*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
1643 svar till detta ämne
Postad 06 April 2011 - 21:08
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
I så fall måste det plötsligt ske någon slags mirakel. Fantastiskt om så sker, men jag kan lugnt säga att jag inte är ens nära det i nuläget.
Finns en hel del som kan få upp till 3 dagar på sina Arc även på Swedroid, så något mirakel är det nog inte. http://www.swedroid....ead.php?t=38773
Postad 06 April 2011 - 21:08
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ärligt talat så märker jag inte av funktionen. Jag kör förvisso med 50% skärmstyrka så det kanske är därför...
Som sagt inte ofta jag gör det heller. Speciella ómständigheter kan man säga jag märker det vid men när ljuset runt om växlar ofta och i täta intervall så hinner inte telefonen med och det blir konstigt. Kan ju vara jag som är känslig också
Postad 06 April 2011 - 21:10
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
2. Finns det någon bra klocka som täcker hela skärmen, som en skärmsläckare fast bara när man laddar telefonen. Testade night clock men det verkar inte få att starta per automatik när man pluggar in laddaren.
Det finns att program i Arcen som heter Liveware hanteraren. Det det programmet kan du ställa in att när t.ex laddaren ansluts så startas ett visst program, i ditt fall night clock. Jag testade att installera Night Clock och sedan med hjälp av Liveware hanteraren ställa in så att det startar automatiskt när man ansluter laddaren. Det fungearde fint.
Redigerat av TomasL, 06 April 2011 - 21:23.
Postad 06 April 2011 - 21:45
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Fråga 1: Varför får du nog fråga Sony Ericsson. Kanske något som man kan fixa i en uppdatering. Fråga 2: Om du skriver in den "riktiga adressen igen så har jag för mig att den frågar om man vill välja den ordinarie eller mobilversionen... Man får liksom tjata in det...
Spelar ingen roll hur många gånger jag försöker. Har provat olika browsers oxå. Lustigt nog så fungerar det med Opera, men ingen annan....
Postad 06 April 2011 - 21:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Spelar ingen roll hur många gånger jag försöker. Har provat olika browsers oxå. Lustigt nog så fungerar det med Opera, men ingen annan....
Provat att gå in inställningar, hantera program leta upp internetläsaren och rensa cacheminne, och kanske även rensa standardinställningar.
Postad 06 April 2011 - 22:32
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Provat att gå in inställningar, hantera program leta upp internetläsaren och rensa cacheminne, och kanske även rensa standardinställningar.
bocka ur anpassa sidan i inställningar. Då händer det grejer. Men säg inte det till någon.
Redigerat av theclone, 06 April 2011 - 22:33.
Postad 06 April 2011 - 22:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Surfa in hit med datorn och kolla klippet http://blog.gsmarena...-sleeves-video/Surfa sen till arc recensionen och öppna filmklippet i 720p med mobilen och skriv sen om den orkar med det
Postad 06 April 2011 - 22:49
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Surfa in hit med datorn och kolla klippet http://blog.gsmarena...-sleeves-video/
Surfa sen till arc recensionen och öppna filmklippet i 720p med mobilen och skriv sen om den orkar med det 
Den går. Men det går lite trögt
Redigerat av theclone, 06 April 2011 - 22:54.
Postad 06 April 2011 - 22:52
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Why?
Han vill väl veta hur bra arc är på att spela upp 720p
Postad 06 April 2011 - 22:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
theclone
För att veta hur pass bra arc är på att spela upp samma video såklart...
Iaf på ett ungefär
Postad 06 April 2011 - 23:01
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
theclone
För att veta hur pass bra arc är på att spela upp samma video såklart... Iaf på ett ungefär
Läste inte. Trodde du var här och trollade  Det går inte tillräckligt bra för att kolla på i browsern tycker jag inte.
Redigerat av theclone, 06 April 2011 - 23:02.
Postad 06 April 2011 - 23:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tack för svaret
Postad 06 April 2011 - 23:12
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Läste inte. Trodde du var här och trollade 
Det går inte tillräckligt bra för att kolla på i browsern tycker jag inte.
Ett tips kan vara att prova den med skyfire som browser, den är redan från början skriven för flashvideo, använde den innan htcs browser klarade flash för att kolla nfl.
Postad 07 April 2011 - 00:25
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Har precis kompletterat telefonsamlingen men en Xperia Arc, helt ok telefon men de alla 10 poängarna på Prisjakt i omdömen känns klart överdrivna (har haft massor med telefoner och aldrig känt att någon av dem skulle vara 10/10 = perfekt). Anyway, 2 problem som kanske är lösbara:
1. Det verkar inte som om Arcen kan hitta nätverk med 802.11n även fast de också kör 802.11g, iaf inte med WPA2/WSK, för den vägrar hitta mitt trådlösa nätverk, något som iPhone, Nokia, övriga Androids etc inte haft några som helst problem med. Någon som vet mer/en lösning?
2. Jag upplever att skärmen är lätt suddig, ung som om det fortfarande satt en plastfilm kvar på en eller liknande (vilket det inte gör), någon mer som upplevt detta?
Postad 07 April 2011 - 06:20
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
bocka ur anpassa sidan i inställningar. Då händer det grejer. Men säg inte det till någon. 
Ledsen men jag begriper inte vad du menar. Eftersom detta händer oavsett vilken browser jag använder så måste detta vara en generell systeminställning, men var???
Postad 07 April 2011 - 06:54
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det finns att program i Arcen som heter Liveware hanteraren. Det det programmet kan du ställa in att när t.ex laddaren ansluts så startas ett visst program, i ditt fall night clock.
Jag testade att installera Night Clock och sedan med hjälp av Liveware hanteraren ställa in så att det startar automatiskt när man ansluter laddaren. Det fungearde fint.
jajjemensan det funkade kanon!!! Tackar så mycke för hjälpen!
Postad 07 April 2011 - 07:56
Unregistered7c1449d5
-
Unregistered7c1449d5
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har precis kompletterat telefonsamlingen men en Xperia Arc, helt ok telefon men de alla 10 poängarna på Prisjakt i omdömen känns klart överdrivna (har haft massor med telefoner och aldrig känt att någon av dem skulle vara 10/10 = perfekt). Anyway, 2 problem som kanske är lösbara:
1. Det verkar inte som om Arcen kan hitta nätverk med 802.11n även fast de också kör 802.11g, iaf inte med WPA2/WSK, för den vägrar hitta mitt trådlösa nätverk, något som iPhone, Nokia, övriga Androids etc inte haft några som helst problem med. Någon som vet mer/en lösning?
2. Jag upplever att skärmen är lätt suddig, ung som om det fortfarande satt en plastfilm kvar på en eller liknande (vilket det inte gör), någon mer som upplevt detta?
Min D-link kör N/G/B och Arcen hittar den utan problem.Har WPA2. Kan det inte vara en annan inställning?
Redigerat av Unregistered7c1449d5, 07 April 2011 - 07:56.
Postad 07 April 2011 - 10:50
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Finns en hel del som kan få upp till 3 dagar på sina Arc även på Swedroid, så något mirakel är det nog inte.
http://www.swedroid....ead.php?t=38773
I så fall är jag kraftigt intresserad av utbildning i batterimaximering, för som jag använder telefonen och har den inställd i dag så är jag ljusår ifrån att klara mig i tre dygn. Jag klarar nog inte ens ett dygn fullt ut. Min fråga blir ju vad man kan misstänka orsaka min energikonsumtion? Visst, jag använder den en del, men ta som i går. Då använde jag den rätt sparsmakat, men klarade ändå inte hela dygnet. Jag är skitkass på de här bitarna. Har installerat Watchdog, men tycker inte att det ger riktig överblicken. Har "förr", på bekantas androidlurar, sett appar för kontroll av program och systemresurser, som jag upplevt bättre, men minns inte vilka. Vad kör ni för de här sakerna? ... Och appen Snowstorm fortsätter att j*vlas med mig. När jag är hemma tar den vädret för Bränntorp (närmaste bränntorp ligger över tre mil bort), och när jag nu är på jobbet i Mörbylånga på södra Öland, så visar den vädret för Kvarnholmen (Kalmars stadskärna). Men om jag kör Google Maps så positionerar den mig klockrent. Samma med Facebook Places. Vad tusan kan vara grejen? En sak till. Telia Navigator ligger på telefonen (Halebop), men kostar det något utöver datatrafiken att köra det? Hittar ingen information om det. EDIT: En annan sak. På jobbet har vi ett gästnät med webbinloggning. Jag ansluts till nätet automatiskt, men måste varje dag gå in i en webbläsare och ansluta mig, för att så att säga kunna trafikera nätet. Men om jag är inom nätets räckhåll, men inte har gjort detta, så funkar inte surfning för mig, trots att jag har mobiltäckning. Verkar som att om man är ansluten till wifi så fattar inte telefonen att gå över till mobilnätet om wifi:n av någon orsak inte funkar. Kan det ställas in på något sätt?
Redigerat av hellman7, 07 April 2011 - 10:56.
Postad 07 April 2011 - 11:01
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Nej, snarare tvärtom, knivskarp. Om du kollar på skärmen i dagsljus så ser du att det sitter en plastfilm på från fabrik, den är tänkt fungera som ett splitterskydd för glaset och inte som repskydd. Försök leta på en annan arc som är igång och jämför om skärmarna ser lika ut så det är nå tok med den förlaminerade plastfilmen.
Postad 07 April 2011 - 11:27
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
I så fall är jag kraftigt intresserad av utbildning i batterimaximering, för som jag använder telefonen och har den inställd i dag så är jag ljusår ifrån att klara mig i tre dygn. Jag klarar nog inte ens ett dygn fullt ut.
Min fråga blir ju vad man kan misstänka orsaka min energikonsumtion? Visst, jag använder den en del, men ta som i går. Då använde jag den rätt sparsmakat, men klarade ändå inte hela dygnet.
Jag är skitkass på de här bitarna. Har installerat Watchdog, men tycker inte att det ger riktig överblicken. Har "förr", på bekantas androidlurar, sett appar för kontroll av program och systemresurser, som jag upplevt bättre, men minns inte vilka. Vad kör ni för de här sakerna?
... Och appen Snowstorm fortsätter att j*vlas med mig. När jag är hemma tar den vädret för Bränntorp (närmaste bränntorp ligger över tre mil bort), och när jag nu är på jobbet i Mörbylånga på södra Öland, så visar den vädret för Kvarnholmen (Kalmars stadskärna). Men om jag kör Google Maps så positionerar den mig klockrent. Samma med Facebook Places. Vad tusan kan vara grejen?
En sak till. Telia Navigator ligger på telefonen (Halebop), men kostar det något utöver datatrafiken att köra det? Hittar ingen information om det.
EDIT: En annan sak. På jobbet har vi ett gästnät med webbinloggning. Jag ansluts till nätet automatiskt, men måste varje dag gå in i en webbläsare och ansluta mig, för att så att säga kunna trafikera nätet. Men om jag är inom nätets räckhåll, men inte har gjort detta, så funkar inte surfning för mig, trots att jag har mobiltäckning. Verkar som att om man är ansluten till wifi så fattar inte telefonen att gå över till mobilnätet om wifi:n av någon orsak inte funkar. Kan det ställas in på något sätt?
Jag har oxå ställt batterifrågan och föröker nu med följande: Jag hade oxå Watchdog men avinstallerade det. Tror det bidrog till mer batterikonsumtion än mindre. Jag stänger även av WIFI nu när jag inte använder det för även om symbolen inte syns uppe i statusraden så ligger det o söker efter nät hela tiden. Skärmstyrkan har jag ställt på mittläget i "strömställarwidgeten" och det ger en styrka i inställningar på ca 30% men jag blev ändå överraskad över hur ljust det ändå är och det räcker för mig i varjefall. Jag har inte stängt av uppdateringar m.m. för jag vill ändå att den ska uppdatera sig men drar den fortfarande mycket så blir det nästa steg. 3 dygn låter som trolleri... Angående positionen på Snowstorm (antar att det är en väderapp) så beror det lite på vilken server appen hämtar sina rapporter ifrån... Jag hade testat en annan. Telia Navigator kostar mer än bara nätavgiften. Jag tror att det är som med "Wisepilot" och ligger på ca 15:- per dygn eller 30:- för en vecka osv. Men där är nog 5 dagar gratis att testa först... Angående ditt jobbnät så är mitt tips att stänga av Wifi. Det är inte telefonens fel att nätet kräver inloggning. Telefonen ser en åtkomstpunkt som du har lagt till men ser inte inloggningen.
Postad 07 April 2011 - 11:55
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
I så fall är jag kraftigt intresserad av utbildning i batterimaximering, för som jag använder telefonen och har den inställd i dag så är jag ljusår ifrån att klara mig i tre dygn. Jag klarar nog inte ens ett dygn fullt ut.
Min fråga blir ju vad man kan misstänka orsaka min energikonsumtion? Visst, jag använder den en del, men ta som i går. Då använde jag den rätt sparsmakat, men klarade ändå inte hela dygnet.
Jag är skitkass på de här bitarna. Har installerat Watchdog, men tycker inte att det ger riktig överblicken. Har "förr", på bekantas androidlurar, sett appar för kontroll av program och systemresurser, som jag upplevt bättre, men minns inte vilka. Vad kör ni för de här sakerna?
Akta dig för appkillers bara, kolla både cpun i realtid ett tag och historiskt. Har du ställt sync vettigt i alla dina appar som syncar tex snowstorm mm. Kollat i menyn under batteri och sett om det är nått som drar extra? ... Och appen Snowstorm fortsätter att j*vlas med mig. När jag är hemma tar den vädret för Bränntorp (närmaste bränntorp ligger över tre mil bort), och när jag nu är på jobbet i Mörbylånga på södra Öland, så visar den vädret för Kvarnholmen (Kalmars stadskärna). Men om jag kör Google Maps så positionerar den mig klockrent. Samma med Facebook Places. Vad tusan kan vara grejen?
Att snowstorm inte visar helt rätt beror ju på var närmsta väderstation som just den operatör du använder har sin insamling av väderdata, kanske går att välja olika operatörer i snowstorm, minns inte helt då det är länge sen jag använde det. Har du kollat om du får bättre specificerat om du har gps påslaget? EDIT: En annan sak. På jobbet har vi ett gästnät med webbinloggning. Jag ansluts till nätet automatiskt, men måste varje dag gå in i en webbläsare och ansluta mig, för att så att säga kunna trafikera nätet. Men om jag är inom nätets räckhåll, men inte har gjort detta, så funkar inte surfning för mig, trots att jag har mobiltäckning. Verkar som att om man är ansluten till wifi så fattar inte telefonen att gå över till mobilnätet om wifi:n av någon orsak inte funkar. Kan det ställas in på något sätt?
Ska funka så att den automatiskt byter nät, men är man inne i en app så kan det strula, tex webbläsare eller market.
Postad 07 April 2011 - 12:38
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Detta har jag lärt mig om SE telefoner... 1. Ladda fullt batteri första laddningen , ladda sedan ur det totalt. Gör så några gånger, typ 3-5 ggr. 2. Skärmstyrkan på 50% eller mindre om du klarar av det. 3. Stäng av WiFi om du inte behöver det. 4. Stäng av blåtanden om du inte behöver den. 5. Stäng av 3G mottagningen, det räcker men den mindre typ GSM 900/1800, alt. Automatisk så den inte använder 3G förrän du skall se på youtube eller liknade. 6. Lite program i bakgrunden... Hoppas det blir bättre av detta.
Postad 07 April 2011 - 12:52
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Jag har oxå ställt batterifrågan och föröker nu med följande: Jag hade oxå Watchdog men avinstallerade det. Tror det bidrog till mer batterikonsumtion än mindre. Jag stänger även av WIFI nu när jag inte använder det för även om symbolen inte syns uppe i statusraden så ligger det o söker efter nät hela tiden.
Kanske värt att kika på. Tack för tipset. Skärmstyrkan har jag ställt på mittläget i "strömställarwidgeten" och det ger en styrka i inställningar på ca 30% men jag blev ändå överraskad över hur ljust det ändå är och det räcker för mig i varjefall. Jag har inte stängt av uppdateringar m.m. för jag vill ändå att den ska uppdatera sig men drar den fortfarande mycket så blir det nästa steg. 3 dygn låter som trolleri...
Det där måste jag testa. Kan säkert vara ett bra steg på väg. Angående positionen på Snowstorm (antar att det är en väderapp) så beror det lite på vilken server appen hämtar sina rapporter ifrån... Jag hade testat en annan.
Japp, det är en väderapp. Klart det finns fler, men jag gillar dels hur den ser ut, dels inställningsmöjligheterna, och dels att den plockar infon från YR.no. Men visst, till slut får jag ju testa något annat. Telia Navigator kostar mer än bara nätavgiften. Jag tror att det är som med "Wisepilot" och ligger på ca 15:- per dygn eller 30:- för en vecka osv. Men där är nog 5 dagar gratis att testa först...
Tack, då är det nog inget för mig. Finns det någon gratisväg till en GPS-lösning? Har för mig att jag läst att man kan köra något Google-tjofräs, men minns inte var jag läste det. Angående ditt jobbnät så är mitt tips att stänga av Wifi. Det är inte telefonens fel att nätet kräver inloggning. Telefonen ser en åtkomstpunkt som du har lagt till men ser inte inloggningen.
Ok, men jag menade att den när den inte lyckas från wifi, borde välja mobilnätet. Att det inte är telefonens fel att den inte når wifi-nätet innan jag varit inne i webbanslutningen, det förstår jag. Akta dig för appkillers bara, kolla både cpun i realtid ett tag och historiskt. Har du ställt sync vettigt i alla dina appar som syncar tex snowstorm mm.
Mina appar som syncar Snowstorm? VIlka skulle det vara? Hur menar du att jag ska kolla CPU:n? Att snowstorm inte visar helt rätt beror ju på var närmsta väderstation som just den operatör du använder har sin insamling av väderdata, kanske går att välja olika operatörer i snowstorm, minns inte helt då det är länge sen jag använde det. Har du kollat om du får bättre specificerat om du har gps påslaget?
Nja. Snowstorm tar ju uppgifterna från YR.no, vars databas innehåller en jäkla massa orter och småhålor. Känns inte som att det kan vara förklaringen. Dels eftersom den ett par gånger har visat korrekt (så sent som i går visade den Mörbylånga hela dagen när jag var i just Mörbylånga, men i dag visar den Kvarnholmen, som ligger flera mil bort), och dels eftersom den ju uppger väderprognoser från mycket fler platser än de har stationer på. Dessutom, Bränntorp är en otroligt liten håla, knappt det ens, som ligger rakt ut i skogen lååååångt från Kalmar. Obegripligt varför den skulle välja det som plats. Ska funka så att den automatiskt byter nät, men är man inne i en app så kan det strula, tex webbläsare eller market.
Precis, så tycker jag ju att det borde fungera, men det gör det inte. Spelar ingen roll om jag är eller inte är inne i appen/programmet, även när jag öppnar en stängd app - exempelvis Market - så klarar den inte av det, utan försöker ansluta till wifi:n, trots att det inte går. Ytterligare en sak jag reflekterat över, är att det går mycket långsammare att ladda den från datorn, än från ett vägguttag. Är inte det konstigt? USB kanske ger mindre ström?
Postad 07 April 2011 - 13:31
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Mina appar som syncar Snowstorm? VIlka skulle det vara?
Hur menar du att jag ska kolla CPU:n?
Jag skrev tex snowstorm, men du kanske även använder Facebook, twitter, epost och annat alla dessa synkar ju i ett visst intervall oftast kan man ställa det intervalletantingen i appen eller i inställningar till telefonen i htc heter det konton och sync. Jag synkar tex twitter var 4:e timme väder 2ggr dygn osv. Jag brukar ju kolla cpu med watchdog när jag misstänker nått lurt, men du har ju rätt i att den drar en del batteri går ju att stänga av den och testa, men såg att du avinstallerat den så då ser du ju om det gör nått. Brukar prova en app 3 ggr om jag misstänker att det är en batteritjuv. Dvs installera och sen avinstallera gör man inget annat då så får man en rätt bra bild. Nja. Snowstorm tar ju uppgifterna från YR.no, vars databas innehåller en jäkla massa orter och småhålor. Känns inte som att det kan vara förklaringen. Dels eftersom den ett par gånger har visat korrekt (så sent som i går visade den Mörbylånga hela dagen när jag var i just Mörbylånga, men i dag visar den Kvarnholmen, som ligger flera mil bort), och dels eftersom den ju uppger väderprognoser från mycket fler platser än de har stationer på. Dessutom, Bränntorp är en otroligt liten håla, knappt det ens, som ligger rakt ut i skogen lååååångt från Kalmar. Obegripligt varför den skulle välja det som plats.
Men du och jag kanske bor grannar i bränntorp, fick upp det i förrgår  och jag bor inte heller särskilt nära stället men åt andra hållet från dig sett  Jag använder dock inte snowstorm utan beautifull widget och wetherbug. Testa som sagt med gps påslagen glöm inte att ändra inställningar till att den platsbestämmer via gps. När man platsbestämmer via gsm har jag märkt att det kan bli hur konstigt som helst oavsett app. Ytterligare en sak jag reflekterat över, är att det går mycket långsammare att ladda den från datorn, än från ett vägguttag. Är inte det konstigt? USB kanske ger mindre ström?
Vet inte exakt vad din laddare ger men har en billaddare till X10 och den ger 750ma min htcl-addare ger 1000ma och jag tror inte en usbutgång ger så mycket = längre tid att ladda. Normen för datorer ligger på 0,1-0,5 ampere läste jag efter en snabbsökning på google, andra inlägget i den här tråden
Postad 07 April 2011 - 14:12
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Ytterligare en sak jag reflekterat över, är att det går mycket långsammare att ladda den från datorn, än från ett vägguttag. Är inte det konstigt? USB kanske ger mindre ström?
Precis så är det.
Postad 07 April 2011 - 14:31
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Precis, så tycker jag ju att det borde fungera, men det gör det inte. Spelar ingen roll om jag är eller inte är inne i appen/programmet, även när jag öppnar en stängd app - exempelvis Market - så klarar den inte av det, utan försöker ansluta till wifi:n, trots att det inte går.
Men... Jag tyckte du skrev att det var ett gästnät med webbinloggning?? Då hittar ju telefonen nätet med säkerligen kanonbra signalstyrka, men kommer ju inte vidare till internet. Därav väljer den ju inte 3G för den tror ju att den ska lyckas med Wifi....
Postad 07 April 2011 - 15:30
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
"!¤#&¤&¤#¤ <- svordomar... Då har olyckan varit framme. Idag när jag skulle köra iväg så gled mobilen ur sin läderväskan!!!! For ner på asfalten och det blev ett litet jack i nedre högra hörnet. Inte jätte stort, men ack så irriterande. Så när jag ändå var iväg passade jag på att köpa ett CoolCase på Phone House. CoolCase är jättesnyggt och smidigt. Tar inte stor plats, och är inte iögonfallande. Men för de som köpt mobilen för att den är tunn och lätt kanske blir lite besvikna. Mobilen blir lite tyngre och tjockare. Men i mitt fall tycker jag skyddet är det avgörande. Samt kanske vissa tycker att knapparna blir svårare att nå, men med mina små fingrar är det inga problem. Ett plus är att mobilen får plats i läder väskan med CoolCase på. Samt så försvann jacket bakom CoolCase nu så man slipper bli irriterad på det. CoolCase PlainPassade även på att köpa ett ny skyddsfilm: Skärmskydd
Redigerat av Unregisteredac6c614c, 07 April 2011 - 15:46.
Postad 07 April 2011 - 15:40
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Det är en sak jag saknar på Arcen som finns hos Nokias kalender. När jag lägger in en händelse så kan jag messa den till tex frugans telefon men det funkar inte i Arcens orginalkalender. Är det någon som vet om det finns någon kalender man kan ladda ner där det funkar?
Postad 07 April 2011 - 16:51
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
"!¤#&¤&¤#¤ <- svordomar...
Då har olyckan varit framme. Idag när jag skulle köra iväg så gled mobilen ur sin läderväskan!!!! For ner på asfalten och det blev ett litet jack i nedre högra hörnet. Inte jätte stort, men ack så irriterande. Så när jag ändå var iväg passade jag på att köpa ett CoolCase på Phone House. CoolCase är jättesnyggt och smidigt. Tar inte stor plats, och är inte iögonfallande. Men för de som köpt mobilen för att den är tunn och lätt kanske blir lite besvikna. Mobilen blir lite tyngre och tjockare. Men i mitt fall tycker jag skyddet är det avgörande. Samt kanske vissa tycker att knapparna blir svårare att nå, men med mina små fingrar är det inga problem. Ett plus är att mobilen får plats i läder väskan med CoolCase på. Samt så försvann jacket bakom CoolCase nu så man slipper bli irriterad på det.
CoolCase Plain
Passade även på att köpa ett ny skyddsfilm: Skärmskydd
tack för tipset
Postad 07 April 2011 - 17:39
Unregistered1464
-
Unregistered1464
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
"!¤#&¤&¤#¤ <- svordomar...
Då har olyckan varit framme. Idag när jag skulle köra iväg så gled mobilen ur sin läderväskan!!!! For ner på asfalten och det blev ett litet jack i nedre högra hörnet. Inte jätte stort, men ack så irriterande. Så när jag ändå var iväg passade jag på att köpa ett CoolCase på Phone House. CoolCase är jättesnyggt och smidigt. Tar inte stor plats, och är inte iögonfallande. Men för de som köpt mobilen för att den är tunn och lätt kanske blir lite besvikna. Mobilen blir lite tyngre och tjockare. Men i mitt fall tycker jag skyddet är det avgörande. Samt kanske vissa tycker att knapparna blir svårare att nå, men med mina små fingrar är det inga problem. Ett plus är att mobilen får plats i läder väskan med CoolCase på. Samt så försvann jacket bakom CoolCase nu så man slipper bli irriterad på det.
CoolCase Plain
Har CoolCase något skydd för skärmen eller är det bara baksida och hörn den skyddar? Edit: Såg att det fanns CoolCase Clear och CoolCase Plain, någon som vet skillnaden?
Redigerat av Unregistered1464, 07 April 2011 - 17:41.
Postad 07 April 2011 - 19:01
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har CoolCase något skydd för skärmen eller är det bara baksida och hörn den skyddar?
Edit: Såg att det fanns CoolCase Clear och CoolCase Plain, någon som vet skillnaden?
Den jag har köpt har bara skydd för baksida och hörn. Köpte samtidigt skärmskydd, och det är som natt och dag jämfört med det man fick med sin Arc. Vad som är skillnaden mellan Clear och Plain vet i katten. Färgen kanske?
Postad 07 April 2011 - 19:23
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Jag skrev tex snowstorm, men du kanske även använder Facebook, twitter, epost och annat alla dessa synkar ju i ett visst intervall oftast kan man ställa det intervalletantingen i appen eller i inställningar till telefonen i htc heter det konton och sync. Jag synkar tex twitter var 4:e timme väder 2ggr dygn osv.
Absolut, missförstånden beror på min osäkerhet/okunskap på området. Facebook, som exempel, ger mig alltid klockrena positioner när jag kör Places. Synkintervall i Facebook har jag inte sett till. Har inte tänkt på att det kan finnas ett sådant ens. Till synkning av vad? Kontakter? Places (mot vad)? Eller vad? Twitter och epost kör jag inte än. Däremot har jag försökt få till synkning av kontakter mot Gmail, mot SE:s synktjänst och mot Facebook (men trodde det var en engångsgrej), och även där haft stora problem. Snowstorms synkintervall (och inom vilken radie den ska uppdatera prognosen) har jag testat massor av varianter av. Jag närde t.ex. en förhoppning om att den skulle placera mig rätt om jag drog ner radien till så lågt som 1 km, men icke. I nuläget har jag Snowstorms synktid satt så lågt som till en timme, men trots det placerade den mig fel hela dagen. Och nu när jag är hemma igen så placerar den mig i Bränntorp. Jag brukar ju kolla cpu med watchdog när jag misstänker nått lurt, men du har ju rätt i att den drar en del batteri går ju att stänga av den och testa, men såg att du avinstallerat den så då ser du ju om det gör nått. Brukar prova en app 3 ggr om jag misstänker att det är en batteritjuv. Dvs installera och sen avinstallera gör man inget annat då så får man en rätt bra bild.
Det var någon annan som skrev att han eller hon avinstallerat Watchdog. Jag har kvar det, men gillar det inte riktigt. Ska testa detta. Men du och jag kanske bor grannar i bränntorp, fick upp det i förrgår och jag bor inte heller särskilt nära stället men åt andra hållet från dig sett Jag använder dock inte snowstorm utan beautifull widget och wetherbug. Testa som sagt med gps påslagen glöm inte att ändra inställningar till att den platsbestämmer via gps. När man platsbestämmer via gsm har jag märkt att det kan bli hur konstigt som helst oavsett app.
Haha, jäkla Bränntorp, det förföljer oss alla. Testa med GPS påslagen? Jag tror jag har det påslaget. Kollade nu, och japp, det hade jag. Dock hade jag även inställt att platsbestämma mot wifi och GSM, så nu blir det spännande att se hur den beter sig efter att jag stängt av det. Kanontips! Vet inte exakt vad din laddare ger men har en billaddare till X10 och den ger 750ma min htcl-addare ger 1000ma och jag tror inte en usbutgång ger så mycket = längre tid att ladda. Normen för datorer ligger på 0,1-0,5 ampere läste jag efter en snabbsökning på google, andra inlägget i den här tråden
Har under eftermiddagen tänkt mer på saken, och själv insett att jag ju förstås borde ha räknat ut detta med r*öven.  Är ju t.ex. inte för inte som större externa diskar inte klarar att strömförsörjas över enbart USB. Jaja, ibland blir det lite konstigt. Precis så är det. 
Hehe, tack för svaret. Se ovan för min "ursäkt".  Men... Jag tyckte du skrev att det var ett gästnät med webbinloggning?? Då hittar ju telefonen nätet med säkerligen kanonbra signalstyrka, men kommer ju inte vidare till internet. Därav väljer den ju inte 3G för den tror ju att den ska lyckas med Wifi....
Japp, precis så både skrev jag, och är det. Det är min kunskap som begränsade mig. Jag trodde att den ändå skulle kunna känna att den inte når något nät, trots att den så att säga når det. Typ. Men då begriper jag hur det hänger ihop. "!¤#&¤&¤#¤ <- svordomar...
CoolCase Plain
Väcker min nyfikenhet, och några frågor/funderingar... 1. Finns det fler skal? Skal tänker jag normalt inte använda, men när jag väl gör det vill jag ha något rejält. Det här såg lite klent ut, plus att jag helst inte har ett transparent. 2. När du har ditt CoolCase på, passar telefonen då i läderfodralet? Låter inte troligt, men frågar ändå. 3. Till iPhone har jag sett att en del använder mer "avancerade" läderfodral, som är förslutningsbara. Då riskerar man ju inte att telefonen glider ur fodralet. Någon som har sett sådana till Arcen? 4. Jag har inte använt skyddsfilmen som följde med telefonen. I och med att en del - du bland annat - köper annan film, är det som följer med inget vidare? 5. Telefonen är ju fabrikslevererad med någon slags film (splitterskydd, tror jag någon benämnde den). Det är ingen risk att man skadar den om man på det adderar en repskyddsfilm? Hur lätt/svårt kommer det att vara att ta bort filmen, utan att skada den fabriksmonterade?
Postad 07 April 2011 - 19:40
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Du kan lätt montera en skyddsfilm utan att du riskerar förstöra splitterskyddet.
Den förlaminerade sitter hårt, de skydd du sätter på sitter inte lika hårt.
Postad 07 April 2011 - 19:46
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Absolut, missförstånden beror på min osäkerhet/okunskap på området. Facebook, som exempel, ger mig alltid klockrena positioner när jag kör Places. Synkintervall i Facebook har jag inte sett till. Har inte tänkt på att det kan finnas ett sådant ens. Till synkning av vad? Kontakter? Places (mot vad)? Eller vad? Twitter och epost kör jag inte än. Däremot har jag försökt få till synkning av kontakter mot Gmail, mot SE:s synktjänst och mot Facebook (men trodde det var en engångsgrej), och även där haft stora problem.
Places uppdateras ju regelbundet tex, kontakter och liknande uppdateras så länge du är inloggad, dessutom känner appen för fb av om man är inloggad för att man ska få reda på nya händelser, meddelanden och liknande. Gmail synkas ju också, oftast både kontakter, mail, kalender om man inte stängt av nått av det. Kör man dessutom nån widget till tex fb så kan den ha egen inställning om hur ofta den ska uppdateras. HTC är så snälla så att som standard så är utländsk börs, nyheter mm påslaget som standard, vet inte om jag har så stor nytta av NY-times och dow jones  Men det är ju HTC ni kanske slipper det i arc
Postad 07 April 2011 - 19:55
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Väcker min nyfikenhet, och några frågor/funderingar...
1. Finns det fler skal? Skal tänker jag normalt inte använda, men när jag väl gör det vill jag ha något rejält. Det här såg lite klent ut, plus att jag helst inte har ett transparent.
2. När du har ditt CoolCase på, passar telefonen då i läderfodralet? Låter inte troligt, men frågar ändå.
3. Till iPhone har jag sett att en del använder mer "avancerade" läderfodral, som är förslutningsbara. Då riskerar man ju inte att telefonen glider ur fodralet. Någon som har sett sådana till Arcen?
4. Jag har inte använt skyddsfilmen som följde med telefonen. I och med att en del - du bland annat - köper annan film, är det som följer med inget vidare?
5. Telefonen är ju fabrikslevererad med någon slags film (splitterskydd, tror jag någon benämnde den). Det är ingen risk att man skadar den om man på det adderar en repskyddsfilm? Hur lätt/svårt kommer det att vara att ta bort filmen, utan att skada den fabriksmonterade?
1. Inte en aning. 2. Som jag skrev så passar mobilen med CollCase på i läder fodralet. 3. Kommer säkert. 4. Använde det som följde med, och visst det fyller sin funktion. Men efter att jag köpt det nya skärmskyddet så märkte man skillnaden på kvalité. 5. Var inga som helst problem att ta bort skyddet från telefonen.
Postad 07 April 2011 - 20:51
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Min D-link kör N/G/B och Arcen hittar den utan problem.Har WPA2. Kan det inte vara en annan inställning?
Hur otroligt det än kan låta så började den hitta mitt Wi-Fi när jag....stoppade i SIM-kortet! Innan dess hittade den bara icke n-nätverk. Känns ju så där...
Postad 07 April 2011 - 20:55
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Nej, snarare tvärtom, knivskarp.
Om du kollar på skärmen i dagsljus så ser du att det sitter en plastfilm på från fabrik, den är tänkt fungera som ett splitterskydd för glaset och inte som repskydd. Försök leta på en annan arc som är igång och jämför om skärmarna ser lika ut så det är nå tok med den förlaminerade plastfilmen.
Suddig är kanske inte rätt ord....kanske mer "dimmig"...men då är det säkert den film du nämner. Jämför jag med iPhone 4 så vinner den senare en storseger när det gäller skärpa (det gör den iof på fler fronten än så, även om Arc:en vinner på andra)
Postad 07 April 2011 - 21:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Suddig är kanske inte rätt ord....kanske mer "dimmig"...men då är det säkert den film du nämner. Jämför jag med iPhone 4 så vinner den senare en storseger när det gäller skärpa (det gör den iof på fler fronten än så, även om Arc:en vinner på andra)
Den ska inte vara dimmig heller pga filmen, kolla med någon annan arc om den ser lika ut. Så det inte är nå tok med din.
Postad 07 April 2011 - 21:52
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Var kan jag hitta teman, inställningar etc. som gör att man kan ändra gränssnittet så det inte känns gjort enbart för 12 åriga japanska småflickor? Dvs inte nån fånig vit text på någon tonad mörkblå bakgrund osv som man ju tröttnat på efter en halv dag? Har bara lyckats hitta var man kan byta bakgrundsbild.
T.ex. HTC Sense känns ju som det är gjort med vuxna i åtanke jämfört med Arcens gränssnitt...tycker tyvärr att Sony Ericsson ofta anstränger sig för mkt när det gäller gränssnitten och ofta överarbetar, vilket sällan blir bra...
Postad 07 April 2011 - 21:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Finns inte i telefonen vad jag vet..
Kanske finns andra lösningar ?
Flasha ny rom ?
Roota ?
Kolla upp de
Redigerat av moparman, 07 April 2011 - 21:54.
Postad 07 April 2011 - 22:29
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Var kan jag hitta teman, inställningar etc. som gör att man kan ändra gränssnittet så det inte känns gjort enbart för 12 åriga japanska småflickor? Dvs inte nån fånig vit text på någon tonad mörkblå bakgrund osv som man ju tröttnat på efter en halv dag? Har bara lyckats hitta var man kan byta bakgrundsbild.
T.ex. HTC Sense känns ju som det är gjort med vuxna i åtanke jämfört med Arcens gränssnitt...tycker tyvärr att Sony Ericsson ofta anstränger sig för mkt när det gäller gränssnitten och ofta överarbetar, vilket sällan blir bra...
Ladda hem en ny launcher då, finns en massa på market, de två vanligaste tror jag är launcher pro och adw. Du kan bygga om hela telefonens gränsnitt utan vidare, om du känner för det. Jag själv gillar inte sense utan använder spb shell 3D istället, det kostar dock en del. Adw är gratis och launcher pro finns i två versioner en gratis som är lite begränsad och en betal där man bla kan ändra storlek på widgets, låta dem överlappa varandra mm. Både adw och launcher pro är riktigt bra, sök på market så finns det bilder.
Postad 08 April 2011 - 01:28
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Ladda hem en ny launcher då, finns en massa på market, de två vanligaste tror jag är launcher pro och adw. Du kan bygga om hela telefonens gränsnitt utan vidare, om du känner för det. Jag själv gillar inte sense utan använder spb shell 3D istället, det kostar dock en del. Adw är gratis och launcher pro finns i två versioner en gratis som är lite begränsad och en betal där man bla kan ändra storlek på widgets, låta dem överlappa varandra mm. Både adw och launcher pro är riktigt bra, sök på market så finns det bilder.
Tack för tipset. Problemet är ju att de bara är just launchers vad jag vet, så fort man t.ex. går in på meddelanden/SMS så är man tillbaks i Sony Ericsson Teenage Wonderland med tonade bakgrunder, överdesignade knappar osv som bara känns för mkt. Förstår inte varför SE måste överarbeta allt hela tiden, visst, en del användare, kanske främst riktigt unga sådana, vill kanske ha ett gränssnitt för att imponera på polarna, men varför inte göra oss tråkiga vuxna en tjänst och erbjua ett skin även för oss? En titt på XDA verkar antyda att jag inte är den enda med dessa invändningar...
Redigerat av Unregistered1413, 08 April 2011 - 01:32.
Postad 08 April 2011 - 02:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Tack för tipset. Problemet är ju att de bara är just launchers vad jag vet, så fort man t.ex. går in på meddelanden/SMS så är man tillbaks i Sony Ericsson Teenage Wonderland med tonade bakgrunder, överdesignade knappar osv som bara känns för mkt. Förstår inte varför SE måste överarbeta allt hela tiden, visst, en del användare, kanske främst riktigt unga sådana, vill kanske ha ett gränssnitt för att imponera på polarna, men varför inte göra oss tråkiga vuxna en tjänst och erbjua ett skin även för oss? En titt på XDA verkar antyda att jag inte är den enda med dessa invändningar...
Byt smsapp också då, handcentsms är riktigt bra. Allt går ju att byta i android och många appar på market slår originalen rejält när det gäller inställningar och funktion, själv så kör jag bara 3 av htcs senseappar, kontakter, galleri och dialer, resten kör jag med alternativ från market. kommer snart att frångå kontakterna också, har hittat en som håller måttet även om den inte var så snygg. Till många appar finns det ju teman och skal att ladda hem om man vill modda ännu mer. Tex min klock/väderapp som heter beautifull widget där det kommer nya teman flera gånger i veckan både till väder och klocka
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 08 April 2011 - 02:39.
Postad 08 April 2011 - 07:35
Unregistered26212d6f
-
Unregistered26212d6f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Den jag har köpt har bara skydd för baksida och hörn. Köpte samtidigt skärmskydd, och det är som natt och dag jämfört med det man fick med sin Arc. Vad som är skillnaden mellan Clear och Plain vet i katten. Färgen kanske?
Dessa två skydd, vad är de gjorda av? Någon slags gummi eller är det hårdplast? Går ju inte att se på bilderna. Täcker de hela baksidan eller är det bara en ram runt?
Postad 08 April 2011 - 08:26
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Du kan lätt montera en skyddsfilm utan att du riskerar förstöra splitterskyddet. Den förlaminerade sitter hårt, de skydd du sätter på sitter inte lika hårt. 
Tackar! Places uppdateras ju regelbundet tex, kontakter och liknande uppdateras så länge du är inloggad, dessutom känner appen för fb av om man är inloggad för att man ska få reda på nya händelser, meddelanden och liknande.
Gmail synkas ju också, oftast både kontakter, mail, kalender om man inte stängt av nått av det.
Kör man dessutom nån widget till tex fb så kan den ha egen inställning om hur ofta den ska uppdateras. HTC är så snälla så att som standard så är utländsk börs, nyheter mm påslaget som standard, vet inte om jag har så stor nytta av NY-times och dow jones Men det är ju HTC ni kanske slipper det i arc
I sanning en djungel, men nu har jag fått Snowstorm att fungera. Så fort jag plockade bort att även använda sig av mobilnät och wifi, så blev allt perfekt. 1. Inte en aning.
2. Som jag skrev så passar mobilen med CollCase på i läder fodralet.
3. Kommer säkert.
4. Använde det som följde med, och visst det fyller sin funktion. Men efter att jag köpt det nya skärmskyddet så märkte man skillnaden på kvalité.
5. Var inga som helst problem att ta bort skyddet från telefonen.
Kanon. Missade att du skrev att fodralet funkar även med CoolCase på. Byt smsapp också då, handcentsms är riktigt bra. Allt går ju att byta i android och många appar på market slår originalen rejält när det gäller inställningar och funktion, själv så kör jag bara 3 av htcs senseappar, kontakter, galleri och dialer, resten kör jag med alternativ från market. kommer snart att frångå kontakterna också, har hittat en som håller måttet även om den inte var så snygg. Till många appar finns det ju teman och skal att ladda hem om man vill modda ännu mer. Tex min klock/väderapp som heter beautifull widget där det kommer nya teman flera gånger i veckan både till väder och klocka
Om man byter SMS-app, och sedan vill byta tillbaka, finns då den gamla kvar när man avinstallerar den man lagt dit själv, eller hur fungerar det?
Postad 08 April 2011 - 08:44
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
HTC sense är ju gjort som en launcher t.ex launcherpro, SE har egentligen bara ändrat temat/färgerna. Här ligger inget eget ovanpå, iaf inte i arc. Svar nej, du kan inte ändra utan root.
Postad 08 April 2011 - 08:46
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Byt smsapp också då, handcentsms är riktigt bra. Allt går ju att byta i android och många appar på market slår originalen rejält när det gäller inställningar och funktion, själv så kör jag bara 3 av htcs senseappar, kontakter, galleri och dialer, resten kör jag med alternativ från market. kommer snart att frångå kontakterna också, har hittat en som håller måttet även om den inte var så snygg. Till många appar finns det ju teman och skal att ladda hem om man vill modda ännu mer. Tex min klock/väderapp som heter beautifull widget där det kommer nya teman flera gånger i veckan både till väder och klocka
Jo, problemet är bara att hitta tiden för det också, vet väl att allt går att ändra (gick direkt in och letade efter Custom ROMs men SE verkade inte ha släppt Root ännu  ) men det känns lite frustrerande att man ska behöva göra om allt, tycker SE kunde gjort en lite större ansträngning. Detta är tyvärr skälet att jag brukar hålla mig borta från SE, att dom överarbetar saker och ting för mkt tycker jag...som det är nu upplever jag att hårdvaran i Arcen överträffar mjukvaran...men det är så klart subjektivt...
Postad 08 April 2011 - 09:49
magnumhex
-
magnumhex
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Efter ett år med xperia x10 har jag nu bytt upp mej till en arc, och det får jag säga bättre android telefon får man leta efter Sony Ericsson har förbättrat sig på nästan samtliga punkter gällande ljud touchfunktion, och Android version, dock är jag lite missnöjd med att backknapp och meny knapp har bytt plats i förhållande till x10an, men man vänjer väl sig....
Har nu en fråga, har upptäckt att timescapewidgeten inte registrerar alla samtal, såg att den inte hade registrerat ett missat samtal, har provat att plockat bort widgeten och återställt den , men det hjälper inte, den registrerar inte email heller, med den gamla widgeten till x10an fanns inte detta problem.
Postad 08 April 2011 - 10:07
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Efter ett år med xperia x10 har jag nu bytt upp mej till en arc, och det får jag säga bättre android telefon får man leta efter Sony Ericsson har förbättrat sig på nästan samtliga punkter gällande ljud touchfunktion, och Android version, dock är jag lite missnöjd med att backknapp och meny knapp har bytt plats i förhållande till x10an, men man vänjer väl sig.... Har nu en fråga, har upptäckt att timescapewidgeten inte registrerar alla samtal, såg att den inte hade registrerat ett missat samtal, har provat att plockat bort widgeten och återställt den , men det hjälper inte, den registrerar inte email heller, med den gamla widgeten till x10an fanns inte detta problem.
Samtal får jag upp i min, men inte epost, är väl inte integrerat i TS längre.
Postad 08 April 2011 - 10:24
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Är det bara hos mig det verkar som om den bakgrundsgrafik som SE använt i gränssnittet, främst då de här "siluettbilderna", är av väldigt dålig kvalite? När bilden är stor ser man att den är hacking och dessutom verkar ha mkt begränsad färgskala då toningarna i bilden blir randiga?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|