Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 31 August 2013 - 17:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

ja jag vet inte vad Sony sniffat på när de bestämde sig för att inte implementera sådan basal och viktig funktionalitet inför nästa generation när digitalt innehåll kommer bli den största inkomstbringaren. Att ha en massa kunder som kommer tveka att köpa (eller sluta köpa) digitalt innehåll bara för att det inte får plats på deras maskin är inte bra.

De sniffade på det som kallades säkerhet. Känsligt att låta sånt läggas på externa enheter, isf lär man få formatera om den. Tveksamt om Xbox One tillåter en FAT/NTFS partitionerad disk, måste finnas någon krypterad partition.

Postad 31 August 2013 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det jag tänker är att om man som privatperson nu för första gången fått en eller ett par minuter på sig

De som testade på Gamescom har spelat många olika spel i flera timmar och det var första gången allmänheten fick prova ja.

Avseende vilka intryck man litar på så för mig personligen går förstås både MS och Sony bort då de är helt biased och jag gör heller ingen skillnad på användare eller spelsajter. När någon skriver att Xbox One-kontrollen har vissa svagheter (och att flera uttrycker oro över samma svagheter) blir jag lite bekymrad, då just de aspekterna var perfekta som de var.

Vad har för övrigt Microsoft och de stora spelsajterna som du läst positiva intryck från för tidigare preferenser och märkestrogenhet?

I vilket fall, ni hade inte läst några negativa intryck - nu har ni det. Vifta bort det som Sonyfanboys om ni så vill, själv tar jag bara till mig informationen.

Postad 31 August 2013 - 19:10

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 1

De som testade på Gamescom har spelat många olika spel i flera timmar och det var första gången allmänheten fick prova ja.

Avseende vilka intryck man litar på så för mig personligen går förstås både MS och Sony bort då de är helt biased och jag gör heller ingen skillnad på användare eller spelsajter. När någon skriver att Xbox One-kontrollen har vissa svagheter (och att flera uttrycker oro över samma svagheter) blir jag lite bekymrad, då just de aspekterna var perfekta som de var.

Vad har för övrigt Microsoft och de stora spelsajterna som du läst positiva intryck från för tidigare preferenser och märkestrogenhet?

I vilket fall, ni hade inte läst några negativa intryck - nu har ni det. Vifta bort det som Sonyfanboys om ni så vill, själv tar jag bara till mig informationen.

Om MS säger att de gjort spakarna 25% känsligare med bättre centrering osv så litar jag på att det stämmer. Det är det jag menar, inte att jag tar MS på deras ord om dom skulle säga "Våran handkontroll är den bästa".
Dessa fakta tillsammans med de detaljerade bilderna ger mig en bild som jag tror stämmer rätt bra överens med verkligheten. Tycker personligen att den nya kontrollen ser sjukt bra ut.

Jag litar stenhårt mycket mer på spelsajter än nån random forumanvändare. Jag vet inte om recensenterna är Sony eller MS-fanboys innerst inne, men de som skriver för spelsajterna vet jag (eller hoppas jag) är seriösa medan vem som helst kan skicka iväg vilken åsikt som helst mer eller mindre genomtänkt på ett vanligt forum.
Däremot när det börjar hagla in samma åsikter från hela internet så väger det ju förstås tyngre.

Jag tycker du gör mer än bara tar till dig informationen:

Inte särskilt surprising, tycker det verkar vara vad de flesta tycker. Xbox-kontrollen har försämrats och PS4-kontrollen förbättrats.

De flesta tycker Xbox One-kontrollen är sämre än 360? :blink: Det stämmer ju inte. Jag tycker de flesta verkar mycket positiva och tycker att One-kontrollen är en klar förbättring från den redan så grymma 360-kontrollen. Sen kan ju inte alla få precis som dom vill men att det skulle vara en vanlig åsikt att MS gjort en sämre handkontroll det tror jag bara inte på.

Postad 31 August 2013 - 19:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
De intryck jag läst har ju vart mycket torrsimmande så att säga. Att One kontrollen har bättre precision tror jag säkert mina två 360 kontroller är inte så värst nötta men ändå rätt så oprecisa. Men det är ju PS 4 kontrollen den ska slå inte 360 kontrollen :). Gällande precision så tycker jag nog mina Sony kontroller är bättre trots att jag tappat dem i backen ex antal gånger för deras oergonomiska utformning.

Postad 31 August 2013 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De flesta tycker Xbox One-kontrollen är sämre än 360? :blink:

Av de intryck jag läst, behöver inte betyda att majoriteten tycker så.

Du har väl läst andra intryck än jag helt enkelt. Min känsla är att folk verkar föredra PS4-kontrollen och att de inte sällan har klagomål på Xbox One-kontrollen. Det är så många som rapporterat om just spakarnas känslighet och LB/RB-knapparna att man börjar tänka att det måste ligga något i det..

Men det är väl rätt obetydligt egentligen, kan jag spela med Wii U:s gamepad så kan jag spela med allt.

Här är för övrigt en kul video från Pax. Höjdpunkten är killen som inte kan motivera sitt PS4-köp, samt de två som säger PC och Wii U. PC-spelaren såg typiskt snobbig ut och Nintendokillen hade självklart en katt på tröjan.

http://www.youtube.com/watch?v=pQpcC-gpIRY

Redigerat av Zoiler, 31 August 2013 - 19:46.

Postad 31 August 2013 - 19:53

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

De intryck jag läst har ju vart mycket torrsimmande så att säga. Att One kontrollen har bättre precision tror jag säkert mina två 360 kontroller är inte så värst nötta men ändå rätt så oprecisa. Men det är ju PS 4 kontrollen den ska slå inte 360 kontrollen :). Gällande precision så tycker jag nog mina Sony kontroller är bättre trots att jag tappat dem i backen ex antal gånger för deras oergonomiska utformning.

Ja, 360-kontrollen är skön, men inte särskilt exakt.

Postad 31 August 2013 - 20:18

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Första jag sett från Pax.

PS4 PS4 PS4 PS4 PS4 Xbox One PS4 PS4.. . Vafan ni är ju amerikaner. Iofs var det rätt många med asiatiskt utseende... ;) Fast en av dom svarade Xbox One så.

Aja, men många gamers verkar faktiskt föredra ps4. Jag blir nyfiken på att veta hur det ser ut idag. Hur många föredrar PS3 före Xbox 360. Är det många som byter från Xbox till PS i höst osv. Jag undrar om det är MS usla start som påverkar. Det känns som många har svårt att förlåta MS för dom tabbar dom gjorde i början.

Edit:
Min egen bror, som ändå spelar rätt mycket, sa igår att han ville ha Xbox One men tyckte det var synd att man inte kunde spela begagnade spel eller låna ut spel till varandra. Det hade dom diskuterat på jobbet.
Det verkar som att mycket av den gamla informationen finns där ute och spökar än. Om man inte är intresserad och letar upp informationen så är det nog den bilden många fortfarande har.

Redigerat av SejLax, 31 August 2013 - 20:28.

Postad 31 August 2013 - 21:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
"$100, when you’re talking $400 vs. $500 [shrugs shoulders]. I don’t believe it’s going to be the deal-killer,"

Tror jag....

http://www.gamespot....tion-4-6413908/

Postad 31 August 2013 - 21:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
I år föredrar jag PS4...

Postad 31 August 2013 - 22:06

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Dags att döpa om Eric Saades manboy till fanboy....

Eftersom jag använder min 360 idag blir det One för min del, min PS3 har jag inte ens inkopplad längre :-) Hade varit kul om de nya konsollerna klarat av alla bildformat så de kan fungera som en riktig mediaspelare, men det kan man väl bara glömma...

Postad 31 August 2013 - 22:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Hade varit kul om de nya konsollerna klarat av alla bildformat så de kan fungera som en riktig mediaspelare, men det kan man väl bara glömma...

Det borde väl Cinavia stoppa för dem båda?

Postad 31 August 2013 - 23:10

ChriG
  • ChriG
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Kommer nog att sluta med att man sitter med alla tre (precis som med nuvarande generation)...

Wii U redan inhandlad (remake på Windwaker är ju snart här!), sedan blir det PS4 när den släpps och sedan kommer man förr eller senare att bli sugen på XB1 p.g.a. diverse exklusiva titlar ;)

Postad 31 August 2013 - 23:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag har bara läst om förändringarna som positiva hittills.

Det kallas nog för selektiv läsning. Man läser det man vill läsa. Positiva förändringar av kontrollen. Redan på e3 fanns det journalister som sa samma sak :)

Postad 31 August 2013 - 23:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Första jag sett från Pax.

PS4 PS4 PS4 PS4 PS4 Xbox One PS4 PS4.. . Vafan ni är ju amerikaner. Iofs var det rätt många med asiatiskt utseende... ;) Fast en av dom svarade Xbox One så.

Aja, men många gamers verkar faktiskt föredra ps4. Jag blir nyfiken på att veta hur det ser ut idag. Hur många föredrar PS3 före Xbox 360. Är det många som byter från Xbox till PS i höst osv. Jag undrar om det är MS usla start som påverkar. Det känns som många har svårt att förlåta MS för dom tabbar dom gjorde i början.

Edit:
Min egen bror, som ändå spelar rätt mycket, sa igår att han ville ha Xbox One men tyckte det var synd att man inte kunde spela begagnade spel eller låna ut spel till varandra. Det hade dom diskuterat på jobbet.
Det verkar som att mycket av den gamla informationen finns där ute och spökar än. Om man inte är intresserad och letar upp informationen så är det nog den bilden många fortfarande har.

Det verkar verkligen som att det tar emot för dig att tänka att xbonekontrollen är annat än snuskigt bra. Du drar in ms dåliga start som argument för kontrollen osv när du istället borde se det som det är, majoriteten av personer som spelar med båda kontrollerna och inte är slaviska fanboys tycker bättre om ps4-kontrollen. Thats it.

På din fråga om 360 vs ps3 så måste jag säga 360. Den är riktigt trevlig. Jag började med 360 och gick över till ps3, och det man verkligen tappade var just kontrollen.

Jag ska även säga att jag är skeptisk till att ps4 har en bättre kontroll. Detta dock endast baserat på att den ser ut som en dubbeldildo. Skitful. Dock så litar jag på majoriteten på nätet som testat båda kontrollerna. Vi kan inte riktigt bedöma en kontrol efter ett par bilder, så därför så är det egentligen nonsens att vi diskuterar det. Det enda vi ka göra är ju att diskutera andras upplevelser, och dessa är rätt entydliga. Dubbeldildon framför bonern.

Postad 01 September 2013 - 00:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det verkar verkligen som att det tar emot för dig att tänka att xbonekontrollen är annat än snuskigt bra. Du drar in ms dåliga start som argument för kontrollen osv när du istället borde se det som det är, majoriteten av personer som spelar med båda kontrollerna och inte är slaviska fanboys tycker bättre om ps4-kontrollen. Thats it.

Han pratar inte om kontrollen, du får nog ta och titta på videon han pratar om.

Wii U redan inhandlad (remake på Windwaker är ju snart här!), sedan blir det PS4 när den släpps och sedan kommer man förr eller senare att bli sugen på XB1 p.g.a. diverse exklusiva titlar ;)

Åh, en likasinnad, vart har du varit? :)

Redigerat av Zoiler, 01 September 2013 - 00:17.

Postad 01 September 2013 - 00:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sejlax har väl visst pratat om kontrollen? Bläddra tillbaka en sida :)

Postad 01 September 2013 - 01:06

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nån här som överväger att byta från 360 till ps4?

Postad 01 September 2013 - 01:10

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Kan bli så ja

Postad 01 September 2013 - 01:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Heh, förra veckan var jag typ en timme från Gamerscon men hade inte tid att åka dit. Den här helgen är jag i Seattle, har tid men alla biljetter till PaX är slutsålda. <_<

Undrar om det är någon spel-relaterad mässa i San Diego om en vecka? ;)

Postad 01 September 2013 - 02:00

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Kan bli så ja

Har beslutsångest, ena dagen har man bestämt sig för one å den andra dagen för ps4. Hade första xboxen, 360 vit som skickades in 3 gånger för röda ringarna, eliten som skickades in engång för samma anledning medans slimmen har funkat felfritt hittils men just den här gången känns det mer rätt med ps4. Billigare (bryr mig inte om 600 kr egentligen men kinecten ska vara ett val av kunden å inte inbakat) lite starkare, kontrollen e sjukt snygg i mitt tycke, konsolen är mindre och snyggare än vhs liknande one. Men är lite orolig över hur menyerna och online tjänsterna blir på nya ps4 för ps3:ans suger ba__e!

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 04:43.

Postad 01 September 2013 - 07:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Sejlax har väl visst pratat om kontrollen? Bläddra tillbaka en sida :)

Nej Zoiler har rätt. Jag bytte ämne i den posten där. Syftade på videon som Zoiler länkade till angående vilket system som PAX-besökarna tänker köpa.

Postad 01 September 2013 - 07:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nej Zoiler har rätt. Jag bytte ämne i den posten där. Syftade på videon som Zoiler länkade till angående vilket system som PAX-besökarna tänker köpa.

Jag pratade nog fortfarande mer om förra sidan, där jag har uppfattningen att du, liksom jag, har svårt att tänka oss att xboxkontrollen blivit omsprungen av ps-kontrollen med tankenpå hur bra 360ns kontroll faktiskt är. Sonys har ju, bortsett från analoga styrspakarna, hängt med från förra milenniet

Postad 01 September 2013 - 08:01

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Aha, ok. Men i posterna på förra sidan så jämförde jag inte PS och Xbox utan mest 360 och One. Eftersom att det dykt upp åsikter som säger att One-kontrollen är sämre än 360-kontrollen.

Postad 01 September 2013 - 08:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nu minns jag inte, men har folk sagt att den är sämre än 360? Jag minns att jag läste om att den hade lättare analoga spakar än ds4, men minns inte att jag läste om en sån jämförelse mot 360. Jag har nog också selektiv reading :D
Nåväl, jag är själv skeptisk till att den skullr vara sämre än 360 eller ens den nya ds4, så jag ska inte säga så mycket. Vi får se när dom kommer :)

Postad 01 September 2013 - 09:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag överväger att köpa en PS4 först istället för en Xbox One. Denna generation vart det en Xbox 360 först och sedan en PS 3. Men jag avvaktat, antagligen till efter nästa sommar, när jag ser hur spelmarknaden artar sig och hur bolagen reagerar efter de första sex månaderna.

Postad 01 September 2013 - 10:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Redan gjort.

Handkontrollen - Äntligen har Sony tittat på den som de flesta tyckte var bättre och fixat DS3 bristerna
Specsen - Är helt övertygad om att skillnaderna kommer märkas i Multispel till PS4ans fördel
Priset - Den är dessutom billigare

Sen har inte nya Kinect övertygat mig om något so far.

Postad 01 September 2013 - 10:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Då PS4 vid släpp inte har ett enda spel som direkt lockar till köp så ska jag iaf vänta ett tag tills man fått se lite vad konsolerna går för innan jag bestämmer mig.
MS har fortfarande spelen på sin sida enligt vad jag gillar men inget av dom kommer vid släpp heller så jag har ingen brådska.

Postad 01 September 2013 - 13:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Redan gjort.

Handkontrollen - Äntligen har Sony tittat på den som de flesta tyckte var bättre och fixat DS3 bristerna
Specsen - Är helt övertygad om att skillnaderna kommer märkas i Multispel till PS4ans fördel
Priset - Den är dessutom billigare

Sen har inte nya Kinect övertygat mig om något so far.

Känner samma sak. Det som får mig att tveka lite är ms server satsning som jag tycker verkar vettig. Finns inget mer irreterande än spel som laggar. Tar hellre lagfritt än några frames mer eller marginellt bättre grafik. En sak som jag inte är såld på är Sonys nya gränssnitt som verkar vara något facebook liknande med likes och sån skit. Nä, har inte bestämt mig ännu men det lutar ju åt ps4 just nu. Om det inte hade varit för titanfall hade det varit lättare att bestämma sig

Postad 01 September 2013 - 13:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Nej samma här blir med 99 % en avbokning av PS4n. Sedan får man väl se när det börjar dyka upp något vettigt lir lär ju inte va dyrare då direkt. One lär ju hinnas lanseras innan något dylikt händer på PS 4 i alla fall. Kanske slutar med en Wii U inte alls omöjligt om det nu blir någon konsol denna generation. Men det är nog bara en tidsfråga.

Postad 01 September 2013 - 15:53

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 1

Tanken har slagit mig, men lika snabbt har den fått mig att tänka "varför"?
Jag är helt enkelt för nöjd med vad Microsoft har gjort tidigare med Xbox och tror att nästa maskin kommer att ge mig samma typ av känsla helt enkelt. Med 10 år på Xbox Live så vet jag vad jag får.

Sedan ser jag fram emot den nya Kinecten och hoppas verkligen den fungerar bättre än dagens. Ska bli riktigt kul att lira tillsammans med lillgrabben när han växer upp.

Postad 01 September 2013 - 16:55

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tanken har slagit mig, men lika snabbt har den fått mig att tänka "varför"?
Jag är helt enkelt för nöjd med vad Microsoft har gjort tidigare med Xbox och tror att nästa maskin kommer att ge mig samma typ av känsla helt enkelt. Med 10 år på Xbox Live så vet jag vad jag får.

Sedan ser jag fram emot den nya Kinecten och hoppas verkligen den fungerar bättre än dagens. Ska bli riktigt kul att lira tillsammans med lillgrabben när han växer upp.

Den e stor å ful :D. Dessutom så spelar jag knappt online......men tankar all demosar å triller som finns......hmm

Postad 01 September 2013 - 17:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Du säger att xbonen är ful, har du sett ps4'an? :D

Postad 01 September 2013 - 17:34

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Du säger att xbonen är ful, har du sett ps4'an? :D

Jaja förfan, smaken som baken men jag tycker att ps4:an ser cool ut, dessutom mindre. Designen på one påminner mig om en vhs och ingenting annat :D

Nån som vet om ps4:ans strömadapter är "inbyggd" som på ps3?

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 17:35.

Postad 01 September 2013 - 18:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Försök att vara lite trevligare i tonen mot varandra så blir det bättre för alla.

// Inlägg dolda

Postad 01 September 2013 - 18:15

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Här ere lugnt.....kan nån svara på min fråga? :D

Postad 01 September 2013 - 18:21

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ja

Postad 01 September 2013 - 18:22

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Ja

Imponerande av sony, lite starkare än one, strömadaptern är inbyggd och trots det mindre.......:)

Postad 01 September 2013 - 18:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Bara om den är tyst som XO. Annars är det ett konstruktionsfel.

Postad 01 September 2013 - 18:57

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Finns väl ingen konsol som låter mer än 360? Visst är slimmen relativt tyst men ps3 är tystare

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 18:57.

Postad 01 September 2013 - 19:08

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Tror inte den mindre storleken på PS4 kommer göra den mer högljudd. Snarare att Xbox One är större på grund av den större kärnan som lär vara svårare att kyla.

Postad 01 September 2013 - 19:12

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tror inte den mindre storleken på PS4 kommer göra den mer högljudd. Snarare att Xbox One är större på grund av den större kärnan som lär vara svårare att kyla.

Jaha du tänker så, jag som trodde att microsoft såg till att one skulle vara större för att inte begå samma misstag som röda ringarna men du har säkert rätt

Postad 01 September 2013 - 19:13

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Jaha du tänker så, jag som trodde att microsoft såg till att one skulle vara större för att inte begå samma misstag som röda ringarna men du har säkert rätt

Den kanske är större för att helt enkelt kännas mer amerikansk. :)

Postad 01 September 2013 - 19:31

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Den kanske är större för att helt enkelt kännas mer amerikansk. :)

:D :D

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 19:31.

Postad 01 September 2013 - 19:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Eller så vill ms absolut inte göra en 360 (tsk tsk) och har därför dragit på ordentliga yttermått så att dom kan garantera bra och tyst kylning. Det tror jag på :)

Postad 01 September 2013 - 19:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Finns väl ingen konsol som låter mer än 360? Visst är slimmen relativt tyst men ps3 är tystare

360 slim är betydligt tystare än min PS3 slim. Låter som f-a-n efter 30 min spelande. Misstänker dock att det är något som gör att flödet internt är dåligt för vi snackar verkligen att de kör MAX på fläkten.

Postad 01 September 2013 - 20:02

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hmm brorsans ps3 är sjukt tyst men slimmen har jag aldrig fått höra så kanske stämmer

Tror dock att både one å ps4 kommer va relativt tysta båda 2....

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 20:03.

Postad 01 September 2013 - 20:50

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Eller så vill ms absolut inte göra en 360 (tsk tsk) och har därför dragit på ordentliga yttermått så att dom kan garantera bra och tyst kylning. Det tror jag på :)

Hoppas! :D

Redigerat av Didi1983, 01 September 2013 - 20:50.

Postad 01 September 2013 - 22:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
RROD kommer inte kunna inträffa eftersom om Xbox One skulle drabbas av överhettning kommer den stänga av sig själv. Hur vida maskinerna kommer låta mycket beroende på om de är stora eller små får väl framtiden utvisa men min erfarenhet från datorer är att större burkar oftast är tystare.

Postad 01 September 2013 - 22:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Hur vida maskinerna kommer låta mycket beroende på om de är stora eller små får väl framtiden utvisa men min erfarenhet från datorer är att större burkar oftast är tystare.

Äh, de har byggt burken så stor så det är massor av tomrum i den vilket skapar eko inne i burken och resultatet blir att höljet agerar en resonanslåda för fläktsurr och HDD-knaster...

Postad 01 September 2013 - 23:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom kanske dämpat lådan med stenull? ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.