* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 23 April 2010 - 19:12
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
+1
Dock behöver man inte starta om telefonen Meny -> Inställningar -> Trådlöst bla bla -> Mobila nätverk (inte den med checkbox) -> Nätverksoperatörer -> gå in på listan och välj IQ, eller nån annan kanske fungerade för mig tidigare. Men ja, GRYMT drygt att ens behöva göra så. Det ska ju bara fungera.
Lösningar på detta tas jättegärna emot.
På en annan not... kameran... Mycket bättre kamera i min N95 8GB, känns som att bilderna från Desiren blir grymt livlösa, gråa och trista. Kanske finns nån inställning som ger lite liv i bilderna?
Prova att fixa och trixa lite i inställningarna på kameran, så skall du se att det går att ta mycket bättre bilder. Har kommit fram till att kontrasten behöver ställas upp lite, ljus i vissa förhållande och ISO sänkas ibland, men oftast kontrastyen upp lite. Men tycker nu efter ganska mycket fotande/filmande är jag väldigt nöjd med kameran. Ja för övrigt är jag också väldigt nöjd, med faktiskt allt på Desiren, med dagens mått räknat. Myten om att AMOLEDEn på Desire skulle vara sämre i direkt solljus än t.ex X10, el. andra LCD blev iallafall utrett att den absolut inte är, med Swedroids utförliga resension. Har själv också jämfört sida vid sid med min Spica som sägs ha extra skarp, tydlig LCD skärm.
Postad 23 April 2010 - 19:26
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Inte riktigt, väljer jag Göteborg får "rätt" väder, väljer jag Sverige så får jag väder från ngn annan stans i Sverige (vet ej vart), väder som diffar såpass mkt att jag med blotta ögat kan se att det inte stämmer, även om jag läser av andra termometrar får jag det bekräftat.
EK
Jag får inte heller samma väder, om jag väljer Västerås, som när jag väljer Sverige, Västerås stämmer - Det gör det inte när det är inställt på Sverige.
Postad 23 April 2010 - 19:32
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Om ni har juicedefender så ta bort den, återställ apn (guide finns på swedroid). Ställ in wifi på "alltid på" (inställningar i wifi settings). Jag kör så o har inga problem med wifi eller 3g
Var exakt hittar jag "alltid på" inställningen för Wi-fit? i policy finns bara 15 min, aldrig när den är inkopplad, aldrig. En helt annan fråga: Min friendstream från FB har slutat uppdateras. När jag försöker göra det manuellt står det: Ett fel uppstod när data hämtades. [102/Session key invalid or no longer valid]
Fick detta tidigare idag också, då tog jag bort mitt konto och la till det igen. Sen fungerade det igen. Men alla kopplingar mina kontakter hade till facebook försvann ju och det var drygt att få tillbaka. Kan ju inte behöva göra såhär varje gång. Någon som har nått tips?
Postad 23 April 2010 - 19:34
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag får inte heller samma väder, om jag väljer Västerås, som när jag väljer Sverige, Västerås stämmer - Det gör det inte när det är inställt på Sverige.
När jag pickar på startsidan väder kommer en annan väderskärm upp, aktuellt Sverige väder upp och trycker på cynkroniseringsringen, ser det ut att bli rätt väder, här jag bor.
Postad 23 April 2010 - 19:41
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
När jag pickar på startsidan väder kommer en annan väderskärm upp, aktuellt Sverige väder upp och trycker på cynkroniseringsringen, ser det ut att bli rätt väder, här jag bor.
Uppdateras det på startsidan som det ska då också?
Postad 23 April 2010 - 19:50
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Uppdateras det på startsidan som det ska då också?
Ja.
Postad 23 April 2010 - 19:52
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Ja.
Frågan är då om den uppdateras automatiskt, eller om du måste göra det manuellt varje gng? Verkar onekligen som jag måste göra det. Det var därför jag bytte till Västerås.
Postad 23 April 2010 - 19:55
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Vad gäller kameran på Desire, som nu diskuterats lite.
Enl. någon på Swedroid som mailat till HTC, fick svaret att det finns en ny uppdatering som skall rätta till kameran.
Kanske man inte behöver göra så mycket inst. själv sen.
Postad 23 April 2010 - 19:59
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Frågan är då om den uppdateras automatiskt, eller om du måste göra det manuellt varje gng? Verkar onekligen som jag måste göra det. Det var därför jag bytte till Västerås.
Vet faktiskt inte ricktigt, eftersom jag har data bortkopplad långa tider. Kanske är det så.
Postad 23 April 2010 - 20:25
Kurt45
-
Kurt45
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Man kan ju ställa in uppdaterings frekvensen på vädret. Jag som inte bor i nångon stor stad fick samma väder på Sverige Aktulle och min ort när jag ändrade uppdaterings tiden kunde det skilja lite men jag provade att uppdatera manuellt både Sverige och min då blev dom samma.
Postad 23 April 2010 - 20:40
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Jag har funderat lite. Jag hittar inget bra program som visar totala intern minnet och RAM minne. Enligt Desire så har jag 147mb intern minne totalt o har nu 87mb ledigt. Ska inte det va 500mb nånting? Hur mycket tar operativet? Var kan man se det egentliga RAM minnet?
Jag läste runt i andra forum att Operativet tar ca 400mb. Men varför e inte arbetsminnet mer än ca 250mb när det står att den också har ca512mb? Hmm
Redigerat av Midnight, 23 April 2010 - 21:01.
Postad 23 April 2010 - 21:20
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag har funderat lite. Jag hittar inget bra program som visar totala intern minnet och RAM minne. Enligt Desire så har jag 147mb intern minne totalt o har nu 87mb ledigt. Ska inte det va 500mb nånting? Hur mycket tar operativet? Var kan man se det egentliga RAM minnet?
Jag läste runt i andra forum att Operativet tar ca 400mb. Men varför e inte arbetsminnet mer än ca 250mb när det står att den också har ca512mb? Hmm
Hur menar du, om ROM är på totalt 512mb och där är 147mb totalt kvar före att man lagt in något extra, så blir det väl 365mb kvar till operativet. Vad som finns i ram, tror jag inte man kan se, möjligen finns nån app, men tvivlar. Det varierar ju ständigt hur mycket telefonen jobbar med. Ram är förövrigt på 576mb.
Redigerat av ffodil, 23 April 2010 - 21:22.
Postad 23 April 2010 - 21:39
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hallo är jätte noob på Smartphones så mycket jag undrar. Men behöver hjälp med speciellt batteriet och internet.
Vet de finns info om det men hittar inget 100%
så
1. Varför i h-vete är batteriet så dåligt, jag stänger alltid av mobiltnätverk efter jag varit inne på nått så det är aldrig igång mer än dom minutrarna ja surfar eller är på butiken. Och jag har task killer. Men mitt batteri dör sjukt snabbt. Om jag bara pillar med den på internet och dylikt så dör den 50 procent på under en timme, WHY? vad kan man göra?
2.Vad är det för skillnad på WIFI och mobilt nätverk om ja har frisurf vilket ska jag använda då?
3.Och slutligen kan man på något enkelt sätt fixa så det man installerar l'gger sig på sd-kortet och inte internminnet för känns inte så lönt att ha ett SD om inget lagras där
Tacksam om någon kan svara på nån av dessa frågor
Peace!
Postad 23 April 2010 - 21:58
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hallo är jätte noob på Smartphones så mycket jag undrar. Men behöver hjälp med speciellt batteriet och internet. Vet de finns info om det men hittar inget 100% så
1. Varför i h-vete är batteriet så dåligt, jag stänger alltid av mobiltnätverk efter jag varit inne på nått så det är aldrig igång mer än dom minutrarna ja surfar eller är på butiken. Och jag har task killer. Men mitt batteri dör sjukt snabbt. Om jag bara pillar med den på internet och dylikt så dör den 50 procent på under en timme, WHY? vad kan man göra?
2.Vad är det för skillnad på WIFI och mobilt nätverk om ja har frisurf vilket ska jag använda då?
3.Och slutligen kan man på något enkelt sätt fixa så det man installerar l'gger sig på sd-kortet och inte internminnet för känns inte så lönt att ha ett SD om inget lagras där
Tacksam om någon kan svara på nån av dessa frågor
Peace!
Kan bara säga att batteriet blir bättre med tiden. Sen antar jag att du har något som drar i bakgrunden. sen ang WIFI frågan, wifi är trådlöst nätverkt, dvs om du har en router eller om du har tillgång till en hotspot så kan du surfa via den istället för att använda frisurf (wifi är generellt snabbare) iallafall om jag sitter hemma via min routertrådlöst.
Postad 23 April 2010 - 22:00
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ett tips gällande inmatning på tangentbordet:
Jag skriver flera sms per dag, jag gillar tangentbordet, standardtangentbordet QWERTY, men finner det inte optimalt. Tycker relativt ofta man skriver fel bokstav och det är svårt att skriva med 2 fingrar. jag blir tvungen att använda endast ett pekfinger.
Lösning: Jag ändrade tangentbordstyp till "telefonknappsats". inställningar - språk och tangentbord - toutch input - tangentbordstyper
Jag har inte bestämt mig änsålänge om jag gillar knappsats eller tangentbord, men helt klart är att jag sms:ar mycket snabbare och bekvämare med T9 + Telefonknappsats. Det är alltså ungefär som på en vanlig gammal hederlig mobil. Dessutom är tangenterna stora och bekväma. Framtiden får utvisa hur jag gör!
Tjena, jag har börjat köra med tangentbordet "SlideIT" från market där man drar mellan bokstäverna istället för att trycka på dem. Jag blev faktiskt positivt överraskad över hur bra det fungerar och det finns svensk ordlista till. Jag tror att man behöver ge det lite tid för att bli vän med det men jag tror att det kommer gå mycket snabbare när man kan det bra (auto space mellan ord är riktigt najs). Att man inte behöver träffa rätt bokstav utan mera rita rätt symbol gör att man även kan skriva ganska bra i stående läge vilket kan vara till fördel ibland. Ett litet tips till er som inte blivit vänner med tangentbordet ännu. Jag köpte faktiskt hållaren på biltema som nämnts i tråden innan och den funkade mycket bra i bilen, även haxxade google maps med navigation funkade bra och drog inte speciellt mycket data även om den blev lite vilsen där det var helt nybyggda vägar  drar ganska mycket batteri med navigation dock. Nu ska man bara köpa några goa in-ear lurar (gärna med mic och media knappar också, utan bt dock) och kanske ett siliconskal som skydd också, någon som köpt ngt av de kan rekomendera ännu?
Postad 23 April 2010 - 22:11
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Kan bara säga att batteriet blir bättre med tiden. Sen antar jag att du har något som drar i bakgrunden.
sen ang WIFI frågan, wifi är trådlöst nätverkt, dvs om du har en router eller om du har tillgång till en hotspot så kan du surfa via den istället för att använda frisurf (wifi är generellt snabbare) iallafall om jag sitter hemma via min routertrådlöst.
Vad är de som kan tänkas ligga och äta batteri i bakgruden för är noga med att stänga ner allt genom task killer och som sagt internetet är aldrig på under längre tid?? vissa har batteri i 2 dygn ja har i max 15 h typ.
Postad 23 April 2010 - 22:21
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
någon som vet hur man kopierar kontakter till sim-kortet?
det går bara att kopiera/exportera till telefonen och gmail
råka radera sim-kortet
Postad 23 April 2010 - 22:22
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ok! Då har man fått sin Desire och efter en dags användande är jag överlag väldigt nöjd 
Jag hadde ju redan en Motorola Milestone med 2.1 och har också haft Heron så jag visste ungefär exakt vad jag kunde vänta mig. Har saknat Sense!
Det första som slår mig är hur snabb den är. Det märks att det spinner en 1Ghz prolle under skalet!
Webbsurfning är ett rent nöje när tunga sidor som engadget laddas på några sekunder och pan/zoom är hur smooth som helst. Underbart
Sen har vi förstås skärmen... färgtrycket och svärtan är fantastisk, ingen tvekan om den saken, men sida vid sida med Milestonen högg det faktiskt i hjärtat. Text är klart mycket skarpare på Milestonens TFT och displayen är dessutom bra mycket ljusare. Här ser man verkligen nackdelen med AMOLED och PenTile matrix.
Det gjorde nästan ont i ögonen första tiden men man vänjer ju sig. Ni som inte haft mobil med högupplöst TFT innan vet förmodligen inte vad jag babblar om och det kan ni vara glada för
Displayen är dock det enda klagomålet jag har att komma med än så länge.
Slutligen måste jag säga att den ser bra mycket snyggare och mer sofistikerad ut i verkligheten. Diggar verkligen designen nu!
Postad 23 April 2010 - 22:55
limbolasse
-
limbolasse
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ok! Då har man fått sin Desire och efter en dags användande är jag överlag väldigt nöjd  Jag hadde ju redan en Motorola Milestone med 2.1 och har också haft Heron så jag visste ungefär exakt vad jag kunde vänta mig. Har saknat Sense!
Det första som slår mig är hur snabb den är. Det märks att det spinner en 1Ghz prolle under skalet! Webbsurfning är ett rent nöje när tunga sidor som engadget laddas på några sekunder och pan/zoom är hur smooth som helst. Underbart 
Sen har vi förstås skärmen... färgtrycket och svärtan är fantastisk, ingen tvekan om den saken, men sida vid sida med Milestonen högg det faktiskt i hjärtat. Text är klart mycket skarpare på Milestonens TFT och displayen är dessutom bra mycket ljusare. Här ser man verkligen nackdelen med AMOLED och PenTile matrix. Det gjorde nästan ont i ögonen första tiden men man vänjer ju sig. Ni som inte haft mobil med högupplöst TFT innan vet förmodligen inte vad jag babblar om och det kan ni vara glada för Displayen är dock det enda klagomålet jag har att komma med än så länge.
Slutligen måste jag säga att den ser bra mycket snyggare och mer sofistikerad ut i verkligheten. Diggar verkligen designen nu!
Äntligen någon mer än jag som störs av PenTile matrix! Jag är också van vid högupplöst TFT och text är väldigt mycket bättre på min gamla Touch HD.
Postad 23 April 2010 - 23:09
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
någon som vet hur man kopierar kontakter till sim-kortet? det går bara att kopiera/exportera till telefonen och gmail
råka radera sim-kortet
Vad jag sett kan man bara kopiera en kontakt åt gången till sim-kortet. Gå in på en kontakt - menu - mer.
Postad 23 April 2010 - 23:37
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Vad jag sett kan man bara kopiera en kontakt åt gången till sim-kortet. Gå in på en kontakt - menu - mer.
Kolla market, det finns säkert ngt som passar, kanske denna appen skulle kunna fungera? En helt annan grej, är det samma koppling med mic osv som på iPhone så att ett headset som passar iPhone också borde fungera med Desire? Kommer det funka med media knappar tro? Isf skulle detta headset kanske vara intressant...
Postad 23 April 2010 - 23:37
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Ge fan i task killer, dom är skit. Stäng istället av allt i telefon inställningar sånt ni inte använder, wifi, gps, bluetooth etc.. kör med gsm istället för 3g om ni är hemma ,kolla vilka synkningar ni vill göra osv.. allt beror ju helt på hur du använder vad och hur mycket det är ju så olika för alla och det är ju en smartphone trots allt, dom ska laddas varannan dag typ, inget ovanligt alls.
Postad 23 April 2010 - 23:41
tribute87
-
tribute87
-
Rookie
-
1 inlägg
har fått irriterande problem med min och det är att den startar om sig själv :<
Fått ungefärliga problem. Min stänger av sig lite då och då. Första gången va 20 minuter efter jag börjat använda den -_-. Gjort hard reset på inrådan av HTC. hjälpte inte ett skit. Så jäkla typiskt och få ett skit ex...
Postad 24 April 2010 - 00:12
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Tjena, jag har börjat köra med tangentbordet "SlideIT" från market där man drar mellan bokstäverna istället för att trycka på dem. Jag blev faktiskt positivt överraskad över hur bra det fungerar och det finns svensk ordlista till. Jag tror att man behöver ge det lite tid för att bli vän med det men jag tror att det kommer gå mycket snabbare när man kan det bra (auto space mellan ord är riktigt najs). Att man inte behöver träffa rätt bokstav utan mera rita rätt symbol gör att man även kan skriva ganska bra i stående läge vilket kan vara till fördel ibland. Ett litet tips till er som inte blivit vänner med tangentbordet ännu.
Jag köpte faktiskt hållaren på biltema som nämnts i tråden innan och den funkade mycket bra i bilen, även haxxade google maps med navigation funkade bra och drog inte speciellt mycket data även om den blev lite vilsen där det var helt nybyggda vägar drar ganska mycket batteri med navigation dock.
Låter intressant med SlideIT det får man ta o testa. Jag testade det där google maps navigation haxet när jag åkte buss och min position var nästan perfekt hela tiden men den hann ju inte ladda in kartbilder lika snabbt som jag förflyttade mig. Men det är kanske inte tänkt att man ska kunna använda satelitbild? Har Upp till 10Gbit 3G med Tre, vet inte hur mycket jag hade i praktiken under resan dock. Finns det något bättre sätt att kolla faktisk 3G hastighet än bredbandskollen?
Postad 24 April 2010 - 08:22
zsh
-
zsh
-
Forumräv
-
-
822 inlägg
Fått ungefärliga problem. Min stänger av sig lite då och då. Första gången va 20 minuter efter jag börjat använda den -_-. Gjort hard reset på inrådan av HTC. hjälpte inte ett skit. Så jäkla typiskt och få ett skit ex...
Tradigt  Min gjorde inte så första dagen. Så jag tog bort senaste appar jag installerade. I mitt fall då Silentboot, Silentmode, Netcounter. Har inte haft någon omstart på ca 20 timmar nu. Hoppas det förblir så.
Postad 24 April 2010 - 09:23
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Äntligen någon mer än jag som störs av PenTile matrix! Jag är också van vid högupplöst TFT och text är väldigt mycket bättre på min gamla Touch HD.
Har inte heller sett att särskilt många tagit upp detta men om Desire är ens första smartphone tänker man nog inte på det. PenTile syns tydligast i små detaljer som liten text, i t.ex. en utzoomad webbsida är det mycket tydligt. Det är dock ingen katastrof, man zoomar ju ändå alltid in på det man vill läsa och då stör det knappt alls. Alla avancerade mobiler har sina egenheter, styrkor och svagheter. Hittills tycker jag Desires många styrkor väger upp för dess, relativt få, svagheter!
Postad 24 April 2010 - 10:01
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Ett tips till er angående batteritiden om ni inte redan visste.
Klicka, Meny - Inställningar - Om telefonen - Batteri - Batterianvändning.
Där kan ni se vad som slukar batteriet mest.
Om detta sen är korrekt låter jag vara osagt.
Postad 24 April 2010 - 10:45
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
"problem" nr 2
när jag trycker på Telefon knappen så har jag dubbla kontakter av varje
fast jag har markerat att den ska bara visa Telefon kontakterna
men den visar både Telefon och Google
är det bug eller ska det va så?
Postad 24 April 2010 - 10:56
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Kanske bara gäller Tele2, jag vet faktiskt inte, men:
Jag kan iaf bekräfta att mms-problemen vissa har är sammanknutet med det här att den inte vill hoppa in på 3G efter att man använt wifi.
Grymt störande problem. Har testat allt som skrivits i tråden, inget hjälper.
Det var någon som nämnde att man skulle sätta någon inställning till "Alltid på", men det alternativet hittar jag inte nånstans.
Postad 24 April 2010 - 10:59
Blackmoor
-
Blackmoor
-
Rookie
-
3 inlägg
Ska köpa den lur snart, klämt på den väldigt mycket då jag jobbar i butik där vi har den.
Men många som skriver och klagar på batteritiden, men ska inte desire ha bättre batteritid än iphone? Tror inte jag hört nån av mina vänner som har iphone klagat på det:P
Har haft min i typ 9 dagar och batteritiden är betydligt bättre nu än i början. För att vara en smartphone så är den mer än godkänd.
Postad 24 April 2010 - 11:08
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Har haft min i typ 9 dagar och batteritiden är betydligt bättre nu än i början. För att vara en smartphone så är den mer än godkänd.
apples anhängare klagar aldrig på en produkt, för det skulle visa nederlag. Tänk efter, så är det faktiskt i rätt stor utsträckning
Postad 24 April 2010 - 11:09
Blackmoor
-
Blackmoor
-
Rookie
-
3 inlägg
skulle vilja ha en app, som behåller skärmen på, tills jag själv väljer att stänga ner den! störande när den blir svart, så man får trycka igång den igen stup i ett...
nån som känner till nån sån?
ska väl även finnas nån app, så man får rita ett valt mönster, för att låsa upp telefonen!?
nån som vet vilken app det är?
Låset du nämner är ingen separat app. Tryck menyknappen på skrivbordet och välj settings -> Security (sorry, jag kör men engelska menyer). När det gäller skärmens avstängning så regleras det också via menyknapp -> settings -> Sound&display -> Screen timeout (max är 30 min) Det finns också en app ute som jag själv inte provat men kanske är något som du kan använda: Screen On
Postad 24 April 2010 - 11:29
CountZer0
-
CountZer0
-
Användare
-
-
101 inlägg
Gick idag och hämtade ute en ny htc desire på the phonehouse. Ska returnera min desire från tre pga dålig täckning.
Mitt problem är nu följande. Gjorde en back-up till mitt sd-kort och nu vill jag återställa den till den nya desiren. Hur gör jag?
HTC sync, kan inte återställa min telefon från datorn. Den säger att det inte finns nån sync.
Postad 24 April 2010 - 13:01
Kurt45
-
Kurt45
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Det är väl bara att sätta in kortet och starta upp mobilen.
Redigerat av Kurt45, 24 April 2010 - 13:06.
Postad 24 April 2010 - 14:22
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kanske bara gäller Tele2, jag vet faktiskt inte, men:
Jag kan iaf bekräfta att mms-problemen vissa har är sammanknutet med det här att den inte vill hoppa in på 3G efter att man använt wifi.
Grymt störande problem. Har testat allt som skrivits i tråden, inget hjälper.
Det var någon som nämnde att man skulle sätta någon inställning till "Alltid på", men det alternativet hittar jag inte nånstans.
Jag gjorde som Mackan777 tipsade om. Har fungerat bra sedan dess: Inställningar - Trådlöst och närverk - Wi-Fi-inställningar - (menyknappen) - Avancerad - Wi-Fi-policy - Aldrig när den är inkopplad.
Postad 24 April 2010 - 14:37
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Jag gjorde som Mackan777 tipsade om. Har fungerat bra sedan dess: Inställningar - Trådlöst och närverk - Wi-Fi-inställningar - (menyknappen) - Avancerad - Wi-Fi-policy - Aldrig när den är inkopplad.
Det har jag gjort, fungerar inte för mig iaf.
Postad 24 April 2010 - 16:01
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag gjorde så här gällande batteritiden jag la en genväg till Wifi på startsidan
så jag kan stänga av wifi för annars ligger den och söker av nätet hela tiden och det suger batteri som bara den enligt mig.
om man inte har wifi överallt.
sen så vet jag inte vad ni tycker om task killer om det finns något bätte program om gör samma jobb
själv så tycker jag om taskkiller i och med att jag är dålig på att stänga av program visst så klarar den att multitaska men till slut innan jag började använda så taskkiller så blev den riktigt seg och batteritiden sjönk som en sten man kan säkert göra något bättre men det funkar för mig
Postad 24 April 2010 - 16:05
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
En liten fråga till er som kör HTC Desire och TRE som leverantör. Hur upplever ni täcknigen? Kan ni surfa trots att ni "bara" har G-anslutning och låt oss säga 3-4 streck på den? Jag tycker man borde kunna ha någon slags surf när man kan ringa utan problem? Som det verkar nu har jag bara möjlighet att koppla upp om jag har H-anslutning. Finns det någon form av tweak att göra för att kunna surfa med sämre täckning? Sitter själv på TRE's "bästa?" surfabbonemang.
jag kör samma fast minsta surfningen..har inga problem med att surfa med bara en plutt
Postad 24 April 2010 - 17:02
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jag gjorde så här gällande batteritiden jag la en genväg till Wifi på startsidan så jag kan stänga av wifi för annars ligger den och söker av nätet hela tiden och det suger batteri som bara den enligt mig. om man inte har wifi överallt. sen så vet jag inte vad ni tycker om task killer om det finns något bätte program om gör samma jobb själv så tycker jag om taskkiller i och med att jag är dålig på att stänga av program visst så klarar den att multitaska men till slut innan jag började använda så taskkiller så blev den riktigt seg och batteritiden sjönk som en sten man kan säkert göra något bättre men det funkar för mig
Istället för en genväg till wifi skulle jag rekommendera widgeten strömspar som följer med telefonen. Där kan du enkelt sätta på/av wifi, bluetooth, gps, autosync samt växla mellan 3 lägen på ljusstyrka på skärmen.  Jag har inte märkt någon mätbar positiv effekt av att task-killa och även om det skulle hjälpa så borde det vara enklare i längden att försöka lära sig ta för vana att avsluta saker ordentligt istället för att multitaska ur dem. Jag har en task-killer på köpet i filhanteraren Astro om det skulle behövas i nödfall men det har aldrig hänt ännu.
Postad 24 April 2010 - 17:18
Unregisteredfcdfc975
-
Unregisteredfcdfc975
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej och tack för en kanon sida.
Jag behöver lite hjälp. På min nya htc desire har det för ett tag sen dykt upp en vit varnings triangel i vänstra översta fältet. Jag har ingen aning om varför. Och sen idag så ploppade en till upp. Så nu är där två varnings trianglar i ikonfältet. (kolla min bild, sorry för kvaliten)
Vad betyder dom? Hur får man bort dom?
Pls hjälp
Postad 24 April 2010 - 17:35
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej och tack för en kanon sida.
Jag behöver lite hjälp. På min nya htc desire har det för ett tag sen dykt upp en vit varnings triangel i vänstra översta fältet. Jag har ingen aning om varför. Och sen idag så ploppade en till upp. Så nu är där två varnings trianglar i ikonfältet. (kolla min bild, sorry för kvaliten)
Vad betyder dom? Hur får man bort dom?
Pls hjälp
Sidan 26 i manualen: Allmänt meddelande (t.ex. Telefonen är ansluten till datorn via USB-kabel.) När du drar ner statusfältet borde det vara en liten knapp "Rensa meddelande". Försvinner inte dom då?
Postad 24 April 2010 - 18:14
hasseHH
-
hasseHH
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Finns det en pekpinne till Desire telefonen?
Skärmen reagerar ju inte på föremål typ.
Kan någon bena ut varför och hur man får tag på en penna?
Bifogar bild så kanske ni förstår problemet hehehehe
klart man kan zooma fram och tillbaka och trycka med fingret men lite segt utan penna
Redigerat av hasseHH, 25 April 2010 - 05:29.
Postad 24 April 2010 - 18:30
Unregisteredfcdfc975
-
Unregisteredfcdfc975
-
Rookie
-
4 inlägg
Sidan 26 i manualen: Allmänt meddelande (t.ex. Telefonen är ansluten till datorn via USB-kabel.)
När du drar ner statusfältet borde det vara en liten knapp "Rensa meddelande". Försvinner inte dom då?
Tack så mycket du är en ängel. Visste inte att man kunde dra ner fältet så
Postad 24 April 2010 - 18:42
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Det har jag gjort, fungerar inte för mig iaf.
Har också Tele2 och har inte haft några som helst problem med 3G data sen jag fick Desiren 14/4 när jag växlat mellan Wi-Fi. Idag kom problemet, kunde inte få igång 3G på något sätt Provade först med mjuk återställning, men nej. Fick göra en hård fabriks återställning och nu funkar allt som det ska igen. Mysko.
Redigerat av ffodil, 24 April 2010 - 18:43.
Postad 24 April 2010 - 19:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Finns det en pekpinne till Desire telefonen? Skärmen reagerar ju inte på föremål typ. Kan någon bena ut varför och hur man får tag på en penna?
Duger inte fingrarna?
Postad 24 April 2010 - 20:21
Blackmoor
-
Blackmoor
-
Rookie
-
3 inlägg
Finns det en pekpinne till Desire telefonen? Skärmen reagerar ju inte på föremål typ. Kan någon bena ut varför och hur man får tag på en penna?
Det är en kapacitiv skärm, vilket betyder att eftersom våra fingrar är ledande så störs det elektriska fältet på skärmen när man rör vid den. Det krävs alltså ingen hård tryckning som med resistiva skärmar. Har sett att folk borta i asien använt korvar under vintertid då det var svårt att styra mobilen med handskar  Haha, så prova du med en prinskorv från kylen eller nått
Postad 24 April 2010 - 22:46
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Här är ett smakprov på kameran (och ett vårtecken) för de som velar och tycker att det är för dimmiga bilder, här har jag satt upp kontrasten, ljusstyrkan och skärpan ett snäpp (borde finnas halva snäpp också tycker jag). Annars har jag inte gjort något med bilden utan bara laddat upp direkt från kameran. Slänger också upp en bild så ni kan se hur telefonen sitter i hållaren från biltema, den sitter mycket stabilt btw. På samma bild ser vi även google maps navigation in action för er som ine hunnit prova det ännu. Sedan en länk till ett par lurar jag funderar på att köpa om det nu kommer att funka att byta låt osv med dem. Var inne och skulle prova dem i butik idag men då fanns de inte där, testade dock med ett annat headset för iPhone som bara hade svarsknapp och det gick utmärkt att pausa och playa musiken i både standard spelaren och spotify. Men om man ändå köper ett nytt headset så hade det ju inte varit dumt att kunna byta låt också och ändra volym. Så är det någon som kan kontrollera om det funkar att byta låt osv med ett headset som är gjort för iphone?
Postad 24 April 2010 - 23:47
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Finns det en pekpinne till Desire telefonen? Skärmen reagerar ju inte på föremål typ. Kan någon bena ut varför och hur man får tag på en penna? Här har du en penna!
Postad 25 April 2010 - 00:12
Unregisteredfcdfc975
-
Unregisteredfcdfc975
-
Rookie
-
4 inlägg
Finns det ingen filhanterare på desiern? Så man kan skicka jar filer och så.?
Postad 25 April 2010 - 00:23
Unregisteredfcdfc975
-
Unregisteredfcdfc975
-
Rookie
-
4 inlägg
...edit
Redigerat av Unregisteredfcdfc975, 25 April 2010 - 00:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|