Det är väl klart han säger det, han skall ju sälja in produkten.... Hur vet din kille att den är laggig innu? Hade inte han lämnat projektet? Isf kan det ju vara därför den är snabbare nu, får folk som VILL jobba med den jobbar med den...Det är tomma telefoner säger jag ju. Min kompis som utvecklar skiten säger att de inte får bort lagget som uppstår vid fler kontakter eftersom det inte är någon prioritering från cheferna eftersom man riktar sig till en målgrupp som inte anser att det är laggigt och bryr sig om andra sake, som att telefonen ser snygg ut osv, man vänder sig inte till "tekniknördarna" som gillar specs och snabba telefoner... Titta på filmen när reporten säger att telefonen är "snappy" och SE killen håller med, dom tror det själva. Det är det som är det mest skrämmande. Men visst, jag ljuger och har noll koll. Eller hur det nu är ni resonerar.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 21 January 2010 - 23:05
Postad 21 January 2010 - 23:09
Det är tomma telefoner säger jag ju. Min kompis som utvecklar skiten säger att de inte får bort lagget som uppstår vid fler kontakter eftersom det inte är någon prioritering från cheferna eftersom man riktar sig till en målgrupp som inte anser att det är laggigt och bryr sig om andra sake, som att telefonen ser snygg ut osv, man vänder sig inte till "tekniknördarna" som gillar specs och snabba telefoner... Titta på filmen när reporten säger att telefonen är "snappy" och SE killen håller med, dom tror det själva. Det är det som är det mest skrämmande. Men visst, jag ljuger och har noll koll. Eller hur det nu är ni resonerar.
Hur motiverar du en Snapdragon på 1 Ghz om denna inte vänder sig till "tekniknördarna som gillar specs och snabba telefoner" ?
+1Det är väl klart han säger det, han skall ju sälja in produkten.... Hur vet din kille att den är laggig innu? Hade inte han lämnat projektet? Isf kan det ju vara därför den är snabbare nu, får folk som VILL jobba med den jobbar med den...
Kan vi inte bara vara överens om att det är olika videos med olika HW och SW på dem... Nu ska vi inte göra vissa ledsna (syftar inte på dig Kingcool) bara för att den/dom bestämt sig för en Nexus One. Själv tänker jag känna/se på den färdiga produkten innan jag köper...
Redigerat av gregoff, 21 January 2010 - 23:12.
Postad 21 January 2010 - 23:09
Det är tomma telefoner säger jag ju. Min kompis som utvecklar skiten säger att de inte får bort lagget som uppstår vid fler kontakter eftersom det inte är någon prioritering från cheferna eftersom man riktar sig till en målgrupp som inte anser att det är laggigt och bryr sig om andra sake, som att telefonen ser snygg ut osv, man vänder sig inte till "tekniknördarna" som gillar specs och snabba telefoner... Titta på filmen när reporten säger att telefonen är "snappy" och SE killen håller med, dom tror det själva. Det är det som är det mest skrämmande. Men visst, jag ljuger och har noll koll. Eller hur det nu är ni resonerar.
Läste att google luren sålt typ 20 000 ex och floppat rejält. Dom har väl redan droppat priset med 100 dollar i USA?
Postad 21 January 2010 - 23:18
Du ska inte tro allt du läserLäste att google luren sålt typ 20 000 ex och floppat rejält. Dom har väl redan droppat priset med 100 dollar i USA?
Postad 21 January 2010 - 23:22
Låt oss koncentrera oss på annat så länge, vi får svaret om någon månad o får vi svaret innan dess så är det bara ett plus men det börjar bli väl mycket snack om detta nu. Ni som säger er gilla telefonen men inte hur media/time-scape laggar kan ju helt ekelt låta bli att köra applikationen och installera andra program istället eller hur?
gul bakgrund har vi sett det förut?
http://www.youtube.c...hY&translated=1
Jag hade iaf inte sett det tidigare, tack för länken o skönt att få möjligheten att ändra färg "bekräftat"
Redigerat av zippiz, 22 January 2010 - 00:02.
Postad 22 January 2010 - 00:09
Så här var det med N900 också..
Folk klagade och fjantade på om allt möjligt och de visar sig att telefonen folk sett är en extremt tidig version..Michael på www.my-symbian.com som driver en av det största sajterna för symbian förklarade hur väldigt mycket som inte optimeras förrän alldeles i slutet..
Tex hur telefonen är optimerad i menyer..
Hur eco inställningar används..cpu ..Batterioptimering osv...
Det är INGEN ide att riva upp himmel och jord över dessa filmsnuttar
Lite OT men...
För personalen ligger ju säkert och sover i kontoret de sista månaderna
Redigerat av moparman, 22 January 2010 - 00:10.
Postad 22 January 2010 - 00:44
Är din kompis Japan, telefonen är väl inte utvecklad i sverige.
Postad 22 January 2010 - 07:30
Läste att google luren sålt typ 20 000 ex och floppat rejält. Dom har väl redan droppat priset med 100 dollar i USA?
Priset dom droppat är vad jag förstått priset med abonnemang. Inte det 'olåsta' priset. Dessutom tycker jag 20.000 ex låter väldigt lite. Så det litar jag inte på en sekund.
Postad 22 January 2010 - 07:37
Som jag skrivit så är det massor med optimeringar som görs precis innan en telefon är klar och denna är ju långt från klar så jag fattar inte varför ni ältar en förproduktionstelefon
Vad är det som säger att den är långt ifrån klar? Det är ju inte så att dom fortsätter optimera fram till en vecka innan release. Dom ska hinna tillverka den också, eller?
Postad 22 January 2010 - 08:12
Postad 22 January 2010 - 08:54
Han säger typ att man vill att folk ska gå in i en affär, se att X10´an är snygg, ta upp den. Känna att den ligger bra i handen och sen bli imponerad av timescape och mediascape och köpa den.
Det är precis så SE har tänkt. Detta är inte en telefon för folk med lite mer krav utan för lattemorsor och folk som vill "flasha" och knappt har någon vidare koll.
Det är synd... Riktigt synd. Men apple satte ju trenden. De flesta som har en iFån är ju rätt otekniska. SE vill ha en bit av den kakan.
Hm, låter som ett troligt tänk ur ett marknadsperspektiv, men tråkigt för oss som vill ha en bra telefon. Den kan dock inte lagga lika mycket som min X1 så jag ser fram emot tester av produktionsexemplar, det är väl då får man väl bestämma sig.
Kan bli intressant att se vad de presenterar på MWC också.
Läste M3s recension av N900 igår och det vore kul om SE kom med något liknande.
Postad 22 January 2010 - 11:54
Och jag kan svara mig i frågan ang. vad Laila Bagge hade för vit tele i Made in Sweden igår, en Nokia...
(spoade tillbaka och såg Nokialoggan).
Dom kan ju göra mjukvaruändringar tills den är packad, och även efter, men jag tror dom undviker det.Vad är det som säger att den är långt ifrån klar? Det är ju inte så att dom fortsätter optimera fram till en vecka innan release. Dom ska hinna tillverka den också, eller?
Hårdvaruändringar kanske inte är lika enkelt.
Postad 22 January 2010 - 14:08
Mjukvaran är väl gjord och utvecklad i Sverige?Är din kompis Japan, telefonen är väl inte utvecklad i sverige.
Postad 23 January 2010 - 15:48
Priset dom droppat är vad jag förstått priset med abonnemang. Inte det 'olåsta' priset. Dessutom tycker jag 20.000 ex låter väldigt lite. Så det litar jag inte på en sekund.
Nexus week 1 sales 20.000
iphone 3gs week 1 sales 1.6.000 000
my touch 3g 60.000
motorola droid week 1 sales 250.000
"While Flurry estimates that Nexus One was outsold by Droid by more than 12 times, myTouch 3G by 3 times and iPhone 3GS by a staggering 80 times, it's worth noting there are significant differences in the marketing, distribution and perception of the device as revolutionary vs. evolutionary. In short, key business decisions and other factors related to the Nexus One launch make an "apples-to-apples" comparison difficult."
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 23 January 2010 - 15:50.
Postad 23 January 2010 - 16:29
Verkar inte alls pjåkigt... Då behöver man troligen inte ladda den dagligen i alla fall. Fast det beror lite på hur mycket luren drar generellt när man surfar, kollar mail osv...
Postad 23 January 2010 - 16:38
Talk time (2G/Edge): 270 minutes (4 hours, 30 minutes)
Talk Time (3G): 290 minutes (4 hours, 5 minutes)
We’re also seeing 230 hours standby for 2G, and and about 200 hours standby for 3G-only mode, or 300 for automatic signal mode (switches between 2G and 3G).
Hur fan går det där ihop?
Hur kan det vara längre taltid på 3G än på än på 2G och hur kan automatic signal mode ha längre standby-tid än både 2G och 3G :S
Postad 23 January 2010 - 23:23
Hur fan går det där ihop?
Hur kan det vara längre taltid på 3G än på än på 2G och hur kan automatic signal mode ha längre standby-tid än både 2G och 3G :S
Hos SE är det mesta möjligt..
Postad 24 January 2010 - 15:03
En gissning är helt enkelt att reglertekniken är mer optimerad på 3g just nu. Att de har räknat med olika täckningar vilket leder till en mindre energiförbrukning.Hur fan går det där ihop?
Att automatic signal mode kan ha längre låter ju bara logiskt, då hoppar den ju till den med bäst täckning hela tiden vilket leder till en mindre energiförbrukning eftersom effekten som behövs för att hålla en bra täckning blir lägre.
Redigerat av mornn, 24 January 2010 - 15:04.
Postad 24 January 2010 - 15:30
Postad 24 January 2010 - 18:19
Postad 24 January 2010 - 18:25
Jag tycker det är skitdåligt. Men sen brukar det skilja rätt mycket mellan siffrorna som tillverkaren anger och vad som faktiskt stämmer i "verkligheten". Dock är det oftasts glädjesiffror som tillverkaren anger, alltså att det är mycket sämre i "verkligheten".Varför verkar det på er som att batterisiffrorna är bra? Har kollat upp batteritid på htc hd2 och htc hero här på prisjakt och de anger båda två mycket bättre batterisiffror. Har jag missat nåt? Verkar ju katastrofalt dåligt detta.
Postad 24 January 2010 - 18:45
Redigerat av FromHelll, 24 January 2010 - 18:47.
Postad 24 January 2010 - 18:58
Postad 24 January 2010 - 19:00
It looks like O2 is one of the networks in the UK getting the X10 when it’s released. CoolSmartphone discovered an apparent error in O2’s online shop that listed the X10 as a choice when searching for accessories. O2 made the same blip with the HD2 a few weeks before that handset went on sale. O2 later contacted CoolSmartphone to inform them that they had removed the X10 reference from their accessories page as there had been no public announcement of heir involvement with the handset yet. All in all another sign that the X10 can’t be too far away now.
Postad 24 January 2010 - 20:14
https://www.prisjakt...kt.php?p=468231
troligt eller inte? vi får väl se ...
Postad 24 January 2010 - 21:05
Postad 24 January 2010 - 21:29
Inware och Komplett hade väl 29e januari nyss.. så deras trovärdighet är väl kanske inte högst, eller träffsäkerhet kanske man ska säga.
aj fasen, var det dom två ...
Postad 24 January 2010 - 21:52
Men, från 2a mars och framåt är det inte långt kvar innan Q1 är slut.
Återstår och se.
Postad 24 January 2010 - 21:57
Postad 24 January 2010 - 22:13
Med lite tur kanske datum släpps på/till mässan i februari, var de Barcelona?
Postad 25 January 2010 - 02:24
Slutet av mars eller början av april? Kul!Vecka 13
Kan tilläggas att jag verkligen hatar veckonummer, känns mycket mer logiskt med den första till åttonde maj eller något i den stilen (bara ett exempel!).
Redigerat av Flamso, 25 January 2010 - 02:25.
Postad 25 January 2010 - 03:03
http://m3.idg.se/2.1...marknad-i-april
SE kommer säkert att lyckas förhala lanseringen till juni så vi alla hinner köpa det här i stället:
http://m3.idg.se/2.1...anseras-globalt
Postad 25 January 2010 - 08:55
Yes artikeln som M3 tagit sin story ifrån har kommenterats av SE på deras produktblogg, där dom stod fast vid att det var slutet på mars lanseringen skulle ske:)Någon annan har säkert redan lagt upp det här (jag har inte hunnit hänga med i tråden ett tag):
http://m3.idg.se/2.1...marknad-i-april
SE kommer säkert att lyckas förhala lanseringen till juni så vi alla hinner köpa det här i stället:
Motorolan var ingen snygg pjäs..
Postad 25 January 2010 - 10:06
InstämmerSlutet av mars eller början av april? Kul!
Kan tilläggas att jag verkligen hatar veckonummer, känns mycket mer logiskt med den första till åttonde maj eller något i den stilen (bara ett exempel!).
Postad 25 January 2010 - 10:24
Vecka 13
Det är alltså ca 2 ½ månad kvar till man tidigast får tag på den... Känns ju sådär.
Tror ni att HTC Bravo hinner komma till Sverige innan dess?
Postad 25 January 2010 - 10:29
Det är alltså ca 2 ½ månad kvar till man tidigast får tag på den... Känns ju sådär.
Tror ni att HTC Bravo hinner komma till Sverige innan dess?
Ja, eller tror att den kommer ungefär samtidigt, kanske lite tidigare...eller senare. Handlar nog om ett par veckor innan eller efter...
Postad 25 January 2010 - 10:32
Din attityd gör nog att många ignonerar dig, och personligen så tror jag väl på Q1 och v13 ligger där så.Det har jag sagt i ett par veckor nu, men ingen tror mig...
Dock så skulle jag tycker så klart det vore kul om den kom imorgon, men antar att det är föga troligt.
Den med 550Mhz CPU..?Någon annan har säkert redan lagt upp det här (jag har inte hunnit hänga med i tråden ett tag):
Nä, den lär inte handlas oavsett när X10 kommer.
Postad 25 January 2010 - 13:43
Det säger väl tyvärr mest om hur slö X10'an är.Den med 550Mhz CPU..?
Nä, den lär inte handlas oavsett när X10 kommer.
En Motorola Milestone med 550MHz processor åker åttor runt en X10'a i snabbhet. Iallafall om man jämför med de filmsnuttar man sett hitills av X10'an. Man får väl hoppas att dom lyckas få upp snabbheten när den väl släpps
Postad 25 January 2010 - 14:05
Det säger väl tyvärr mest om hur slö X10'an är.
En Motorola Milestone med 550MHz processor åker åttor runt en X10'a i snabbhet. Iallafall om man jämför med de filmsnuttar man sett hitills av X10'an. Man får väl hoppas att dom lyckas få upp snabbheten när den väl släpps
Dom har väl inte direkt jämfört samma saker i dom båda telefonerna. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Så att jämföra dessa är ganska så orättvist. För inte har väl någon annan sett Time/Mediascape i Milestone? Nä, trodde nog det. Det är ju inte mycket annat man fått se när dom visat X10.
Postad 25 January 2010 - 14:16
Nej det är ju riktigt att Milestone inte har något Timescape/Mediascape. Dock kan jag klara mig väldigt bra utan detta då det slöar ner telefonen väldigt mycket. Har sett filmer på x10'an startar vissa applicationer så som webbläsare och det tar ju evigheter jämfört med Milestonen. Jag vet att det kanske är lite svårt att jämföra de båda men det känns ändå som x10'an är slö med tanke på den processorn som är i den, den borde kunna bli snabbare.Dom har väl inte direkt jämfört samma saker i dom båda telefonerna. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Så att jämföra dessa är ganska så orättvist. För inte har väl någon annan sett Time/Mediascape i Milestone? Nä, trodde nog det. Det är ju inte mycket annat man fått se när dom visat X10.
Postad 25 January 2010 - 15:28
Nej det är ju riktigt att Milestone inte har något Timescape/Mediascape. Dock kan jag klara mig väldigt bra utan detta då det slöar ner telefonen väldigt mycket. Har sett filmer på x10'an startar vissa applicationer så som webbläsare och det tar ju evigheter jämfört med Milestonen. Jag vet att det kanske är lite svårt att jämföra de båda men det känns ändå som x10'an är slö med tanke på den processorn som är i den, den borde kunna bli snabbare.
Driver du eller? Visa gärna lite filmer som stödjer det du säger
Postad 25 January 2010 - 15:53
Det kanske låter lite missvisande när jag skriver att det tar evigheter att ladda webläseren i de filmer jag sett på X10'an. Det tar ju inte många sekunder men det går ju helt klart fortare i Milestonen.Driver du eller? Visa gärna lite filmer som stödjer det du säger
Milestonen kör ju ett "rent" android villket antagligen bidrar till att den är väldigt rapp.
X10 känns seg/ser seg ut i många lägen mycket pga det flashiga användar gränsnittet som SE "lagt på" android operativet.
Redigerat av TomasL, 25 January 2010 - 16:05.
Postad 25 January 2010 - 17:28
Det kanske låter lite missvisande när jag skriver att det tar evigheter att ladda webläseren i de filmer jag sett på X10'an. Det tar ju inte många sekunder men det går ju helt klart fortare i Milestonen.
Milestonen kör ju ett "rent" android villket antagligen bidrar till att den är väldigt rapp.
X10 känns seg/ser seg ut i många lägen mycket pga det flashiga användar gränsnittet som SE "lagt på" android operativet.
Har pratat om det här innan, SE har väl inte lagt på något utan det är bara en app. med andra ord välj själv om du vill köra det eller inte. Eftersom Nexus One är snabbare än den där Motorola telefonen så antar och tror jag att även X10 kommer vara det (samma cpu som Nexus, om än något hägre skärmupplösning)
Dessutom är det väl nästan helt 100% säkert att det är prototyper du sitter och jämför med?
Tycker fortfarande X10 ser väldigt trevlig ut både på specar och utsidan. Vore trevligt att se lite annat visas än Time o media-scape. Det är liksom inte av den anledningen jag väljer X10, så jag ser gärna lite annat
Hoppas på att få se lite mer på Mässan om ett par veckor.
Postad 25 January 2010 - 18:41
Ja, precis. Som zippiz redan har skrivit (och typ vilket som har skrivit 100 ggr tidigare i tråden - Timescape/Mediascape är applikationer som DU väljer eller väljer bort. Svårare är det inte.Nej det är ju riktigt att Milestone inte har något Timescape/Mediascape. Dock kan jag klara mig väldigt bra utan detta då det slöar ner telefonen väldigt mycket. Har sett filmer på x10'an startar vissa applicationer så som webbläsare och det tar ju evigheter jämfört med Milestonen. Jag vet att det kanske är lite svårt att jämföra de båda men det känns ändå som x10'an är slö med tanke på den processorn som är i den, den borde kunna bli snabbare.
Det är otroligt vad alla gnäller på seghet och lagg... Inaktivera de två applikationerna så blir det till 99 % åka av (även om jag tror att det även kommer gå undan med de två applikationerna när den lanseras).
Postad 25 January 2010 - 19:09
Ja, precis. Som zippiz redan har skrivit (och typ vilket som har skrivit 100 ggr tidigare i tråden - Timescape/Mediascape är applikationer som DU väljer eller väljer bort. Svårare är det inte.
Det är otroligt vad alla gnäller på seghet och lagg... Inaktivera de två applikationerna så blir det till 99 % åka av (även om jag tror att det även kommer gå undan med de två applikationerna när den lanseras).
Ja, har man en 1 Ghz processor så är det sista det kommer gå är segt!
(det är bara att koda det på rätt sätt så kommer det gå snabbt oavsett hur många kontakter som finns. (tydligen så väntar programmet på internet information i real tid (vilket är lite konstigt, då informationen är HISTORIK och inte behöver uppdateras). trots det så kommer liknande applikationer finnas för nedladdning, det är jag säker på.
När det gäller motoroi så tycker jag fortfarande X10 har övertaget (fast den saknar, radio xeonblixt, 720p videoinspelning, tvmottagning m.m.) bara på grund av processorn.
Men konkurrenterna börjar knappa in. hade motoroi haft en bätttre prcessor och kommit ut nästa månad, så hade det blivit en annan sak.
Postad 26 January 2010 - 03:17
Postad 26 January 2010 - 07:27
Eftersom Nexus One är snabbare än den där Motorola telefonen så antar och tror jag att även X10 kommer vara det (samma cpu som Nexus, om än något hägre skärmupplösning)
Dock så kör Nexusen en bra mycket mer optimerad mjukvara i 2.1.
Det är ungefär som att Win 7 går mkt snabbare än Vista på två identiska datorer.
Att SE inte har visat mycket mer än Timescape är för att det inte finns något mer att visa. Resten är same same som på alla andra gamla androidlurar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?