*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 04 april 2010 - 11:21
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Finns det någon svensk webshop som inkluderar wifi antennen eller måste man köpa den via shop.xtreamer.net .. Och man köper där, ungefär hur lång blir leveranstiden då?
Min tog runt en vecka Lite andra frågor också, farsan som ska ha den så jag slipper bränna ut filmer åt han.  Antar att det går att få svenska menyer även om man beställer det från .net?
Japp. Och visst går den att köra som en ftpserver så att jag kan sitta här hemma och slänga över filmer till hårddisken i xtreamern?
Den har ngn FTP-ikon i menyn, jag vet inget om hur det funkar dock.
Postad 04 april 2010 - 14:08
bjornaskim
-
bjornaskim
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Om man skall installera update på en ny köpt xtreamer måste man installera alla eller räcker det med det senaste ?
Postad 04 april 2010 - 15:56
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
räcker det med det senaste ?
Ja.
Postad 04 april 2010 - 19:14
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Flashade om den med senaste/samma FW. Valde engelska och stängde av med fjärren i över en minut. Nu vill den inte ens hålla kontakten med WiFi-antennen. Externa disken får ingen kontakt alls.
Sjukt ju.
Postad 04 april 2010 - 19:44
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Flashade om den med senaste/samma FW. Nu vill den inte ens hålla kontakten med WiFi-antennen. Externa disken får ingen kontakt alls.
Hoppas du inte var så dum att du flashade den via trådlöst ... Naturligtvis ska du flasha den via direktansluten hdd eller t ex ett usb-minne i en av usb-portarna. Men det finns ju Emergency Firmware också att hämta från samma ställe, så gör det, och följ sen instruktionerna, och OBServera att det kan ta FLERA MINUTER innan Xtreamer sen bootar om sig själv efter att man lagt in vilket ny uppdateringen som helst. Så man ska inte gå från skärmen, för när man kommer tillbaks kanske man missat att den ÄNNU INTE har hunnit boota om sig, och tror den HAR bootat om sig, och därför börjar på att försöka Reseta den och sen ställa in den igen ... http://xtreamer.net/...ver--2-1-1.aspx
Redigerat av anderswillhelmsson, 04 april 2010 - 19:45.
Postad 04 april 2010 - 21:18
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Moviejukebox kommer i mjukvara v3 ( vilket ska släppas snart ).
Om du vill ha omslag så kan du ladda ner omslag själv och lägga i dina filmmappar, glöm ej döpa omslaget till samma namn som mappen filmen ligger i. Glöm ej att ha preview påslagen på Xtreamern.
I senaste mjukvaran 2.3.1 har man tagit bort Skins mappen så du kan inte byta fn utan detta kommer tillbaka i v3. Du kan via din webläsare gå in på nätverket och ändra skins men detta är lite mer krävande. Skickar med en bild på mitt nya skin ( Megan Fox ) som jag använder på Xtreamern.
Ok. Var lägger man skin:et då. HAr web-browsat in på xtreamern.
Postad 04 april 2010 - 21:36
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Hoppas du inte var så dum att du flashade den via trådlöst ...
Nä. Gjorde om det igen, nu funkar det som innan, dvs. mindre dåligt. Har två feta problem alltså: - Externa WD-disken vaknar inte till liv när X startas igen.
- Det uppstår ett hack i ljud (ej bild) ca. var 20-30s när jag kollar film, oavsett codec.
Jag undrar hur det kan vara att bara jag har detta felet? Har lagt ett ärende till support via mail nu.
Postad 05 april 2010 - 10:59
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Nä. Gjorde om det igen, nu funkar det som innan, dvs. mindre dåligt.
Har två feta problem alltså:
- Externa WD-disken vaknar inte till liv när X startas igen.
- Det uppstår ett hack i ljud (ej bild) ca. var 20-30s när jag kollar film, oavsett codec.
Jag undrar hur det kan vara att bara jag har detta felet? Har lagt ett ärende till support via mail nu.
Jag har för mig att det finns ett program man kan ändra WD diskar som går ner i sömnläge, ska finnas i Xtreamer forumet under Etrayz delen. Kör du ljudet via hdmi eller optisk ?
Postad 05 april 2010 - 11:17
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Tack för tipset, ska leta...
Via HDMI. Kör det bara till TV just nu.
Edit: Hittar inget vettigt. Dessutom verkar det som att bara nyare WD kan stänga av sin spin-down funktion via medföljande mjukvara. Provade även hdparm, men den kunde inte ställa parametern (som saknas) på min WD Mirror.
Får försöka tvinga Xtreamer fixa i deras programmering... de har en lång önskelista till v3.
Ska även prova byta HDMI-sladd, och köra ljudet via optisk till förstärkaren, för att eliminera felkällor.
Redigerat av ungern, 05 april 2010 - 12:04.
Postad 05 april 2010 - 13:14
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Får spel på denna box. Manualen är till fw 2.0 typ, det ser ganska annorlunda ut. Alla inställningar finns inte med.
Lösenord och anv för att logga in till webbgränssnittet t.ex.? Måste ju vara ett standard. Hjääälp!
Postad 05 april 2010 - 14:23
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Har alla som gjor en uppdatering åxå gjort en RESET i menyn el av själva hårdvaran, då avhjälps många fel.
Av erfarenhet så hjälper det faktisk specilet på ljud & nätverksproblem som tex WIFI.
Postad 05 april 2010 - 15:45
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Gör det i menyn. Finns ingen hårdvaruresetknapp väl?
Postad 05 april 2010 - 17:54
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Nu har jag testat att uppdatera den igen, gjorde enligt konstens alla regler. Bröt strömmen osv. Men den spelar fortf. inte upp AVI-filer! Man trycker på en och den börjar ladda, står buffering uppe i högre hörnet. Sedan efter ett tag blir bilden svart och till slut kommer man tillbaka till startmenyn!
Fan var irriterande.
Edit: Nej nu fungerar ju inte ISO-filer heller. Fad är det för skämtaparat egentligen. Ena stunden fungerar den felfritt, andra inte. Den ser ju filerna osv men den står bara och "buffrar" och startar sedan om. Ligger felet i datorn månne?
Redigerat av LinusNilsson, 05 april 2010 - 18:38.
Postad 05 april 2010 - 19:22
Axelmannen
-
Axelmannen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Dum fråga kanske;
får jag ut 5.1 via HDMI från Xtreamer till en receiver? Eller måste använda optiska utgången?
Postad 05 april 2010 - 22:56
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Dum fråga kanske;
får jag ut 5.1 via HDMI från Xtreamer till en receiver? Eller måste använda optiska utgången?
Du får ut 5.1 via HDMI, jag får det utan problem i alla fall.
Postad 06 april 2010 - 13:11
darude
-
darude
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har några frågor till.  Beställde en xtreamer från shop.xtreamer.net, följer det med en svensk AC-adapter eller nederländerna har kanske samma som vi har?  Och sen har jag tänkt stopp in en ny 320gb WD black, behöver man formatera den innan man stoppar in den i xtreamern eller är det bara att köra direkt?
Postad 06 april 2010 - 13:14
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Vanlig "svensk" tvåstift sitter på.
Tror du kan köra direkt, annars kan du formatera i Xt via menyn.
Postad 06 april 2010 - 14:46
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Har några frågor till. Beställde en xtreamer från shop.xtreamer.net, följer det med en svensk AC-adapter eller nederländerna har kanske samma som vi har? Och sen har jag tänkt stopp in en ny 320gb WD black, behöver man formatera den innan man stoppar in den i xtreamern eller är det bara att köra direkt?
Om du redan har en WD Black liggandes så förstår jag varför du sätter i den. Men att köpa en för att sätta i xtreamern är overkill. Köp hellre en 5200 varvare som inte blir lika varm. 5200 varvare räcker och blir över gott o väl. Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT 8MB 500GB för samma peng och du får 180GB till...
Redigerat av discomega, 07 april 2010 - 07:00.
Postad 08 april 2010 - 20:52
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Ingen som har någon lösning på mina problem? Just nu spelar den alltså inte upp någonting för mig.
Postad 09 april 2010 - 07:54
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Det låter jätteilla ju. Har du provat att flasha om den? (Ursäkta idiotfrågan, men kanske det hjälper?)
Postad 09 april 2010 - 14:08
plawsworth
-
plawsworth
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Snabb fråga, sugen på en XTREAMER med wifi antennen. Sitter på en dlink dir655 router (802n) och en Synology DS210J nas enhet och undrar om det är möjligt och köpa och koppla in XTREAMER mot routern och sedan streama filmer direkt från min nas server utan att det hackar? hört blandat om antennen och verkar ju inte helt stabilt..
Postad 09 april 2010 - 15:12
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag har samma router som dig. Min NAS är en Dlink DNS 323:a. 720p hackar över wifi så det går inte att titta på. 1080p skall vi inte tänka på. Det finns en möjlighet att du kan få det att funka. Folk tidigare i tråden har köpt en usb-förlängningskabel till wifi-antennen. Då har det fungerat. Men kan inte bekräfta det då jag gav upp och kör numera trådat.
Redigerat av discomega, 09 april 2010 - 18:20.
Postad 09 april 2010 - 22:28
kockenputte
-
kockenputte
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej ,jag fick ingen ordning på dom lösa undertexterna,xtreamern verkar jättekänslig när det gäller detta så jag bytte tillbaks till tvixen i sovrummet där vi tittar mest på film o så får xtreamern stå i vardagsrummet, sen väntar jag oxå på att tvixie programmet blir kompitibelt med xtreamern för jag tycker att Movie jukeboxen är för strulig, får den inte att fungera riktigt. men tackar måste jag göra för alla tips TACK.
Postad 10 april 2010 - 14:37
Red baron
-
Red baron
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har samma router som dig. Min NAS är en Dlink DNS 323:a. 720p hackar över wifi så det går inte att titta på. 1080p skall vi inte tänka på. Det finns en möjlighet att du kan få det att funka. Folk tidigare i tråden har köpt en usb-förlängningskabel till wifi-antennen. Då har det fungerat. Men kan inte bekräfta det då jag gav upp och kör numera trådat.
Jag streamar 720p-filer utan problem via min gamla Netgear WGR614 (G) router, så med en Dir-655 router borde det inte vara några större problem, i.a.f. så länge man har en USB-förlängningskabel och hyfsat fri sikt mellan antenn och router. Hej ,jag fick ingen ordning på dom lösa undertexterna,xtreamern verkar jättekänslig när det gäller detta så jag bytte tillbaks till tvixen i sovrummet där vi tittar mest på film o så får xtreamern stå i vardagsrummet, sen väntar jag oxå på att tvixie programmet blir kompitibelt med xtreamern för jag tycker att Movie jukeboxen är för strulig, får den inte att fungera riktigt. men tackar måste jag göra för alla tips TACK.
Ja, undertexterna måste ha exakt samma namn som filen, t.ex. namn.avi namn.srt. De måste även ligga i samma mapp.
Postad 10 april 2010 - 17:51
Red baron
-
Red baron
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har en Xtreamer med Sidewinder. Min Xtreamer är inte ljuslös, trots att fläkten är avstängd. Någon annan som också har detta problem? Kan det vara dn interna hårddisken som snurrar trots att den inte används?
Postad 11 april 2010 - 07:32
kockenputte
-
kockenputte
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har en Xtreamer med Sidewinder. Min Xtreamer är inte ljuslös, trots att fläkten är avstängd. Någon annan som också har detta problem? Kan det vara dn interna hårddisken som snurrar trots att den inte används? 
Det är hdd som snurrar helt rätt.
Postad 11 april 2010 - 10:52
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Hej alla Tänkte svara på mina egna frågor, efter att inte ha fått hjälp någonstans, men lyckats lösa det själv. Kanske det hjälper någon annan... 1) Xt startar inte upp externa HDD av märket WD, som går ner i sleep automatiskt. Kopplade en USB-hubb med egen spänningsmatning i Xt, och till den kopplade jag mina två HDD. Nu väcks de som de ska ur sitt sleepläge, när Xt startas upp. 2) Ljudbortfall när man ser på film. (Inga bildproblem alls.) HDMI-kabeln hade troligtvis lite glapp, eller var sönder. Bytte till en annan HDMI-kabel, allt går fint nu. 3) Lösenord för webbinloggning Inloggningsuppgifter: Användare "Admin", lösenord blankt. Läge att ändra på det bid tillfälle.
Postad 11 april 2010 - 13:24
Decostop
-
Decostop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tja!
Fick i fredags hem min Xtreamer och jag är grymt nöjd, den spelar upp allt jag matat den med (iso, avi,mkv,mp3)
Men jag har några funderingar som ni "erfarna" kanske kan svara på.
Måste man använda sig av Xtreamers egna USB-wlan dongel?
Jag har bara testat en mkv-fil (FamilyGuy -Something, Something) men bilden blir fyrkantig och täcker inte hela skärmen? Någon inställning jag missat i Xtreamern eller är det filen?
Går det, Eller går det inte att komma åt SVT Play från Xtreamern?
Tack på förhand!
Anders
Postad 11 april 2010 - 13:30
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hej alla
Tänkte svara på mina egna frågor, efter att inte ha fått hjälp någonstans, men lyckats lösa det själv. Kanske det hjälper någon annan...
1) Xt startar inte upp externa HDD av märket WD, som går ner i sleep automatiskt.
Kopplade en USB-hubb med egen spänningsmatning i Xt, och till den kopplade jag mina två HDD. Nu väcks de som de ska ur sitt sleepläge, när Xt startas upp. 2) Ljudbortfall när man ser på film. (Inga bildproblem alls.)
HDMI-kabeln hade troligtvis lite glapp, eller var sönder. Bytte till en annan HDMI-kabel, allt går fint nu.
1 Kör själv med WD ( 1Tb Caviar Green ) som jag har köpt externt chassi till från Teknikmagasinet och de funkar hur bra som helst, samt att de är tysta. Fördelen med att bygga själv var total priset samt att jag vill ha både USB och e-Sata koppling bak. 2 Detta att pröva en annan kabel först är ganska givet  .
Postad 11 april 2010 - 15:05
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
1) Jo, de funkar bra, men den gav inte kontakt efter att man startade om Xt... :/ men detta löste problemet.
2) Jo, jag trodde för mkt på magin med HDMI. Och det konstiga 0,1s ljudbortfall sporadiskt pekade inte på kabelproblem tyckte jag.
Postad 12 april 2010 - 21:50
maacken
-
maacken
-
Rookie
-
1 inlägg
efter senaste fw-uppdateringen så började den strula. Har för tillfället bara en extern HDD inkopplad och när jag startar upp den så gå hdd igång men lampan på framsidan av x bara blinkar orange??? när jag drar ur strömsladden och sätter i den igen så funkar det klockers igen.Så här gjorde den inte innan. Satte på sidewinders i samma veva men tvekar på att det skulle ha någon inverkan på detta..
Postad 13 april 2010 - 07:15
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Om du kör utan extern HDD, så funkar allt som det ska då?
Postad 13 april 2010 - 08:42
matknu
-
matknu
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Den som väntar på nå't gott...två veckor sedan ja lade ordern och inget paket i brevlådan...vill haaaaaaaaa....pust....
Postad 13 april 2010 - 10:48
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Varför är det inte fler som klagar på att ljudet inte hörs förrän ca 2 sekunder in i en film eller låt. Att de inte har fixat det efter så många uppdateringar är ju verkligen oroväckande. Förstår inte varför de inte fixar till det på en gång. Det borde ju stå högst upp på bugglistan. Det värsta är ju att de verkar nonchalera det totalt då de inte har något svar överhuvudtaget på Xtreamers forum på vad det beror på. Ställer man en fråga angående detta så svarar de bara att det är ett problem som man vet om. Otroligt dassig support. Överhuvudtaget så har supporten en fruktansvärt överlägsen attityd mot deras kunder. Verkar vara snorungar som tror att de kan allt.
Postad 13 april 2010 - 10:54
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
"Supporten" i deras forum har jag inte mycket till övers för.
Sökfunktionen är värdelös tycker jag. Jag är inte ny bakom tangentbordet, men jag fixar inte det.
Generellt sett tror jag ändå att Xt är den bästa spelaren, men har man specifika behov kanske andra är bättre. Åtminstone så jobbar de med nya FW som kommer ut.
Postad 13 april 2010 - 10:56
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Har aldrig upplevt detta problem då jag bara har den för att se på film med och då är det alltid någon snutt med en logga i början som det är ett ljudbortfall där så har jag aldrig märkt det.
Men jag kan hålla med om att det bör fixas om det är generiskt. Särskilt om det har funnits länge. Det går inte att lösa genom att lägga in en äldre FW? Inte för att det är en lösning men då kan man ju se vad som är ändrat till den FW där det slutar fungera. Så kan man ju hjälpa till med felsökningen så att säga.
Postad 13 april 2010 - 11:18
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Varför är det inte fler som klagar på att ljudet inte hörs förrän ca 2 sekunder in i en film eller låt. Att de inte har fixat det efter så många uppdateringar är ju verkligen oroväckande. Förstår inte varför de inte fixar till det på en gång. Det borde ju stå högst upp på bugglistan. Det värsta är ju att de verkar nonchalera det totalt då de inte har något svar överhuvudtaget på Xtreamers forum på vad det beror på. Ställer man en fråga angående detta så svarar de bara att det är ett problem som man vet om. Otroligt dassig support. Överhuvudtaget så har supporten en fruktansvärt överlägsen attityd mot deras kunder. Verkar vara snorungar som tror att de kan allt.
Hur har du kopplat din Xtreamer ? Är det till en reciever ( vilket märke och modell ) eller direkt till tv ? Kör du ljudet via hdmi eller optisk kabel ? Vilken firmware använder du ? Om du har lagt in den senaste ( 2.3.1 ) har du gjort en reset från menyn då ? Ska kontrollera om det finns 2 sekunders fördröjning på min Xtreamer till helgen, har inte reagerat på detta innan.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 14 april 2010 - 11:19.
Postad 13 april 2010 - 11:33
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Håller med om att man inte tänker på det när man ska se på någon film men i vissa TV serier så startar ju själva handlingen direkt i början på avsnittet o då märker man ju av detta fenomen. Problemet är ju allra tydligast vid uppspelning av MP3. Då blir man riktigt irriterad på att ljudet inte finns med i början på låten.
När det gäller att byta till en gammal FW så är det tyvärr så att detta problem har varit med sedan första FW:n så det är tyvärr ingen lösning. Hoppas verkligen att de fixar till det till version 3 annars lär jag spamma ner deras forum tills någon kan ge ett bra svar på varför de inte fixar till det.
Postad 13 april 2010 - 19:31
matknu
-
matknu
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Den som väntar på nå't gott...två veckor sedan ja lade ordern och inget paket i brevlådan...vill haaaaaaaaa....pust....
Fick svar från xtreamer...varit lite strul...skeppas 20/4.
Postad 13 april 2010 - 21:35
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Märkte precis att jag har samma problem som it2ceda.
Oavsett filmklipp så saknas ljudet i 2s.
Har kopplat Xt via HDMI till TV. Har även kopplat ljud via optiskt till receiver. Ska kolla om samma problem finns via opto.
Postad 13 april 2010 - 21:41
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Som sagt ljudproblemet är en "known issue" hos Xtreamer men de vägrar o tala om varför o ifall det kan eller kommer att rättas till. Otroligt oseriöst beteende.
Postad 14 april 2010 - 20:35
poib33
-
poib33
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Fick hem min Xtreamer idag och det ser mycket lovande ut rent spontant. (Blev faktiskt rktigt snopen när i princip allt fungerade direkt! ;-))
Jag använder en extern hårddisk (Seagate) och Xtreamern lyckas spela upp alla mina filer förutom mina img-filer som den inte ens hittar. Foldern där jag har dessa filer är helt tom. Detta trots att jag döpt om dem till iso-filer vilket jag läst att man ska göra i denna tråd. Hur ska jag göra steg för steg för att få Xtreamerna att spela upp mina img-filer?
Det jag har gjort är att jag högerklickat på filnamnet och lagt till .iso till det befintliga namnet. Bör jag göra något ytterligare för att lyckas "döpa om filerna" till iso-filer? Tacksam för hjälp!
Postad 14 april 2010 - 20:38
Unregistered31063
-
Unregistered31063
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ersätt .img med .iso, inte xxxxx.img.iso
Postad 14 april 2010 - 20:38
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Hmmm, vet tyvärr inte, det ska inte vara något extra steg för att spela upp .iso
Prova kanske att ta bort .img helt och behåll bara "filnamn.iso", vet inte vad Xt tycker om dubbla filändelser.
Edit: Snabbt svarat.... =)
Redigerat av ungern, 14 april 2010 - 20:39.
Postad 15 april 2010 - 06:34
IngoSwe
-
IngoSwe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som hittat något datum för 3.0 ännu?
Postad 15 april 2010 - 09:53
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som hittat något datum för 3.0 ännu?
Det kommer komma ut en till FW innan 3.0, men den kommer har stöd för MMS:// och wmv3/wma2
Postad 15 april 2010 - 10:46
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Det kommer komma ut en till FW innan 3.0, men den kommer har stöd för MMS:// och wmv3/wma2 
Hmm, undrar om ljudproblemet är löst då. Vad är det för mening med en massa stöd hit o dit när man inte ens klarar av o fixa till en fundamental sak som att ljudet ska komma direkt när man spelar upp en film eller mp3 utan att få vänta 2 sekunder. Fattar faktiskt inte varför inte fler klagar på detta.
Postad 15 april 2010 - 13:06
Red baron
-
Red baron
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hmm, undrar om ljudproblemet är löst då. Vad är det för mening med en massa stöd hit o dit när man inte ens klarar av o fixa till en fundamental sak som att ljudet ska komma direkt när man spelar upp en film eller mp3 utan att få vänta 2 sekunder. Fattar faktiskt inte varför inte fler klagar på detta.
För att alla inte har det problemet...
Postad 15 april 2010 - 13:25
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
För att alla inte har det problemet... 
Skojar du??? Kör du optisk ut då istället för hdmi? Om det bara gäller vissa felaktiga apparater eller FW uppdateringar så vore det ju bra ifall Xtreamer staben talade om det.
Postad 15 april 2010 - 14:40
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Skojar du??? Kör du optisk ut då istället för hdmi? Om det bara gäller vissa felaktiga apparater eller FW uppdateringar så vore det ju bra ifall Xtreamer staben talade om det.
Jag kör ljudet via HDMI och har inget problem med ljudet.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|