Polaren fick en öring förra året på 1.5kg med en mus i magen :-P
Postad 08 May 2015 - 14:41
Imorgon blir det regnbågspremiär, kommer varva mellan UL spinn och vanligt bottenmete, så synd att man inte får göra båda samtidigt :-/
förra året så smällde en 2kilos gris mitt UL spö på 2 ställen
vad tror ni funkar bäst såhär års? går de fortfarande grunt? favoritbeten?
Mitt favoritbete är Myrans gul/vita 9g spinnare men ohyggligt sugen på att testa popper på båge de går juh i ytan och gluffsar, popper borde funka kalas men aldrig hört om ngn som poppat båge
Postad 29 June 2015 - 07:49
Vi har fortfarande galet trögt fiske..
Extremt mycket vatten i sjön också.
Har lyckats lura upp lite gädda & borre, men inga i storlekar att skryta över.
Högtrycket kommer på ons dock! Hoppas de "vaknar" till nu!
Postad 29 June 2015 - 08:18
Var ut och kastade med äldsta grabben i helgen. Resultatet blev -2st drag = ordentligt bottennapp. Grabben tyckte ändå det var årets bästa dag och hade skitkul.
Sportfiskeklubben hade något arr och de sa att det var helt dött.
Postad 29 June 2015 - 15:53
Postad 29 June 2015 - 16:00
Jag var ute i 5 timmar igår, det resulterade i 0 fiskar men en sjujäkla bränna... ![]()
Postad 29 June 2015 - 16:16
I Bibeln står det om en fattig fiskare, de senaste 2000 åren är helt utan uppsving
Postad 29 June 2015 - 17:51
I Bibeln står det om en fattig fiskare, de senaste 2000 åren är helt utan uppsving
Hahaha
Postad 11 July 2015 - 12:19
Häromdagen råkade ja få en ca5 kilos gädda på mitt ul spö va roligt som s*tan ända till toppen gick av fick upp den på crocodile dundee vis dvs kasta mig över den! Så vill fråga er vilket sorts spö ska man ha som håller lite bättre än ul. Vill ha ett rätt kort o mjukt men som sagt lite "tyngre" än ul.... Tips o idéer mottages tacksamt, gärna med länk
Postad 11 July 2015 - 16:06
Sjukt prisvärda klingor som är fantastiskt roliga att fiska med!
Postad 12 July 2015 - 20:33
Postad 13 July 2015 - 00:46
Har drillat 3 gäddor & 2 bättre borrar på mitt idag.
Enorm känsla i klingan alltså!
Postad 13 July 2015 - 08:20
Finns ej i lager på de 2 ställena jag hittat det på =( Hittat ett på blocket men vet ju inte om den hanterar grejorna lika illa som jag, för då vill ja inte köpa det =)
Postad 21 July 2015 - 00:46
2 bra gösar upp, 2.2 & 2,5kg. "Bäst" matstorlek.
4 gäddor varav största vägde 3.3kg (c&r).
Ett gäng borrar med top på 7hg.
Tog hem 8st till röken, resten simmar glatt vidare.
Allt från samma brygga, under loppet av ca 2h.
Betesfisk överallt!
Ps. Allt på jigg, idag på mcrubberbass & fkp-gear JL3. Självklart med draugenspöt.
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 21 July 2015 - 00:47.
Postad 21 July 2015 - 03:30
Ahh, längtar som f_n till att få kasta med mina jiggar från båten som är långt ifrån klar. Håller på att renovera den ![]()
Postad 23 July 2015 - 23:00
Nu har äntligen Draugen spöt kommit till återförsäljarna så inom kort kommer en uppdatering om hur det fungerar =)
Drog upp 2 st runt kilot aborrar idag med mitt gamla teleskopspö så de har lite att leva upp till =)
Postad 23 July 2015 - 23:50
Jag lovar, det ÄR underbart!
image.jpg 108.49K
1 Antal nerladdningarFår bjuda på en bild också.. Tagen på en mcrubber bass.
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 24 July 2015 - 12:45.
Postad 27 July 2015 - 10:10
Då man e rätt ny på jiggar va ska man köpa, både kroppar o huvuden. Minsta vikt 10g. Se så länka era bästa tips =)
Postad 27 July 2015 - 10:22
10g 3/0 sitter tokbra på båda. Tex v-point, westin, bft roundup.
Postad 28 July 2015 - 13:46
En liten fråga angående fiske i sjöar åar som det inte behövs fiskekort till att fiska i:
Vad gäller egentligen? Som jag förstår det ska man prata med markägaren och få ett ok ifrån honom/henne. Men om man nu vet om att den bonnen aldrig låter nån fiska där är det då bättre att skita i att prata med honom och spela helt ovetandes om lagar och sånt? Jag vill verkligen inte uppmana till tjuvfiske och är det fiskekort betalar jag mer än gärna för att vara safe så att säga. Men i det här specifika fallet med en obstinat bonne som iofs inte kollar upp sina vatten särskilt ofta förutom när det kommer till kräftfiske vilket jag förstår, hur gör man. Finns inte allt för många fiskeställen i min trakt där man kan fiska ifrån land.
Edit: Vill tillägga att det inte handlar om nån inplanterad fisk eller ädelfisk överhuvudtaget.
Redigerat av FederalMano, 28 July 2015 - 13:58.
Postad 29 July 2015 - 11:09
Kastat bort en slider och en bamsing till jigg så då måste man ju fylla på lite i lådan.
The Shad ser förbaskat intressant ut!
Gått igenom tråden nu o hittade en bild på salmo aborren, måste ju höra om du fått nåt stort på med den. Drog upp en 12 kg sugga med exakt en sån nämligen innan ja lyckades kasta bort den
Postad 29 July 2015 - 11:19
Bifogad fil(er)
Postad 29 July 2015 - 11:20
Jag skulle prata med bonden och kanske erbjuda mig att hjälpa honom ibland mot att få fiska på hans vatten. Har erfarenhet av liknande vatten och det brukar kunna lösas om man ger och tar :-)En liten fråga angående fiske i sjöar åar som det inte behövs fiskekort till att fiska i:
Vad gäller egentligen? Som jag förstår det ska man prata med markägaren och få ett ok ifrån honom/henne. Men om man nu vet om att den bonnen aldrig låter nån fiska där är det då bättre att skita i att prata med honom och spela helt ovetandes om lagar och sånt? Jag vill verkligen inte uppmana till tjuvfiske och är det fiskekort betalar jag mer än gärna för att vara safe så att säga. Men i det här specifika fallet med en obstinat bonne som iofs inte kollar upp sina vatten särskilt ofta förutom när det kommer till kräftfiske vilket jag förstår, hur gör man. Finns inte allt för många fiskeställen i min trakt där man kan fiska ifrån land.
Edit: Vill tillägga att det inte handlar om nån inplanterad fisk eller ädelfisk överhuvudtaget.
Redigerat av pickepock, 29 July 2015 - 11:22.
Postad 29 July 2015 - 17:21
Jag har en avu garcia revo sx10 till salu om du ha. Sitter som ett smäck till draugenspöt. Jag byter för att jag vill upp i storlek. Du får den för 1000:- + frakt.Premiärfisken med mitt Draugen D4,konstaterade att ja måste köpa ny rulle oxå. Vilken otur😁
Visst F*N är spöt skönt!?
Postad 30 July 2015 - 09:00
Jag skulle prata med bonden och kanske erbjuda mig att hjälpa honom ibland mot att få fiska på hans vatten. Har erfarenhet av liknande vatten och det brukar kunna lösas om man ger och tar :-)
De hjälper tyvärr inte han e så grining! Vet flera som hjälpt honom som frågat om att få fiska på hans vatten men det blir bovägga direkt. Vi brukar hjälpa honom på verkstaden där jag jobbar oxå så om jag använder hot och säger att de e slut med det om ja inte får fiska kanske... =)
Postad 30 July 2015 - 09:05
Jag har en avu garcia revo sx10 till salu om du ha. Sitter som ett smäck till draugenspöt. Jag byter för att jag vill upp i storlek. Du får den för 1000:- + frakt.
Visst F*N är spöt skönt!?
Spöt e skönt !
Ska nog investera i en shimano aernos eller exage men tack ändå =)
Edit: Drog min första borre igår med spöt oxå, dessutom på riktigt jiggvis oxå =)
Men tydligen gillar gäddorna mig då jag fick upp en på 3 kg som hade svalt rejält så den fick bli middag då jag inte kunde få loss skiten utan att riskera fingrarna !
Redigerat av FederalMano, 30 July 2015 - 09:24.
Postad 02 August 2015 - 22:48
Ca 45 cm och ca 1200 gram. ![]()
Det var en riktig fight på mitt UL. I början var jag helt säker på att det var en liten gädda. ![]()
Postad 02 August 2015 - 22:58
Var tvungen att läsa lite på nätet om fisk och dess ålder.
En sån borre som jag drog idag, som var typ 45 cm, kan lätt vara 15 år gammal!!? ![]()
Postad 04 August 2015 - 13:08
Knepigt ändå hur olika fiskar kan se ut.
Jag har fått 2st borrar på 47cm och de vägde 1.07 & 1.14.
Har även fått en borre på makalösa 49cm & den vägde 1.17 & är mitt pb.
I "min" sjö verkar inte borrarna bli speciellt feta.
Men jösses vilka roliga fighters de är
Postad 06 August 2015 - 08:31
Slänger ut ytterligare en fråga:
Vilken sorts lina ska man ha på så här pass lätta grejor som man kör med?
De jag menar är att man vill ju kasta så långt som möjligt vilket funkar bäst?
Postad 06 August 2015 - 08:38
Till det har jag en flourcarbontafs 0.35, sen ett beteslås du gillar.
Postad 06 August 2015 - 20:32
Behöver jag berätta vilket bete som funkar bäst i pölen jag fiskar i? ![]()
IMG_5436.JPG 129.19K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 August 2015 - 09:54
Drog dock en 7hg's igår. På ul-spö & reflex-spinnare i strömt vatten.
Postad 28 August 2015 - 18:36
Blev en Shimano Exage 2500 FD som ny rulle. Har en polare som hade en som han bara provfiskat med då han bara kör fluga så fick bra pris oxå. Nån som har utlåtanden om den?
Postad 28 August 2015 - 20:18
Postad 28 August 2015 - 20:54
Nån enstaka borre till röken & en å annan gös till pannan.
Postad 29 August 2015 - 07:16
Att ni inte släpper tillbaka dom minsta sillarna... Det är ju inte någon mat på dom heller.
Tror nog de flesta som fiskar lite mer än medelsvensson är dem som släpper tebax de mesta de får faktiskt. Dels vet man hur man hanterar fisken utan att skada den rent fysiskt alltså de psykologiska får du utvärdera själv. Sen som sikkfisk säger man tar upp till mat då och då ser inget fel i det!
Postad 29 August 2015 - 14:18
Postad 09 December 2015 - 13:00
http://www.tradera.c...es-lindqvist-v1
Just den här har en polare gjort så då måste man ju bjuda lite =)
Sök på Karma 15 på Tradera så hittar ni massa kul....
Karma anordnas av initiativet FishJoin och är en välgörenhetsauktion av guider, betesbyggare och företag som tillhandahåller fiskerelaterade produkter. Alla intäkter går oavkortat till UNICEF-hjälp barn på flykt.
Redigerat av FederalMano, 09 December 2015 - 19:43.
Postad 09 December 2015 - 18:49
Sjuka priser på en hel del beten där alltså..
Kolla bara Svartzonkers pushers.
Postad 17 December 2015 - 18:01
Det var fint väder häromdagen så knatade bort till forsen och landade med allra största säkerhet årets sista snipa, den tog på en 50g Fladen Scarytail
Bifogad fil(er)
Postad 17 December 2015 - 18:18
Trevligt. Sjukt varmt väder nu framöver så lär bli några pass i min lilla roddbåt.
Blir att leta storgädda nu när dom förbannade sälarna har stuckit iväg från där ja fiskar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
106 bilder

369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?