Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2010 - 18:47

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Om jag laddat ner film från Youtube hur gör jag då för att få in den i telefonen?

Jag har löst det själv, jag är ett tekniskt geni! :)

Postad 07 October 2010 - 18:51

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nokia ovi player.

albumomslagen hittas i ovi player men finns inte på telefonen efter överföring :)

Postad 07 October 2010 - 18:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Om jag har gjort en "ominstallering med radering" eller va det nu hette, hur får jag tillbax alla exempelbilder mm?

Om du inte gjorde nån säkerhetskopia (som manualen säger att man ska göra) så är det nog kört.

Postad 07 October 2010 - 19:18

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Kanske kan hände att du kan få tillbaka dem med en firmware update. Har för mig att de brukar (åtminstone i äldre modeller) lägga tillbaka dessa filer.

En annan fråga:
Om jag missar en notifikation i kalendern då jag har haft mobilen avstängd, kommer mobilen då att visa dessa missade notifikationer när jag slår på den igen? Som de gamla Nokia mobilerna.

Postad 07 October 2010 - 19:22

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Kanske kan hände att du kan få tillbaka dem med en firmware update. Har för mig att de brukar (åtminstone i äldre modeller) lägga tillbaka dessa filer.

En annan fråga:
Om jag missar en notifikation i kalendern då jag har haft mobilen avstängd, kommer mobilen då att visa dessa missade notifikationer när jag slår på den igen? Som de gamla Nokia mobilerna.

De e ju bara o testa! Sätt en notifikation på att "aktiveras" om 5 min stäng av mobilen tills kolockslaget passerat och sedan starta den igen.

Postad 07 October 2010 - 19:24

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Flytta? Håll bara fingret en stund på nån av startskärmarna så dyker det upp plus där du kan placera widgets, program eller länkar. klicka på plusset och välj vad du vill ha där.

Tack för detta, jag hade fattat lite fel hur det skulle göras.. :)
Två frågor bara, om man gör en återställning vad händer då? Om man gör en återställning med radering vad händer då?
Liksom, vad är skilladerna mellan de två återställningarna?

Postad 07 October 2010 - 19:31

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Tack för detta, jag hade fattat lite fel hur det skulle göras.. :)
Två frågor bara, om man gör en återställning vad händer då? Om man gör en återställning med radering vad händer då?
Liksom, vad är skilladerna mellan de två återställningarna?

Återställning: Tar bort alla inställningar.
Återställning + radering: Raderar även alla program, foton, musik etc, allt.

Postad 07 October 2010 - 19:49

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Okej har trixat lite med Ovi store, jag får nu in alla hammerfall album med albumomslag men alla mina DIO album vägrar att ha nått omslag när de väl är inlagda på n8an.

Postad 07 October 2010 - 20:32

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Testa med nokia ovi player, inga problem här.

Är det samma som ovi musik? Hur får man in albumbilder till musik som finns i telefonen redan? Jag har problem med ovi suite på datorn, så jag hoppas man inte behöver koppla till den.

Edit: Skam den som ger sig! Har fixat till det, hoppas jag! ;)

Redigerat av jullan27, 07 October 2010 - 21:07.

Postad 07 October 2010 - 20:49

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Fick experimentera lite men det funkar med kalender och kontakter om du lägger upp ditt gmailkonto som en mail for exchange. Ganska självförklarande, använd m.google.com som exchange-server.

fan, jag får inte till det där. vill synka med min goggle-kalender. hjälp mig! vart ställer jag in allt?

Postad 07 October 2010 - 21:06

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

fan, jag får inte till det där. vill synka med min goggle-kalender. hjälp mig! vart ställer jag in allt?

Nytt e-postkonto, mail for exchange. Användarnamn=din googleadress
Lösen=ditt lösen
servernamn=m.google.com
Skriv inget på domän.

Postad 07 October 2010 - 21:17

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Bara min som tar en evighet att ladda ? Har laddat i drygt 2h och är på 30% (var inte tom när jag började)

EDIT: Står att det finns en uppdatering för telefonen men att den endast kan köras via en dator (windows tror jag). Men så läste jag här nånstans att det ska gå att köra direkt på telefonen, hur gör man detta ?

Redigerat av Unregistered1428, 07 October 2010 - 21:28.

Postad 07 October 2010 - 21:18

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Filmat med hacket continous autofocus:
http://www.youtube.c...player_embedded

Kan vara nice att ha möjligheten...

EDIT: Fel, det där var tydligen filmat med en lins

Redigerat av Unregistered35091, 07 October 2010 - 21:50.

Postad 07 October 2010 - 21:36

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Filmat med hacket continous autofocus:

Hur vet du det? Det står iaf inte i beskrivningen.. ;)

Postad 07 October 2010 - 21:37

Chercherlavague
  • Chercherlavague
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är grymt besviken. Responsen på skärmen är ojämn, ibland går det smidigt, ibland går det extremt segt, trots att få program är igång. Jag hade tidigare en HTC Magic, och den kändes otroligt nog snabbare. Grafiken i symbian är också väldigt dassig. Det är verkligen tragiskt med tanke på den extremt snygga och funktionella designen.

Nu är det bättre när jag nu har bekantat mig med telefonen. Det jag fann irriterande var att det inte var samma gränssnitten "skar sig" mellan det klassiska yxiga symbianloggar och den fantastiska känslan i Music Player t.ex.
Nu har jag hittat ett suväränt tema "Earth Pro by Pizero" som gör att allt ser enhetligt och snyggt ut. Den är inte gratis men 30 kr är det definitivt värt. Jag är helt lyrisk! Rekommenderas varmt!!

Postad 07 October 2010 - 21:48

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hur vet du det? Det står iaf inte i beskrivningen.. ;)

Det länkades nånstans ifrån (och det är väl ganska tydligt att det är så, normalt är ju inte fokus "nånstans" och det är omöjligt att få sån där blurrig bakgrund)
Edit: Nä, det var fel. Det där är filmat med en lins (förstoringsglas). Sorry för felinfo.

Redigerat av Unregistered35091, 07 October 2010 - 21:49.

Postad 07 October 2010 - 22:00

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Bara min som tar en evighet att ladda ? Har laddat i drygt 2h och är på 30% (var inte tom när jag började)

EDIT: Står att det finns en uppdatering för telefonen men att den endast kan köras via en dator (windows tror jag). Men så läste jag här nånstans att det ska gå att köra direkt på telefonen, hur gör man detta ?

Telefoninställningar/programuppdatering/
Vet inte vilken uppdatering du menar, men den jag har sett gäller för de som fick telefonen innan officiell release och uppdaterar till den programvara som vi nu alla har.

Laddar du via USB eller nokiapluggen? Via USB tar det betydligt längre tid.

Redigerat av Unregistered35091, 07 October 2010 - 22:16.

Postad 07 October 2010 - 23:12

Tjockisen
  • Tjockisen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nån som har en kommentar angående ljudkvaliten för musik?

Alla reviews verkar inrikta sig på kameran och symbian^3. Visst är det viktigt men jag använder min mobil(5800) som en musikspelare i första hand och telefon och annat tjafs i andra. Hur är EQn i musikspelaren? Liknande i s60 5th eller har man fler möjligheter?

Är mycket tacksam för alla svar.

Postad 08 October 2010 - 01:52

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
typ 5min in kommer N8

http://www.youtube.c...h?v=CfVCICGOKAk

Postad 08 October 2010 - 02:27

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är det någon mer som inte får RSS web feeds att fungera? Undrar om det är något med just min N8 eller min operatör (3).

Postad 08 October 2010 - 06:33

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
har stora problem här hemma (och några små):

WLAN hänger sig konstant då jag ska ladda ner saker från ovi-store. det verkar heller inte gå att "stänga av" WLAN, den ansluter hela tiden till min router då jag väl slagit in lösenordet en gång. kopplar jag bort ansluter den automatiskt igen på några sekunder. att ställa in "manuellt" på "byt till WLAN" funkar ej.

det största problemet är som sagt att WLAN tokhänger sig och till slut hänger sig hela telefonen om man försöker göra nått. nån med samma problem? vad göra?

om det nu går att stänga av WLAN (och mobilt internet för den delen), hur i så fall gör jag detta?

help me!

Postad 08 October 2010 - 07:23

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

WLAN hänger sig konstant då jag ska ladda ner saker från ovi-store. det verkar heller inte gå att "stänga av" WLAN, den ansluter hela tiden till min router då jag väl slagit in lösenordet en gång. kopplar jag bort ansluter den automatiskt igen på några sekunder. att ställa in "manuellt" på "byt till WLAN" funkar ej.

det största problemet är som sagt att WLAN tokhänger sig och till slut hänger sig hela telefonen om man försöker göra nått. nån med samma problem? vad göra?

om det nu går att stänga av WLAN (och mobilt internet för den delen), hur i så fall gör jag detta?

help me!

Hej!
Vet inte hur man stänger av den helt, när jag skulle göra återställning fick jag klicka på wlan-ikonen det sista jag gjorde när jag på menyn där återställning finns. Då kopplade den bort wlan och återställning gick att göra. Har letat överallt hur man kopplar bort den helt men inte hittat nåt.. Du kanske får göra detsamma?

Postad 08 October 2010 - 08:18

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Är det irriterande att inte ha "knipzoom" på Opera Mobile (som vad jag förstår ska vara bätte än den inbyggda browsern), eller spelar det ingen roll? Jag har ingen större egen erfarenhet av att surfa med smartphone, men jag tycker det verkar vara en vettig funktion. Hur funkar det med Opera? Knackar man på skärmen för zoom, och finns det i så fall bara ett zoomläge, eller funkar det steglöst (och i så fall hur)?

Postad 08 October 2010 - 08:23

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hej!
Vet inte hur man stänger av den helt, när jag skulle göra återställning fick jag klicka på wlan-ikonen det sista jag gjorde när jag på menyn där återställning finns. Då kopplade den bort wlan och återställning gick att göra. Har letat överallt hur man kopplar bort den helt men inte hittat nåt.. Du kanske får göra detsamma?

Funkar det inte om du ställer in "fråga alltid" på både hemnätverk och roaming, sen kan du ju säga nej när den vill koppla upp?

Postad 08 October 2010 - 08:27

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Funkar det inte om du ställer in "fråga alltid" på både hemnätverk och roaming, sen kan du ju säga nej när den vill koppla upp?

Hur gör man det? Tänkte prova. ;)

Postad 08 October 2010 - 08:45

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

De e ju bara o testa! Sätt en notifikation på att "aktiveras" om 5 min stäng av mobilen tills kolockslaget passerat och sedan starta den igen.

Om jag hade en telefon kanske jag kunde testa! Men det har jag ju inte.
Jag antog att det var enklare att fråga än att försöka testa i butik.

Postad 08 October 2010 - 08:48

freppo
  • freppo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Nån som har en kommentar angående ljudkvaliten för musik?

Alla reviews verkar inrikta sig på kameran och symbian^3. Visst är det viktigt men jag använder min mobil(5800) som en musikspelare i första hand och telefon och annat tjafs i andra. Hur är EQn i musikspelaren? Liknande i s60 5th eller har man fler möjligheter?

Är mycket tacksam för alla svar.

Ja, är det någon som hunnit kolla om EQn är individuellt inställningsbar, eller finns det bara "förprogrammerade" kurvor?

Är väldigt nyfiken hur detta funkar...

Redigerat av freppo, 08 October 2010 - 08:49.

Postad 08 October 2010 - 08:59

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Ja, är det någon som hunnit kolla om EQn är individuellt inställningsbar, eller finns det bara "förprogrammerade" kurvor?

Är väldigt nyfiken hur detta funkar...

endast förprogramerade

okej då ber jag o m ursäkt. trodde du hade en. men kag kan kolla åt dig

Postad 08 October 2010 - 09:00

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man tar bort teman från N8??
Har laddat ner en del teman både gratis och betalteman. Nu vill jag ta bort några av dem, men kan inte komma på hur jag ska göra. Brukar inte vara helt oteknisk, men är det nu. ;)

Kom precis på det: går in i installerat och tar bort det genom att hålla ner på det jag vill ta bort och sedan välja avinstallera i popup-en. Gud va jag kan!! ;)

Redigerat av jullan27, 08 October 2010 - 09:04.

Postad 08 October 2010 - 09:06

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
själv tycker kag att den inbyggda webläsaren fungerar bättre än opera.
Har lite problem dock, telefonen startar om sig själv helt itan anledning, detta hämde 4 gånger igår. Och så undrar jag om man kan få tillbax , paramount och natiomal geographicc webb tv kanaler efter återställning då deinte finns i ovi store.

Postad 08 October 2010 - 09:10

rormok
  • rormok
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Finns det någon sökfunktion samt podcasting?

Postad 08 October 2010 - 09:18

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

den larmar inte, var telefonen avstängd får du ,manellt ta reda på vad du missat.

Postad 08 October 2010 - 10:19

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

den larmar inte, var telefonen avstängd får du ,manellt ta reda på vad du missat.

Det är typiskt.
Det finns ingen som känner till någon applikation för att fixa detta?

Postad 08 October 2010 - 11:38

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hur laddar man genom usb? verkar inte ske ngt nær man har den kopplad till dator. Sak man ha ngn speciell instællning?

Postad 08 October 2010 - 11:52

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

help me!

Kanske detta du söker?

-inställningar
-anslutbarhet
-WLAN
-val
-inställningar
-visa WLAN-status
Välj aldrig

Postad 08 October 2010 - 12:47

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Undertext till mkv-filerna?

Postad 08 October 2010 - 12:48

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Är lite missnöjd med kameran, alla bilder blir gryniga :/

Postad 08 October 2010 - 12:49

freppo
  • freppo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
[quote name='Matsedal' date='Oct 8 2010, 09:59 ' post='3040364']
endast förprogramerade

Ok, tack för svaret.. Detta är ju en försämring gentemot tidigare musikspelare.. Fattar mig inte på strategin att plocka bort funktionalitet.. men, men..

Redigerat av freppo, 08 October 2010 - 12:50.

Postad 08 October 2010 - 13:27

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Det tipsades om ett Tema tidigare. Earth Pro by Pizero
Jag testade det och gillade det inte alls, visst några snygga ikoner. Svårt att se när man skriver och det syns dåligt vad batteri och nätstatus visar.

Bifogad fil(er)

Postad 08 October 2010 - 13:35

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Är lite missnöjd med kameran, alla bilder blir gryniga :/

Har du provat med olika inställningar? Tagit bort skyddsplasten? (jag sjölv hade glömt ta bort den o då blev bilderna inte så bra.) ;)

Postad 08 October 2010 - 13:42

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nån som vet ifall 30 FPS & automatiskt fokusering vid videoinspelning blivit officielt till N8, & isåfall kommer i nån uppdatering?

Postad 08 October 2010 - 13:43

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Har du provat med olika inställningar? Tagit bort skyddsplasten? (jag sjölv hade glömt ta bort den o då blev bilderna inte så bra.) ;)

Plasten e borta ;) Men jag får väll ta o testa lite olika inställningar då.

Postad 08 October 2010 - 14:29

allwise
  • allwise
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nån som vet ifall 30 FPS & automatiskt fokusering vid videoinspelning blivit officielt till N8, & isåfall kommer i nån uppdatering?

Det är inte officiellt utan ett hack som någon pillat ihop. Kanske kan komma i någon uppdatering.

Postad 08 October 2010 - 14:31

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Man kan ju skapa nya mappar. Jag skulle vilja ha ikonbilder att välja och byta till. Går det? Nu blir det ju bara vanliga gula.

Postad 08 October 2010 - 16:00

allwise
  • allwise
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är inte officiellt utan ett hack som någon pillat ihop. Kanske kan komma i någon uppdatering.

Jag tycker dock att det verkar som att orginalinställningen för fokus är bättre än kontinuerlig autofokus. Orginalinställningen använder ju någon smart teknik som gör att allt längre bort än ca 50 cm är i fokus, d.v.s. man slipper omställningstiden för autofokuset men har ändå fokus överallt. För jag menar, hur ofta filmar man nämare än 50 cm. 30 fps är dock något jag uppskattar

Postad 08 October 2010 - 17:08

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Ni som fått och testat N8an med minneskort;

Vilket kort har ni, och hur väl funkar videofilmande, strömmande film mm? Duger klass 2-korten så att allt flyter smidigt? I så fall vore det ju trevligt att slå till på ett av 32GB-korten direkt!

Postad 08 October 2010 - 17:23

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hur laddar man genom usb? verkar inte ske ngt nær man har den kopplad till dator. Sak man ha ngn speciell instællning?

Nej, den ska ladda om du ansluter den till ett aktivt usb-uttag.

Postad 08 October 2010 - 17:24

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Nej, den ska ladda om du ansluter den till ett aktivt usb-uttag.

Som en dator?

Postad 08 October 2010 - 17:27

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ni som fått och testat N8an med minneskort;

Vilket kort har ni, och hur väl funkar videofilmande, strömmande film mm? Duger klass 2-korten så att allt flyter smidigt? I så fall vore det ju trevligt att slå till på ett av 32GB-korten direkt!

Kör med ett klass-2 16GB, o det funkar hur bra som helst. Skulle dock ha köpt 32, sjukt vad mycket man vill ha på luren.

Postad 08 October 2010 - 18:44

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Kanske detta du söker?
-inställningar
-anslutbarhet
-WLAN
-val
-inställningar
-visa WLAN-status
Välj aldrig

nja, man hade ju kunnat hoppas/tro det, men icke. trots att det står under anslutbarhet "WLAN skanning av" så kopplar den upp mot WLAN. dock gör den det bara ibland, och ibland den inte alls upp sig. sjukt konstigt?! funderade först på om det var berodde på att man hade igång nått program som använde WLAN men inte det heller då jag avslutade alla program. likaså widgets i online/offline läge.

Nytt e-postkonto, mail for exchange. Användarnamn=din googleadress
Lösen=ditt lösen
servernamn=m.google.com
Skriv inget på domän.

hmm, får efter detta ändå inte upp nått i min kalender? däremot får jag upp frågan om lösenord tusen gånger trots att jag skriver in det rätt varje gång....

EDIT: Ahh, nu fick jag till det. fråga mig inte vad jag gjorde men kanske jag skrev ut hela mailadressen på "användarnamn"?! nåja, nu funkar det. fanks! :D

Redigerat av ballepalle, 09 October 2010 - 08:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.