Pappatråden
1230 svar till detta ämne
Postad 19 May 2015 - 08:03
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Föräldraskap är inte lätt jämt, speciellt när ens dotter inte är bjuden på kalas hos en annan dagiskompis. Inte kompis hon leker med regelbundet, men dotterns närmaste kompisar är inbjudna.
Det är inte hela världen, men man blir ju ledsen för hennes skull. Speciellt när "kalashållaren" går och pratar helt öppet om det och säger saker som t ex "jaha, ska hon hem till dig idag efter dagis? Hon ska hem till mig på mitt kalas nästa vecka för hon är bjuden".
Postad 19 May 2015 - 08:11
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Föräldraskap är inte lätt jämt, speciellt när ens dotter inte är bjuden på kalas hos en annan dagiskompis. Inte kompis hon leker med regelbundet, men dotterns närmaste kompisar är inbjudna.
Det är inte hela världen, men man blir ju ledsen för hennes skull. Speciellt när "kalashållaren" går och pratar helt öppet om det och säger saker som t ex "jaha, ska hon hem till dig idag efter dagis? Hon ska hem till mig på mitt kalas nästa vecka för hon är bjuden".
Det där är juh alltid störigt.
Det hände tidigare i år att en kille på avdelningen bjudit in till kalas och dottern var inte bjuden men i stor sett alla andra på avdelningen var bjudna bl.a. hennes kompis som hon leker mest med. Och ungarna snackar juh med varandra på förskolan så de har juh full koll på vad som händer.
Som Spokk säger är det väl inte hela världen men blir juh ledsen för hennes skulle eftersom hon blev juh ledsen att hon inte var bjuden.
Kan väl tycka att om kidsen väljer att enbart bjuda in till kill- eller tjejkalas är det juh inga konstigheter. Men om det är ett blandkalas tycker jag att då är det bara att köra med hela avdelningen.
Vi har bjudit in alla de gånger vi haft kalas.
Postad 19 May 2015 - 09:18
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Där vi bor får man inte lämna inbjudningar till kalas på förskolan om man inte bjuder hela avdelningen. Det hindrar väl ingen från att skicka hem dom och de pratas om de ändå.
Postad 19 May 2015 - 09:28
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Huga vilket dilemma, skulle känt samma sak. Inte hela världen som förälder men man blir ledsen för sitt barn såklart. Att ha en policy som t.ex du skriver att man bjuder alla eller ingen är ju bra tycker jag  det är inte så dyrt att ha kalas, städningen tar lite längre tid kansle
Postad 19 May 2015 - 09:34
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Sådant är skit rent utsagt. Föräldrarna borde ha styrt upp det där och bjudit in alla.
Postad 19 May 2015 - 09:51
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Där vi bor får man inte lämna inbjudningar till kalas på förskolan om man inte bjuder hela avdelningen. Det hindrar väl ingen från att skicka hem dom och de pratas om de ändå.
Vi har på samma sätt hos oss.
Men det är juh som du säger, även om de skickas hem så kommer kidsen prata om det på förskolan sen.
Postad 19 May 2015 - 10:59
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Sådant är skit rent utsagt. Föräldrarna borde ha styrt upp det där och bjudit in alla.
Tyvärr är det inte alla som har utrymme att ha 25-30 barn hemma och inte alla föreningar som har lämpliga lokaler att låna heller.
Sedan är det väldigt många barn som har växelvis boende och då kanske det inte är så enkelt att försöka styra upp ett kalas för 20st+
Och ska man ha kalas på något lekland så drar det iväg ordentligt i pris.
När min grabb fyllde sex hade vi första kalaset. Då bjöd jag halva klassen och en förälder stannade kvar och hjälpte till. Det var väldigt uppskattat kan jag säga, för inte var det enkelt med ens 12 ungar. Kalasen efter har vi bara bjudit de närmaste kompisarna och det har varit mer uppskattat av alla.
Postad 19 May 2015 - 11:17
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Vår grabb har inte velat ha några barnkalas än, han tycker de är viktigare med vuxna. Kanske har han listat ut man får bättre presenter av släkten 
Postad 19 May 2015 - 11:40
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Fick ett tips om att man får bjuda lika många personer som man fyller år. Tyckte jag lät smakfullt. Men har själv inte kommit dit än så jag har inte brottats med problematiken heller.
Postad 19 May 2015 - 16:22
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Tyvärr är det inte alla som har utrymme att ha 25-30 barn hemma och inte alla föreningar som har lämpliga lokaler att låna heller.
Sedan är det väldigt många barn som har växelvis boende och då kanske det inte är så enkelt att försöka styra upp ett kalas för 20st+
Och ska man ha kalas på något lekland så drar det iväg ordentligt i pris.
När min grabb fyllde sex hade vi första kalaset. Då bjöd jag halva klassen och en förälder stannade kvar och hjälpte till. Det var väldigt uppskattat kan jag säga, för inte var det enkelt med ens 12 ungar. Kalasen efter har vi bara bjudit de närmaste kompisarna och det har varit mer uppskattat av alla.
Instämmer i allt ovan.
Jag skulle aldrig bjuda 23st 3-6 åringar hem till oss. Det skulle inte ens rymmas.
Vi brukar bjuda 10-14st som max, då är det kanske något grannbarn och nära vän till våra barn inkluderat också, så runt 8-12st från förskolan i sig på sin höjd.
Det är ju jättefint att många bjuder alla barn, men det är orimligt att det ska vara ett krav.
Man får ju försöka sköta det så snyggt det går och lämna inbjudningskorten i brevlådorna och inte i barnens fack, försöka be barnen att inte prata om det så gott det går på förskolan osv osv.
Postad 19 May 2015 - 20:03
nombz
-
nombz
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
På förskolan hos oss så bjuds det in med post och sms, men det är klart barnen pratar med varandra om vem som skall på vilket kalas. Kanske har vi tur att vår dotter blir bjuden på alla, men det är aldrig några sura eller ledsna miner om kalas man inte är bjuden på. Bjuda alla? Jojust det, för en renovering är alltid kul
Postad 19 May 2015 - 21:03
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Nej så är det. VI hade tur och hade bra lokaler där jag bodde förr. Nu är barnen "stora" och problemet existerar inte längre.
Postad 04 June 2015 - 00:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hmm, undrar om inte #2 är på G att bli kolikbarn...samtidigt som den tidigare ängeln #1 börjat trotsa och toka på nätterna.
Life is Good...
"Ta tillvara på tiden" brukar vara ett sånt där floskel-föräldraråd som dyker upp då och då. "Förbannat svårt att låta bli" skulle jag vilja svara på det.
Redigerat av pacman, 04 June 2015 - 00:01.
Postad 04 June 2015 - 07:09
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Hmm, undrar om inte #2 är på G att bli kolikbarn...samtidigt som den tidigare ängeln #1 börjat trotsa och toka på nätterna.
Life is Good...
"Ta tillvara på tiden" brukar vara ett sånt där floskel-föräldraråd som dyker upp då och då. "Förbannat svårt att låta bli" skulle jag vilja svara på det. 
Håll ut! Det går garanterat över, snabbare än du tror.
Postad 04 June 2015 - 07:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
 Jo det räknar jag med.
Postad 05 June 2015 - 07:19
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Life is Good...
Jag har tagit tillvara den jäkla tiden i 17 år nu (5 ungar)! Känns som om det aldrig är någon ände på detta tillvaratagande. 
Postad 05 June 2015 - 09:44
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag har hållt på i drygt 14 år och har minst 17 år kvar. Jag blir nöjd när de minsta är ca 6. Då lättar föräldratrycket något.
Postad 05 June 2015 - 10:16
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag har hållt på i drygt 14 år och har minst 17 år kvar. Jag blir nöjd när de minsta är ca 6. Då lättar föräldratrycket något.
Precis. 6-åringen kräver inte så mycket mer än lite hjälp på toa. 3 och 4-åringarna har dock en bit kvar. Hänger lite ihop med dagis också. Blir skönt när samtliga har lämna dagis och går i skolan.
Mina tonåringar bor inte med mig alls så de kräver inte mer än mental energi samt ett visst engagemang som mestadels sker via mobilen.
Redigerat av agpath, 05 June 2015 - 10:18.
Postad 03 September 2015 - 10:47
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Undrar lite hur ni känner för det här med fritidsaktiviteter, utrustning, skjuts osv.
Min 02:a (13år och går i sjuan) spelar fotboll på fritiden och jag blir mer och mer irriterad för varje gång det har varit träning, match eller något annat kring fotbollen.
dom har lite olika planer att träna på och igår hade de träning på en plan 2km hemifrån. Han ville inte cykla dit för att "ingen annan cyklar ju". Han förklarade då att alla andra 13:åringar i laget får skjuts av sina föräldrar de två kilometerna det är till träningen. Då skall även sägas att han inte är den som bor närmast. Bra cykelbana hela vägen är det också. Av tidigare erfarenhet vet jag också att om dom var 12 på träningen stod det säkert 10 bilar där borta med väntande föräldrar i. har alla privatchaufförer när man är tretton och fullt kapabel att ta sig till träningen själv?
En annan sak jag noterat är att flera av grabbarna i laget har så kallade Superfly skor a 2700kr paret och spelar matcher i. Hallå!!!!! ni förlorade med 15-1 senaste matchen, ni kan ju knappt skjuta eller passa rakt. Klart att dom skall ha riktiga grejor men någon måtta får det väl ändå vara. Vad är nästa steg, skall dom ha betalt för att spela också?
Så undrar tränaren varför dom hänger med huvet när dom ligger under. Det är väl inte så konstigt, dom är ju vana att få allt serverat, snart är det väl vi föräldrar som skall göra målen också så att våra barn får vinna.
Vi har två barn till. En på 6 månader och en på 17 månader som tar ganska mycket ork och energi. Ikväll skall fotbollslaget vika reklam i 2 timmar och vi känner inte riktigt att vi pallar det så vi frågade i SMS-gruppen alla i laget är med i om han kunde åka med någon dit. Ingen svarade. Vad är det för ett j**la samhälle vi lever i.
Såg ett lag 8-åringar gå förbi mig på grabbens match förra veckan. Alla och då menar jag alla hade en komplett uppsättning matchkläder från olika europeiska topplag på sig. När blev fotbollen så här?
Grabben spelar pingis också, där är det aldrig några problem, dom har på sig det dom har och får tips om vilket rack som passar efter spelarens kunskapsnivå. Det är lite längre till pingisen så dom som bor i vårat samhälle delar på körningarna till träningen så att det går så få bilar som möjligt dit. Vi pratade med dom andra fotbollsföräldrarna om detta för att kunna starta något liknande vid bortamatcher och när det är längre till träningen men ingen var intresserad.
Postad 03 September 2015 - 11:18
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Undrar lite hur ni känner för det här med fritidsaktiviteter, utrustning, skjuts osv.
Min 02:a (13år och går i sjuan) spelar fotboll på fritiden och jag blir mer och mer irriterad för varje gång det har varit träning, match eller något annat kring fotbollen.
dom har lite olika planer att träna på och igår hade de träning på en plan 2km hemifrån. Han ville inte cykla dit för att "ingen annan cyklar ju". Han förklarade då att alla andra 13:åringar i laget får skjuts av sina föräldrar de två kilometerna det är till träningen. Då skall även sägas att han inte är den som bor närmast. Bra cykelbana hela vägen är det också. Av tidigare erfarenhet vet jag också att om dom var 12 på träningen stod det säkert 10 bilar där borta med väntande föräldrar i. har alla privatchaufförer när man är tretton och fullt kapabel att ta sig till träningen själv?
En annan sak jag noterat är att flera av grabbarna i laget har så kallade Superfly skor a 2700kr paret och spelar matcher i. Hallå!!!!! ni förlorade med 15-1 senaste matchen, ni kan ju knappt skjuta eller passa rakt. Klart att dom skall ha riktiga grejor men någon måtta får det väl ändå vara. Vad är nästa steg, skall dom ha betalt för att spela också?
Så undrar tränaren varför dom hänger med huvet när dom ligger under. Det är väl inte så konstigt, dom är ju vana att få allt serverat, snart är det väl vi föräldrar som skall göra målen också så att våra barn får vinna.
Vi har två barn till. En på 6 månader och en på 17 månader som tar ganska mycket ork och energi. Ikväll skall fotbollslaget vika reklam i 2 timmar och vi känner inte riktigt att vi pallar det så vi frågade i SMS-gruppen alla i laget är med i om han kunde åka med någon dit. Ingen svarade. Vad är det för ett j**la samhälle vi lever i.
Såg ett lag 8-åringar gå förbi mig på grabbens match förra veckan. Alla och då menar jag alla hade en komplett uppsättning matchkläder från olika europeiska topplag på sig. När blev fotbollen så här?
Grabben spelar pingis också, där är det aldrig några problem, dom har på sig det dom har och får tips om vilket rack som passar efter spelarens kunskapsnivå. Det är lite längre till pingisen så dom som bor i vårat samhälle delar på körningarna till träningen så att det går så få bilar som möjligt dit. Vi pratade med dom andra fotbollsföräldrarna om detta för att kunna starta något liknande vid bortamatcher och när det är längre till träningen men ingen var intresserad.
Finns en poäng i att jag inte haft någon unge med i fotboll längre än 1-2 terminer. Turligen (!) har ingen av dem dock varit särskilt intresserade.
Postad 03 September 2015 - 11:22
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Det tåras ta mig fan i mina pappaögon idag när man ser Expressens förstasida.
Postad 03 September 2015 - 11:26
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Ja fy vad hemskt!
Vågar inte ens klicka in..
Postad 03 September 2015 - 11:32
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Det tåras ta mig fan i mina pappaögon idag när man ser Expressens förstasida.
Den är verkligen hemsk, vad hade han gjort för att förtjäna det? Inget!
Redigerat av Fisher_king, 03 September 2015 - 11:33.
Postad 03 September 2015 - 11:48
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Förmodligen tänker ni på bilden med barnet på stranden...sjukt jobbigt att titta på 
Postad 03 September 2015 - 12:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Förmodligen tänker ni på bilden med barnet på stranden...sjukt jobbigt att titta på 
Jag har även sett en bild på det levande barnet som den överlevande fadern hade med sig i ett album. Det gör det egentligen ännu värre... 
Postad 03 September 2015 - 13:30
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Du måste förstå att ingen sätter sina barn i en båt om inte vattnet är tryggare än landet. -Richard Bentley
Postad 03 September 2015 - 20:04
robi
-
robi
-
Användare
-
-
193 inlägg
Vi kan skratta oss glada att vi bor i det mest fantastiska land Sverige.
Sverige har/är alltid nr 1 på plats när hjälpen behövs!!!
Jag tror vi alla är trötta på hur allt ballat ur den senaste tiden, men kom igen, VI är Svenskar, vi har ett varmt hjärta,, VI ger så mycket, många drar nytta av det, men dom får sitt straff i slutet ändå!!!
Hand i hand, hjärta till hjärta, så kan vi inte bara stänga gränsen Och säga keep walking!!! Vi är större en så, det är därför vi fått så hög respekt i världen, VI är Svenkar stolta också!!!
Redigerat av robi, 03 September 2015 - 20:06.
Postad 03 September 2015 - 20:29
Hoggeman
-
Hoggeman
-
Användare
-
-
243 inlägg
Boots on the ground..och skottpengar på IS idioter...dom är fn..i mig en skam för riktiga muslimer.
Postad 03 September 2015 - 21:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Boots on the ground är enda lösningen ja. Väldigt många boots med väldigt många guns. Kombinerat med en sjuhelsikes långsiktig och kostsam uppföljning.
Så hjälpbidrag i all ära men det här kan bara lösas med att betala väldigt mkt skatt.
Redigerat av pacman, 03 September 2015 - 21:03.
Postad 03 September 2015 - 21:18
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Såg nyss filmklippet på nyheterna, när pojken låg i vattnet och vattnet spolades över honom, ansiktet nedåt. Utan tvekan den bild som berört mig mest någonsin. Fy fan i ****.
Och va fan sysslar Ungern med? "Hit får ni inte komma, men ni får heller inte åka hem". Hjälp MÄNNISKORNA för ****.
Ge dom mat. Ge dom vatten. Ge dom nånstans att sova.
**** va små ens egna problem blev efter denna bild. Det blev liksom på riktigt nu.
Postad 03 September 2015 - 21:33
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Det är hemskhet #3567218 som hänt i samband med kaoset i Syrien/Irak. Men ändå känns det som om folk vaknat först nu. Bedrövligt.
Postad 03 September 2015 - 22:02
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Pojken som guppade i vattnet var 3 år. Familjen kom till Turkiet 2012. De hade boende, de hade mat. De var inte i krigets Syrien.
Deras far satte familjen i en överfull båt, hade själv den enda livvästen av dem fyra. Vem dödade pojken?
Svaret finns i trådens topic.
Postad 04 September 2015 - 06:19
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Pojken som guppade i vattnet var 3 år. Familjen kom till Turkiet 2012. De hade boende, de hade mat. De var inte i krigets Syrien.
Deras far satte familjen i en överfull båt, hade själv den enda livvästen av dem fyra. Vem dödade pojken?
Ja fast det stämmer inte riktigt, dom hade bott i staden Kobane ju. I juni hade 251 pers blivit dödade av IS i Kobane...
Postad 04 September 2015 - 07:08
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
The Guardian skriver:
"Abdullah Kurdi, a Kurdish Syrian who has been in Turkey for three years and previously lived in Damascus,said he no longer had any desire to continue on to Europe."
"Mustefa Ebdi, a journalist in Kobani, said the Kurdi family had been forced to move several times during the Syrian conflict and left the country in 2012. "
Postad 04 September 2015 - 07:23
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Oavsett så hade dom det inte lätt, flytta från krigszon till krigszon och till slut komma till ett fientligt Turkiet (mot Syrianer).
Oavsett så är det hemskt det som hänt, och synd att folk inte vaknat riktigt förren nu. Det är inte första båten som kapsejsar full av flyktingar.
Postad 04 September 2015 - 08:24
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Håller med dig. Har själv barn men ser mest den oansvarige fadern som boven i dramat. Europa gör otroligt mycket för flyktingarna, särskilt vi svenskar. Han får väl åka själv och sen ta hit dom via den oerhört generösa anhöriginvandringen vi har.
Postad 04 September 2015 - 08:50
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Det är hemskhet #3567218 som hänt i samband med kaoset i Syrien/Irak. Men ändå känns det som om folk vaknat först nu. Bedrövligt.
Det är inte konstigt. Vi matas med hemskheter, flyktingkatastrofer, krig, svält etc varje dag i våra liv. Antingen utvecklar man ett hårt skal eller så ger man sig ut i världen och hjälper till. Det krävs något särskilt för att knacka hål i skalet och bilden på pojken var en sådan sak. Nu hjälper många ett kort tag och sen sluts hålet i våra skal igen...
Postad 04 September 2015 - 09:06
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Det är inte konstigt. Vi matas med hemskheter, flyktingkatastrofer, krig, svält etc varje dag i våra liv. Antingen utvecklar man ett hårt skal eller så ger man sig ut i världen och hjälper till. Det krävs något särskilt för att knacka hål i skalet och bilden på pojken var en sådan sak. Nu hjälper många ett kort tag och sen sluts hålet i våra skal igen...
Ja, tyvärr är det ju så.
Ena sekunden diskuterar vi om mänskliga tragedier orsakde av krigets maktherrar och i andra sekunden diskuterar vi om Sonys Z5 kommer ha samma värmeproblem som Z3. Eller hur Microsofts Hololens kommer vara i praktiken.
Det är fan en bissarr j*vla värld vi lever i.
Postad 04 September 2015 - 09:42
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
IS har lemlästat och bränt barn länge. Det har inte gått hål på folks skal, de har bara blivit ute att hjälpa tiggare. Nu kan man låtsas som att folk som dör på havet för att komma till Europa är just Europas fel, inte IS.
Postad 04 September 2015 - 13:53
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ja, tyvärr är det ju så.
Ena sekunden diskuterar vi om mänskliga tragedier orsakde av krigets maktherrar och i andra sekunden diskuterar vi om Sonys Z5 kommer ha samma värmeproblem som Z3. Eller hur Microsofts Hololens kommer vara i praktiken.
Det är fan en bissarr j*vla värld vi lever i.
Kom nyss tänka på detta inlägg när jag såg denna artikel: http://www.dn.se/kul...an-bli-din-dod/
Postad 04 September 2015 - 20:36
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Kom nyss tänka på detta inlägg när jag såg denna artikel: http://www.dn.se/kul...an-bli-din-dod/
Man kan ju även vrida det till.
"Vem vill leva i en värld där alla är likadana och gör samma saker dag ut o dig in år efter år"
Oavsett vem som skapade universum. Så tänkte denne till iallafall.
Varför skapa något som är för evigt när dom som lever där aldrig kommer leva för evigt ändå?
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 04 September 2015 - 20:37.
Postad 04 September 2015 - 21:09
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Så du vet inte bara att någon skapade universum, du vet även vad denna tänkte. Imponerande!
😜
Redigerat av hassesolo, 04 September 2015 - 21:11.
Postad 05 September 2015 - 17:33
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Så du vet inte bara att någon skapade universum, du vet även vad denna tänkte. Imponerande!
😜
Yup, en sällsynt gåva jag har. 😀
Postad 06 September 2015 - 13:54
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Sjuk idag, feber, ont i kroppen, huvudet och en herrej*vlar till smärta i halsen. Lite echinagard-reklam-sjuk, fast utan förkylningen.
Lita på att ungarna känner av det; riktigt dålig stämning hemma, och jag orkar inte göra något åt det, utan dras med i det och gnäller tillbaks, vilket inte gör det hela bättre.
Så kommer det kompisar och gör allt 800 gånger värre; de spelar innebandy i köket som har glas överallt (något som de vet om och de ALDRIG har fått göra), slåss om datorn och slamsar så att man blir nästan religiös. Fy fan.
Postad 17 October 2015 - 05:50
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag vill ha tillbaka mina helgsovmornar! Ibland får jag bara lust att packa ihop och dra, men som man ligger får man bädda...
Postad 17 October 2015 - 07:11
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hehe "som man ligger får man bädda", den va bra
Postad 17 October 2015 - 07:19
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Jag vill ha tillbaka mina helgsovmornar! Ibland får jag bara lust att packa ihop och dra, men som man ligger får man bädda...
Kan bara instämma, hela veckan får man väcka vid 6 tiden sen kommer lördagen 5.10 huuu. Likadant förra helgen, men som sagt som man bäddar......
Postad 17 October 2015 - 08:25
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ja just nu är det inget liv, utan ett undantagstillstånd.
Postad 17 October 2015 - 09:16
Unregistered4346060f
-
Unregistered4346060f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Haha ja känns surt nu kanske när man har barn som är mindre,men sen när dem är lite äldre ser man inte röken av dem .
Då bosätter dem sig framför x boxet o datorn o alla träningar hit och dit sen kompisar och har man tur får man lite tid med dem själva!
Men tiden går fort o man ska bara njuta av varje minut(även om det kan va svårt) för vips så är dem stora och klarar sig själv=/
Livet är ju enkel riktat det går ju bara på ett håll och det finns inga repriser.
Trevlig helg alla pappor 
Postad 17 October 2015 - 10:10
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Att vara ensamstående är väl inte lika kul, men jag har iallafall varannan helg för mig själv och passar på att sova rejält då Men dotterveckan blir det ju desto mindre sömn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|