Vilken skulle ni valt? Fördelar och nackdelar...
Samsung PS50C685
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser |
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 May 2011 - 18:12
Vilken skulle ni valt? Fördelar och nackdelar...
Postad 26 May 2011 - 20:42
Postad 27 May 2011 - 01:16
Postad 08 June 2011 - 15:47
Visade sig när jag hade lagt över filen på USB så var detta ingen läsbar fil... Eller, TV:n hittade ingen fil.
Redigerat av Peglund, 08 June 2011 - 15:47.
Postad 10 June 2011 - 07:43
Kom upp en d-vla massa filer!
Redigerat av Peglund, 10 June 2011 - 15:34.
Postad 10 June 2011 - 22:47
Har canal digital med hd-kanaler idag, men är sugen på 3:an och 5:an i hd, samt kunna se 6:an utan att behöva byta ingångskälla.
Stödjer den dvb-t2? den stödjer ju ci+, men frågan är om det "räcker"?
Postad 18 June 2011 - 14:10
Vet inte om det är värt att skaffa shutter-3D nu dock när t.ex. LG börjat vidareutveckla tekniken. Ett par glasögon medföljer i alla fall, vilket är bra. Kommer nog inte köpa några fler, när vänner kommer förbi så blir det ändå film på projektorn och tänker inte köpa massa glasögon för några fåtalet tillfällen med 3D.
Det största problemet är att min stärkare inte är 3D-kompitabel. PS3an är förstås, som spelkonsol och BD-spelare, och den är inkopplad via HDMI till förstärkaren som tar ljudet och skickar vidare bilden. Och det är då i stärkaren som det inte finns HDMI 1.4.
Funderarpå om jag kan köpa en sådan HDMI-splitter, som kan skicka ut bilden till två bildskärmar från en HDMI-utgång. Så går den ena till förstärkaren och tar ljudet och den andra till TVn som då får en obruten signal från PS3an. Vad tror ni?
Edit: Hmpf, efter lite googling så noterade jag att PS3an inte stödjer HD ljud och 3D samtidigt, lite patetiskt. Det finns dock BD-spelare med dubbla HDMI så man kan köra en för ljud och en för bild. Men då kan jag lika gärna lägga de pengarna på att uppgradera min 1.2a förstärkare.
Men återigen i slutändan så finns det så få filmer med 3D, vanligtvis filmer som jag inte ens är intresserad att se. Det största användningsområdet för 3D som jag finner är för TV-spel, och det finns extremt få som stödjer det med. Så, hur bra fungerar "2D till 3D"-funktionen?
Redigerat av JockeII, 18 June 2011 - 15:28.
Postad 18 June 2011 - 16:35
Helgerbjudande hos inWarehouse, 7995:-. Rätt svårslaget pris.
Vet inte om det är värt att skaffa shutter-3D nu dock när t.ex. LG börjat vidareutveckla tekniken. Ett par glasögon medföljer i alla fall, vilket är bra. Kommer nog inte köpa några fler, när vänner kommer förbi så blir det ändå film på projektorn och tänker inte köpa massa glasögon för några fåtalet tillfällen med 3D.
Hmm. NetonNet kör 50PW450 från LG för samma priset, desssutom årets modell. 1000kr till så får man 3D Bluray med WiFi och 1 par glasögon.
3D har börjat bli riktigt billigt.
Postad 18 June 2011 - 19:52
Som ovanstående post säger så är ju LGn bara HD-ready, kanske inte så intressant då med tanke på storleken och målet att spela 3D-filmer på BD.Hmm. NetonNet kör 50PW450 från LG för samma priset, desssutom årets modell. 1000kr till så får man 3D Bluray med WiFi och 1 par glasögon.
3D har börjat bli riktigt billigt.
Det är ju även en tillfällig kampanj på Samsungen, 9500:- i vanliga fall, så det gäller att passa på i helgen om man vill köpa den. Det är inte ett lördagserbjudande utan helgerbjudande tror jag. Tar troligtvis slut tills på måndag. Beställer nog en faktiskt.
Postad 19 June 2011 - 14:03
Som ovanstående post säger så är ju LGn bara HD-ready, kanske inte så intressant då med tanke på storleken och målet att spela 3D-filmer på BD.
Det är ju även en tillfällig kampanj på Samsungen, 9500:- i vanliga fall, så det gäller att passa på i helgen om man vill köpa den. Det är inte ett lördagserbjudande utan helgerbjudande tror jag. Tar troligtvis slut tills på måndag. Beställer nog en faktiskt.
Fan, my bad!
Trodde det var endast HD ready också. Missade helt att det var FullHD.
Sjukt bra pris då!
Postad 23 June 2011 - 21:57
Postad 23 June 2011 - 22:03
skippa samsungen, maken till skit-tv har jag aldrig varit med om, mitt tredje ex av denna tv sätter på sig själv och lika fort stänger den av sig, man kan höra ett relä som knäpper till lite då och då,Kan fortfarande inte bestämma mig, denna Samsung eller LG PZ250. :x Ingen som har någon input i dilemmat?
så mitt tips är köp vad som helst utom den här
Postad 23 June 2011 - 23:26
Jag har samsungen grymt bra tv inga fel nånstans antar att några haft otur har haft samsung senaste 8 åren och bara fått bra ex 3D är bra ställbar i 10 på djupet skulle köpa denna tv igen om jag gjorde om det mvh TonyKan fortfarande inte bestämma mig, denna Samsung eller LG PZ250. :x Ingen som har någon input i dilemmat?
Postad 28 June 2011 - 19:16
skippa samsungen, maken till skit-tv har jag aldrig varit med om, mitt tredje ex av denna tv sätter på sig själv och lika fort stänger den av sig, man kan höra ett relä som knäpper till lite då och då,
Exakt det problemet har jag med. Det är dock det enda riktiga jag kan klaga på när det gäller denna TVn. Det är dock otroligt irreterande att den går igång och sen stänger av sig själv ibland. Speciellt när man sitter med den inkopplad i datorn och den då ska ändra grafikinställningar när den märker att det är 2 skärmar igång för att sen direkt gå tillbaka. Ingen som har någon lösning på detta problemet?
Postad 01 July 2011 - 00:26
Redigerat av Kung67, 01 July 2011 - 04:00.
Postad 05 July 2011 - 17:55
Någon som vet om den inbyggda cimodulen klarar av att visa boxers hdkanalutbud eller är det en extern box som gäller?
Postad 06 July 2011 - 10:51
Vet att frågan har tagits upp i trådan men inte hittat något vettigt svar.
Någon som vet om den inbyggda cimodulen klarar av att visa boxers hdkanalutbud eller är det en extern box som gäller?
Tvn har ingen inbyggd "cimodul". Däremot när de står att den har CI+ stöd så innebär det att du kan använda en CI+ modul och se hdkanaler, detta är iallafall fallet för comhem.
Enligt boxers hemsida så räcker det inte att ha CI+ modul, utan tvn måste även ha DVB-T2 stöd. Ja tycker dock de låter konstigt eftersom de funkar för comhem..
Men står så på boxers sida iaf --->
http://www.boxer.se/...hdtv-hos-boxer/
Postad 06 July 2011 - 16:29
Postad 14 July 2011 - 01:19
skippa samsungen, maken till skit-tv har jag aldrig varit med om, mitt tredje ex av denna tv sätter på sig själv och lika fort stänger den av sig, man kan höra ett relä som knäpper till lite då och då,
Hoppsan, detta fel har även jag, kan höra sent på kvällen/natten att TVn går igång och stänger av direkt, men bara ibland. Vet inte hur ofta, om det är varje natt. Kan inte påminna mig att det skett på dagen. Det blir aldrig så att en kanal hinner dra igång, då den redan stängts av.
Jag har trott detta berott på att jag lagt både TV och Surr.-först. som master och slave på ett grenuttag så när TVn startars så går surrondet oxå igång (ca. 10 sek. efter) och på grenuttaget finns en justeringen som kan ställas in beroende på hur mycke källorna drar eller nåt...har bara skruvat lite på den...alltså att det var grenuttaget som släppte på strömmen en kort stund. Har inte brytt mig, men nu kanske jag får kolla upp detta.
Nån mer som har detta fel och vad har gjorts åt det ?
Annars så är i alla fall jag nöjd med min Samsung.
Redigerat av Stagger Lee, 14 July 2011 - 01:21.
Postad 14 July 2011 - 15:03
Nån mer som har detta fel och vad har gjorts åt det ?
TVn försöker uppdatera sig själv automatiskt, vilket går att stänga av i någon meny.
Postad 14 July 2011 - 19:25
jupp så är det, fick det bekräftat när jag ringde dom för nägra dagar sen, in i menyn sen längst ner under frågetecknet finns det nånstans där man kan ställa in om den ska uppdatera, min var inställd på två timmar men efter ställt in aldrig tror jagdet stod så verkar det ha slutatTVn försöker uppdatera sig själv automatiskt, vilket går att stänga av i någon meny.
Postad 16 July 2011 - 11:32
Tack för tipset.
Postad 07 October 2011 - 14:20
Finns en uppdatering av firmware på Samsung hemsidan, någon som provat?
http://www.samsung.c...amp;tab=support
Nån som märkte nån skillnad efter upppdateringen? (T-VAL4DEUC_1005.0.exe)
Postad 22 November 2011 - 19:11
Har skaffat en CI+ modul från comhem idag, men har stött på ett problem. Tv'n vägrar ta in de digitala kanalerna när jag söker efter dem. Hittar endast 15 analoga. Har tidigare en HD-box från humax och den hittar signal och alla comhems digitala kanaler utan problem. Har kontrollerat nätverks-id, frekvens, modulering och symbolhastighet. Allt stämmer överens med de inställningar som krävs men får som sagt inte in en enda digital kanal. Någon mer som har det här problemet? Eller ännu hellre någon som haft problemet och sedan löst det? Samsung har ju av nån anledning tagit bort modellen och all info om den från deras hemsida så där har man inte mycket hjälp att hämta.
Tacksam för snabba svar
edit.
Fick det att funka efter jag tryckt in senaste mjukvaran.
Redigerat av Unregisteredcb7c686e, 22 November 2011 - 20:02.
Postad 13 December 2011 - 21:17
Så fort jag har slagit på den har mitt ADSL modem fått fnatt.
Internet uppkopplingen har dykt
Tog ett bra tag innan jag fattade att det var tv`n som störde ut modemet.
Felanmälde det till samsung som nu har bytt ut mainbord och PSU.
Postad 18 February 2012 - 17:21
- Vad är billigaste alternativet till orginal wireless dongeln?
- Kan man utöka minnet på internet@TV som finns i den? La in typ 2 app:ar och sen stod det typ att utrymmet var fullt!
- Ett fel: TV:n har ibland slått på sig när jag vart i rummet bredvid. Har hört ett "knäpp" som att nät-delen gick igång liksom, och sen stängde den av sig igen. Har korrigerat detta genom att i menysystemet inaktivera automatisk uppdatering av mjukvara i standbyläge... Det borde väl bero på detta eller? Har inte hört att den satt på sig sedan dess...
TACK som FAN om ni har några fina tips till mig!!
/Jesper
4. Okej, en bonusfråga. Finns det nått käckt och trevligt sätt att visa YouTube klipp från mobilen på TV:n UTAN Apple TV eller nån sån dyr grej! ![]()
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
PS3+3D tv
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?