Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2009 - 20:42

unemo
  • unemo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej! Har precis fått min Satio och är grymt nöjd! Dock har jag ett stort problem, och det är att jag inte kan koppla upp mig via Wi-fi. Försöker gå in på mitt trådlösa nätverk här hemma. Sation hittar nätverket men när jag ansluter står det "Wi-fi nätet hittades inte"... Har försökt med allt jag kan komma på. Ändrat all kryptering i routern m.m.
Nån som har någon idé?

Postad 03 November 2009 - 21:27

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Verkar som det kommer en "lillasyster" till satio snart. Bådar ju gott för plattformen då den kommer att utvecklas vidare antagligen!

http://semcblog.com/...a-leaked-again/

Postad 03 November 2009 - 22:07

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej! Har precis fått min Satio och är grymt nöjd! Dock har jag ett stort problem, och det är att jag inte kan koppla upp mig via Wi-fi. Försöker gå in på mitt trådlösa nätverk här hemma. Sation hittar nätverket men när jag ansluter står det "Wi-fi nätet hittades inte"... Har försökt med allt jag kan komma på. Ändrat all kryptering i routern m.m.
Nån som har någon idé?

Har du testat att byta kanal i routern? Det hjälpte mig. standard var 11 och bytte till 5.

Postad 03 November 2009 - 22:26

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Nån som har någon idé?

Min Satio hittade direkt mitt nätverk, och alla andra fyra nätverk i hyreshuset direkt.

Postad 03 November 2009 - 23:17

ConnyHjelm
  • ConnyHjelm
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ni som äger den här telefonen.. vad tycker ni? har någon ägt en iphone tidigare som kan jämföra? en stor fördel med iphonen är väl appstore. Men det jag undrar är hur touch skärmen fungerar.. är det ungefär likadant som på nokia 5800 xpress music? hur fungerar det att skrolla ner och upp... blir det så att man råka trycka på någon knapp när man försöker skrolla lr är det lika smidigt som på iphonen?

En primär skillnad är väl att den ena telefonen inte har någon kamera (läs Iphone). Och att den andra har den eventuellt bästa på marknaden just nu.

Resten är apple bättre på enligt mig.

Postad 04 November 2009 - 00:15

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Och enligt mej är Iphone inte alls bättre på allt annat...men att orka rabbla allt gör ju inte jag dårå :)

Postad 04 November 2009 - 00:37

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Var ett förbannat tjat om Iphone. Trodde man skulle slippa det i den här tråden!! :)

Redigerat av Z-man75, 04 November 2009 - 00:37.

Postad 04 November 2009 - 00:45

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Och enligt mej är Iphone inte alls bättre på allt annat...men att orka rabbla allt gör ju inte jag dårå :)

appstore och 3.5 mm hörlursuttag är väl dom största plussen. Nu är inte satio världsbäst heller. men kameran drar upp betyget rätt fett tycker jag. upplösningen på skärmen får man lägga ett svagt minus på men där är ju inte iphone bättre heller så... Musikspelaren i iphone har jag inte testat men i satio tycker jag den är bra i både ljud och hur den ser ut. Det saknas bara eq och lite mer volym så tror jag det blir riktigt fett.

Postad 04 November 2009 - 02:55

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Temat "fingeranvändning" kan balla ur telefonen när det slås på och används. Först trodde jag att det berodde på att jag har installerat teman som egentligen är till Noika N97 och 5800 och att dom rörde till det ibland inställningar och filer. Men nu tror jag mej ha rensat ut dom genom att formatera minneskortet där jag hade dom installerade och ändå så fick temat "fingeranvändning" spader.Visserligen så har jag gjort en backup och återställning av en del grejer på minneskortet, via pc-siute men jag har svårt att tro att något tokeri har följt med tillbaka in i telefonen efter den backup-återställningen. Nu har jag flashat om telefonen i hopp om att det har leget någon knasfil/inställning i själva telefonminnet, som då har raderats i och med ominstallationen. Så nu ska jag koppla ner här och provköra lite.

Så är det någon annan som upplever knas med vänteläges-temat "fingeranvändning, efter att ha använt det lite så hojta till!

För övrigt så hoppas jag att dom snart får till Sony Ericssons themes creator så att Sation stöds där så att man tryggt kan joxa ihop sina teman. Men men det är inte säkert att det är teman från t.ex N97 som har knasat till det för mej.

Redigerat av star trek, 04 November 2009 - 05:33.

Postad 04 November 2009 - 08:30

unemo
  • unemo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har du testat att byta kanal i routern? Det hjälpte mig. standard var 11 och bytte till 5.

Hej! Nu har jag löst det! Testade först att byta kanal... Men det hjälpte inte. Sen lyckades jag på något sätt byta ut krypteringsnyckel "språket" i telefonen och trots att nätverket inte var låst så funkade det :)
Tack ändå för hjälpen!

Postad 04 November 2009 - 09:25

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Temat "fingeranvändning" kan balla ur telefonen när det slås på och används. Först trodde jag att det berodde på att jag har installerat teman som egentligen är till Noika N97 och 5800 och att dom rörde till det ibland inställningar och filer. Men nu tror jag mej ha rensat ut dom genom att formatera minneskortet där jag hade dom installerade och ändå så fick temat "fingeranvändning" spader.Visserligen så har jag gjort en backup och återställning av en del grejer på minneskortet, via pc-siute men jag har svårt att tro att något tokeri har följt med tillbaka in i telefonen efter den backup-återställningen. Nu har jag flashat om telefonen i hopp om att det har leget någon knasfil/inställning i själva telefonminnet, som då har raderats i och med ominstallationen. Så nu ska jag koppla ner här och provköra lite.

Så är det någon annan som upplever knas med vänteläges-temat "fingeranvändning, efter att ha använt det lite så hojta till!

För övrigt så hoppas jag att dom snart får till Sony Ericssons themes creator så att Sation stöds där så att man tryggt kan joxa ihop sina teman. Men men det är inte säkert att det är teman från t.ex N97 som har knasat till det för mej.

Min Satio fick oxå flipp när jag bytte mellan olika teman. Jag fick flasha om min och efter det så har jag inte kört något annat tema än Sony Ericsson...

Postad 04 November 2009 - 09:36

Steff0
  • Steff0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är en av dom personerna som haft lite otur i mitt köp av satio. Är väldigt nöjd med själva telefonen och vill verkligen ha den. Men nu är jag inne på min tredje Satio efter att har DoA:t två st, för döda pixlar i video läge (inte i vanlig kamera läge utan när man byter över till video och spelar in) Jag har nu pratat med sony ericsson och får svaret att problemet inte är belyst eller bekant. Trotts det har jag DoA:t 2st och 2st andra här på forumet har DoA:t flertalet Satio:s för samma fel.

Min fråga till er är: Är det jag som är översynt eller är det så att fler har samma problem med döda pixlar i video läge och struntar i det? Kan man strunta i det?

Efter har DoA;t två st, vela butiken inte DoA fler utan att skicka in den för lagning istället, så nu sitter jag med en pixel död telefon endå. Vad ska man göra? hjälp..

Släng på Video läge och syna era Satios riktigt och säg mig att det är mina det är fel på och inte era.. :unsure: (Sätt på kamera - Video läge - record - Filma på något svart - kolla under tiden den filmar om ni ser pixlar som blinkar som sjärnor)

Tack.
Jag vågar inte DoA en till :/

Postad 04 November 2009 - 11:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Hej,

Jag är en av dom personerna som haft lite otur i mitt köp av satio. Är väldigt nöjd med själva telefonen och vill verkligen ha den. Men nu är jag inne på min tredje Satio efter att har DoA:t två st, för döda pixlar i video läge (inte i vanlig kamera läge utan när man byter över till video och spelar in) Jag har nu pratat med sony ericsson och får svaret att problemet inte är belyst eller bekant. Trotts det har jag DoA:t 2st och 2st andra här på forumet har DoA:t flertalet Satio:s för samma fel.

Min fråga till er är: Är det jag som är översynt eller är det så att fler har samma problem med döda pixlar i video läge och struntar i det? Kan man strunta i det?

Efter har DoA;t två st, vela butiken inte DoA fler utan att skicka in den för lagning istället, så nu sitter jag med en pixel död telefon endå. Vad ska man göra? hjälp..

Släng på Video läge och syna era Satios riktigt och säg mig att det är mina det är fel på och inte era.. :unsure: (Sätt på kamera - Video läge - record - Filma på något svart - kolla under tiden den filmar om ni ser pixlar som blinkar som sjärnor)

Tack.

Min är det inga problem med.
Får inte in i mitt huvud hur man lyckas få tre stycken med samma fel!!
Ett fel SE inte ens hört talas om heller för den delen!!
Du måste verkligen ha en riktig J***A otur!!

Postad 04 November 2009 - 11:16

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nä ingen av alla de Satios, inklusive min, jag kollat på har upplevt nå bekymmer.

Telefonen är ju hur skön som helst! Kan inte vara mer än nöjd :unsure:

Postad 04 November 2009 - 11:18

Saka
  • Saka
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Min är det inga problem med.
Får inte in i mitt huvud hur man lyckas få tre stycken med samma fel!!
Ett fel SE inte ens hört talas om heller för den delen!!
Du måste verkligen ha en riktig J***A otur!!

Jag har hört om det här felet från minst 5 olika personer nu. Så det är kanske vi som haft tur istället som inte har felet. Väldigt konstigt att SE har inte hört om det, eller så ljuger de eller är de okunniga. Fast jag håller med att felet är konstigt, man skulle gissa på att en död pixel borde vara död i alla lägen, inte bara i video mode. :-s

Redigerat av Saka, 04 November 2009 - 11:19.

Postad 04 November 2009 - 11:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Jag har hört om det här felet från minst 5 olika personer nu. Så det är kanske vi som haft tur istället som inte har felet. Väldigt konstigt att SE har inte hört om det, eller så ljuger de eller är de okunniga. Fast jag håller med att felet är konstigt, man skulle gissa på att en död pixel borde vara död i alla lägen, inte bara i video mode. :-s

Är det bara i video mode ?

Pröva att köra service testerna för displayen:

Tryck snabbt efter varandra (i icke knapplåst läge):
Höger,vänster,höger,höger,vänster,höger
I Servicetester->Display kan du testa olika mönster (ej för epileptiker.....)

Höger = Röd knapp med överkryssad telefonlur
Vänster= Grön knapp med lyft telefonlur

Postad 04 November 2009 - 11:56

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Blev tvungen å prova å gå in på toan (helt mörkt), och ja, under tiden den filmar så har jag några "stjärnor". Men när jag spelar upp resultatet så finns de inte längre där... Växlar man över på foto så syns inte några "stjärnor"...

Postad 04 November 2009 - 12:08

Mock
  • Mock
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej!
Kan tillägga att jag har Bytt ut 2st Satio för döda pixlar.
på min första var det ca7st döda och på min andra 2-3 döda pixlar

Postad 04 November 2009 - 12:09

Steff0
  • Steff0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Blev tvungen å prova å gå in på toan (helt mörkt), och ja, under tiden den filmar så har jag några "stjärnor". Men när jag spelar upp resultatet så finns de inte längre där... Växlar man över på foto så syns inte några "stjärnor"...

Verkligen intressant,

Vart fanns "sjärnorna" när du spelade in? jag såg samma fel på samma ställe i alla 3 telefonerna. (Vänster hörn - 1 cm ifrån kanten - 1 cm ifrån båten.) om det där var begripligt. :unsure:

Har du testat spela upp det i en dator? eller tv för den delen?

Där syns det nog tydligare. ;)

Postad 04 November 2009 - 12:36

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Vart fanns "sjärnorna" när du spelade in? jag såg samma fel på samma ställe i alla 3 telefonerna. (Vänster hörn - 1 cm ifrån kanten - 1 cm ifrån båten.) om det där var begripligt. :unsure:

Har du testat spela upp det i en dator? eller tv för den delen?

Där syns det nog tydligare. :)

Kikade just på datorn, passade på att ta några bilder också. Videon visade en del flimrande pixlar även på datorn, en var relativt synlig. I fotoläget så är det naturligtvis mycket brus, men även här ser man en del mer ljusa pixlar.

Vet faktiskt inte vad som är acceptabelt, det här syns bara i extremfall. Svarta bilder är ju inte speciellt roliga å titta på. ;)

Antar att om man gör om samma övning med vanlig digitalkamera så har man dessa fenomen även där...

Postad 04 November 2009 - 12:39

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Antar att om man gör om samma övning med vanlig digitalkamera så har man dessa fenomen även där...

Ja det är inte sällsynt, bara att googla "hot pixels".

Postad 04 November 2009 - 15:10

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Om det är så på alla kameror lär man få byta i all evighet, det tror jag knappast tillverkarna går med på!!

Postad 04 November 2009 - 15:16

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Om det är så på alla kameror lär man få byta i all evighet, det tror jag knappast tillverkarna går med på!!

Every camera does this.

Even if it's OK today, your camera may start doing it tomorrow.

Don't worry about it. If you look hard enough you'll always find them.

DON'T return a camera because of hot pixels. The replacement will, too, over time.

Likewise, don't bother hand-picking a camera. I used to do this, and even the ones I picked as clean eventually picked up some hotties.

Från Ken Rockwell om Hot Pixels

Postad 04 November 2009 - 16:47

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har varit med om att c905 har varit inne som fan på lagning osv men som sagt varken Sony ericsson tar ställning till sina egna misstag eller återförsäljarna hela tiden är det service...gång på gång kommer säkert sluta med att satio blir också en sådan mobil som får skickas in på lagning. som sagt man köper en mobil för 6000 kr...och fan ska det fungera jävligt många år...Men jag har ialla fall inte haft några problem med min Satio änsålänge...Plus ingen som har snygga teman enkla dvs :unsure: som kan dela med sig

Redigerat av infreeze, 04 November 2009 - 16:49.

Postad 04 November 2009 - 17:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hej,

Tack.

Vill DOA fler.. är det verkligen butiken som avgör det?

Postad 04 November 2009 - 18:10

Steff0
  • Steff0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vill DOA fler.. är det verkligen butiken som avgör det?

Ta den eller servic var deras svar.

och på servic:s byter dom väl bara mobilen helt å hållet.. så det är ju samma sak, sa ja, tog den å lämna butiken.. ska in i en annan butik på fredag och DoA telefonen.........

Är man en jobbig kund?
5 personer har jag pratat med nu som har samma fel, sony har inte hört det ens?
vakna..

Postad 04 November 2009 - 18:41

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Det har uppkommit ett mycket märkligt fel på min Satio. Jag hade tilldelat en person i telefonboken en personlig ringsignal. Detta funkade jätte bra, tills helt plötsligt har det slutat fungera! Det blir i stället SE egna ringsignal. Jätte märkligt. Jag har provat att ta bort signalen och lägga till den igen, men det funkar inte och det mest otroliga är att om jag tar bort signalen helt så tycker man ju att den ringsignalen som är inställd på alla andra då borde ringa men NEJ, den har fastnat på SE egna ringsignal !! HA ha ha :unsure:

Någon som känner igen felet och vet vad man ska göra ?

Postad 04 November 2009 - 19:25

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Jag har varit med om att c905 har varit inne som fan på lagning osv men som sagt varken Sony ericsson tar ställning till sina egna misstag eller återförsäljarna hela tiden är det service...gång på gång kommer säkert sluta med att satio blir också en sådan mobil som får skickas in på lagning. som sagt man köper en mobil för 6000 kr...och fan ska det fungera jävligt många år...Men jag har ialla fall inte haft några problem med min Satio änsålänge...Plus ingen som har snygga teman enkla dvs :unsure: som kan dela med sig

Efter många samtal med SE:s callcenter så fick jag min femte c905:a sen Februari i Augusti som ett saleskit, och eftersom man hade en lånemobil från TPH så lät jag den ligga där och när Satio kom så blev de 1500kr kontant emellan och är helt nöjd. 10 verkstadsbesök och en DOA blev det på mina fyra c905:or.

Postad 04 November 2009 - 19:33

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
###### **** heller jag fick lägga till 1000 kr bara ;) skulle få en ny c905 men jag bara ehm har ni inte satio hemma dom bara Klart...Jag: Ge mig skiten fort som fan haha :unsure:

Postad 04 November 2009 - 19:44

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

###### **** heller jag fick lägga till 1000 kr bara ;) skulle få en ny c905 men jag bara ehm har ni inte satio hemma dom bara Klart...Jag: Ge mig skiten fort som fan haha :unsure:

De beror ju på var man handlade. Köpte min c905:a på TPH.se och där var den 1000kr billigare än i butik, och därav skulle jag nu få lägga 2000kr mellan, men fick 500kr i presentkort tidigare pga alla problem, och därav bara 1500kr.

Postad 04 November 2009 - 20:47

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nå är det någon som har fått sin gmail MED push-uppkopplingen att fungera och vara uppkopplad hela tiden?
Är väääldigt nyfiken på vilka inställningar ni då har! :)

Postad 04 November 2009 - 23:53

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Nå är det någon som har fått sin gmail MED push-uppkopplingen att fungera och vara uppkopplad hela tiden?

Funkar kanon, har varit uppkopplad i över fyra timmar nu.
Får återkomma i morgon med inställningar.

Mvh Zeb från min Satio.

Postad 05 November 2009 - 09:54

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Har inte provat med push tyvärr. Avvaktar nästa fw och hoppas de uppdaterat roadsync att fungera mot google. Förhoppningsvis går det då att synca kalender, kontakter och mejl via det istället...

Postad 05 November 2009 - 11:16

unemo
  • unemo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej! Nån som vet om det går att få fram hur många procent batteri m.m som det har gått att göra på alla gamla sonyericson genom att trycka på volym-knapparna??

Postad 05 November 2009 - 11:36

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Hej! Nån som vet om det går att få fram hur många procent batteri m.m som det har gått att göra på alla gamla sonyericson genom att trycka på volym-knapparna??

Finns tips på ett sånt program tidigare i tråden... ursprungligen för Nokia 5800.
Om det funkar bra är en annan femma... :)

Har inte provat med push tyvärr. Avvaktar nästa fw och hoppas de uppdaterat roadsync att fungera mot google. Förhoppningsvis går det då att synca kalender, kontakter och mejl via det istället...

Jag har kontaktat Dataviz ang. det men inte fått svar än:

This is an automated sales response from the DataViz Mail Server. In general we try to respond to your inquiry within two business days.

While you wait for a reply, you can find both technical and general product information at the DataViz Web Site (http://www.dataviz.com).

If you own a DataViz product and are experiencing technical difficulties, please visit the technical support area of our web site to view your support options. You can access this section of our site at the following URL:
http://support.dataviz.com/

Most answers to our customers' questions are readily available via our website.

Your inquiry has been assigned to Wesley Hamnett.
If you have further questions or additional information please contact Wesley Hamnett <[email protected]>.

Thank you for your support of DataViz products.

Regards,
Wesley Hamnett [email protected]

--------------------------------------

Customer Name: Sebastian Thorstensson
Customer Email Address: [email protected]
DataViz Customer: yes
Registration Number: 11957836-7765
Product in Question: RoadSync for Symbian S60
Question:
Hi!

I just bought a Sony Ericsson Satio (Symbian S60 5th Ed.) with RoadSync installed.
I'm having some issues to sync properly and someone suggested that I'd upgrade to RS 4.004.
However, there is no such download for my phone on your website (yet).
When will it be available?
Thanks in advance!

BR,
Sebastian

Postad 05 November 2009 - 13:04

ConnyHjelm
  • ConnyHjelm
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som vet med vilken mjukvara man kan föra över videofiler till Sation från en MAC?
Har inte hittat något som fungerar, eller ens påstår sig att fungera.

Musik går att lösa genom Salling Media Sync. Men inte video.

Tacksam för hjälp.

Postad 05 November 2009 - 13:09

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Funkar kanon, har varit uppkopplad i över fyra timmar nu.
Får återkomma i morgon med inställningar.

Mvh Zeb från min Satio.

Tja!
Hade du några inställningar att delge? Jag har bara lyckats bibehålla min uppkoppling i två timmar max.

Postad 05 November 2009 - 13:11

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Eftersom det är en Symbian-mobil går det inte, men det finns program att installera för det. Ville bara förtydliga lite...

Postad 05 November 2009 - 15:04

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Någon som vet med vilken mjukvara man kan föra över videofiler till Sation från en MAC?
Har inte hittat något som fungerar, eller ens påstår sig att fungera.

Musik går att lösa genom Salling Media Sync. Men inte video.

Tacksam för hjälp.

Provad doubletwist? Eller det kanske bara är för Windows?

Postad 06 November 2009 - 13:24

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Inga inlägg här på nästan ett dygn, lite dålig fart.

Jag tänkte bara tipsa om ett mycket bra fjärrkontrollprogram, som säkert de flesta redan har koll på, salling clicker.
www.salling.com
i forumet där hittade jag en s60v5 version som funkar kanon på satio.
http://www.salling.c...;highlight=5800

Just nu kör jag trial-versionen som jag laddade ner på förstasidan, men kommer troligen köpa programmet, då det funkar asbra. Jag har även lagt till script för att kunna styra vlc-media player, somjag också hittade när jag sökte i forumet. Helt guld!

Postad 06 November 2009 - 15:13

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Jag har kontaktat Dataviz ang. det men inte fått svar än:

LOL....

Dear Sebastian,
Currently, there is no version available for purchase as of yet for the Sony Ericsson Satio. If you would like to see this product added to the RoadSync platform in the future, my advice would be to visit this portion of our web page and leave a suggestion for us:
http://www.dataviz.c...dback_form.html

We do track our customer requests and would gladly add your feedback to the requested device list. This list gets reviewed on a regular basis and helps us determine what kinds of enhancements are necessary to add to the product in the future.
Best Regards,

Wesley Hamnett
DataViz Sales and Marketing

Postad 06 November 2009 - 16:43

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Nån som köpt(låst) sin telefon hos telia?
Har dom ändrat nåt i menyer, och kan man lägga in vilka apps som helst?

Postad 06 November 2009 - 16:51

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
vill ha uppdatering på satio nu...får spel att så fort man drar ut headsetet så spelar den direkt från högtalaren...fråga istället skit mobil haha

Postad 06 November 2009 - 17:07

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att ändra om så att telefonen i stället kör med Opera 10 beta (den webbläsare jag tankat och kör med nu) i stället för den som ingår som standard? T.ex. om man går till fliken åt vänster om "skrivbordet" där de sparade adresserna finns, att den då ska dra igång dom på opera i stället för standardläsaren. Vore finemang! =)

Postad 06 November 2009 - 23:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Pilla lite på den här telefonen idag, känns ju gedigen och den är riktig snygg.. lite för klumpig kanske men.. kameran funkar riktigt bra och den tar fotona väldigt fort också tillskillnad mot n95:an som tar god tid på sig att berarbeta fotot efter varje tagning.

Dock så tyckte jag det inte var så lätt att skriva sms med qwerty tangentbordet... man måste verkligen trycka hårt på varje knapp för att den ska inputta.. då går det inte skriva så fort. T9 funktionen med stora knappar är ju dock smidigt.. men men.. synd att man körde på resistive lr vad det heter.. touch teknik, hade det varit multitoch.. då skulle det vara ett givet köp oavsett pris.

Redigerat av Unregistered1232, 06 November 2009 - 23:11.

Postad 07 November 2009 - 01:32

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Inga inlägg här på nästan ett dygn, lite dålig fart.

Jag tänkte bara tipsa om ett mycket bra fjärrkontrollprogram, som säkert de flesta redan har koll på, salling clicker.
www.salling.com
i forumet där hittade jag en s60v5 version som funkar kanon på satio.
http://www.salling.c...;highlight=5800

Just nu kör jag trial-versionen som jag laddade ner på förstasidan, men kommer troligen köpa programmet, då det funkar asbra. Jag har även lagt till script för att kunna styra vlc-media player, somjag också hittade när jag sökte i forumet. Helt guld!

Vad är fjärrkontrollprogram för något? Vad har man för användning av det programmet?

Postad 07 November 2009 - 01:34

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
jag vet inte ens varför jag köpte Satio efter helvettet jag hade med Xperia x1, speciellt innan ROM-uppdateringen.

Kanske hade hoppats på skärpning.
Telefonen är precis som jag trodde.
Touchfunktionen är EXXTtreeeeeemt efterbliven. Sen hade xperian sin bakplåt som repades bara man andades på den, nästan alla xperior ute på annons har nån nötning på baksidan. Jag hoppas satio inte är lättrepad.

Vad är det som är så J*"#*# svårt?
Varför kan man inte göra en telefon där grejer funkar?
GLÖM SKRIVA SMS UTAN PENNAN. RIKTIGT JOBBIGT när man trycker på en bokstav och har man tur så tar kanppen först och främst sen får man ha tur igen för rätt ofta så är det inte den bokstaven man tryckt på som åker ini texten utan någon bredvid. Då får man sudda och sen prova igen..........aaaaaaaaaaaaaaaah.....

Det är väääldigt vågat av SE att göra ta bort knapparna och helt förlita sig på en ej fungerande touchfunktion.
Varför kan inte skärmen svara precis som musplattan på min laptop?
Varför måste man trycka 2-3 ggr på en och samma knapp för att luren ska reagera.
Jag har inte haft iphone men hört att touchfunktionen funkar bra.

Den är snygg som den och den är mycket lättare än min gamla xperia.
Kameran är grym. Kunde inte drömma om att ta kort i komplett mörker med xperians suddiga kamera.
Men menyerna är ologiska och SE gör det svårt för sig själv igen. ENKELHET SE det är 2009.

Postad 07 November 2009 - 03:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ENKELHET SE det är 2009.

Om man är ute efter Enkelhet så förstår jag inte varför man inte köpte en OSE-lur från början. (Deras icke-smartphones.)

Postad 07 November 2009 - 03:48

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Om man är ute efter Enkelhet så förstår jag inte varför man inte köpte en OSE-lur från början. (Deras icke-smartphones.)

Kom igen nu, du vet vad jag menar. användarvänligheten är väl knappast jag den förste att klaga på.

Postad 07 November 2009 - 08:47

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Ni som klagar på touchskärmen... Har ni gjort en kalibrering?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.