Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2009 - 19:52

helthy
  • helthy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det var ingen här som kunde svara, så jag svarar själv eftersom problemet är löst och någon annan kan råka ut för samma problem.
Lösningen var uppdatering ..

Jag hade samma problem. Jag tror dock att det inte finns nån direkt "lösning". Jag gjorde en rationell åtgärd, kollade att alla sladdar satt i och startade om både usb-lagringen och apparaten. super!

Redigerat av helthy, 22 February 2009 - 19:53.

Postad 22 February 2009 - 21:55

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Varör fungerar det inte att hoppa framåt med skip knappen för mig? Satt och kollade på Die Hard 4 med en massa kompisar. Var ju inte så där j---a roligt när filmen fick för sig att stanna plötsligt. Detta hände 3 gånger mellan 1 och 1:50timme in i filmen. Filmen stannade tvärt och så var man ute i browsern igen, gick dock att spola sig igenom filmen och förbi stället det stannade på så gick det att titta vidare. Men varje spolning tog ju nästan 5 minuter.

Har senaste uppdateringen...

Kan väl inte vara så svårt att göra så man kan använda search knappen för att söka en tid i filmen?

Vet inte men vill bara kolla. Trycker du >> och därefter >>I .. då skall man hoppa 10 min steg.

Postad 23 February 2009 - 20:22

onliner
  • onliner
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Går tyvärr inte!
"Sägs" kunna komma i nästa firmware....när den nu kommer....???

Var har du hört det?

Vore riktigt trevligt!

Postad 23 February 2009 - 20:58

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Var har du hört det?

Vore riktigt trevligt!

Om du tycker den här tråden är lång så ska du titta på AVS forum...160 sidor...!!
Där står det bl.a om det och en massa annat men det är nog bra mycket spekulationer...
Killen från WD (Scott) skrev nyligen att den nya firmwaren var på gång snart.

Postad 23 February 2009 - 21:10

helthy
  • helthy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Om du tycker den här tråden är lång så ska du titta på AVS forum...160 sidor...!!
Där står det bl.a om det och en massa annat men det är nog bra mycket spekulationer...
Killen från WD (Scott) skrev nyligen att den nya firmwaren var på gång snart.

Jag fick svaret:
"We have no future firmware updates information available for the WD TV at this time, please check the www.wdc.com or through this link directly http://support.wdc.com/product/download.as...=1001〈=en for more information as it becomes available"
Ser ju sådär ljust ut men den kommer väl så småningom.

Postad 23 February 2009 - 21:42

Linkan222
  • Linkan222
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vet inte men vill bara kolla. Trycker du >> och därefter >>I .. då skall man hoppa 10 min steg.

:) Ahaaa, njaae så gjorde jag inte riktigt. Tack för hjälpen, då går det nog bättre nu.

Postad 23 February 2009 - 22:00

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

*Kan man använda en USB hub ? så att man kan skicka över filmer musik och bilder till disken medans man tittar på något annat ? För som jag förstår det så är det bara en USB både på mediaspelaren och HDn ? Så att man slipper att flippa den mellan datorn och boxen hela tiden när man läger in något nytt?

/PlasmaNoob

en usb-hub har väl bara 1 "utgång"... dvs oftast har den flera ingångar för t ex koppla ihop några hårddiskar till mediaspelaren men bara en "utgång", dvs att man bara kan koppla usb-hubben till 1 apparat...

för att man ska kunna titta på film och kopiera samtidigt så måste man väl ha 2 "utgångar"... en till mediaspelaren och en till datorn...

eller finns det usb-hubbar med 2 "utgångar" ?? sådan har inte jag sett iaf... eller går det att koppla på nåt annat sätt som jag inte tänker på ??

Dock kan jag bekräfta att det fungerar att köra med usb-hubb till mediaspelaren... har testat 3 hårddiskar till en port och det fungerar utan problem med en billig hubb från kjell... så jag antar att man iaf minst kan koppla 6 hårddiskar till den utan problem...

mvh

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 23 February 2009 - 22:04.

Postad 24 February 2009 - 20:16

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Man kan använda en USB-switch om man vill ha USB-hårddisken kopplad både till datorn och mediaspelaren samtidigt. Med en knapp på switchen ger man då antingen datorn eller mediaspelaren tillgång till hårddisken. Smidigt om man inte vill koppla loss hårddisken för att fylla på den mellan gångerna.

Jag har själv kopplat det så med WD TV HD'n och en USB-switch för 179 kr på Clas Olsson. Hårddisken kopplad till switchen, switchen kopplad till datorn (1 m kabel) och till WD TV HDn (5 m kabel). Fungerar bra!

Redigerat av drkrupp, 24 February 2009 - 20:18.

Postad 24 February 2009 - 21:33

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Man kan använda en USB-switch om man vill ha USB-hårddisken kopplad både till datorn och mediaspelaren samtidigt. Med en knapp på switchen ger man då antingen datorn eller mediaspelaren tillgång till hårddisken. Smidigt om man inte vill koppla loss hårddisken för att fylla på den mellan gångerna.

Jag har själv kopplat det så med WD TV HD'n och en USB-switch för 179 kr på Clas Olsson. Hårddisken kopplad till switchen, switchen kopplad till datorn (1 m kabel) och till WD TV HDn (5 m kabel). Fungerar bra!

Jag testade också med en switch... eller två olika switchar för att vara exakt... men jag fick inte kopieringen att fungera korrekt... när man skulle kopiera en större fil till hårddisken från datorn genom switchen så hängde sig kopieringen... Jag testade 2 olika modeller från Kjell o Co...

Hur fungerar det för dig ?? Allting annat fungerar perfekt för mig utan switchen... men när jag kopplade in den började det strula... Att köra filmer från hårddisken var inga problem... bara att kopiera TILL hårddisken, gick även att kopiera från hårddisken till datorn utan problem...

Postad 24 February 2009 - 22:12

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som jag tror är relaterat till denna mediabox som jag införskaffade för en månad sen ung.

Idag när jag skulle titta på ett avsnitt så märkte jag att bilden såg knepigt ut, kollade bildinställningarna och såg att det inte alls stämde med vad jag brukar ha teven inställd på, mycket märkligt. Ännu märkligare var att jag inte heller kunde ställa tillbaka mina inställningar då jag av någon anledning inte kunde komma åt alla expertinställningar! De var gråa och omöjliga att ställa in i bildmenyn!

Nu tror säkert en del av er att det är själva teven det är fel på, kanske, men jag tvivlar på det. Jag felsökte på många olika sätt, bytte hdmi-ingång, bytte hdmi-kabel och det gav samma resultat, vissa inställningar gick inte att göra! Men så testade jag att koppla ifrån min mediabox, och då plötsligt gick det bra att ställa in expertinställningar, det var t o m så att mina ordinarie inställningar kom tillbaka, precis som det borde vara.

Dock, så fort jag kopplade tillbaka min WD-box så nollställdes inställningarna omdelbart! Vad i hela friden kan detta bero på? Jag har ju bild och ljud och kan spela upp som vanligt, men jag kan bara för mitt liv inte ändra bildinställningarna som jag vill, bara mindre inställningar som man normalt inte berör i andra lägen än i expertlägena. Eftersom de nollställs så fort boxen kopplas in så borde det väl onekligen vara den det är fel på? Men vad är fel? Glapp i HDMI-kontakten, eller vad? Kände försiktigt med sladden i om den verkade lös eller liknande, satt fast fint, men det gick att "rucka" en aning i boxkontakten upp och ner, men det var inte så jag hade reagerat på det i vanliga fall på något sätt.

Om det kan vara någon hjälp så är min tv en LG PG6000, men som sagt tror inte det den det fel på då den fungerar utmärkt med min CDHDRV-box och i övrigt.

Tankarna går om reklamation av boxen, men vad ska jag reklamera den för? Bild och ljud finns där, bara bildinställningarna jag inte kan fixa när den är inkopplad. Den har annars fungerat ypperligt fram tills nu och det är först nu jag ens behövt dra ur hdmi-kabeln.

Tacksam för alla tips och råd om ni tror att det är boxen det är fel på!

Postad 24 February 2009 - 22:22

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Jag testade också med en switch... eller två olika switchar för att vara exakt... men jag fick inte kopieringen att fungera korrekt... när man skulle kopiera en större fil till hårddisken från datorn genom switchen så hängde sig kopieringen... Jag testade 2 olika modeller från Kjell o Co...

Hur fungerar det för dig ?? Allting annat fungerar perfekt för mig utan switchen... men när jag kopplade in den började det strula... Att köra filmer från hårddisken var inga problem... bara att kopiera TILL hårddisken, gick även att kopiera från hårddisken till datorn utan problem...

Det har jag faktiskt inte provat ännu (att kopiera filer från och till via switchen). Jag kopplade in det för att konstatera att det fungerade att se via switchen och de långa kablarna, sedan kopplade jag loss allt för att dra usb-kabeln genom väggen in till tv-rummet, vilket inte riktigt blivit av än. Men jag ska prova framöver, och om det är som du säger - att det inte fungerar att kopiera filer via switchen - så är den ju tämligen poänglös.

Postad 25 February 2009 - 00:45

mckan
  • mckan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
NÅGRA ANDRA MED SAMMA PROBLEM?

Min WD TV får ibland för sig att ta bort allt ljus ur bilden. kvar lämnar den mörka bilder med kontraster. precis som den går in på standby. kan ta 3-15 sekunder innan bilden får tillbaka sitt ljus. Brukar hända efter en ca 30 minuter av tittande då första mörka bilden kommer. Bluray som dvix, det kommer nästan varje gång.

Till min WD TV använder jag lacies 750g designed by neil poulton hårddisk. Jag vet inte vad felet är, någon annan med samma problem? Kan ju vara en inställning...

Postad 25 February 2009 - 22:42

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nära att skaffa den här lilla lådan nu. Men problemen med hackande DTS-ljud verkar oroväckande...

Är det någon som kan säga om ljudet kommer att fungera med mitt system? Jag kommer att köra nästan uteslutande x264-filmer i 720p, och ljudet kommer att gå via optisk kabel till en receiver som har stöd för DTS. Betyder det att receivern fixar så att ljudet inte hackar, eller kvarstår problemet?

EDIT: Efter att ha lusläst tråden så verkar det inte finnas någon bra lösning på problemet. Och nya firmware lär inte heller fixa det eftersom WD inte har licens för DTS-ljud. Trist. Får väl bli en (mycket dyrare) Popcorn Hour istället...

Redigerat av Entraktor, 25 February 2009 - 22:54.

Postad 25 February 2009 - 23:57

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
hacken lär ny FW fixa (hoppas jag verkligen)
men sant som du säger så har dom inte licens för DTS.

Postad 26 February 2009 - 02:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nära att skaffa den här lilla lådan nu. Men problemen med hackande DTS-ljud verkar oroväckande...

Är det någon som kan säga om ljudet kommer att fungera med mitt system? Jag kommer att köra nästan uteslutande x264-filmer i 720p, och ljudet kommer att gå via optisk kabel till en receiver som har stöd för DTS. Betyder det att receivern fixar så att ljudet inte hackar, eller kvarstår problemet?

EDIT: Efter att ha lusläst tråden så verkar det inte finnas någon bra lösning på problemet. Och nya firmware lär inte heller fixa det eftersom WD inte har licens för DTS-ljud. Trist. Får väl bli en (mycket dyrare) Popcorn Hour istället...

Licensen behövs inte för att skicka ljudet okodat till din receiver, utan bara om man vill köra ljudet direkt till sin TV nedmixat i mediaspelaren till stereo.
Alltså bör det fungera med nya firmwaren när den kommer, vilket jag antar är en av de mest prioriterade buggarna.
Ska du köra ljudet till förstärkaren så är det samma pricip med Popcorn Hour, Tvix eller liknande.

Postad 26 February 2009 - 05:07

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag kör alla mina filmer x264 i 720p och 1080p och jag har endast ramlat över en film som ljudet hackade på... men det var filmen det var fel på och inte spelaren... så jag upplever inte alls detta problem... jag kör min via en optisk kabel till förstärkaren.... fungerar klockrent...!! sen jag uppdaterade min fw så har jag inte haft några problem alls...

köp den! ;)

Postad 26 February 2009 - 10:02

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Okej, det låter ju trots allt lovande. Tack för svaren.

Postad 26 February 2009 - 17:02

Manderville
  • Manderville
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Halloj!

Vilken härlig mediaspelare! Fantastikst pris (om wd följer upp den med fler uppdateringar...) storleken mm gör ju denna till en fantastisk grej!
Men..köpte en sådan här leksak häromdagen och har bara hunnit testa den några timmar och har redan som många av er andra funnit några små saker som jag hoppas kommer förbättras.

Jag provade lite snabbt utan någon uppdatering, då hackade en hd film, .mkv. Sen uppdaterade jag med senaste firmwaren och då rullade filmen galant. Uppdateringen var dessutom väldigt enkel att installera och intstrutionerna på hemsidan var glasklara.

- Otroligt störande att det blir olika tecken före och efter texten i vissa undertexter, hade något med kursiv text attt göra om jag förstod rätt, efer att jag läst skuggat igenom hela tråden på typ 38 sidor..
- Min gamla finepix digitalkamera har jag filmat lite med då och då, och nu när jag ska spela upp dom så brusar det sjukt högt. .avi filer, är det svårt för wd att fixa alla olika .avi filer?
- Min nya digitalkamera Panasonic Lumix DMC-TZ5 kan den inte spela upp video filer från över huvud taget. .mov heter filerna, måste man kovertera om dom på nått sätt? Tror det är inspelat i HD kvalitet 1280x720 pixlar.
- Vore som sagt kul att ha bilder/omslag på tex filmerna istället för den omständiga ikonen som finns före varje fil.
- Om man har många filer i en mapp, kan man då hoppa tex 10 steg ner i menyn på något sätt? Tar ju en stund att bläddra ner om man har massor med filer i mappen.
- Tänkte oxå på att undertexterna släpade lite.. kom lite efter talet hela tiden
- Det skulle vara bra om man kunde välja i någon meny om man vill spela upp flera videofiler efter varandra automatiskt om dom ligger i samma mapp.
- Sen kan jag säga att jag försökte sätta på en iso fil (inte på det mänskliga sättet) och då tappade tv kontakten med mediaspelaren. Var tvungen att dra ur strömsladden på mediaspelaren för att få bild igen.

Men som sagt detta är bara mina första reflektioner från några timmars lek. Sammantaget kan jag annars säga att jag är som en liten unge på julafton, sjukt roligt att leka med denna!

Till WD om ni läser detta, snälla följ upp denna produkt och släpp uppdateringar, det behövs! Och tack för en skön pryl, den andas framtid.

// Manderville :lol:

Postad 26 February 2009 - 21:00

Linkan222
  • Linkan222
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har också problem med filmer som jag spelat in med digitalkameran. Till ljud får jag bara ett sjukt högt brus.

Till dig som var orolig över DTS ljudet kan jag säga att jag har inte märk av det alls. Kör optiskt till reciver.

Postad 26 February 2009 - 21:13

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
..

Redigerat av Kalekulan, 26 February 2009 - 21:14.

Postad 26 February 2009 - 21:16

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag har ett problem som jag tror är relaterat till denna mediabox som jag införskaffade för en månad sen ung.

Idag när jag skulle titta på ett avsnitt så märkte jag att bilden såg knepigt ut, kollade bildinställningarna och såg att det inte alls stämde med vad jag brukar ha teven inställd på, mycket märkligt. Ännu märkligare var att jag inte heller kunde ställa tillbaka mina inställningar då jag av någon anledning inte kunde komma åt alla expertinställningar! De var gråa och omöjliga att ställa in i bildmenyn!

Nu tror säkert en del av er att det är själva teven det är fel på, kanske, men jag tvivlar på det. Jag felsökte på många olika sätt, bytte hdmi-ingång, bytte hdmi-kabel och det gav samma resultat, vissa inställningar gick inte att göra! Men så testade jag att koppla ifrån min mediabox, och då plötsligt gick det bra att ställa in expertinställningar, det var t o m så att mina ordinarie inställningar kom tillbaka, precis som det borde vara.

Dock, så fort jag kopplade tillbaka min WD-box så nollställdes inställningarna omdelbart! Vad i hela friden kan detta bero på? Jag har ju bild och ljud och kan spela upp som vanligt, men jag kan bara för mitt liv inte ändra bildinställningarna som jag vill, bara mindre inställningar som man normalt inte berör i andra lägen än i expertlägena. Eftersom de nollställs så fort boxen kopplas in så borde det väl onekligen vara den det är fel på? Men vad är fel? Glapp i HDMI-kontakten, eller vad? Kände försiktigt med sladden i om den verkade lös eller liknande, satt fast fint, men det gick att "rucka" en aning i boxkontakten upp och ner, men det var inte så jag hade reagerat på det i vanliga fall på något sätt.

Om det kan vara någon hjälp så är min tv en LG PG6000, men som sagt tror inte det den det fel på då den fungerar utmärkt med min CDHDRV-box och i övrigt.

Tankarna går om reklamation av boxen, men vad ska jag reklamera den för? Bild och ljud finns där, bara bildinställningarna jag inte kan fixa när den är inkopplad. Den har annars fungerat ypperligt fram tills nu och det är först nu jag ens behövt dra ur hdmi-kabeln.

Tacksam för alla tips och råd om ni tror att det är boxen det är fel på!

Detta har hänt mig med min tv, LG 42LG3000. Anledningen är att spelaren står inställd på upplösning "auto" och då skickar en upplösning som är exakt vad tv´n har. Detta gör att din tv väljer att visa bilden pixel för pixel, eller pixelmappad som det kallas. Då kan du inte justera bilden eftersom den visar bilden på det sätt den kommer ur spelaren. Testa att ställa WD´n på någon annan upplösning så ska du se att det funkar. Jag tycker att bilden blev jäkligt bra i detta läge så jag behåller den så.

Postad 26 February 2009 - 21:53

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Detta har hänt mig med min tv, LG 42LG3000. Anledningen är att spelaren står inställd på upplösning "auto" och då skickar en upplösning som är exakt vad tv´n har. Detta gör att din tv väljer att visa bilden pixel för pixel, eller pixelmappad som det kallas. Då kan du inte justera bilden eftersom den visar bilden på det sätt den kommer ur spelaren. Testa att ställa WD´n på någon annan upplösning så ska du se att det funkar. Jag tycker att bilden blev jäkligt bra i detta läge så jag behåller den så.

Tackar för tipset! Ska kolla upp om det kan vara det som det beror på, om det inte är vad du beskriver så är jag fortfarande helt villrådig över vad som kan vara fel.

Själv vill jag kunna använda de inställningar jag själv har i expertläget, inställningar som är omöjliga att nå för tillfället av någon anledning. Det är inte upplösningen som stör mig, utan färgdjup etc som inte stämmer.

Postad 27 February 2009 - 22:12

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ändra upplösning till tex 720p så ska du se att det funkar. Fördelen med pixelmappad bild är att bilden passerar alla bildkretsar relativt opåverkad. Som ett pure direct-läge för bild...

Postad 28 February 2009 - 10:02

Unregistered78855ba0
  • Unregistered78855ba0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har också problem med filmer som jag spelat in med digitalkameran. Till ljud får jag bara ett sjukt högt brus.

Också jag har problem med ljudet på filmer från digitalkamera i form av ett frunktansvärt högt brus. Är det någon som har lösningen på detta eller iaf en förklaring?

Postad 28 February 2009 - 12:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Också jag har problem med ljudet på filmer från digitalkamera i form av ett frunktansvärt högt brus. Är det någon som har lösningen på detta eller iaf en förklaring?

Att lägga in texten från MediaInfo är nog minsta kravet för att det ska gå att kommentera era problem.

Postad 28 February 2009 - 14:17

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag upptäckte precis ett pproblem som jag inte sett att det stått ngt om tidigare i tråden.
Skulle byta bildvisare från projektorn till Tv:n. Jag har aldrig spelat upp från WDTV till min TV förut, men nu skulle jag bara lyssna på musik så jag tyckte det var onödigt att projektorn stod å drog lampa. Jag drog därför mitt under pågående uppspelning ur HDMI kontakten i WDTV och bytte till en HDMI sladd som gick till TV:n. Jag fick inte upp ngn bild på tv:n å tänkte att det hade ngt med vilken upplösning jag skickar ut (har inställt på auto) så jag bytte tillbaka till projektsladden för att ändra inställningarna. Där fick jag genast tiibaka bilden men nu har WDTV:n låst sig. Det går inte att göra någonting. Ryckte ur strömsladden och satte i den igen men utan resultat. Den startar upp och jag får bild å den läser in min disk men den reagerar inte på fjärrkontrollen (Ja jag har bytt batterierna några gånger också så det är inte det felet). Ryckte sen samtdliga sladdar och lät den stå ca 1 min och när jag sen startade upp den igen så funkade den. Nyfiken som jag var så ville jag ju undersöka vart problemet var så jag gjorde om typ samma sak igen för att testa. Samma sak hände och nu kan jag dessutom inte få igång den igen... *doh* den startar å allt men jag lyckas inte få kontakt med den på ngt sätt, precis som innan...

Ngn annan som känner igen problemet? Någon som har bytt HDMI kabel men som det funkat för? Kan väl knappast vara ensam om att växla mellan olika bildvisare... !!??

Postad 28 February 2009 - 14:32

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ngn annan som känner igen problemet? Någon som har bytt HDMI kabel men som det funkat för? Kan väl knappast vara ensam om att växla mellan olika bildvisare... !!??

Du är nog ensam om att ha två bildvisare.
Varför är det annars så få förstärkare med två HDMI-utgångar?

Nej, jag bara skojar så klart.
Har för mig att jag råkat ut för samma sak för ganska länge sedan, men jag bråkade inte mer med grejorna efter det och vet inte ifall det skulle kunna hända igen (men det är högst troligt med tanke på vad du skriver).
Kommer ihåg att jag fick dra ut strömkablen en bra stund för att den skulle fungera igen.
Jag använder min Tvix också och behöver inte skifta speciellt ofta.
Oroväckande dock...

Postad 28 February 2009 - 15:45

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Frågan är vad man måste göra för att byta bildvisare? Måste jag stänga av den först innan jag byter HDMI sladd? Räcker det att stänga av den eller måste man dra ur sladden?... Jag ogillar att inte veta vad sånt här beror på å hur jag ska göra för att undvika det så jag antar att jag kommer testa de flesta varianter å att den kommer lösa sig mer än en gång...

Vad händer om man använder en HDMI-switch?

Postad 28 February 2009 - 16:04

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har efter en del missöden som regel att alltid stänga av innan jag drar ur och i sladdar här och där. Det gör jag med all elektronik :P

Postad 28 February 2009 - 16:36

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Kastar in en fråga, har WD någon uppföljare på gång med inbyggt nätverk?

Postad 28 February 2009 - 16:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Frågan är vad man måste göra för att byta bildvisare? Måste jag stänga av den först innan jag byter HDMI sladd? Räcker det att stänga av den eller måste man dra ur sladden?... Jag ogillar att inte veta vad sånt här beror på å hur jag ska göra för att undvika det så jag antar att jag kommer testa de flesta varianter å att den kommer lösa sig mer än en gång...

Man bör nog följa samma regler som för datorer, att aldrig dra ur eller sätta i kablar utan att stänga av WD'n (som är en typ av dator). Problemet är att den inte stängs när man använder fjärrkontrollen.
USB är ju ett undantag som går att dra ur eller plugga i under drift.

Switchar har jag läst om problem i flera trådar med olika mediaspelare. Det finns dock mer eller mindre seriösa switchar och man kan ju misstänka att det har betydelse vilket kvalité och teknik de använder.

Kastar in en fråga, har WD någon uppföljare på gång med inbyggt nätverk?

WD vill nog uppmuntra folk till att köpa externa hårddiskar (deras helst) och har kanske inget intresse i att ändra på detta. Har i alla fall inte läst om några såna rykten.

Postad 28 February 2009 - 17:13

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

WD vill nog uppmuntra folk till att köpa externa hårddiskar (deras helst) och har kanske inget intresse i att ändra på detta. Har i alla fall inte läst om några såna rykten.

Det har du förståss rätt i..

Postad 01 March 2009 - 12:49

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

funkar utan problem med min PURE AV HDMI switch köpt på elgiganten.

Postad 01 March 2009 - 13:33

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

funkar utan problem med min PURE AV HDMI switch köpt på elgiganten.

Är det en switch som Marquiz78 och jag är ute efter? (Med 2 utgångar alltså...)
Jag kan inte hitta den på EG's hemsida, utan bara en med 2 in/1 ut.

Postad 02 March 2009 - 17:40

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Precis, det finns ganska få som har 1 in å 2 ut (eller flera) De flesta är dessutom skitdyra (runt 2000kr) så det var därför jag tänkte att jag lika gärna kunde rycka ur kabeln å byta den istället.. men tji fick jag... (har inte testat fler gånger men den funkar iaf normalt nu efter att ha stått utan kablar/ström ett bra stund)

Postad 02 March 2009 - 22:02

Linkan222
  • Linkan222
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det är konstigt att WD som är en av världens största hårddisk tillverkare gör en mediaspelare utan innbyggd disk? Inte för att det gör något för min del, men iaf. Det naturliga borde ha varit att dom tog en disk ur sitt sortiment och byggde upp nånting runt den.

En lite reflektion i största allmänhet bara.

Postad 02 March 2009 - 22:13

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker det är konstigt att WD som är en av världens största hårddisk tillverkare gör en mediaspelare utan innbyggd disk? Inte för att det gör något för min del, men iaf. Det naturliga borde ha varit att dom tog en disk ur sitt sortiment och byggde upp nånting runt den.

En lite reflektion i största allmänhet bara.

rätt reflektionen och samtidigt är anledningen till varför de gjort som de gjort glasklar: man måste köpa en hd separat = de får ännu mer pengar.

för övrigt anser jag att de bör komma med en ny FW snart.

Postad 04 March 2009 - 16:47

Tromb
  • Tromb
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla, jag har en n00b fråga, men måste få klarhet då jag inte fått riktigt svar när jag sökte på detta.

Jag har köpt en WD härom dan och vill kunna spela upp HD filmer med DTS, vad jag har förstått så måste man ha en förstärkare med DTS.... så jag sprang iväg och köpte en Sony med 3 HDMI uttag.

Jag får inget ljud utan bara bild via förstärkaren, jag kör med HDMI från WD:n till förstärkaren och HDMI från förstärkaren till TV:n och det funkar inte med ljudet (DTS), måste jag även skaffa en optisk kabel för att få DTS-ljudet att funka tillsammans med HDMI?

/Nybörjare

Postad 04 March 2009 - 18:22

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hej alla, jag har en n00b fråga, men måste få klarhet då jag inte fått riktigt svar när jag sökte på detta.

Jag har köpt en WD härom dan och vill kunna spela upp HD filmer med DTS, vad jag har förstått så måste man ha en förstärkare med DTS.... så jag sprang iväg och köpte en Sony med 3 HDMI uttag.

Jag får inget ljud utan bara bild via förstärkaren, jag kör med HDMI från WD:n till förstärkaren och HDMI från förstärkaren till TV:n och det funkar inte med ljudet (DTS), måste jag även skaffa en optisk kabel för att få DTS-ljudet att funka tillsammans med HDMI?

/Nybörjare

Undrar om det inte svarats på den här frågan lika många gånger som det finns sidor i den här tråden? :blink:
kör med optisk kabel.

Postad 04 March 2009 - 18:47

Tromb
  • Tromb
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Undrar om det inte svarats på den här frågan lika många gånger som det finns sidor i den här tråden? :blink:
kör med optisk kabel.

Jag lånade en av grannen...... och nu funkar det... tack för att du svarade.

Postad 04 March 2009 - 19:22

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

kör med optisk kabel.

nog måste det gå att skicka DTS via HDMI? tror du missuppfattat vad alla de tidigare frågeställarna har problem med.

detta låter snarare som en inställningsfråga/underlig stärkare (vet att sony fortf har ett par modeller som inte tar mot ljud via HDMI)

Postad 04 March 2009 - 22:45

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ni som hade problem med att använda USB-switch med era WD-spelare.....
Har det löst sig eller strular det ännu?

/Andreas

Postad 05 March 2009 - 16:26

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

/Nybörjare

funkar utmärkt med bara hdmi kabel till recievern...kolla ifall du har rätt inställning i både stärkaren och WD:n.

Postad 06 March 2009 - 22:44

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

sorry för sent svar... jo det är 3in 1ut så kan man bläddra igenom dessa 3... har wd/htpc/comhem HD box kopplad till switchen.

Postad 07 March 2009 - 01:32

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

sorry för sent svar... jo det är 3in 1ut så kan man bläddra igenom dessa 3... har wd/htpc/comhem HD box kopplad till switchen.

Det visar åtminstone att det kan funka med switch, även om jag är ute efter en som har två utgångar... och inte kostar som en halv ny hembioförstärkare.

Postad 08 March 2009 - 00:24

Unregistered2e9e0aa5
  • Unregistered2e9e0aa5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
hdmi 4 in 2 out

Postad 08 March 2009 - 03:01

Pandaholic
  • Pandaholic
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Angående drop outs.. jag har fått det på 1 av cirka 30 filmer med dts

Varför blir det inte på alla? Något man kan se med mediainfo?

Postad 08 March 2009 - 13:34

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hittat en bugg? Ibland när jag lägger in nya filer/mappar på usb-disken och WDn indexerar på nytt, så finns ändå inte de nya filerna/mapparna med, utan den gamla indexeringen visas. Om jag då flyttat en mapp och ändå försöker öppna den säger den bara "Folder empty" och ramlar ut i menyn igen. Det brukar lösa sig efter att jag växlat fram och tillbaka mellan Media Library on/off, då den gör en ny indexering igen.

Jag har min spelare inställd på Media Library off.

Nån mer detta händer för?

Postad 08 March 2009 - 13:51

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

hdmi 4 in 2 out

Den ser väldigt intressant ut, även om det är omöjligt att veta ifall den funkar med mediaspelarna.
Jag har handlat en hel del från utlandet och de gånger som prylar inte dyker upp... har alltid varit från USA och ständigt en oroande faktor. Har t.ex. handlat ca. 3 ggr. så mycket från Australien utan att något har försvunnit på vägen.

EDIT: Kanske skulle lära mig engelska innan jag drar slutsatser... ser ut att vara i Hongkong det ligger. /EDIT.

Angående drop outs.. jag har fått det på 1 av cirka 30 filmer med dts

Varför blir det inte på alla? Något man kan se med mediainfo?

Vi kan kanske göra ett försök att hitta en gemensam nämnare.
Här en MediaInfotext från en film som dummar sig sjukt mycket med dropouts:

Audio
Format						   : DTS
Format/Info					  : Digital Theater Systems
Codec ID						 : A_DTS
Duration						 : 1mn 16s
Bit rate mode					: Constant
Bit rate						 : 1 536 Kbps
Channel(s)					   : 6 channels
Channel positions				: Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate					: 48.0 KHz
Resolution					   : 24 bits
Language						 : English

Hittat en bugg? Ibland när jag lägger in nya filer/mappar på usb-disken och WDn indexerar på nytt, så finns ändå inte de nya filerna/mapparna med, utan den gamla indexeringen visas. Om jag då flyttat en mapp och ändå försöker öppna den säger den bara "Folder empty" och ramlar ut i menyn igen. Det brukar lösa sig efter att jag växlat fram och tillbaka mellan Media Library on/off, då den gör en ny indexering igen.

Jag har min spelare inställd på Media Library off.

Nån mer detta händer för?

Man kan inte påstå att de förklarar funktionen "Media library" på ett bra sätt, men det verkar som att skillnaden är just den att filhanteringens kontroll skruvas upp några snäpp. Möjligen inte en bugg, utan en feature om man vill ha snabbare igenkänning av enheter då man slagit av funktionen.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 08 March 2009 - 14:04.

Postad 08 March 2009 - 14:12

Pandaholic
  • Pandaholic
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Vi kan kanske göra ett försök att hitta en gemensam nämnare.
Här en MediaInfotext från en film som dummar sig sjukt mycket med dropouts:

Audio
Duration						 : 1mn 16s
Resolution					   : 24 bits
Language						 : English

Audio
ID							   : 2
Duration						 : 2h 1mn
Resolution					   : 16 bits
Title							: DTS 5.1

Denna tappar också ljudet (var 6:e sekund).

Verkar inte som man blir något klokare. =(
Har jämfört lite med alla filmer som fungerar bra.. enda skillnaden är att de har Resolution : 24 bits

Redigerat av Pandaholic, 08 March 2009 - 14:15.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.