Kommer man att kunna köra Ios 5 på ipad 1 ??
Yepp. Står längst ner på denna länk: http://www.apple.com...5/features.html
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Apple iPad 2*
Startad av
Squeezemaster
, Dec 07 2010 11:02
1315 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 16 June 2011 - 16:24
Yepp. Står längst ner på denna länk: http://www.apple.com...5/features.html Postad 16 June 2011 - 18:04 Tack för hjälpen! =) Postad 16 June 2011 - 22:49
Och det fungerar riktigt bra, trots att det är en första beta. Postad 23 June 2011 - 17:50
Vart hittar jag b'sta pris på en Apple iPad 2 16GB 3G - Svart med vettigt abb.?
Postad 24 June 2011 - 22:50
Någon som vet om man kan lägga omslag (bildmaterial) till pdf filer?
Jag har ett antal filer på min ipad och vill gärna lägga omslag på dessa. Har en bild (jpg) per pdf fil men det går inte att lägga in den. Några tips på detta. Redigerat av Unregistereda360a43b, 24 June 2011 - 22:59. Postad 25 June 2011 - 16:35
Hur stor är egentligen skillnaden mellan 1:an o 2:an? Är på G o köpa min första "padda"! Kommer Ios5 att funka bra på 1:an?
Vilken ska man ha?? Postad 25 June 2011 - 20:33
2:an är ganska mycket snabbare vilket ger att den kommer "hålla" längre. Postad 26 June 2011 - 17:42
Jag tycker både ettan och tvåan lider enormt av för låg upplösning i skärmen, vänta till 3: an är mitt tips.
Jag har en tvåa som används till rätt mycket tidningsläsning och då är skärmen allt annat än tillräcklig. Postad 26 June 2011 - 19:07
Försöker nog att få tag på en begagnad 2:a i väntan på 3.an!
Mot blocket!!! Postad 26 June 2011 - 20:54 Jag både surfar läser böcker o tidningar på ipad2 och tycker det fungerar utmärkt, så det är väldigt mycket en smaksak.. Är det bekräftat att att ipad3 kommer få en mer högupplöst skärm? Postad 26 June 2011 - 22:10
Funkar är en helt annan sak än att det är njutbart, om ryktena är sanna så får 3:an hejdlöst mycket högre upplösning (typ 2560 x 1600 eller 2560 x 1920 ) och jag köper direkt!
Redigerat av junkan, 26 June 2011 - 22:12. Postad 26 June 2011 - 22:40
Okej, jag tycker inte att öpplösningen nu är några problem iaf...
Det är tydligen väldigt olika hur man upplever detta så det bästa är väl att han går o kollar på en själv o bildar sig en uppfattning. Postad 26 June 2011 - 22:43 Hur kan man överhuvudaget prata upplösning på en sådan här liten skärm ?? Då vet man fan heller vad upplösning är och vilken betydelse det har i sammanhanget. Postad 26 June 2011 - 23:09
Jag hoppas du skojar? Testa att jämför en iPhone 4 och en iPhone 3G/3GS så ska du få se. Och det är en ÄNNU mindre skärm.
Postad 26 June 2011 - 23:11 Det handlar för fan inte om upplösningen. Det handlar om skärmen. Upplösning på 2 eller 100 tum är inte det viktigaste och det borde du veta om du överhuvudtaget skall skriva en rad på ett hembioforum Postad 27 June 2011 - 18:51 Otrevlig ton + att du faktiskt inte vet vad du pratar om. Pixeltätheten är helt avgörande för om det ska vara njutbart att LÄSA på en padda. Den som jämför en iPhone 3 bredvid en iPhone 4 vet precis vad vi pratar om, det är som natt och dag, samma skillnad kommer det självklart bli på en iPad 2 och en iPad 3 också. Vi pratar inte om en TV nu... Postad 27 June 2011 - 23:57
Oj, vilken trevlig prick du verkar vara. Roligt! Självklart spelar pixeltätheten enormt stor roll. Och självklart spelar andra faktorer i skärmen också roll. Men, för att också uttrycka på ett sätt som du verkar uppskatta: Det handlar för fan visst om upplösningen. Postad 28 June 2011 - 10:56
Någon mer än jag som har enorma problem med att paddan tappar wifi? Mätaren är där och är full men internet stannar. Startat man om wifi:t så fungerar det igen.
Vet inte om det är så att om den bottnar ur så stannar den nedkopplad även om den får upp signalen igen. Blev hur som helst mycket sämmre med ver. 4.3.3 el. vad senaste är. /Niklas Postad 28 June 2011 - 17:28
Samma här och det sägs vara 4.3.3 som är orsaken, vi får vänta tills IOS 5 släpps. Postad 28 June 2011 - 17:39
Konstigt, jag har aldrig haft wifiproblem på mina paddor, kör ni airport extremes eller?
Postad 28 June 2011 - 17:44
Senaste uppdateringen, gav problemen.
Lustigt nog försvann dem när jag uppgraderade min router så jag tror att det är vissa kombinationer som inte funkar så bra. Postad 28 June 2011 - 20:09
Min strular som fan med wifi't. Tappar kontakten hur ofta som helst. Inte skall man väl behöva köpa en Airport Extreme för att få det att funka, 802.11 bgn är en standard som även Apple borde följa. Jag har en Dlink dir-855 som funkar klockrent mot allt annat som ansluter mot den. Apple borde trycka ut en uppdatering som fixar detta med en gång. Vi är många som lider av detta problem om man får tro vad man läser på andra forum.
Postad 29 June 2011 - 00:37
Som sagt, jag har en netgearrouter som funkar perfekt med iPaden, har nog aldrig tappat wifi vad jag kan minnas.
Postad 01 July 2011 - 07:59
Mina föräldrar har en iPAD som funkar perfekt med Netgear WNR3500L. Deras padda funkar fint hemma hos mig också och jag har likadan router.
Postad 01 July 2011 - 08:06
Har inte upplevt några problem med min padda och wi-fi´t, kör mot en Dovado 4GR samt mot min iPhone när jag är är på resande fot. Tappar inte anslutningen men är däremot lite seg på att hitta iPhonen när jag kör den som hotspot.
Postad 01 July 2011 - 19:01
Dlink dir-655, 4.3.3. Tappar kontakt med router titt som tätt. Irriterande.
Redigerat av discomega, 01 July 2011 - 19:01. Postad 04 July 2011 - 07:23
Läste en artikel om Ipad2 och tydligen går det inte att bifoga filer med email? Stämer det? Hur urbopta dumt är det? Om jag får filer i email kan jag inte se dem heller då?
Postad 04 July 2011 - 12:10
De verkar ha snöat in helt, den där tidningen. Klart du kan både bifoga i egna mail samt se bifogade filer i mottagna mail. Det är allt annat än raketforskning hur man gör detta men trots det verkar det vara alldeles för svårt för tomten Mikael Söderlind på Allehanda.se. Ja, jisses... Postad 05 July 2011 - 11:00
Kan jag stoppa in ett vanligt SIM kort från tex min telefon i en IPAD2 32GB 3G och använda det som 3G internet? Eller måste man ha något special eller dyligt? Eller blir hela IPAD2 mongo pga det inte är en telefon?
Tänkte om man skall köpa en 3G varinat för de få gånger man vill surfa där det inet finns WiFi. Ser nämligen att jag kommer ev. att använda en IPAD2 95% där det finns WiFi. Postad 05 July 2011 - 12:25 Hade samma problem på min DIR-655. Uppdaterade till senaste firmware jag kunde hitta (min gamla var fr. 2009) och det verkar löst sig. Kan det vara "draft-n" vs "n" standarden? http://www.dlink.se/.....-SE/DLWrapper Postad 05 July 2011 - 12:46
Vilket program rekomenderar ni för att streama filmer över WLAN när man är hemma ?
Mvh Stellan Postad 05 July 2011 - 17:39 Plex eller Air Video Postad 05 July 2011 - 19:02
Jag är på jakt efter ett nytt fodral till min Ipad 2. Tips mottages därför gärna!
Mina kriterier: 1. Tunnt 2. Ska skydda både fram- och baksida 3. Ska ha inbyggd stöd-funktion 4. Ej gjord av plast. Får gärna vara av läder däremot. (5. Slå på skärmen vid öppnande, likt smart-cover) Tack på förhand! Tillagt: Självklart hittade jag ett väldigt lovande fodral nästan precis efter att jag frågat här. Redigerat av Unregistered1573, 05 July 2011 - 19:43. Postad 05 July 2011 - 20:24 Här finns exempel: http://www.dealextre...d-2-black-80827 Är avsevärt mycket billigare ( de har även en hel del andra modeller ) Kanske kan vara intressant ? Postad 05 July 2011 - 21:45 Tack så mycket för den. Helt klart intressant. Postad 06 July 2011 - 06:56
Ingen som har koll? Att IPAD och Iphone4 har micro SIM kort vet jag, så endera måste man klippa ned sitt vanliga eller beställa ett nytt från sin operatör 8borde vara möjligt iaf). Men frågan; Fungerar ett Telefon SIM kort i en IPAD eller måste det vara ett Bredbands-SIM kort? Postad 06 July 2011 - 09:24
Intressant. Har aldrig Jailbreakat, men är intresserad då jag vill ha in XBMC. Blir det några begränsningar i övriga funktioner på Ipad ? Tänkte om Apples Appstore osv slutar fungera eller tillåter det bara att man kan installera osignade program ? Du får gärna upplysa mig lite Mvh Edit: Läste på lite och det verkar ju bra. Det enda jag egentligen inte är säker på är att om man Jailbreakar, kör så ett par månader och sen tar bort Jailbreaken, försvinner allting man gjort dom månaderna man kört Jailbreakat. Eller är det bara att ta en backup på enheten samma dag man vill ta bort det, och sen resetta den och återläsa backupen. Försvinner ingen information då ? Eller hamnar man där man var innan man Jailbreakare enheten första gången ? Redigerat av blaxx, 06 July 2011 - 09:32. Postad 06 July 2011 - 10:08
Jag har inte jailbreakat tidigare så jag vet inte..
Borde ju finnas många här på forumet som jailbteakat sina iphones som säkert kan förklara Postad 06 July 2011 - 12:59
Jag har precis jailbreakat min iPad 2, hur enkelt som helst och funkar klockrent
Första tweaken jag laddade ner i Cydia var "Fullforce" som jag verkligen kan rekommendera, den skalar om dina iPhone apps så att dom passar den större iPad skärmen. Se video här: Fullforce review Postad 06 July 2011 - 13:06
Kör du iOS 4.3.3 ? Läste nånstans att det inte fungerar med 4.3.3. Har inte hunnit testa än Postad 06 July 2011 - 13:08 Jailbreak förändrar ingenting för dig. Backups, sync, App Store etc. fungerar precis som vanligt. Om du återställer din iPad till Apples orginalfirmware igen sen, så är det bara att lägga in din backup från itunes så är allt som vanligt igen. Dock försvinner så klart allt du installerat från Cydia. Måste dock betona: Om du har en jailbreakad enhet så kan du inte INTE uppdatera t.ex. till kommande iOS5 och behålla ditt jailbreak. Det är en smärre process att uppdatera en jailbreakad enhet. Tänk på det. Från att ha varit en extremt PRO-jailbreak-snubbe har jag gått över till att nästan vara emot det. Det är inte mycket jailbreak kan erbjuda nu för tiden som iOS inte redan har inbyggt. Innan, nät multitasking och annat inte fanns så var jailbreak A och O. Men nu, nu är det egentligen enbart "SBSettings" jag saknar, för att snabbt kunna slå på/av saker och ting. Redigerat av shapic, 06 July 2011 - 13:11. Postad 06 July 2011 - 13:17
Får tacka för infon från någon som är insatt Blir nog en JB ändå, för att kunna installera XBMC. Låt säg sen när iOS5 kommer. Är det bara att uppdatera OS som vanligt ? Försvinner JB automatiskt då ? Mvh Postad 06 July 2011 - 13:25
Ja, funkar bara till 4.3.3 på iPad 2 så du måste uppdatera om du sitter på äldre iOS version.
Ja, jailbreaket försvinner alltid när du uppdaterar till ny iOS version. Postad 06 July 2011 - 13:27
Då blir det JB i eftermiddag. Tack för all info ! Mvh Postad 07 July 2011 - 03:08
Skrev detta tips i iPhone 4 tråden, men då många iPad-ägare säkert inte läser den så klistrar jag in det här också:
Upptäckte av en ren slump ett MAGISKT trick gällande AirPlay. Många, inkl. mig själv, har länge varit butter över det faktum att det bara går att skicka AirPlay-ljud till en mottagare i taget och inte till flera på en gång (som man kan göra via iTunes på datorn eller via Airfoil). Har hittat ett trick nu för att komma runt detta. Då jag redan använder Airfoil på min Mac för att skicka spotify runt om i huset (i synk) + att jag redan använder Reemote på min iPhone och iPad för att styra just Airfoil så var det ett väldigt litet steg för mig. Men för andra som varken kör Airfoil eller Reemote så är det kanske lite jobbigare och framförallt dyrare. Men hursomhelst, jag delar med mig av det iaf. Rogue Amoeba, som utvecklat Airfoil (båda PC och Mac) har även ett litet mindre program som heter Airfoil Speakers (PC/Mac/Linux). Medan Airfoil är programmet som SKICKAR UT LJUD från valfri källa så är Airfoil Speakers ett program som TAR EMOT LJUD från andra Airplay enheter. Man kan alltså installera Airfoil Speakers på en dator och använda den som en AirPlay-mottagare, så kan man t.ex. skicka ljud direkt från iOS till den dator och det programmet. Alltså, kort och gott, man kan skicka ljud från iPhone till Airfoil Speakers. I Airfoil, som alltså SKICKAR UT LJUD, måste man först välja "Source"/"Källa", alltså vilket ljud det är som ska skickas. T.ex. Spotify. Nu till tricket. Om man installerar BÅDE Airfoil och Airfoil Speakers på samma dator, så kan man välja att använda Aifoil Speakers som source/källa. Sen, i iPhone, skickar man ljudet till Airfoil Speakers, som Airfoil då skickar vidare till de mottagare man har aktiverat. Med appen Reemote kan man sedan styra Airfoil och slå på/av mottagare, byta spår (ja, även i Spotify), pausa m.m. Airfoil Speakers agerar alltså mellanhand. I punkter: 1. Skicka ljudet från din iPhone till Airfoil Speakers. 2. I Airfoil, välj Airfoil Speakers som source/källa. 3. Använd Reemote på din iPhone för att styra Airfoil. HOPPAS DET INTE BLEV FÖR KRÅNGLIGT, och det är inte så krångligt som det låter. Svårt att förklara i text bara. Sjukt bra fungerar det i alla fall. Nu är agerar min gamla iPad som musikcentral för hela vår bostad. Nu vill jag bara att Spotify ska släppa en iPad app... Redigerat av shapic, 07 July 2011 - 03:08. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |