Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 April 2008 - 12:00

Unregisteredd028d23b
  • Unregisteredd028d23b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej

Någon som testat SKYPE på denna HTC? CPUn ska ju klara det enligt Skype.com, stod att gränsen låg på 312Mhz.
Läste att t ex LG KS20 med 400Mhz, inte klarade Skype i ett test, den "Orkade" bara chatta. Så LG KS20 går bort.

mvh Adam

Postad 03 April 2008 - 14:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skype funkar iaf till TyTn II
Så de borde inte vara nå problem till Cruise heller

Postad 03 April 2008 - 19:13

Gustenr
  • Gustenr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
enligt m3(eller var det pcföralla) funkar skajp på den

Postad 03 April 2008 - 19:52

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag saknar en funktion i telefonen. På andra telefoner om man ringer upp någon som då har "samtal väntar" aktiverat kan man höra en signal/ton att de har ett aktivt samtal. Med HTC märker man ingenting, inte ens på displayen.

Någon som har löst detta? Går det att få till?

EDIT: Samt även hur man får telefonen att automatiskt ring upp den man ringt om det är upptaget. Bra funktion om man sitter med handsfree..

Fick tips på automatiskt återuppringning via Tytn II Användarforum det finns ett prg, som man kan installera som automatiskt ringer upp det antal gånger man vill. Vid svar kan man sedan få att mobilen vibrerar.. Läs mer här. PocketMax

Saknar dock fortfarande funktion för att veta om den man ringer har "Samtal väntar" aktiverat och sitter i samtal när man ringer.

// JR

Postad 04 April 2008 - 08:12

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hej alla.
Köpte mig en Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth handsfree att använda till min touch cruise men tycker att det fungerar jättedåligt. Vet inte om det är telefonen eller handsfree'n som funkar dåligt men det kontakten avbryts jätteofta och ibland hörs bara ett brus när man försöker att använda det.

Någon som har upplevt samma sak?
Någon som har en bra bluetooth handsfree som fungerar bra till touch cruise att rekomendera?
Eller finns det rentutav någon lösning på mitt problem?

Tacksam för svar

Jag använder en Sony ericsson HBH-DC980.
Den fungerar jätte bra som BT stereo, efter det att jag ändrat bitrate med advanceconfig.
Men när jag använder den för samtal, så kopplar den ner väldigt ofta.. (Tappar troligen kontakten med telefonen) Men jag vet inte vems felet är ännu... Också tacksam för HJÄLP...

Men hej!
Loggade precis in för att börja gnälla på detta jag med. Jag köpte mig också ett HBH-DC980, funkar kanon med musiken (jag har inte behövt ändra någon bitrate) men f-n va kass i samtal. Kopplar ner sig konstant. Hyffsat irriterande för en annan som tillbringar större delen av dagen i telefonmöte. Förmodligen inget fel på headsetet, misstänker htc's kassa blåtandsdrivisar. Inte vågar man köpa något annat heller. Lär ju vara likadant. Nu har jag ju dessutom vant mig vid lyxen av BT-headset så nu går jag ömsom kring och ler, ömsom svär.. Hittar någon en lösning så vore jag (med flera tydligen) grymt tacksam.

Har ett sådant BT som ni har. Men om man börjar ifrån början med att samtal kopplas bort så hade jag det innan BT,då jag låsta telefonen till 3G nätet så försvan detta helt. Sedan köpte jag mig ett BT som ni har,problem med ljud och räckhåll men ändrade bitrade på BT och då fungerar de kanon! Har haft mitt i 2månader och det har inte kopplat ned en endå gång och räckvidden är kanon.
Så prova:
Lås telefon till 3G
Ändra bitrade till 48.

Postad 04 April 2008 - 09:30

Bassjov
  • Bassjov
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kör en backup..Installera Hard-Spl.
Tanka hem den ROM ni vill ha till eran telefon..
Bara ROM för Polaris..Alltså inte ta en ROM från nån annan modell..
Ta hem Radio om det inte följer med ROM..
Koppla telefonen till datorn...Låt den synka färdigt å flasha sen..
När telefonen startar om och den väntar på att ni ska köra screen alignment gör en hard reset..
Ta bort den gamla kopplingen till active sync..Gör en ny.
Synca sen telefonen..Kolla bara så att ni har rätt inställningar.
Klart..

Lätt förklarat funkar det så..Inga konstigheter.
Men läs gärna på innan ni provar så ni är säkra på vad ni gör..

Garanti försvinner om ni flashar..
Dock finns det sätt att återställa TYTN II helt till orginal..
Fast det är aningens mer bök.
Inte insatt i om det funkar till Cruise dock.

Låter både krångligt och riskabelt. Väntar nog på att HTC kommer med en uppdatering till Cruisen.

Tack för svaret iaf.

Postad 04 April 2008 - 09:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..
En annan grej som är bra med att flasha är att du själv kan bestämma vilken du vill ha....
Vill du ha en ROM utan en massa onödiga program som du ändå aldrig använder så installerar man en clean ROM som är strippad på allt onödigt..+ att det ofta redan är gjort en del tweaks för bättre prestanda..

Men vist.gillar man inte att mixtra så :)

Postad 04 April 2008 - 12:17

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

stroy
Lite bök är det men inte så farligt..
Det som tar mest tid är att installera om alla program..
Installera hard-spl och flasha tar bara nån minut..

Stora fördelen för mig är att den är betydligt snabbare..
Sms är uppbyggt i en tråd som msn...Grymt bra.
Följer med en massa bra å ha program om man väljer en sån version.

SMS uppbyggt i tråd, vet du om det finns någon bra applikation för det, utan att köra rom byte..?

Postad 04 April 2008 - 12:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vet faktiskt inte..Har inte forskat i det..

Men det är brutalt bra...Alla sms till och från sparas i en tråd/person man messar med..
Så funderar man vad man skrev igår till kalle så är det lätt att gå tillbaka i tråden och se :-)

Postad 04 April 2008 - 14:33

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte..Har inte forskat i det..

Men det är brutalt bra...Alla sms till och från sparas i en tråd/person man messar med..
Så funderar man vad man skrev igår till kalle så är det lätt att gå tillbaka i tråden och se :-)

Hur vet man vilken ROM man ska köra då? Det är ju minns sagt en djungel det här. Och folk på xda-developers verkar korsreferera till Tytn II lika mycket som TC:n.

Går det att göra backup på den ROM man har i telefonen innan man flashar om den? Så att man kan rulla tillbaka om det inte blir bra..?

Finns 6.1 på svenska än? (Iofs inget stort problem att ha WM på engelska om man kör t ex TengoThumb med svenska ordlistor.)

Postad 04 April 2008 - 14:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
vet inte säkert..Har TyTn II själv..
Men det lilla jag läst i Polaris tråden så verkar det finnas flera rom där..Dom ska ju funka..

Sen törs ja inte säga om ROM från T2 fungerar.
Inget jag skulle prova utan att läst på ..

Men på Xda-developers finns ju även en WIKI del om polaris där det står hur man installerar Hard-spl och roms..Radio åsånt

Edit
6.1 finns vad jag vet inte på svenska
-----------------------------------------------------------------
Joo man ska kunna ta ut sin ROM men det har jag inte provat själv..
OBS detta gäller T2
Om det funkar till Cruise vet ja ej..

Lägger till 2 bra länkar

Polaris upgrading tråden
http://forum.xda-dev...splay.php?f=399

Polaris Wiki
http://wiki.xda-deve...ame=HTC_Polaris

Redigerat av moparman, 04 April 2008 - 19:44.

Postad 05 April 2008 - 12:35

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!
finns det nån snäll människa här som skulle kunna hjälpa mig med ett problem jag har.
Det är så att när jag tagit en bild med kameran och vill titta på den i htc´s bildvisnings program så ser man en miniatyr av bilden, men när man sedan trycker på den för att se den i helskärm så är det bara svart. händer ingenting. sen får man problem med att gå tillbaka men du brukar ordna sig.
När jag sedan testar att öppna bilden i windows bildvisningsprogram så står det bara "det gick inte att läsa in filen". nån som vet vad jag gjort för fel? går ju inte att skicka mms....

Postad 06 April 2008 - 21:00

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

stroy
Lite bök är det men inte så farligt..
Det som tar mest tid är att installera om alla program..
Installera hard-spl och flasha tar bara nån minut..

Stora fördelen för mig är att den är betydligt snabbare..
Sms är uppbyggt i en tråd som msn...Grymt bra.
Följer med en massa bra å ha program om man väljer en sån version.

SMS uppbyggt i tråd, vet du om det finns någon bra applikation för det, utan att köra rom byte..?

Svarar på min egna fråga. Kanske fler som är intresserade.
Har hittat en applikation för detta.. Fördelen är att det är freeware.. http://www.pocketcm.com/ applikationen Contacts. Grymt smidigt, man ser allt i en tråd, även samtalen ligger med.

// JR

Postad 07 April 2008 - 15:53

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Hej alla.
Köpte mig en Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth handsfree att använda till min touch cruise men tycker att det fungerar jättedåligt. Vet inte om det är telefonen eller handsfree'n som funkar dåligt men det kontakten avbryts jätteofta och ibland hörs bara ett brus när man försöker att använda det.

Någon som har en bra bluetooth handsfree som fungerar bra till touch cruise att rekomendera?

Tacksam för svar

Den fungerar jätte bra som BT stereo, efter det att jag ändrat bitrate med advanceconfig.
Men när jag använder den för samtal, så kopplar den ner väldigt ofta.. (Tappar troligen kontakten med telefonen) Men jag vet inte vems felet är ännu... Också tacksam för HJÄLP...

Men hej!
Loggade precis in för att börja gnälla på detta jag med. Jag köpte mig också ett HBH-DC980, funkar kanon med musiken (jag har inte behövt ändra någon bitrate) men f-n va kass i samtal. Kopplar ner sig konstant. Hyffsat irriterande för en annan som tillbringar större delen av dagen i telefonmöte. Förmodligen inget fel på headsetet, misstänker htc's kassa blåtandsdrivisar. Inte vågar man köpa något annat heller. Lär ju vara likadant. Nu har jag ju dessutom vant mig vid lyxen av BT-headset så nu går jag ömsom kring och ler, ömsom svär.. Hittar någon en lösning så vore jag (med flera tydligen) grymt tacksam.

Har ett sådant BT som ni har. Men om man börjar ifrån början med att samtal kopplas bort så hade jag det innan BT,då jag låsta telefonen till 3G nätet så försvan detta helt. Sedan köpte jag mig ett BT som ni har,problem med ljud och räckhåll men ändrade bitrade på BT och då fungerar de kanon! Har haft mitt i 2månader och det har inte kopplat ned en endå gång och räckvidden är kanon.
Så prova:
Lås telefon till 3G
Ändra bitrade till 48.

Var gör man dessa ändringar?

Postad 08 April 2008 - 07:48

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej alla.

Tacksam för svar

Men hej!

Så prova:
Lås telefon till 3G
Ändra bitrade till 48.

Man gör inställningen under Inställningar/Telefon flik Band..
Men jag har gjort det, och det hjälpte inte för mig, tappar fortafarnde BT headsetet (Vid samtal), får återgå till luren hela tiden.. Drygt som bara den... Har skickat en förfrågan till HTC.. Får se om jag får ngt svar...
Kanske fler med samma problem också borde göra samma sak, så de uppmärksammas på problemet...
Ni som har ett fungerande BT Headset vad för modell använder ni ?

Postad 08 April 2008 - 09:24

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hej alla.

Tacksam för svar

Men hej!

Så prova:
Lås telefon till 3G
Ändra bitrade till 48.

Men jag har gjort det, och det hjälpte inte för mig, tappar fortafarnde BT headsetet (Vid samtal), får återgå till luren hela tiden.. Drygt som bara den... Har skickat en förfrågan till HTC.. Får se om jag får ngt svar...
Kanske fler med samma problem också borde göra samma sak, så de uppmärksammas på problemet...

Prova att återlämna BT headsetet om det är de som krånglar,använder samma som er och efter de inställningar jag gjorde så fungerar det kalas.

Postad 08 April 2008 - 11:49

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej, jag har en fråga som jag inte är säker på om den hör hemma här eller inte.
Jag undrar om någon känner till en butik i Göteborgstrakten som har en HTC Touch Cruise som man kan få kolla på? Inte bara en dummytelefon, vill gärna se och testa hur Touchflogränssnittet är.

Postad 08 April 2008 - 15:10

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej !

Någon som försökt koppla TC till en dator och använda den som ett bredbandsmodem ?
Via kabel eller BT..
Lykas inte få till det...

Postad 08 April 2008 - 17:15

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Men hej!

Så prova:
Lås telefon till 3G
Ändra bitrade till 48.

Prova att återlämna BT headsetet om det är de som krånglar,använder samma som er och efter de inställningar jag gjorde så fungerar det kalas.

var ställer man om bitraten?

Postad 08 April 2008 - 17:23

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon känner till en butik i Göteborgstrakten som har en HTC Touch Cruise som man kan få kolla på? Inte bara en dummytelefon, vill gärna se och testa hur Touchflogränssnittet är.

Jag var in på The Phone House, dock inte i GBG men Västerås. Antar att det även finns i GBG..
Var väldigt schysst bemött, de packade upp en ny modell, satt in simkort, batteri osv..

// JR

Postad 08 April 2008 - 18:35

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

var ställer man om bitraten?

genom programmet Advance config

Postad 08 April 2008 - 18:53

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

genom programmet Advance config

Var hittar man det?

Postad 08 April 2008 - 19:30

fladrif11
  • fladrif11
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
De signaler man kan välja till den inbyggda väckarklockan gör väl igwn glad! Är det någon som har lyckats lägga in andra signaler?
Jag har laddat ner några vaw filer, de dyker upp som alternativ bland alarmen, men de går inte att välja - defaultsignalen sätts med automatik.

Någon som har lyckats?

/Stefan

Postad 08 April 2008 - 20:14

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hej !

Någon som försökt koppla TC till en dator och använda den som ett bredbandsmodem ?
Via kabel eller BT..

Bredband vill jag väl inte kalla det, men visst funkar det :). Var bra mkt enklare än jag trodde faktiskt.. kopplade upp mig med 3G på telefonen först, sen i med usbkabeln i datorn.. startade internetdelnings-programmet i TC'n.. tog några sekunder, sen hade jag ett nytt nätverkskort i datorn och en TC som NATade ut mig på nätet ;)

Postad 08 April 2008 - 21:27

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

De signaler man kan välja till den inbyggda väckarklockan gör väl igwn glad! Är det någon som har lyckats lägga in andra signaler?
Jag har laddat ner några vaw filer, de dyker upp som alternativ bland alarmen, men de går inte att välja - defaultsignalen sätts med automatik.

Någon som har lyckats?

/Stefan

Kolla in det här programmet SPB TIME
Fungerar grymt bra!

//JR

Postad 09 April 2008 - 18:41

fladrif11
  • fladrif11
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kolla in det här programmet SPB TIME
Fungerar grymt bra!

//JR

Tack,
ska testa det.

En annan fråga - har just kopplat in ett bluetooth headset. Det fungerar OK på själva telefondelen men Tomtoms talade körinstruktiner går fortfarande ut i högtalaren. Förstår inte varför. Kopplar man in headset via sladd går instruktionerna rätt väg.

Är det någon som har fått detta att funka?

/Stefan

På Mediamarkt i Högsbo finns alla telefoner ingång så att man kan prova själv.

/Stefan

Postad 09 April 2008 - 20:33

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som använder sig av Skype till Cruisen?? Jag har provat och det fungerar väldigt bra när man kör med headset, dock inte utan. Kör jag utan så kommer ljudet ut i högtalaren istället för luren. Någon som stött på samma problem? Eller fungerar det för er?

// JR

Postad 09 April 2008 - 22:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingen som vågat flasha än ?
läste just att det finns svensk ROM så då är de ju lugnt..Då har ni ju den att falla tillbaka på om det skulle behövas :D

JRomero
De funkar så

Redigerat av moparman, 09 April 2008 - 22:25.

Postad 09 April 2008 - 23:05

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej !

Via kabel eller BT..

Jag hade också lite problem, försökte använda den som bluetoothmodem men min Vista dator vägrade så jag installerade WMWiFiRouter istället! Det gör telefonen till en trådlös router som du kan koppla upp dig mot om du har trådlöst nätverk i datorn.

Jag har Tre turbo3g och kommer upp i 2.93mbit/sekund nedladdning som bäst med www.bredbandskollen.se. Helt ok :D (omkring 0.35mbit/sekund uppladdning)

Har även använt samma lösning för att ladda ned några torrents och det låg omkring 3mbit/sekund hela tiden. Hade jag inte tyckt om mitt 8/8mbit bredband så mycket så hade jag lätt sagt upp det och bara använt cruisen! 199kr/månaden för obegränsad turbo3g hos Tre.

Postad 09 April 2008 - 23:17

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

läste just att det finns svensk ROM så då är de ju lugnt..Då har ni ju den att falla tillbaka på om det skulle behövas :D

Jag kör Bepes WM6.1 rom sedan en tid tillbaka och jag är mycket nöjd, den är lite snabbare än orginal rom:en. Det enda som stör är att den kommer bara med engelskt tangentbord, men man kan installera svenskt igen. Finns att ladda ned på Svenska Tytn II forumet om jag inte minns fel, http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php (titta i Övrigt)

Bepes 6.1 rom: http://forum.xda-dev...ad.php?t=378080

Fler håller även på att experimentera med de nya drivrutinerna som verkar finnas i P6500, så håll ögonen öppna!

Redigerat av Celeborn, 09 April 2008 - 23:18.

Postad 09 April 2008 - 23:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ok..Låter ju inteså illa...
Men det finns inte såå många olika ROMän va ?

Yepp de finns att installera...man blir tokig om man inte gör det..alla tecken på fel ställe typ :D

Postad 09 April 2008 - 23:35

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ok..Låter ju inteså illa...
Men det finns inte såå många olika ROMän va ?

Nä, jag kan ränka till 5st rommar totalt på xda, men den enda jag har koll på är Bepes.

Redigerat av Celeborn, 09 April 2008 - 23:36.

Postad 10 April 2008 - 07:41

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har kollat lite på Samsung SGH-i780 och såg att den också kör Windows Mobile. Finns det nån begränsning som gör att program bara skulle gå att köra på TC:n eller bara på Samsungen? Det borde ju inte vara det, men tillverkaren kanske byggt in nåt av nån anledning. Är det nån som vet?

Redigerat av abel7, 10 April 2008 - 15:22.

Postad 11 April 2008 - 09:25

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag flashade i förrgår till Bepes 0.67 och Radio 1.64.08.21.
Jag är lite besviken för förändringarna i WM 6.1 är inte så stora att jag precis hoppar av glädje. Enda som jag egentligen sett är att det är trådade konversationer i SMS/MMS. Och att den är en del snabbare.

Sen tycker jag nog BT blev sämre. Jag tappade headsetet (Jabra JX10 Cara) titt-som-tätt innan flashningen också, men nu, efter en dags användning, tappar jag det stup i kvarten. Det är flera som har skrivit om samma problem här i tråden.
Jag kan inte skicka filer via BT från datorn, fast jag har parat dem och ActiveSync fungerar. Utan måste skicka över filerna mha ASync och utforskaren.

Postad 11 April 2008 - 09:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..Det är inte såå stora skillnader men en väldigt bra grej för mig var att jag nu kan välja om ja vill låsa den på 3G eller gsm...Gick inte förr med min operatör Tre..Det alternativet var bortplockat

Postad 11 April 2008 - 17:23

Gustenr
  • Gustenr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har någon erfarenhet om mini usb til 3,5 mm gjorda för motorola?

Redigerat av Gustenr, 14 April 2008 - 17:16.

Postad 14 April 2008 - 09:42

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
så ingen svensk 6.1 rom än?

Postad 14 April 2008 - 21:06

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Skrev ju det på förra sidan.

Layout
http://pocketcm.com/...php?8,3971,3971

Ordlistan
http://pocketcm.com/...ead.php?14,4159

Riktigt sjyst! Trodde inte så många här jöll på med att "modda" sin Win Mobile!

Postad 14 April 2008 - 21:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jorå finns rätt många..Finns en hel del som moddat sina TyTn II i vårat svenska forum
Verkar finnas mest ROM till den

Postad 16 April 2008 - 18:18

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hej alla
Har ett litet bekymmer. En hel del av de websidor jag besöker med min touch cruise kräver att det finns flashplayer installerat. Jag har hittat flashplayer 7 och installerat det men då står det att det krävs en nyare version av programmet när jag besöker samma sidor. Har kollat runt på nätet etfter en nyare version som kan tänkas passa till telefonen men kan inte hitta nån.

Nån som hittat det?

Tacksam för svar

Redigerat av mrfredde, 16 April 2008 - 18:19.

Postad 16 April 2008 - 22:00

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

bra fråga. Sen en till fråga angående sms. Kan man få in smileys? :) Jag blir ju deprimerad av att inte ha smileys :)

Smileys och andra skumma tecken kommer du åt genom att trycka på kameraknappen när du skriver sms.

God afton bröder och systrar,
Jag har fortfarande inte fått kläm på smileys osv när jag skriver sms...
Det enda som händer när jag trycker på kameraknappen när jag skriver sms är att kameran startar !

Vad gör jag för fel eller är det någon inställning som jag har missat ?

Vänligen och ROCK ON!
//Peter

Postad 17 April 2008 - 19:52

otto650
  • otto650
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, hoppas någon kan hjälpa mig.

Har varit kanonnöjd med min HTC Touch Cruise. Haft den i 1 månad.

För några dagar sedan upptäckte jag att när någon ringde kunde jag inte höra den andra. Fungerar när jag använder högtalarfunktionen eller ett bluetooth headset. Är samma om jag ringer till någon. De hör mig dåligt.

Har kollat ljudinställningarna och de är på normal nivå.

Ringde HTCs hotline. De frågade om jag hade gjort en mjuk omstart. Var gjort.

Nästa råd var att göra en hard reset. Känner inte riktigt för det än. Telefonen tappar ju allt då.
Jobbigt med backup och att återinstallera. Men finns det ingen annan lösning så lär jag ju få testa det med.

Sökte lite på nätet och hittade en annan med samma problem
http://www.expansys-...t.aspx?k=108205.
Var tyvärr ingen som hade svarat där.

Någon som har tips på lösning?

mvh//Anders

Tillagt 28 maj:

Slutade med att jag fick skicka in den och fick byta mainbord. Verkar inte som HTC har utbyte av sina produkter.

Redigerat av otto650, 28 May 2008 - 11:01.

Postad 18 April 2008 - 08:35

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

God afton bröder och systrar,
Jag har fortfarande inte fått kläm på smileys osv när jag skriver sms...
Det enda som händer när jag trycker på kameraknappen när jag skriver sms är att kameran startar !

Vad gör jag för fel eller är det någon inställning som jag har missat ?

Vänligen och ROCK ON!
//Peter

Hej!
För mig fungerar hur bra som helst. Kamera knappen genvägar till något som heter symboler och där finns det smileyar. Det nåste gå att kopla knappen dit och din htc har tappat den länken. Jag vet inte hur man gör. Ring HTC supporten.

Postad 19 April 2008 - 16:45

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nån som har lyckats med att ta bilder med gps???? allt verkar funka hos mig mig inga kordinater finns när jag väl skulle kolla in foton......

Postad 20 April 2008 - 08:37

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Ja imorrn får jag förmodligen telefonen, då får man ställa sig till skaran av lyckliga telefon ägare ? :)

En sak bör jag säga, det var riktigt dryygt att läsa denna tråd, jag hoppas att alla med sina problem
även rapporterar dom på det forumet som skapades, på så sätt kan vi alla snabbt hitta lösningarna.

http://touchcruise.p...forum/index.php

En notis anngående skärmen på denna skönhet.
65536 färger
och
262144 färger på SE P1
Någon kanske har gämfört dom side by side vid uppspelning av film ?

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 20 April 2008 - 11:16.

Postad 20 April 2008 - 12:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kordinaterna är inget som syns när du tittar på korten..Dom lagras i info om kortet på nå vis om jag fattat det rätt

Postad 21 April 2008 - 07:15

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Kordinaterna är inget som syns när du tittar på korten..Dom lagras i info om kortet på nå vis om jag fattat det rätt

jo, men jag högerklickade på fotot o då fanns inte nån info om dess kordinat heller. lagras d som en egen fil nånstans? eller måste jag använda nåt speciell program gör att kunna se d?

Postad 21 April 2008 - 08:15

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

jo, men jag högerklickade på fotot o då fanns inte nån info om dess kordinat heller. lagras d som en egen fil nånstans? eller måste jag använda nåt speciell program gör att kunna se d?

Ja, du behöver en exif reader för att se koordinaterna. Eller så kan du skapa ett konto på t.ex. locr.com och ladda upp dem där. Då placeras de på en karta.

Postad 21 April 2008 - 11:16

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tja ! då har man fått telefonen då, min första tanke är, vart köper man mer skydds plast till skärmen ?

Första intryck, riktigt nice telefon :)

Postad 21 April 2008 - 11:38

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ja, du behöver en exif reader för att se koordinaterna. Eller så kan du skapa ett konto på t.ex. locr.com och ladda upp dem där. Då placeras de på en karta.

ska kola upp detta :) tack för infon

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.