utan skyddet är den hal och plastig, med Invisible Shield känns den gedigen och man får ett riktigt bra grepp. Jag satte dock bara på skyddet på baksidan, av erfarenhet så vet jag att skärmskyddet gör känsligheten på touchskärmar riktigt dålig, man fastnar och det känns som man drar över gummi, det glider liksom inte. Dessutom verkar skärmen vara riktigt tålig mot repor, har inte fått några alls på en månad.
-Programutbudet ökar för varje dag med kvalitetsprogram, inte bara halvtaskiga grejor.
-Widgets. Love ém! Super!

Och... så det som gjorde att jag sålde den och gick tillbaka till min.... iPhone 3G i avvaktan på att jag får min iPhone 4:

-Skitdåligt ljud i luren vid samtal. Burkigt, låter som en MP3a med way för låg bitrate. Hade jättesvårt att höra vad folk sa i andra änden.
-Högtalaren på baksidan av telefonen. Lägg den på en soffa med baksidan neråt och ni hör inte om det ringer då soffan dämpar allt ljud. Likadant om den ligger i jeansfickan och högtalaren ligger inåt mot benet.
-Market är ett skämt. Du måste veta vad du skall söka efter för att hitta något vettigt. Handelsbankens program ligger bland bilder på lättklädda damer. Ingen ordning alls, vem som helst kan lägga upp skitprogram som inte fyller någon funktion, och tro mig, det gör folk. Sorry, AppStore må vara under diktatur, men det är en viss kvalitet på programmen i alla fall, och programmen som finns ligger kategoriserat på rätt sätt.
-Flera gånger efter att jag lägger på efter ett samtal så har webbläsaren startat, eller så är jag är inne bland inställningsmenyn och harvar. Verkar som att örat på något sätt aktiverar ikoner på skärmen även om den är "mörk" under ett samtal.
-Full laddning av batteriet (från ca 15 procent) tar 3 timmar.
-Har vant mig vid "Silent" switchen på iPhonen. Svårt att vara utan den...
-Laddkontakten på ovansidan av telefonen. Ställer till det i bilen faktiskt.
-Går inte att göra backup mot datorn på ett vettigt sätt. Så om du måste göra en fabriksåterställning så försvinner alla inställningar och inmatade uppgifter eftersom du måste installera programmen på nytt. Jag vet att man kan roota telefonen och använda Titanium Backup, men det känns inte så användarvänligt.

Må vara i-landsproblem mycket av det, men det störde så mycket att jag sålde den. Jag försökte verkligen, men jag återvänder till The Dark Side... Det känns bara som att Android inte är riktigt färdigt och genomtänkt, lite som en Linuxvariant som är rolig att testa, men med för mycket småmissar som man kommer på efter att den första entusiasmen över en ny rolig leksak lagt sig.

Hoppas att ni har användning av mina funderingar!

Postad 13 August 2010 - 23:23

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

-Går inte att göra backup mot datorn på ett vettigt sätt. Så om du måste göra en fabriksåterställning så försvinner alla inställningar och inmatade uppgifter eftersom du måste installera programmen på nytt. Jag vet att man kan roota telefonen och använda Titanium Backup, men det känns inte så användarvänligt.

Där har du fel, med hjälp av rom manager så använder man clockworkmod,kan inte bli enklare och då får du en spegel kopia eller så lägger man en fil på sdcard och startar telefonen i recovery läget och du har en spegel kopia

Redigerat av Stefan S, 14 August 2010 - 01:19.

Postad 14 August 2010 - 07:46

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Fråga?

Hur många av er har rootat eran Galaxy S och vad använder ni er rootacces till ?

För er som vill roota, kommer här en länk till en scyst root/unroot tråd borta hos XDA
(JAg har själv inte provat då jag väntar "som på nålar" på att Samsung ska släppa froyo 2.2 innan jag börjar rota runt i Galaxen för mycket.)

http://forum.xda-dev...ad.php?t=753077

Postad 14 August 2010 - 08:41

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Fråga?

Hur många av er har rootat eran Galaxy S och vad använder ni er rootacces till ?

För er som vill roota, kommer här en länk till en scyst root/unroot tråd borta hos XDA
(JAg har själv inte provat då jag väntar "som på nålar" på att Samsung ska släppa froyo 2.2 innan jag börjar rota runt i Galaxen för mycket.)

Jag väntar också på att froyo skall släppas, förhoppningsvis arbetar de just nu ivrigt med att optimera och rätta buggar för att öka användarupplevelsen.

Har ni några önskemål (nu kommer samsung givetvis inte läsa det här men det är endå kul om man kan höra vilka förbätringar användarna vill ha)(specifika, inte allmänna som "buggfri", "snabbare" et.c.)

jag skulle t.ex. se att om det gick att göra så att man inte kom åt backknappen lika enkelt(ibland så stoppar man ett program man just startat, tex kameran när man byter grepp så kommer man åt backknappen) säg om man håller in backknappen i 3 sekunder så stängs programmet.

kameran, skulle vilja kunna sätta powerknappen som avtryckar knapp. + att man skulle kunna välkja vilket format som filerna sparas i när man gör en video.

finns det någon enkel videoediterare till android?(överhuvudtaget)

firmware; skulle vilja se en over-the-air uppdatering av firmwaren, samt att det kom upp en backupfunktion (eller varning) när man uppgraderar, eftersom allt rensas. mycket av detta är löst med froyo.

note-to-self köp en fingeravtrycksavisad skyddsplast för skärmen, som det är nu blir den for flottig och då blir vissa partier av skärmen sträv, samt som jag vill tro att det blir en matt yta som gör att det inte speglas så mycket ute= lite sämre färger men det går bättre att se utomhus.

Postad 14 August 2010 - 09:28

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Där har du fel, med hjälp av rom manager så använder man clockworkmod,kan inte bli enklare och då får du en spegel kopia eller så lägger man en fil på sdcard och startar telefonen i recovery läget och du har en spegel kopia

Hmm ja det var ju väldigt enkelt eller hur...

Min ligger också till salu tyvärr, alldeles för mycket missar och buggar och jag har annat att göra än att sitta med en massa rom och firmwares och mickla.

iPhone4 är på väg men jag kan nog tänka mig en HTC desire HD också!

Postad 14 August 2010 - 11:25

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Fråga?

Jag använder root till:

Autokiller
Titanium backup
GPS fix som funkar
Swype på svenska

Redigerat av Stefan S, 14 August 2010 - 16:24.

Postad 14 August 2010 - 18:34

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Blåste in I9000XXJF7 från samsung-firmwares.com igår...Vilken skillnad efteråt, inget lagg alls + swype på svenska, som en ny telefon.. Någon som provat att installera senaste android 2.2 uppdateringen från samma sida? Hur funkar det? Kan det rekommenderas? Jag hade JF3 innan, så ni med JF5 från början har nog inte upplevt de urtrista laggningarna som denna "erbjöd"...

Postad 14 August 2010 - 23:52

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Och... så det som gjorde att jag sålde den och gick tillbaka till min.... iPhone 3G i avvaktan på att jag får min iPhone 4:

-Skitdåligt ljud i luren vid samtal. Burkigt, låter som en MP3a med way för låg bitrate. Hade jättesvårt att höra vad folk sa i andra änden.
-Högtalaren på baksidan av telefonen. Lägg den på en soffa med baksidan neråt och ni hör inte om det ringer då soffan dämpar allt ljud. Likadant om den ligger i jeansfickan och högtalaren ligger inåt mot benet.
-Market är ett skämt. Du måste veta vad du skall söka efter för att hitta något vettigt. Handelsbankens program ligger bland bilder på lättklädda damer. Ingen ordning alls, vem som helst kan lägga upp skitprogram som inte fyller någon funktion, och tro mig, det gör folk. Sorry, AppStore må vara under diktatur, men det är en viss kvalitet på programmen i alla fall, och programmen som finns ligger kategoriserat på rätt sätt.
-Flera gånger efter att jag lägger på efter ett samtal så har webbläsaren startat, eller så är jag är inne bland inställningsmenyn och harvar. Verkar som att örat på något sätt aktiverar ikoner på skärmen även om den är "mörk" under ett samtal.
-Full laddning av batteriet (från ca 15 procent) tar 3 timmar.
-Har vant mig vid "Silent" switchen på iPhonen. Svårt att vara utan den...

Må vara i-landsproblem mycket av det, men det störde så mycket att jag sålde den. Jag försökte verkligen, men jag återvänder till The Dark Side... Det känns bara som att Android inte är riktigt färdigt och genomtänkt, lite som en Linuxvariant som är rolig att testa, men med för mycket småmissar som man kommer på efter att den första entusiasmen över en ny rolig leksak lagt sig.

Hmm, tänkte svara lite på dina negativa åsikter :)

- Dåligt ljud i luren? Det tycker jag låter underligt, det var inte för att du körde 2G? Jag har riktigt bra ljud i min, och har inte heller läst om någon som tycker ljudet är dåligt heller tidigare.
- Då är det väl bara att lägga den på andra hållet, och att ha den med skärmen utåt i jeansfickan förstår jag inte, lätt att man knäcker skärmen och inte heller ligger den lika bra i fickan då... så varför ha den på det hållet?
- Market är verkligen skitdåligt, tror dock att google kommer fixa till detta väldigt snart. Rätt komiskt att det går så otroligt dåligt att söka där med tanke på att det är google som skapat den. Well, inga större problem för mig, jag använder mig av appbrain.com istället, och där kan man tom installera programmen på sin telefon genom sidan... inte testat denna funktionen, men låter väldigt smidigt.
- Förstår inte hur du lyckats komma in i browser osv under samtal, nu pratar jag inte speciellt mycket i telefon men aldrig hänt mig o inte heller läst om att någon annan haft samma problem där heller... lyckades du trycka på "home-knappen" eller hur gick det till?
- Tycker också det tar lite lång tid att ladda batteriet, lite synd då jag tycker kanske en timma hade varit lagom... nu har jag iofs extra batteri o laddare så har alltid ett färskt att peta i om jag behöver (försök göra det på din iphone B) )
- Vet inte ens vad silent switch är på Iphone, men var det jobbigt att dra ned menyn och klicka på högtalaren, eller varför inte en widget på hemskärmen? (antar det sätter telefonen i silent mode?)
- Nu har jag inte tagit någon backup, trots jag har rootad telefon. Men visst är det en liten miss, känns dock som sådant snart kommer ordnat sig. Som du säger, det finns ju sätt o iom att programmet har ett snitt på 4.78 i betyg så tycker jag det borde fungera ganska smidigt trots allt?
http://www.appbrain.....TitaniumBackup

Well... kände mig tvungen att svara lite bara :rolleyes:

Postad 15 August 2010 - 00:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Då har jag fått mitt demo-ex utbytt mot ett annat demo-ex. Fortfarande samma problem med lagg och frysningar. Typ var 5-10 minut fryser den i mellan 10-20 sekunder och ibland blir skärmen svart under tiden. Exakt samma sak på två exemplar. Någon som känner igen?

Fått ordning på dina problem?

Annars rek jag verkligen att du går in o läser lite på swedroid.se och deras forum om galaxy S. Vet inte om du är bekväm med att roota osv men där finns iaf tips för dig. Min tefon flyter iaf på riktigt bra nu efter jag kört en lagg-fix. :)

Postad 15 August 2010 - 00:46

jojje_l
  • jojje_l
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hmm, tänkte svara lite på dina negativa åsikter :)

- Dåligt ljud i luren? Det tycker jag låter underligt, det var inte för att du körde 2G? Jag har riktigt bra ljud i min, och har inte heller läst om någon som tycker ljudet är dåligt heller tidigare.

Som sagt, jag fick ju aldrig i gång 3G så vad vet jag... Det enda jag vet är att när jag bytte telefon så hörde jag som en 90-åring...

- Då är det väl bara att lägga den på andra hållet, och att ha den med skärmen utåt i jeansfickan förstår jag inte, lätt att man knäcker skärmen och inte heller ligger den lika bra i fickan då... så varför ha den på det hållet?

Visst kan man göra så. Men man hörde ju ändå inte den... Alla andra telefoner jag har haft har man kunnat lägga hur man vill och ändå höra den när den ringer.

- Förstår inte hur du lyckats komma in i browser osv under samtal, nu pratar jag inte speciellt mycket i telefon men aldrig hänt mig o inte heller läst om att någon annan haft samma problem där heller... lyckades du trycka på "home-knappen" eller hur gick det till?

Jag har inte heller någon aning om varför det hände, men det gjorde det ett antal gånger. Och jag har ingen lust med att sitta och "felsöka" det heller. Jag kan garantera dig att jag inte kom åt Homeknappen. En telefon "skall bara fungera". Speciellt om den kostar en hel del.

- Tycker också det tar lite lång tid att ladda batteriet, lite synd då jag tycker kanske en timma hade varit lagom... nu har jag iofs extra batteri o laddare så har alltid ett färskt att peta i om jag behöver (försök göra det på din iphone B) )

Behövs inte. Den blir fulladdad på mindre än en timme.

- Vet inte ens vad silent switch är på Iphone, men var det jobbigt att dra ned menyn och klicka på högtalaren, eller varför inte en widget på hemskärmen? (antar det sätter telefonen i silent mode?)

Silentswitch/Mute är en liten "spak" på sidan som man trycker till och vips, så är telefonen tyst. Och ja, jag tycker att det var lite omständigt att trycka på homeknappen, låsa upp skärmlåset, dra ner menyn, trycka på muteknappen och sedan powerknappen för att släcka skärmen igen. Widget lite lättare, men fortfarande för många steg. I-landsproblem som jag sa...

- Nu har jag inte tagit någon backup, trots jag har rootad telefon. Men visst är det en liten miss, känns dock som sådant snart kommer ordnat sig. Som du säger, det finns ju sätt o iom att programmet har ett snitt på 4.78 i betyg så tycker jag det borde fungera ganska smidigt trots allt?
http://www.appbrain.....TitaniumBackup

Snart kommer att ordna sig? Som betalapps på market ungefär? Jag vet att man kan komma åt det med utländska simkort eller rootad telefon, men kom igen..?! Och visst TitaniumBackup fungerar, men det blir ju lite omständigt.

Well... kände mig tvungen att svara lite bara :rolleyes:

Klart du får svara! Alla har sina åsikter och det bör man ju ha. Ju fler åsikter desto lättare för ev. köpare, och tro inte att jag är någon Apple Fanboy, jag har testat att köpa en Mac vid två olika tillfällen, men det går bara inte...

Detta är faktiskt den första telefonen jag har blivit riktigt besviken över någonsin, för det lät ju så bra...
Till dig och alla andra som tycker om sin Galaxy S: Grattis! Det finns säkert de som köpt en iPhone och blivit missnöjda också, och som hellre vill ha en Samsung, vad vet jag? Jag hade en iPhone, ville ha en bättre telefon och valde Galaxy S före iPhone 4, men jag blev besviken. Nu hade jag en iPhone 3GS och kunde jämföra rakt av, och jag tycker iPhonen är klart bättre och mer genomtänkt som helhet, även om det är en ett år gammal modell. (Antennen på 4an är kanske inte så genomtänkt dock, återstår att se hur det kommer att påverka mig på de ställen där jag befinner mig).
För mig spelar det ingen större roll om det sitter en 800MHz CPU eller 1GHz, eller hur stor skärm det finns, eller om det är LCD eller AMOLED: Fungerar inte telefonen som man tänkt sig så blir inte totalupplevelsen så rolig.

Kanske har jag fått ett måndagsex? Däremot så fungerade GPSen perfekt!

Postad 15 August 2010 - 08:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ang GPS chippet.
det verkar som galaxy s har BCM4751 (lite bättre modell än den som sitter i iphone4) så förhoppningsvis så är det bara drivare som behövs fixas för att gps skall fungera smärtfritt. (kolla i jupiter.xml i /etc mappen)
där står det BCM4751 som produkten heter.

vore kul att jämföra de som har problem och de som inte har problem, för jag har läst att vissa har BCM2075 istället.
(de med den nyare borde ha problem, trots att Broadcom säger att den är de bästa de gjort, men så kom den i så sent som i feb dessutom).

har haft problem, men på senare tid har jag testat min med cardiotrainer när jag varit ute och sprungit, och den plottar banan hyffsat. det är bara vid vissa tillfällen som den har gjort avstickare 50 m fram och tillbaka, annars så har den hållit sig inom 5 m den större delen av tiden. (mitt problem tidigare har varit att den inte fått kontakt med gpssat överhuvudtaget)). kör med orginalfirmwaren, har ej uppgraderat.

Postad 15 August 2010 - 09:43

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

bla bla bla bla, är van vid iphone bla bla bla
(sorry, blev för lång, ingen orkar läsa sånt)

Galaxy S är egentligen en Iphone4 med en aning bättre hårdvara på papperet, så jag håller med dig man förväntar sig en något bättre produkt. Vilket det kan bli, för liksom iphone4 och andra produkter så har den barnsjukdomar som måste fixas för att den skall bli den produkt som den utger sig för att vara. får se vad som händer i sep - oktober.
håller med dig att ljudet kan vara burkigt, har en samsung bilhandsfree som låter extremt burkigt, och vet inte om det beror på mottagningen eller högtalarna.(troligtvis högtalarna, men samtligt är det en telefon och ibland kan det bero på den man pratar med också) , men samtidigt kan jag tycka att ljudet är helt ok, skulle gärna se att ett test på nätet där man testat olika telefoner i olika situationer med störande bakgrundsljud. (känns som det mer är en subjektiv erfarenhet - säger någon att det låter burkigt så tycker man det låter burkigt)

mitt största problem är att man kommer åt backknappen oavsiktligt och stänger program som man håller på med.
Batteritiden skulle kunna vara längre.
(+ att skärmen blir flottig, men det är mitt fel)
Tänker behålla den ett år och sedan låta någon familjemedlem ta över abonnemanget, har inte någon brådska att bli av med den.(eller i två år kanske, vem vet)

Postad 15 August 2010 - 10:40

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nån som testat den där one-clic-root grejen? Är nervöst lagd, så jag har bara vågat hämta hem grejerna.

http://theunlockr.co...rant-captivate/

Postad 15 August 2010 - 11:17

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Nån som testat den där one-clic-root grejen? Är nervöst lagd, så jag har bara vågat hämta hem grejerna.

jupp den funkar utmärkt...

såg detta oxo att samsung kommer med uppdatering som fixar gps problemet i september http://twitter.com/S...tus/21098533915

Postad 15 August 2010 - 11:54

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Ingick nog i laggfixen jag körde. Känns som en ny telefon nu, vet inte varför du ska roota, men laggfixen var trevlig :-)

Postad 15 August 2010 - 12:11

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Tänkte ge lite synpunkter på telefonen efter en månads användning för ev. köpare.

-Känns inte alls stor trots enorm skärm, troligtvis för att den är så tunn.
-Riktigt bra skärm!
-Bra batteritid.
-Satte dit ett Invisible Shield
-Programutbudet ökar för varje dag med kvalitetsprogram, inte bara halvtaskiga grejor.
-Widgets. Love ém! Super!

-Högtalaren på baksidan av telefonen.
-Market är ett skämt.
-Går inte att göra backup mot datorn på ett vettigt sätt.

Må vara i-landsproblem mycket av det, men det störde så mycket att jag sålde den. Jag försökte verkligen, men jag återvänder till The Dark Side...
Det känns bara som att Android inte är riktigt färdigt och genomtänkt, lite som en Linuxvariant som är rolig att testa, men med för mycket småmissar som man kommer på efter att den första entusiasmen över en ny rolig leksak lagt sig.

Tjenare !
Grymt bra utvärdering av dina erfarenheter av Galaxy S.

Jag kan hålla med på många punkter.
Framförallt skärmen, my god vilken bra bild det blir när man kollar på filmer och tv-serier.
En av de främsta sakerna som har avhållit mig från att köpa en ny smartphone tidigare har varit att man måste konvertera filmer och tv-serier till ett annat format för att kunna se dessa på de handhållna WM/Android som fanns på marknaden...Fram tills nu...Enter Galaxen där man enkelt drar och släpper över tv-serier direkt på minneskortet. Bada Bing !

Bra förslag med invisible shield, jag väntar annars på att någon ska släppa ett helt nytt bakskal med bättre känsla. Jag vill helst inte dra på något siliconskydd utan ha så lite som möjligt kring telefonen.

Widgets, det är det som alltid gör Iphoneanvändare avundsjuka när man demar telefonen, det och Home screens *hehe*

En sak som jag ser som en av de sämsta egenskapen med Galaxen är att den är så jäkla lik Iphone 3G, grymt trist och simpelt trick av Samsung det där med att planka en annans formfaktor.

En annan sak jag också stör mig på är strömkontakten på ovansida och av/på knappen på sidan?
Det händer ofta att telefonen nästan glider (som en hal tvål) en ur händerna när jag ska slå eller stänga av den, grymt irriterande och läskigt.
Ibland trycker jag också in volymknappen i samband med att jag ska stänga av mobilen, störigt.

Högtalaren är också lite skum, en sak som dock är bra med den är att det går snabbt att manuelt muta ifall man tappar exempelvisvis blåtandskopplingen till head-setet och musiken brölar ut ur högtalaren, då är det enkelt att bara tycka med ett finger på högtalaraen för att snabbt tysta ljudet.

Market, vad kan man säga. Jag förstår inte Googles logik att vänta med att lansera en bättre Market för hela världen.

Men sen kommer jag till det som jag tycker är det bästa med Android och det är att man kan tweak och fixa och trixa och skinna och ändra och prova och ja du förstår poängen. Det många tycker är trist tycker jag är hur roligt som helst. Jag kommer aldrig att bli klar, utan telefonen utvecklas i takt med att nya funktioner lanseras och nya behov för mig uppkommer. Det strular lite här och det force close lite där, I love it
Det är hur kul som helst att möblera sin lock-screen med det man behöver och ändra så att mina home screens blir så bra och funktionella som möjligt. Hittar ideligen nya sätt att komma åt information.

Det är mina små "2 cents" om denna grymt trevliga telefon.

Cheers,
//arcspin

Redigerat av arcspin, 15 August 2010 - 12:12.

Postad 15 August 2010 - 13:17

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Tjenare !
Grymt bra utvärdering av dina erfarenheter av Galaxy S.

Jag kan hålla med på många punkter.
Framförallt skärmen, my god vilken bra bild det blir när man kollar på filmer och tv-serier.
En av de främsta sakerna som har avhållit mig från att köpa en ny smartphone tidigare har varit att man måste konvertera filmer och tv-serier till ett annat format för att kunna se dessa på de handhållna WM/Android som fanns på marknaden...Fram tills nu...Enter Galaxen där man enkelt drar och släpper över tv-serier direkt på minneskortet. Bada Bing !

Bra förslag med invisible shield, jag väntar annars på att någon ska släppa ett helt nytt bakskal med bättre känsla. Jag vill helst inte dra på något siliconskydd utan ha så lite som möjligt kring telefonen.

Widgets, det är det som alltid gör Iphoneanvändare avundsjuka när man demar telefonen, det och Home screens *hehe*

En sak som jag ser som en av de sämsta egenskapen med Galaxen är att den är så jäkla lik Iphone 3G, grymt trist och simpelt trick av Samsung det där med att planka en annans formfaktor.

En annan sak jag också stör mig på är strömkontakten på ovansida och av/på knappen på sidan?
Det händer ofta att telefonen nästan glider (som en hal tvål) en ur händerna när jag ska slå eller stänga av den, grymt irriterande och läskigt.
Ibland trycker jag också in volymknappen i samband med att jag ska stänga av mobilen, störigt.

Högtalaren är också lite skum, en sak som dock är bra med den är att det går snabbt att manuelt muta ifall man tappar exempelvisvis blåtandskopplingen till head-setet och musiken brölar ut ur högtalaren, då är det enkelt att bara tycka med ett finger på högtalaraen för att snabbt tysta ljudet.

Market, vad kan man säga. Jag förstår inte Googles logik att vänta med att lansera en bättre Market för hela världen.

Men sen kommer jag till det som jag tycker är det bästa med Android och det är att man kan tweak och fixa och trixa och skinna och ändra och prova och ja du förstår poängen. Det många tycker är trist tycker jag är hur roligt som helst. Jag kommer aldrig att bli klar, utan telefonen utvecklas i takt med att nya funktioner lanseras och nya behov för mig uppkommer. Det strular lite här och det force close lite där, I love it
Det är hur kul som helst att möblera sin lock-screen med det man behöver och ändra så att mina home screens blir så bra och funktionella som möjligt. Hittar ideligen nya sätt att komma åt information.

Det är mina små "2 cents" om denna grymt trevliga telefon.

Cheers,
//arcspin

WORD

är precis vad jag tycker...
jag upplever lagg fast den är laggfixad men kanske inte va nån bra fix men endå jag stör mej endå inte konstigt nog för allt annat är så ******** underbart med luren och android...
man kan tweaka den precis som man vill ha den och så VET man att det kommer uppdateringar som fixar problemen framöver...
och gör dom inte det officielt så finns det endå underbara människor som fixar å pular å tar fram bra fixar endå

Postad 15 August 2010 - 14:48

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

WORD

är precis vad jag tycker...
jag upplever lagg fast den är laggfixad men kanske inte va nån bra fix men endå jag stör mej endå inte konstigt nog för allt annat är så ******** underbart med luren och android...
man kan tweaka den precis som man vill ha den och så VET man att det kommer uppdateringar som fixar problemen framöver...
och gör dom inte det officielt så finns det endå underbara människor som fixar å pular å tar fram bra fixar endå

Håller med er, det är verkligen kul. Att sitta och lilla och förbättra telefonen hela tiden :-)
De som inte gillar det kommer nog dock snart få en bättre Fw till sina telefoner än original.

Vad får du för store i quadrant efter fixen? själv ligger jag på över 2000 nu iaf, tänkte dock lägga in en nyare o säkrare fixen efter att jagg bytt Fw. :-)

Postad 15 August 2010 - 16:18

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Håller med er, det är verkligen kul. Att sitta och lilla och förbättra telefonen hela tiden :-)
De som inte gillar det kommer nog dock snart få en bättre Fw till sina telefoner än original.

Vad får du för store i quadrant efter fixen? själv ligger jag på över 2000 nu iaf, tänkte dock lägga in en nyare o säkrare fixen efter att jagg bytt Fw. :-)

tjena jag får 2300 poäng ungefär grym skillnad men har som sagt lite små lagg fortfarande så användandet i stort vart inte så mycket bättre

Postad 15 August 2010 - 19:20

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Mycket snack om jämförelser med Galaxy o Iphone tycker jag och måste väl hålla med om en sak som tidigare skrevs. Alla telefoner har missar o buggar från början. Om jag inte minns fel så är Iphone nu på sin 3:e version o ändå är den inte 100%. För ingen kan väl ändå säga att den första Iphone 3g var speciellt bra?!?!?! Så varför inte ge SGS samma chans så ska ni se att att den kommer bli en utav förmodligen marknadens bästa telefoner.

Postad 15 August 2010 - 19:51

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ingick nog i laggfixen jag körde. Känns som en ny telefon nu, vet inte varför du ska roota, men laggfixen var trevlig :-)

Hahaha, bra fråga, som ny på Android och smartphones vet jag inte. Kunna backa upp inställningar och apps? Det är väl det. Har inte lastat in så mycket i vänta på Froyo, men det finns ju en del. Andra fördelar? Roms och sådant är nog inget för mig, inte tillräckligt datakunnig.
Lagg har jag med, men det brukar bli bättre av en omstart, sedan ökar problemen successivt. Att gå igenom cache o. dyl ibland där nog bra.

Postad 15 August 2010 - 22:53

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Nu jag vet inte om det har någon betydelse men du har väl en i9000 antar jag och det där va inte till en sån

Postad 16 August 2010 - 07:25

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
ahhgh
har fått en repa vid backknappen. (och jag som varit så försiktig och haft den i en skyddsplastpåsa får att undvika det.(har varit noga med att endast ha telefonen i fickan)
fast jag tror nog mer på att det är en stötskada.
hoppas den inte växer bara, blir till att köpa en skydd för skärmen.

Postad 16 August 2010 - 13:28

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nu jag vet inte om det har någon betydelse men du har väl en i9000 antar jag och det där va inte till en sån

Nää, amerikanska modellbeteckningar, läs gärna kommentarerna efter där det framgår att i9000 kan läggas till listan.

Postad 16 August 2010 - 18:55

Unregisteredf198cd57
  • Unregisteredf198cd57
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hej,

beställde min telefon via Telenor, men inte fått den nu på 3 veckor. De har inget besked när jag får den heller. Är den restad? Väntar Samsung på ny firmware innan de skeppar ut nya? Uppgradering på Broadcoam GPS chip? Någon som vet?

Man blir allt mer orolig, för att det verkar som många blir mer och mer missnöjda och mer förtvivlade över telefonen och dess lagg, gps problem. Finns fixar hit och dit, men många verkar bli segare efter en viss tid igen.

Nu säger Samsung att de ska komma med en ny uppdatering i slutet av September.
Tror ni det kommer ske? Tycker det verkar som att det borde ske, med tanke på att det är en seriös satsning från Samsungs sida, de försöker sälja många telefoner. Bara hoppas de inte lägger ner utvecklingen för tidigt.

På ett sätt är Apple rätt där, där de gör färre "exklusiva" (inom parantes) telefoner, men de har inte något brett modellutbud, vilket gör att man iaf är ganska säker på att det kommer ut uppdateringar, här känner man sig allt mer osäker. Det är vaga löften som kommit till oss Europeiska konsumenter, speciellt i Sverige, och oron är ju att de ska hänvisa till att mjukvara inte täcks av "garantin", precis som de testat förr.

Så, vet någon varför leveranser av telefoner dröjer? Många som bokat?
Och så slutfrågan då, den svenska versionen, med sitt nät (3G och allt vad det är), skiljer det tekniskt mot ex. den större marknaden i Tyskland, England, Frankrike etc? Så att pressen blir större att lösa problemen (större konsumentmarknad än sverige dvs). Dvs. är det samma "firmware" där som här? Eller måste de göra speciella modifieringar hit?

Känns mer och mer som en Ip4 är något för mig. Men känner att AD2P och WLAN tethring är något som jag önskar starkt, och tror att Samsung Galaxy har en enorm kapacitet. Egentligen. Och dessutom har jag beställt väska, ciggladdare, och bilhållare, så väntar ju bara på telefonen. Synd om man ångrar sig, har man lagt onödiga pengar på det :rolleyes:

Postad 17 August 2010 - 23:58

Unregisterede9a3a933
  • Unregisterede9a3a933
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej,

beställde min telefon via Telenor, men inte fått den nu på 3 veckor. De har inget besked när jag får den heller. Är den restad? Väntar Samsung på ny firmware innan de skeppar ut nya? Uppgradering på Broadcoam GPS chip? Någon som vet?

Man blir allt mer orolig, för att det verkar som många blir mer och mer missnöjda och mer förtvivlade över telefonen och dess lagg, gps problem. Finns fixar hit och dit, men många verkar bli segare efter en viss tid igen.

Nu säger Samsung att de ska komma med en ny uppdatering i slutet av September.
Tror ni det kommer ske? Tycker det verkar som att det borde ske, med tanke på att det är en seriös satsning från Samsungs sida, de försöker sälja många telefoner. Bara hoppas de inte lägger ner utvecklingen för tidigt.

På ett sätt är Apple rätt där, där de gör färre "exklusiva" (inom parantes) telefoner, men de har inte något brett modellutbud, vilket gör att man iaf är ganska säker på att det kommer ut uppdateringar, här känner man sig allt mer osäker. Det är vaga löften som kommit till oss Europeiska konsumenter, speciellt i Sverige, och oron är ju att de ska hänvisa till att mjukvara inte täcks av "garantin", precis som de testat förr.

Så, vet någon varför leveranser av telefoner dröjer? Många som bokat?
Och så slutfrågan då, den svenska versionen, med sitt nät (3G och allt vad det är), skiljer det tekniskt mot ex. den större marknaden i Tyskland, England, Frankrike etc? Så att pressen blir större att lösa problemen (större konsumentmarknad än sverige dvs). Dvs. är det samma "firmware" där som här? Eller måste de göra speciella modifieringar hit?

Känns mer och mer som en Ip4 är något för mig. Men känner att AD2P och WLAN tethring är något som jag önskar starkt, och tror att Samsung Galaxy har en enorm kapacitet. Egentligen. Och dessutom har jag beställt väska, ciggladdare, och bilhållare, så väntar ju bara på telefonen. Synd om man ångrar sig, har man lagt onödiga pengar på det :)

Tjena! Jag vet inte varför din dröjjer. Jag beställde min från tre för kanske två veckor sen. Hämtade ut den i veckan. Jag är grymt nöjd. Den är så skön och jag har inte haft några problem... utom med just gps:en. Fast ute hos mig har det varit väldigt molnigt och regnigt de senaste dagarna när jag provat den så jag misstänker att den har svårare att få kontakt med satteliterna då precis som en "vanlig" bilgps får. Iaf Jag har FW5 så jag tror att alla som köper en nu får den nya uppdateringen av firmwaren som standard. Jag har inte upplevt något lagg eller några av de andra klagomålen som har nämnts. Jag tror inte du kommer att vara besviken :wub:

Den enda anledningen som jag kan tänka mig att de dröjjer med leveranserna är att telenor missbedömde hur populär telefonen skulle bli och inte beställde hem tillräckligt många. Ring Telenor och kolla när de får in sin nästa leverans...

Postad 18 August 2010 - 15:05

foxtrotbravo
  • foxtrotbravo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte min för några veckor sedan och är nöjd med nästan allt, men tycker internet är segt ibland. Ska jag ladda en ny sida så kan det ta upp till 10-12sekunder, är detta normalt?
Kör telia upp till 6Mbit och det kan ta så lång tid trots att jag är ansluten till 3G, samt att jag vid dessa tillfällen har kollat hastigheten med "speed test" och kommer upp i 2-3Mbit.

GPS:en kan man ju inte använda, men jag hoppas att dom fixar det i 2.2.....annars blir jag besviken.

Har JF3 orginal. Programvarufunktion 2.1-update1.

Postad 18 August 2010 - 16:01

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Jag måste väl tillhöra en av de få som inte har haft några som helst problem med min telefon. GPS fungerar precis hur bra som helst! Varje gång jag startar Copilot så tar 1-3 sekunder o så har jag 6 satelliter. Och inga problem heller under resan gång. Inga större lagg utan allt fungerar kanon. Kommer då visserligen från WM sidan där jag hade TP2 så för mig är hastigheten på SGS grym! Har JF3 original. Hade den rootad från början men har nu tagit bort det.

Postad 18 August 2010 - 17:16

akpe
  • akpe
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag måste väl tillhöra en av de få som inte har haft några som helst problem med min telefon. GPS fungerar precis hur bra som helst! Varje gång jag startar Copilot så tar 1-3 sekunder o så har jag 6 satelliter. Och inga problem heller under resan gång. Inga större lagg utan allt fungerar kanon. Kommer då visserligen från WM sidan där jag hade TP2 så för mig är hastigheten på SGS grym! Har JF3 original. Hade den rootad från början men har nu tagit bort det.

håller med dej min funkar kanon även GPS

Postad 18 August 2010 - 17:43

Unregisteredf198cd57
  • Unregisteredf198cd57
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tusen tack för svaren killar ! :)

Postad 18 August 2010 - 18:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Då har jag fått mitt demo-ex utbytt mot ett annat demo-ex. Fortfarande samma problem med lagg och frysningar. Typ var 5-10 minut fryser den i mellan 10-20 sekunder och ibland blir skärmen svart under tiden. Exakt samma sak på två exemplar. Någon som känner igen?

Många har problem med detta men inte jag. Har aldrig haft någon frysning.

Postad 18 August 2010 - 20:33

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Allt funkar fint för mig med, för er som det laggar för, använder ni taskkiller?

Kan vara bra att rensa upp lite några gånger om dagen.

Bara för mig som hörlurarna ramlar ut hela tiden? :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.