Finns det någon anledning till att inte välja en 650 då?
LG LW550W 47"
(TV)
|
5
|
(8)
|
Inga priser | |
LG LW550W 55"
(TV)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
LG LW5500 55"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW5500 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW5500 47"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW4500 47" TV - 47LW4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW4500 55"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW550W
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW4500 42" TV - 42LW4500
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG LW450N
(TV)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
LG LW450N - 47LW450N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 55LW450N TV
(TV)
|
4
|
(9)
|
Inga priser | |
LG LW650W 55"
(TV)
|
6
|
(7)
|
Inga priser | |
LG 47" TV - 47LW650W
(TV)
|
6
|
(10)
|
Inga priser | |
LG LW980W 47" TV - 47LW980W
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW980W - 55LW980W
(TV)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW540N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW540N 47"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 26 November 2011 - 13:17
Finns det någon anledning till att inte välja en 650 då?
Postad 26 November 2011 - 15:32
-------
Min LW550W tyckte den fick en ny uppdatering idag, men den hade samma version som den jag redan hade, dock så slutade alla premiumtjänster att fungera. "finns inte för ditt land" får man som meddelande, när man väljer viaplay eller tv4play.
Körde en sökning efter uppdatering igen, och nu hittar den en ny programvara 05.01.01, får se vad som händer när den är nere.
/P
Postad 26 November 2011 - 16:50
Postad 26 November 2011 - 17:03
När man har antingen ingen bildsignal eller när man tex ska in i olika applikationer är bilden flammig. Förutom att det är clouding i hörnen är det också flammigt mitt på skärmen.'
Hur har ni andra i det avseendet?
Detta är andra tv:n jag släpat hem och det har inte förbättrats på det nya exemplaret...
/Mange
Postad 26 November 2011 - 17:15
Vad jag förstått så kan jag inte köra bilden genom min förstärkare då den inte klarar bildsignal (onkyo 6007) Jag kör med P3 som bildkälla, men behöver alltså en ny blu-rayspelare för att få ljudet att fungera på min förstärkare om jag slår till på en 3d tv och kör 3d material?
Jag har ingen PS3 men finns det ingen optisk ljudutgång på den som man kan ta ut ljudet via? Drt finns säkert flera andra här som kan svara på frågor kring PS3.
Postad 26 November 2011 - 18:36
Har införskaffat mig en Harmony 300i och testat ovan instruktion. Problemet som uppstår för mig är att min fjärr bara kan kommunicera via myharmony.com och inte members.harmonyremote.com. Är det någon annan som testat och fått det att fungera?
Kanske bara jag som intresserar mig för att komma in i EZ_Adjust-menyn?! Hur som helst så var det lite klurigt att få in rätt fjärrkontroll-kod till min Harmony 300i så jag påtade ihop 2 st IR-led (plus mot minus och minus mot plus) och anslöt dessa till datorns ljudutgång. Sedan brassade jag igång en speciell ljudfil som härmar servicemenyns knapptryck. Döm om min förvåning när TV:n ville ha lösenord för att komma in i menyn
Länkar ser ni i tidigare post från mig.
Postad 26 November 2011 - 20:01
Nu har Komplett tyvärr höjt sina priser tillbaka till den nivå de hade före sänkningen. Vad var det där? En endags rea för att få uppmärksamhet eller misstag?
De hade en "black friday" endagsrea. Råkade snubbla in på sajten igår, och såg att priset på 55LW650W samt en hel del andra varor var nedsatta just under fredagsdygnet.
/Olof
Postad 27 November 2011 - 10:53
Men som sagt så ser det ut såhär utan signal. Vet i sjutton hur jag ska göra.
Som sagt är inte kameran den bästa för att fota i mörker, men man ser ju vart cloudingen finns.
Bifogad fil(er)
Postad 27 November 2011 - 11:27
Japp! Tänkte helt fel! Internet har de båda modellerna och det stämmer bra att det är 3D som det första "W" står för!
Sorry!
Saxat från LG:
"LG:s TV-produkter är från och med 2010 N- eller W-märkta. Det innebär att de är gjorda enbart för den nordiska marknaden. Produkterna är då anpassade för bland annat Boxer, ComHem och andra certifierade operatörer, samt utrustade med nordisk mjukvara som uppdateras automatiskt.
För TV-produkter som saknar N- eller W-märkning kan LG inte garantera att alla funktioner fungerar felfritt på den nordiska marknaden då dessa modeller är tillverkade och tekniskt anpassade för andra marknader än den nordiska."
Läste i någon av pryltidningarna tidigare i år att sista bokstaven W står för Norden och smart tv, dvs internet tv. Bokstaven N står för Norden men ingen internet tv.
Om detta stämmer låter jag vara osagt, för efter en titt på LG:s nätsida blir man mer yr än klok.
Det tycks stämma på LW modellerna, men inte på LX .
Rörigt är det minsta man kan säga.
/Mats K
Redigerat av Unregistered891a0113, 27 November 2011 - 11:28.
Postad 27 November 2011 - 11:53
Hade egentligen bestämt mig för 550w då den har Smartfunktioner, men nu ser jag att priset på 450n har gått ner ganska markant (på Netonnet iaf). Min tanke är i så fall att köra 450n och köpa till LG´s hemmabiosystem med 3D Bluray med SmartTV. Då får jag fortfarande tillgång till smartfunktionerna och DLNA mm.
Är 450n en tillräckligt kompetent TV eller "måste" man upp på 550w?
Har 450n audion return i sin HDMI?
Visst, det är lockande med 550w då man kan köra remoten via smartphone och internet, men nu får man nästan hemmabiosystemet "på köpet" med tanke på prisskillnaden mellan 450n och 550w.
Vad tror ni?
Mvh / H
Postad 27 November 2011 - 13:01
Ang clouding/bleeding så är det absolut inget jag tänker på när man kollar på TV/film då det aldrig syns. Att sitta och stirra sig blind på TV'n i mörker utan signal känns lite onödigt då jag antar att det inte händer så ofta.
Postad 27 November 2011 - 13:40
Ett stort minus med 450'n är ju att alla anslutningarna är riktade bakåt vilket inte är så kul om man vill ha den på väggen. SMART TV-grejen tycker jag personligen är väldigt överskattad och används i stort sett inte alls. Sen känns 550'n lite mer framtidssäkrad iom DVB-T2 mottagare och kanske just då smart tv om det blir bättre.
Ang clouding/bleeding så är det absolut inget jag tänker på när man kollar på TV/film då det aldrig syns. Att sitta och stirra sig blind på TV'n i mörker utan signal känns lite onödigt då jag antar att det inte händer så ofta.
Tack. Men kommer DVB-T2 mottagaren in i spel när det gäller (som jag har) TV via fiber? Jag kör ethernet in i den HD-boxen och kopplar in den i TV´n med HDMI. Jag är inte påläst på DVB-T2 riktigt märker jag :-)
Postad 27 November 2011 - 14:02
Tack. Men kommer DVB-T2 mottagaren in i spel när det gäller (som jag har) TV via fiber? Jag kör ethernet in i den HD-boxen och kopplar in den i TV´n med HDMI. Jag är inte påläst på DVB-T2 riktigt märker jag :-)
Bra fråga...har faktiskt inte en aning. Är inte det minsta påläst om detta heller.
Postad 27 November 2011 - 15:24
Men för att vara en tv för drygt 18000 kr borde den kanske prestera bättre?? Fast det är drygt att hålla på att åka och byta hela tiden. Det verkar ju inte bli bättre ändå.
Antar att det är plasma dom gäller, dock med andra nackdelar.
Har någon här lyckats med massagen på skärmen? Tycker inte att det gör någon skillnad.
/Mange
Postad 27 November 2011 - 15:35
Nej det är klart att man rätt sällan sitter och toktittar utan signal
Men för att vara en tv för drygt 18000 kr borde den kanske prestera bättre?? Fast det är drygt att hålla på att åka och byta hela tiden. Det verkar ju inte bli bättre ändå.
Antar att det är plasma dom gäller, dock med andra nackdelar.
Har någon här lyckats med massagen på skärmen? Tycker inte att det gör någon skillnad.
/Mange
Absolut tycker man en TV för 18000:- inte skall ha såna här problem. Satt också och störde mig en del på småbleeding och ljusdefekter i början men nu tänker jag faktiskt inte på det. Det som jag fortfarande kan störa mig lite på är ibland när sluttexter rullar på filmer så är det precis som texten lyser upp det svarta runt om.
Ja det är ju plasma som gäller om man vill slippa detta men man får ju som du säger andra möjliga nackdelar istället.
Testade massera och trycka lite i början när jag störde mig och märkte absolut ingen som helst skillnad.
Postad 27 November 2011 - 15:47
Inte speciellt bra reklam för dem om de tycker att det duger.
Jag som hade svårt för att välja tv när jag köpte. Men man funderar ju lika mycket efteråt.
/Mange
Postad 27 November 2011 - 16:13
Dock så funderar jag på om philips 7606 serie är bättre i clouding avseendet? Vissa säger det.
Kanske blir plasma till slut. Då faller iof lite det där med 3D, köper ju inte glasögon för flera tusen. Är iof inte superimponerad av 3D, men det kanske är en vanesak??
/Mange
Postad 27 November 2011 - 17:20
Postad 27 November 2011 - 20:04
Ingen som har hört något mer om vad den nya uppdateringen 05.01.10 har tillfört för förbättringar, har sökt nätet utan framgång.
Har haft två problem med LW550.Tidigare har inte appen LG TV Remote fungerat, men efter uppdateringen fungerar det plötsligt. Det andra problemet är att browsern inte stöder flash. När man gått in på ex. SvtPlay har det inte fungerat, men nu uppmanas man att uppdatera flash player. Nu gäller det bara att lista ut vilken version man ska ladda ner... Man ska välja vilket operativsystem TV:n har.. Hmm.. Någon som vet?
Postad 27 November 2011 - 22:26
Har haft två problem med LW550.Tidigare har inte appen LG TV Remote fungerat, men efter uppdateringen fungerar det plötsligt. Det andra problemet är att browsern inte stöder flash. När man gått in på ex. SvtPlay har det inte fungerat, men nu uppmanas man att uppdatera flash player. Nu gäller det bara att lista ut vilken version man ska ladda ner... Man ska välja vilket operativsystem TV:n har.. Hmm.. Någon som vet?
Ah, kul att appen fungerar nu! Av någon jäkla anledning påstår den dock att den inte är anpassad till HTC Desire vilket väl låter lite befängt. Men det var ett sidospår...
Kul att flash kanske fungerar snart, även om jag är skeptisk. LG kör ju Linux så det är väl det närmsta man kan komma. Det jag är skeptisk till är att det verkligen går att ladda ner. Den förste som testar får gärna höra av sig på forumet!
Postad 28 November 2011 - 07:48
Man kan ju köpa en TV med mer eller mindre clouding och bleeding problem. Samsung och LG tillhör ju de som har mest problem med sina paneler. Jag har själv provat Samsung i 7000 serien och blev extremt missnöjd. Att man sen kan slå på diverse bildförbättringar för att begränsa problemen känns ju rent av löjligt eftersom man då inte kan få en s.k. perfekt bild med korrekta gråskalor e.t.c.det är väl en edge-led du köpt? då får man stå ut med sånna problem
Jag gjorde min hemläxa (läste recensioner och forum), sålde Samsung TVn, och köpte en Philips 47PFL7606T istället. En fröjd för ögat. Knappast någon clouding att tala om och absolut ingen bleeding. Jag är extremt kritisk och lider också av "hitta fel på TVn" sjukan som någon nämnde tidigare i tråden. Ett extra plus är ju den passiva 3Dn som är betydligt skönare att titta på än den aktiva som bl.a. Samsung har.
Jag vet inte vad prisskillnaden är på LG och Philips, men de borde ligga på ungefär samma pris.
Redigerat av andermas, 28 November 2011 - 07:49.
Postad 28 November 2011 - 09:04
Man kan ju köpa en TV med mer eller mindre clouding och bleeding problem. Samsung och LG tillhör ju de som har mest problem med sina paneler. Jag har själv provat Samsung i 7000 serien och blev extremt missnöjd. Att man sen kan slå på diverse bildförbättringar för att begränsa problemen känns ju rent av löjligt eftersom man då inte kan få en s.k. perfekt bild med korrekta gråskalor e.t.c.
Jag gjorde min hemläxa (läste recensioner och forum), sålde Samsung TVn, och köpte en Philips 47PFL7606T istället. En fröjd för ögat. Knappast någon clouding att tala om och absolut ingen bleeding. Jag är extremt kritisk och lider också av "hitta fel på TVn" sjukan som någon nämnde tidigare i tråden. Ett extra plus är ju den passiva 3Dn som är betydligt skönare att titta på än den aktiva som bl.a. Samsung har.
Jag vet inte vad prisskillnaden är på LG och Philips, men de borde ligga på ungefär samma pris.
Man tackar för infon!!
Är själv i läget att köpa en LW550, men har börjat snegla mer och mer på philipsen (7606) och den ser helt klart intressant ut !!
/f
Postad 28 November 2011 - 09:35
Vad jag förstått så kan jag inte köra bilden genom min förstärkare då den inte klarar bildsignal (onkyo 6007) Jag kör med P3 som bildkälla, men behöver alltså en ny blu-rayspelare för att få ljudet att fungera på min förstärkare om jag slår till på en 3d tv och kör 3d material?
Är i precis din sits, har PS3 som bildkälla och en äldre stärkare som inte klarar 3D.
Det jag tänker göra (när jag väl kommer till skott och handlar ny TV) är att ta ut ljudet via optisk från PS3'an och gå med bilden direkt till TV'n så är problemet löst!
Postad 28 November 2011 - 15:53
After calibration I measured black depth to 0.13 cd/m2, which is not on par with today’s standards. LG actually got 0.08 cd/m2 black depth from the same panel (Philips 7606 uses a LG panel) so we are a bit disappointed to find that Philips is not able to match LG LW6500 in this area. Hela testet på; http://www.flatpanel...p;id=1316001274Man tackar för infon!!
Är själv i läget att köpa en LW550, men har börjat snegla mer och mer på philipsen (7606) och den ser helt klart intressant ut !!
/f
Postad 28 November 2011 - 17:30
Redigerat av Unregistered3296f291, 28 November 2011 - 17:34.
Postad 28 November 2011 - 17:43
Är komponentkontakterna också riktade bakåt?
/Mange
Redigerat av magnus76, 28 November 2011 - 18:55.
Postad 28 November 2011 - 18:23
Ah, kul att appen fungerar nu! Av någon jäkla anledning påstår den dock att den inte är anpassad till HTC Desire vilket väl låter lite befängt. Men det var ett sidospår...
Kul att flash kanske fungerar snart, även om jag är skeptisk. LG kör ju Linux så det är väl det närmsta man kan komma. Det jag är skeptisk till är att det verkligen går att ladda ner. Den förste som testar får gärna höra av sig på forumet!
Nope... Flash fungerar fortfarande inte på SVT-Play. Flash måste ligga med i Firmware. Kan bara hoppas att hela internet byts ut till HTML5 så att vi slipper såna här problem.
Postad 28 November 2011 - 18:56

Redigerat av Samuelsson93, 28 November 2011 - 18:57.
Postad 28 November 2011 - 19:07
Förutom detta har jag ett flertal mindre liknande fel. Dessa ter sig dock i färgerna grönt men även blått och rött. Dessa är betydligt mindre och går verkligen endast att se om man tittar på dem helt rakt framifrån och med ett maxavstånd på ca 15~25 cm, alltså oerhört små, totalt finns det kanske 20 av dessa.
Som ni förstår är detta inget man kan se från tvsoffan, oberoende av helt svart/vit bild, så det är inget som stör mig, det enda som oroar mig är att detta skulle vara mycket onormalt eller väldigt långt från "vad det bör vara". Hur är era erfarenheter av detta, någon som kan hjälpa en i svåra tider.
p.s. Jag har överskarp syn, de små punkterna kan min pappa ej se över huvud taget trots att han var hos optikern och fixade"perfekta" glasögon så sent som i somras, den större gröna kan han se svagt, dock sämre än vad jag kan uppfatta den..
Men som sagt, ska det vara så [gör det inget] att det är såhär?
Tack på förhand!
Redigerat av Samuelsson93, 28 November 2011 - 19:10.
Postad 28 November 2011 - 20:17
Det är korrekt att LG tar fram panelerna till både Philips och sig själva. Men, det gäller endast själva panelen. Därifrån till att montera ihop en TV som t.ex. ger en bra bild med minimalt med clouding och bleeding lyckas Philips bättre. Philips lyckas ju dock t.ex. sämre med svärtan enligt ovan recension. Själv tar jag hellre lite mindre djup svärta (jag kan själv inte se någon skillnad mellan 0,13 och 0,08. Detta mäts ju med instrument.....) om jag slipper bleeding och clouding. Kul att Samuelssom 93 skickade in lite bilder. Jag kan inte annat än instämma :-)Philips köper sina paneler av LG så borde inte vara någon skillnad kan man tycka....
Postad 28 November 2011 - 20:47
Man kan ju köpa en TV med mer eller mindre clouding och bleeding problem. Samsung och LG tillhör ju de som har mest problem med sina paneler. Jag har själv provat Samsung i 7000 serien och blev extremt missnöjd. Att man sen kan slå på diverse bildförbättringar för att begränsa problemen känns ju rent av löjligt eftersom man då inte kan få en s.k. perfekt bild med korrekta gråskalor e.t.c.
Använder inte Philips LG.s paneler????
Postad 28 November 2011 - 20:51
Ni som har 55lw450, förutom hdmi porten på sidan, hur är de andra två placerade på baksidan? Ovanpå varandra eller bredvid varandra?
Är komponentkontakterna också riktade bakåt?
/Mange
Alla kontakter utom hdmi 3 och hörlursutgången (kanske även usb:n kommer ej ihåg.... har den i sommarstugan ska dit i helgen kan kolla då) är riktade bakåt.
Postad 28 November 2011 - 20:51
Använder inte Philips LG.s paneler????
Det är korrekt, mer info finns i inlägget ovanför ditt eget.
Postad 28 November 2011 - 21:39
Alla kontakter utom hdmi 3 och hörlursutgången (kanske även usb:n kommer ej ihåg.... har den i sommarstugan ska dit i helgen kan kolla då) är riktade bakåt.
Tack för infon.
Anledningen att jag undrar är att jag med stor sannolikhet kommer lämna tillbaka 55lw650w. Surt som attan. Hade det inte varit för cloudingen hade jag varit nöjd. Mailade LG lite bilder och undrade vad de tyckte jag skulle göra. De menade att jag skulle kontakta affären och byta. Problemet är att jag redan gjort det en gång. Det blev inte bättre. En tredje tv hjälper nog föga.
Det sura är att jag fick tv:n för 14995 kr, vilket är ett bra pris. Men jag betalar inte så mycket pengar för att störa mig på clouding. Tycker att jag har väldigt mycket clouding mot vad flera andra på forumet rapporterar om. Hade jag haft något litet i ett hörn, fine. Men jag har clouding i alla hörn, samt lite flammigt i mitten, inte ok.
Därför kommer jag "chansa" på 55lw450w. Kanske samma clouding (eller inte), men har åtminstone betalat ca 3000 kr mindre. Dessutom har jag egentligen ingen användning av smart tv funktionerna.
Köpte ett slimfäste till min tv, som dessvärre nog inte fungerar med 450 modellen. Hade det funnits vinklade rgb kontakter hade det fungerat, men det verkar inte finnas. Använder alltså nintendo wii, därav rgb/komponent.
/Mange
Postad 28 November 2011 - 21:41
Postad 28 November 2011 - 21:46
Redigerat av -Danne-, 29 November 2011 - 11:28.
Postad 28 November 2011 - 21:46
Tack för infon.
Anledningen att jag undrar är att jag med stor sannolikhet kommer lämna tillbaka 55lw650w. Surt som attan. Hade det inte varit för cloudingen hade jag varit nöjd. Mailade LG lite bilder och undrade vad de tyckte jag skulle göra. De menade att jag skulle kontakta affären och byta. Problemet är att jag redan gjort det en gång. Det blev inte bättre. En tredje tv hjälper nog föga.
Det sura är att jag fick tv:n för 14995 kr, vilket är ett bra pris. Men jag betalar inte så mycket pengar för att störa mig på clouding. Tycker att jag har väldigt mycket clouding mot vad flera andra på forumet rapporterar om. Hade jag haft något litet i ett hörn, fine. Men jag har clouding i alla hörn, samt lite flammigt i mitten, inte ok.
Därför kommer jag "chansa" på 55lw450w. Kanske samma clouding (eller inte), men har åtminstone betalat ca 3000 kr mindre. Dessutom har jag egentligen ingen användning av smart tv funktionerna.
Köpte ett slimfäste till min tv, som dessvärre nog inte fungerar med 450 modellen. Hade det funnits vinklade rgb kontakter hade det fungerat, men det verkar inte finnas. Använder alltså nintendo wii, därav rgb/komponent.
/Mange
Är du rädd för clouding kan jag rekomendera philips 7606T, Har ALDRIG sett mindre clouding på någon EDGE LED och mer eller mindre samtilga recenssioner bekräftar att denna Tv är helt fri från clouding. Det närmsta jag kommer clouding är i vänster nedre hörn, och det är rent löjligt att kalla för clouding, du kan själv kolla bilderna någon post upp, MvH.
Postad 28 November 2011 - 22:05
Är du rädd för clouding kan jag rekomendera philips 7606T, Har ALDRIG sett mindre clouding på någon EDGE LED och mer eller mindre samtilga recenssioner bekräftar att denna Tv är helt fri från clouding. Det närmsta jag kommer clouding är i vänster nedre hörn, och det är rent löjligt att kalla för clouding, du kan själv kolla bilderna någon post upp, MvH.
Såg dina bilder och blev imponerad av att den var "molnfri". Dessvärre är den tv:n slut på både EG och NoN. Sen kanske jag inte är riktigt nöjd med att den är åt det silvriga hållet.
Men philipsen är ett ev köp. Kanske som sagt chansar på 55lw450n först.
/Mange
Redigerat av magnus76, 28 November 2011 - 22:12.
Postad 28 November 2011 - 22:12
Magnus< jag tycker din tv har alldeles för mycket bleeding! Jag har en 550 och satt min bakrundsbelysning på 30. Hur mycket har du din på?
Måste klarlägga att jag tog bilderna när tv:n var utan signal. Då spelar nog inga inställningar någon roll. Så molnigt som mina bilder visar är det ju inte när jag tittar på något. Jag kanske har en accepterad clouding under visning, men det känns ändå fel att den utan signal är så molnig. Framförallt när man sett andra likadana med knappt synlig clouding vid utan signal.
Känns ju inte så bra eftersom clouding kan förvärras med tiden.
När man tex går in på inställningar eller går in på smart tv lyser bilden upp i full styrka, oavsett vad den är inställd på. i väntan på att webben ska starta cloudar den ordentligt eftersom bilden krämar på för fullt.
/Mange
Postad 28 November 2011 - 22:58
Lustigt att 7606 (eller 7000 serien) inte har en egen tråd, eller hittar jag bara inte den när jag söker?
/f
Postad 28 November 2011 - 23:09
Mycket spännande det här med Philips 7606, måste åka och jämföra den mot lw550 någon dag, när jag har tid !!
Lustigt att 7606 (eller 7000 serien) inte har en egen tråd, eller hittar jag bara inte den när jag söker?
/f
https://www.minhembi...howtopic=280080
https://www.minhembi...howtopic=282304
Postad 29 November 2011 - 11:41
Tack för infon.
/Mange
USB:n sitter på sidan. Annars hade det ju vart ett helsicke med firmware upgrades när den sitter väggen. Men det blir nog inte helt lätt att pilla in en sticka ändå eftersom sidoingångarna sitter en bra bit in:)
Min 55lw450n är f.ö. lika "molnig" vid ingen signal som bilderna som visas ovan.
Nu har förresten netonnet sänkt även 47lw450n med 2000kr.
Redigerat av tekarn, 29 November 2011 - 11:41.
Postad 29 November 2011 - 11:51
Hm, lite lotteri när det gäller att få ett bra exemplar här verkar det som. Jag tänkte dock köpa nån av 55" modellerna med absoluta största vikten på att det är passiv 3D.
Hade egentligen bestämt mig för 550w då den har Smartfunktioner, men nu ser jag att priset på 450n har gått ner ganska markant (på Netonnet iaf). Min tanke är i så fall att köra 450n och köpa till LG´s hemmabiosystem med 3D Bluray med SmartTV. Då får jag fortfarande tillgång till smartfunktionerna och DLNA mm.
Är 450n en tillräckligt kompetent TV eller "måste" man upp på 550w?
Har 450n audion return i sin HDMI?
Visst, det är lockande med 550w då man kan köra remoten via smartphone och internet, men nu får man nästan hemmabiosystemet "på köpet" med tanke på prisskillnaden mellan 450n och 550w.
Vad tror ni?
Mvh / H
LG 3d-hemmabio har ju alla stöd för remote-appen också? Dessutom klarar deras mediaspelare DTS, till skillnad från tv:n. Ang audio return vet jag inte. Audio return-ingången på hemmabion är "tänd" sen jag kopplade in 55lw450n, men jag har inte fått tv:n att skicka nåt ljud...men det kan ju vara jag som felar.
Postad 29 November 2011 - 12:19
Kontentan är att jag tycker att min tv har mindre blödningar en de andra LCD vi har i huset.
Postad 29 November 2011 - 17:40
Pratade med en säljare och han trodde inte det var lönt att prova en tredje likadan tv. Förmodligen är det ingen skillnad på clouding.
/Mange
Postad 29 November 2011 - 17:43
Postad 29 November 2011 - 18:17
Är du rÄdd för clouding kan jag rekomendera philips 7606T, Har ALDRIG sett mindre clouding på någon EDGE LED och mer eller mindre samtilga recenssioner bekrÄftar att denna Tv Är helt fri från clouding. Det nÄrmsta jag kommer clouding Är i vÄnster nedre hörn, och det Är rent löjligt att kalla för clouding, du kan sjÄlv kolla bilderna någon post upp, MvH.
Skillnaden Är att du har tagit bilder på TV'n nÄr du har signal. Du Är ju inne i nån meny?
Jag tog 2 bilder på min 550W, tagit dessa med iPhonen så kvaliten är ju inte den bästa i mörkret men ni borde få ett hum om hur det ser ut.
Första är när jag startar webläsaren, vet inte om det syns men när de lilla prickarna snurrar så blir det lite clouding av dessa på sidorna såg jag.
bild 2.JPG 1.57MB
13 Antal nerladdningarDenna bilden är utan signal.
bild.JPG 1.41MB
16 Antal nerladdningar
Postad 29 November 2011 - 18:36
Jag tog iof mina kort med en "riktig" kamera, så min clouding kanske blir som din om jag fotar med mobilen?
Mår kanske mindre dåligt av clouding om själva tv:n är billigare??
/Mange
Redigerat av magnus76, 29 November 2011 - 18:46.
Postad 29 November 2011 - 19:08
/Mange
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Värt att byta min TV?
5 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler