* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
1328 svar till detta ämne
Postad 28 January 2009 - 20:02
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Går själv i samma banor och funderar på om jag ska slå till på en omnia nu eller vänta tills det kommer nån häftig android-lur. Är lite gmail/gcal beroende, så jag föreställer mig att en android-mobil vore det ultimata för mig.
Men jag resonerar så att jag väntar till Mobile World (eller vad den heter) har varit, det är ju bara ett par veckor dit. Då lär man ju få reda på hur läget ser ut. Det har ju redan annonserats ut att Huawei har ju redan annonserat ut att de har en på g. Likaså väntas väl HTC och Samsung visa upp sina android-kreationer...
Om det inte väntas komma nån motsvarande android-lur i år till sverige så slår jag nog till på en omnia. Tänker att det går att sälja den i värsta fall om det helt plötsligt skulle dyka upp nåt högintressant.
Finns nog risk att jag kanske slår till på en omnia om det inte spås komma något hett alternativ innan sommarn är över också... Den som lever i två veckor till får se! 
Resonerar precis som dig. Väntar på mobilmässan i februari och ser vad som händer. Det jag gillar med Omnian (och andra windows-telefoner) är att man har möjlighet att lägga in egna rom + lägga till en massa annat kul som förbättrar telefonen. Sedan är skärmen stor men tyvärr aningen låg upplösning men det kanske inte spelar så stor roll?
Postad 28 January 2009 - 21:16
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hej,
Har nog testat detta men Update.exe, hittar jag inte. hittade något liknanade filer som jag editerade men de låg ju bara på 15Kb kan det stämma. I sånafall hur kör jag den???
Jag har DXHJ1 och vill ha svensk rom har tankat ner i900XBHL1_updater både xp och vista från samsung sida som inte finns tillgänglig idag //manchal //manchal
Använd winrar, högerklicka på filen via vanliga utforskaren och välj packa upp här. Då packas en massa filer upp, bla. Update.exe:)
Postad 28 January 2009 - 22:15
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Efter att ha sökt på internet som en galning och inte hittat något och fixat och krabbat med omnian som en galning så hittar jag ingen lösning. Jag vill helt enkelt surfa genom wifi då vi har trådlöst internet hemma. Hur gör man? Kopplar jag upp via gprs så funkar det fint men slår jag av telefonen och sätter på wifi så hittar den inget alls. Vill helt enkelt veta hur man gör för att välja mellan gprs och wifi uppkoppling.
Postad 28 January 2009 - 22:48
maglif
-
maglif
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
har inte riktigt fått kläm på snabbaste vägen till Inkorgen för sms, just nu använder jag vägen Huvudmeny/Meddelanden skulle veta om det bara är jag som missat att det finns en snabbare väg eller om man kan trixa till det på nått sätt är van att komma dit genom en knapptryckning bara.
//MVH Niclas
Today 2, vilket jag komer tillbaka till efter hoppande mellan SPB och Widgetmenyn. Har många snabblänkar till viktiga funktioner.Går även att komplettera med plugins. Dock inte så flashigt gränssnitt kanske.
Postad 29 January 2009 - 08:15
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har installerat ett gratis program som varnar för hastighetskameror från kaldma.se. Verkar väldigt smart
Men jag tycks inte få mitt statusfält att bli grönt och då varnar den inte. Är det någon anna som fått detta att funka?
Postad 29 January 2009 - 08:55
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Today 2, vilket jag komer tillbaka till efter hoppande mellan SPB och Widgetmenyn. Har många snabblänkar till viktiga funktioner.Går även att komplettera med plugins. Dock inte så flashigt gränssnitt kanske.
Annars kan du alltid prova Wisbar advance desktop..
Postad 29 January 2009 - 11:09
xoil
-
xoil
-
Rookie
-
3 inlägg
Today 2 funkar riktigt bra tack för tipset Vet du om man redigera vilka snabbgenvägar man vill ska synas där?
Postad 29 January 2009 - 11:41
maglif
-
maglif
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Today 2 funkar riktigt bra tack för tipset
Vet du om man redigera vilka snabbgenvägar man vill ska synas där?
Nja, Jag tror inte man kan ändra det standardiserade genvägarna men däremot kan du ju välja vilka objekt som skall visas på "I DAG" vyn. Jag har t ex SPB weather installerad, så den har jag valt att visas.
Postad 29 January 2009 - 14:02
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ingen som kan hjälpa mig med detta?
Har dessutom problem med att få Touch Player att hitta de låtar som jag för över till mobilen både med Windows Media Player och när jag bara drar och släpper dem med utforskaren. Någon som vet en lösning på detta problem?
Har pratat med Samsungs support och de gav mig följande svar. Touch Player kan tydligen inte spela upp wma-filer. Mp3or går fint men inte wma. När det gäller synkningen så sa de att jag skulle prova med att göra en total återställning och helt wipa telefonen så skulle det förmodligen lösa sig.
Postad 29 January 2009 - 15:33
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har pratat med Samsungs support och de gav mig följande svar. Touch Player kan tydligen inte spela upp wma-filer. Mp3or går fint men inte wma. När det gäller synkningen så sa de att jag skulle prova med att göra en total återställning och helt wipa telefonen så skulle det förmodligen lösa sig.
Synkningen löste sig till viss del men inte helt. De nyaste kalenderposterna kom med den här gången men inte mina äldre kalenderposter. Någon som vet hur jag ska göra för att få välja om hur telefonen ska synka med outlook. Dvs hur gör jag för att få välja om outlook ska skriva över den data som jag har på telefonen. Just nu får jag bara samma resultat som tidigare och det är grymt frustrerande då jag har kalenderinfo som jag lag in tidigare som sträcker sig fram till och med maj 09 som jag helst vill slippa att lägg till igen manuellt. Snälla hjälp mig med det här någon. Har försökt få hjälp här flera gånger på forumet men hittills utan resultat. Hoppas på bättre lycka denna gång.
Redigerat av Corran Horn, 29 January 2009 - 15:42.
Postad 29 January 2009 - 21:11
nicke7
-
nicke7
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kan man inte ansluta den till datorn utan ActiveSync? Min reagerar inte när jag ansluter skiten.
Postad 29 January 2009 - 21:12
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej!
Har en fråga angående batteritiden idag tittade jag på 40 min film spelade typ 10 min och hade på gps i 5 min sen var batteriet dött kanske ska tillägga att jag endast laddat den fullt två gånger pga att jag fick den i veckan! Är inte detta väldigt dåligt? man måste ju ladda den två gånger om dagen om det ska hålla!
MVH Alexander
Redigerat av svampsoppa, 29 January 2009 - 21:12.
Postad 29 January 2009 - 21:13
Fesoj
-
Fesoj
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Någon som vet varför alla förinställda RSS-feeds kommer tillbaka trots att man raderat dem? Jag tog bort alla och la in mina egna men en liten stund senare bara så var mina egna borta och alla förinställda var tillbaka.
Postad 29 January 2009 - 21:48
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej! Har en fråga angående batteritiden idag tittade jag på 40 min film spelade typ 10 min och hade på gps i 5 min sen var batteriet dött kanske ska tillägga att jag endast laddat den fullt två gånger pga att jag fick den i veckan! Är inte detta väldigt dåligt? man måste ju ladda den två gånger om dagen om det ska hålla!
MVH Alexander
Det beror antagligen på att du bara har haft den ett så kort tag. Det tar ca 1 månad innan mobilens batteri fungerar som det ska. Min Omnia håller ca 2 dagar och det är med ca 8 timmars musikspelande med Pocket Music, vilket jag tycker är helt ok med tanke på att jag innan hade en SE M600 som jag fick ladda dagligen efter att ha spelat musik i ca 4 timmar. Så om du bara kan ge dig till tåls lite så kommer alltså batteritiden att bli bättre. Kan man inte ansluta den till datorn utan ActiveSync? Min reagerar inte när jag ansluter skiten.
Jodå, ställ in telefonen i masslagringsläget under USB-anslutningsläge så ska du se att datorn förmodligen kommer att hitta den.
Postad 29 January 2009 - 22:04
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Det beror antagligen på att du bara har haft den ett så kort tag. Det tar ca 1 månad innan mobilens batteri fungerar som det ska. Min Omnia håller ca 2 dagar och det är med ca 8 timmars musikspelande med Pocket Music, vilket jag tycker är helt ok med tanke på att jag innan hade en SE M600 som jag fick ladda dagligen efter att ha spelat musik i ca 4 timmar.
Så om du bara kan ge dig till tåls lite så kommer alltså batteritiden att bli bättre.
Ok! tack för svaret! men då är det inget fel på mitt batteri då eller? skadar man batteriet om man har den i laddaren efter att den är full laddad? Förresten finns det några roliga spel som funkar bra på omnian? MVH Alexander
Redigerat av svampsoppa, 29 January 2009 - 22:24.
Postad 29 January 2009 - 22:23
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Någon som vet varför alla förinställda RSS-feeds kommer tillbaka trots att man raderat dem? Jag tog bort alla och la in mina egna men en liten stund senare bara så var mina egna borta och alla förinställda var tillbaka.
Samma med Tres weblänkar dessvärre. Störande.
Postad 30 January 2009 - 00:13
nicke7
-
nicke7
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
tja jag söker dessa program. behöver inte vara det programmet bara det har samma eller liknande funktion.
om ni har de eller vet att det de finns; länka gärna.
- facewarp
- windows movie maker
- trackid
- nåt så man ser exakt hur mkt batteri man har kvar
- vlc
- spotify
- någon annan filutforskare
- lättåtkomligare bildvisare
- paint
- översättning, utan att behöva gå in på internet. svenska engelska spanska ska finnas
- bitcomet/utorrent
- sen vill jag ha länk till microsoft net framework eller vad det heter. iaf vad man behöver för vissa program. compact kanske det hette
- så programet stängs när man trycker på X. hur gör man
- radio ripper
- program där man skriver in nåt och en röst säger det
- enkel miniräknare
skulle vara bra om så många kunde hjälpa mig att uppfylla mina behov. tack på förhand!
Postad 30 January 2009 - 10:09
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
tja jag söker dessa program. behöver inte vara det programmet bara det har samma eller liknande funktion. om ni har de eller vet att det de finns; länka gärna.
- facewarp - windows movie maker - trackid - nåt så man ser exakt hur mkt batteri man har kvar - vlc - spotify - någon annan filutforskare - lättåtkomligare bildvisare - paint - översättning, utan att behöva gå in på internet. svenska engelska spanska ska finnas - bitcomet/utorrent - sen vill jag ha länk till microsoft net framework eller vad det heter. iaf vad man behöver för vissa program. compact kanske det hette - så programet stängs när man trycker på X. hur gör man - radio ripper - program där man skriver in nåt och en röst säger det - enkel miniräknare
skulle vara bra om så många kunde hjälpa mig att uppfylla mina behov. tack på förhand!
Orkar inte kolla upp alla programmen, men kolla på ipmart där finns massor av program!
Postad 31 January 2009 - 15:10
nicke7
-
nicke7
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Om någon vet om något av programmen finns, kan ni länka?
Postad 31 January 2009 - 16:33
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Om någon vet om något av programmen finns, kan ni länka?
Det är ingen dålig lista du har skrapat ihop... Måste bara fråga: har du försökt att leta själv? och vart isf? Annars kan du ju börja att kolla i Windows Mobile-tråden här och se om det finns nåt eller hämta inspiration från vart man kanske kan hitta. Sen är ju google en bra vän oftast också..
Postad 31 January 2009 - 16:34
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
tja jag söker dessa program. behöver inte vara det programmet bara det har samma eller liknande funktion. om ni har de eller vet att det de finns; länka gärna.
- facewarp - windows movie maker - trackid - nåt så man ser exakt hur mkt batteri man har kvar - vlc - spotify - någon annan filutforskare - lättåtkomligare bildvisare - paint - översättning, utan att behöva gå in på internet. svenska engelska spanska ska finnas - bitcomet/utorrent - sen vill jag ha länk till microsoft net framework eller vad det heter. iaf vad man behöver för vissa program. compact kanske det hette - så programet stängs när man trycker på X. hur gör man - radio ripper - program där man skriver in nåt och en röst säger det - enkel miniräknare
För det första. Har du kollat windows mobile tråden i forumet? Där finns det en drös med program som det finns länkar till. För det andra. Har du provat att söka på själv på google? Det verkar som att vissa av programmen vet du redan vad du vill ha och då borde det vara ganska enkelt att söka på dessa. Kan dock ge dig ett tips redan nu när det gäller batterinivån och att kunna se hur mycket du har kvar. Installera SPB Mobile Shell. I det så får du en grafisk presentation över batterinivån som dessutom har ett procenttal under sig. Som sagt kolla i windows mobile tråden på forumet. Där finns det massor av bra tips för din telefon.
Postad 31 January 2009 - 16:57
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
En fråga till er som har köpt omnia med tre, står det på er kontrakt/avtal om fri mobil surf?
Postad 31 January 2009 - 17:18
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
En fråga till er som har köpt omnia med tre, står det på er kontrakt/avtal om fri mobil surf?
Ingenting som besvarar din fråga men rör 3: Kan man köpa Omnian med ett abonnemang och ett "riktigt" pris på 3s hemsida? Alltså utan extra månadskostnad för bara mobilen. Eller kan man bara göra det i fysisk butik? Om så, vet ni vad den kostar med 99kr/mån eller 199/mån att ringa för?
Redigerat av Unregisteredad5e4575, 31 January 2009 - 17:19.
Postad 31 January 2009 - 18:21
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ingenting som besvarar din fråga men rör 3: Kan man köpa Omnian med ett abonnemang och ett "riktigt" pris på 3s hemsida? Alltså utan extra månadskostnad för bara mobilen. Eller kan man bara göra det i fysisk butik? Om så, vet ni vad den kostar med 99kr/mån eller 199/mån att ringa för?
Tror att det är bara en 3 butik som kan hjälpa till med det. dvs du betalar ca 3500 för mobilen t ex, eller nåt, är inte hundra på det.
Postad 01 February 2009 - 11:29
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Det går väl att ringa till 3 och prata med försäljare också.. Hursom tror jag att du får räkna med att du får köpa den till fullpris om du inte binder upp abbonemanget. Tror inte det är nåt telefonbolag som säljer telefoner till rabbaterat pris utan bindningstid på abonnemanget.
Postad 01 February 2009 - 13:20
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
jag har letat runt på mitt 3 men hittar inte att jag har frisurf ngn stans.. men jag pratade med dom för ett tag sen och då sa dom att jag hade det.. så jag vet inte om man kan läsa sig till det på mitt 3? MVH Alexander
Postad 01 February 2009 - 14:24
nicke7
-
nicke7
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det är ingen dålig lista du har skrapat ihop... Måste bara fråga: har du försökt att leta själv? och vart isf?
Annars kan du ju börja att kolla i Windows Mobile-tråden här och se om det finns nåt eller hämta inspiration från vart man kanske kan hitta. Sen är ju google en bra vän oftast också..
ja. jag har kollat i wm tråden och sökt på google, men har inte hittat något bra. Därför vänder jag mig till er.
Redigerat av nicke7, 01 February 2009 - 14:26.
Postad 01 February 2009 - 17:00
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
jag har letat runt på mitt 3 men hittar inte att jag har frisurf ngn stans.. men jag pratade med dom för ett tag sen och då sa dom att jag hade det.. så jag vet inte om man kan läsa sig till det på mitt 3?
MVH Alexander
Ok tack. Blev lite rädd efter att ha surfat mycket, fick syn på kontraktet (kollade inte på den innan i butiken) att det inte står någonstans om obegränsat surf. Får ringa 3 imorn för att bekräfta.
Postad 02 February 2009 - 01:00
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
ja. jag har kollat i wm tråden och sökt på google, men har inte hittat något bra. Därför vänder jag mig till er.
Ett tips är att berätta vad man har gjort utan framgång, dels så att de som eventuellt kan tankas vilja hjälpa dig inte behöver göra saker som du gjort, men framförallt så är det så att det inte är särskillt lockande att hjälpa nån som inte har försökt. Sen är "jag har sökt på google" kanske inte alltid de magiska orden heller. Nu var ju din lista väldigt lång så det tjänar väl inte så mycket till att gå in för mycket på detaljer där. Men möjligen kanske dela upp listan i ett par undergrupper eller så och lite om varje grupp eller så.. Jag vet att jag har stött på länkar/lösningar på hälften av grejerna på din lista när jag bara slökollat runt lite. Sen vet jag inte om det går att få spotify på windows mobile, borde väl finnas på spotify's hemsida isf. Ang vlc, så vet jag inte om det finns, men jag tror att det finns en spelare som heter coreplayer eller nåt i den stilen som folk verkar använda. Ursäktar för tråkigt svar, men jag tror att om du försöker leta igen så kommer du hitta svar på många lösningar och sen kan du återkomma (här eller kanske ännu hellre i wm-tråden) om de saker som du verkligen inte kan hitta.
Postad 02 February 2009 - 18:51
Yeste
-
Yeste
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej, har haft min Omnia i snart en vecka och har testat att installert olika program. Har nu kommit fram till vilka jag vill använda men har sett att telefonens lagringsminne är fullproppat. Har installerat alla program på minneskortet(16gb) men det verkar som telefonens minne ändå fyllts med något? Vad kan man radera eller avinstallera för att få lite mer utrymme, just nu är 2,25 MB ledigt av de 73,6 MB möjligaoch det känns lite knapert.
Tack på förhand!
Postad 02 February 2009 - 19:50
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Hej, har haft min Omnia i snart en vecka och har testat att installert olika program. Har nu kommit fram till vilka jag vill använda men har sett att telefonens lagringsminne är fullproppat. Har installerat alla program på minneskortet(16gb) men det verkar som telefonens minne ändå fyllts med något? Vad kan man radera eller avinstallera för att få lite mer utrymme, just nu är 2,25 MB ledigt av de 73,6 MB möjligaoch det känns lite knapert. Tack på förhand! 
Är det inte 16 GB internt på omnian? Har jag fattat fel, för jag trodde att det var 16 GB internt och att man kunde komplettera med ett 16 GB minneskort till det och att man alltså totalt kunde ha 32 GB lagringsutrymme på den
Postad 02 February 2009 - 20:33
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Ok tack. Blev lite rädd efter att ha surfat mycket, fick syn på kontraktet (kollade inte på den innan i butiken) att det inte står någonstans om obegränsat surf. Får ringa 3 imorn för att bekräfta.
Har du fått reda på om man kan se det ngn stans på tres hemsida? MVH Alex
Postad 02 February 2009 - 20:36
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Är det inte 16 GB internt på omnian? Har jag fattat fel, för jag trodde att det var 16 GB internt och att man kunde komplettera med ett 16 GB minneskort till det och att man alltså totalt kunde ha 32 GB lagringsutrymme på den
Stämmer bra det. Snart kommer förhoppningsvis 32 gb microSD, då kan man ha 48 gb!!! svampsoppa: Har inte hittat någonstans på mitt 3. Däremot finns detta erbjudande nu: (Dom har ju ändrat till endast 3 månader) undrar om detta gäller för oss oxå eller om vi har det gamla dvs obegränsad surf under abb tiden? "Erbjudande: 3 månaders fri mobil surf (3Mobil Surf Turbo) inom Sverige gäller vid teckning av valfritt 3Abonnemang (tjänsten väljs för 0 kr under "Tillval")."
Redigerat av ozzy86, 02 February 2009 - 21:05.
Postad 02 February 2009 - 20:46
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jo, visst är det så att Omnian har 16 GB internt. Dock är det inte arbetsminnet som är så stort utan vi kan kalla det för en egen partition som är 16 GB stor. Arbetsminnet ligger på ca 100-200 meg (kommer inte riktigt ihåg hur stort det var och har inte telefonen bredvid mig nu när jag skriver detta) vilket är ungefär standard i de flesta smartphones. Det är antagligen detta minne som håller på att ta slut för Yeste. Det är dessutom precis som du säger att man kan bygga ut minnet till 32 GB med ett minneskort (har t om hört att den ska kunna fixa 32 GB kort när sådana finns tillgängliga) men det handlar dock enbart om en "partition" som kan användas för att lagra saker eller eventuellt installera program.
Postad 02 February 2009 - 21:22
Yeste
-
Yeste
-
Rookie
-
6 inlägg
Jo, visst är det så att Omnian har 16 GB internt. Dock är det inte arbetsminnet som är så stort utan vi kan kalla det för en egen partition som är 16 GB stor. Arbetsminnet ligger på ca 100-200 meg (kommer inte riktigt ihåg hur stort det var och har inte telefonen bredvid mig nu när jag skriver detta) vilket är ungefär standard i de flesta smartphones. Det är antagligen detta minne som håller på att ta slut för Yeste.
Det är dessutom precis som du säger att man kan bygga ut minnet till 32 GB med ett minneskort (har t om hört att den ska kunna fixa 32 GB kort när sådana finns tillgängliga) men det handlar dock enbart om en "partition" som kan användas för att lagra saker eller eventuellt installera program.
Exakt!  På min Omnia står det att det är på ca 73MB och det tar som sagt slut(har 2MB kvar) Någon ide om hur jag kan bätttra på den siffran?
Postad 02 February 2009 - 22:26
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Stämmer bra det. Snart kommer förhoppningsvis 32 gb microSD, då kan man ha 48 gb!!!
svampsoppa: Har inte hittat någonstans på mitt 3. Däremot finns detta erbjudande nu: (Dom har ju ändrat till endast 3 månader) undrar om detta gäller för oss oxå eller om vi har det gamla dvs obegränsad surf under abb tiden? "Erbjudande: 3 månaders fri mobil surf (3Mobil Surf Turbo) inom Sverige gäller vid teckning av valfritt 3Abonnemang (tjänsten väljs för 0 kr under "Tillval")."
Det beror nog på när man skaffade abbonemanget men var det under tiden dom hade det gamla erbjudandet så måste det ju vara det som gäller! jag får ringa till dom imorn och fråga så det verkligen stämmer att man har det under hela bindningstiden.. jag tycker dom säger olika varje gång man ringer!
Postad 03 February 2009 - 07:36
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Exakt!  På min Omnia står det att det är på ca 73MB och det tar som sagt slut(har 2MB kvar) Någon ide om hur jag kan bätttra på den siffran?
Det enda jag kan komma att tänka på för att du ska kunna förbättra den siffran är att avinstallera något eller några program som du känner att du inte behöver just nu. Du kan ju alltid installera dem senare om du känner att du har behov för dem då.
Postad 03 February 2009 - 10:14
gaMMbler
-
gaMMbler
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hjälp!!!
Hur gör ni då ni överför filer och hur läser ni upp dom?
Jag har testat att under USB-anslutningsläge välja så den visas upp som en masslagringsenhet, dvs ej activesync. Datorn hittar den som ett minne på 16gb (har valt Min lagring vilket väl är det inbygga minnet?) och jag skapar då en ny mapp där i och lägger några mp3-filer där. Inga probbs hittills. Kopplar ur USBkabeln och kollar under "minne" och ser att det är en del som är använt.
MEN! Jag hittar inte filerna. Varken i playern(orginal) eller om jag bläddrar under "Mediealbum". När jag går in på "Min lagring" under Mediealbum så finns där en massa mappar med ett gäng konstiga tecken typ "ö/ı¡-¤òƒuÈ" och det finns inget på dom.
Har en ny omnia från 3..
tacksam för hjälp/tips!
Ps. Posta gärna svar här i tråden. Ds.
Postad 03 February 2009 - 13:26
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hjälp!!!
Hur gör ni då ni överför filer och hur läser ni upp dom? Jag har testat att under USB-anslutningsläge välja så den visas upp som en masslagringsenhet, dvs ej activesync. Datorn hittar den som ett minne på 16gb (har valt Min lagring vilket väl är det inbygga minnet?) och jag skapar då en ny mapp där i och lägger några mp3-filer där. Inga probbs hittills. Kopplar ur USBkabeln och kollar under "minne" och ser att det är en del som är använt. MEN! Jag hittar inte filerna. Varken i playern(orginal) eller om jag bläddrar under "Mediealbum". När jag går in på "Min lagring" under Mediealbum så finns där en massa mappar med ett gäng konstiga tecken typ "ö/ı¡-¤òƒuÈ" och det finns inget på dom.
Har en ny omnia från 3..
tacksam för hjälp/tips!
Ps. Posta gärna svar här i tråden. Ds.
Dum fråga kanske... Men har du uppdaterat touch playern efter att du lagt till filerna? Om du inte har gjort det så kan inte spelaren hitta dina filer. För att uppdatera gör du så här: 1. Starta touch player och gå in i biblioteks mappen. 2. När du står här så ska det nere i vänstra hörnet finnas en "flik" där det står uppdatera. Tryck på den. 3. Du får nu upp en sida där det står som följer: "För att start sökning efter ljud- och videofiler, tryck på Sök. Gör som det står. 4. Efter att sökningen är klar tryck på klar. 5.Du har nu lyckats uppdatera biblioteket i din touch player och bör därmed kunna lyssna på dina Mp3or. Obs. Enligt Samsungs support så fixar inte touch playern WMA-filer så om det är sådana som du har fört över så kommer den förmodligen inte att hitta några filer. Se därför till att filerna du för över är i formatet Mp3. Om du vill spela WMA-filer så får du enligt dem använda dig av Media player. Själv använder jag mig av PocketMusic 5.1 vilket är ett alldeles utmärkt program för att spela upp alla former av ljudfiler. Fungerar som Winamp.
Postad 03 February 2009 - 14:49
gaMMbler
-
gaMMbler
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Dum fråga kanske... Men har du uppdaterat touch playern efter att du lagt till filerna? Om du inte har gjort det så kan inte spelaren hitta dina filer.
För att uppdatera gör du så här: 1. Starta touch player och gå in i biblioteks mappen. 2. När du står här så ska det nere i vänstra hörnet finnas en "flik" där det står uppdatera. Tryck på den. 3. Du får nu upp en sida där det står som följer: "För att start sökning efter ljud- och videofiler, tryck på Sök. Gör som det står. 4. Efter att sökningen är klar tryck på klar. 5.Du har nu lyckats uppdatera biblioteket i din touch player och bör därmed kunna lyssna på dina Mp3or.
Obs. Enligt Samsungs support så fixar inte touch playern WMA-filer så om det är sådana som du har fört över så kommer den förmodligen inte att hitta några filer. Se därför till att filerna du för över är i formatet Mp3. Om du vill spela WMA-filer så får du enligt dem använda dig av Media player.
Själv använder jag mig av PocketMusic 5.1 vilket är ett alldeles utmärkt program för att spela upp alla former av ljudfiler. Fungerar som Winamp.
Tack för tipset. Den hittar allt som ligger på minneskortet men inte på det interna minnet på 16gb. Hade också en massa musik+tagna bilder på det interna som bara försvann av sig själv... Kan det vara nåt fel på mobilen? Kan en sånhär hardreset hjälpa? Vad gör den? Edit: Inga frågor är dumma!
Redigerat av gaMMbler, 03 February 2009 - 14:50.
Postad 03 February 2009 - 15:58
Niklas_appelstjarna
-
Niklas_appelstjarna
-
Rookie
-
2 inlägg
Har en fundering kring sms och smilies.
FInns det någonstans man kan ladda hem smilies till mobilen för att använda i sms?
Eller måste man helt enklet klara sig utan denna livsnödvändiga egenskap
Postad 03 February 2009 - 16:58
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag har en fråga ang skärmskydd.. har ni det på era telefoner? jag sökte i tråden och har tittat runt lite, det enda alternativet verkar vara att beställa på nätet? finns det ingen affär som säljer det och vilket är det bästa märket?
MVH Alex
Postad 03 February 2009 - 18:16
gaMMbler
-
gaMMbler
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har en fråga ang skärmskydd.. har ni det på era telefoner? jag sökte i tråden och har tittat runt lite, det enda alternativet verkar vara att beställa på nätet? finns det ingen affär som säljer det och vilket är det bästa märket?
MVH Alex
Jag har iaf beställt från mytrendyphone (kolla google  ) Har dock inte fått än, kan återkomma med betyg ;D
Postad 03 February 2009 - 19:29
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Appropå skärmskydd.. skärmlås (eller vad man ska säga istället för tangentlås) hur löser man det smidigast? Vet att man kan ställa in så att den endast vaknar på vissa sätt.. men ändå känns det lite primitivt till denna.. Iphonen har ju sin slider, och jag vet vissa andra touch telefoner har en fysisk slider vid sidan av telfonen som löser detta..
Har jag missat något eller vad fins det för alternativ? (har ännu inte skaffat någon själv, har bara fått möjlighet att leka endel med en annans)
Postad 03 February 2009 - 19:36
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack för tipset. Den hittar allt som ligger på minneskortet men inte på det interna minnet på 16gb. Hade också en massa musik+tagna bilder på det interna som bara försvann av sig själv... Kan det vara nåt fel på mobilen? Kan en sånhär hardreset hjälpa? Vad gör den?
Edit: Inga frågor är dumma! 
Gör du en hard reset så kommer allt du har installerat och sparat på mobilen att försvinna. Dock tycker jag att det låter lite underligt att du inte kan lägga in musik på det interna minnet. Prova att föra över musik med din dators Media player och se om det fungerar då. Om inte det heller skulle fungera så bör du nog överväga att lämna in telefonen. Jag överför min musik så och det är inget problem att hitta den och spela upp den i PocketMusic. Har dessutom fört över musik genom drag and drop och det fungerar utmärkt det också. Hoppas att du får det att fungera.
Postad 03 February 2009 - 19:45
gaMMbler
-
gaMMbler
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Gör du en hard reset så kommer allt du har installerat och sparat på mobilen att försvinna. Dock tycker jag att det låter lite underligt att du inte kan lägga in musik på det interna minnet.
Prova att föra över musik med din dators Media player och se om det fungerar då. Om inte det heller skulle fungera så bör du nog överväga att lämna in telefonen. Jag överför min musik så och det är inget problem att hitta den och spela upp den i PocketMusic.
Har dessutom fört över musik genom drag and drop och det fungerar utmärkt det också.
Hoppas att du får det att fungera. 
...typ windows media player? tack!
Postad 03 February 2009 - 20:24
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det beror nog på när man skaffade abbonemanget men var det under tiden dom hade det gamla erbjudandet så måste det ju vara det som gäller! jag får ringa till dom imorn och fråga så det verkligen stämmer att man har det under hela bindningstiden.. jag tycker dom säger olika varje gång man ringer!
Prata med 3s kundtjänst nyss. och tydligen så hade jag inte obegränsad surf. Blev lite varm med dom och sa att när jag teckna abb då var det obegränsad surf under abb tiden. Så hon på kundtjänsten la till det nu, och om det kommer en räkning med datatillägg så får jag höra av mig igen. Kolla upp du med för att försäkra dig.
Postad 03 February 2009 - 20:56
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Prata med 3s kundtjänst nyss. och tydligen så hade jag inte obegränsad surf. Blev lite varm med dom och sa att när jag teckna abb då var det obegränsad surf under abb tiden. Så hon på kundtjänsten la till det nu, och om det kommer en räkning med datatillägg så får jag höra av mig igen. Kolla upp du med för att försäkra dig.
ja jag ringde oxå tidigare idag och tittade upp det och som tur var hade jag det! jag frågade även om man kunde läsa sig till det ngn stans men hon sa att det verken fanns på mitt 3 eller på kontraktet! lite konstigt kan tyckas men man måste väl ringa för att få det bekräftat antagligen! MVH Alex
Postad 03 February 2009 - 22:02
ozzy86
-
ozzy86
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
ja jag ringde oxå tidigare idag och tittade upp det och som tur var hade jag det! jag frågade även om man kunde läsa sig till det ngn stans men hon sa att det verken fanns på mitt 3 eller på kontraktet! lite konstigt kan tyckas men man måste väl ringa för att få det bekräftat antagligen!
MVH Alex
Så du hade det? För att jag hade tydligen inte det, så hon la till tjänsten nu. Aja behöver iaf inte betala för det nu. Är det ngn som fått den nya romen att fungera på en tre mobil? Såg att samsung har tagit bort NORDIC från rom listan.
Postad 03 February 2009 - 22:06
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
...typ windows media player?
tack!
Precis
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|