Man lösgör väl genom att ta isär vapen?
Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(4)
|
299:- | |
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(1)
|
1 620:- | |
Fallout 4 (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(19)
|
105:- | |
Fallout 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(24)
|
420:- | |
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(11)
|
144:- | |
Fallout Anthology (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Fallout 3 (255 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 10 December 2015 - 18:23
Ett annat tips är ju att om man ska handla något dyrt så ta på dig några fina kläder, ta en Daytripperdrog och drick en flaska vodka. Gick från 5 i CHR till 11 och priset på mitt dyra vapen jag skulle köpa halverades...
Postad 10 December 2015 - 18:34
Jag har ju den där reginalddräkten men jag får skitpriser ändå. Jag var uppe på 9000 som mest men nu är jag nere i två men nu har jag ett supervapen med extra perks med varje ammo utan 5,56, .38, gamma och fuel ammo typ. Ja och så fatman då vete gudarna om det någonsin kommer behövas ![]()
Hade kanske vart värt satsa mer å scrounger tidigt med tanke på att man inte kommer köra på charisma trädet men men än har jag alltid lyckats köpa det jag vill ha och har inte så himla mycket kvar att maxa i vapen och rustningsväg just nu.
Redigerat av oqvist, 10 December 2015 - 18:36.
Postad 10 December 2015 - 18:37
Tar bra mycket längre tid för dom att komma fram än för dig själv. Dvs en quick travel borde ju räcka men bara göra npn quest sen dra och leta igen. Skicka iväg min till The Castle här om dagen. Tog bra tid innan hen kom fram, sjukt störande då dom borde komma fram samtidigt som mig då jag fasttravla dit samtidigt som jag skickade iväg.
Hon har varit borta en vecka ![]()
Postad 10 December 2015 - 19:08
Bifogad fil(er)
Redigerat av SKIBBE, 10 December 2015 - 19:12.
Postad 10 December 2015 - 20:26
Kanske finns ett max du kan ha i stat+ om du redan har 10 i grundstaten?
jag vet inte, inte tänkt på det när jag spelat ![]()
Postad 10 December 2015 - 20:37
Hon har varit borta en vecka
Är synd att det inte finns någon sökfunktion på kartan för medhjälpare. Danse och Detektiven har varit borta för mig men tror att det var att man satt igång någon mission där dom var med och att man hade skickat hem dom men att de inte hade stuckit till ställerna där man skickat dom på engång då.
Piper var nog inne på detektivkontoret engång med fast hon inte var min companion just då.
Postad 10 December 2015 - 20:40
Kanske finns ett max du kan ha i stat+ om du redan har 10 i grundstaten?
jag vet inte, inte tänkt på det när jag spelat
Nje, har 12 i luck, 11 med den på eller 9 utan den som ger +2 redan. Vill ha 13 i luck!
Postad 11 December 2015 - 00:29
Långt svar: moddarna i ditt inv är fria och kan läggas in i en crafting station för användning.
För att få "loss" en mod från ett vapen måste du ersätta med något, precis som du skrev. Modden som frigörs hamnar i ditt inv och kan läggas in i en crafting station osv, osv.
Edit: Wow, det hann in ca 100 svar innan mitt inlägg. Dags att nanna kudden nu... :-)
Redigerat av {OLD}Reaper, 11 December 2015 - 00:31.
Postad 11 December 2015 - 01:56
Jahopp då har man nått level 50. Börjat jobba mer med agility trädet. Egentligen bara intelligence och luck som har riktigt roliga perks. Angående overpowered gått över till very hard nu och jag håller ställningarna rätt bra dock blir ju vissa uppdrag nästan omöjliga. En där jag skulle försöka undvika att en gisslan dog och en annan där man skulle ledsaga någon.Får jag bara rå om mig själv så brukar det gå med lite fusk med alkoholer om inte annat ![]()
Postad 11 December 2015 - 06:46
Nje, har 12 i luck, 11 med den på eller 9 utan den som ger +2 redan. Vill ha 13 i luck!
bara högsta modifier som gäller!
Postad 11 December 2015 - 06:55
På riktigt? Va fan har ju 2 st med -10% vats på, så bara en gäller? Kan dom inte rödmarkera eller nåt, har jag spelat typ 50h med en bonus som inte ger bonus...bara högsta modifier som gäller!
Men det stämmer ju inte ändå? Då jag tar av mig den som ger +2 så får jag ju 9/10 (har 10 i luck o grund)
Redigerat av SKIBBE, 11 December 2015 - 07:17.
Postad 11 December 2015 - 07:34
oj, glömde sätta med frågetecken. Jag vet faktiskt inte. Borde ju stacka annars är det ju meningslöst? ![]()
Postad 11 December 2015 - 08:03
Postad 11 December 2015 - 10:28
man springer igenom spelet med den där riflen som finns i ett av valven
Vilket gevär? Och vilket valv?
Postad 11 December 2015 - 10:39
Vilket gevär? Och vilket valv?
Overseer's guardian. Valv 81.
Tror jag det är Zartok menar. ![]()
Postad 11 December 2015 - 10:40
Overseer's guardian. Valv 81.
Tror jag det är Zartok menar.
Ah, mitt favoritgevär ![]()
Postad 11 December 2015 - 10:43
hmm det hittade man nog inte dära. Ah ser att det säljs förklarar varför jag inte hittade det ![]()
Redigerat av oqvist, 11 December 2015 - 10:46.
Postad 11 December 2015 - 10:45
hmm det hittade man nog inte dära
Jo, Overseer's Guardian köper man i Vault 81.
Postad 11 December 2015 - 11:04
Vill tacka för att jag fick spelet av dig Silverhunden! Gillade Skyrim och detta känns på både gott och ont som en omstöpt version av det. Dags att läsa denna tråden från början för det är en del att lära sig även efter 12 timmar spelande.
Postad 11 December 2015 - 14:36
Jo, Overseer's Guardian köper man i Vault 81.
Nja, man kan få samma sorts bössa som loot av "Legendary fienden" också dock inte med just det namnet.
Postad 11 December 2015 - 16:16
Jag har ju maxat luck så det är så jag har tänkt få tag på godsakerna ska inte springa och köpa och sälja som en tok
.
Tog Piper som kompanjon och såg att jag i något ögonblick gett henne Righteous authority eller vad laservapnet heter med dubbel critical skada och grejer...
Postad 11 December 2015 - 16:43
Inga patchar etc senaste veckan?(ps4)
Postad 12 December 2015 - 00:03
Jahopp då hitta man X-01 power armor. Herregud vad mycket radiant quests... Och det är lite svårt att se vilka quests som hör till vad. Vilka brotherhood quests måste man göra. Tror jag hittat igen huvuduppdraget nu också.
Quartermastery ex tar det någonsin slut?
Postad 12 December 2015 - 12:16
Jahopp då hitta man X-01 power armor. Herregud vad mycket radiant quests... Och det är lite svårt att se vilka quests som hör till vad. Vilka brotherhood quests måste man göra. Tror jag hittat igen huvuduppdraget nu också.
Quartermastery ex tar det någonsin slut?
Quartermastery och Cleansing the Commonwealth tar aldrig slut.
Postad 12 December 2015 - 12:38
Men dem kan man åtminstone säga till att man inte är redo för nästa uppdrag, så måste man själv fråga efter nya uppdrag. Minutemen uppdrag kommer nya hela tiden och kan inte stoppas på samma sätt. Tar de inte heller slut?
Postad 12 December 2015 - 13:02
Borde fixa en mod där de listar alla radioaktiva questar som förökar sig själva
.
main story, brotherhood och vad mer factions det finns borde va speciellt utmärkt.
Fast det är ju iof lite kul behöva gissa sig till vad det är man ska göra. Just nu ska jag hitta något institute det lär ju va main story. Frågan är om man ens har fixat 50 % ännu.
Postad 12 December 2015 - 17:23
Postad 12 December 2015 - 17:45
undrar om det är det uppdraget jag tänker på? är det det så... är det det. just det!
jag körde upp svårighetsgraden till hard idag och har spelat. märkte ingen större skillnad, annat än att jag någon gång hade väldigt mycket mindre hälsa än jag trodde, det var dessutom i en powerarmor. den behöves för att komma ut till något rätt så ogästvänligt ställe, annars använder jag dom aldrig. har lagt tillbaka den, tycker inte om skiten ![]()
gick nog upp en tre-fyra levlar idag, tror jag ligger på runt 33-34. critvatsare och guardian är sjukt mycket för op.
Postad 12 December 2015 - 22:17
Gillade Skyrim och detta känns på både gott och ont som en omstöpt version av det.
Då skulle du spela Fallout 3 vilket ÄR skyrim
Man känner igen en del röster emellan spelen, ansiktena likaså. Det är ju samma spelmotor (gissar jag), så det är iof inte underligt..
Postad 13 December 2015 - 00:33
undrar om det är det uppdraget jag tänker på? är det det så... är det det. just det!
jag körde upp svårighetsgraden till hard idag och har spelat. märkte ingen större skillnad, annat än att jag någon gång hade väldigt mycket mindre hälsa än jag trodde, det var dessutom i en powerarmor. den behöves för att komma ut till något rätt så ogästvänligt ställe, annars använder jag dom aldrig. har lagt tillbaka den, tycker inte om skiten
gick nog upp en tre-fyra levlar idag, tror jag ligger på runt 33-34. critvatsare och guardian är sjukt mycket för op.
Det var ett uppdrag med The Railroad.
Jag spelar också utan Power Armor sen några timmar, gillar inte ljudet eller HUD:en man får med PA. Visserligen tog mina Fusion Cores slut så var kanske främsta skälet
Postad 13 December 2015 - 11:41
Då skulle du spela Fallout 3 vilket ÄR skyrim
Man känner igen en del röster emellan spelen, ansiktena likaså. Det är ju samma spelmotor (gissar jag), så det är iof inte underligt..
Fallout kom först, det som är det riktiga. =)
Postad 13 December 2015 - 11:51
Det var ett uppdrag med The Railroad.
Spoiler
Jag spelar också utan Power Armor sen några timmar, gillar inte ljudet eller HUD:en man får med PA. Visserligen tog mina Fusion Cores slut så var kanske främsta skäletSparat ihop 30-35 stycken nu, men ska avvakta tills jag hittar X-01:an. Är sällan jag dör numera.
Blir sån störig färg på allt i PA. Tycker dom borde gjort att det såg "vanligt" ut om man tog av sig hjälmen och tycker dom drar lite väl mycket juice. Visserligen har man ganska många Cores nu när man typ aldrig använder PA men dom tar ju slut för fört när man gör det.
Jag har gjort ett garage där jag parkerat alla mina kreationer. ![]()
Man kan ju sätta i en slut fusion core (som typ bara har en enhet kvar) och låta någon medhjälpare köra med PA men dom är ju mästare på att sabba den så man måste reparera sedan.
Postad 13 December 2015 - 12:07
Postad 13 December 2015 - 14:21
Haha, hittade en kul fajt, två mirelurk queens, sedan en kung med kompisar, *inomhus*.. ![]()
Fick ställa spelet på easy, som tur var tankade min kompanion vid tredje försöket. Trodde det skulle vara ett PA vid slutet i kåken, men det var en raider grupp med chefen i PA istället. Körde på easy där med efter några försök.. ![]()
Kul att spelet fortfarande kan slänga iväg en mot döden. ![]()
Postad 13 December 2015 - 14:24
Jag vet inte de verkar tåla en jädrans massa stryk. Jag har fått ge stimpacks till någon army grunt en gång (inte Danse)
Vete tusan hur mycket de hjälper till egentligen annat än att redirecta så man får mer sneak attacks/tar mindre skada själv. Det är ju jag som ska slakta gör de mer skada så får jag ju inte mina xp
Har egentligen inga problem med PA interfacet. Det som stör är ju att agilityn blir realistiskt lidande. Man skulle haft någon motsvarighet till PA för lättfotade men det finns väl inte direkt. Alltså något som man kan modda med lite roliga tillägg som stealth boy etc men inte har lika mycket hit points.
Postad 13 December 2015 - 14:30
Mirelurks brukar legendary shotgun med effekt att extra skada utdelas efter att man skjutit på en fiende. Två-tre skott brukar räcka, fast blir väl kanske knepigt mot allt för många queens och kings kanske ![]()
Skulle själv hjälpa en "camp" i nöd igår kväll/natt. Var ganska många Super Mutants varav en med minigun och två med missile launcher. Var lite svettigt till en början ![]()
Redigerat av Guarana, 13 December 2015 - 14:32.
Postad 13 December 2015 - 15:01
Det är ju jag som ska slakta gör de mer skada så får jag ju inte mina xp
fan är det så? jag kör visserligen med dogmeat bara men ändå, illa!
Postad 13 December 2015 - 15:13
Det är väl rätt gör de jobbet ska inte jag ha XP:t ![]()
Postad 13 December 2015 - 18:40
Vilken nivå kör ni på? Har lirat ett antal timmar på hard efter en sen start men det känns som samtliga fiender är riktigt tuffa. Hittade precis lite vettigare vapen men blir det lättare längre fram eller bör man byta ned till easy? Skön känsla annars men stör mig i dagsläget på att fienderna känns något väl tuffa...
Postad 13 December 2015 - 20:11
Körde också på hard, det blir lättare ju bättre vapen man hittar/perks man låser upp.
Postad 13 December 2015 - 20:19
Hittade just en rustningsdel som ger +2 luck. Inte fel alls
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 13 December 2015 - 20:19.
Postad 13 December 2015 - 23:23
Började på hard sen gick jag över till very hard det har aldrig vart direkt supersvårt. Du tenderar levla fortare än FI och väljer du rätt perks för din spelstil så underlättar det ju också.
Postad 14 December 2015 - 08:33
Du får full exp för de mobs som companions dödar själva också.
Postad 14 December 2015 - 10:28
Vilken nivå kör ni på? Har lirat ett antal timmar på hard efter en sen start men det känns som samtliga fiender är riktigt tuffa. Hittade precis lite vettigare vapen men blir det lättare längre fram eller bör man byta ned till easy? Skön känsla annars men stör mig i dagsläget på att fienderna känns något väl tuffa...
Lirade normal till 15 sen very hard, är lvl 58 nu. Men beror nog lite på hur man spelar. Jag utövar inga närstrider, och jobbar på att bara möta en fiende itaget. Samt springa och gömma mig för att nyttja sneak. Nu och en tid tillbaka är jag inte rädd för något dock. Även om jag dör mellan varven, mest när jag glömmer heala mig själv och/eller får en raket i ansiktet. Jag har ju så lite hp/armor. Spelat helt utan power armor, passar inte en stealth karaktär tycker jag.
Redigerat av SKIBBE, 14 December 2015 - 10:34.
Postad 14 December 2015 - 10:37
Kör exakt samma spelstil med hittills omoddad armor, endast upphittad. Tillför det något utom svårare fiender att gå från hard till very hard?
Postad 14 December 2015 - 10:46
Kör exakt samma spelstil med hittills omoddad armor, endast upphittad. Tillför det något utom svårare fiender att gå från hard till very hard?
Legendary fiender kommer oftare ju svårare nivå du spelar på. Med andra ord så får du bättre loot då varje legendary fiende droppar en legendary sak vapen/armor
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Fallout 3
2 bilder

130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?