Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 30 november 2011 - 11:03
popeye65
-
popeye65
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Sa upp abonnemangen idag, tröttnat som alla andra.
Fick ett erbjudande på den nya inspelningsbara boxen för 545:- om jag band mig i ytterligare 24 månader 
men det hoppade jag inte på.
Får väl bli Telia eller Viasat då, har ju till siste februari att bestämma mig då det slocknar i rutan.
Efter nästan 20 år som kund hos Canal Digital så är det slut nu
Redigerat av popeye65, 30 november 2011 - 11:03.
Postad 30 november 2011 - 11:49
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
545 kr? Du glömde inte en etta framför?
nåja, valet är ditt. ADB-boxen är dock en bra box, helt klart värd det de erbjöd dig. Om än 24 månaders bindning inte är något någon önskar.
Lycka till, hoppas förändringen blir lyckad.
Postad 30 november 2011 - 13:06
popeye65
-
popeye65
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nejdå. 545:- var det som jag skulle betala för boxen.
Kanske flera skulle ringa och säga upp sitt abonnemang, då kanske de också blir erbjudna boxen för detta pris.
Han frågade faktiskt varför jag skulle säga upp mitt abonnemang och jag sa att det var p.g.a den usla sagemboxen, då fick jag detta erbjudande.
ADB-boxen är kanske ett bra val, men det var ju sagemboxen också när den kom, sedan har den ju blivit förstörd med diverse ofullständiga mjukvaror, till att bli rena katastrofen.
Vem vet vad som händer med ADB boxen i framtiden ?? Nä jag tittar på andra alternativ sålänge.
Postad 30 november 2011 - 13:27
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ADB boxen kommer nog fungera bra framöver. Det är en stabil box idag och den har körts i andra länder ett tag redan, det är så att säga inte en helt ny box.
Även om den är ny för CD.
Om jag säger som så: Det finns i min värld inget som säger att det är större risk att denna box förstörs av CD än att Telia/Viasats gör motsvarande med sina boxar. Jag skulle tro att CD har lärt sig sin läxa.
ABD är ett helt annat företag är Sagem, dvs de som utvecklar mjukvaran. CD testar och har önskemål, ABD/Sagem utvecklar.
men men, ta steget du. Inget som håller dig kvar i CD. Du kan få samma kanaler via Telia och i stort likvärdiga (nja) via Viasat.
(min gamla Sagem, den lever än och fungerar, tror jag, bra än för övrigt. Dock inte använt den på ett tag ska sägas.)
Redigerat av Monshi, 30 november 2011 - 13:28.
Postad 30 november 2011 - 14:03
__Matte__
-
__Matte__
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har nog haft tur eftersom min box funkat helt OK fram tills förra veckan på power-supplien började böka. Den ger nominellt 12volt, men orkar inte med belastningstoppar. Om man sätter det i relation mot att vi alla har olika konfig beträffande lnb's och sånt kan hela problemet vara ett nätagg som bara precis orkar driva anläggningen under gynnsamma förhållanden, medan den med exempelvis strömkrävande lnb's bara orkar med visst mycket...Jag hängde dit ett annat nätagg och boxen funkar perfekt igen. (Nåja, nästan iallafall :-)
Supporten lovade att skicka ett nytt.
Sen kan man ju undra över hur smart det är att skicka 3 ampere genom en så tunn kabel. Det måste bara ge spänningsfall...
Redigerat av __Matte__, 30 november 2011 - 14:05.
Postad 30 november 2011 - 14:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
3 A 12 V, ah, inte så farligt.
Postad 30 november 2011 - 17:22
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Sen kan man ju undra över hur smart det är att skicka 3 ampere genom en så tunn kabel. Det måste bara ge spänningsfall...
Nu vet jag inte hur tjock den är, men skulle tippa på ca 0,25 mm2. Vet inte heller längden, men drar till med 3 meter. Strömmen 3 Ampere vet vi, och den skall fram och sedan tillbaks i kabeln, vilket ger följande uträkning. 0,0175 / 0,25 x 6 x 3= 1,26V spänningsfall 1,26 / 12 = 10,5% spänningsfall i kabeln, plus säkert lite i boxen också. Om kabeln ligger varmt blir det ännu värre. Detta kan vara helt avgörande för ifall det skall funka eller inte, helt klart.
Postad 02 december 2011 - 14:44
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nu får även jag felmeddelanden när jag startar boxen. Då blinkar displayen med E01.., 01.. osv. Man hör att HDD försöker spinna upp men lyckas inte. Efter tre-fyra försök med strömsladden så startar den, sen fungerar den igen. Har sett att flera bytt HDD och det kan jag tänka mig att göra då boxen har varit med från början.
Men jag får också anmodan att sätta i kortet gång på gång, trots att kortet sitter i och jag rör det aldrig. Nu har jag fått nytt kort då kundservice trodde att det blivit sämre kontakt. Men det är ingen skillnad med det nya kortet.
Har ingen lust att byta HDD om jag inte kan lösa kortproblemet. Har någon några tips om vad det kan vara?
Postad 02 december 2011 - 14:48
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nu får även jag felmeddelanden när jag startar boxen. Då blinkar displayen med E01.., 01.. osv. Man hör att HDD försöker spinna upp men lyckas inte. Efter tre-fyra försök med strömsladden så startar den, sen fungerar den igen. Har sett att flera bytt HDD och det kan jag tänka mig att göra då boxen har varit med från början.
Men jag får också anmodan att sätta i kortet gång på gång, trots att kortet sitter i och jag rör det aldrig. Nu har jag fått nytt kort då kundservice trodde att det blivit sämre kontakt. Men det är ingen skillnad med det nya kortet.
Har ingen lust att byta HDD om jag inte kan lösa kortproblemet. Har någon några tips om vad det kan vara?
Blev kort avbrott på min anslutning, därav dubletten.
Redigerat av Unregistered4858ceb2, 02 december 2011 - 14:53.
Postad 02 december 2011 - 15:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Janus44 - låter som nätadaptern gett upp, för lite ström till boxen.
Slå en signal till CD så skickar de en ny.
Postad 02 december 2011 - 16:59
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Får en ny adapter efter helgen. Tack för tipset.
Postad 03 december 2011 - 08:50
Unregistered17a6fe16
-
Unregistered17a6fe16
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har fått problem med denna box.
Har fungerat i ett år utan problem, men inte längre.
Rätt så vad det är så slutar boxen att reagera på signaler från fjärren, den gröna lampan på boxen blinkar till, så signalen från fjärren går fram.
Det som händer är att kanalen man ser på löper på, men boxen går ej att styra överhuvudtaget.
Omstart med huvudströmbrytaren krävs.
Detta kan hända upp till 5 ggr på en kväll!!
Boxen står fritt och har god ventilation.
Några idéer?
Postad 03 december 2011 - 10:33
edtbirh
-
edtbirh
-
Rookie
-
5 inlägg
DEN GJORDE DET IGEN!!
Spelade in i-minutssnuttar av programmet! Visserligen är det ett tag sedan den gjorde det sist men det är ruskigt frustrerande.
Har någon en ide om varför den gör så? Virus?
Jag har ABSOLUT ingen lust att formatera om HDD:n innan jag har hunnit flytta över en del program till min dator.
//Birgitta
Postad 03 december 2011 - 11:25
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Har fått problem med denna box. Har fungerat i ett år utan problem, men inte längre.
Rätt så vad det är så slutar boxen att reagera på signaler från fjärren, den gröna lampan på boxen blinkar till, så signalen från fjärren går fram. Det som händer är att kanalen man ser på löper på, men boxen går ej att styra överhuvudtaget. Omstart med huvudströmbrytaren krävs. Detta kan hända upp till 5 ggr på en kväll!!
Några idéer?
Det händer även för mig. Har gjort någon fabriksåterställning och det har väl hjälp initialt. Men det är väl inte brukligt att man ska behöva fabriksåterställa med jämna mellnarum för att boxen skall fungera.
Postad 04 december 2011 - 19:53
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Klockan är just nu 14.12 enligt min box. Tror att det löser sig genom en omstart, men tycker ändå att det är tragiskt.
Postad 05 december 2011 - 08:24
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Jag slog nog nytt rekord här på forumet. Lyckades spela in hela 3 avsnitt av julkalendern i serieinspelning innan det sket sig i morse, dottern ej nöjd nu. Tur SVT play finns. Dax att elda upp skiten, vilket skämt.
En teori:
kanske klarar bara boxen av att spela in serieinspelning max tom söndag, när ny vecka börjar slutar det helt enligt fransk logik. ;-)
Postad 05 december 2011 - 08:34
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Sa upp abonnemangen idag, tröttnat som alla andra. Fick ett erbjudande på den nya inspelningsbara boxen för 545:- om jag band mig i ytterligare 24 månader  men det hoppade jag inte på. Får väl bli Telia eller Viasat då, har ju till siste februari att bestämma mig då det slocknar i rutan. Efter nästan 20 år som kund hos Canal Digital så är det slut nu 
Jag är nära nu också, dock bara varit kund i 6 år.
Postad 05 december 2011 - 12:45
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
DEN GJORDE DET IGEN!! Spelade in i-minutssnuttar av programmet! Visserligen är det ett tag sedan den gjorde det sist men det är ruskigt frustrerande. Har någon en ide om varför den gör så? Virus? Jag har ABSOLUT ingen lust att formatera om HDD:n innan jag har hunnit flytta över en del program till min dator. //Birgitta
Så har vår box börjat göra sedan omställningen till Vintertid. Inte ett enda avsnitt av Mentalist tex har vi fått inspelat helt sedan dess...
Postad 05 december 2011 - 16:08
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det känns som om CD inte lägger så mycket tid på den här delen av forumet... iallafall inte i den här tråden. Sista kommentar var den 16 /11.
Postad 05 december 2011 - 17:13
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Senaste buggen som händer ganska ofta är att det inte går att få något ljud. Det är inte "mute-klassikern" utan jag kan höja volumen, muta/unmuta osv men inget ljud. Startar jag om fungerar det däremot.
Postad 05 december 2011 - 19:21
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Nu går det inte ens spela in manuellt utan problem. Försökte spela in dagens repris av julkalendern eftersom morgonens serieinspelning aldrig blev av men inspekningen stannade efter några minuter. Satt ej vid tvn när det skedde, vi åt.
Är enda alernarivet att säga upp med CD? Att få en bra deal med ADB verkar vara omöjligt.
SUCK!
Redigerat av vilse, 05 december 2011 - 19:22.
Postad 06 december 2011 - 09:18
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Nu går det inte ens spela in manuellt utan problem. Försökte spela in dagens repris av julkalendern eftersom morgonens serieinspelning aldrig blev av men inspekningen stannade efter några minuter. Satt ej vid tvn när det skedde, vi åt. Är enda alernarivet att säga upp med CD? Att få en bra deal med ADB verkar vara omöjligt. SUCK!
Min gamla box började också så innan den gav upp helt. Tror att det var hårdisken som gett sitt bästa men eftersom allt som låg på den ändå inte gick att komma åt tyckte jag inte att det var ide att testa med ny hårdiskutan köpte den helt överlägsna ABD-boxen istället. Har nästan inte haft några boxrelaterade problem med den frånsett en hängning som krävde brytning av strömmen. När det kommer en uppdatering som tillåter två inspelningar samtidigt så blir den perfekt. Mvh HSE.
Postad 06 december 2011 - 10:58
Dino_Zoff
-
Dino_Zoff
-
Användare
-
-
154 inlägg
Sa upp abonnemanget i november på grund av boxeländet. Blev också erbjuden att få den nya inspelningsbara boxen för 545 pix... under förutsättning att jag band mig i 24 månader, med tre gratismånader... Försäljerskan beklagade allt strul med den usla boxen. Jag föreslog då att om de "tyckte synd" om mig kunde de efterskänka de sista månaderna på mitt nuvarande abonnemang som går ut 31/3. Det gick naturligtvis inte att göra något åt redan ingånget avtal...
Döm om min förvåning när de inte drog något från kontot 1/12...
Postad 06 december 2011 - 14:35
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
DEN GJORDE DET IGEN!! Spelade in i-minutssnuttar av programmet! Visserligen är det ett tag sedan den gjorde det sist men det är ruskigt frustrerande. Har någon en ide om varför den gör så? Virus? Jag har ABSOLUT ingen lust att formatera om HDD:n innan jag har hunnit flytta över en del program till min dator. //Birgitta
Du kommer inte att kunna få över dina inspelningar till datorn. Den möjligheten har Canal Digital fimpat för oss användare med skälet att Canal Digital vill förhindra spridning av deras material på t.ex PirateBay. Som boxen fungerar just nu så har man inte mycket nytta av hårddiskinspelning i boxen. Det leder förmodligen till att folk fixar det de vill se på t.ex Piratebay istället.
Postad 06 december 2011 - 23:29
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ny programvara fanns, och jag körde på den... vilken idiot jag är.
Nu säger den att hårddisken är full, innan "uppgradering" stod den på 65%...
Ska jag behöva formatera om disken nu och tappa alla program som jag har inspelat men inte tittat på?
Jag HATAR Canal Digital!
Postad 07 december 2011 - 11:25
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Ny programvara fanns, och jag körde på den... vilken idiot jag är. Nu säger den att hårddisken är full, innan "uppgradering" stod den på 65%... Ska jag behöva formatera om disken nu och tappa alla program som jag har inspelat men inte tittat på? Jag HATAR Canal Digital!
Har CD släppt en ny mjukvara?
Postad 07 december 2011 - 14:48
petka
-
petka
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har CD släppt en ny mjukvara?
Ingen info om det på hemsidan, men jag fick också uppdatera ny programvara måndags.
Postad 07 december 2011 - 14:58
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Ingen info om det på hemsidan, men jag fick också uppdatera ny programvara måndags.
Inte har jag någon ny programvara att ladda ned. Min version sedan höstas är 0.9.5_H / 1.3.2804r
Postad 07 december 2011 - 16:25
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Ny programvara fanns, och jag körde på den... vilken idiot jag är. Nu säger den att hårddisken är full, innan "uppgradering" stod den på 65%... Ska jag behöva formatera om disken nu och tappa alla program som jag har inspelat men inte tittat på? Jag HATAR Canal Digital!
Det förklarar varför det helt plötsligt var fullt hos oss i måndags med. Sambon hade programmerat Greys Anatomy som inte blev inspelat för att det stod att det var 98%. Men dagen innan låg det runt 67%... Den suger som f-n just nu den här boxen.
Postad 07 december 2011 - 20:08
winman
-
winman
-
Rookie
-
8 inlägg
Sa upp abonnemanget i november på grund av boxeländet. Blev också erbjuden att få den nya inspelningsbara boxen för 545 pix... under förutsättning att jag band mig i 24 månader, med tre gratismånader... Försäljerskan beklagade allt strul med den usla boxen. Jag föreslog då att om de "tyckte synd" om mig kunde de efterskänka de sista månaderna på mitt nuvarande abonnemang som går ut 31/3. Det gick naturligtvis inte att göra något åt redan ingånget avtal...
Döm om min förvåning när de inte drog något från kontot 1/12...
Jag ringde idag, och bytte till den nya boxen. Men 545 pix fick jag den inte för, utan 1600 typ. Kanske beror på att jag "bara" har familjepaketet. Jag hoppas vid alla gudar att denna ny box är bättre.
Postad 08 december 2011 - 09:09
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag ringde idag, och bytte till den nya boxen. Men 545 pix fick jag den inte för, utan 1600 typ. Kanske beror på att jag "bara" har familjepaketet. Jag hoppas vid alla gudar att denna ny box är bättre.
Inga större problem som jag ser det med den nya,5sek från start till bild. Man får se upp så inte inspelningarna krockar då än så länge bara går att ha en inspelning i taget igång annars är det väldigt odramatiskt.
Postad 08 december 2011 - 18:57
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har idag fått ny strömadapter, då löstes mina problem och boxen går bra igen. Tack för hjälpen
Postad 10 december 2011 - 11:26
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter att supporten på CD dömt ut min box som helt kass (ja, garantin hade gått ut men de ville gärna sälja en ny box till mig...) har jag som elektronik- och IT-ingenjör labbat med boxen. Har hittat orsak och lösning till troligen många av problemen med denna box. Boxen drar mer och mer ström efter uppdateringarna av programvaran, det är därför man skickat ut nya strömadaptrar (de på 12V, 3.8A). Nu räcker inte de nya längre och kunderna får problem pga att boxarna inte får tillräckligt med ström för samtliga funktioner. Jag gjorde en enkel test och ersatte strömadaptern med en annan 12V-källa som klarar att leverera betydligt mer ström och vips så hoppade boxen i gång! (Det är ett mc-batteri som jag kopplat in, ser inte snyggt ut men det funkar iaf)
Problemen hade kunnat undvikas om CD hade varit kapabla till att genomföra riktiga tester innan man skickar ut ny programvara till kunder! 
Som jag ser det så har CD följande alternativ: - skicka ut nya mycket kraftigare strömadaptrar, 3.8 ampere räcker inte längre. Ja, den kostar nog några hundralappar men med era mängdrabatter kan det inte vara några problem. - skriv en "ström/cpu-snålare" programvaran och TESTA den innan den skickas ut. - byt ut dessa usla boxar, givetvis utan kostnad för kunderna eftersom det är CD som inte sköt sitt jobb.
Kommentarer, CD?
VLH startade denna diskussion 30 augusti och det följde ett antal svar och kommentarer, men sedan rann det ut i sanden. Hur har det gått? Är en separat kraftfull 12V-spänningskälla lösningen eller kvarstår problemen? Kul om man kunde få en uppdatering.
Postad 10 december 2011 - 15:58
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Ny programvara! Det måste jag testa, värre än den är nu, det kan bara inte bli... ca 60% utnyttjat på HDD:n. Härom kvällen fick den för sig att inte avsluta en inspelning. I menyn visade den att det var klart men nog stod den på rec och slet... Hade troligen hängt sig i inspelningen för inte faan var det inspelat mer än ca 20%... Sedan fortsätter hängningarna/frysningarn av boxen ca 1ggr per dag... Nedräkningen är i full gång, aug nästa år är jag kvitt faanskapet, då får det väl bli Visasat (trots sämre utbud)....
Postad 10 december 2011 - 16:07
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Ny programvara!
Finns det en ny uppdatering ute eller vad? Är du med i testgruppen? /Fredrik
Postad 10 december 2011 - 17:03
mercury66
-
mercury66
-
Rookie
-
3 inlägg
Nya uppdateringar, knappast tror väl inte CD lägger så mycket krut på denna eländesbox längre nu när den nya ADB boxen kommit, den har dom ju nyss släppt en ny uppdatering till.
Postad 10 december 2011 - 20:25
warleod
-
warleod
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har satt i en ny hd i min box idag eftersom den gamla fick för sig att den var full ibland.
0.9.5_H / 1.3.2804r är den programvaran som installerades automatiskt.
Postad 12 december 2011 - 09:57
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
En liten fråga till er som fortfarande använder den här boxen....
Vilken signalstyrka får ni på era boxar? Med andra ord hur många procent har ni ?
Postad 12 december 2011 - 13:44
nickebastard
-
nickebastard
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjenare.
Ny i forumet.
Dras med en box som gör lever sitt eget liv ibland. bl.a:
- Kortet hittas inte kommer felruta fastän kortet ej blivit borttaget.
- Boxen hänger sig och svarar inte på fjärrkontroll eller knappar på box = omstart krävs
- Idag frös boxen och trots strömbartkoppling så kom jag inte längre än till CD loggan på TV:n och så startade den om av sig själv igen
detta pågick 10 minuter innan jag tog bort strömmen och lämnade den strömlös 15min därefter fungerar den ok igen.
- Inspelningen fungerar bra och serieinspelningen fungerar felfritt t.ex: Criminal Minds hela nuvarande säsong och Greys samt mentalist.
- Har märkt att vid utvalda tillfällen när jag valt kanal 66 "History HD" så stängs boxen av och startar om, när den startat om så går den till kanalen som var på innan jag valde 66.
Min signal är på huvud 1 68% och huvud 2 72%
Hoppas ngn har bra tips. Läste om strömadaptern och håller med om att detta kan vara lösningen.
Postad 12 december 2011 - 13:58
frodrick
-
frodrick
-
Rookie
-
9 inlägg
Verkar som om strömmen är ett stort problem, ska testa koppla in en adapter som pallar med en 5A eller nåt, kanske en bilbatteri laddare för att se om problem löser sig.
Min är en sagem 101st har jag för mig.
Postad 12 december 2011 - 14:14
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Tjenare. Ny i forumet. Dras med en box som gör lever sitt eget liv ibland. bl.a: - Kortet hittas inte kommer felruta fastän kortet ej blivit borttaget. - Boxen hänger sig och svarar inte på fjärrkontroll eller knappar på box = omstart krävs - Idag frös boxen och trots strömbartkoppling så kom jag inte längre än till CD loggan på TV:n och så startade den om av sig själv igen detta pågick 10 minuter innan jag tog bort strömmen och lämnade den strömlös 15min därefter fungerar den ok igen. - Inspelningen fungerar bra och serieinspelningen fungerar felfritt t.ex: Criminal Minds hela nuvarande säsong och Greys samt mentalist. - Har märkt att vid utvalda tillfällen när jag valt kanal 66 "History HD" så stängs boxen av och startar om, när den startat om så går den till kanalen som var på innan jag valde 66. Min signal är på huvud 1 68% och huvud 2 72% Hoppas ngn har bra tips. Läste om strömadaptern och håller med om att detta kan vara lösningen.
Det är i princip samma signalstyrka som jag har till min box. Jag blev uppringd av CD i fredags då de förstått att jag rapporterat en hel del fel med denna boxen. Det blev en ny felsökning via telefon vilket resulterade i att jag får en installatörscheck som jag skall nyttja för att för andra gången kontrollera att jag har rätt installerad parabol och tillräckligt bra kabelinstallation. Skall använda mig av den och se vart detta leder.
Redigerat av Kurvis, 12 december 2011 - 14:27.
Postad 12 december 2011 - 19:15
BullDoGs
-
BullDoGs
-
Rookie
-
8 inlägg
Hejsan. Då man läser om era problem vågar man knappt beställa CD. Men om man trots allt gör detta vilken box rek ni? HD PVR-5720SX eller Sagem HD PVR 101-STBullen
Postad 12 december 2011 - 19:54
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Undvik Sagem. Sämre elektronikprodukt går nog knappt få tag på.
Postad 12 december 2011 - 20:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ADB-boxen alla dagar i veckan.
Postad 12 december 2011 - 21:43
J35Draken
-
J35Draken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Undvik... bara skit... Fryser och fastnar en gång om dagen... skräp.
Aldrig mera när detta fanstygs bindningtid går ut!
Postad 12 december 2011 - 21:56
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Snart ett helt år med en VU+ utan att boxen har hängt sig av sig själv. (Några gånger har den hängt sig, men då är det jag som har orsakat det genom att ladda in olika plugins som inte passade så bra ihop)
Postad 12 december 2011 - 22:12
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Har fått problem med denna box. Har fungerat i ett år utan problem, men inte längre.
Rätt så vad det är så slutar boxen att reagera på signaler från fjärren, den gröna lampan på boxen blinkar till, så signalen från fjärren går fram. Det som händer är att kanalen man ser på löper på, men boxen går ej att styra överhuvudtaget. Omstart med huvudströmbrytaren krävs. Detta kan hända upp till 5 ggr på en kväll!!
Några idéer?
Inte mer än att "du är inte ensam om det, men jag har inte 5ggr utan mer 1ggr per kväll.. En liten fråga till er som fortfarande använder den här boxen.... Vilken signalstyrka får ni på era boxar? Med andra ord hur många procent har ni ?
Jag har 72 / 66 på min.. Jag ska investera i en egen nätadapter som leverar ström.... får vi se om den blir bättre, får väll göra en fabriksåterställning oxå fast det bär mig emot.... Vad har ni för uppstartstider på era boxar.... Mina är följande: Från standby till bild = 58 sek. Från standby till den tar kommando och lyder fjärren och funkar som det är tänkt... 1min 40 sek... ("edit: uppstartstider")
Redigerat av nemnok, 12 december 2011 - 22:15.
Postad 13 december 2011 - 20:55
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Då har jag stött på nästa fenomen ....
Från och med igår kan jag inte pausa längre. Tittar live och inte timeshift.
Har startat om boxen.
Postad 13 december 2011 - 21:15
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Skall tillägga att det går att byta kanal samt även starta en inspelning samt byta kanal under inspelning... Detta måste ju bara bero på installationsfel och kablar... NOT! Men att pausa går inte...
Postad 13 december 2011 - 21:19
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Kan även titta på tidigare inspelat material.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|