Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1299 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2014 - 15:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Fast unlocator är gratis på obestämd tid. Dessutom finns de i Köpenhamn. Också mycket enkelt att byta region. Enda haken är att man måste starta om de enheter som man vill det ska slå igenom på.

Kommenterar mig själv:
Unlocator går snart ur beta. Man uppmanas att ändra till deras nya dns-tjänst som ska finnas utlokaliserade i världen och inte bara i USA. Då kommer det att gå snabbare samt att man nu slipper att starta sina enheter. På Apple TV ska det nu räcka att gå till hemskärmen och starta Netflix på nytt efter att man har bytt region från valfri webläsare som sitter på samma externa ip-adress.
Ska testa detta ikväll.

Postad 27 February 2014 - 16:16

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0

Kommenterar mig själv:
Unlocator går snart ur beta. Man uppmanas att ändra till deras nya dns-tjänst som ska finnas utlokaliserade i världen och inte bara i USA. Då kommer det att gå snabbare samt att man nu slipper att starta sina enheter. På Apple TV ska det nu räcka att gå till hemskärmen och starta Netflix på nytt efter att man har bytt region från valfri webläsare som sitter på samma externa ip-adress.
Ska testa detta ikväll.

Jag som vill skaffa Unlocator och inte vet hur jag gör, hur gör jag?

Postad 28 February 2014 - 12:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag som vill skaffa Unlocator och inte vet hur jag gör, hur gör jag?

https://unlocator.com/
Kan tillägga att gårdagens test utföll till belåtenhet. Med den nya dnsen behöver man inte starta om sina enheter när man bytt region via webläsaren. Funkar klockrent och är dessutom nu snabbare. Fortfarande gratis, men blir betaltjänst snart.

Postad 28 February 2014 - 14:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

En besvikelse var därtill att livestream ej finns på ATV utan det är endast redan sända program som kan ses. Lite märkligt då livestream finns på iPad/iPhone.

Nästa lilla besvikelse är att Livestream inte funkar via Airplay så ska man se tex TV7 så får man sitta där med paddan! Får väl vara nöjd med katalogmaterialet och ungarna tycker det är skoj att ha TV4s barnprogram på ATVn som lite omväxling till Netflix.

Postad 17 March 2014 - 14:37

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har en Apple tv 3 och tänkte börja testa streama musik via airplay tex spotify från den till en DAC ( typ Dacmagic 100) och sen in i Naim stereon.
Några nackdelar? Jag behöver väl inte ha på tv,n för att det ska funka?
Eller bör jag satsa på någon dedikerad nätverksspelare? har kollat lite på tex Denon dnp-720ae

Postad 17 March 2014 - 15:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har en Apple tv 3 och tänkte börja testa streama musik via airplay tex spotify från den till en DAC ( typ Dacmagic 100) och sen in i Naim stereon.
Några nackdelar? Jag behöver väl inte ha på tv,n för att det ska funka?
Eller bör jag satsa på någon dedikerad nätverksspelare? har kollat lite på tex Denon dnp-720ae

Nej, TVn behöver inte vara på och AirPlay funkar alltid oavsett bild.

Postad 19 March 2014 - 22:40

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Av någon anledning skickar plötsligt min atv bara 2 kanal pcm till recivern, trots då program i DD 5.1
Recivern funkar som den ska i övrigt, iaf med min bluray spelare.

Någon som varit med om något liknande?

Kan inte svära på om problemet kanske inte ligger hos netflix, då det egentligen bara är det jag använder.

Postad 19 March 2014 - 22:54

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Av någon anledning skickar plötsligt min atv bara 2 kanal pcm till recivern, trots då program i DD 5.1

Kan inte svära på om problemet kanske inte ligger hos netflix, då det egentligen bara är det jag använder.

Har du i ATV-inställningarna:
Dolby Digital: (ej auto)
Ljud ut: 16 bitar

?

Redigerat av testsmurf, 19 March 2014 - 22:54.

Postad 19 March 2014 - 23:02

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Hade båda på auto, ändra enligt ditt förslag men det gjorde ingen skillnad. Finns det andra gratis DD på atv för att utesluta netflix problem?

Postad 19 March 2014 - 23:03

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Yes, du kan gå in och lyssna på valfri konsert på iTunes-festival appen. Dom är inspelade i DD

Postad 19 March 2014 - 23:10

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Och då funkar DD! Antar att problemet ligger hos netflix då.

Körde för övrigt en DD demo på youtub appen, det blev dock bara pcm....

Yes, du kan gå in och lyssna på valfri konsert på iTunes-festival appen. Dom är inspelade i DD

Tack ! :)

Postad 19 March 2014 - 23:11

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Bra, då kan du förmodligen sluta felsöka :) tror inte du kan ställa ljudinställningar för Netflix någonstans..
Ja jag har nog aldrig haft DD i youtube-appen, men jag kör den mest via airplay från mobilen i vilket fall..

Postad 21 March 2014 - 21:51

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Kanske är det min atv ändå

https://discussions....tart=0&tstart=0

Postad 28 March 2014 - 05:39

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Samma problem hos mig, något som hänt under den senaste tiden, inget 5.1 ljud i netflix när man kör direkt i Atv'n bara genom AirPlay med paddan.

Postad 28 March 2014 - 08:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Vilken tjänst är bäst? Unlocator eller Unblock US?

Postad 28 March 2014 - 09:30

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Enligt mig Unblock-US. Mycket stabilare och sedan finns en iOS app som låter dig byta Netflix-region samt söka på alla Netflix-regioner efter specifika filmer och serier.

Vilken tjänst är bäst? Unlocator eller Unblock US?

Postad 28 March 2014 - 10:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Hm, under en tid nu står det inte längre Super HD utan bara HD på titlarna på Netflix, oavsett region. Använder Unblock. Märker väl ingen direkt kvalitetsskillnad, men ändå. Har det här hänt hos någon annan?

Postad 28 March 2014 - 11:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hm, under en tid nu står det inte längre Super HD utan bara HD på titlarna på Netflix, oavsett region. Använder Unblock. Märker väl ingen direkt kvalitetsskillnad, men ändå. Har det här hänt hos någon annan?

upplever inte dessa problem själv testade precis windows 8 appen och den visar super hd ... Men i ipaden visar hd och det är helt normalt för alla enheter har inte stöd för det..

Postad 28 March 2014 - 11:26

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

upplever inte dessa problem själv testade precis windows 8 appen och den visar super hd ... Men i ipaden visar hd och det är helt normalt för alla enheter har inte stöd för det..

Men ATV har stöd och det har fungerat utan problem sedan lanseringen. Nåväl, det löser sig nog — och annars är det inga problem.

Postad 28 March 2014 - 11:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Men ATV har stöd och det har fungerat utan problem sedan lanseringen. Nåväl, det löser sig nog — och annars är det inga problem.

ja atv 3 har stöd för det skall testa ikväll om det funkar..

Postad 28 March 2014 - 14:24

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
SuperHD loggan försvann iom senaste ATV uppdateringen för någon vecka sedan. Vet inte varför men med testklippet kan jag bekräfta att det är samma bitrate som tidigare man kan komma upp i, alltså ingen försämring av bilden.

Postad 28 March 2014 - 17:33

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

SuperHD loggan försvann iom senaste ATV uppdateringen för någon vecka sedan. Vet inte varför men med testklippet kan jag bekräfta att det är samma bitrate som tidigare man kan komma upp i, alltså ingen försämring av bilden.

Jag förstår, och jag har inte heller märkt av någon kvalitetsskillnad. Bra att få bekräftat att det är så också. Tack!

Postad 06 April 2014 - 07:20

snullebull
  • snullebull
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag hittade detta angående avsaknaden av 5.1 ljud i Netflix.

https://discussions....rt=120&tstart=0

Jag nedgraderade min Apple TV till version 5.3. Tyvärr försvann TV 4 play, men 5.1 ljudet funkar nu i Netflix.

Postad 06 April 2014 - 08:53

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 1

Jag nedgraderade min Apple TV till version 5.3. Tyvärr försvann TV 4 play, men 5.1 ljudet funkar nu i Netflix.

Skulle du vilja berätta hur jag gör det?

Postad 06 April 2014 - 09:21

snullebull
  • snullebull
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Skulle du vilja berätta hur jag gör det?

Det går inte nedgradera alla. Om den är för ny funkar det tydligen inte (men jag har inte provat). Om det står A1427 på undersidan av Apple TV:n går det bra (mycket liten text).
Det krävs att man har en micro usb + dator med iTunes + firmware.
Ladda ner firmware på: http://appldnld.appl...09_Restore.ipsw
(alt http://ipswdownloade...-ipsw-files.php)
OBS! Alla inställningar som är gjorda på Apple TV:n kommer rensas.

Koppla ur strömmen från Apple TV:n och koppla in den i datorn mha micro USB. Jag var tvungen att dra ut hdmi-kabeln från Apple TV:n. USB-kontakten sitter precis under htmi-uttagen.
Start iTunes och koppla in strömmen till Apple TV:n. Eftersom stund kommer val om återställning att start i iTunes.
Håll nere shift (eller option på Mac) och klicka på återställ och välj sedan den nedladdade firmware filen och starta återställningen.
När den är färdig koppla ur strömmen och usb och koppla in hdmi + strömmen.

Jag testade att nedgradera till nyare versioner än 5.3, men det gick inte. Den vägrade.

Gissningsvis är det så att man bara kan nedgradera till den första versionen som Apple TV:n hade från början, dvs modell A1427 till version 5.3 och den nyare A1469 till version 6.0.2.

Redigerat av snullebull, 06 April 2014 - 09:57.

Postad 06 April 2014 - 12:38

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Tack!

Postad 09 April 2014 - 20:51

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ett mycket irriterande problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med..

När jag streamar film från datorn (mac) eller ifrån min iphone 5s till min apple tv 3 gen så bryts ofta filmen flera gånger om, dvs apple tv bryter streamingen och ställer sig i den senaste menyn jag var inne på och filmen fortsätter automatiskt på iphonen eller datorn (beroende på vilken källa jag streamar ifrån)

Jag testat och köra apple tv:n via wifi och via kabel från routern men samma sak händer ändå.. filmen fungerar kanske 10-15 min och sen bryts det. Streamar jag direkt till telefonen eller till datorn och tittar på filmen där så fungerar det klockrent, allt flyter på som det skall.

Jag hoppas att någon kan förklara vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?

Mvh Mats

Postad 10 April 2014 - 07:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har ett mycket irriterande problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med..

När jag streamar film från datorn (mac) eller ifrån min iphone 5s till min apple tv 3 gen så bryts ofta filmen flera gånger om, dvs apple tv bryter streamingen och ställer sig i den senaste menyn jag var inne på och filmen fortsätter automatiskt på iphonen eller datorn (beroende på vilken källa jag streamar ifrån)

Jag testat och köra apple tv:n via wifi och via kabel från routern men samma sak händer ändå.. filmen fungerar kanske 10-15 min och sen bryts det. Streamar jag direkt till telefonen eller till datorn och tittar på filmen där så fungerar det klockrent, allt flyter på som det skall.

Mvh Mats

Jag råkar också ut för samma problem ibland. Brukar bero på dålig täckning för wifi till Apple TVn. Den är extremt känslig och verkar behöva alla pinnar vita för att den ska funka. Ofta hittar inte ipaden atvn heller, dvs Airplay ikonen kommer inte upp.
Kan också bero på dålig internetanslutning, ty trots att streamingen sker direkt mellan enheterna så behövs extern koppling för att verifiera rättigheter och sådana saker. Har nu Adsl och det dippar extremt när jag streamar på ATVn.

Redigerat av agpath, 10 April 2014 - 07:14.

Postad 10 April 2014 - 15:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hej,

Mvh Mats

Om du har otur kan det var routern som strular alla funkar inte så bra med airplay ...

Postad 10 April 2014 - 17:12

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej agpath och jimjans

Körde en runda inom elgiganten och fick förklarat för mig att det troligtvis är routern som strular.. Förklaringen var att routern är begränsad i sin hastighet och klarar inte av och driva filmen därav lägger den av/tappar kontakten.. För en som inte kan ett smack av det hela köpte en ny bättre router och nu fungerar det klockrent.

Tack för era svar!

// Mats

Postad 10 April 2014 - 17:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Bra att allt löste sig..

Postad 13 April 2014 - 07:01

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Själv så kör jag alla filmer 1080p via Air hd server så finns ingen mening för mig att jail breaka den Apple TV3

Postad 14 April 2014 - 10:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att Airplay inte funkar med SVT Plays livestream sedan i fredags eller så? Symbolen finns och det kopplar upp, men sedan blir det felmeddelande på Apple TVn. Arkivprogram från SVT Play funkar dock med Airplay.
Har testat med 2 ipad och en iphone med samma resultat.

Redigerat av agpath, 14 April 2014 - 10:20.

Postad 14 April 2014 - 10:25

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att Airplay inte funkar med SVT Plays livestream sedan i fredags eller så? Symbolen finns och det kopplar upp, men sedan blir det felmeddelande på Apple TVn. Arkivprogram från SVT Play funkar dock med Airplay.
Har testat med 2 ipad och en iphone med samma resultat.

Nej, det fungerar hos mig. I alla fall på de sändningar det står LIVE på just nu.

/Fredrik

/Fredrik

Postad 14 April 2014 - 10:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nej, det fungerar hos mig. I alla fall på de sändningar det står LIVE på just nu.

/Fredrik

/Fredrik

Kan tillägga att det är Barnkanalen som vi kör och det har inte funkat.

Postad 14 April 2014 - 10:30

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Kan tillägga att det är Barnkanalen som vi kör och det har inte funkat.

Är inga problem med den heller, testade varenda kanal nu via iphone 5s.

/Fredrik

Postad 14 April 2014 - 10:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Är inga problem med den heller, testade varenda kanal nu via iphone 5s.

/Fredrik

Får testa igen ikväll, det funkade i förra veckan...

Postad 14 April 2014 - 10:42

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

det funkade i förra veckan...

Ok

Postad 14 April 2014 - 10:49

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hade problem igår att starta upp livestreamingen av Masters Golf från SVTplay. FIck felmeddelande flera gånger och provade 2 appltv i hemmet. Efter ett antal försök startade sändningen.. skumt. Provade 2 Ipads och 1 Iphone 5S. Startade inte sändningen i "barnkanalen"?

Postad 14 April 2014 - 10:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hade problem igår att starta upp livestreamingen av Masters Golf från SVTplay. FIck felmeddelande flera gånger och provade 2 appltv i hemmet. Efter ett antal försök startade sändningen.. skumt. Provade 2 Ipads och 1 Iphone 5S. Startade inte sändningen i "barnkanalen"?

Precis, symbolen snurrar ett tag och sedan blir det felmeddelande om att man ska försöka senare.

Postad 15 April 2014 - 11:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Precis, symbolen snurrar ett tag och sedan blir det felmeddelande om att man ska försöka senare.

Funderar på om det kan ha att göra med unlocators dns? Detta har dock funkat förut.

Postad 18 April 2014 - 18:51

Unregisteredf4c42dd1
  • Unregisteredf4c42dd1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Verkar inte vara ensam med 5.1 dolby problemet iaf. Har felsökt allt, o det funkar ju på extern film/iTunes festival osv men inte netflix.

Nån som hört om någon fix är pågång för detta?

Postad 18 April 2014 - 19:33

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Verkar inte vara ensam med 5.1 dolby problemet iaf. Har felsökt allt, o det funkar ju på extern film/iTunes festival osv men inte netflix.

Nån som hört om någon fix är pågång för detta?

chattade med netflix om detta och dom visste om problemet och jobbade på det. En fix skulle tydligen komma inom kort.

Postad 22 April 2014 - 22:14

snullebull
  • snullebull
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 1
Efter uppdateringen som precis släpptes (6.1.1) funkar nu 5.1 ljudet i Netflix. Äntligen!

Postad 23 April 2014 - 07:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen som precis släpptes (6.1.1) funkar nu 5.1 ljudet i Netflix. Äntligen!

6.1.1 verkar mest vara säkerhetsrelaterat. Har inte installerat den ännu, men hoppas på att det löser Airplay-strulet med SVT Play livestream.

Postad 23 April 2014 - 15:40

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Funkar här med nu, Äntligen!

Postad 24 April 2014 - 13:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

6.1.1 verkar mest vara säkerhetsrelaterat. Har inte installerat den ännu, men hoppas på att det löser Airplay-strulet med SVT Play livestream.

Fortfarande ingen livestream!

Redigerat av agpath, 24 April 2014 - 13:53.

Postad 24 April 2014 - 14:05

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Jäkligt konstigt problem du har. Här fungerar SVT Play finfint utan något krångel och har så gjort sedan jag införskaffade min ATV3 runt årsskiftet. Kör du trådlöst till ATV:n? Kan det vara din router som jävlas?

Jag är än så länge fantastiskt nöjd med min Apple TV som jag köpte trots att jag tvivlade starkt på att jag kommer använda den speciellt mycket. Men tack vare SVT Play, Netflix och Beamer på datorn så kan jag ju bara erkänna att ATV:n används dagligen här hemma och jag förstår inte nu hur jag kunde klara mig utan den tidigare. :)

Postad 24 April 2014 - 14:07

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Jäkligt konstigt problem du har. Här fungerar SVT Play finfint utan något krångel och har så gjort sedan jag införskaffade min ATV3 runt årsskiftet. Kör du trådlöst till ATV:n? Kan det vara din router som jävlas? :)

Fungerar SVT Play Live för dig? dvs kanalerna som visas direkt efter tablå, inte bara playutbudet som man kan välja att titta på i efterhand.

Postad 24 April 2014 - 14:32

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Fungerar SVT Play Live för dig? dvs kanalerna som visas direkt efter tablå, inte bara playutbudet som man kan välja att titta på i efterhand.

Testade precis och det fungerade bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.