Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 februari 2010 - 14:02

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

letar efter en film jag såg när jag var liten
det jag mins var att det var någon typ av robot/cyborg som hängde på väggen som sedan fick liv
och tror huvudrollen var någon brud
väldigt lite att gå på men tror att det är säkert någon som känner igen detta

Låter som Hardware

Postad 17 februari 2010 - 14:32

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
visst var det Hardware
tack wolfman77

Postad 17 februari 2010 - 15:49

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

visst var det Hardware
tack wolfman77

Såg filmen igår så det kändes väldigt nära tillhands :rolleyes:

Postad 17 februari 2010 - 17:45

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Såg filmen igår så det kändes väldigt nära tillhands :rolleyes:

ahh ok, minns inte om den var något vidare bra eller inte
men man får chansa

Postad 17 februari 2010 - 18:41

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Söker en skräckfilm, det jag minns är att det troligen handla om en pojke, som såg väsen i mörkret, under säng, i garderob osv... tror den hette "it" eller "them" "they".... det var ett namn som krocka med andra filmer vilket gjorde den svår att finna...

-någon som är säker på vilken jag yr om? :rolleyes:

Jag har sökt lite, det fanns en "they" som innehöll vissa likheter...Men det var inget barn eller så enligt texten, så det kan vara tat jag blandat ihop två filmer...

Rent generellt... ett barn, menar på att det är något läskigt i mörkret, tas väl inte på allvar, vid något tillfälle ska han taupp något han tappat från sängen ner på golvet och då händer något, monstret river han eller tar pennan eller något sådant...

Redigerat av yrrol2, 17 februari 2010 - 20:02.

Postad 18 februari 2010 - 21:58

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Och så är det en annan jag funderat på också.. För några veckor sedan såg jag en som gjort en väggmålning med denna figur..

En medelålders vit kontors man som troligen får något bryt vid något tillfälle, börjar använda vapen emot folk.. vid något tillfälle så hittar han väl någon källare där han får tag i hagelgevär eller något.. minns nästan inget fast hoppades på att den är bra...

Hans utseende, svarta byxor, vit skjorta, kanske svart slips, svarta tjocka glasögon, kortklippt... och troligen bitter.. heh

Postad 18 februari 2010 - 22:09

sjogren5
  • sjogren5
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Och så är det en annan jag funderat på också.. För några veckor sedan såg jag en som gjort en väggmålning med denna figur..

En medelålders vit kontors man som troligen får något bryt vid något tillfälle, börjar använda vapen emot folk.. vid något tillfälle så hittar han väl någon källare där han får tag i hagelgevär eller något.. minns nästan inget fast hoppades på att den är bra...

Hans utseende, svarta byxor, vit skjorta, kanske svart slips, svarta tjocka glasögon, kortklippt... och troligen bitter.. heh

Falling down låter det som...

http://www.imdb.com/title/tt0106856/

Postad 18 februari 2010 - 22:19

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Falling down låter det som...

http://www.imdb.com/title/tt0106856/

Jajust, tackar :rolleyes:

Postad 20 februari 2010 - 21:24

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Ingen som hade en gissning på vilken film som handlar om monster i mörkret? En pojk som tappar något från sängen och pennan(?) rullar under sängen och han blir rädd, minns inte om något rev honom eller så..

----

En annan film jag är nyfiken på att återse, är en film jag såg sent en natt på tv för några år sedan. Upplevde den som ganska så lång film...

Två ungdommar som sitter ovanpå ett tak, kanske en butiks tak... Undra om de inte var gangsters och man återblickade i deras vilda liv...de kanske var mexar eller latinogangsters... någon som upplever detta bekant?

Redigerat av yrrol2, 20 februari 2010 - 22:26.

Postad 21 februari 2010 - 18:37

kottich
  • kottich
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Söker en gammal film (80-tal kanske) som är norsk eller dansk. Den handlar om en pojke som tar värvning på ett skepp som skeppsgosse eller dyl. Om jag inte minns fel så träffar de på nå sjörövare också. Den utspelar sig i början av 1900-talet om jag inte helt misstar mig. Han får nå spöstraff ombord på skeppet. Inte mycket att gå på men nån kanske kommer på vilken film jag menar.

Postad 22 februari 2010 - 11:58

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Hej alla filmfantaster.

Jag har en återkommande scen i min hjärna som jag sett på film. Jag lyckas inte hitta vad filmen heter men ni kanske vet.

Filmen handlar om två män en ond och en god tror jag. Den ena mannen jagar den andra tror de kommer från någon annan planet eller tid. Scenen jag har i huvudet är att den ena mannen sätter fast den andra mannen med handfängsel medans han ska gå å göra något. Sen får man se den mannen som är fängslad dra loss handen från handbojorna. När mannen kommer tillbaka så har jag för mig att handen hänger kvar i handbojorna men mannen är borta. Sen får man se att mannen som drog sig loss växer ut en ny hand. Vet ej vad filmen handlar om riktigt men detta är vad jag kommer ihåg från den.

Någon som vet vad filmen kan tänkas heta?

Ingen som känner igen denna film?

Postad 05 mars 2010 - 13:40

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Ingen som känner igen denna film?

Nån lite klocka pinglar och säger mig att detta kan vara Peacemaker

Postad 06 mars 2010 - 22:27

AALF
  • AALF
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Letar efter en film som brukade gå på TV1000 Classic innan tror jag.

Det var en man som hade samlat världens bästa detektiver på ett hotell för att lösa en mordgåta. En och en mördades dem och för att få slut på morden var det tvungna att lösa gåtan. Kommer även ihåg att mannen som bodde på hotellet/herrgården hade en konstig butler, stum/döv.

Ytters tacksam för svar !

Postad 07 mars 2010 - 10:47

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Det var en man som hade samlat världens bästa detektiver på ett hotell för att lösa en mordgåta. En och en mördades dem och för att få slut på morden var det tvungna att lösa gåtan. Kommer även ihåg att mannen som bodde på hotellet/herrgården hade en konstig butler, stum/döv.

Cluedo kanske ? Här är en, finns som tv serie också
Cluedo

Postad 07 mars 2010 - 10:53

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Söker en skräckfilm, det jag minns är att det troligen handla om en pojke, som såg väsen i mörkret, under säng, i garderob osv... tror den hette "it" eller "them" "they".... det var ett namn som krocka med andra filmer vilket gjorde den svår att finna...

-någon som är säker på vilken jag yr om? :)

Jag har sökt lite, det fanns en "they" som innehöll vissa likheter...Men det var inget barn eller så enligt texten, så det kan vara tat jag blandat ihop två filmer...

Rent generellt... ett barn, menar på att det är något läskigt i mörkret, tas väl inte på allvar, vid något tillfälle ska han taupp något han tappat från sängen ner på golvet och då händer något, monstret river han eller tar pennan eller något sådant...

Jag vet nog inte alls vilken skräckis du menar men jag länkar ialllfall 3 här till dig
Poltergeist
IT
Child´s Play

Postad 07 mars 2010 - 11:00

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Nu kom jag på en till, en betydligt nyare film då...(du bör skriva när du tror den är gjord)

The Sixth Sense

Postad 08 mars 2010 - 16:43

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hej på er

Har nyss sett "The usual suspects" igen och kom och tänka på en film där Stephan Baldwin var med, kan ha fel men jag minns vissa saker och skulle gärna se filmen igen. Det jag minns är följande

Stephan Baldwin (tror jag att det var) håller sig gömd under en tid av filmen men hittas utav en av sina kumpaner. Baldwin spelar nån dåraktig kriminell nisse har jag för mig

Det framkommer under filmen att Stephan Baldwin har slagit vad om att han inte kan äta sin egen avföring (vilket han tydligen gjorde) och vann vadet.

Tror även att han blir brutalt mördad när han hittats.

Seriöst, jag kan ju inte ha drömt ovanstående (kan dock ha tagit fel på om det verkligen var Stephan Baldwin) och någon annan måste ju ha sett filmen ?

"Things To Do In Denver When You're Dead" var det nog jag sökte..

Redigerat av ingels, 08 mars 2010 - 20:18.

Postad 14 mars 2010 - 18:06

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Slänger in en gissning jag med, har dock inte sett Cluedo så den kanske var rätt. Annars låter det ungefär som filmen Murder by Death från 1976, även om butlern där var en blind Alec Guinness.

Postad 19 mars 2010 - 02:28

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Ahh försökte sova men fick en filmflashback av en film jag såg när jag var yngre.
Tror den är från 60 eller 70 talet

Det handlar om två tåg som är på väg mot varandra.
Den ena föraren vet inget om det utan tror att de har blivit kapade för den andra föraren i den andra tåget har mixtrat så den den första föraren inte får kontakt med huvudbasen utan den andra föraren som vill ha ett erkännande annars kör han in i det andra tåget.

Postad 04 april 2010 - 22:19

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Ahh försökte sova men fick en filmflashback av en film jag såg när jag var yngre.

Den ena föraren vet inget om det utan tror att de har blivit kapade för den andra föraren i den andra tåget har mixtrat så den den första föraren inte får kontakt med huvudbasen utan den andra föraren som vill ha ett erkännande annars kör han in i det andra tåget.

Låter lite som den här http://www.youtube.c...h?v=sMxuKjBZDZo

Postad 06 april 2010 - 16:35

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Söker en film med en anka från rymden, tror han bar kläder, pratade och kanske kunde karate... otecknad.. amerikansk.. typ 80talet.. han hade även en fiende, som tog form av en vetenskapsman som ville förgöra ankan...

hade för mig att denna hette dynamite duck men så var inte fallet..

Postad 06 april 2010 - 16:49

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Låter lite som den här http://www.youtube.c...h?v=sMxuKjBZDZo

Nej det är inte Under Siege 2 med fiskmåsken
För det första är den inte från 60 eller 70 talet.
För det andra så är bara en tåg med :D

Men tack endå

Postad 06 april 2010 - 17:51

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Söker en film med en anka från rymden, tror han bar kläder, pratade och kanske kunde karate... otecknad.. amerikansk.. typ 80talet.. han hade även en fiende, som tog form av en vetenskapsman som ville förgöra ankan...

Howard the Duck

Postad 16 april 2010 - 22:38

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Dags att söka gamla skräckfilmer igen.
Förmodligen från 80-talet, förmodligen italiensk skräck som vanligt. Men jag är rätt säker på att det inte är "The Church"
Jag minns en stor katedral eller kyrka där någon form av slemmig demon huserade.

Ok, inte allt för mycket att gå på, men värt ett försök.

Postad 16 april 2010 - 22:52

metalfan
  • metalfan
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Dynamite Dux var ju annars ett spel från 1988 av Sega, som även släpptes på Amiga, Atari, C64 m.m! ;)

Postad 17 april 2010 - 21:46

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Dags att söka gamla skräckfilmer igen.
Förmodligen från 80-talet, förmodligen italiensk skräck som vanligt. Men jag är rätt säker på att det inte är "The Church"
Jag minns en stor katedral eller kyrka där någon form av slemmig demon huserade.

Ok, inte allt för mycket att gå på, men värt ett försök.

Låter lite som Rutgers gamla klassiker Split Second, om jag nu minns rätt. Men om det är italiensk skräck så lämnar jag walkover.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 17 april 2010 - 21:47.

Postad 18 april 2010 - 09:28

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Låter lite som Rutgers gamla klassiker Split Second, om jag nu minns rätt. Men om det är italiensk skräck så lämnar jag walkover.

Split Second är det tyvärr inte.
Men tack för att du påminde mig om ännu en klassiker att skaffa. :D

Postad 18 april 2010 - 19:28

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Jag ville återse en film om en man vars dag återspelades om och om igen så jag såg Groundhound day men finns det inte en med det temat som Jim Carry spelar i? Har något svagt minne utav en sådan film som är lite nyare inspelad.. eller?

Postad 21 april 2010 - 21:30

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Ett gäng ninjor med olika egenskaper blir tränade av en mästerninja i rullstol... En efter en blir ninjorna mördade av en "ond" ninja. I slutet visar det sig att det är tränaren som är mördaren...

Någon som känner igen handlingen? Såg denna i smyg för ca 24 år sedan och undrar vad det var för film egentligen....

Postad 22 april 2010 - 18:35

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Jag ville återse en film om en man vars dag återspelades om och om igen så jag såg Groundhound day men finns det inte en med det temat som Jim Carry spelar i? Har något svagt minne utav en sådan film som är lite nyare inspelad.. eller?

Det kan inte vara The Truman Show du letar efter?
et är Jim Carrey och hans liv är ganska inrutat...

Postad 22 april 2010 - 19:21

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Det kan inte vara The Truman Show du letar efter?
et är Jim Carrey och hans liv är ganska inrutat...

Njae, däremot funderade jag på om jag kan ha mixat det med den filmen där han är en gud... men kopplingarna mellan att dagen bara upprepar sig och gud-filmen är ju lite långsökt..

Postad 03 maj 2010 - 23:31

Unregistered426aa06c
  • Unregistered426aa06c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Jag har nu letat och letat och letat och letat! Jag undrar om någon vet vilken film jag letar efter! Det enda jag kommer ihåg av denna film är att i slutet av filmen hittar någon person i denna film ett hemligt rum där det är fullt av ritningar av Da Vinci. I detta rum upptäcker man även en lampa som man kan tända. Dom förstår då att Da Vinci uppfann elektriciteten.
Jag har tittat på Da Vinci Koden, båda National Treasure och även Änglar och Demoner men kan ändå inte hitta den! Så snälla om någon kanske har den lilla blekaste aning. Tell me!

Tack på förhand!
Viktor

Postad 04 maj 2010 - 22:43

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Säkert fel, men slänger in den film jag kommer på där Da Vinci prylar figurerar: Hudson Hawk. Annars, kommer du ihåg något mer, typ hur gammal filmen är?

Postad 09 maj 2010 - 01:03

tysonayt
  • tysonayt
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tja, har en fråga om en rätt så gammal film (tror jag i alla fall). Såg den när jag var mycket mindre, kanske 10 år sedan, och kommer inte ihåg allt för mycket. Dock så var det väldigt mycket om ett visst huvud som levde i en "glasbubbla" utan kropp och fick näring mm från denna bubbla. Fanns också "svävarbilar" och vapen som sköt genom glas och lämnade en brun liten prick på huvudet. Detta är väl kanske inte helt exakt men i alla fall det som jag kommer ihåg av filmen. Hoppas att någon kanske vet vilken film jag pratar om. Tack i förskott! :)

Postad 12 maj 2010 - 02:04

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Vad Heter filmen
Då jag gick väktarskolan i Boden förra sommaren hyrde vi den här filmen.

Det handlar om en kille som Föds gammal och blir yngre destu äldre han blir. har för mig att den utspelar sig på ca 30-50 tal.

någon som vet?

EDIT:

Hittade den.
Den heter The Curious Case of Benjamin Button
http://www.imdb.com/title/tt0421715/

Rekommenderar filmen starkt.

Redigerat av Unregistered38bbb728, 12 maj 2010 - 04:18.

Postad 12 maj 2010 - 06:46

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0

Runaway Train! John Voit och Erik Roberts rymmer från ett fängelse i alaska?!?

/Johan

Postad 12 maj 2010 - 15:36

Unregistered426aa06c
  • Unregistered426aa06c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Säkert fel, men slänger in den film jag kommer på där Da Vinci prylar figurerar: Hudson Hawk. Annars, kommer du ihåg något mer, typ hur gammal filmen är?

Tack! Ska kika! Jag är inte säker! Jag såg den för några år sen, kanske 2-3 år sen! Vet dock inte hur gammal den är!

Postad 13 maj 2010 - 00:12

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Tack! Ska kika! Jag är inte säker! Jag såg den för några år sen, kanske 2-3 år sen! Vet dock inte hur gammal den är!

Den är från 1991 (och kul trots att de flesta verkar missa att den är avsiktligt utflippad och hatar den.) David Caruso har en kul roll där han till skillnad från Horatio Cane i CSI: Miami håller käften filmen igenom. :)

Postad 18 maj 2010 - 18:36

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
Har funderat över vad den här filmen hette länge nu. Hittade idag en bild från filmen, om än lite konstig.

Who is the master?
I am the master!

Ungefär det jag kommer ihåg ifrån filmen.

Postad bild
http://verydemotivat...08206318061.jpg

Postad 18 maj 2010 - 18:47

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Sho’Nuff: The Shogun of Harlem!

från The Last Dragon

Postad 18 maj 2010 - 21:00

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0

Sho’Nuff: The Shogun of Harlem!

från The Last Dragon

tack tack tack, funderat på vad den heter under en lång tid

Postad 22 maj 2010 - 18:58

SCORPION2000
  • SCORPION2000
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag letar en film från 80-90 talet som handlar om en Pojke som är en Über avancerad robot/Android, som är utvecklad i ett labb av militären tror jag? hur som hällst flyr han därifrån för han känner sig ensam typ, o träffar en familj som tar hand om honom, osv det är en familje/Si-Fi film.

Någon som känner igen den? Har gått på Tv en del förr.

Postad 22 maj 2010 - 19:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Låter inte riktigt som A.I men det beror på hur bra du minns :angry: http://www.imdb.com/title/tt0212720/

Postad 22 maj 2010 - 19:21

SCORPION2000
  • SCORPION2000
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Låter inte riktigt som A.I men det beror på hur bra du minns :angry: http://www.imdb.com/title/tt0212720/

Mjo...men det är inte den filmen! A.I filmen riktigt sög! men bra försök ^^ Någon mer?

Postad 22 maj 2010 - 20:29

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag letar en film från 80-90 talet som handlar om en Pojke som är en Über avancerad robot/Android, som är utvecklad i ett labb av militären tror jag? hur som hällst flyr han därifrån för han känner sig ensam typ, o träffar en familj som tar hand om honom, osv det är en familje/Si-Fi film.

Någon som känner igen den? Har gått på Tv en del förr.

Kanske D.A.R.Y.L. (1985) ?

Postad 22 maj 2010 - 20:51

SCORPION2000
  • SCORPION2000
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kanske D.A.R.Y.L. (1985) ?

Ja! Jag tror det är den! Tack! :)

Postad 24 maj 2010 - 20:41

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hallå.

Jag letar efter en kortfilm / mini-serie som jag glömt bort titeln.
1980-tal skulle ja tippa på.
Saker jag vet är att den utspelar sig på ett hotell, där ett av rummen är "haunted".
Sedan tror jag att det är en ung kille som sitter i receptionen, som ibland somnar till.

Är kanske inte mycket att gå på, men detta är vad jag kommer ihåg.
Vet inte ifall filmen är från tales from the darkside serien.

tacksam för svar

Redigerat av rabski, 24 maj 2010 - 20:41.

Postad 26 maj 2010 - 22:10

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Det låter som Stephen Kings "The Shining", som gjorts både som film och miniserie. Men är det ett avsnitt av Tales from the Dark Side eller liknande serie så blir det svårt att hitta.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 26 maj 2010 - 22:11.

Postad 26 maj 2010 - 23:06

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Det är inte Shining, det är jag säker på.

Hur den slutar:

Spoiler

Postad 27 maj 2010 - 18:53

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Vet inte ifall filmen är från tales from the darkside serien.

Du kan alltid kolla episodlistan och se om du känner igen ngt avsnitt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.