Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 August 2007 - 17:13

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Datorbutiken är billigare ändå, dock

Postad 25 August 2007 - 17:29

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Datorbutiken är billigare ändå, dock

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, men skadar ju inte att betala nån krona extra för att köpa det i en bättre webbutik heller.

Postad 25 August 2007 - 20:10

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Vet inte hur Technistore är, har aldrig handlat därifrån, men jag har aldrig haft problem med datorbutiken.

Hoppas jag blir nöjd, hoppas framför allt att det är nya firmwaren, men det borde det ju vara iom att den skeppas från leverantören.

Hur upplever du snabba grejer på den här TVn P@itor? Är orolig att jag kommer tycka det är jobbigt med "rycken" som folk påstår att de upplever när det inte är 24 FPS

Postad 25 August 2007 - 23:13

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vet inte hur Technistore är, har aldrig handlat därifrån, men jag har aldrig haft problem med datorbutiken.

Hoppas jag blir nöjd, hoppas framför allt att det är nya firmwaren, men det borde det ju vara iom att den skeppas från leverantören.

Hur upplever du snabba grejer på den här TVn P@itor? Är orolig att jag kommer tycka det är jobbigt med "rycken" som folk påstår att de upplever när det inte är 24 FPS

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte från Technistor pga att dom hade den i lager och inte "I lager hos leverantör" som datorbutiken m.fl har.

Postad 26 August 2007 - 00:26

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kan uppleva hackning ibland vid panoreringar. Men annars har jag inte märkt nått. Vad det gäller 24 fps vet jag inte. Vad jag minns var det aldrig tal om nått sånt i våras när TVn introducerades. Det e ju faktiskt i TV världen en gammal modell. Sen att alla andra märken inte upptäckt Full HD förrän nu e ju en helt annan sak. :)

Postad 26 August 2007 - 08:08

anderchick
  • anderchick
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej

Har nu som många av er köpt en Mirai, och är mycket nöjd. Dock upplevde jag det klassiska problemet med pixelmappning när jag kopplade in datorn igår. Jag vill dock helst tro att problemet inte ligger i skärmen, då jag beställde den från TBH just därför att de enligt hemsidan skulle leverera tv:n med den nya firmwaren. Jag kör i Vista 64-bit, kan det påverka?

Enligt Powerstrip skulle dock monitorns maxupplösning vara 1600x1200, så det ser ut som att det trots allt är gammal firmware.

Finns det något säkert sätt att kontrollera firmwaren?

Postad 26 August 2007 - 09:06

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Jag tror jag kör 50Hz mot min tv nu nu... ska jag byta till 60?

Postad 26 August 2007 - 16:56

madmattz
  • madmattz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag har oxå blivit lurad av dem, köpte för c:a 3 veckor sedan en Mirai av TBH, den enda anledning till att jag valde att handla av dem var för att de påstod av den skulle ha den senaste firmwaren.

Men när jag fick hem den och testade den så visade det sig att den inte alls hade den senaste firmwaren.

Riktigt fult att de skriver att de kan leverera något som de uppenbarligen inte kan.

Och nu svaret på din fråga...
Som jag har förstått det så kan man "se" om det är det senaste firmwaren på följande saker:
1. bilden ska bli lika skarp i 1080p som i 1080i
2. det ska gå att välja grekiska som språk för osd:n.

Hej

Har nu som många av er köpt en Mirai, och är mycket nöjd. Dock upplevde jag det klassiska problemet med pixelmappning när jag kopplade in datorn igår. Jag vill dock helst tro att problemet inte ligger i skärmen, då jag beställde den från TBH just därför att de enligt hemsidan skulle leverera tv:n med den nya firmwaren. Jag kör i Vista 64-bit, kan det påverka?

Enligt Powerstrip skulle dock monitorns maxupplösning vara 1600x1200, så det ser ut som att det trots allt är gammal firmware.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 26 August 2007 - 18:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Tjenare!

Jag har oxå blivit lurad av dem, köpte för c:a 3 veckor sedan en Mirai av TBH, den enda anledning till att jag valde att handla av dem var för att de påstod av den skulle ha den senaste firmwaren.

Men när jag fick hem den och testade den så visade det sig att den inte alls hade den senaste firmwaren.

Riktigt fult att de skriver att de kan leverera något som de uppenbarligen inte kan.

Köpte själv likadan tv av TBH.se i slutet på april och redan då fick jag med nya firmwaren.
Tbh.se har nog inget "lager" för dessa aparater, utan de skickas nog direkt från Boston Dist., mirai's generalagent i sverige. Känner ni er lurade så är mitt tips att ni ringer till boston dist. direkt istället för att ringa tbh.se, efter egna erfarenheter med tbh.se/boston så kan jag avslöja att det händer lite mer om man kontaktar boston direkt. :rolleyes:

Postad 27 August 2007 - 08:05

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kan uppleva hackning ibland vid panoreringar. Men annars har jag inte märkt nått. Vad det gäller 24 fps vet jag inte. Vad jag minns var det aldrig tal om nått sånt i våras när TVn introducerades. Det e ju faktiskt i TV världen en gammal modell. Sen att alla andra märken inte upptäckt Full HD förrän nu e ju en helt annan sak. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret. Jag har mailat distributören nu, så vi som undrar kan kanske få veta vad som gäller från officiellt håll. För mig är det lika viktigt eller tillochmed lite viktigare med 24Hz stöd än Full-HD så jag hoppas på ett bra svar från dem så kan jag snart slå till på en Mirai... :-)

Postad 27 August 2007 - 15:26

anderchick
  • anderchick
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hm, om man ska gå på definition 2 så ser det faktiskt ut som att jag har den nya firnwaren, jag kan ställa in grekiska. Kan inte säga säkert för definition 1 då jag inte hittat någon funktion för att ändra från progressiv till interlaced, hur göra?

Bör även tilläggas att bilden blir knivskarp när jag drar upp spel i 1080p, kan inte se någon antydan till de bitvis tjocka och otydliga bokstäver jag har ute i Vista, så det ser trots allt ut som att begränsningen ligger i operativsystemet eller möjligen Nvidias drivrutiner för Vista.

Ska när jag får tid testa med en XP-dator för att få ett säkert besked.

Tjenare!

Och nu svaret på din fråga...
Som jag har förstått det så kan man "se" om det är det senaste firmwaren på följande saker:
1. bilden ska bli lika skarp i 1080p som i 1080i
2. det ska gå att välja grekiska som språk för osd:n.

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 27 August 2007 - 17:13

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Hej hej. Jag är ganska så fast vid att köpa en Swedx teve. Men jag undrar bara om någon har jämfört den här mot Swedxteven?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var i valet och kvalet att köpa en Swedx p.ga priset men eftersom tv:n har så mycket problem valde jag att köpa Mirai tv:n istället

Rent generellt skiljer det nog inte vidare mycket.. Okey kan jämföra lite då

Mirai har 42" / swedex 40"
Mirai 6.5 ms / swedex 8 ms

Sen är det kontrasten, men rent generellt är det väl inte mycket som skiljer förutom att Mirai tv:n fungerar medans Swedex har massa barnsjukdomar

<{POST_SNAPBACK}>

Men den Mirain verkar ha problem med pixelmappningen och dessutom så är alla problem som var med Swedx teven lösta. Det kostar lite mindre också. Jag ska till Swedx fabriken imorgon och kolla på teven. Om jag bli nöjd så köper jag nog den annars får jag väl köpa denna!

Postad 27 August 2007 - 19:29

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Nån som kan hjälpa mig med detta. Har senaste firmwaret. Först och främst så blöder det röda över som ******** när man kollar på analog TV. Å sen så Blir det suddigt från datorn med. Men inte alla färger. Bara vissa. Värre blir det i 1080i. Är det likadant för er på analog TV lr borde jag få en utbytes?

Bifogad fil(er)

Redigerat av P@itor, 27 August 2007 - 19:30.

Postad 28 August 2007 - 14:15

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Hej
Jag har nu fått svar på frågan om den stödjer 24fps/hz för att kunna visa BR/HD-DVD.
Tyvärr är det inte möjligt.
Här kommer deras svar på min fråga:

Dear xxxxx,

No it is not possible to have 1080p/24 via HDMI.
It depends on de blu ray player how it will convert the signal to the tv.

Scaler chip is not able to support this R&D department in Taiwan is working
on this.

There is a new one DTL-742E600 this one has only DVBt compared to the
DTL-642E500.

I have two questions:

1. Does the Mirai DTL-642E500 support 1080p/24 via HDMI? I want to be able to
display bluray material in its native picturerate 24 fps or at an multiple of
24; 48, 72 or 96fps. Or does the TV display pictures converted to 50/60hz?
This is a crucial function for me, if the TV does not display this correctly
I have to look for another TV than yours.

2. Are you planning to release a 46 or 47 inch LCD-TV anytime soon?

Best regards

Postad 28 August 2007 - 21:21

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Vad köper jag för kabel och adapter för att koppla min Wii till TVn?

Postad 30 August 2007 - 09:58

Unregistered511565a4
  • Unregistered511565a4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fikk denne TVen i hus i går, og er så langt meget fornøyd. Analogt bilde med 10 meter antennekabel til kabel TV kontakt var sjokkerende mye bedre enn jeg trodde. Det knuser bildet på min 12 år gamle 28 tommers CRT. DVD filmer med RGB scart er sylskarpt. Skal selvsagt skaffe meg digital boks og kabler for visning av film fra PC i 720p og 1080p. Dette ser lovende ut.

Et lite tips, jeg satte backlight til 0 og brightness til 30, og fikk mye bedre sortnivå. Minnet meg nesten om bildet på en plasma.

(ursekta min norska ;) )

Postad 30 August 2007 - 10:12

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Fikk denne TVen i hus i går, og er så langt meget fornøyd. Analogt bilde med 10 meter antennekabel til kabel TV kontakt var sjokkerende mye bedre enn jeg trodde. Det knuser bildet på min 12 år gamle 28 tommers CRT. DVD filmer med RGB scart er sylskarpt. Skal selvsagt skaffe meg digital boks og kabler for visning av film fra PC i 720p og 1080p. Dette ser lovende ut.

Et lite tips, jeg satte backlight til 0 og brightness til 30, og fikk mye bedre sortnivå. Minnet meg nesten om bildet på en plasma.

(ursekta min norska  ;) )

<{POST_SNAPBACK}>

Får du så mycket rött som jag får? Kolla bilder några poster upp

Postad 30 August 2007 - 10:59

Unregistered511565a4
  • Unregistered511565a4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Får du så mycket rött som jag får? Kolla bilder några poster upp

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, bløding av rødt har jeg ikke merket noe som helst til. Og, ja jeg har den nye firmwaren (gresk finnes som språk i OSD).

Legger ved bilde av analogt TV bilde så får du vurdere selv.

Edit: Legger ved noen flere bilder.

Edit 2: De 3 første bildene ble tatt med for høy ISO setting, så de er mer kornete enn i virkeligheten. Bildet fra cartoon network er mer representativt for skarpheten.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  101.JPG   198.09K   112 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  097.jpg   194.73K   67 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  098.JPG   225.81K   93 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  102.jpg   213.41K   120 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered511565a4, 30 August 2007 - 11:58.

Postad 30 August 2007 - 14:03

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag har fått hem min tv nu också och måste säga att jag är riktigt nöjd. Enda problemet var att packa upp den och få den på plats själv (stor som ********). Har nyaste firmware och jag kör den i 1080p 60hz från datorn med Windows Vista och Nvidias senaste drivrutiner och bilden blir knivskarp. Analoga tv-sändningarna lämnar väl lite att önska men det tvivlar jag på att jag skulle få så mycket bättre bild med någon annan tv.

P@itor, jag har inte upplevt att det röda blöder.

Är kanonnöjd!

Redigerat av Unregistered194b97e7, 30 August 2007 - 14:56.

Postad 30 August 2007 - 14:09

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
LOL, den väger ju inget. Otymplig ja. Men tung. Knappast.

Fan då e det la bara å börja strula med supporten för min del då.

Postad 30 August 2007 - 14:36

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Arr, snälla, upplys vilken kabel jag behöver till Wii'n, förstod att det var lite krångel med att koppla den till TVn

Postad 30 August 2007 - 14:50

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Arr, snälla, upplys vilken kabel jag behöver till Wii'n, förstod att det var lite krångel med att koppla den till TVn

<{POST_SNAPBACK}>

Är det ingen vanlig komponent sladd då? Då e det ju som med allt annat. VGA adaptern å om det e som på xbox en könsbytare om du inte köper den ovanligare adaptern med hanar

Redigerat av P@itor, 30 August 2007 - 14:51.

Postad 31 August 2007 - 01:23

e83e
  • e83e
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
SOm jag förstått utav den här 37sidor långa tråden :) så verkar det vara en bra tv, dock har den ju några år på nacken och därför undrar jag lite smått om den fortfarande är aktuell eller om det finns andra tillverkare som kommit ut med nya apparater med liknande prestanda och pris?

Kan inte komma ifrån att den är ju tilltalande efter att ha läst i tråden ca 2timmar B)

Postad 31 August 2007 - 07:04

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det ingen vanlig komponent sladd då? Då e det ju som med allt annat. VGA adaptern å om det e som på xbox en könsbytare om du inte köper den ovanligare adaptern med hanar

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det är komponent, vad behöver jag? Förutom komponentkabeln..

Postad 31 August 2007 - 08:48

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det är komponent, vad behöver jag? Förutom komponentkabeln..

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan köpa nån av dessa:
http://www.dustin.se...a...er vga hd15
Min var dock felkopplad så röd fick kopplas till grön tror jag det var å tvärt om. Dessutom behövs en könsbytare
http://www.kabelgiga...lar.asp?id=1620

Denna var det nån som skicka
http://www.digitaltv...75&sud=66&p=807
eller
http://www.kabelgiga...el&id=2397&sok=

Detta om kablarna har nämnts i så många poster så det känns en aning tjatigt nu. Finns faktiskt en sökfunktion nere i vänstra örnet. Bara knappa in något i stil med kablar, adapter kabelgiganten osv. Ljudet kan kopplas in till TVn via ljudingången jämte VGA kontakten på TVn. Vanlig 3.5mm

Postad 31 August 2007 - 09:04

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jo, jag är medveten om det, tycker det är lite tjatigt också, sökte på Wii, men det var lite grötigt så jag frågade igen.

Kanske vore på sin plats att göra en FAQ?
Tack för hjälpen

Postad 31 August 2007 - 09:15

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Jo, hade nog varit bra å samla ihop allting. Frågan e bara var å hur.

EDIT: Skapade denna. E inte helt haj på hur det funkar än. Men ni som vet. Lägg till. Den är öppen att editera för alla.

EDIT2: Trodde sidan skulle vara som wikipedia men det var den inte. Några tips?

Redigerat av P@itor, 31 August 2007 - 09:45.

Postad 31 August 2007 - 13:41

anderchick
  • anderchick
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
När jag installerade spelet bioshock på datorn ville spelet ladda ner nya drivrutiner till mitt grafikkort, trots att jag redan hade senaste från Nvidias hemsida. Tänkte dock att det inte kunde skada och installerade dem, men detta ledde till att jag fick den där svarta två centimetersramen runt skärmen, som jag vet att jag läst om någonstans längre bak i tråden men kan inte hitta det igen. Nu får jag inte bort den ens genom att ta bort de nya drivrutinerna. Någon som har tips om detta?

Postad 01 September 2007 - 12:34

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag har 7600GT Diamond Plus och Nvidias senaste drivrutiner 162.18, endast när jag använder Real HD1 på miraien så visas hela skrivbordet, i 1920x1080P. Vid Full så hamnar skrivbordet utanför bild, vid Real HD2 så har jag en svart ram på ca 2 cm runt bilden.
Har inte orkat skicka in Tv'n på service än, ska göra det i September.

Har inte problem med färger eller så.

Använder endast TV'n som bildvisare.

Postad 01 September 2007 - 14:02

motionfield
  • motionfield
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jo, jag är medveten om det, tycker det är lite tjatigt också, sökte på Wii, men det var lite grötigt så jag frågade igen.

Kanske vore på sin plats att göra en FAQ?
Tack för hjälpen

<{POST_SNAPBACK}>

för att göra hela kedjan klar för alla. såhär gjorde jag:

denna:
http://console.se/ni...ikomponent.html (om du bara har wii)
eller
http://console.se/xb...olecabelv2.html (om du har ps2 och/eller 360 utöver wii)

till denna på vgaporten på tvn:
http://www.digitaltv...75&sud=66&p=807

sätt sedan en stereo rca -> 3,5mm pc plug kabel (borde finnas i vilken teknikbutik som helst) från komponentkabeln och in i pc audio-ingången på tvn.

OBS! Glöm inte att ställa in dina konsoler att skicka ut 480p eller YPbPr. annars får du ingen (eller sämre) bild på tvn!

Hoppas det hjälper många. :wub:

Redigerat av motionfield, 01 September 2007 - 14:03.

Postad 02 September 2007 - 08:13

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej
Jag har nu fått svar på frågan om den stödjer 24fps/hz för att kunna visa BR/HD-DVD.
Tyvärr är det inte möjligt.
Här kommer deras svar på min fråga:

Dear xxxxx,

No it is not possible to have 1080p/24 via HDMI.
It depends on de blu ray player how it will convert the signal to the tv.

Scaler chip is not able to support this R&D department in Taiwan is working
on this.

There is a new one DTL-742E600 this one has only DVBt compared to the
DTL-642E500.

I have two questions:

1. Does the Mirai DTL-642E500 support 1080p/24 via HDMI? I want to be able to
display bluray material in its native picturerate 24 fps or at an multiple of
24; 48, 72 or 96fps. Or does the TV display pictures converted to 50/60hz?
This is a crucial function for me, if the TV does not display this correctly
I have to look for another TV than yours.

2. Are you planning to release a 46 or 47 inch LCD-TV anytime soon?

Best regards

<{POST_SNAPBACK}>

Du får ursäkta en rookie på tekniska termer, men innebär ovanstående att jag inte kommer att kunna kolla på Blu-Ray/HD-DVD med min Mirai? Har planer att införskaffa en PS3/XBOX360 (med HD-DVD) eller en extern BR/HD-DVD-läsare.

Postad 02 September 2007 - 08:34

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Du får ursäkta en rookie på tekniska termer, men innebär ovanstående att jag inte kommer att kunna kolla på Blu-Ray/HD-DVD med min Mirai? Har planer att införskaffa en PS3/XBOX360 (med HD-DVD) eller en extern BR/HD-DVD-läsare.

<{POST_SNAPBACK}>

Det betyder att du inte kan mata den med 24p material, det är inget som gör att du inte kan se material från HD-DVD/Blu-Ray.
24p output är en inställningsfråga, det ger lite jämnare flyt i röreler än när man konverterar till 50/60hz(eller vad det nu är).

Postad 03 September 2007 - 19:24

Paddan123
  • Paddan123
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Blev lite konfunderad. På prisjakt (m fl) så står det att denna TV har 2 scart varav bara den ena är fullscart (som normalt sett innebär RGB stöd). Den andra är halfscart (vilket normalt sett innebär composite och S-VHS). Men när jag kollar på Mirais hemsida så står det i produktbroschyren: "Full SCART - SCART 1: SRGB/SV/AV (In), TV (Out) SCART 2: CVBS/
S-RGB (IN),". Stämmer det att den har RGB stöd på båda scartingångarna så blir ju TV:n högintressant ;) . Nån som vet mer?

Postad 03 September 2007 - 23:09

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Blev lite konfunderad. På prisjakt (m fl) så står det att denna TV har 2 scart varav bara den ena är fullscart (som normalt sett innebär RGB stöd). Den andra är halfscart (vilket normalt sett innebär composite och S-VHS). Men när jag kollar på Mirais hemsida så står det i produktbroschyren: "Full SCART - SCART 1: SRGB/SV/AV (In), TV (Out) SCART 2: CVBS/
S-RGB (IN),". Stämmer det att den har RGB stöd på båda scartingångarna så blir ju TV:n högintressant  ;) . Nån som vet mer?

<{POST_SNAPBACK}>

Har skrivit förut att scart-input beskärs, framförallt synligt i överkant. T.ex. är Canal+loggan precis i överkant från en Samsung Boxer-box. Samma sak från min gamla DVD... Har uppgraderat till box och DVD-spelare med HDMI. För mig är Scart-kontakterna obrukbara. Har inte "nya" firmwaren... Fick ett svar från Mirai att det är något med antalet linjer och att Scart inte går via samma bildbehandlingschip som HDMI.

Postad 04 September 2007 - 16:34

anderchick
  • anderchick
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

S-RGB (IN),". Stämmer det att den har RGB stöd på båda scartingångarna så blir ju TV:n högintressant  :) . Nån som vet mer?

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv bara använt den som kallas SCART1 för DVD utan problem, men skulle det vara så att det bara är en som stöder RGB så borde det väl bara räcka med att köpa en splitter?

Postad 04 September 2007 - 17:22

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Får inte igång 1080p på min Mirai med Macbooken, kör med SwitchresX.
Har lagt till 1920*1080 60hz och kryssat ur interlaced i programmet, sen rebootar jag (programmet ber om detta) när jag sedan öppnar upp programmet så står det att 1920*1080 50hz med interlace är "active", fattar inte varför.

Kör en 10m HDMI-DVI-kabel från HQ, 18pins tror jag den är

Dessutom så syns inga ikoner eller något på skrivbordet, enbart bakgrunden, samma när man kör igång en film eller något.
Edit: Den klonar inte tydligen, vad gör jag åt det? Ingen av er har ju mac, så ni kommer väl inte kunna hjälpa mig, haha

När jag kör på RealHD1 så får jag en grön rand längst ner på TVn minns inte om någon har haft det problemet innan.

TVn är ju enorm om inte annat :)

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 04 September 2007 - 17:46.

Postad 04 September 2007 - 18:58

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
http://img208.images.../dsc0276mn4.jpg
http://img338.images...=dsc0277qm8.jpg

Postad 05 September 2007 - 01:32

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Fortfarande inte hittat någon lösning, verkar dock vara något med os x, inte TVn

Under "Advanced" på menyn så kan jag bara välja Aspect, ska det vara så?

Postad 05 September 2007 - 02:12

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag löste problemet, fan vad nöjd jag är :)

Dock undrar jag fortfarande varför jag inte har lika många alternativ under "Advanced" som manualen visar

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 05 September 2007 - 02:13.

Postad 05 September 2007 - 15:12

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Säg att jag vill ha min Wii samt min Macbook kopplad till TVn samtidigt, hur gör jag då för att koppla så jag får ljud ur båda in i TVn?

Skaffa en receiver som får växla? Är det enda sättet?

Postad 05 September 2007 - 16:33

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Säg att jag vill ha min Wii samt min Macbook kopplad till TVn samtidigt, hur gör jag då för att koppla så jag får ljud ur båda in i TVn?

Skaffa en receiver som får växla? Är det enda sättet?

<{POST_SNAPBACK}>

Svårare än såhär behöver det inte vara.

Postad bild

Redigerat av P@itor, 05 September 2007 - 16:34.

Postad 05 September 2007 - 19:28

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Du har inte en länk till en sån? :(

Postad 05 September 2007 - 19:58

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Du har inte en länk till en sån? :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, finns överallt. Från claes ohlsson till värsta Hi-Fi butiken.

typ: http://www.teknikmag...ok&artnr=204644

Postad 06 September 2007 - 11:03

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej, allihop!

Nu har jag bestämt mig för denna TV.
Tänkte först köpa Sharp LC-42XD1E. Men jag tror säkert jag blir nöjd med denna.
Det var dom där 2 tusenlapparna extra på sharpen som skrämde iväg mig från den.
Är det något som motiverar dom eller är det märket jag betalar för då?
Specifikationerna verkar ju vara ganska lika annars på dom.

Är ingen riktig, ursäkta uttrycket, bild-bög :P som är helt besatt av bästa bilden.
Men man vill ju inte ha en bild som är bra.
Kollar nästan uteslutande på HD-filmer via datorn eller spelar på mitt xbox360.
Kollar väldigt lite på vanlig tv, bara ibland. Typ Sveriges fotbolls-matcher.

Några kommentarer innan jag klickar på beställ? :D

Postad 06 September 2007 - 13:48

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej, allihop!

Är ingen riktig, ursäkta uttrycket, bild-bög  :D  som är helt besatt av bästa bilden.

Några kommentarer innan jag klickar på beställ? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Beställ! Denna tv kommer passa utmärkt för dina ändamål :P

Postad 06 September 2007 - 17:08

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Bilden hoppar i sidled när jag kollar på Digital-TV, någon annan som har haft det problemet?

Postad 07 September 2007 - 09:13

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hej, allihop!

Är ingen riktig, ursäkta uttrycket, bild-bög  ;)  som är helt besatt av bästa bilden.

Några kommentarer innan jag klickar på beställ? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Beställ! Denna tv kommer passa utmärkt för dina ändamål :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

okej! :blink:

Postad 07 September 2007 - 22:38

Unregistered511565a4
  • Unregistered511565a4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Bilden hoppar i sidled när jag kollar på Digital-TV, någon annan som har haft det problemet?

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv å slå TVen helt av med strømbryteren bak (ikke knappen på fremsiden), og start opp igjen. Jeg opplevde at bildet hoppet ved et tilfelle, og det fikset problemet for min del.

Postad 08 September 2007 - 12:38

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
jag har beställt tv:n från TBH och undrar om någon vet om det ingår hemkörning i deras lcd/plasma tv frakt som de har som en fraktkategori???

Postad 09 September 2007 - 00:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Riste:

Tbh erbjuder ej officiellt hemkörnings-paket. Men, eftersom tvn är så stor så stannar den hos åkeriet, och sen kör dom ut den till din adress med största sannolikhet.

Har beställ 2 tv apparater från Tbh.se vid 2 olika tillfällen, och båda ggrna körde poståkeriet hem dom till mig.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.