Dom grejorna som jag har är det ingen större reklam marknad för utan dom produkterna sprids genom lyssning och inte av det skrivna ordet.Har bara hört 2, men han funderar på utöka till 4.
XTZ är prisvärt men knappast high-end.
Jag vet då inget märke som gör reklam om sina egna produkter som inte skarvar lite.
Har som exempel aldrig haft en bil som är i närheten av den bränsleförbrukning som anges. Men det gör inte att jag hatar Toyota när jag kör Audi.
XTZ Cinema M6 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(9)
|
7 495:- | |
XTZ Cinema S5 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 1X12
(Subwoofers)
|
5
|
(18)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 3X12
(Subwoofers)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M6
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S2 Atmos
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(12)
|
4 990:- | |
XTZ Cinema M8
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M8 Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ? (25 inlägg)
|
2 år sedan |
PB-3000 eller XTZ (11 inlägg)
|
5 år sedan |
9.2 placering av högtalare (2 inlägg)
|
5 år sedan |
Fråga om subwoofer val. (20 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp till början av ett nytt 5.1.2 (minst) system. (26 inlägg)
|
8 år sedan |
Rekommenderas XTZ 93 WMT som ATMOS höjdhögtalare? (0 inlägg)
|
9 år sedan |
Jamo D500 THX 5.0? Alternativ? (23 inlägg)
|
9 år sedan |
Xtz cinema Sub 1x12 (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Förslag på LCR-högtalare som kan hängas på vägg (30 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 28 October 2014 - 21:06
Postad 28 October 2014 - 21:47
Vad har du för grejer då?Dom grejorna som jag har är det ingen större reklam marknad för utan dom produkterna sprids genom lyssning och inte av det skrivna ordet.
Eftersom du nu insinuerar att XTZ farit med osanning, vilka påståenden har dom gjort som inte stämmer?
Postad 29 October 2014 - 06:20
Jadu en klockradio är väl bra .Vad har du för grejer då?
Eftersom du nu insinuerar att XTZ farit med osanning, vilka påståenden har dom gjort som inte stämmer?
Se på dom mätningar jag hänvisade till se deras specar mätningarna visar något annat .
Postad 29 October 2014 - 06:38
Vad har du för grejer då?
Att det är 8 lager klarlack på deras 99.26or !
Postad 29 October 2014 - 06:56
Med all ära till mätningar. Om man inte gillar det man hör så köper man inte det, dom som ej ångrar köpet får skylla sig själv.Jadu en klockradio är väl bra .
Se på dom mätningar jag hänvisade till se deras specar mätningarna visar något annat .
Jag är övertygad om att du har kalas prylar hemma som du är väldigt nöjd med, säkerligen skulle vi övriga tycka likadant. Men det finns troligen en å annan som inte tycker så. Det betyder inte att det är skit. Jag tycker inte om när vi inte gillar någo och är snabba att säga att det är skit. Det är Skit som är skit
Allt här i världen ha tre sidor, en som är för, en som er emot och en som inte bra sig (tills den börjar bry sig och då får den välja sida)
Kalle vi förstår att du inte gillar XTZ. Du behöver inte gilla dom.
Men du är välkommen att flika in med din kunskap.
Redigerat av RobNB, 29 October 2014 - 12:15.
Postad 29 October 2014 - 07:05
Jadu en klockradio är väl bra .
Att det är 8 lager klarlack på deras 99.26or !
Jeg modtog mine Cinema S5 i går - virkelig heavy stuff. De føles som et massivt stykke træ, virkelig solide og tunge.
Jeg har ikke talt hvor mange lag maling de har fået, men de ser fine ud.
Så mangler jeg bare mine 2 stk. 1x12 subs....
Redigerat av hdvp, 29 October 2014 - 07:05.
Postad 29 October 2014 - 07:31
har du prøvet at tælle....eller hvordan har du checket det?
Har slipat och lackat om 2st!
Postad 29 October 2014 - 07:34
Dom grejorna som jag har är det ingen större reklam marknad för utan dom produkterna sprids genom lyssning och inte av det skrivna ordet.
Vågar man gissa på Ino audio kanske?Det finns inga andra som gnäller lika mycket på andra grejer än inoiterna nämligen. "Du ska inga andra gudar hava jämte mig" etc...
Postad 29 October 2014 - 07:46
Har slipat och lackat om 2st!
Offtopic - men for at vide hvor meget lak der er påført skal du vel benytte en lagtykkelsemåler (My-måler).
Har du prøvet at måle tykkelsen?
Postad 29 October 2014 - 07:58
Vågar man gissa på Ino audio kanske?Det finns inga andra som gnäller lika mycket på andra grejer än inoiterna nämligen. "Du ska inga andra gudar hava jämte mig" etc...
+1
Jag gillar för visso Ino Audio, men du har så rätt
Postad 29 October 2014 - 08:16
Nej! det var väl mer att när de slipades så påstod han som jobbade på lackeringsfirman att det inte var klarlack på!Offtopic - men for at vide hvor meget lak der er påført skal du vel benytte en lagtykkelsemåler (My-måler).
Har du prøvet at måle tykkelsen?
Postad 29 October 2014 - 08:31
Ok - tror dog det er svært at få højglans uden afsluttende klarlak. Men XTZ påstand på website er:Nej! det var väl mer att när de slipades så påstod han som jobbade på lackeringsfirman att det inte var klarlack på!
De mener nok (layers)8 lyers of piano paints
Der skal ret mange lag lak og mellemslibninger til for at opnår "black piano gloss"
Postad 29 October 2014 - 09:34
Förväntar du dig att bli tagen på allvar med såna löjliga kommentarer? Du framstår snarare som uppmärksamhetstörstande, nedlåtande och bitter.Jadu en klockradio är väl bra .
Jag har tittat på dom mätningar du länkade till (samma mätningar som XTZ själva länkade till tidigare i tråden) och XTZ's egna resultat, men ser inga konstigheter. Vilka mätresultat anser du inte är korrekta?Se på dom mätningar jag hänvisade till se deras specar mätningarna visar något annat .
Redigerat av megagurka, 29 October 2014 - 09:42.
Postad 29 October 2014 - 09:35
Jag gnäller på deras basar och jag har inte någon ino basar.Utan något helt annat .Vågar man gissa på Ino audio kanske?Det finns inga andra som gnäller lika mycket på andra grejer än inoiterna nämligen. "Du ska inga andra gudar hava jämte mig" etc...
Postad 29 October 2014 - 10:15
Jag gnäller på deras basar och jag har inte någon ino basar.Utan något helt annat .
Kan du svare på hvilket mærke og model det er - hjemmebyg?
Postad 29 October 2014 - 10:35
Otroligt larvigt att klaga på hur dåliga deras produkter är och hur bra produkter du själv har, när du inte har en enda bild på din anläggning och inte heller skriver vad det du har som är så mycket bättre.
Men det kanske beror på att du har ett kompaktsystem från elgiganten?
Vilka basar är det som är så otroligt mycket bättre än XTZ:s i samma prisklass?
Om du inte har något att tillföra tråden annat än ditt meningslösa gnäll så ber jag dig att sluta skriva i den.
Postad 29 October 2014 - 10:53
Postad 29 October 2014 - 11:24
Håber igen det går fint med dansk :-)
Jeg har aldrig haft XTZ tidligere.
Min "hjemme bio" er egentlig bare mit hverdagsrum der består at stue, køkken og spiseplads på ca 50m2.
Min receiver er en Denon X4000 der indtil fornylig kørte et rent System Audio Setup i 7.3.
3 x SA Exact (LCR)
4 x SA Saxo 8 (Surround)
3 x SA SubElectro200 (Sub)
Lyd fra de 3 x SA Exact var jeg vældigt tilfreds med. De var meget detaljerede til både musik og film, men havde et problem med blæse lyde fra refleksportene selv med crossover på 80-100hz.
Bass fra min 3 x SubElectro200 blev jeg aldrig rigtigt imponereret over. De var ok til musik men til film kunne de ikke gå dybt nok.
Derfor valgte jeg at prøve med XTZ Cinema series der så meget lovende ud.
Jeg startede ud med 3 x M6. Fra start var jeg ikke været specielt imponeret - især syntes jeg diskant var alt for meget, samt at de havde en noget indelukket lyd. Derudover finder jeg centerhøjttaler meget retningsbestemt.
Men med tiden er det blevet meget meget bedre. Diskanter er ikke længere så hidsige, og mellemtone har løsnet mere op. Centerhøjttaler er stadig nem at lokalisere, men det er blevet bedret. Nu har jeg så netop modtaget 2 x S6 til surround.
En ting jeg især er imponeret over byggekvaliteten. Cinema serien er solidt bygget i flot mat finish og tunge som panservogne.
Lyden fra højttalerne kræver tilvending og indspilning, men at sige lyden er dårlig er efter min mening meget forkert.
Nu håber jeg så at jeg snart modtager min 2 stk 1x12 sub, så jeg kan se om det bliver bedre en mine 3 x SA SubElectro200 som jeg allerede har solgt.
Postad 29 October 2014 - 11:25
Om du visste vilka grejor som huserar mitt hus så skulle du gå med dina grejor till närmsta dumpers.M Karlsson belyser det väl hur XTZ har eller beter sig sen om någon är kritisk till vissa av deras produkter så blir det ett jäkla liv på hyllnings kören var lite själv kritiska själva så kanske XTZ bygger bättre produkter.Kalle12dussin har uppenbarligen för lite att göra i sitt liv och har bestämt sig för att fördriva sin tid med att smutskasta och klaga på varumärket XTZ.
Otroligt larvigt att klaga på hur dåliga deras produkter är och hur bra produkter du själv har, när du inte har en enda bild på din anläggning och inte heller skriver vad det du har som är så mycket bättre.
Men det kanske beror på att du har ett kompaktsystem från elgiganten?
Vilka basar är det som är så otroligt mycket bättre än XTZ:s i samma prisklass?
Om du inte har något att tillföra tråden annat än ditt meningslösa gnäll så ber jag dig att sluta skriva i den.
Men här till låts dom sälja sina produkter itråd efter tråd vilket företa får lov att göra det.
Jag har själv förtfram kritik på dom produkter jag äger.
Postad 29 October 2014 - 11:35
Visst, jag har inget problem med att personer skriver subjektivt positiva (eller negativa) intryck av en produkt, det är svårt att argumentera emot. Men när man anklagar någon för att sprida falsk information då är man ute på hal is om man inte kan framföra "bevis" för sina påståenden.Man kan säga att kalle dussin är lika smidig som en elefant på tangolektion. Men något som är intressant är att tidigare trådar med XTZ har haft "problem" med nyreggade medlemmar som höjer produkten till skyarna. Om det är bättre nu vet jag inte, men det är alltid bra att läsa vad som skrivs med kritiska ögon.
Personligen tycker jag XTZ (till skillnad från många andra högtalartillverkare) är väldigt öppna och ärliga i sin informationsspridning här på forumet. Jag ser ingen anledning att anta att deras mätresultat inte är korrekta. Sen finns det givetvis bättre subbar rent prestandamässigt, men valet av sub är alltid en avvägning mellan prestanda, pris, storlek etc.
Postad 29 October 2014 - 11:50
Om du visste vilka grejor som huserar mitt hus så skulle du gå med dina grejor till närmsta dumpers.M Karlsson belyser det väl hur XTZ har eller beter sig sen om någon är kritisk till vissa av deras produkter så blir det ett jäkla liv på hyllnings kören var lite själv kritiska själva så kanske XTZ bygger bättre produkter.
Men här till låts dom sälja sina produkter itråd efter tråd vilket företa får lov att göra det.
Jag har själv förtfram kritik på dom produkter jag äger.
Eftersom du inte har några bilder eller ens kan hitta på några produkter som du låtsas äga att skryta med så lämnar vi diskussionen där.
Inte heller har vi fått några förslag på produkter som är bättre i samma prisklass?
Jag hoppas du känner dig häftig och att du tror vi andra tycker du är det och önskar dig samtidigt lycka till med ditt denver system.
Postad 29 October 2014 - 12:11
Postad 29 October 2014 - 13:39
Om du visste vilka grejor som huserar mitt hus så skulle du gå med dina grejor till närmsta dumpers
Det här är ju verkligen stor humor!
Jag tycker ändå att det förs fram såväl positiv som negativ kritik här i tråden. Det är ändå (relativt såklart) ganska mycket pengar dessa högtalare kostar så kraven bör ju vara därefter. Jag har aldrig ägt en xtz-produkt (beställde dock deras kommande hörlurar via kickstarter) men tycker de äldre modeller jag lyssnat på hos kompisar har varit prisvärda, men inga mirakelburkar.
För övrigt är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning, jag litar inte heller på omdömen från dagsfärska användare. Källkritik är ändå A och O.
Redigerat av greveriff, 29 October 2014 - 13:50.
Postad 29 October 2014 - 14:26
Varför ens lägga upp bilder och höra hur en del skall gnälla över att det inte är desingmäsigt jag har haft mera bilder i gamla gallerian och vad gnälldes det mest över jo mina mattor fast det handlade om en hifi anläggning.Eftersom du inte har några bilder eller ens kan hitta på några produkter som du låtsas äga att skryta med så lämnar vi diskussionen där.
Inte heller har vi fått några förslag på produkter som är bättre i samma prisklass?
Jag hoppas du känner dig häftig och att du tror vi andra tycker du är det och önskar dig samtidigt lycka till med ditt denver system.
Postad 29 October 2014 - 14:34
Så nu har du varit duktig så kryp nu till baka till din håla och en sak du är inte ett skit bättre.Ignorera Kalle Dussin (så ni inte ser hans inlägg), så blir livet enklare. Maken till uppmärksamhetstörstande och rent otrevliga inlägg får man leta efter.
Postad 29 October 2014 - 14:50
Första konstruktiva jag sett dig skrivaSå nu har du varit duktig så kryp nu till baka till din håla och en sak du är inte ett skit bättre.
Postad 29 October 2014 - 14:54
Postad 29 October 2014 - 15:11
Postad 29 October 2014 - 15:56
Det jag försöker påpeka är att folk bör se med kritiska ögon om vad andra skriver på nätet då de inte vet vilka de är eller vilka motiv de har. Detta gäller allt, oavsett märke eller forum.Visst, jag har inget problem med att personer skriver subjektivt positiva (eller negativa) intryck av en produkt, det är svårt att argumentera emot. Men när man anklagar någon för att sprida falsk information då är man ute på hal is om man inte kan framföra "bevis" för sina påståenden.
Postad 29 October 2014 - 16:44
Varför inte det skulle jag tacksamt ta i mot så jag kan göra lite mätnigar på en.Vi kanske skulle göra en insamling och be XTZ om en bra rabatt så vi kunde köpa en subb till Kalle?
Postad 29 October 2014 - 20:21
Fast det gör dom och har så också gjort, problemet är bara att de alltid kommer tillbaka under nya nicks istället...Personligen tycker jag att det är slappt av MHB'S moderatorer, att de genom att inte stänga av bråkstakar förstör för oss andra som vill ha en seriös diskussion kring de för oss intressanta produkterna!
Postad 29 October 2014 - 21:44
Det är ingen som bråkat alls här. Man kan väll få säga vad man tycker, och ni som är så fjantiga och inte kan leva med att någon har någon annan åsikt än er själva är bara löjliga.
Ni har ju tydligen missat hela grejen med ett forum
Postad 29 October 2014 - 22:00
+1Ge er nu.
Det är ingen som bråkat alls här. Man kan väll få säga vad man tycker, och ni som är så fjantiga och inte kan leva med att någon har någon annan åsikt än er själva är bara löjliga.
Ni har ju tydligen missat hela grejen med ett forum
Postad 29 October 2014 - 22:06
Postad 29 October 2014 - 22:09
jag lägger upp en bild på en mätkurva som jag har mät upp sen kan ni jämföra med dom kurvor som finns på XTZ basar det är mätt med ungerfärlig samma metod 2meter utomhus .
Vilken bas är det mätt på? 1*12?
Postad 30 October 2014 - 05:32
Jag inväntar Experterna i denna tråd så dom får säga sitt med.Vilken bas är det mätt på? 1*12?
Postad 30 October 2014 - 08:34
Skulle också tycka om lite jämförelser med annat från de av er som bytt ut annat mot Cinema. Själv bytte jag ut ett Canton movie set, så den jämförelsen är kanske lite menlös
Ni som har sub 1x12, vilka inställningar kör ni, i vilka rum?
Postad 30 October 2014 - 08:44
Jeg kan kun sige at jo længere tid jeg har lyttet til mine M6, jo mere tilfreds med lyden bliver jeg. Det er helt klart en højttaler der skal spilles ind. Byggekvaliteten er derudover rigtig fin.
Jeg har desværre ikke haft tid til at foretage målinger med RA II Pro.
Men lad os høre flere meninger om Cinema serien af dem der ejer dem (eller har lyttet til dem under gode forhold)...og gerne billeder
Jeg har nu 3x M6 og 2x S5. Vebter på mine 2 stk 1x12. Jeg går med tanken om at få dem sprøjte lakeret i hvid satin, da jeg er bange for de bliver meget dominerende i sort.
Redigerat av hdvp, 30 October 2014 - 09:07.
Postad 30 October 2014 - 09:38
Vad är det du vill säga? Att du har 70 dB SPL @ 20 Hz?jag lägger upp en bild på en mätkurva som jag har mät upp sen kan ni jämföra med dom kurvor som finns på XTZ basar det är mätt med ungerfärlig samma metod 2meter utomhus .
Postad 30 October 2014 - 19:57
Se på hur kurvan ser ut i stället . Och jämför.Vad är det du vill säga? Att du har 70 dB SPL @ 20 Hz?
Postad 30 October 2014 - 21:37
Se på hur kurvan ser ut i stället . Och jämför.
Faller ju som en fura i infran....Det är ju knappast dina basar som är uppmätta skulle jag gissa på.
Postad 31 October 2014 - 05:43
Det skall den göra med jag kan väl lätta lite på förlåten och säga att det är en basreflex.Faller ju som en fura i infran.
Den är helt opåverkad av EQ eller något annat.
Men vad tog alla Experter vägen som skulle jämföra?
Redigerat av kalle12dussin, 31 October 2014 - 05:48.
Postad 31 October 2014 - 08:48
Jämföra med vad? Din kurva säger ju absolut ingenting om max SPL eller dist.Det skall den göra med jag kan väl lätta lite på förlåten och säga att det är en basreflex.
Den är helt opåverkad av EQ eller något annat.
Postad 31 October 2014 - 09:10
Det är säkerligen viktigt, säger ingenting emot det så att vi är överens (tycker personligen de e kul med sånt trots att jag inte är Ninja på det). Jag hoppas att dom levererar i alla fall
Det jag är mycket nyfiken på är disten och mekaniskt missljud (12.18 ICE har det pga sin begränsning)!
Någon som pressat sina 1x3?
Postad 31 October 2014 - 09:21
Vem skulle jämföra vad?
Tråden handlar ju om XTZ, men på tal om mätning utan SPL, distsiffror osv, så är här en mätning från Audioholics test av DD18 (vanliga, inte plus). Det är mätt utomhus, 30m över marknivå, utan smoothing. Ingen EQ/rumskorrigering användes vid mätningen.
image.jpg 29.56K
11 Antal nerladdningarThe system’s measured amplitude response goes far in explaining the sub’s exceptional subjective characteristics. The smooth mid-band performance, artifact-free low & high frequency roll off, are all factors contributing to the systems 5-star performance. (The hashy appearance of the response plot in ~<12 Hz was due to a low flying airplane that happened by while the sweep was underway and should be ignored).
SVS PB13 Ultra, 20Hz, 15Hz och slutet läge (mätt utomhus, på marken). 15Hz läget är utan tvekan det bästa att köra på den subben (16 på den nyare DSP-modellen).
image (1).jpg 73.82K
8 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 31 October 2014 - 15:55.
Postad 31 October 2014 - 09:37
Det gör inte dom mätningar som medlemmarna har presenterat heller men det finns sist kurvor att tillgå.Jämföra med vad? Din kurva säger ju absolut ingenting om max SPL eller dist.
För att få fram max spl så måste man veta hur många volt har används vid mättillfället det är en del parametrar som fattas.
Postad 31 October 2014 - 10:22
Nu tror jag inte dom flesta medlemmar gör mätningar utomhus, utan snarare i sina vardagsrum vilket ger helt andra kurvor. Eller är det det som är din poäng?Det gör inte dom mätningar som medlemmarna har presenterat heller men det finns sist kurvor att tillgå.
Menar du spänningen på insignalen? Det ger väl endast en indikation på om förstärkaren är tillräckligt kraftig.För att få fram max spl så måste man veta hur många volt har används vid mättillfället det är en del parametrar som fattas.
Postad 31 October 2014 - 11:59
Moderatorer?
Postad 31 October 2014 - 17:53
Känns ungefär som att Fiat skulle provköra nya Ferrarin i Jukkasjäärvi...helt fel miljö och förutsättningar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ?
27 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?