Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 16 January 2008 - 16:20
Postad 16 January 2008 - 16:26
Set the date! Set the date! Set the date! Set the date! apple...
Postad 16 January 2008 - 16:29
Postad 16 January 2008 - 17:07
eller är SE ett bra köp?
Postad 16 January 2008 - 17:24
Postad 16 January 2008 - 17:46
Postad 16 January 2008 - 17:52
De som testat "här" hemma antar jag du menar med Navizon som fungerar nästan exakt likadant och visst, det kan funka ibland när man är nära ett WLAN någon lagt ut till deras databas men annars helt åt skogen (Endast testat i Sundsvall av mig själv).
Postad 16 January 2008 - 22:53
Det kommer ju aldrig bli en gps men det kommer bli tillräckligt bra för de flesta. Ta tex alla storstadsbesök man gör, jag var precis i london och, inte för att jag nu gick massa steg i onödan pga dåligt lokalsinne..host, där skulle de varit extremt användbart. Man får ett hum om var man e, de räcker ofta. Men visst, som incar navigation kan de ju bli intressant.
Postad 17 January 2008 - 02:16
För att återgå lite mer till topic så hoppas jag verkligen att man kan uppdatera till 1.1.3 i framtiden eller att det görs liknande aps som gör det möjligt att flytta ikoner sådär enkelt och göra bookmarks på en speciell sida på homescreen etc. Det år ju till viss del med vad heter det.. customize? men jag gillar inte riktigt programmet.
Postad 17 January 2008 - 08:05
Det är väldigt sant att om man uppgraderar till 1.1.3 och hoppas det ska funka så optimalt som Apple vill att det ska göra här i Sverige, då ska man nog tänka om. Den är inte släppt i sverige vilket innebär att Apple inte bryr sig ett smack om hur iPhone funktioner fungerar här....än.
Redigerat av basselito, 17 January 2008 - 08:05.
Postad 17 January 2008 - 09:42
Postad 17 January 2008 - 10:00
Håller helt och hållet med. I princip alla dom nya features i 1.1.3 kan man redan göra med 3:rd party apps.Tycker inte 1.1.3 innehåller några features värda att uppgradera för att få. Speciellt inte värt att riskera bricka telefonen.
Postad 17 January 2008 - 10:09
Postad 17 January 2008 - 12:49
Är det lugnt att låta uppdatera iTunes när man får den frågan? Att inte uppdatera iPhone är jag fullt medveten om men inte vad det gäller iTunes. Hänger dom ihop vad det gäller funktioner eller annat?
/ X-MaX
Postad 17 January 2008 - 13:51
Hej!
Är det lugnt att låta uppdatera iTunes när man får den frågan? Att inte uppdatera iPhone är jag fullt medveten om men inte vad det gäller iTunes. Hänger dom ihop vad det gäller funktioner eller annat?
/ X-MaX
Jo det är ingen fara. Se bara till att det inte är telefonen du uppdaterar
Postad 17 January 2008 - 21:57
För att coverflow ska fungera måste man skapa ett konto i iTunes Store. Några problem med det med tanke på att det inte är en, i deras ögon, "laglig" iPhone?
X-MaX
Postad 18 January 2008 - 07:30
Inte behöver du ett konto i iTunes Store för att använda cover Flow. Det enda du behövet konto till är att köpa musik och automatiskt ladda ned omslag. För att skapa konto måste man ju lämna sitt kreditkorts nummer, vilket kanske inte alltid är så kul. Om du bara vill åt omslagen kan du manuellt leta upp dem via google eller ginza.Har precis fått hem min iPhone, ljuvligt.
För att coverflow ska fungera måste man skapa ett konto i iTunes Store. Några problem med det med tanke på att det inte är en, i deras ögon, "laglig" iPhone?
X-MaX
Sedan är det inget problem med att du har en Amerikansk iPhone. De har hittills inte försökt göra något åt detta genom iTunes.
Postad 18 January 2008 - 08:07
Postad 18 January 2008 - 08:54
Har precis fått hem min iPhone, ljuvligt.
X-MaX
Se till att stäng av automatisk uppdatering bara annars kan det gå illa.
Postad 18 January 2008 - 09:14
Dessutom så verkar det som om 1.1.3 uppdaterar mer eller mindre hela telefonen, till skillnad från 1.1.1 och 1.1.2 som endast uppdaterade delar av mjukvaran. Det är ju också trevligt iom att folk med brickade iPhones har helt plötsligt fungerande iPhones igen (även om de är bundna till AT&T i dagsläget). Dessutom så kan det ju vara trevligt att rensas telefonen efter allt pill man gjort i den med halvtaskiga tredjeparts program.
Postad 18 January 2008 - 09:33
Inte behöver du ett konto i iTunes Store för att använda cover Flow. Det enda du behövet konto till är att köpa musik och automatiskt ladda ned omslag. För att skapa konto måste man ju lämna sitt kreditkorts nummer, vilket kanske inte alltid är så kul. Om du bara vill åt omslagen kan du manuellt leta upp dem via google eller ginza.Har precis fått hem min iPhone, ljuvligt.
X-MaX
Sedan är det inget problem med att du har en Amerikansk iPhone. De har hittills inte försökt göra något åt detta genom iTunes.
Ok, hittade var i iTunes som man får fram ett cover till artisten! Är nybörjare vad det gäller iTunes.
/ X-MaX
Postad 18 January 2008 - 13:24
Postad 18 January 2008 - 13:55
/ X-MaX
Postad 18 January 2008 - 14:09
Med tanke på att du nyss fått mobilen och har säkerligen miljoner frågor närmaste veckan råder jag dig starkt läsa igenom hela tråden först och sedan kolla in ifun.se för att få svar på dina frågor. Behöver bara ha APN, inget annat. Lycka till!
Postad 18 January 2008 - 15:53
http://www.ifun.se/g...hone-i-sverige/
Med tanke på att du nyss fått mobilen och har säkerligen miljoner frågor närmaste veckan råder jag dig starkt läsa igenom hela tråden först och sedan kolla in ifun.se för att få svar på dina frågor. Behöver bara ha APN, inget annat. Lycka till!
Tack Vounce! I ivern att få allt till att fungera så tar man sig inte tid att läsa igenom allt!!
Har nu läst och sökt, utan resultat, efter svar på min nästa fråga! Installern hämtar ju själv uppdateringsförslag och lägger i listan Update. Ska man installera dessa utan att fundera eller ska man låta bli? Om man väljer att inte uppdatera så finns bla den lilla röda ettan kvar på iconen Installer. Hur blir man av med den?
/ X-MaX
Postad 18 January 2008 - 16:46
Postad 18 January 2008 - 17:17
Postad 18 January 2008 - 17:27
Postad 18 January 2008 - 18:04
iTunes kunde inte ansluta till iPhone-enheten '''' eftersom ett okänt fel inträffade (0xE8000001)
varför blir det såhär?
Postad 18 January 2008 - 18:27
http://discussions.a...ssageID=6301114
Oftast brukar problem gå att lösa genom att ominstallera iTunes, jag själv hade problem i början men efter ett antal ominstallationer fick jag till det.
Redigerat av Vounce, 18 January 2008 - 18:45.
Postad 18 January 2008 - 18:29
Postad 19 January 2008 - 14:11
Postad 19 January 2008 - 15:05
Postad 19 January 2008 - 17:17
Postad 19 January 2008 - 18:05
Det står tidigare i tråden ett par gånger.Min far ska till USA om en vecka. Men måste man binda sig till något när man köper Iphone i affären, eller ligger AT T papprena i lådan? Hade tänkt beställa ett eller annat ex att sälja.
Postad 19 January 2008 - 19:41
Svar nej. Du betalar bara för telefonen i butiken, du behöver inte skriva på några papper eller liknande rörande abbonemanget.Min far ska till USA om en vecka. Men måste man binda sig till något när man köper Iphone i affären, eller ligger AT T papprena i lådan? Hade tänkt beställa ett eller annat ex att sälja.
Detta gäller Appel stores, om du köper från en At&T-butik måste du nog signa upp dig på ett abbonemang.
Redigerat av gryden, 19 January 2008 - 19:43.
Postad 20 January 2008 - 00:59
Jag har nu två iphones. Den ena tappade jag i marken och skärmen glas sprack, fungerar perfekt men ville såklart ha en med hel display.
Så jag köpte en ny på blocket. Till min stora förvåning levererar inte båda dessa iphones samma kvalité i bilden. Den nya är blåare och har inte riktigt samma kontrast som min andra. Det är inte samma färgnyans på bakgrunden inne på tex Inställingar.
Den nya är ljusare och det i sig gör att det vitare är vitare (närmre rätt vit) än den äldre.
Och som ett till exempel - När man synkar eller laddar telefonen, då man ser batteriet helt enkelt, så är det på den nya nästan som att batteriet har "glowing" runt sig. Och på den gamla är det ingenting av den varan.
Det händer inget när man kört restore.
Är det helt enkelt något jag får lära mig att leva med i framtiden och levererar Apple olika skärmar som inte är riktigt synkade? Tråkigt men ett I-landsproblem.
/Jacob
Postad 20 January 2008 - 10:57
Kan tipsa om lite program som jag snubblat på i installern.
Advanced Preferences - Mycke bra tillägg till inställningarna, man får mer valfrihet vad gäller inställningarna.
Extended Preferences - Som namnet säger mera inställningar.
Locate Me - Som Navizons fejk gps, men denna funkar faktiskt.Navizons får man ju bara upp ett meddelande om att det inte finns några master som den kan triangulera från var man befinner sig nånstanns. Trots man bor i sthlm..
Converter - Convertera allt mellan himmel och jord. T.ex från meter till inch å från mph till kmh. Finns massor av olika förinstalllerade saker.
Categorize - Perfekt program som skapar t.ex en mapp som heter Games å där i lägger du alla dina spel. Skönt att slippa ha 4 sidor att scrolla sig igenom.
Jag använder mig av Modmyifone's "all sources". Då plockar den ner alla sources som finns tillgängliga. Sen ere bara leka på i installern
Lycka till!
Redigerat av `rzr, 20 January 2008 - 11:07.
Postad 20 January 2008 - 12:02
Postad 20 January 2008 - 12:34
iFun hade ett iaf, men det innebar att man fick kopiera över ganska många filer. Har de inte kvar någon av sina gamla betor till 1.0.2?Hur kan man få tag på svenskt tangentbord till en 1.0.2a? ifuns har ju bara till 1.1.1 och 1.1.2. Svenska ordlistor och menyer är inte så viktigt, mest ute efter tangentbordet
Postad 20 January 2008 - 12:38
Postad 20 January 2008 - 12:41
Hur kan man få tag på svenskt tangentbord till en 1.0.2a? ifuns har ju bara till 1.1.1 och 1.1.2. Svenska ordlistor och menyer är inte så viktigt, mest ute efter tangentbordet
Jag hittade dom gamla keyboarden på burken så nu hade du tur
Lägg filerna i följande mapp:
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/UIKit
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/Keyboard-StandardQWERTY.artwork
Skulle rekommendera att ta en backup på dom innan du skriver över filerna med dom från filen.
Bifogad fil(er)
Redigerat av `rzr, 20 January 2008 - 12:44.
Postad 20 January 2008 - 15:28
Hur kan man få tag på svenskt tangentbord till en 1.0.2a? ifuns har ju bara till 1.1.1 och 1.1.2. Svenska ordlistor och menyer är inte så viktigt, mest ute efter tangentbordet
Jag hittade dom gamla keyboarden på burken så nu hade du turtror den ska funka, jag använde mig troligen av den iaf, men allt sker på egen risk..
Lägg filerna i följande mapp:
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/UIKit
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/Keyboard-StandardQWERTY.artwork
Skulle rekommendera att ta en backup på dom innan du skriver över filerna med dom från filen.
Hur kommer jag in på telefonen så jag kan lägga in filerna där då? måste ha något ftp program eller nåt va?
Postad 20 January 2008 - 15:49
Postad 20 January 2008 - 18:37
Och att den går att jailbreaka, dock inte låsa upp?
Postad 20 January 2008 - 20:07
Nja, jailbreaket är inte släppt och kommer antagligen inte att släppas förrän slutet av feb. Dessutom så har jag hört rykten att det var ett HW-hack tyvärr. Men det vet jag inte om det är sant.Har jag fattat det rätt om jag fattat det som attdet är 1.1.3 som säljs just nu?
Och att den går att jailbreaka, dock inte låsa upp?
Redigerat av Phindus, 20 January 2008 - 20:08.
Postad 20 January 2008 - 22:55
Någon hacker säger att det aldrig kommer gå med en software upplåsning en annan säger att kommer gå!
hoppas på lösning snart
Redigerat av Damp, 20 January 2008 - 22:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
24 bilder
15 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?