Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 9.177776 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 January 2009 - 20:40

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Nu har även jag blivit ägare till en Touch HD. Har haft den sen i går och är än så länge inget annat än nöjd, även om det är mycket att vänja sig vid (k800i sen tidigare). Jag har dock tre funderingar som jag hoppas någon kan bidra till att besvara:
1. Kör Tele2 Kompis. När jag har täckning för 3G (3GTele2Comviq) funkar det bra, men så fort täckningen försvinner byter den till "G" ("24007 Tele2Comviq" står det då i fönstret, eller något liknande) samtidigt som jag får ett meddelande om att "eftersom du just nu roamar så avbryts alla inkommane meddelanden", vad innebär det här?

2. På knappen längst upp till höger på startsidan kan man ju se vilka program som körs för tillfället. Enligt listan verkar Activesync gärna vilja gå igång hela tiden, trots att jag stänger ner det. Varför?

3. Hur hanterar man egentligen strömknappen som sitter på ovansidan av telen, bör man stänga av skärmen så fort man inte använder den, eller vad? Då ser man t.ex. inte om det ringt någon osv.

Tacksam för svar, och hoppas kunna hjälpa andra med eventuella frågor också!

Postad 04 January 2009 - 01:15

Unregistereddd677927
  • Unregistereddd677927
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej, jag ska snart köpa HD:n och har några frågor:

1. Jag använder just nu Tele2 Kompis kontantkort. Gillar Tele2 och vill stanna hos samma leverantör, men jag är osäker på hur det kommer bli med internet. Funkar det bra? Kostar det mycket?

2. Den är ganska stor, så jag undrar om man kan ha den i byxfickan på vanliga jeans? Jag går i skolan nu och kommer då sitta ner mycket på lektionerna, och jag undrar om man jag måste ta ut den ur fickan varje gång jag ska sätta mig ner... Hur har ni gjort?

Postad 04 January 2009 - 01:21

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Hmm, min kära telefon har bytt inmatningsmetod automatiskt till kompakt QWERTY, och när jag går in på inställningar och inmatningsmetod och ändrar till de andra alternativen så händer det ingenting. Går med andra ord inte att byta inmatningsmetod...någon som harnågot tips?

Det är lätt att fixa. Istället för att ändra i Inställningar i WM (= inte lönt), ändra i TouchFlo's rullgardinsmeny (som kommer från botten) i TouchFlo. Du trycker mitt på skärmen där nere när du har tangenbordet redan öppet.

Redigerat av cmlewan, 04 January 2009 - 01:22.

Postad 04 January 2009 - 01:31

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Sitter med en iPhone nu men har blivit lite fundersam på att skaffa en HD. Har varit riktigt nöjd med min iphone och anser att det är pekskärm som gäller, men har inte riktigt tyckt att någon annan telefon har varit i närheten när det gäller smidigheten i användandet. Det jag inte är helt nöjd med är först och främst kameran. Har aldrig varit en större fotograf, men sedan man fick jobb där det är trevligt att fotografera större händelser (är lärare) så har inte telefonen räckt till. En annan sak som hade varit kul med HD är ju möjligheterna med gps. Mitt lokalsinne är obefintligt, så det hade varit guld värt.

GPS och kamera är inte så stora skäl att gå över från iPhone till Touch HD för. De är bara lite bättre på Touch HD.

Vad jag däremot funderar på är batteritiden och byggkvalitén. Såg filmen där man jämförde batteritid och HD vann med en noslängd, men hur är det med byggkvalitet? Min iPhone är ju sjukt välbyggd och med en plastskärm på så slipper jag oroa mig för eventuella skador. Är HD gedigen, eller är det bara plast a´la Nokia? Hade varit lite surt att ha sin HD i fickan och så bryts den sönder efter en blöt kväll... Har ju inte hänt med min iPhone hittills:)

Batteritiden är möjligen lite bättre på Touch HD än på iPhone, men jag skulle inte lita på det. Byggkvaliteten är sämre. iPhone är kanon. Båda Touch HD jag har provat (inklusive min egen) knakar i plasten om man trycker lite.

Hade även varit skönt med A2DP, vilket jag upplevde som extremt konstigt att iPhone inte stödde. Musiktelefonen med stort M som inte ens stöder trådlöst? Wtf? För övrigt suger ju bluetooth på iPhone, så det hade ju också varit schysst att slippa..

Verkar det som om jag skulle bli nöjd med en HD, eller ska jag vänta lite på nästa värsting som finns runt hörnet? Tacksam för svar!

Nej, vänta inte. Bestäm dig nu. Det finns inget utannonserat om hörnet. iPhone har extremt många brister i funktionalitet. Om dessa brister inte stör dig så mycket, så kan du behålla din iPhone. Touch HD är enda utmanaren med lika stor skärm och touchgränssnitt. Den har inte de där enorma mängderna funktionalitetsbrister, utan har det mesta en modern telefon ska ha (utom fotolampa och några andra saker). Samtidigt är den mycket splittrad i gränssnitt och en del långsammare m m än t ex iPhone. För mig finns inga andra alternativ än Touch HD.

Postad 04 January 2009 - 02:17

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

2. På knappen längst upp till höger på startsidan kan man ju se vilka program som körs för tillfället. Enligt listan verkar Activesync gärna vilja gå igång hela tiden, trots att jag stänger ner det. Varför?

TIllverkarna tycker väl att den är väldigt bra i många sammanhang. Du kan permanent stänga av den om du verkligen vill. Tricket är att i Aktivitetshanteraren trycka på den en stund till det komer en pop-up och sedan be om att köra ActiveSync "exklusivt".

3. Hur hanterar man egentligen strömknappen som sitter på ovansidan av telen, bör man stänga av skärmen så fort man inte använder den, eller vad? Då ser man t.ex. inte om det ringt någon osv.

Det vettigaste är väl att så fort du inte använder mobilen stänga av skärmen med den knappen, ja. Du lär inte se om någon ringt utan att tända skärmen igen, nej. Kanske liten nackdel mot Nokia m fl. Men garanterat strömsnålt!

Man tycker det borde gå att fixa med S2U2, men jag lyckas nu ikväll inte ställa in den på det viset med S2U2:s initialbild, så att den ska få visas själv utan att skärmen helt släcks ner. (Den tid man ställer in i S2U2, för hur snabbt initialbilden ska dyka upp, får tyvärr inte mycket efterverkningar i verkligheten.)

2. Den är ganska stor, så jag undrar om man kan ha den i byxfickan på vanliga jeans? Jag går i skolan nu och kommer då sitta ner mycket på lektionerna, och jag undrar om man jag måste ta ut den ur fickan varje gång jag ska sätta mig ner... Hur har ni gjort?

Den är så platt, så den känns mindre än andra telefoner som är tjockare, även om de har mindre yta (tegelstenstypen, t ex Nokia N95). Men inte kan du ha den i bakfickan och sitta ner på den. Kan man det med någon mobil?

Redigerat av cmlewan, 04 January 2009 - 02:18.

Postad 04 January 2009 - 12:05

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

Text

Tack för det snabba svaret! Just nu har jag iPhone G1, så gps har jag dessvärre inte:) Vad jag däremot inte kan förstå är hur de kan sätta in en 5 mpxl-kamera och inte göra den bra! Verkar som att den är värdelös på att ta bilder på rörliga föremål och då är den ju direkt på samma nivå som iPhon ändå. Surt... Vi får se hur det blir med inköp av HD. Börjar bli lite trött på luren jag har nu, men skulle behöva övertala mig själv att lägga ut 6000:- på en ny telefon som jag egentligen inte "behöver"..

Postad 04 January 2009 - 12:27

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tack för det snabba svaret! Just nu har jag iPhone G1, så gps har jag dessvärre inte:) Vad jag däremot inte kan förstå är hur de kan sätta in en 5 mpxl-kamera och inte göra den bra! Verkar som att den är värdelös på att ta bilder på rörliga föremål och då är den ju direkt på samma nivå som iPhon ändå. Surt... Vi får se hur det blir med inköp av HD. Börjar bli lite trött på luren jag har nu, men skulle behöva övertala mig själv att lägga ut 6000:- på en ny telefon som jag egentligen inte "behöver"..

Jag tror du gör klokast i att behålla den telefon du har nu ett tag till tills det kommer ut någon som är tillräckligt mycket bättre. Kameran är ju inte den starkaste sidan på Touch HD så om det främst är p.g.a. den du vill byta blir du nog inte nöjd.

HTC är dock mycket duktiga på att komma ut med nya modeller flera gånger per år. Jag skulle tro att någon efterföljare tilll (upphottad version av) Touch HD kommer att presenteras i februari/mars och finnas tillgänglig i april-juni. Då har den säkert Windows Mobile 6.5 också. Vid den tidpunkten finns kanske å andra sidan en uppgraderad iPhone med bättre kamera också. Hur som helst tycker jag du bör vänta 4-6 månader för att se vilka modeller som finns då.

Postad 04 January 2009 - 14:52

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Om det är första generationens iPhone du har så förändras mina råd en del. Den hade ju varken 3G eller, som sagt, GPS. I så fall kan det nog vara dags att uppdatera (förstås beroende på behov).

Touch HD:s kamera är jag besviken på, men i vissa sammanhang är den bra. Den har ett bra lågt bländartal på f2.8 (samma som Nokia N95). Brännvidden är svår att få reda på. Jag har sett en antydan att den skulle vara 5.6 mm (motsvarar 35 mm i vanliga kameror) liksom på N95, men det är lite överraskande med ett så pass acceptabelt högt värde för det kan vara svårt i en så pass tunn telefon. Slutartid och ISO går nog inte att få reda på. ibland får jag riktigt bra bilder med kameran. När saker och ting i motivet är stilla.

Redigerat av cmlewan, 04 January 2009 - 20:32.

Postad 04 January 2009 - 16:47

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hallå!
Sett att många andra frågat samma sak som jag frågar nu om. Vad använder ni för program att hålla reda på datamängden? Använde SPB och deras GPRS MONITOR men det verkar ej vilja funka på touch hd,kanske pga touch flow? Men vad använder eller hur gör ni för att ej använda mer än det paket man köpt?

Postad 04 January 2009 - 19:07

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Hallå!
Sett att många andra frågat samma sak som jag frågar nu om. Vad använder ni för program att hålla reda på datamängden? Använde SPB och deras GPRS MONITOR men det verkar ej vilja funka på touch hd,kanske pga touch flow? Men vad använder eller hur gör ni för att ej använda mer än det paket man köpt?

Spb Wireless Monitor

Postad 05 January 2009 - 13:23

bellul
  • bellul
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:

"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"

Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?

Är det nån som känner igen det här?

Har via Google hittat andra som pratar om det här och dom tycks mena att det är HTC som fjärruppdaterar!? Se följande sida (där det även finns bilder): http://www.4winmobil...w-database.html

Postad 05 January 2009 - 21:08

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Jag fick detta igår och jag instalelrade skiten för jag blev less på att se detta meddelande. Har inte märkt något efter detta varken + eller -.

Postad 05 January 2009 - 21:35

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.

Postad 05 January 2009 - 22:18

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.

har du ingen kort usbkabel då? Det finns ju datorer lite varstans, och det går ju ladda via usb :)

Postad 05 January 2009 - 22:23

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:

"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"

Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?

Har via Google hittat andra som pratar om det här och dom tycks mena att det är HTC som fjärruppdaterar!? Se följande sida (där det även finns bilder): http://www.4winmobil...w-database.html

Undrar detsamma, då jag också fått upp det! Men som du upptäckt själv så verkar det vara mobilen som uppdaterar sig själv helt enkelt.
Konstigt att vissa inte får den alls och vissa flera gånger. Jag har bara fått den en gång.

Postad 05 January 2009 - 22:29

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ.
Så det är nog ingen fara att köra den.

Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?

/IceBall

Postad 05 January 2009 - 23:30

jot
  • jot
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag ställde in mina inställningar för Telia idag (har också en som tycker jag ska köra Halebop). Tyvärr har jag inte ett flatrate-abonnemang så jag skulle vilja stänga av dataanslutningen när jag inte använder den, extra viktigt eftersom jag jobbar i Tyskland. Men under dagen har jag märkt att dataanslutningen hoppar igång igen automatiskt. Jag har alltså i inställningsfliken valt Kommunikation och sen slagit av Dataanslutning.

Någon som har samma problem och/eller tips på en lösning?

Postad 05 January 2009 - 23:52

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Denna borde funka med en usb --> miniusbkabel:
http://www.24.se/def...o...&prodid=871
Gär förmodligen att ladda den på samma sätt från HD-laddaren, men jag har inte testat själv...

Postad 06 January 2009 - 00:20

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Den här verkar praktisk. Jag ska köpa den (den finns också i en version för hundralappen mindre, som bara har 15 h ström): http://www.siba.se/i...ntifier=SEA2964

Postad 06 January 2009 - 00:21

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag fick samma meddelande i början. När min HD tappade kontakten med 3G fick jag ett meddelande typ att "eftersom roaming nu är i gång kommer alla inkommande meddeleanden att avbrytas", eller liknande, samtidigt som telefonen körde på vanligt nät istället.
Efter att jag installerat databasen har detta meddelande försvunnit och jag är nöjd och glad. Så att köra databasen verkar inte vara något farligt alls!

Postad 06 January 2009 - 07:33

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Denna borde funka med en usb --> miniusbkabel:
http://www.24.se/def...o...&prodid=871
Gär förmodligen att ladda den på samma sätt från HD-laddaren, men jag har inte testat själv...

Verkar vara guld. Riktigt billig också. Får testa den.
cmlewan <- Verkar också bra. Något dyr tycker jag nog. Tack för tipsen.

Postad 06 January 2009 - 09:05

bellul
  • bellul
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ.
Så det är nog ingen fara att köra den.

Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?

/IceBall

Ja, jag ringde HTC support och killen som svarade hörde med sin "support". Förmodligen är allt som det ska, men som sagt, det är lite märkligt att HTC support inte känner till detta...

Postad 06 January 2009 - 11:27

Silfverlood
  • Silfverlood
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Bra priser!
http://www.clove.co....A5-4CD5F1638611
På sidan jag länkar finns det två alternativ som kanske passar dig. De har många andra bra tillbhehör till våra stenar och priserna är riktigt bra.

Postad 06 January 2009 - 16:16

slingshotrev
  • slingshotrev
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

http://www.proporta....t...&t_mode=des
Inte så liten men mycket prisvärd och massor av mAH (3400) dessutom resepaket med väggladdare och siggutagsladdare med usb utgång. Bra priser i övrigt på sidan och snabba leveranser.

Postad 06 January 2009 - 22:42

speactra
  • speactra
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ingen fara att uppdatera anslutningsinställningarna, telefonen hämtar hem nyaste databasen för de olika operatörerna. Om du tittar här så hittar du databasen:
"Start/inställningar/anslutningar/anslutningsinställningar"

Postad 07 January 2009 - 10:36

BruketFans
  • BruketFans
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Äntligen fått synkroniseringen att fungera med bokmärken (Mobila Favoriter).
Dock så blir det bara Internet Explorer som får bokmärkena :lol: .

Skulle gärna vilja få över "Favoriterna" till Opera webläsaren också.
Någon som har lyckats med det?

Tackar på förhand...

Postad 07 January 2009 - 13:42

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tjo ingen som har lite tips på roliga gratis spel till HD'n, lämna gärna länk till spelet.

Själv har jag lagt in Kungen (Freecell) som är ett måste vad gäller patienser, sjuuuukt kul :lol:
http://freewareppc.c...rpocketpc.shtml

Ett till "måste" spel, Amazing Mahjongg
Har inte testat det än men det ser riktigt bra ut!
http://rs349.rapidsh...jongg_1.3.2.rar

Redigerat av TheGun, 07 January 2009 - 14:17.

Postad 07 January 2009 - 14:00

grekek
  • grekek
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur lägger man in nya teman? :lol:
Jag skulle verkligen vilja ha något annat tema!
Någon som kan? :)

Postad 08 January 2009 - 10:45

Unregistered89d159a0
  • Unregistered89d159a0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tjo ingen som har lite tips på roliga gratis spel till HD'n, lämna gärna länk till spelet.

Själv har jag lagt in Kungen (Freecell) som är ett måste vad gäller patienser, sjuuuukt kul :)
http://freewareppc.c...rpocketpc.shtml

Ett till "måste" spel, Amazing Mahjongg
Har inte testat det än men det ser riktigt bra ut!
http://rs349.rapidsh...jongg_1.3.2.rar

Slänger in en fråga till dig, ska byta ut min gamla HTC Touch i Februari*.
Har blivit beroende av Bubble Breaker, finns det även på WM6.1 och HTC HD?? :D

*måste vänta till dess då chefen tycker jag byter mobil lite väl ofta

Postad 08 January 2009 - 10:59

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har blivit beroende av Bubble Breaker, finns det även på WM6.1 och HTC HD?? :)

Den finns! Nemas problemas.

Postad 08 January 2009 - 11:00

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
En fråga om att installera program:
Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då?
Kan någon reda ut det här vore det super!

Postad 08 January 2009 - 11:28

rollokola
  • rollokola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

En fråga om att installera program:
Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då?
Kan någon reda ut det här vore det super!

Jag brukar lägga de flesta programmen på minneskortet. Det beror ju lite på om man byter minneskort eller inte om man ska installera på enheten eller minneskortet. Vissa program måste man installera på enheten, medan andra går att installera på antingen enheten eller minneskortet. Utrymmet på enheten tar ju tyvärr slut fort så det är väl bäst att försöka installera så många program som möjligt på minneskortet. Jag har t.ex. DivXPlayer, Skype, KeePass och en hel del andra program på minneskortet och det funkar utan problem.

Om du överför en cab-fil till minneskortet och sedan kör den i telefonen kan du välja var du vill installera programmet förutsatt att programmet går att installera på minneskortet också. Istället för att överföra cab-filen till minneskortet kan du installera CABviaActiveSync (http://www.pocketpcf...x.php?soft=1706) (gratis) och sedan högerklicka på filen och välja CABviaActiveSync, då kopieras filen till ActiveSync mappen och sedan får du upp installationsförfrågan på telefonen och sen är det bara att installera. På så vis slipper du att föra över filen till telefonen och installera därifrån.

Postad 08 January 2009 - 11:31

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Aah, perfekt, tack för snabbt svar!
Så man får helt enkelt prova sig fram för att se vilka program som funkar på minneskortet och vilka som inte gör det, antar jag ...

Postad 08 January 2009 - 18:21

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Har blivit beroende av Bubble Breaker, finns det även på WM6.1 och HTC HD?? :(

*måste vänta till dess då chefen tycker jag byter mobil lite väl ofta

Yes, Boubble Breaaker finns med som standardspel på HD'n, är också lite smått beroende av det måste jag villigt erkänna :)

Postad 08 January 2009 - 20:50

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Yes, Boubble Breaaker finns med som standardspel på HD'n, är också lite smått beroende av det måste jag villigt erkänna :)

Å jag har knappt testat det å när jag gjort inte fatta vad det går ut på... dock är ju Teter eller vad det heter kul!

Postad 08 January 2009 - 20:52

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Den här verkar praktisk. Jag ska köpa den (den finns också i en version för hundralappen mindre, som bara har 15 h ström): http://www.siba.se/i...ntifier=SEA2964

Hoppsan, de två modellerna funkar väldigt olika. Den billigare ( http://www.siba.se/i...ntifier=SEA2964 ) sätter man bara i väggen, medan den dyrare är ett separat usb-paket som man i sin tur ska ladda från USB (laddare medföljer). Jag köpte den billigare versionen, som verkar mer praktisk: bara att köra.

Postad 09 January 2009 - 08:45

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram.
Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program".
Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.

Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.

Postad 09 January 2009 - 09:53

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Jag laddar min med mitt jabra headsets laddare när jag är på jobbet :( Funkar sketabra

Postad 09 January 2009 - 10:22

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram.
Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program".
Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.

Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.

Du har förmodligen en äldre version av programmet. Testa att ta hem en nyare version, annars PM:a din mailadress så hjälper jag dig att hitta.
Lycka till.

Postad 09 January 2009 - 12:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
WTF!?!?

Jag har haft min HTC Touch HD nu ica 1,5 månad och den har aldrig ställt till med några problem.
MEN...nu när jag väljer kamera för att fota så blir displayen helt svart förrutom "fokuskorset" och själva "bildtagningsknappen". Kameran tar dock fotot precis som den ska, d v s felet är att jag inte kan använda skärmen som sökare eftersom den är helt svart, förrutom ovanstående.
Hoppas ni fattar vad jag menar och att ni har några förslag på vad det kan bero på.

Postad 09 January 2009 - 12:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Till en helt annan, och lite roligare sak:

Det har kommit en del nya officiella hotfixes:

http://www.htc.com/w...t...=sd&cat=all

Snyggt jobbat HTC!

Postad 09 January 2009 - 12:39

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Till en helt annan, och lite roligare sak:

Det har kommit en del nya officiella hotfixes:

http://www.htc.com/w...t...=sd&cat=all

Snyggt jobbat HTC!

Skulle nog vara försiktig med att installera dem nu. Har läst att en hel del på XDA att folk fått mer problem med de nya hotfixarna.

Postad 09 January 2009 - 12:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Skulle nog vara försiktig med att installera dem nu. Har läst att en hel del på XDA att folk fått mer problem med de nya hotfixarna.

Ok, bra att du sa det! Jag hade bara kollat på HTC's hemsida och inte hunnit kolla in XDA's forum.

Postad 09 January 2009 - 14:07

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tjo, vart har du hittat problemen med hotfixarna hos XDA, kan du bidra med en länk, jag hittar det inte inne hos XDA?

Edit
Hittade tråden hos XDA som beskriver problemen om någon vill läsa innan installation av de nya Hotfixarna.
Jag kommer inte att installera dom i alla fall, verkar som om man behöver nya hotfixar för att fixa vad de hotfixarna ställde till med.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=468399

Redigerat av TheGun, 09 January 2009 - 16:14.

Postad 10 January 2009 - 14:17

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem. Avinstallerade G-alarm, men det finns kvar både på startmenyn och i programlistan.
Hur tar jag bort dessa? När jag försöker ta bort från startmenyn i inställningar så får jag meddelandet att objektet inte kan tas bort.

Postad 10 January 2009 - 14:21

darocker
  • darocker
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hehe, av dom nya hotfixarna känns som alla problem har drabbat mig, i vissa lägen ser de ut
som jag har en död pixel, sen tycker ja de drygt när de känns mobben hänger sig när jag
ska lägga på efter samtal. Så e ju sugen o köra hotfixarna, men eftersom vissa har fått mer problem
så låter ja nog bli.
Jag har ett annat knasigt fel, min meddelandesignal har försvunnit! Förstår inte hur de är möjligt,
den är inställd på nån viss signal, men när ja får meddelanden nuförtiden så vibrerar den bara..hur
kan de va möjligt?! Ja har kika hundra gånger att ja inte råkat ändra den eller nåt, men helt enkelt,
de hörs aldrig nåt när jag får meddelanden.. Nån annan som haft nå liknande bekymmer?

Postad 10 January 2009 - 23:19

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hehe, av dom nya hotfixarna känns som alla problem har drabbat mig, i vissa lägen ser de ut
som jag har en död pixel, sen tycker ja de drygt när de känns mobben hänger sig när jag
ska lägga på efter samtal. Så e ju sugen o köra hotfixarna, men eftersom vissa har fått mer problem
så låter ja nog bli.
Jag har ett annat knasigt fel, min meddelandesignal har försvunnit! Förstår inte hur de är möjligt,
den är inställd på nån viss signal, men när ja får meddelanden nuförtiden så vibrerar den bara..hur
kan de va möjligt?! Ja har kika hundra gånger att ja inte råkat ändra den eller nåt, men helt enkelt,
de hörs aldrig nåt när jag får meddelanden.. Nån annan som haft nå liknande bekymmer?

Hehe.. gör som jag efter all twekande.. hottfixande.. lyckade-misslyckade programinstallationer så råkade jag avinstallera av bara farten network 3,5..tanken var flashlite3.1:blush:
Hursomhelst gick det inte installera version 3.5 igen efter konstens regler, och i morse gjorde jag en "hard reset" och installerade htc hotfixar och dom prog man verkligen behöver.
Summan av kardemumman fick jag en betydligt snabbare mobbe att leka med igen innan jag sänker den igen.... :)

Postad 11 January 2009 - 10:18

darocker
  • darocker
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hehe.. gör som jag efter all twekande.. hottfixande.. lyckade-misslyckade programinstallationer så råkade jag avinstallera av bara farten network 3,5..tanken var flashlite3.1:blush:
Hursomhelst gick det inte installera version 3.5 igen efter konstens regler, och i morse gjorde jag en "hard reset" och installerade htc hotfixar och dom prog man verkligen behöver.
Summan av kardemumman fick jag en betydligt snabbare mobbe att leka med igen innan jag sänker den igen.... :)

Tanken har redan slagit mig, kan bli dags för det idag! ;)

Postad 11 January 2009 - 11:57

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Tanken har redan slagit mig, kan bli dags för det idag! ;)

Gick smidigt till. Såg till att jag gjorde backup med "PIM backup" och la den i minneskortet.(kontakter+meddelanden)
Hard Reset.
-Nätinställning
-Installerade Pim och hämtade backup från minneskortet.
-HTC 3 hotfixar.
-Framework 3.5
-Total Commander (Register+filutforskare) och gjorde prioitet 1 av Frame3.5 eftersom Frame 2 är integrerad.
-Advanced config.
- Program (Igo8 + Coreplayer..m.m...
Detta gjorde att HTC HD upplevs snabbare än när jag 1a gången packade upp den ur kartong... :)

Postad 11 January 2009 - 18:42

bellul
  • bellul
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nån råkat ut för att Opera raderar alla bokmärken (utom YouTube som inte är ett vanligt bokmärke) utan att man gör nåt särskilt och utan några felmeddelanden? Det hände mig igår när jag avslutade Opera (från meny). Är förklaringen att Opera-versionen är en Beta-version? Lite märkligt att det fortfarande inte finns nån riktigt bra webbläsare till WM. Undrar hur länge det ska ta till Firefox kommer...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.