* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 27 August 2009 - 13:48
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
tja! har en fråga, är Heron så laggig som det står i alla test eller kan man stå ut med detta? Har en otroligt seg lg viewty och funderar på att uppgradera. Kommer jag att störa mig på eventuellt lagg?
Jag tycker laggigheten är kraftigt överdriven. Någon enstaka gång kan den hacka till, men det ska ju vara löst i nästa uppdatering. Själv så är jag van med en SE W960i, så jag tycker den är toksnabb
Postad 27 August 2009 - 14:34
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Om jag skulle vilja bjuda på den här http://cgi.ebay.co.u...id=p3286.c0.m14 och skulle vinna, fungerar den i sverige och så eller måste man ha något speciellt simkort/abonnemang för att den ska fungera?
Mvh
Tror tyvärr inte att det är någon idé att du bjuder på den, om du nu inte befinner dig i eller ska åka till Storbritannien inom den närmsta tiden. Längst nere i beskrivningen stå det nämligen: WILL NOT SHIP OUTSIDE UK
Postad 27 August 2009 - 14:41
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
tjoo....
nån som har koll på vad Heron kostar på Mediamarkt
Mvh
Kostar 7500kr på Mediamarkt i Nacka. Men dom hade inga inne och hade inte tänkt på exakta prissättningen av den tills dom fick den på lager
Postad 27 August 2009 - 14:58
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Kostar 7500kr på Mediamarkt i Nacka. Men dom hade inga inne och hade inte tänkt på exakta prissättningen av den tills dom fick den på lager
Herre######r, märks att de inte tänkt på prissättningen  Köpte min 2 rulltrappor ner i Teliabutiken (Nacka Forum) för drygt två veckor sen (för 5495:-) och är fortfarande skitnöjd! Några app tips är Googles Star maps som får sjyssta reaktioner när man visar vännerna. Sen är google maps med street view och compass mode sjukt ballt (då man kan vrida sig runt på gatorna genom att vrida telefonen). Har dock inte hittat någon gata i Sverige ännu med street view (kollat lite i sthlm). Tecknade Tele2 Mobilsurf mini 29:-/mån för 200mb till att börja med (läs: innan spotify appen släpps  ) och passade på att fråga om det gick att uppdatera smidigt till Midi (1 Gb 89:-/mån) vilket det gjorde. Uppgradering gick att få nästa dag. Har dock fortfarande problemet med att HTC sync inte hittar telefonen via USB kabeln. Nu kommer HTC Sync läget upp i mobilen, men datorn visar fortf frånkopplat och i mobilen kommer: "disconnected" upp efter ett tag nertill.
Postad 27 August 2009 - 15:31
Woodhacker
-
Woodhacker
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har suktat ett tag nu efter Heron och dessförinnan ett bra tag efter Iphone.
Velade ett tag mellan dessa, men då många har just Iphone här på jobbet och Heron känns bättre och flashigare var det inget svårt val. Att sen Teknikmagasinet har ett tokbra pris på 5009:- inkl. frakt gjorde ju inte saken sämre direkt.
Sen beställde jag även ett Sandisk Mobile Ultra Microsdhc 16gb från Megastore vilket ska funka vad jag läst.
Ska bli riktigt kul att jämföra den här nu nästa vecka med alla Iphone människor här på jobbet.
Postad 27 August 2009 - 15:57
Kvillen
-
Kvillen
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tror tyvärr inte att det är någon idé att du bjuder på den, om du nu inte befinner dig i eller ska åka till Storbritannien inom den närmsta tiden.
Längst nere i beskrivningen stå det nämligen:
WILL NOT SHIP OUTSIDE UK
My bad förstås! Jag menar mer i allmänhet om de telefoner där det inte står något om att de är låsta går att använda här i Sverige? Mvh
Postad 27 August 2009 - 16:54
V1p3r
-
V1p3r
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Här är en av filmerna:
Afro Samurai 228MB
FPS 24 Size 480x320 (liggande) AAC Stereo 48.000kHz MPEG-4 Video Video Bitrate: 4096kbit Audio Bitrate: 128kbit
Jag tror verkligen att hårdvaran är för slö, alternativt att media spelaren som ingår är riktig dålig. Det bör nog finnas andra spelare som klarar filmerna bättre. Har även testat stänga ner massa med applikationer
Jag får nog ta och lägga några filmer på ett SD Micro minne och ta med till butiken och testa själv på en HTC Hero, eller så kanske HTC Magic har ett sämre optimerat system som gör att filmerna hackar men inte ljudet
Tyvärr så funkar inte videouppspelning särkilt bra på någon android telefon för tillfället. Vad det beror på vet jag inte riktigt men det kan vara hårdvaran. Samsung Galaxy är den bästa jag testat (den har en extra dsp processor) men det är fortfarande inte perfekt.
Postad 27 August 2009 - 19:03
Boutsman
-
Boutsman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Beställde just min egen HTC hero, sitter här och har stora förhoppningar på denna smartphonen!.
Någon som kan ge tips på några bra att ha widgets?
Redigerat av Boutsman, 27 August 2009 - 19:12.
Postad 27 August 2009 - 19:49
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Förhoppningsvis kommer stöd för Xvid i kommande program till Android, så kanske man slipper konvertera. Läste om och om på denna recension: http://www.phonearen...iew-r_2233.html"Come to video playback, the capabilities of the HTC Hero are below par in terms of modern standards. The device supports MPEG4/H.264 and H.263 videos with maximum width of 640 pixels. The overall quality is quite good, but content tends to stutter at maximum resolution and we recommend that you stick to lower ones, say 320x480 pixels. The player itself is way too dated and you can´t even see the title of the file that´s being played. We tried Meridian Player and found out it brought some order the chaos, but failed to expand the video support to DivX and Xvid content. Fingers crossed the much anticipated version of Core Player for Android rolls out soon."Ni som har vit och ni som har brun. Är det bara Teflon på den vita som det påstås i recentionen? "Another feature that caused a lot of stir at its official announcement is the Teflon coating that protects the phone from dirt and scratches. Actually, only the white color version comes covered with the material and fortunately, that´s exactly what we have in our hands. Teflon. This is something that we normally see on kitchen utensils like frying pans and it´s supposed to protect these from scratches and stains. We make bold to say it performs admirably here. During our tests, the HTC Hero had to endure a long travel by train, side to side with a silvery iPod Nano 2G. While the Apple´s product eventually ended up covered with black, unsightly blots and fingerprints, the smartphone retained it impeccably showy white appearance. Moreover, the coating provides nice cohesion, so the device won´t slip out of your hand even if it´s sweaty."Jag ska sluta ställa dumma frågor och ta och köpa HTC Hero, sen köpa en bättre hårdvara som SE Xperia 3 (aka Rachel) med Android nästa år
Redigerat av Midnight, 27 August 2009 - 19:51.
Postad 27 August 2009 - 20:00
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Dagens Hero-tips: (brought to you by FTW Enterprises) http://qrcode.kaywa.com/ Generera QR koder för t.ex. webbsidor, textstycken etc som du sen använder Barcode Scanner på mobilen för att öppna. Väldans praktiskt
Postad 27 August 2009 - 20:37
rahman
-
rahman
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det bara jag som får problem att gå in på mobil.sl.se med min Hero ?
Postad 27 August 2009 - 20:54
Fredrick Håkan Erik Åberg
-
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Teknikmagasinet säljer heron för 4940 :-, inte så dumt pris.
På prisjakt står det att den inte finns i lager!, MEN jag ringde till deras nätlager i dag och dom sa att de fick in heron i går. Både i brunt och vit. Ska lita på det jag orkar inte sitta och vänta på den om dessa uppgifter inte skulle stämma. Jag kan ju iof ringa och dubbel kolla i morgon.
Någon som har handlat av teknikmagasinet via nätet?
Jag är lite extra försiktig sedan "Kameraexperten" inccidenten.
Postad 27 August 2009 - 21:15
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Teknikmagasinet säljer heron för 4940 :-, inte så dumt pris. På prisjakt står det att den inte finns i lager!, MEN jag ringde till deras nätlager i dag och dom sa att de fick in heron i går. Både i brunt och vit. Ska lita på det jag orkar inte sitta och vänta på den om dessa uppgifter inte skulle stämma. Jag kan ju iof ringa och dubbel kolla i morgon.
Någon som har handlat av teknikmagasinet via nätet?
Jag är lite extra försiktig sedan "Kameraexperten" inccidenten.
Hehe, nej det är ingen fara. Har köpt från deras nätbuktik innan (en Xperia när den kom ut) och de var snabba med att skicka ut den. Dom har dock ingen "kontosida" där man man kolla orderstatus etc.
Postad 27 August 2009 - 22:54
raphie
-
raphie
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Dagens Hero-tips: (brought to you by FTW Enterprises)
http://qrcode.kaywa.com/

Generera QR koder för t.ex. webbsidor, textstycken etc som du sen använder Barcode Scanner på mobilen för att öppna. Väldans praktiskt 
Ett tips till alla som har Firefox är tillägget Mobile Barcoder. Då kan man längst ner till höger hålla över en ikon och det genereras en "2D barcode" till sidan man är på. Sen kan man äver högerklicka på en länk och klicka "Create barcode from link" och det genereras en till länken. https://addons.mozil...efox/addon/2780
Postad 28 August 2009 - 08:17
Unregistered2ae73a47
-
Unregistered2ae73a47
-
Rookie
-
9 inlägg
Ny programmvara till HERO snabbar upp den avsevärt. Vet ej när släppet kommer att bli av dock. Snart får man hoppas. Ser lovande ut! http://www.youtube.c...h?v=GYV9NNoI8Hc
Postad 28 August 2009 - 08:31
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Kan också tipsa om att det igår kom upp en custom ROM till Heron på xda-devs av Paul från Modaco.
Funderar själv på om man skulle göra slag i saken, mobilen blir ju rootad på köpet också så...
Postad 28 August 2009 - 08:31
Exile82
-
Exile82
-
Rookie
-
3 inlägg
Hur laddar man ner uppdateringen när den kommer? OTA eller laddar man ner en fil på HTCs hemsida? Återställs telefonen helt när man har uppdaterat, likt min gamla SE P1i?
Postad 28 August 2009 - 10:02
iggiepop
-
iggiepop
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
hur var det nu? Det ultimata minneskortet till hero. Var finner jag det?
per
Postad 28 August 2009 - 10:09
Woodhacker
-
Woodhacker
-
Amatör
-
-
72 inlägg
per
Jag köpte ett Sandisk Mobile Ultra Microsdhc 16gb från Megastore som jag får nästa veckan samtidigt med Heron. Det ska funka perfekt vad jag förstår och är lite snabbare än dom vanliga.
Postad 28 August 2009 - 11:26
-
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hehe, nej det är ingen fara. Har köpt från deras nätbuktik innan (en Xperia när den kom ut) och de var snabba med att skicka ut den. Dom har dock ingen "kontosida" där man man kolla orderstatus etc.
Ok det låter ju bra. synd bara att man inte kan kolla order status. Tack!
Postad 28 August 2009 - 11:31
-
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
per
Tjena Per! Jag letar också ultimata minneskortet till heron och det står mellan Sandisk Mobile ultra 16 gb (Class 4) och Transcend microSDHC 16GB (Class 6) det skiljer nästan inget i pris. Jag har själv använt sandisk och tycker det funkar bra, men jag har aldrig hört talas om Transcend!!! Är det något att ha?! Tacksam för svar.
Postad 28 August 2009 - 11:34
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Tjena Per!
Jag letar också ultimata minneskortet till heron och det står mellan Sandisk Mobile ultra 16 gb (Class 4) och Transcend microSDHC 16GB (Class 6) det skiljer nästan inget i pris. Jag har själv använt sandisk och tycker det funkar bra, men jag har aldrig hört talas om Transcend!!! Är det något att ha?!
Tacksam för svar.
Jag köpte ett Transcend micro SDHC. De har erkänt bra kvalité och väldigt bra hastighet på sina kort. Sandisk däremot brukar vara lite efter i de flesta benchmark-test. Fast deras ultra premier ska ju vara ett av de bättre korten iofs
Redigerat av Hoff, 28 August 2009 - 11:34.
Postad 28 August 2009 - 13:47
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej!
Jag har precis beställt en Hero och den borde komma i början på nästa vecka. Blir spännande
Nu till några start/nybörjarfrågor:
- Hade faktiskt tänkt att strunta i skärmskydd och allt vad det heter.. vad jag förstår så ska skärmen vara ganska reptålig. Självklart tänker man ju vara försiktig med den, men tycker ni att man ändå ska satsa på något form av skärm/telefonskydd?
- Jag hade tänkt att synca epost (en gång i timmen kanske) + kalender. Förmodligen blir det väl någon annan applikation som kommer vara "online". Hur mycket data behöver man för detta?
(Surfa m.m. tänkte jag försöka göra via WLAN). Tele2 har 200Mb för 29kr/mån...hoppas på att det räcker.
- Behöver jag ha ett GMail-konto vid konfigurering eller fungerar det även med ett Google-konto (som jag reggade med min Yahoo-adress). Hoppas ni förstår vad jag menar... kan jag synca Google Calendar med ett vanligt Google-konto? (där jag ej kör med GMAil).
- Minneskort, vad följer med? Funderar på att köpa ett relativt stort 8 eller 16Gb, något tips?
- Om ni rekommenderar extra skydd (se fråga 1) skulle jag gärna vilja ha lite tips... har tidigare använt Screenguard till andra mobiler. Finns det någon smidig och bra väska som passar bra?
Blev lite frågor.. men jag vill gärna vara förberedd när mobilen kommer
Trevlig helg!
Postad 28 August 2009 - 14:45
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Om du ska vara redo för din mobil, gör som jag.
- Tanka ner manualen för mobilen och läs igenom den
- Beställ direkt ett 16GB minne SD Micro
- Läs igenom detta forum och spara alla länkar på dom program du vill ha installerat när du fått telefonen
- Skapa ett Gmail konto innan mobilen anlänt
Därmed så är du väl förberedd när mobilen är i din hand. Många gör misstaget att ta reda på allt efter man fått mobilen. Men jag är jag, jag gillar vara förberedd
Postad 28 August 2009 - 14:49
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Om du ska vara redo för din mobil, gör som jag.
- Tanka ner manualen för mobilen och läs igenom den - Beställ direkt ett 16GB minne SD Micro - Läs igenom detta forum och spara alla länkar på dom program du vill ha installerat när du fått telefonen - Skapa ett Gmail konto innan mobilen anlänt
Därmed så är du väl förberedd när mobilen är i din hand. Många gör misstaget att ta reda på allt efter man fått mobilen. Men jag är jag, jag gillar vara förberedd
Tack för tipset! Då är alltså ett GMail konto ett måste? .. ett Google konto (utan GMail) fungerar alltså inte?
Postad 28 August 2009 - 15:01
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Du ska ha Gmail konto med mail
Postad 28 August 2009 - 15:07
tomkal
-
tomkal
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Fungerar Hotmail på denna smidigt? Har kört den i 10år o känns drygt att byta, men vill ändå ha smidig mail integration.
Postad 28 August 2009 - 16:21
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Hehm upptäckte till min förvåning idag att USB kontakten på Heron funkar med Mini B connectors också!
Detta visste ni kanske redan men pga kontaktens utformning antog jag att det var HTCs egna påhittade standard som bara funkade med motsvarande kabel, men icke!
Förbaskat trevligt
Postad 28 August 2009 - 16:23
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Hej!
Jag har precis beställt en Hero och den borde komma i början på nästa vecka. Blir spännande 
Nu till några start/nybörjarfrågor:
- Hade faktiskt tänkt att strunta i skärmskydd och allt vad det heter.. vad jag förstår så ska skärmen vara ganska reptålig. Självklart tänker man ju vara försiktig med den, men tycker ni att man ändå ska satsa på något form av skärm/telefonskydd?
- Jag hade tänkt att synca epost (en gång i timmen kanske) + kalender. Förmodligen blir det väl någon annan applikation som kommer vara "online". Hur mycket data behöver man för detta? (Surfa m.m. tänkte jag försöka göra via WLAN). Tele2 har 200Mb för 29kr/mån...hoppas på att det räcker.
- Behöver jag ha ett GMail-konto vid konfigurering eller fungerar det även med ett Google-konto (som jag reggade med min Yahoo-adress). Hoppas ni förstår vad jag menar... kan jag synca Google Calendar med ett vanligt Google-konto? (där jag ej kör med GMAil).
- Minneskort, vad följer med? Funderar på att köpa ett relativt stort 8 eller 16Gb, något tips?
- Om ni rekommenderar extra skydd (se fråga 1) skulle jag gärna vilja ha lite tips... har tidigare använt Screenguard till andra mobiler. Finns det någon smidig och bra väska som passar bra?
Blev lite frågor.. men jag vill gärna vara förberedd när mobilen kommer 
Trevlig helg!
Försöker svara så gott jag kan på dina frågor. Displayen verkar vara tålig, jag körde utan skydd i en dryg vecka med telefonen liggandes i byxfickan till och från jobbet (när jag inte pillade runt på den alltså... :-p) och ser inte minsta tillstymmelse till repor. Men ett skydd för displayen, typ InvisibeShield som jag använder nu, kan vara en god investering ändå. Om inte annat som ett extra skydd för skärmen. Data vet jag inte då jag har obegränsad datatrafik men om du bara ska synka mail/kalender plus någon annan applikation så kanske det räcker med 200MB/månad. Ett tips är att ladda ner antingen 3G Watchdog eller NetCounter (båda finns på Android Market) för att hålla koll på trafikmängden. Jag skulle nog föredra 3G Watchdog då den går att ställa in så att den varnar när du börjar närma dig det antal MB som du ställt in i programmet. Gmail konto är helt klart att föredra men du bör kunna synka enbart kalendern mot Google. Det följer med ett 2GB minneskort, det räcker förvisso till att börja med men jag skulle trots det rekommendera dig att köpa ett på 16GB på en gång. Lycka till med din Hero, det är en underbar telefon!
Postad 28 August 2009 - 17:37
P1an
-
P1an
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är det någon som hittar någon affär där dom har "Invisible Shield Htc Hero Full Body" inne?
Postad 28 August 2009 - 18:09
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Är det någon som hittar någon affär där dom har "Invisible Shield Htc Hero Full Body" inne? http://www.zagg.com/...ins-shields.php kanske? Jag beställde mitt displayskydd därifrån, valde vanligt brev som fraktalternativ och fick skyddet efter ungefär en vecka. OBSERVERA!! På sidan står det: Warning! If you have a painted HTC Hero, the invisibleSHIELD could peel the paint
Postad 28 August 2009 - 19:03
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hehm upptäckte till min förvåning idag att USB kontakten på Heron funkar med Mini B connectors också! Detta visste ni kanske redan men pga kontaktens utformning antog jag att det var HTCs egna påhittade standard som bara funkade med motsvarande kabel, men icke! Förbaskat trevligt 
Jag blev också besviken när jag såg kontakten, tänkte att det var typiskt bara för att tjäna mer på tillbehör, sedan läste jag mig till det av "misstag" att vanlig funkade. Det var nice då jag har en driva med sådana kablar. Men framför allt eftersom det blir mer praktiskt.
Postad 28 August 2009 - 19:04
-
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det någon som hittar någon affär där dom har "Invisible Shield Htc Hero Full Body" inne?
Jag tycker det känns lite över drivet med full body skydd eller ? då kan man ju lika gärna ta en plast påse, hahah ne men skämt å sido jag nöjer mig med screen skyddet.
Postad 28 August 2009 - 19:05
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Finns det något utförligt om minneskort, kommer inte köra film och sånt, men när om spotify kommer så vill jag utöka till minst 8 helst 16 beroende på pris, vad behöver jag tänka på?
Postad 28 August 2009 - 19:07
P1an
-
P1an
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
http://www.zagg.com/...ins-shields.php kanske?
Jag beställde mitt displayskydd därifrån, valde vanligt brev som fraktalternativ och fick skyddet efter ungefär en vecka.
OBSERVERA!! På sidan står det: Warning! If you have a painted HTC Hero, the invisibleSHIELD could peel the paint
Okej tackar, vad valde du på "State/Province" och vad skrev du in på "Postal Code"? Vad menar dom med den varningen då?
Postad 28 August 2009 - 20:10
vasy
-
vasy
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick min Hero idag och tänkte se om någon kunde hjälpa mig med följande.
1. vad kostar det igentligen att ha t.ex väder och gmail applications som uppdateras hela tiden.
2. När jag la in mitt gmail konto så la den även in ALLA kontakter jag någonsin har mailat i telefonen, kan man ta bort dessa. Vill helst bara ha telefonummerna från simkortet på telefonen.
3. Efter att jag hade kopierat över min simkort kontakter till telefonen så visas nu dubbla kontaker i telefonboken. Kan man välja att den bara ska läsa från antingen telefonen eller simkortet?
4. Hur skickar man mms?
Redigerat av vasy, 28 August 2009 - 20:12.
Postad 28 August 2009 - 20:47
sibbor
-
sibbor
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Är det någon som vet om det finns något fodral som med resårband motsv som man kan fästa på armen (medan man joggar ex.) för HTC Hero? Eller ett fodral med plast för hela fronten. Har sökt runt en massa men inte hittat något utav det. Funderade på ett fodral avsett för iPhone/iPod Touch, och modifiera den lite. Har också funderat på att köpa en http://www.mobilefun...lack-p21222.htm och en screen protector för skärmen. På sådant vis får man trots allt lite skydd emot väta samt kan fästa den på armen med hjälp av lite modifikation
Postad 28 August 2009 - 21:02
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Försöker svara så gott jag kan på dina frågor.
Displayen verkar vara tålig, jag körde utan skydd i en dryg vecka med telefonen liggandes i byxfickan till och från jobbet (när jag inte pillade runt på den alltså... :-p) och ser inte minsta tillstymmelse till repor. Men ett skydd för displayen, typ InvisibeShield som jag använder nu, kan vara en god investering ändå. Om inte annat som ett extra skydd för skärmen.
Data vet jag inte då jag har obegränsad datatrafik men om du bara ska synka mail/kalender plus någon annan applikation så kanske det räcker med 200MB/månad. Ett tips är att ladda ner antingen 3G Watchdog eller NetCounter (båda finns på Android Market) för att hålla koll på trafikmängden. Jag skulle nog föredra 3G Watchdog då den går att ställa in så att den varnar när du börjar närma dig det antal MB som du ställt in i programmet.
Gmail konto är helt klart att föredra men du bör kunna synka enbart kalendern mot Google.
Det följer med ett 2GB minneskort, det räcker förvisso till att börja med men jag skulle trots det rekommendera dig att köpa ett på 16GB på en gång.
Lycka till med din Hero, det är en underbar telefon!
Tack för svaret. Var det svårt att få dit skärmskyddet, verkar som man ska använda någon vätska typ... ? Du upplever det inte som det blir svårare med "touch", friktion eller liknande? Transcend 16 Gb class 6, någon som använder det minnet till Hero'n, fungerar det bra? Finns det något förinstallerat på det medföljande minneskortet, eller är det bara att byta direkt? Gärna lite tips på någon bra väska också
Postad 28 August 2009 - 22:10
gnutt
-
gnutt
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Tack för svaret.
Var det svårt att få dit skärmskyddet, verkar som man ska använda någon vätska typ... ? Du upplever det inte som det blir svårare med "touch", friktion eller liknande?
Transcend 16 Gb class 6, någon som använder det minnet till Hero'n, fungerar det bra?
Finns det något förinstallerat på det medföljande minneskortet, eller är det bara att byta direkt?
Gärna lite tips på någon bra väska också 
Aldrig testat, men du kan nog köra vatten med kanske liiite såpa, eller rent vatten. För att lättare rätta till position och få ut alla bubblor. Jag kör Transcend 8gb class 6 och det funkar fint. Väskor så har tex Telia butikerna en väska av neopren och finns också läder från tillverkarna Bugatti. Sedan finns SENA Senacases.comFinns även Flexishield som länkats tidigare, mobilefun.co.uk
Redigerat av gnutt, 28 August 2009 - 22:12.
Postad 28 August 2009 - 22:28
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Tack för svaret.
Var det svårt att få dit skärmskyddet, verkar som man ska använda någon vätska typ... ? Du upplever det inte som det blir svårare med "touch", friktion eller liknande?
Transcend 16 Gb class 6, någon som använder det minnet till Hero'n, fungerar det bra?
Finns det något förinstallerat på det medföljande minneskortet, eller är det bara att byta direkt?
Nä, det var lätt att få på skyddet på displayen och precis som du skriver så följer det med en vätska som man sprayar på skyddet först. Blir lite mer friktion med skyddet än utan, ska köra med skyddet några dagar för att testa. Tycker jag inte om det så tar jag bort det. Använder ett Kingston SDHC 16GB Klass 2 så jag kan tyvärr inte svara på om ett klass 6 fungerar. Jag kopierade över allt från det gamla minneskortet till datorn och kopierade sen över det till det nya kortet. Mest troligt behöver du inte göra så då det verkar som att telefonen skapar de mappar som behövs automatiskt, men jag tog det säkra före det osäkra... :-)
Postad 28 August 2009 - 22:44
gnutt
-
gnutt
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har inte rört kortet som följde med, stoppade in det andra, körde Unmount SD card -> Format SD card och sedan var det bara att tuta o köra.
Postad 28 August 2009 - 23:13
kastebo
-
kastebo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tack för svaret.
Jag kör med Transcend microSDHC 16GB (Class 6) köp hos cdon http://cdon.se/hemel.....ss_6)-4166368. Läste någonstans att Herons snabbhet påverkas en del av snabbheten på SD kortet.
Postad 29 August 2009 - 01:19
henryd
-
henryd
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hur får man fram kompassen i google maps. Finns det något sätt att få fram den så det ser likadant ut som i iphone 3GS?
Postad 29 August 2009 - 07:06
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har inte rört kortet som följde med, stoppade in det andra, körde Unmount SD card -> Format SD card och sedan var det bara att tuta o köra.
Ok. Jag tänkte då sätta i det nya kortet innan jag startar mobilen för första gången... alla saker är på väg via posten. Men då måste man iallafall gå in i någon minneshanterare och formatera det nya kortet för att det ska fungera?
Postad 29 August 2009 - 07:28
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nä, det var lätt att få på skyddet på displayen och precis som du skriver så följer det med en vätska som man sprayar på skyddet först. Blir lite mer friktion med skyddet än utan, ska köra med skyddet några dagar för att testa. Tycker jag inte om det så tar jag bort det.
Använder ett Kingston SDHC 16GB Klass 2 så jag kan tyvärr inte svara på om ett klass 6 fungerar.
Jag kopierade över allt från det gamla minneskortet till datorn och kopierade sen över det till det nya kortet. Mest troligt behöver du inte göra så då det verkar som att telefonen skapar de mappar som behövs automatiskt, men jag tog det säkra före det osäkra... :-)
Jag tror att jag skippar skärmskydd (till att börja med).. får försöka vara extra försiktig  Många har iaf påpekat att man tappar en del känslighet och att man måste trycka hårdare etc. Däremot beställde jag ett: http://www.mobilefun...lear-p21210.htmVerkar som många är nöjda med detta... tänkte testa det, får man lite skydd iaf
Postad 29 August 2009 - 08:40
murklor
-
murklor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Många har iaf påpekat att man tappar en del känslighet och att man måste trycka hårdare etc.
Trycka hårdare på en kapacitiv skärm???
Postad 29 August 2009 - 09:00
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Trycka hårdare på en kapacitiv skärm??? 
Tyckte att de skrev så.. displayen reagerar på värme väl, kanske ett högre tryck leder värmen bättre? Inte säker
Postad 29 August 2009 - 13:19
Unregistered03086b8d
-
Unregistered03086b8d
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej hej Jag är sugen på en Hero men undrar några saker som jag inte kan hitta info om. Nån som har en kanske kan bidra med svar? - Är den som tidigare HTC:er att alarm inte funkar om man stänger av telefonen?
- Kan man välja att förbjuda den att skicka/ta emot data via mobilnätet? Jag tänker att man vill snåla på dataöverföring ibland men ändå ha igång widgets som kan få börja kommunicera om man kommer åt ett wlan.
- Stämmer det att man måste roota den för att få filöverföring via blåtand att fungera? Och innebär det verkligen att garantin ryker?
Jag är dessutom lite sugen på att utveckla en egen androidapplikation. Är det någon som har testat att skriva något eget program och använda Heron som target? Funkar det bra? Ställer det några särskilda krav? Tack på förhand
Postad 29 August 2009 - 15:26
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Tyckte att de skrev så.. displayen reagerar på värme väl, kanske ett högre tryck leder värmen bättre? Inte säker 
Nej, kapacativa touchscreens reagerar inte på värme utan på kroppens förmåga att leda ström. Jag upplever Herons känslighet som lite opålitlig ibland, särskilt på morgonen när jag skall stänga av alarmet så vill den inte alltid reagera på mitt pekfinger men tummen funkar... jäkla skumt
Postad 29 August 2009 - 15:46
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej hej
Jag är sugen på en Hero men undrar några saker som jag inte kan hitta info om. Nån som har en kanske kan bidra med svar?
- Är den som tidigare HTC:er att alarm inte funkar om man stänger av telefonen?
- Kan man välja att förbjuda den att skicka/ta emot data via mobilnätet? Jag tänker att man vill snåla på dataöverföring ibland men ändå ha igång widgets som kan få börja kommunicera om man kommer åt ett wlan.
- Stämmer det att man måste roota den för att få filöverföring via blåtand att fungera? Och innebär det verkligen att garantin ryker?
Jag är dessutom lite sugen på att utveckla en egen androidapplikation. Är det någon som har testat att skriva något eget program och använda Heron som target? Funkar det bra? Ställer det några särskilda krav?
Tack på förhand
Jag har testat att ha larm på med telefonen av, men det verkar inte funka, mycket dumt tycker jag. Någon som har en vettig förklaring till varför? Funkade inte på min SE P1i heller. Det går att lägga en genväg på skärmen (behövs ju visserligen inte för funktionen i sig) och via den stänga av data via mobilnätet. Eller så går det att gå in i inställningarna och göra det om man inte vill ha en genväg. Jag har den alltid av, sedan slår jag på när jag vill, funkar bra tycker jag. Den sista frågan kan jag inte svara alls på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|