* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
1150 svar till detta ämne
Postad 25 August 2009 - 22:56
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Någon som har koll på bakgrundbilder? I standard temat så är det ju en bakgrundsbild som byter och växlar mellan olika bilder. Görs det genom att det är en "rörlig" GIF som blädra runt, eller genom flera bilder i en mapp som det är en "slideshow" på. Eller något mer advancerat? Jag tror att du kan göra så att du säkerhetskopierar dina kontakter, med hjälp av telefonen, till minneskortet. Sedan sätter du i minneskortet i K750 och återställer kontakter ifrån minneskortet. Kommer inte ihåg om k750 har den funktionen att säkerhetskopiera/återställa kontakter ifrån minneskort. Jag gjorde just detta med en c905 och en k850.
Edit: Glöm det jag skrev ovan. Det fungerar inte med k750. Glömde bort att det inte är samma typ av minneskort i de två telefonerna.
K750 Memorsystick Duo? I så fal funkar väl det, stoppa in ditt M2 i en DUO adepter. Köpte ett Sandisk 8GB M2 idag, då fick man med en DUO adepter.
Postad 04 September 2009 - 18:47
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Har haft min telefon liggande ett tag och tänkte nu använda den som extra telefon. Självklart så var ju batteriet helt urladdat. Pluggar i sladden och får upp ett meddelande: Batteriet går inte att ladda. Du måste använda ett sony ericsson-batteri"
Självfallet så är det originalbatteriet som följer med lådan. Har även testat batteriet i en annan SE och även dennes batteri i min utan några som helst problem.
Postad 05 September 2009 - 13:06
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Det finns nu sedan någon vecka tillbaka en ny firmware uppdatering till c905'an. Den nya versionen är: R1FA035
Har inte märkt några skillnader än.
Märkte en konstig grej direkt efter att jag hade uppdaterat. När jag gick in i meddelanden så hittade jag inte "Konversationer" som hade tillkommit i någon av de senare uppdateringarna. Klickade runt men hittade den inte någonstans. När jag sedan klickade på "Inkorgen" och läste ett sms så gick det att klicka till höger så att man kom in i konversationeläget. Och nu hittar jag valet konversationer direkt när jag går in under meddelanden.' Vet inte om det var jag som var blind första gången jag letade efter konversationer, någon annan som upplevt samma sak?
Postad 05 September 2009 - 14:08
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Märkte en konstig grej direkt efter att jag hade uppdaterat. När jag gick in i meddelanden så hittade jag inte "Konversationer" som hade tillkommit i någon av de senare uppdateringarna. Klickade runt men hittade den inte någonstans. När jag sedan klickade på "Inkorgen" och läste ett sms så gick det att klicka till höger så att man kom in i konversationeläget. Och nu hittar jag valet konversationer direkt när jag går in under meddelanden.'
Vet inte om det var jag som var blind första gången jag letade efter konversationer, någon annan som upplevt samma sak?
Japp precis så är det.... Måste säga att efter sista uppdateringen, så tycker jag att luren har blivit mycket till det sämre, Wlan-et är det Usel räckvidd på, måste typ stå på Routern fär att de ska funka. Mycket segare när man bläddrar mellan bilder, samt när man zoomar i bilden. knapplås symbolen far utan anledning lite fram o tebax på skärmen även fast man inte ens håller i luren, det är lite störande. ja det är några av sakerna som ja upplevt sämre
Postad 10 September 2009 - 08:06
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Måste säga att efter sista uppdateringen, så tycker jag att luren har blivit mycket till det sämre, Wlan-et är det Usel räckvidd på, måste typ stå på Routern fär att de ska funka. Mycket segare när man bläddrar mellan bilder, samt när man zoomar i bilden. knapplås symbolen far utan anledning lite fram o tebax på skärmen även fast man inte ens håller i luren, det är lite störande. ja det är några av sakerna som ja upplevt sämre
Håller med dig ang. den senaste uppdateringen. Upplever samma problem som dig (förutom det med knapplås symbolen). Tycker även att stand-by tiden försämrats efter den uppdateringen. Får nog bli en nedgradering till den förra versionen. För frågan är om SE lägger något mera krut på denna lur och släpper någon mera uppdatering. Det är tveksamt.
Redigerat av TomasL, 10 September 2009 - 08:07.
Postad 15 September 2009 - 12:38
Movitz83
-
Movitz83
-
Rookie
-
1 inlägg
Det har tydligen kommit en ny Firmaware igen efter R1FA035..För det står så här på Sony Ericssons hemsida
Den senaste programvaran innehåller följande förbättringar:
* Bättre nättäckning vid byte från 2G till 3G.
* Bättre minneshantering vid användning av meddelandefunktionen.
* Bättre ljud vid användning av högtalarläget.
* Bättre Bluetooth-anslutning, telefon till PC
Någon som vet vad denna nya Firmwaren heter??
Postad 28 September 2009 - 22:20
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det har tydligen kommit en ny Firmaware igen efter R1FA035..För det står så här på Sony Ericssons hemsida Den senaste programvaran innehåller följande förbättringar:
* Bättre nättäckning vid byte från 2G till 3G. * Bättre minneshantering vid användning av meddelandefunktionen. * Bättre ljud vid användning av högtalarläget. * Bättre Bluetooth-anslutning, telefon till PC
Någon som vet vad denna nya Firmwaren heter??
Jag uppdaterade precis min lur och det är R1FA035... så det verkar inte som det kommit nån ny. Jag hade R1FA033 innan och en grej jag tycker verkar bättre är att GPSen verkar ha bättre täckning. Fick till och med kontakt inne i lägenheten
Postad 01 October 2009 - 21:02
speedomac
-
speedomac
-
Amatör
-
-
82 inlägg
hej alla... hur ser man vilken version man har?
mvh
speedomac
Postad 01 October 2009 - 21:12
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
hej alla... hur ser man vilken version man har?
mvh speedomac
Hej. Meny>Inställningar, under första fliken som heter Allmänt så står det Uppdateringstjänst där har du Programversion.
Redigerat av BempaS, 01 October 2009 - 21:13.
Postad 01 October 2009 - 21:33
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jo, jag är beredd att hålla med dig. Tycker också WiFi mottagningen blivit sämre efter uppdateringen.
Japp, det tycker jag med. Betydlig sämre.
Postad 08 October 2009 - 21:07
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Skickade in min för rep pga glapp i sliden, har varit lika glapp
sen jag köpte den.
Läste på Anovos hemsida "sök service" att dom bytt slide och
gjort några andra justeringar, härligt tänkte jag.
Fick idag tillbaka telefonen och gissa om man blir förvånad
när faaanstyget är ÄNNU glappare när den kommer tillbaka
efter rep.
Blev till att skicka tillbaka den med vändande post................
Postad 08 October 2009 - 21:22
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Japp, det tycker jag med. Betydlig sämre.
Gå in och stäng av energisparläget på Wifin... /Jocce
Postad 09 October 2009 - 14:57
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
[quote name='Jocce81' date='Oct 8 2009, 22:22 ' post='2605518'] Gå in och stäng av energisparläget på Wifin... /Jocce Har testat det, hjälper inte ett dugg
Postad 22 October 2009 - 11:33
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Har lite problem med min C905 nu 
Imorse så ringde det på mobilen och det stod då "K% telefonnumret" på den som ringde (har den i telefonboken) och jag svarade.
Efter att vi pratat klart så startade telefon om sig och man fick skriva in pinkoden, men sen så klagade den på simkortet.
Lät den vara av ett tag och sen startade jag den igen, då hade språket byts och jag hade ingen mottagning och kunde inte heller gå in i telefonboken, men resten av luren funkar.
Kan detta avhjälpas med en uppdatering av telefonen eller ska jag lämna in den?
Postad 22 October 2009 - 12:08
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Prova med en uppdatering själv först innan du skickar in den.
Om den redan har den senaste programvaran så installera om den.
Tänk dock på att viss data raderas när du uppdaterar. Telefonbok och det som ligger lagrat i telefonminnet bl.a.
Postad 22 October 2009 - 12:21
UnLoGiC
-
UnLoGiC
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har lite problem med min C905 nu  Imorse så ringde det på mobilen och det stod då "K% telefonnumret" på den som ringde (har den i telefonboken) och jag svarade. Efter att vi pratat klart så startade telefon om sig och man fick skriva in pinkoden, men sen så klagade den på simkortet. Lät den vara av ett tag och sen startade jag den igen, då hade språket byts och jag hade ingen mottagning och kunde inte heller gå in i telefonboken, men resten av luren funkar.
Kan detta avhjälpas med en uppdatering av telefonen eller ska jag lämna in den?
En uppdatering via USB kabeln med Sony Ericsson Update Service rensar ju allt i mobilen och det brukar fixa problemen med minneskorruption som du fått ovan. Känner igen dina symptom från min K800i som jag hade innan C905:an.
Postad 22 October 2009 - 12:59
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Det löste sig som tur var med en uppdatering via SE Update Service =)
Skönt alla bilder/teman osv var på minneskortet samt alla kontakter på simkortet.
Är R1FA035 den senaste eller finns det nyare/andra moddade?
Postad 22 October 2009 - 14:10
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
R1FA035 är den senaste som går att få via SEUS.
Postad 01 November 2009 - 10:25
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
LAddar inte C905:an via USB-Datakabeln?
Eller är det fel på min kabel?
För kopplar in den, och den hittar telefon och allting, dock så verkar inte batteriet laddas....
/Jocce
Postad 01 November 2009 - 23:13
dcbyme
-
dcbyme
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu har jag 2 frågor.
Hur använder jag kameran där fram för att ta kort på, låt oss säga. Mig själv?
Och finns det inget man kan göra för att höja vibrationen? Min är sjukt låg!
Postad 02 November 2009 - 03:14
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Finns dessvärre ingen främre kamera.
Sitter däremot en ljussensor där framme, som man lätt kan förväxla med en kamera-lins.
Postad 03 November 2009 - 07:29
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nu har jag 2 frågor.
Hur använder jag kameran där fram för att ta kort på, låt oss säga. Mig själv? Och finns det inget man kan göra för att höja vibrationen? Min är sjukt låg!
1, Som ovan säger så finns det ingen främre kamera bara "huvudkameran" på baksidan. 2, Det finns inget sätt att "öka" vibrationen. Jag måste dock säga att jag tycker absolut inte detta behövs. För min del är det nästa tvärt om, skulle vilja sänka den lite.
Postad 03 November 2009 - 13:44
dcbyme
-
dcbyme
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Min vibration är som sagt otroligt låg. Kan ha den på bordet framför mig, titta på den, och ändå så märker jag inte när det vibrerar.
Postad 03 November 2009 - 15:52
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Min vibration är som sagt otroligt låg. Kan ha den på bordet framför mig, titta på den, och ändå så märker jag inte när det vibrerar.
Låter som det är fel på den, kontakta Sony Ericsson. Sitter jag i en soffa brukar de bredvid känna den... /Jocce
Postad 07 November 2009 - 16:48
Diezel
-
Diezel
-
Rookie
-
3 inlägg
Är inne på att köpa en C905 men man blir lite tveksam efter att ha läst här... Mobilen har ju funnits ett tag så några av barnsjukdomarna kanske har försvunnit? Skulle väl komma ut en uppdaterad version med 8gb. Har dock inte sett någon ännu....... Nån som vet?
Postad 13 November 2009 - 22:07
Unregisteredfdb8db63
-
Unregisteredfdb8db63
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
halloj,
jag har ett litet problem med min c905, det är så att knappsatsen inte lyser när man skjuter upp den. samt att knapplåset inte går på när man stänger den.. går jag in i service menyn och kör LCD/Ljus test så lyser den samt alla andra knappar som dom ska.
Nån som har koll på vad det kan vara för knas med den? jag har uppdaterat den till senaste firmware.
mvh gromer_pyle
Postad 26 November 2009 - 19:03
dcbyme
-
dcbyme
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tjena! En liten metall sak har försvunnit ifrån min C905, och jag tänkte "eh no big deal". Tills jag såg en liten koppar sak under, nu är min fråga om någon vet om det är en viktig sak, som man verkligen inte ska ta bort. Eller om det inte är något speciellt med den?
Har en bild på hur koppar saken ser ut, och vart den sitter!
DSC00009.JPG 558.51K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 November 2009 - 22:45
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
hehe, köp inte en c905, du som undrade.
Har precis hämtat ut min på Bertil åhs i Uppsala. o dom sa att det var väldigt mycket strul med just 905:an.
som sagt hämtade den idag lämnade in den för glapp slide, sprakig högtalare dålig wlan-mottagning, dålig gps mottagning.
Provade direkt med Wlanet när ja kom hem , hittade inte ens routern när ja stod bredvid den, gummans c905 hittar den ca 30 meter ifrån med flera väggar emellan, har då 2 av 3 i mottagning, ringer sedan servicestället o ska nämna detta, o självklart så sprakar luren precis likadant som innan. bara att lämna in imorrn igen.
Sliden hade dom justerat iallafall, inte lika glapp, men sabla trög, knappt man får upp den med tummen.
Redigerat av Great, 26 November 2009 - 22:46.
Postad 29 November 2009 - 16:10
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Har nu fått ett skumt problem med min 905'a.
Kameran startar inte när man drar ner linsskyddet och start jag kameran manuell och har linsskyddet nerdraget så står det att jag ska ta bort linsskyddet.
Allt annat funkar som det ska på luren dock.
Postad 29 November 2009 - 19:40
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har nu fått ett skumt problem med min 905'a. Kameran startar inte när man drar ner linsskyddet och start jag kameran manuell och har linsskyddet nerdraget så står det att jag ska ta bort linsskyddet.
Allt annat funkar som det ska på luren dock.
Hade samma problem med min för ett tag sedan. Det sitter en liten brytare/knapp som påverkas när man skjuter bort linsskyddet. Det är den som lagt av, troligen. Telefonen vet alltså inte att linsskyddet är öppet när den inte fungerar. Jag fick lämna in min så dom fick byta den delen.
Postad 09 December 2009 - 15:46
Unregistered4bee5396
-
Unregistered4bee5396
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag vill bara varna alla från att köpa en C905. Jag har haft min i drygt ett år och det känns mer som att jag går och bär på en förbannelse än en telefon.
En månad efter inköp slutade hörluren att fungera, jag fick denna utbytt men ljudet är genomgående kasst med brus och konstiga gnissel- skrapljud.
Samtal bryts hela tiden oförklarligt.
Batteritiden är usel, måste ladda den i stort sett varje dag vid normal användning.
GPS:en slutade fungera efter ett halvår, även den inbyggda miniräknaren.
I somras blev sms-minnet fullt, vilket utlöste någon form av bugg. Rensade såväl inkorg och utkorg men kunde trots det inte ta emot eller skicka sms. En total systemåterställning krävdes för att lösa problemet.
Vibrationen i telefonen har lagt av.
Telefonen startar med jämna mellanrum om sig själv utan att det verkar finnas någon anledning till det.
När telefonen blir kall, typ att man har den i jackfickan, känner den inte längre av att SIM-kortet sitter i och blir således obrukbar tills man kommit in i värmen igen.
Rent utseendemässigt har färgen på knappar och andra detaljer flagnat och ytan under har oxiderat i nån rostliknande färg. Plasten har spruckit här och var och det glappar betänkligt i alla rörliga delar. Vill understryka att jag har varit försiktig med telefonen och aldrig tappat den.
Det enda positiva är kameran som är riktigt bra och har fungerat utmärkt hela tiden.
Har försökt sälja skiten men ingen vill ha den, en ny Samsung införskaffades idag – aldrig mer SonyEricsson!
Postad 09 December 2009 - 15:51
UnLoGiC
-
UnLoGiC
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har haft min C905:a sen strax efter att modellen lanserades i fjol och efter ett års användning skulle jag vilja summera det så här:
Köp en Android!
Postad 09 December 2009 - 16:00
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag vill bara varna alla från att köpa en C905. Jag har haft min i drygt ett år och det känns mer som att jag går och bär på en förbannelse än en telefon.
En månad efter inköp slutade hörluren att fungera, jag fick denna utbytt men ljudet är genomgående kasst med brus och konstiga gnissel- skrapljud.
Samtal bryts hela tiden oförklarligt.
Batteritiden är usel, måste ladda den i stort sett varje dag vid normal användning.
GPS:en slutade fungera efter ett halvår, även den inbyggda miniräknaren.
I somras blev sms-minnet fullt, vilket utlöste någon form av bugg. Rensade såväl inkorg och utkorg men kunde trots det inte ta emot eller skicka sms. En total systemåterställning krävdes för att lösa problemet.
Vibrationen i telefonen har lagt av.
Telefonen startar med jämna mellanrum om sig själv utan att det verkar finnas någon anledning till det.
När telefonen blir kall, typ att man har den i jackfickan, känner den inte längre av att SIM-kortet sitter i och blir således obrukbar tills man kommit in i värmen igen.
Rent utseendemässigt har färgen på knappar och andra detaljer flagnat och ytan under har oxiderat i nån rostliknande färg. Plasten har spruckit här och var och det glappar betänkligt i alla rörliga delar. Vill understryka att jag har varit försiktig med telefonen och aldrig tappat den.
Det enda positiva är kameran som är riktigt bra och har fungerat utmärkt hela tiden.
Har försökt sälja skiten men ingen vill ha den, en ny Samsung införskaffades idag – aldrig mer SonyEricsson! 
Lämna in den på service för garantiåtgärder om den är så pass ny = de kommer troligen byta ut den pga de felen = lättare o sälja den. Alternativt använd den tills samma fel dyker upp igen så kan du häva köpet till slut, så gjorde jag! /Jocce
Postad 18 December 2009 - 13:57
Stefan7574
-
Stefan7574
-
Användare
-
-
114 inlägg
Skickade in min för rep pga glapp i sliden, har varit lika glapp sen jag köpte den. Läste på Anovos hemsida "sök service" att dom bytt slide och gjort några andra justeringar, härligt tänkte jag. Fick idag tillbaka telefonen och gissa om man blir förvånad när faaanstyget är ÄNNU glappare när den kommer tillbaka efter rep. Blev till att skicka tillbaka den med vändande post................
Anovo suger ju!! Vad är det för tomtar som jobbar där. 2 ggr har jag hämtat ut den efter service där utan att glappet i laddkontakten var åtgärdat trots att det var felanmält. Nu tredje gången jag lämnade in den så ska jag få en ny mobil iaf.
Postad 22 December 2009 - 19:26
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hejsan.
Går det att lägga in Garmin Mobile XT i mobilen?
Postad 09 January 2010 - 00:00
Stefan7574
-
Stefan7574
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hej!
Finns det nån som vet vilken storlek det skall vara på en bild för att fylla ut hela skärmen som en bakgrundsbild?
Postad 09 January 2010 - 01:58
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hej! Finns det nån som vet vilken storlek det skall vara på en bild för att fylla ut hela skärmen som en bakgrundsbild?
320x240. 320 i höjd, 240 i längd.
Postad 09 January 2010 - 09:23
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Hejsan. Går det att lägga in Garmin Mobile XT i mobilen?
Nej, det går inte.
Postad 10 January 2010 - 15:02
Unregisteredc8c6aae8
-
Unregisteredc8c6aae8
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ska C905 sluta säljas nu eller vad är det frågan om. Telia har inte ens med C905 på sin hemsida och Katshing har bara den rosa till försäljning. Nån som har hört något?
Postad 12 January 2010 - 13:38
Unregisteredc8c6aae8
-
Unregisteredc8c6aae8
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ska C905 sluta säljas nu eller vad är det frågan om. Telia har inte ens med C905 på sin hemsida och Katshing har bara den rosa till försäljning. Nån som har hört något?
Fick svar från Katshing att den svarta C905 har utgått ur deras sortiment så det verkar som om den är på slutfasen vad gäller försäljning. Får ta och leta upp en och köpa lite fort. Funderade på Sation ett tag men vågar inte chansa ifall skärmen har problem med respons i kyla.
Postad 19 January 2010 - 22:17
xistan
-
xistan
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jaha, så har det hänt även min 905:a. Har klarat av en reparation för ett halvår sedan, men nu har det börjat igen. Flera knappar slutar fungera, eller fungerar bara ibland, displayen flimrar eller är full med störningar eller konstiga färger och GPS:en hittar ingen signal. Och så klart har garantin gått ut för två månader sedan. Blir så trött.
Är det någon som vågar sig på en gissning vad en reparation skulle kunna tänkas kosta? Jag går i valet och kvalet om jag ska ge den en chans till, men det får ju inte kosta skjortan... Misstänker att man kan begära ett kostnadsförslag innan reparation görs, men det brukar ju kosta en slant det med.
/Uppgiven SE-ägare. Nästa lur blir helt klart något annat!
Postad 20 January 2010 - 08:02
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jaha, så har det hänt även min 905:a. Har klarat av en reparation för ett halvår sedan, men nu har det börjat igen. Flera knappar slutar fungera, eller fungerar bara ibland, displayen flimrar eller är full med störningar eller konstiga färger och GPS:en hittar ingen signal. Och så klart har garantin gått ut för två månader sedan. Blir så trött.
Är det någon som vågar sig på en gissning vad en reparation skulle kunna tänkas kosta? Jag går i valet och kvalet om jag ska ge den en chans till, men det får ju inte kosta skjortan... Misstänker att man kan begära ett kostnadsförslag innan reparation görs, men det brukar ju kosta en slant det med.
/Uppgiven SE-ägare. Nästa lur blir helt klart något annat!
När köpte du luren? Förutom garantin har du juh Reklamationsrätten som är 3 år från inköpsdatum. Vilket i detta fall inte borde vara svårt att få igenom då du haft fel på den tidigare samt att det är tydliga seriefel på modellen. /Jocce
Postad 20 January 2010 - 10:57
xistan
-
xistan
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
När köpte du luren?
Förutom garantin har du juh Reklamationsrätten som är 3 år från inköpsdatum. Vilket i detta fall inte borde vara svårt att få igenom då du haft fel på den tidigare samt att det är tydliga seriefel på modellen.
/Jocce
Telefonen köpte jag i början av november 2008. Reklamationsrätten är ett bra tips. Får titta vidare på det. /C
Postad 08 March 2010 - 01:02
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Nån som vet vilken som är den senaste firmwaren till luren?
Postad 08 March 2010 - 09:02
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nån som vet vilken som är den senaste firmwaren till luren?
Har du en obrandad telefon så är den senaste: R1FA035
Postad 20 March 2010 - 09:16
vatoskid
-
vatoskid
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Kan man stänga av eller ändra tiden det tar för luren att gå in i sparläge? Blir ju helt galen när man spelar doodle jump och skärmen blir svart!!!
Postad 20 March 2010 - 09:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Kan man stänga av eller ändra tiden det tar för luren att gå in i sparläge? Blir ju helt galen när man spelar doodle jump och skärmen blir svart!!! 
Nej, det går tyvärr inte att ändra.
Postad 27 March 2010 - 23:05
Farsta2
-
Farsta2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Telefonen köpte jag i början av november 2008. Reklamationsrätten är ett bra tips. Får titta vidare på det.
/C
SE är så generösa att de frivilligt ger 2 års garanti ( det vill säga utan tjafs eller så). Du har gott om tid allltså. Spar för guds skull alla servicekviiton. Får man tre fel på samma sak brukar man få en ny nalle
Postad 29 March 2010 - 06:21
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
SE är så generösa att de frivilligt ger 2 års garanti ( det vill säga utan tjafs eller så). Du har gott om tid allltså. Spar för guds skull alla servicekviiton. Får man tre fel på samma sak brukar man få en ny nalle
Har du samma fel tre gånger så får du en ny mobil (tredje gången den går sönder alltså), har du olika fel fem gånger så får du också en ny mobil. Har du däremot fått ny mobil någon av gångerna så får du börja räkna om. Någon som har koll på hur garantin ser ut för lagningar förresten? Säg t.ex. att jag lämnar in den på service efter 23 månader, då borde ju inte garantin sluta gälla efter en månad (då det gått 2 år), utan man har väl några månaders garanti på att lagningen ska hålla också?
Postad 11 April 2010 - 10:28
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Har fått problem med att skicka sms, har 3 och en SE c905.
Får hela tiden "Sending failed" när jag ska skicka sms, mms funkar att skicka.
Har rätt inställningar till meddelandecentralen och har installerat om programvaran, inget hjälper
Nån som vet vad felet kan vara?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|