Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Iphone 5***

1333 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,08 (38) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,4 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 25 oktober 2012 - 23:14

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Tänkte på en sak, Imessage går väl via 3g om jag förstått rätt?! och isf hur mycket data drar ett sms ca? har fri surf så inte för den skullen, utan skulle va roligt att veta :)

Detta kanske va lite OT iofs, men rör ju lite ip5 iaf hehe

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 25 oktober 2012 - 23:15.

Postad 26 oktober 2012 - 04:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Vad menar du? Jag lägger iPhonen 5 cm från routern. Kan du inte läsa eller förstå vad du läser så finns det väl ingen anledning att är här överhuvud! Återgå du till till ditt lego. Jag har fått de svar jag ville ha.

What ever...lycka till i framtiden att vara otrevlig.

Tänkte på en sak, Imessage går väl via 3g om jag förstått rätt?! och isf hur mycket data drar ett sms ca? har fri surf så inte för den skullen, utan skulle va roligt att veta :)

Detta kanske va lite OT iofs, men rör ju lite ip5 iaf hehe

Kan inte vara större än några Kb om det bara är lite text.

Redigerat av lappen71, 26 oktober 2012 - 04:25.

Postad 26 oktober 2012 - 09:57

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Någon med WiFi-problem som lyckats få sin iPhone 5 utbytt?

Jag fick min telefon på releasedagen och enl mac-adressen på telefonen så är den tillverkad första tillverkningsveckan och har apples egna wifi-chip (ist för intels) som enl div källor på internet har olika problem med WiFi. För mig är WiFi-problemen av den karaktär att jag har orimligt låga hastigheter. Jämför jag sida vid sida med exvis iphone 4S el iPad3 är det mycket långsammare hastighet på iPhone5 när jag laddar ner större filer. Det märks inte speciellt när jag surfar, men däremot när jag exvis tar ner filer som är ett antal Mb via Dropbox. Det syns konstigt nog inte när man testar med bredbandskollen, men vad jag förstår är det inte säkert det syns i sånna test beroende på testtekniken bakom.

Tänkte försöka få en ny via Telia, där jag köpte den.

Postad 26 oktober 2012 - 11:12

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen!

Om det är av intresse så har jag en Airport Extreme (5:e gen) som router.

Postad 26 oktober 2012 - 11:50

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Någon med WiFi-problem som lyckats få sin iPhone 5 utbytt?

Jag fick min telefon på releasedagen och enl mac-adressen på telefonen så är den tillverkad första tillverkningsveckan och har apples egna wifi-chip (ist för intels) som enl div källor på internet har olika problem med WiFi. För mig är WiFi-problemen av den karaktär att jag har orimligt låga hastigheter. Jämför jag sida vid sida med exvis iphone 4S el iPad3 är det mycket långsammare hastighet på iPhone5 när jag laddar ner större filer. Det märks inte speciellt när jag surfar, men däremot när jag exvis tar ner filer som är ett antal Mb via Dropbox. Det syns konstigt nog inte när man testar med bredbandskollen, men vad jag förstår är det inte säkert det syns i sånna test beroende på testtekniken bakom.

Tänkte försöka få en ny via Telia, där jag köpte den.

Har du läst mina tidigare inlägg? Jag hade ju sjuka problem med wifi att den sluta ladda data efter en stund. "löste" problemet så länge med att ändra routern till WAP/TKIP ist för WAP2/AES. Nu funkar det iaf, dock inte alls i samma hastigheter då det går på G nätet ist för N nätet.

Detta ser jag som en temporär lösning tills Apple fixat detta stora problem. Har även följt tråden på apples egna forum där detta är rätt så omfattande faktiskt. Men enligt den nya uppdateringen som ska komma 6.0.1 så ska en fix för wifi finnas med, Står iofs inte vilken av wifi buggarna som ska åtgärdas men hoppas på det bästa då många har problem med WAP2, vissa kan ju inte ens slå på wifi tex utan den menyn e helt grå.

Så jag väntar på den uppdateringen och ser ifall problemet löser sig. Annars så funderar jag på ett byte, vilket iofs inte garanterar nått om man följt den amerikanska apple tråden. Men enligt mig ska man inte kompromissa och köra på G ist för N då det går mycket långsamare och man har ju ändå betalat bra för att saker SKA funka så som det är tänkt.

Vilken mac adress har du? Jag har 98:FE osv

Postad 26 oktober 2012 - 11:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Har också 98:FE och min wifi funkar fint med både N och G.

Postad 26 oktober 2012 - 12:04

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Har du läst mina tidigare inlägg? Jag hade ju sjuka problem med wifi att den sluta ladda data efter en stund. "löste" problemet så länge med att ändra routern till WAP/TKIP ist för WAP2/AES. Nu funkar det iaf, dock inte alls i samma hastigheter då det går på G nätet ist för N nätet.

Detta ser jag som en temporär lösning tills Apple fixat detta stora problem. Har även följt tråden på apples egna forum där detta är rätt så omfattande faktiskt. Men enligt den nya uppdateringen som ska komma 6.0.1 så ska en fix för wifi finnas med, Står iofs inte vilken av wifi buggarna som ska åtgärdas men hoppas på det bästa då många har problem med WAP2, vissa kan ju inte ens slå på wifi tex utan den menyn e helt grå.

Så jag väntar på den uppdateringen och ser ifall problemet löser sig. Annars så funderar jag på ett byte, vilket iofs inte garanterar nått om man följt den amerikanska apple tråden. Men enligt mig ska man inte kompromissa och köra på G ist för N då det går mycket långsamare och man har ju ändå betalat bra för att saker SKA funka så som det är tänkt.

Vilken mac adress har du? Jag har 98:FE osv

Jo, glömde skriva att jag provat ändra till TKIP-kryptering, men utan någon märkbar förbättring. Samma sak med öppna nätverk, och EAP-TLS-kryptering via certifikat.
Låter ju hoppfullt med iOS 6.0.1, men återstår ju se om det löser problemet som ev är hårdvarurelaterat. Att Apple iaf i USA tillåtit folk byta ut sina WiFi-problematiska telefoner går ju tolka som att de inte ser det som lösbart med mjukvara.

Min mac-adress börjar med 68:96, produktionsvecka 32. Wifi-chiptillverkare Apple Inc.

Om någon annan undrar kan ni ta reda på chiptillverkare här: http://www.hwaddress.com (klistra in macadressen, det som heter wifi-adress under "om" i inställningar)
Och med serienummer ta reda på tillverkningsvecka här: http://www.chipmunk....applemodel.html

Redigerat av Pax81, 26 oktober 2012 - 12:04.

Postad 26 oktober 2012 - 12:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Apple inc är mitt chip och den är producerad vecka 36. Ska prova lite speedtest hemma sen. Nu har jag iofs ingen 4/4S att jämföra med men jag kan posta lite resultat iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 oktober 2012 - 12:17.

Postad 26 oktober 2012 - 12:33

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Apple inc är mitt chip och den är producerad vecka 36. Ska prova lite speedtest hemma sen. Nu har jag iofs ingen 4/4S att jämföra med men jag kan posta lite resultat iaf.

Speedtest avslöjar inte problemet för mig. Det är ffa synligt när jag laddar ner stora filer från dropbox eller box.net . Då går det väldigt trögt (tom en iPod touch 3g tankar mycket snabbare), och PDF-expert som jag använder för att synka stora pdf-filsbibliotek kraschar efter att ha försökt sega ner filer. Om du har möjlighet, testa ladda ner en fil på kanske 10mb eller större från dropbox? Går kanske i 10x högre hastighet på ipad, ipod.

Postad 26 oktober 2012 - 13:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ok kan prova. Jag laddar aldrig ner stora filer till min iphone så kanske därför jag inte märkt problemet. Jag ska prova när jag får tid.

Postad 26 oktober 2012 - 15:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Har också 98:FE och min wifi funkar fint med både N och G.

Kan va så att det funkar helt olika med olika routrar osv. Men slår inte fast att det bara handlar om ett FW problem. Lär ju visa sig med nästa ios uppdatering. Min funkar ju med N i ett par min innan det slutar att fungera, så att det är nått fel med ios6 på vissa enheter med vissa routrar med WAP2/AES är ju ganska så uppenbart.

Jo, glömde skriva att jag provat ändra till TKIP-kryptering, men utan någon märkbar förbättring. Samma sak med öppna nätverk, och EAP-TLS-kryptering via certifikat.
Låter ju hoppfullt med iOS 6.0.1, men återstår ju se om det löser problemet som ev är hårdvarurelaterat. Att Apple iaf i USA tillåtit folk byta ut sina WiFi-problematiska telefoner går ju tolka som att de inte ser det som lösbart med mjukvara.

Min mac-adress börjar med 68:96, produktionsvecka 32. Wifi-chiptillverkare Apple Inc.

Om någon annan undrar kan ni ta reda på chiptillverkare här: http://www.hwaddress.com (klistra in macadressen, det som heter wifi-adress under "om" i inställningar)
Och med serienummer ta reda på tillverkningsvecka här: http://www.chipmunk....applemodel.html

Kollade min oxå och den är tillverkad v.35 och Wifi-chiptillverkare är Apple Inc.
Hoppas verkligen att det bara är ett FW problem och inte hårdvarurelaterat. Men lär ju visa sig med nästa FW.
Kör ju min Apple tv via wifi som oxå får ta stryk i hastighet iom att jag måste köra på G för att mobilen ska funka :(

Postad 26 oktober 2012 - 16:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
Konstigt inlägg...borttaget

Redigerat av La Cucaracha, 26 oktober 2012 - 16:12.

Postad 27 oktober 2012 - 09:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Speedtest avslöjar inte problemet för mig. Det är ffa synligt när jag laddar ner stora filer från dropbox eller box.net . Då går det väldigt trögt (tom en iPod touch 3g tankar mycket snabbare), och PDF-expert som jag använder för att synka stora pdf-filsbibliotek kraschar efter att ha försökt sega ner filer. Om du har möjlighet, testa ladda ner en fil på kanske 10mb eller större från dropbox? Går kanske i 10x högre hastighet på ipad, ipod.

Testade ladda ner en PDF på 32MB i Dropbox. Det tog ca 9 minuter. Ingen krasch. Går fint att läsa dokumentet. Slö hastighet men det beror nog på dropbox.
Enligt BBK så får jag: 33Mbit ner, 34Mbit upp
Enligt speedtest så får jag: 32Mbit ner, 34Mbit upp.
Det är nog max vad telefonen klarar av gissar jag på.

Eller så är det max för miljön min router finns i :) Svårt att säga. Det är full tillräckligt för en telefon tycker jag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 oktober 2012 - 10:11.

Postad 27 oktober 2012 - 10:35

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Testade ladda ner en PDF på 32MB i Dropbox. Det tog ca 9 minuter. Ingen krasch. Går fint att läsa dokumentet. Slö hastighet men det beror nog på dropbox.
Enligt BBK så får jag: 33Mbit ner, 34Mbit upp
Enligt speedtest så får jag: 32Mbit ner, 34Mbit upp.
Det är nog max vad telefonen klarar av gissar jag på.

Eller så är det max för miljön min router finns i :) Svårt att säga. Det är full tillräckligt för en telefon tycker jag.

Då har du samma problem som jag. För mig tog en 32Mb stor fil 42s att ladda ner på en iPad3, och 57s på en iPod 3gen - från Dropbox. På min iPhone5 hade den efter ca 3 min hunnit 1/3, så ungefär som för dig (efter 3min tappade den WiFi. Uppenbart fungerar det inte som det ska med wifi-hastigheten. Och det är inte router eller krypteringsberoende. Och BBK och Speedtest testar på ngt vis inte verkliga förhållanden (förmodligen ngn form av burst speed)

För mig är det inte okej med dom här hastigheterna, ska undersöka möjligheten få den utbytt, alt vänta se om ios 6.0.1 fixar det.

Postad 27 oktober 2012 - 10:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jo vi får väl se vad som händer i nästa version. Googlade lite och det verkar som Apple känner till problemet iaf.

https://discussions....714586#19714586

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 oktober 2012 - 11:48.

Postad 28 oktober 2012 - 14:19

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ok kan prova. Jag laddar aldrig ner stora filer till min iphone så kanske därför jag inte märkt problemet. Jag ska prova när jag får tid.

Hur gick det med din batteritid?

Postad 28 oktober 2012 - 21:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hur gick det med din batteritid?

Den är strålande nu. Antagligen var inte batteriet igång riktigt när den var ny. Blev mycket bättre efter ett par dagar.

Postad 01 november 2012 - 08:18

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som upplever att Youtube blivit väldigt segt på iphonen sista tiden. Buffringen går ju i snigelfart både via wifi och 3g vilket ju gör att bilden pausar var tredje sekund. Sjukt irriterande!

Postad 01 november 2012 - 08:29

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som upplever att Youtube blivit väldigt segt på iphonen sista tiden. Buffringen går ju i snigelfart både via wifi och 3g vilket ju gör att bilden pausar var tredje sekund. Sjukt irriterande!

Använder Jasmine och upplever inga problem där. Jasmine i mitt tyckte bättre än Youtube´s egna app.

Men testade Youtube´s egna app en stund och upplevde inga problem alls.

Postad 01 november 2012 - 18:53

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Finns en uppdatering ute för iOS 6.0.1

http://www.redmondpi...e (Redmond Pie)

Postad 01 november 2012 - 21:21

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Hur funkar det att uppdatera trådlöst genom telefonen? Gör den en säkerhetskopia automatiskt och sköter allt sj så den blir som dem är nu? Har ingen säkerhetskopia på icloud då 5gb inte räcker till och tänker inte betala för att få mer space. körde på ios 4 på min ip4 så därför har jag aldrig gjort detta :)

Postad 01 november 2012 - 21:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hur funkar det att uppdatera trådlöst genom telefonen? Gör den en säkerhetskopia automatiskt och sköter allt sj så den blir som dem är nu? Har ingen säkerhetskopia på icloud då 5gb inte räcker till och tänker inte betala för att få mer space. körde på ios 4 på min ip4 så därför har jag aldrig gjort detta :)

Var skulle den lägga den säkerhetskopian tror du om du inte använder iTunes eller iCloud?

Postad 01 november 2012 - 21:45

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
eeeh ja den kanske "sparas" så länge man uppdaterar och inst sen efter uppdateringen men försvinner efter det eftersom jag inte köpt mer gb. Har ju ett icloud konto. Va bara en tanke.

Postad 01 november 2012 - 21:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

eeeh ja den kanske "sparas" så länge man uppdaterar och inst sen efter uppdateringen men försvinner efter det eftersom jag inte köpt mer gb. Har ju ett icloud konto. Va bara en tanke.

Nu finns iCloud av just den anledning att om man inte använder iTunes för säkerhetskopiera så läggs den i molnet.
Men du vet väl att den sparar inte programmen och musiken i iCloud utan bara inställningar och bilderna?

Postad 01 november 2012 - 21:50

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Jo alltså jag vet. Har faktiskt inte satt mig in i icloud nått vidare mycket då jag direkt såg att 5gb inte räckte till och det var ganska dyrt att köpa mer, så stängde av det direkt. Men jag kör en uppdatering via itunes nu ist. Svårare än så ere ju inte ;)

Postad 01 november 2012 - 21:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jo alltså jag vet. Har faktiskt inte satt mig in i icloud nått vidare mycket då jag direkt såg att 5gb inte räckte till och det var ganska dyrt att köpa mer, så stängde av det direkt. Men jag kör en uppdatering via itunes nu ist. Svårare än så ere ju inte ;)

Men hur kan du veta att utrymmet inte räcker till när du inte är så insatt? ;)

Postad 01 november 2012 - 21:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
haha för att när jag inst min nya ip5 så visste jag att det fanns en funktion som hette icloud och tänkte då göra en säkerhetskopia direkt så gick in där i mobilen och då stod det att 5gb inte räckte till och att jag då skulle köpa mer ;)

Postad 01 november 2012 - 21:58

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

haha för att när jag inst min nya ip5 så visste jag att det fanns en funktion som hette icloud och tänkte då göra en säkerhetskopia direkt så gick in där i mobilen och då stod det att 5gb inte räckte till och att jag då skulle köpa mer ;)

Då kan man själv gå in och bestämma vad som inte ska vara med i säkerhetskopian.

Postad 01 november 2012 - 22:03

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Jo jag såg det, men i en säkerhetskopia vill man ju ha med allt så att telefonen blir som den är just nu?!
Men vi kan lämna detta nu, känns lite OT eftersom det egentligen rör ios tråden kanske

Postad 01 november 2012 - 22:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

Jo jag såg det, men i en säkerhetskopia vill man ju ha med allt så att telefonen blir som den är just nu?!
Men vi kan lämna detta nu, känns lite OT eftersom det egentligen rör ios tråden kanske

Ja men det blir den eftersom inställningarna lagras i molnet och programmen som du köpt kan man ladda ner igen.
Än hur som så kan man spara dom viktigaste inställningarna en gång och sen stänga av funktionen.
Då har man alla fall en backup att falla tillbaks på

Postad 01 november 2012 - 22:11

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken hastighet man kan få med WiFi? Har 100 Mbit men lyckas inte mäta upp mer än ca 20 via 5:an. Är det så eller fungerar inte bredbandet?

Kollade hastigheten nu över Wifi och får följande : 46,2mbit/ 8,9mbit och sitter ganska långt ifrån routern.
Låter knepigt om du bara får ut 20mbit.

Jag har 100/10 lina.

Postad 01 november 2012 - 22:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
uppdaterade till 6.0.1 precis och ändrade tillbaka min router till WAP2/AES och får nu ut 30-40 mbit och efter en ca 20 min nu så snurrar det på bra fortfarande. Så Apple kanske fixade till WAP2 problemet nu med wifi. Avvaktar tills imorn för att se om det fortfarande funkar. Men skulle det va fixat nu så skulle jag bli sjukt glad.

Dock läste jag lite snabbt nyss i tråden på Apple att det har löst sig för vissa och för vissa inte på deras ip5.
Så det kan betyda att det fortfarande kan vara hårdvarufel på vissa ip5

Postad 02 november 2012 - 10:25

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Uppdateringen gjorde ingentingt alls för mig, fortfarande WiFi-hastigheter en tiondel av vad dom borde vara.

Redigerat av Pax81, 02 november 2012 - 10:25.

Postad 02 november 2012 - 10:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Kollade hastigheten nu över Wifi och får följande : 46,2mbit/ 8,9mbit och sitter ganska långt ifrån routern.
Låter knepigt om du bara får ut 20mbit.

Jag har 100/10 lina.

Då har du nog ett annat wifi-chip i din telefon än vi har. Över 25Mbit går inte att få min min Iphone 5. Har inte provat 6.0.1. Visste inte ens att den fanns ute förän nu. Får prova den ikväll.

Postad 02 november 2012 - 10:54

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Sedan går det som jag skrivit om tidigare inte att lita på BBK, Speedtest etc, vissa hastighetsdefekter syns inte där, av någon anledning.

Postad 02 november 2012 - 10:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Sedan går det som jag skrivit om tidigare inte att lita på BBK, Speedtest etc, vissa hastighetsdefekter syns inte där, av någon anledning.

Man kan jämföra med andra enheter iaf. Iphone 5 borde rimligtvis vara iaf lika snabb som en ipad 2 över wifi.

Postad 02 november 2012 - 11:15

gorby
  • gorby
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag har också provat hastigheten. Apple-chip, ios 6.0.1, 100/10 telia fiber. Asus rt-n56u som basstation.
2,4GHz: 32/16 med bbk
5GHz: 56/12.

Postad 02 november 2012 - 13:19

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Wifi snurrar på bra fortfarande efter uppdatering till 6.0.1 och nu när jag kör med WPA2 igen.

Har Apple inc chip, 6.0.1, 100/10 lina från tele2 och en D-link 635 router som kör på N och 2.4GHz och mäter nu konstant 35-40 mbit med BBK.
Denna FW verkar ha hjälpt mitt problem med att den sluta ladda data efter några min. Peppar peppar!

Postad 02 november 2012 - 14:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Låter bra. Ska prova ikväll

Postad 02 november 2012 - 15:55

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 2
Var nere på mstore och skulle köpa en lightningkabel - 195kr ville de ha. Ööööh, tänker inte låta Apple knulla mig i röven mer än vad de redan gjort, så kollade upp dealextreme och de har fått in piratkablar, 107kr med frakt för 2 st beställda.

Postad 02 november 2012 - 16:40

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Man kan jämföra med andra enheter iaf. Iphone 5 borde rimligtvis vara iaf lika snabb som en ipad 2 över wifi.

Inte om man jämför med BBK och Speedtest, jämför istället med Dropbox el Box.net.

Wifi snurrar på bra fortfarande efter uppdatering till 6.0.1 och nu när jag kör med WPA2 igen.

Har Apple inc chip, 6.0.1, 100/10 lina från tele2 och en D-link 635 router som kör på N och 2.4GHz och mäter nu konstant 35-40 mbit med BBK.
Denna FW verkar ha hjälpt mitt problem med att den sluta ladda data efter några min. Peppar peppar!

Skulle va intressant se vad du får för relativa hastigheter från Dropbox eller Box.net, där har jag som sagt ca 10ggr långsammare hastighet jmf med andra iOS-enheter. BBK går inte lita på när det gäller dom här WiFi-problemen.

Postad 02 november 2012 - 16:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Var nere på mstore och skulle köpa en lightningkabel - 195kr ville de ha. ööööh, tänker inte låta Apple knulla mig i röven mer än vad de redan gjort, så kollade upp dealextreme och de har fått in piratkablar, 107kr med frakt för 2 st beställda.

195 är äckligt dyrt. Så mycket tar inte ens apple själva

Postad 02 november 2012 - 17:08

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Nej, jag var beredd på att betala 169kr, tycker det är så förbannat löjligt. En bra telefon går jag med på, men jag tänker fan inte ta den här skiten vad gäller fjuttiga usb kablar. Apple ser oss användare som får med öppna plånböcker...

Postad 02 november 2012 - 17:14

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Skulle va intressant se vad du får för relativa hastigheter från Dropbox eller Box.net, där har jag som sagt ca 10ggr långsammare hastighet jmf med andra iOS-enheter. BBK går inte lita på när det gäller dom här WiFi-problemen.

Kan testa att ladda ner Dropbox och se hur det ligger till där.
Men när jag testa BBK med bara WPA/TKIP och G nätet så kunde jag bara mäta 10-15 mbits ist för ca 40 mbit nu med WPA2/AES och N nät.

Återkommer efter att jag testat lite

EDIT: Drog ner Dropbox och ladda upp en video på 80MB, men kan ju inte ladda ner den sen. Går in på filen och den vill ju knappt börja spela upp. Ikonen längst ner till höger där är "gråad" så kmr inte in där och kan ladda hem filen igen för att kolla hastigheten. Har jag gjort nått fel?!

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 november 2012 - 17:54.

Postad 02 november 2012 - 18:39

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

195 är äckligt dyrt. Så mycket tar inte ens apple själva

Äpplet tar 169:-

Postad 02 november 2012 - 18:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ingen skillnad alls på min Iphone 5. Ca 25Mit fortfarande med BBK. Ungefär lika mycket som min ipad 2.
Tar evigheter att ladda ner filer till telefonen. Min test 32MB-fil tar ca 10 minuter att få ner från dropbox.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 november 2012 - 18:50.

Postad 02 november 2012 - 18:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Ingen skillnad alls på min Iphone 5. Ca 25Mit fortfarande med BBK. Ungefär lika mycket som min ipad 2.
Tar evigheter att ladda ner filer till telefonen. Min test 32MB-fil tar ca 10 minuter att få ner från dropbox.

Hmm skumt att du inte får ut mer än 25 mbit. Försöker ge mig på dropbox men fattar fan inte ett skit.
Kom på efter en stund att man skulle ha det på datorn oxå, så nu e de fixat osv. Men när jag lägger in filer i dropboxmappen på datorn och jag sen går in i dropbox på mobilen så kan jag ändå inte ladda ner dom. Vad gör jag för fel?
Tänkte ju kolla hur fort det gick att ladda hem saker så som ni gjort

Postad 02 november 2012 - 19:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det blir att lämna in min. Det är uppenbart ngt fel. Det tar kanske 30 sekunder att öppna 32MB filen på min ipad 2 och 10 minuter med min iphone 5.

Hmm skumt att du inte får ut mer än 25 mbit. Försöker ge mig på dropbox men fattar fan inte ett skit.
Kom på efter en stund att man skulle ha det på datorn oxå, så nu e de fixat osv. Men när jag lägger in filer i dropboxmappen på datorn och jag sen går in i dropbox på mobilen så kan jag ändå inte ladda ner dom. Vad gör jag för fel?
Tänkte ju kolla hur fort det gick att ladda hem saker så som ni gjort

Det är mycket enkelt. Jag har laddat upp en pdf på 32MB till dropbox från min dator. Denna fil öppnar jag sedan på min iphone 5 och det tar 10 min innan den visas på min iphone 5. Gör jag samma sak på min ipad 2 så tar det 30 sekunder.

Det som är mest intressant är att när jag stänger av wifi och använder 3G på Iphone 5 så tar det 45 sekunder att ladda ner filen.

Wifi på min Iphone 5 är alltså mer än 10 gånger långsammare än 3G. Chockerande uselt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 november 2012 - 19:05.

Postad 02 november 2012 - 19:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Aaah oki så du laddar alltså inte ner den till mobilen sen utan 10 min är den tiden det tar att öppna pdf:en för att titta på den i mobilen online?
Då förklarar det ju varför det tar hundra år för mig att kolla videon som lag la in i dropbox på datorn sen i mobilen. alltså slö wifi?!

Postad 02 november 2012 - 19:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ja det tar 10 minuter från att jag klickar på filen i dropbox på min telefon tills den visas mao 10 min att ladda ner 32MB. Galet långsamt för att vara wifi. Exakt samma fil över 3G som teoretiskt är betydligt långsammare än wifi tar 45 sekunder. Ngt är trasigt när det gäller wifi på min telefon.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 november 2012 - 19:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.