När jag är osäker på vilken som är bäst brukar jag gå på värdet på itemset.. oftast är väl de bästa de som man får mest guld för.Hur är det med spelets auto-jämförelse av items, är den att lita på?
För mig är den vänstra bättre än högra.
Diablo III (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(75)
|
Inga priser | |
Diablo III (Mac)
(Mac-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Diablo III - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Diablo III (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
239:- | |
Diablo III (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
1 902:- | |
Diablo III: Eternal Collection (Switch)
(Nintendo Switch-spel)
|
1
|
(2)
|
449:- |
Postad 23 May 2012 - 12:15
Postad 23 May 2012 - 12:32
Postad 23 May 2012 - 12:44
Hah! Gött nu har de nerfat wizard. Nu blir de också oneshottade i inferno
http://us.battle.net...pic/5150759743?
För mig som inte hajjar tugget riktigt, vad är nerfa?
Postad 23 May 2012 - 13:15
I det här fallet handlar det om 2 förmågor som var för bra helt enkelt som gjorde det för lätt. En del del folk som redan klarat spelet pga detta så skadan är egentligen redan skedd men bättre sent än aldrig antar jag.
jag undrar hur många kommer spela detta spel efter nåt år bara. som det är nu så är det galet lätt att nå inferno även med alla karaktärer.. vad ska man sen göra? Att diablo2 höll så många år vet ju alla varför.. diablo3 känns bara som dom gjort det lätt så alla kan nå maxlvl på sjukt kort tid är ju inget speciellt.
Diablo2 spelade jag för looten iaf. Inte för ngn maxlvl. Kommer säkerligen massa expansioner också.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2012 - 13:14.
Postad 23 May 2012 - 13:23
Jag som absolut främst spelar Diablo III som en trevlig singelplayerupplevelse, och bara är i slutet av akt II på normal, vill inte ha min magiker nerfad mitt i.
Nu är det inte lika katastrofalt eftersom jag har möjligheten att bygga om min gubbe, men jag gillar det fortfarande inte att förutssätningarna för singelplayer ändras mitt i, utan att jag kan välja att slippa (att inte installera en patch t.ex.).
Postad 23 May 2012 - 13:36
Diablo 3 är mycket svårare än Diablo 2. Det är mycket lättare att bli maxlvl men det är mycket svårare att klara inferno jämfört med var det var att klara hell. Galet lätt att ni inferno? Nja. Kanske om man köper massa items från AH. Men då ska man inte klaga om spelet är för lätt.jag undrar hur många kommer spela detta spel efter nåt år bara. som det är nu så är det galet lätt att nå inferno även med alla karaktärer.. vad ska man sen göra? Att diablo2 höll så många år vet ju alla varför.. diablo3 känns bara som dom gjort det lätt så alla kan nå maxlvl på sjukt kort tid är ju inget speciellt.
D2 höll så länge på grund av PvP. Vi får väl se hur PvP blir i D3, men det kommer ju komma och det är the meat of the game så att säga. Därefter kommer givetvis expansioner och idel balanseringar som i D2.
Postad 23 May 2012 - 13:58
Nerfa = försämra. Hänger ofta ihop med att ngt är för bra, bättre än det var menat.
I det här fallet handlar det om 2 förmågor som var för bra helt enkelt som gjorde det för lätt. En del del folk som redan klarat spelet pga detta så skadan är egentligen redan skedd men bättre sent än aldrig antar jag.
Tackar! Spelar iofs wizard men är på lvl18 så jag tror inte jag kan välja dessa än.
Postad 23 May 2012 - 15:20
Japp jag går nästan alltid efter värdena. Spelet värderar prylarna väldigt bra så vet man inte exakt vilka attribut man vill ha kan man lita på värdet. Det enda undantaget är rares som alltid säljs för mycket även om de är skit.När jag är osäker på vilken som är bäst brukar jag gå på värdet på itemset.. oftast är väl de bästa de som man får mest guld för.
Vet att de hade server maintenance inatt men jag har då inte märkt av någon uppdatering. Många säger att den fortfarande fungerar men bara i vissa akter så kanske bara är buggad.
Kul att man körde igenom Akt 1 på Nightmare igår och bara hittade två rare. Endast blå från bossar. Jämfört med Normal där vi hittade två till fyra rare per boss. Jaja de har väl dragit ner MF% på Nightmare. Tycker dock det är enklare på Nightmare än Normal, i alla fall med Monk som har 500 liv/s regeneration plus andra healing skills och massa armor/dodge/block så det går inte att dö. Kunde stå och slå på Butcher mitt i elden så odödlig är man. Men healing ska ju skala dåligt så Monk är mycket sämre på Hell/Inferno.
Postad 23 May 2012 - 15:35
Postad 23 May 2012 - 17:36
Skoj, har hunnit hugga 2 zombies iaf, alltid nåt :-)
Postad 23 May 2012 - 19:33
EDIT: Fick ett pass via PM. Ska bli spännande att testa detta!
Redigerat av Fredag, 23 May 2012 - 20:02.
Postad 23 May 2012 - 20:16
900 watts agg har jag, och den är väldigt svalNgt seriöst fel på din dator då. Värmeproblem? Klent nätagg?
Får googla på det lite mer vad det kan bero på.
Radeon drivisen som hänger sig ser jag nu, får testa någon annan version.
Postad 23 May 2012 - 20:27
senaste ändringarna
http://eu.battle.net...src=launcher.d3
Postad 23 May 2012 - 20:28
Svar ja, prövar 12.3Aha om du har 12.4 så är de kanske därför den är buggig som fan med diablo 3
Postad 23 May 2012 - 20:29
Snacka om överklassat nätagg900 watts agg har jag, och den är väldigt sval
Får googla på det lite mer vad det kan bero på.
Radeon drivisen som hänger sig ser jag nu, får testa någon annan version.
Postad 23 May 2012 - 20:33
Testar nu med äldre grafikdrivis får vi seSnacka om överklassat nätagg
Låter som drivkrasch eller att du kör överklockat och får felberäkning?
Postad 23 May 2012 - 20:34
Jag är tveksam till lootsystemet. Det är sjukt svårt att få några legendaries och ännu svårare att hitta plans för crafting. Ska man behöver grinda 100-200 timmar per plan/legendary? Jag har spelat nästan 50 timmar nu och har inte sett en enda legendary eller plan.
Får se om jag orkar ta mig igenom hell också men om looten inte blir bättre så är det rätt meningslöst. I d2 fick man iaf kul loot då och då. I d3 får man ingenting. Jag har varit tvungen att köpa vapen på ah för det droppar bara skit.
Jag fick en legendary bow alldeles nyss och jag är lvl 19 och kör på normal.
Postad 23 May 2012 - 20:35
Det hade varit en sak om det varit några som aldrig släppt online spel innan, men vi pratar fan Blizzard.
Postad 23 May 2012 - 20:45
Bah, en bugg i D3 gör att jag inte kommer vidare i akt4... Suuuuuck!
Öh va? vardå?
Men för fan. Nu är vi 1.5 vecka in i releasen och de har fortfarande problem med kapaciteten på servrarna.
Det hade varit en sak om det varit några som aldrig släppt online spel innan, men vi pratar fan Blizzard.
Jo det laggar för mycket för att jag ska kunna spela på hell. Latencyn är sjukt hög imellanåt. AH är trasigt också. Vetifan vad de håller på med egentligen
Har ni sett det här monstret? Rätt kul
http://i47.tinypic.com/358dpx0.jpg
http://i48.tinypic.com/nyep3a.jpg
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2012 - 20:47.
Postad 23 May 2012 - 20:45
Postad 23 May 2012 - 21:06
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2012 - 21:06.
Postad 23 May 2012 - 21:25
Får hoppas på nya drivers tills dess.
Postad 23 May 2012 - 21:50
Tack på förhand om någon vänlig vill PM:a mig ett!
Postad 23 May 2012 - 21:58
http://sv.twitch.tv/...dio/b/318480695
Helt stört
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2012 - 22:33.
Postad 23 May 2012 - 23:04
Hoppar tillbaks till Act II för att levla lite. Kan soloa med 2 andra i partyt någon annanstans utan problem.
Edit: Heh. Inferno strömmen var ju riktigt skoj att titta på. Ser ut att vara riktigt frustrerande.
Redigerat av Unregistered6810b893, 23 May 2012 - 23:13.
Postad 23 May 2012 - 23:07
Så här "lätt" är inferno
http://sv.twitch.tv/...dio/b/318480695
Helt störtGruppen har dött ca 35 gånger sen jag började titta
Haha coolt. Man kan använda två primary skills istället för en primary/en secondary. Har länge velat ersätta min secondary med Monk, han har inga bra alls. Men nu vet man
Postad 23 May 2012 - 23:18
De bästa föremålen ska inte droppa så lätt men va fan, NÅGON loot måste ju kunna droppa annat än rare och magic annars är det söndrigt och underutnyttjat.Jag tycker det är bra att det droppar så lite "bra" loot. Folk som skriver att dom spelat 50 timmar och inte fått nåt. Titta på typ en Legendary i WoW det kan ju ta flera hundra spel timmar
Ja det finns några fina guldkorn bland recensionerna här på vår egen sida (D3-omdömena) om hur "lätt" spelet är även på hell och inferno, för småbarn etcSå här "lätt" är inferno
Postad 23 May 2012 - 23:29
Haha coolt. Man kan använda två primary skills istället för en primary/en secondary. Har länge velat ersätta min secondary med Monk, han har inga bra alls. Men nu vet man
Elective mode är nödvändig för Monk. Kör standard-attacken för att bygga upp Spirit (eller vad det heter) samt round kicken för att dra ner fiendernas attack speed. Två standard attacker och sen time:a roundkicken så den gör sin tredje attack typ direkt.
Sen kör jag med Cyclone + Vulture Spin Kick kombo med den spirit jag samlar på mig.
Postad 24 May 2012 - 00:07
Postad 24 May 2012 - 00:30
Läste att man skulle få spela till level 13, men är bara level 5...
Blir nog ett köp, gillar spelet!
Postad 24 May 2012 - 05:54
Lustigt nog tycker jag den första och andra runan i många fall är bättre än både 3e och fjärde, men det beror nog delvis på vilken stil man kör med.
HIttade en trevlig bild som ger lite sustainability för wizard'den istället för bara rå dps.
Disintegrate(+Chaos nexus) medsom primary attack. Shock Pulse(explosove) som secondary.
Energy armor, Diamond Skin(crystal), Magic Weapon och Archon som de fyra andra.
Sedan Blur, glass canon, Astral Presence som passives. Ger en jäkla skjuts åt överlevandet om man inte har så jäkla många poäng på vitality faktiskt.
Men så är jag bara level 31 än så länge så...
Postad 24 May 2012 - 06:34
Öh va? vardå?
Act 4, i början, när man dödar den första bossen (inte den första gula) så öppnar ängeln en portal åt dig. Jag gick ur spelet då och när jag går in igen är bossen och portalen borta, kommer ingenvart.
Postad 24 May 2012 - 07:38
Tack för svar, inte lätt att vara nybörjare i den här genren, betydligt mera att hålla reda på än wasd, fire och reload...Det ska gå att fortsätta till Skeleton King så det låter som en bugg.
Spelar om från början med en barbar. Började med wisard, som jag nog kommer köra mest med sen, asgrym ju!
Postad 24 May 2012 - 12:49
Postad 24 May 2012 - 19:53
Fått tag i nån kod?
Om inte så skicka mig ett PM
Redigerat av moparman, 24 May 2012 - 19:54.
Postad 24 May 2012 - 20:09
Postad 25 May 2012 - 03:32
1) Vad gömde man i klostret som Tristram senare byggdes upp kring?
2) Var Diablo PC-exklusivt?
3) Vilka två klasser från D3 finns också i expansionen Hellfire?
4) Vem ville ha Black Mushroom?
5) Varför blev King Leoric (senare Skeleton King) galen?
6) Hydra är en spell som återfinns i varje del i serien, men vad hette den i Diablo?
7) The Butcher kan tala svenska. Vad säger han då när han får syn på någon?
Postad 25 May 2012 - 08:02
Postad 25 May 2012 - 08:11
Postad 25 May 2012 - 08:14
Finns det ett demo eller liknande så man vet om datorn klarar detta spel ? Ligger på gränsen med min cpu.
Nej men det kommer om ett par veckor. Just nu kan man bara använda guestpass.
Så här hårt slår fienderna på inferno...170k...
http://media.diablof...de/IMG_0104.jpg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
18 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?