Ha ha, du kommer ha fet nackspärr av allt flängande med huvudet fram och tillbakavänta ni bara.. på torsdag så kommer min 104 tums duk till nya projjen. Då kommer d bli lättare att spela då knapparna är stora som 20 tums skärmar
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Guitar Hero II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Hjälp med att välja Guitar Hero spel! (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 29 January 2008 - 23:08
Postad 30 January 2008 - 07:13
Postad 30 January 2008 - 07:30
Yeees!!! Äntligen, tre stjärnor och 279 000 senare har man the inhuman achivement. Nu får jag lugna ner mig lite så jag kan få lite bättre score.
Nice, vilken svårighetsgrad lirar ni TTAF på?
Postad 30 January 2008 - 12:42
Finns väl bara en svårighetsgrad på TTAF, expertYeees!!! Äntligen, tre stjärnor och 279 000 senare har man the inhuman achivement. Nu får jag lugna ner mig lite så jag kan få lite bättre score.
Nice, vilken svårighetsgrad lirar ni TTAF på?
Postad 30 January 2008 - 13:04
Postad 30 January 2008 - 15:50
Blir imponerad och ännu mer sugen på att fixa den nu
Faktiskt rätt bra att kika på klipp när de fixar låtarna på youtube om man fastnar. Dvs de då man hör plastgittaren lever om då de strummar på svåra partier. Beberle har ju en hel del såna, och han är ju helt okey på detta kungliga spel
Skulle gjort nån sida där vi här på forumet kunde ladda upp egna videor så man får se lite hur ni lirar......fast youtube kanske är det smidigaste. Nån som lagt ut nån film där? Länka gärna.
Nån fler än Luzer här som fixat TTFAF på expert? Tänkte om det är nån som vill utmana mig på att hinna bli 2:a
Postad 30 January 2008 - 20:36
Tror inte jag klarar den så snabbt dock.
Postad 30 January 2008 - 20:52
Jag har inte testat den seriöst än men visst jag ska testa nöta den i helgen som kommer
Tror inte jag klarar den så snabbt dock.
Det låter bra det, ska ta tag i det också. Skulle vara kul att fixa den, inte så många som gör det.
Postad 30 January 2008 - 20:56
När det gäller egna videos har jag ingen större möjlighet, eller snarare ork att meckla ihop så jag kan spela in videos, även om det hade varit kul. Hade dock varit kul att prova och se hur bra man lyckas göra det, hellst hade man ju velat kunna köra 2 kameror, en på skärmen och en på gitarren och sen lägga en bild i bild, även då kanske tappa ljudet direkt från boxen men kanske sätta en mik nära strumbaren också och mixa in strumknäpparna
Postad 31 January 2008 - 15:19
Någon som vet om det är någon skillnad versionerna emellan?
Postad 31 January 2008 - 15:51
Vi ska ha GHIII-pub på jobbet. Jag har bara övat på 360-versionen medan puben kommer att använda sig av PS2-versionen.
Gitarren är av bättre kvalité på 360:n, det är vad jag upplevt iaf. Inte alls samma knappkänsla osv (mer plastigt på PS2)
Postad 31 January 2008 - 16:02
Vi ska ha GHIII-pub på jobbet. Jag har bara övat på 360-versionen medan puben kommer att använda sig av PS2-versionen.
Gitarren är av bättre kvalité på 360:n, det är vad jag upplevt iaf. Inte alls samma knappkänsla osv (mer plastigt på PS2)
Men samma toner och samma låtar?
Postad 31 January 2008 - 16:42
Men samma toner och samma låtar?
Det är samma spel.
Postad 31 January 2008 - 20:41
När det kommer flera likadana noter då man antingen ska struma eller trycka väldigt fort på strum baren missar den väldigt många noter vilket inte hände på mitt xbox.(Nej jag trycker inte för sakta på strum baren.. Har spelat Guitar hero spelen hundratals timmar och så här har det inte varit innan).
Har jag fått en felaktig gitarr eller är det helt enkelt såhär på ps3 versionen?..
Postad 31 January 2008 - 21:23
Det har ju varit jätteproblem med massor av gitarrer så det är säkert fel på din, lämna in å få en ny.Hej, sålde mitt xbox360 och guitar hero till xbox360. Fick igår hem mitt Guitar Hero 3 till PS3 och det verkar som att antingen är det lagg i spelet(har kalibrerat ljud och bild i spelet) eller så är det något fel på min gitarr?
När det kommer flera likadana noter då man antingen ska struma eller trycka väldigt fort på strum baren missar den väldigt många noter vilket inte hände på mitt xbox.(Nej jag trycker inte för sakta på strum baren.. Har spelat Guitar hero spelen hundratals timmar och så här har det inte varit innan).
Har jag fått en felaktig gitarr eller är det helt enkelt såhär på ps3 versionen?..
Postad 31 January 2008 - 21:57
Nu blir det att nöta de svåra låtarna i 7:e venuen för att komma vidare på expert.
Förresten den där achievementen för att få 100 mille i carrierscore, räknar den med när man spelar bonuslåtar och nedladdade låtar? för som det ser ut nu har jag nog 20mij och då har jag klarat två nivåer och har bara lite kvar på Expert.
Postad 31 January 2008 - 22:31
Postad 01 February 2008 - 10:15
Jag blev också osäker på den, fick den achivementen igår och när jag räknade ihop min score på guitarhero.com så kom jag bara upp i typ 75 mille, så jag vet inte riktigt hur dom räknar?Förresten den där achievementen för att få 100 mille i carrierscore, räknar den med när man spelar bonuslåtar och nedladdade låtar? för som det ser ut nu har jag nog 20mij och då har jag klarat två nivåer och har bara lite kvar på Expert.
Postad 01 February 2008 - 10:38
100 Million!?! Gulp!?!(30G):
Earn 100,000,000 points total in Career
This is an accumulative award.... remember you have to finish the song for the points to count though!
This has to be done in career not quickplay but not on the same band
Dvs man kan antagligen bara få den om du startar flera band.
Edit.. Fel av mig achivementen ovan måste man ta i samma band men nedan kan man bara få om man startar fler band.
Samma med nedan achivement.This is a cumulative achievement, in a single Career. You will need to play a whole bunch of songs to get this one, and youre best bet is probably just to have fun playing the game and let it come. If you're really striving for it, play your best song over and over until you get it, just keep it under the same "Band".
Never Gonna Spend It All (10G):
Earn $350,000 in career lifetime earnings
It doesn't matter if you spend it this is earnings....but also note you must do this in multiple bands because you can only earn about 120K in a single band...unless you do co-op career
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 01 February 2008 - 10:49.
Postad 01 February 2008 - 12:30
Hej, sålde mitt xbox360 och guitar hero till xbox360. Fick igår hem mitt Guitar Hero 3 till PS3 och det verkar som att antingen är det lagg i spelet(har kalibrerat ljud och bild i spelet) eller så är det något fel på min gitarr?
Kolla i GH3-tråden under PS-avdelningen, har för mig att det är ett "känt" problem och att det finns/ska komma en patch för det?
Postad 01 February 2008 - 21:30
100 Million!?! Gulp!?!(30G):
Earn 100,000,000 points total in Career
This is an accumulative award.... remember you have to finish the song for the points to count though!
This has to be done in career not quickplay but not on the same band
Dvs man kan antagligen bara få den om du startar flera band.
Edit.. Fel av mig achivementen ovan måste man ta i samma band men nedan kan man bara få om man startar fler band.Samma med nedan achivement.This is a cumulative achievement, in a single Career. You will need to play a whole bunch of songs to get this one, and youre best bet is probably just to have fun playing the game and let it come. If you're really striving for it, play your best song over and over until you get it, just keep it under the same "Band".
Never Gonna Spend It All (10G):
Earn $350,000 in career lifetime earnings
It doesn't matter if you spend it this is earnings....but also note you must do this in multiple bands because you can only earn about 120K in a single band...unless you do co-op career
Okej tack för de svaren, så då blir det att nöta allt man spelar i karriärläget typ. Och sen starta nya band om man nu pallar eftersträva 10G... Känns som väldigt svåra achievements jämfört med GH2
Hej, sålde mitt xbox360 och guitar hero till xbox360. Fick igår hem mitt Guitar Hero 3 till PS3 och det verkar som att antingen är det lagg i spelet(har kalibrerat ljud och bild i spelet) eller så är det något fel på min gitarr?
Kolla i GH3-tråden under PS-avdelningen, har för mig att det är ett "känt" problem och att det finns/ska komma en patch för det?
Det var ju ett problem med GH2 till 360 först, med att whammy-baren inte ville fungera ordentligt. Men det kom en patch till det också.
Postad 02 February 2008 - 12:56
Postad 02 February 2008 - 14:21
Tror det är till för "senare uppgraderingar" som effektpedal eller liknande. Fanns ju en på xplorern också.Varför finns det en telefonport i guitar hero kontrollen? RJ11 uttag, ser ut som en liten patchkabel.
Postad 02 February 2008 - 21:27
Postad 02 February 2008 - 22:23
Man trycker på lefty-flip och sen tittar man genom en spegel
Kanske nämnts tidigare men jag tycker det var smart iaf
Postad 02 February 2008 - 22:58
Men för den som orkar så är det ju bra, jag själv har ingen stor spegel att ställa vid tv'n.
Postad 03 February 2008 - 20:30
Postad 03 February 2008 - 22:42
hehe.. nja.. ökade på personliga rekorden på 2 låtar på hard med projjen, dock var duken jag köpte idag halvtrasig, ska lämna tebax den imorrn. Så jag spelar på en mönstrad fondvägg med en 130 tums just nuHa ha, du kommer ha fet nackspärr av allt flängande med huvudet fram och tillbakavänta ni bara.. på torsdag så kommer min 104 tums duk till nya projjen. Då kommer d bli lättare att spela då knapparna är stora som 20 tums skärmar
Kom på en bra idé att få lefty-flip achievementen.
Man trycker på lefty-flip och sen tittar man genom en spegel
Kanske nämnts tidigare men jag tycker det var smart iaf
Eller ställer om projjen så den visar spegelvänt
Postad 09 February 2008 - 18:31
*1000 note streak coop (hade 1700
* 700k coop
*500k coop
Om ni vill ha de achievementsen, spela Avalancha på hard, mycket lätt låt.
Postad 10 February 2008 - 17:56
Jag behöver tips på låtar där man kan klara 1000 notes ganska lätt annars
Postad 10 February 2008 - 19:51
Då kommer nämligen grabbarna över för en helkväll med GH.
Då den trådlösa är slut överallt så undrar jag (även om svaret känns ganska självklart) om gitarren till GH2 funkar till GH3?
För isf köper jag nog GH2 inklusive gitarr. Lite trist med sladd men vad ska man göra.
Är spelen likvärdiga annars?
Är gitarren skön att spela på?
Man har ju vant sig med GH3-gitarren nu.
Postad 10 February 2008 - 19:58
Tror det är en achivement med 1000 NS på singel och en på coop, och en på 2000 NS på coop. Enklaste låten att få 1000 i singel är nog TTFAF på easy. Är lite drygt 1000 noter i den.Kan man få 1000 Notes även när man inte kör coop på den låten?
Jag behöver tips på låtar där man kan klara 1000 notes ganska lätt annars
GH2 guran funkar fint med GH3 och även tvärtom. Tvåan är svårare i och med att du måste träffa mycket mer exakt på noterna, i trean är dom mycket snällare så man träffar mer. Å andra sidan är det oftast lite lättare notecharts i tvåan. Du har inga battles i tvåan, annars är upplägget precis likadant. Lite bättre låtar i tvåan enligt mig.Jag har precis skaffat GH3 och spelar på för fullt. Men nu vill jag ha en till gitarr till den kommande helgens planer.
Då kommer nämligen grabbarna över för en helkväll med GH.
Då den trådlösa är slut överallt så undrar jag (även om svaret känns ganska självklart) om gitarren till GH2 funkar till GH3?
För isf köper jag nog GH2 inklusive gitarr. Lite trist med sladd men vad ska man göra.
Är spelen likvärdiga annars?
Är gitarren skön att spela på?
Man har ju vant sig med GH3-gitarren nu.
Postad 12 February 2008 - 00:59
har även börjat på en ny karriär, ska träna upp min högerhand på o freta, är ju vänsterhänt egentligen!
Redigerat av StenFan, 12 February 2008 - 01:01.
Postad 12 February 2008 - 10:37
Jag har precis ansökt om medlemskap i tourgruppen, heter Obediance på xblive/GH.com.
har även börjat på en ny karriär, ska träna upp min högerhand på o freta, är ju vänsterhänt egentligen!
Har approvat dig!
Postad 15 February 2008 - 16:22
Postad 15 February 2008 - 16:44
Usch! Neversoft ska göra spelet. Köper aldrig ett Gh spel till som de gör, det ska vara harmonix om jag ska köpa.Nytt GH i juni http://www.gamespot....estnews;title;1
Tycker 2:an var mycket bättre än 3:an.
Postad 15 February 2008 - 17:12
Är ju så äckligt dåliga låtar på 2.an så man får juh nästan magsjuka
Postad 15 February 2008 - 17:13
Usch! Neversoft ska göra spelet. Köper aldrig ett Gh spel till som de gör, det ska vara harmonix om jag ska köpa.Nytt GH i juni http://www.gamespot....estnews;title;1
Tycker 2:an var mycket bättre än 3:an.
Håller med! Man behöver ju inte ens kunna hålla takten i 3:an. Ok, lite överdrivet men ni fattar vad jag menar.
Postad 15 February 2008 - 18:55
Testade klara vidare i karriären på Expert. Satte Psychobilly på andra försöket
Sen var det bara att köra på, det gick ganska fort ända tills free bird, men även den gick bra efter ett tag.
Man är lite mer skillad nu på att spela med gitarren, men jag märkte själv nu att det är mycket mer precist på GH2, missade en del hammer-ons och pull-offs pga detta. Men det är ju en vanesak.
Men det är dögött att lira Sweet Child på expert med hög volym i nya högtalarna.
Postad 15 February 2008 - 21:07
Kanske får låna av kusinen
Postad 16 February 2008 - 08:33
Håller med om att låtarna är bättre, o bättre flerspelarlägenMHeh..Jag tycker precis tvärtom..
Är ju så äckligt dåliga låtar på 2.an så man får juh nästan magsjuka
en spelmässigt är 2:an ljusår bättre
Postad 16 February 2008 - 09:22
Låtarna: Tycker inte att det är bättre låtar i trean, de är väl lika bra/dåliga som tvåan. Finns 4-5 låtar i varje version som är bra, enligt mig.
Grafiken: Trean är mycket snyggare ingame, inte lika taggigt/kantigt/pixligt som tvåan.
Spelkänslan: Tvåan var mycket bättre på den här punkten. Trean känns som ett spel där man bara ska träffa tonerna på skärmen. Tvåan var bättre uppbyggd med tonerna, mer följsam och kändes mer som man verkligen spelade med i låten.
En stor skillnad jag märker mot tvåan är att det är mycket lättare att få höga poäng och långa streaks. Fick 500 note streak på första dagen i trean, i tvåan kom jag nog knappt aldrig upp i 200. Tog 4 timmar att klara Career på medium. Dessutom klarade jag alla låtar på första försöket, det gjorde jag knappast i tvåan.
Redigerat av bananplanta, 16 February 2008 - 11:29.
Postad 16 February 2008 - 15:39
Väldigt irriterande att ha olika låtar beroende på spelform.
Postad 16 February 2008 - 18:38
Någon som har nåt tips på hur man ska klara den delen, resten gick bra när jag körde i practise-läget.
Postad 16 February 2008 - 23:25
Men, står det "new dowloadable content" i era spel hela tiden också, även om man redan tankat ner allt? Irriterande...
Postad 16 February 2008 - 23:29
Postad 17 February 2008 - 19:36
Ta alla SP innan så du kan aktivera under andra delen av mosh om du håller på att flyga ut. Sen får man försöka slå lite på knapparna då man ofta failar på att man inte släpper upp de högre noterna tillräckligt snabbt. Ibland kan man fimpa högsta tonen och bara köra på de 4 understa, då klarar man sig också om man träffar alltsåNu har jag klarat vidare på GH3 också, har bara låt nummer ett i sista venuen kvar, "Raining blood" eller vad den heter. Sjukt svår när man kommer till delen "Mosh 1" där det kommer massa pulloffs i rad.
Någon som har nåt tips på hur man ska klara den delen, resten gick bra när jag körde i practise-läget.
Men det är attans meckigt parti...
Postad 18 February 2008 - 15:35
Har fastnat på Cult of personality på GH 3 på expert mode. Är inge bra när det endast går upp o ner med pluppar hela tiden. Men snart är det nog fixat. Irriterande då jag endast var 2 noter från att komma igenom de 3 solona efter varann. Men men är man en rocker får man väl tåla lite
Nu ska det spelas hela dan!
Postad 26 February 2008 - 15:04
f****n! missade den =( finns det nåt annat sätt att få den?Gratislåten är Dream on med Aerosmith, tror bara den är gratis nu i helgen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?