* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
Logitech Squeezebox Duet
(Mediaspelare)
|
7
|
(90)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter (3224 inlägg)
|
2 år sedan |
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
13 år sedan |
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg)
|
14 år sedan |
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg)
|
15 år sedan |
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg)
|
16 år sedan |
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 11 April 2011 - 22:13
Ingen som kan svara snabbt på den frågan?
Jag förstår inte riktigt frågan, kan du formulera om den?
Postad 12 April 2011 - 10:00
Jag förstår inte riktigt frågan, kan du formulera om den?
För att fatta mig kort: kan jag koppla in den i min dator med vanlig ethernetsladd och sedan digitalt från mottagaren till Dacmagic'en och i stort sett endast använda den som brygga. Sedan tuta och köra (mer eller mindre..)? Eller måste jag koppla in den i mitt befintliga nätverk och/eller till NAS?
Postad 12 April 2011 - 11:16
Det går, men livet blir alltid så mycket enklare om man använder saker som de är tänkta att användas. Koppla den till nätverket!För att fatta mig kort: kan jag koppla in den i min dator med vanlig ethernetsladd och sedan digitalt från mottagaren till Dacmagic'en och i stort sett endast använda den som brygga. Sedan tuta och köra (mer eller mindre..)? Eller måste jag koppla in den i mitt befintliga nätverk och/eller till NAS?
Postad 12 April 2011 - 13:20
Det går, men livet blir alltid så mycket enklare om man använder saker som de är tänkta att användas. Koppla den till nätverket!
okej, tackar för den infon. Routern står vääldigt långt ifrån där jag kommer ha mottagarenheten och en specarna så har den ca. 10m räckvidd så som ajg förstått det. Men man kan kanske koppla upp den trådlöst, kom jag på...?
Postad 12 April 2011 - 16:51
okej, tackar för den infon. Routern står vääldigt långt ifrån där jag kommer ha mottagarenheten och en specarna så har den ca. 10m räckvidd så som ajg förstått det. Men man kan kanske koppla upp den trådlöst, kom jag på...?
Jag kör min trådlöst och recievern och controllern snackar inte med varandra, dom pratar med nätverket via routern. se dom som två datorer med trådlöst nätverk inbyggt.
Postad 16 April 2011 - 09:50
Postad 23 June 2011 - 14:47
Jag kan spela radio, men länken till mina mappar (som jag lagt till i startmenyn) finns inte med. Precis som att den inte är ansluten.
Någon som varit med om detta och/eller vet hur man ska lösa det ?
Postad 20 July 2011 - 17:07
Jag tänkte mig att lägga all musik på en extern hårddisk kopplad till USB utgången på min router, en Netgear WNDR3700. Kommer duet kunna hitta filerna där utan att datorn är i gång ??
Alternativt lägga musiken på hårddisken på min Dune Base 3.0 och använda den som NAS. Det borde väl gå att installera servermjukvaran på den för att få det att funka.
Tacksam för alla svar
Postad 29 July 2011 - 07:08
Jag tänkte mig att lägga all musik på en extern hårddisk kopplad till USB utgången på min router, en Netgear WNDR3700. Kommer duet kunna hitta filerna där utan att datorn är i gång ??
Alternativt lägga musiken på hårddisken på min Dune Base 3.0 och använda den som NAS. Det borde väl gå att installera servermjukvaran på den för att få det att funka.
Tacksam för alla svar
Inget av dina alternativ kommer att fungera - din router kan inte köra den serverprogramvara som Squeezebox-systemet kräver. Samma problem med din Dune Base, det finns inget stöd för att köra serverprogrammet där.
Serverprogrammet för Squeezebox kan köras på en dator (som alltså måste vara igång när man lyssnar på musik) eller på vissa NAS-enheter.
Tillägg:
Det finns även en modell som heter Squeezebox Touch där du kan ansluta en USB-disk med musik direkt till enheten. Jag har inte själv testat att köra den enheten så men enligt en del på bland annat forumet här fungerar det lite si och så.
Redigerat av -SH-, 29 July 2011 - 07:10.
Postad 30 July 2011 - 16:58
jag är på jakt efter en bra spelar för att kunna spela musik via spotify utan att ha datorn i gång,
vet att toutchen finns men tycker dueten är smidigare och lättar att dölja, nästa fråga är måste man ha ett komplett kitt duet eller kan man köra med bara reciver och stryra med sin smartphone ?
hoppas någon har några svar
Postad 31 July 2011 - 21:51
Du kan nog ganska säkert utgå från att det aldrig kommer. Produkten är nerlagd och man har sedan tidigare deklarerat att man i princip bara kommer att göra bugrättningar.Har någon nån uppdatering på om det har kommit ett officielt spotify plugin till duet ?
Det går bra med bara smartphone, men det kan vara lite bökigt att göra grundkonfiguration på Receivern utan en Controller. Googla Net-udap för en möjlig lösning.nästa fråga är måste man ha ett komplett kitt duet eller kan man köra med bara reciver och stryra med sin smartphone ?
Postad 01 August 2011 - 20:15
Du kan nog ganska säkert utgå från att det aldrig kommer. Produkten är nerlagd och man har sedan tidigare deklarerat att man i princip bara kommer att göra bugrättningar.
Tråkigt att höra! jag som nyligen fått behovet någon produkt som squeezebox…
finns det någon annan "vettig" och bra media/streaming spelare som kan hantera spotify i enheten och webradio ?
Postad 02 August 2011 - 09:24
Ta en titt på Sonos produkter.finns det någon annan "vettig" och bra media/streaming spelare som kan hantera spotify i enheten och webradio ?
Postad 02 August 2011 - 10:41
Du kan nog ganska säkert utgå från att det aldrig kommer. Produkten är nerlagd och man har sedan tidigare deklarerat att man i princip bara kommer att göra bugrättningar.
Tråkigt att höra! jag som nyligen fått behovet någon produkt som squeezebox…
finns det någon annan "vettig" och bra media/streaming spelare som kan hantera spotify i enheten och webradio ?
Touch modellen har spotify plugin
Postad 03 August 2011 - 16:21
sonos känns dyrt bara för att streama musik till en punkt , fast hur stor är ljud skillnaden mellan sonos och SB toutchen ? är det det som gör sonos så "dyrt" ?
Postad 03 August 2011 - 17:05
får nog bli en toutch då
sonos känns dyrt bara för att streama musik till en punkt , fast hur stor är ljud skillnaden mellan sonos och SB toutchen ? är det det som gör sonos så "dyrt" ?
Som vanlig dödlig tror jag inte man märker någon skillnad alls.
Är ju så många andra faktorer som spelar in, stärkare, högtalare m.m.
Postad 04 August 2011 - 06:38
Det som gör Sonos dyr skulle jag säga är dess inbyggda databas för din musik, du behöver inget serverprogram som i Squeezebox fall. Sedan föredrar jag SB pga att Boom och Radio är mer användarvänliga än Sonos variant med inbyggda högtalare.får nog bli en toutch då
Postad 24 August 2011 - 16:03
Jag blir vansnnig på min Squeezebox Duet!
Den kan fungera bra i en vecka, men plötsligt när man kommer hem efter jobbet lyser recivern blått och den går inte att få igång alls!
Testat uppdatera mjukvaran i både i controller och server.
Testat göra ursprungsinställningar i både controller och reciver.
Halva installationen går bra och controllern hittar och kommer in på mitt WLAN, däremot när jag ska registrera recivern i controllern händer det inget när jag ska välja spelare. Får upp spelaren på displayen i controller men det händer inget förutom ett pip från den när jag klickar. Kommer helt enkelt inte vidareNågon som har något förslag till mig?
Nu har detta hänt mig. Blir galen! Har både en Duet och en Boom, och ingen får kontakt med servern.
Postad 01 October 2011 - 22:02
Ser ovan att det inte kommer ett plug-in till denna (vilkt jag tolkar som att man måste ha för att kunna köra Spoity utan dator)
Men min dator är alltid på...kommer jag att kunna spela spotify på min duet då? Kommer jag kunna styra spotify från controllern?
MVH
David
Postad 01 October 2011 - 22:10
Är det enkelt att använda en Duet till Spotify om man inte bryr sig om att datorn måste vara på?
Ser ovan att det inte kommer ett plug-in till denna (vilkt jag tolkar som att man måste ha för att kunna köra Spoity utan dator)
Men min dator är alltid på...kommer jag att kunna spela spotify på min duet då? Kommer jag kunna styra spotify från controllern?
MVH
David
Ja på samtliga frågor.
Postad 01 October 2011 - 22:11
Precis fått erbjudande om en duet för 800, ska slå till på det då.
Postad 01 October 2011 - 22:14
Tack för snabbt svar!
Precis fått erbjudande om en duet för 800, ska slå till på det då.
Dock så kräver det ett premium abonnemang bara för att klargöra.
Har man det är det bara köra in en 3e parts plugin och lira på.
Postad 02 October 2011 - 07:51
Hur fixar man en 3e parts plugin?
Postad 02 October 2011 - 09:52
Jag har redan ett premiumkonto sedan innan, så det är lugnt
Hur fixar man en 3e parts plugin?
http://forums.slimde...ead.php?t=79706
Postad 02 October 2011 - 12:08
Jag måste vara blind, men var hittar jag själva nedladdningen?
Tack för länken
Postad 07 October 2011 - 18:05
Jag har en squeeze box duet (endast reciever)
Den blinkar bara rött, hur gör man sen? Får ingen hjälp alls av manualen, står endast hur jag gör men en controller??
Postad 07 October 2011 - 18:18
Det du kan du göra är att googla net::udap för att hitta en väg runt ditt problem.
Postad 07 October 2011 - 18:25
jag fick intrycket när jag läste på om duett att väldigt många endast köpte recievern? verkar ju jättekrångligt
Postad 08 October 2011 - 10:55
Att många köpte Receivern separat var som sagt oftast för att komplettera ett system där man redan hade en Controller.
Postad 31 October 2011 - 02:04
Vill inte lägga en förmögenhet på det, men som priset är idag så funkar det tycker jag.
Postad 01 November 2011 - 21:28
Duetten tillverkas inte längre så det som säljs är det som finns i lager, dessutom är det ofta krångel med setupen
Postad 01 November 2011 - 21:35
Touchen kan du styra med en android eller äppleskrutt om du inte vill använda IR-kontrollern.
Displayen är stor och fin men inte lika tydlig på håll som den gamla classicen.
Postad 01 November 2011 - 22:15
Vad annars finns som är annars nyare ? sonos ? Boxee Box ?
Postad 03 December 2011 - 20:54
Säljs nu ut för 990 kr inkl frakt på Elgigantens webshop. Fynd!
Vad säljer dom ut?
Redigerat av Unregistered28512, 03 December 2011 - 20:54.
Postad 19 December 2011 - 17:15
Redigerat av foogy, 19 December 2011 - 17:29.
Postad 20 December 2011 - 09:45
Postad 20 December 2011 - 14:08
Postad 20 December 2011 - 15:20
På begagnatmarknaden kan man även söka efter Squeezebox 2 och 3 (även kallad Classic), båda är bättre än receivern, se bara upp med att en del av dem inte har trådlöst nätverk om det är något du behöver. Med bättre i detta fall menar jag återigen att den har ett vettigt interface för konfiguration.
Postad 19 February 2012 - 12:02
Kör två Duet, Boom och Radio med en XP-maskin som server. Har prövat med att uppgradera server och plugins men har kvar problemet... nå´n som vet vad man kan testa med?
Edit: Hittade problemet, vid uppgraderingen hade "undantagen" i brandväggen inaktiverats...
Redigerat av biolive, 19 February 2012 - 13:03.
Postad 21 April 2012 - 19:22
Tyvärr är det något skumt. När jag (efter mycket om och men) lyckas koppla in controllern och receivern, tappar den hela tiden kontakten och jag måste börja om. Det visas sig när jag går in till datorn där Media Server är installerat, att det stoppats av sig själv. Detta händer hela tiden.
Startar jag om den så kan jag i bästa fall koppla upp mig och börja bläddra bland mapparna, sen är det kört igen.
Hjälp vore tacksamt då jag snart antingen slänger den i väggen eller säljer den på lämpligt ställe
Funderar på om det är Spotify-pluginen som strular:
[12-04-21 19:57:36.7628] Plugins::Spotify::ProtocolHandler::__ANON__ (213) error fetching track data: Error reading headers: Server closed connection without sending any data back at /<C:\Program\SQUEEZ~2\server\SQUEEZ~3.EXE>Net/HTTP/Methods.pm line 306.
...propagated at /<C:\Program\SQUEEZ~2\server\SQUEEZ~3.EXE>Net/HTTP/NB.pm line 32.
[12-04-21 19:57:36.7635] Plugins::Spotify::Spotifyd::relogin (202) requesting relogin
[12-04-21 19:57:36.7699] Plugins::Spotify::ProtocolHandler::__ANON__ (213) error fetching track data: Error reading headers: Server closed connection without sending any data back at /<C:\Program\SQUEEZ~2\server\SQUEEZ~3.EXE>Net/HTTP/Methods.pm line 306.
...propagated at /<C:\Program\SQUEEZ~2\server\SQUEEZ~3.EXE>Net/HTTP/NB.pm line 32.
[12-04-21 20:01:45.0158] main::init (354) Starting Logitech Media Server (v7.7.2, r33893, Wed Mar 14 05:47:42 PDT 2012) perl 5.014001
Postad 01 July 2012 - 18:16
Jag fick tag på en Squeezebox Duet på Expert som sålde ut gamla grejer.
Priset hamnade på 1253:- vilket väl varken var bra eller dåligt, men ett hyfsat pris.
Sedan tidigare har jag en Squeezeboz Classic 3, och en relativt nyinskaffad Squeezebox Radio.
Servern finns installerad på min Windows Home Server 2011, och jag har väl kört med Classicen ett antal år vid det här laget.
Jag ersatte Classicen med Duetens receiver, men borde jag behållit den och styrt den via Duetens fjärrkontroll istället?
Spontana intrycket är att den ser trevlig ut, men kanske lite gammeldags vid det här laget...den har väl en 3-4 år på nacken nu.
Jag hoppas att den ska fungera lika bra som mina andra Squeezebox prylar
Postad 13 July 2012 - 16:37
Väcker live en gammal tråd.
Jag fick tag på en Squeezebox Duet på Expert som sålde ut gamla grejer.
Priset hamnade på 1253:- vilket väl varken var bra eller dåligt, men ett hyfsat pris.
Sedan tidigare har jag en Squeezeboz Classic 3, och en relativt nyinskaffad Squeezebox Radio.
Servern finns installerad på min Windows Home Server 2011, och jag har väl kört med Classicen ett antal år vid det här laget.
Jag ersatte Classicen med Duetens receiver, men borde jag behållit den och styrt den via Duetens fjärrkontroll istället?
Spontana intrycket är att den ser trevlig ut, men kanske lite gammeldags vid det här laget...den har väl en 3-4 år på nacken nu.
Jag hoppas att den ska fungera lika bra som mina andra Squeezebox prylar.
Nuförtiden styr nog de flesta sina olika squeezeboxar via I-fånar eller andra smartphones..... Recievern är perfekt att gömma undan så jag har flera stycken igång (olika Zoner i huset) däremot controllern används endbart vid installationen sedan är den undanstoppad...
Postad 14 July 2012 - 19:36
Nuförtiden styr nog de flesta sina olika squeezeboxar via I-fånar eller andra smartphones..... Recievern är perfekt att gömma undan så jag har flera stycken igång (olika Zoner i huset) däremot controllern används endbart vid installationen sedan är den undanstoppad...
Jag håller helt med.
Jag styr den alltid via iPad:en...och controllen står stationärt i sin laddare
Postad 01 October 2012 - 20:09
Bra om någon vill ha en i reserv iaf.
Postad 22 October 2012 - 08:42
Den tappar sync mot servern, går upp och ner hela tiden. Lyser ju med ett vitt sken när den spelar musik, sen blir det tyst och den lyser blått istället. Efter ett tag kommer den igång igen.
Under tiden så fungerar det bra för min BOOM som går samtidigt mot samma server. Någon som känner igen problemet? Fel på receiver eller finns det några bra knep att testa?
Det händer även när jag inte spelar musik på den. Ser att den skiftar lite från svagt vitt(som visar att den har sync mot servern) till blått då och då.
Postad 22 October 2012 - 16:10
Vad har du för signalstyrka? Synkar du "stora" kataloger från servern?Har börjat få problem med min DUET. Eller receiver närmare bestämt......
Den tappar sync mot servern, går upp och ner hela tiden. Lyser ju med ett vitt sken när den spelar musik, sen blir det tyst och den lyser blått istället. Efter ett tag kommer den igång igen.
Under tiden så fungerar det bra för min BOOM som går samtidigt mot samma server. Någon som känner igen problemet? Fel på receiver eller finns det några bra knep att testa?
Det händer även när jag inte spelar musik på den. Ser att den skiftar lite från svagt vitt(som visar att den har sync mot servern) till blått då och då.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
6 bilder
44 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?