Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2010 - 22:21

Unregistered21617390
  • Unregistered21617390
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har problem med att komma åt min dator genom min WD-tv live. Har installerat senaste beta-update med wdtvlive_1_03_43_V.

Tycker jag har enligt konstens alla regler justerat varenda inställning i min dator nu. Har hela tiden, utan problem, kommit åt de hdd som är kopplade direkt till WD från datorn genom nätverket. Problemet är åt andra hållet!

När jag går in på network shares på min wd så säger den att password är fel och den vill ha rätt anv namn och password. Men oavsett vad jag skriver in så säger den att det är fel.

När jag går på media servers hittar den min dator ca varannan gång. Och när den hittar så hittar den aldrig något jag egentligen delar utan hittar de filer som ligger direkt i min användares mapp. Har provat lägga in mediafiler i den mappen men den hittar inget annat än det som redan fanns där.

Någon som förstår mina problem och kanske sitter inne på en lösning?

Har efter 3 veckors problemfritt användande sedan igår också fått problem med mina networkshares. Stängde av den ena kvällen, satte på dagen efter utan att ha gjort något och får plötsligt "no media content found on server" meddelandet- Startat om servern, mediaspelaren, uppgraderat, nedgraderat, tagit bort utdelningar, lagt till utdelningar, gått över alla inställningar på servern och mediaspelaren men icke. Fullständigt väck och irritationen bubblar. Just nu sugen på att bara drämma den i golvet och köpa en ny imorgon, men det är ju ett nederlag....:-( Varför kan saker inte bara funka.....

Postad 13 November 2010 - 14:50

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Ip nummer problem kanske?

brukar byta mellan 2.4ghz och 5ghz nätet, och då kan det strula ibland. men håller man sig till ett funkar det bra, iaf för mig.

Postad 15 November 2010 - 10:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har problem med att komma åt min dator genom min WD-tv live. Har installerat senaste beta-update med wdtvlive_1_03_43_V.

Tycker jag har enligt konstens alla regler justerat varenda inställning i min dator nu. Har hela tiden, utan problem, kommit åt de hdd som är kopplade direkt till WD från datorn genom nätverket. Problemet är åt andra hållet!

När jag går in på network shares på min wd så säger den att password är fel och den vill ha rätt anv namn och password. Men oavsett vad jag skriver in så säger den att det är fel.

När jag går på media servers hittar den min dator ca varannan gång. Och när den hittar så hittar den aldrig något jag egentligen delar utan hittar de filer som ligger direkt i min användares mapp. Har provat lägga in mediafiler i den mappen men den hittar inget annat än det som redan fanns där.

Någon som förstår mina problem och kanske sitter inne på en lösning?

Dom är nu uppe i 1.03.49, så testa den betan istället:)

Postad 15 November 2010 - 14:34

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Hmm var hittar man den betan?

:D

bolie: Gå in på Nätverk och delningscenter>Avancerade delningsinställningar och inaktivera lösenordsskyddad delning.

Rebota sedan wdtv live!

Edit: Hittade betan

http://download.wdc....e_1.03.49_V.zip

Ladda ner och använd på egen risk!

Redigerat av WiggiWest, 15 November 2010 - 17:13.

Postad 15 November 2010 - 18:19

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

:)

bolie: Gå in på Nätverk och delningscenter>Avancerade delningsinställningar och inaktivera lösenordsskyddad delning.

Rebota sedan wdtv live!

Har redan inaktiverat lösenordsskyddad delning. Men den frågar fortfarande efter lösenord. Har provat samma lösenord som jag har på datorn in i windows, även provat att inaktiverat detta lösenord men inget har fungerat.

Postad 15 November 2010 - 19:24

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Har läst att Microsoft Live Essentials kan strula till det i Windows 7 och dom rekomenderade att avinstallera Windows Live ID Assistant. Vet inte varför och om det funkar, Men kanske värt att prova!

Testa och installera den senaste betan, Kanske funkar!

Redigerat av WiggiWest, 15 November 2010 - 19:30.

Postad 15 November 2010 - 19:30

infelix
  • infelix
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har redan inaktiverat lösenordsskyddad delning. Men den frågar fortfarande efter lösenord. Har provat samma lösenord som jag har på datorn in i windows, även provat att inaktiverat detta lösenord men inget har fungerat.

Jag hade samma problem med vår spelare, lyckades inte få det att fungera så det slutade med att jag helt enkelt gjorde en användare åt spelaren och delade ut sakerna till den användaren och sen dess har det fungerat bra.

Inlägget ovan stämmer också bra, om du har senaste versionen installerad så är det förmodligen det som spökar.

Redigerat av infelix, 15 November 2010 - 19:31.

Postad 16 November 2010 - 20:08

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

:unsure:

Rebota sedan wdtv live!

Min ville uppgradera och jag har svårt att neka mina apparater när de frågar så snällt. Vad är det som är nytt i den ny firmwaren egentligen?

Postad 17 November 2010 - 01:35

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Min ville uppgradera och jag har svårt att neka mina apparater när de frågar så snällt. Vad är det som är nytt i den ny firmwaren egentligen?

Version 1.03.49_V:
Resolved Issues:
• Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release.
• Resolved HDMI auto resolution selection issue.
• Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working.
• Resolved HDMI screen flicker issue.
• Resolved playback issues related to mkvmerge.
• Improved thumbnail caching.
• Resolved MP4 problems with seeking and audio stopping.
• Resolved MP4 poor frame-rate and audio out of sync.
• Resolved File Share group name – No longer requires all group names to be the same. (Reset to factory defaults required)
• Resolved various user interface translation issues.
• Added Mediafly application.
• Added DVD Navigation support.
• Added .MOV chapter support.
• Added wireless adaptor support for ASUS USB-N13.
• Added security when mounting a network share on password protected local drives.
• Resolved aspect ratio issues.
• Resolved subtitle encoding for Big 5.
• Resolved resume remembering previous audio selection.
• Resolved IDX +_SUB positioning issue causing video freeze.
• Resolved PGS subtitle becoming frozen while using the delay function.
• Resolved Network share intermittent detection issue.
• Resolved undetectable 4TB My Book.
• Resolved large capacity video file (.ts) unable to play issue.
• Resolved DVR-MS video stops when fast forward

Tror inte det är en beta
http://support.wdc.c...AAP0000NBK-EESN

Postad 17 November 2010 - 16:16

fjanten87
  • fjanten87
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
undrar om man på nått sätt kan dela datorns bildskärm till tv:n via WD tv live via nätverket? Så om man till exempel kollar på svt play på datorn så ser man även detsamma på tv:n. Vet att det funkar med en vanlig vga kabel men eftersom att datorn och tv:n står olika rum så är det något bökigt.

//Emma :)

Postad 17 November 2010 - 22:34

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Efter den senaste updaten så har min WD blivit sämre. Bilden fryser sig ofta när jag streamar från datorn något den aldrig gjorde förut. Unable to play file på mkv filer ibland sen funkar de igen och det finns en vit lysande prick som ser ut som en stor pixel högst upp i det vänstra hörnet som är alltid där hela tiden. Finns dock inte där när wd startar upp.. Blir så trött på instabila updates typ.. Någon som vet om det går att få tillbaka den förra updaten?

Postad 17 November 2010 - 22:47

infelix
  • infelix
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Efter den senaste updaten så har min WD blivit sämre. Bilden fryser sig ofta när jag streamar från datorn något den aldrig gjorde förut. Unable to play file på mkv filer ibland sen funkar de igen och det finns en vit lysande prick som ser ut som en stor pixel högst upp i det vänstra hörnet som är alltid där hela tiden. Finns dock inte där när wd startar upp.. Blir så trött på instabila updates typ.. Någon som vet om det går att få tillbaka den förra updaten?

Det går alldeles utmärkt, du hittar hur du gör det på: http://wdtvhd.com/in...hp?showtopic=26

Postad 18 November 2010 - 18:32

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Jag vågar inte uppdatera, tycker min 43_v fungerar bra, rädd för att förlora hdmi-anslutningen igen... men ... jag känner mig själv.... Dessutom fortfarande många klagomål i WD-forums firmware-tråd.

Har en backup på firmware 43_v ifall...

Oh well
p.g.a. en RMA har jag nu en extra fjärrkontroll och AC-adapter, sugen någon?

Redigerat av candyraver, 18 November 2010 - 18:35.

Postad 18 November 2010 - 18:36

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Äntligen! Den senaste uppdateringen verkar ha löst mina problem med HDMI, Plus att jag kan kolla stora TS filer utan att det fryser ;)

Postad 18 November 2010 - 19:14

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det går alldeles utmärkt, du hittar hur du gör det på: http://wdtvhd.com/in...hp?showtopic=26

Någon som vet hur man gör för att uppdatera wd via usb minnet? Har tagit och laddat ner de 3 filer som finns och lagt det på usb minnet men när jag går in på settings på wd så finns det bara update och sök efter uppdatering online. Vill ju liksom uppdatera från usb minnet.

Postad 18 November 2010 - 20:02

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Har blivit ganska förälskad i denna tingest. Idag lade jag in senaste updaten från näten (auto, ej beta) och fick då efterlängtade menyer på *.iso. För 749:- köpte jag därför den tredje av dessa (fraktfri just nu från Elgiganten ;-)). En tickar som server (WD2TB) och de andra rullar på i barnrum etc. Det enda problemet jag ser i min kåk är wlan som rullar dåligt (lååångt hus). Kör därför trådat och det är kanon (rullar 1080p utan problem).
Alltså... Den kan ju allt jag vill i alla fall. Ingen dator eller NAS igång - ja, jag är nöjd.

Postad 18 November 2010 - 20:27

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man gör för att uppdatera wd via usb minnet? Har tagit och laddat ner de 3 filer som finns och lagt det på usb minnet men när jag går in på settings på wd så finns det bara update och sök efter uppdatering online. Vill ju liksom uppdatera från usb minnet.

Hmm apparaten brukar väl känna när det är uppgraderingar i usb minnet?

Postad 18 November 2010 - 23:09

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hmm apparaten brukar väl känna när det är uppgraderingar i usb minnet?

Jo man tycker ju att den bör kunna det.. har testat allt liksom. står i beskrivningen att man ska extrakta filerna bin ver och fff och sen står det man ska lägga dem to the root (top level) of the usb drive. vad det nu betyder?

Postad 18 November 2010 - 23:33

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jo man tycker ju att den bör kunna det.. har testat allt liksom. står i beskrivningen att man ska extrakta filerna bin ver och fff och sen står det man ska lägga dem to the root (top level) of the usb drive. vad det nu betyder?

Ah lyckades downgrada wd nu till förra updaten och nu fungerar den som den ska igen.. Tack för hjälpen allihopa.

Postad 19 November 2010 - 10:33

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Har blivit ganska förälskad i denna tingest. Idag lade jag in senaste updaten från näten (auto, ej beta) och fick då efterlängtade menyer på *.iso. För 749:- köpte jag därför den tredje av dessa (fraktfri just nu från Elgiganten ;-)). En tickar som server (WD2TB) och de andra rullar på i barnrum etc. Det enda problemet jag ser i min kåk är wlan som rullar dåligt (lååångt hus). Kör därför trådat och det är kanon (rullar 1080p utan problem).
Alltså... Den kan ju allt jag vill i alla fall. Ingen dator eller NAS igång - ja, jag är nöjd.

Du har alltså en disk ansluten till en "WD-TV Live" och kommer åt den från andra "WD-TV Live" på ditt nät?
Har funderat på samma lösning men inte köpt någon extra enhet, var det lätt att få det att funka?
Kan man koppla in ytterligare en disk på den andra enheten och nå den från den första?

Postad 19 November 2010 - 17:36

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Kör en (eller flera - alla har funkat) USB-enheter. Just nu en 2TB WD disk, en WDTV-Live som server och alla kommer åt utan problem. Funkar kanon, ingen dator, ingen server, ingen NAS. Det är lätt som bara den. Tar inte många minuter att setupa. Dock kör jag trådat pga huset skaffning...
<3 Love it!

Postad 20 November 2010 - 12:18

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Det funkar verkligen bra, har själv 2st och det bästa är att de går att styra med Iphone, Ipod via WDTV-appen kanon för filmuppspelning och Youtube, eller Plugplayer som kommer åt hela min musiksamling på min Nas och kan styra uppspelning till mina WDTV.

Postad 20 November 2010 - 21:41

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som lyckas med att streama t ex SVT Play från en windows PC med hjälpa av DLNA? Jag har börjat test lite men får inte Tiversity att funka. Skulle vilja kunna sända streamade tjänster från min laptop direkt WD HD live. Tacksam för hjälp.

Postad 21 November 2010 - 16:00

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Vart tog force 1080p/24p playback vägen? Min Yamaha RX-V1700 känner inte av 24p signalen. Får väl maila dom. Funka med version 1.02.21

Postad 23 November 2010 - 15:56

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej.
Idag 23/10 kom en ny uppdatering 1.04.10_V och efter den funkar inte vissa MKV filer (Hackar).
Det va inga proglem med dessa filer med den Firmware som kom förra veckan och den innan dess.
Är det någon mer som har märkt något. Ps. jag är inte den som uppgraderar och testar beta firmware men när det kommer en ny offisiell firmware så tror man ju att den ska vara testad ordentligt.

Mvh. Fredrik

Postad 23 November 2010 - 18:18

ikiwi
  • ikiwi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade också idag till 1.04.10_V och för mig så låter all musik jag spelar upp helt sjukt, distar ju hur mycket som helst i högtalarna. Den tidigare uppdateringen fungerade helt bra för mig.
Kör ljudet optiskt till förstärkaren, har prövat att byta kablar och om barnan skulle i misstag kommit åt någon "konstig" knapp på förstärkaren men inga fel hittar jag.
Filmer i MKV fungerar hur bra som helst och ljudet i dom är bra.

Postad 23 November 2010 - 18:24

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
funkar fint fint för mig...

Postad 23 November 2010 - 19:06

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej.
Helt sjukt. Började kolla på Die Hard igår kväll då flöt allt på bra men imorse när jag skulle fortsätta kolla hackade filmen hela tiden (720P).

Mvh. Fredrik

Postad 23 November 2010 - 20:32

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Köpte WD TV live idag.

Så fort jag försöker köra WD Discovery så krashar det. Behöver man köra det? Kan inte logga in på datorn invalid password or username. Provat att logga in med blanka fält.

Har provat att stänga av brandvägg samt virus program.

Använder Windows 7. Fler som haft samma problem?

Måste man avända Discovery eller går det att logga in på sin dator på något annat sätt?

please help - jag är RÄTT sugen på att få igång den här burken...

Hej.
Helt sjukt. Började kolla på Die Hard igår kväll då flöt allt på bra men imorse när jag skulle fortsätta kolla hackade filmen hela tiden (720P).

Mvh. Fredrik

Kör du trådlöst till datorn/källan?

Postad 23 November 2010 - 21:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Köpte WD TV live idag.

Så fort jag försöker köra WD Discovery så krashar det. Behöver man köra det? Kan inte logga in på datorn invalid password or username. Provat att logga in med blanka fält.

Har provat att stänga av brandvägg samt virus program.

Använder Windows 7. Fler som haft samma problem?

Måste man avända Discovery eller går det att logga in på sin dator på något annat sätt?

please help - jag är RÄTT sugen på att få igång den här burken...

Kör du trådlöst till datorn/källan?

Hur gör du om du vill komma åt utdelningen på din Windows7 maskin? Kan du browsa direkt in eller kräver den inloggning? Och isåfall har du ett konto för detta?

Jag fick skapa ett WDTV konto på min Windows7 maskin med lösenord och sen angav jag detta i WDTVn.

Tänk dock på att ibland kan det ta upp till 15 min innan den hittar utdelningen.

Postad 23 November 2010 - 21:38

ikiwi
  • ikiwi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade också idag till 1.04.10_V och för mig så låter all musik jag spelar upp helt sjukt, distar ju hur mycket som helst i högtalarna. Den tidigare uppdateringen fungerade helt bra för mig.
Kör ljudet optiskt till förstärkaren, har prövat att byta kablar och om barnan skulle i misstag kommit åt någon "konstig" knapp på förstärkaren men inga fel hittar jag.
Filmer i MKV fungerar hur bra som helst och ljudet i dom är bra.

Jag gjorde just en factory restore på WDTV´n och efter det låter musiken som den skall göra.

Postad 23 November 2010 - 21:50

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Märkte att det kommit till flera nya Internettjänster med uppdateringen, bl.a Facebook, Acuwether, Deezer m.m, trevlig!

Postad 23 November 2010 - 23:13

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Märkte att det kommit till flera nya Internettjänster med uppdateringen, bl.a Facebook, Acuwether, Deezer m.m, trevlig!

Upptäckte också det idag. Mycket bra.
Lite synd att man måste skapa konto på de flesta bara...

Postad 24 November 2010 - 10:53

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
http://www.engadget....nd-usb-wireles/

Någon som provat tangentbordsstödet.

Postad 24 November 2010 - 12:19

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Funderar över samma sak, vore ju extra trevligt om det skulle fungera med trådlöst tangetbord, någon som provat?

Postad 24 November 2010 - 12:46

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej.
Jag gjorde oxå en factory reset och efter det hackar inga filmer. Tack för tipset.

Mvh. Fredrik

Postad 24 November 2010 - 16:40

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Vart tog force 1080p/24p playback vägen? Min Yamaha RX-V1700 känner inte av 24p signalen. Får väl maila dom. Funka med version 1.02.21

Fick svar från dom. Sa att jag skulle prova deras nya firmware och om det inte funka så skulle jag rulla tillbaka till den som fungerade. Den nya funka såklart inte heller…

Redigerat av Pete, 24 November 2010 - 16:41.

Postad 24 November 2010 - 17:18

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

http://www.engadget....nd-usb-wireles/

Någon som provat tangentbordsstödet.

Japp. Testade just och det funkar som tänkt. Hittade inte åäö dock men det ligger väl dolt någonstans. Vi kanske kan få svenskt språk o tgbuppsättning snart - gärna en SVT-play app också...

Postad 24 November 2010 - 18:07

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej igen.
Nu funkar filmerna som de ska. Meeen nu kan jag inte slå på enheten med fjärren. Jag måste dra ur och sätta i sladden för att få igång den. Nån som har en lösning?

Mvh //Fredrik

Postad 24 November 2010 - 21:10

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Attans, slut på netonnet (utgående?) och elgiganten har höjt till 849:-
Där missade man tåget igen....

Postad 25 November 2010 - 13:45

paxhell
  • paxhell
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har precis köpt en WD TV Live och uppdaterade direkt till senaste firmwaren 1.04.10_V och har lyckats få" network share" att fungera men problemet är att filmer fryser till och ljudet försvinner, allt går i slowmotion , är det ett vanligt problem eller? provade att återställa till fabriksinställningarna...men hjälpte inte..är det något speciellt man ska kolla/kan göra om man har såna här problem? Måste man ha en korsad nätverkskabel?
Samma filmer fungerar bra om jag kopplar in min externa HD och ser filmerna där ifrån men inte genom "network share". Har Win7 x64 om det har någon betydelse ......

Redigerat av paxhell, 25 November 2010 - 13:47.

Postad 25 November 2010 - 13:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Har precis köpt en WD TV Live och uppdaterade direkt till senaste firmwaren 1.04.10_V och har lyckats få" network share" att fungera men problemet är att filmer fryser till och ljudet försvinner, allt går i slowmotion , är det ett vanligt problem eller? provade att återställa till fabriksinställningarna...men hjälpte inte..är det något speciellt man ska kolla/kan göra om man har såna här problem? Måste man ha en korsad nätverkskabel?
Samma filmer fungerar bra om jag kopplar in min externa HD och ser filmerna där ifrån men inte genom "network share". Har Win7 x64 om det har någon betydelse ......

Om du kör med kabel så är det kanske på tiden att kolla upp hur ditt nätverk mår, koppla in en annan dator och se vilka hastigheter du kan komma upp i.

Jag har själv aldrig haft problem med att strömma HD film från Windows7 dator, men då har filerna jag kört max varit 15 GB.

Postad 25 November 2010 - 14:33

paxhell
  • paxhell
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Om du kör med kabel så är det kanske på tiden att kolla upp hur ditt nätverk mår, koppla in en annan dator och se vilka hastigheter du kan komma upp i.

Jag har själv aldrig haft problem med att strömma HD film från Windows7 dator, men då har filerna jag kört max varit 15 GB.

Ja problemet är bara att jag inte har så bra koll på hur man skapar nätverk och har bara en gammal laptop att testa med. Koppla in WD-TV Live var inte speciellt svårt för den hitta ju allt själv och det var bara att dela mappar. Vet bara att jag har en Wireless VoIP Gateway ifrån bredbandsbolaget som är rätt gammal. Tänkte om det var något fel på firmwaret i WD TV'n.....

Postad 25 November 2010 - 14:50

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ja problemet är bara att jag inte har så bra koll på hur man skapar nätverk och har bara en gammal laptop att testa med. Koppla in WD-TV Live var inte speciellt svårt för den hitta ju allt själv och det var bara att dela mappar. Vet bara att jag har en Wireless VoIP Gateway ifrån bredbandsbolaget som är rätt gammal. Tänkte om det var något fel på firmwaret i WD TV'n.....

Men du kör alltså kabel från WDTV till datorn (även om den går igenom någon router eller liknande), du kör alltså inte trådlöst alls?

Redigerat av Unregistered30026, 25 November 2010 - 14:51.

Postad 25 November 2010 - 15:00

paxhell
  • paxhell
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Men du kör alltså kabel från WDTV till datorn (även om den går igenom någon router eller liknande), du kör alltså inte trådlöst alls?

Nej jag kör inte trådlöst...sen följde jag bara den här guiden på youtube "3 minute How to setup a shared folder on Windows 7 for WDTV Live media player"
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 25 November 2010 - 15:50

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon som provat appen till iPhone?

Värt 22 spänn att kunna grejja med sin telefon istället för med fjärren!?

Postad 25 November 2010 - 16:58

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Jag har den och största förtjänsten är väl att man kan söka på Youtube med Iphonens tangentbord vilket är lättare samt att man kommer åt Shoutcast webradio + att det är lite coolt annars vet jag inte...

Postad 26 November 2010 - 11:14

blizzy
  • blizzy
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Har någon lyckats få igång SVTPLAY, TV4PLAY, KANAL5PLAY mfl på WDTV Live?
Jag har letat som en toke men inte lyckats hitta någon lösning själv så jag hoppas att någon har gjort det! Kan ju inte vara omöjligt.

Jag tänker att det antingen går via TwonkyBeam i Firefox på nåt vänster.
Eller genom att rippa svtplay-filen och spela den "som vanligt".
Eller nån form av hack/mod av WDTV'n för att kunna spela strömmande media från nätet.

Alla tips uppskattas, vill verkligen lösa detta! :)

Postad 26 November 2010 - 15:54

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Har någon lyckats få igång SVTPLAY, TV4PLAY, KANAL5PLAY mfl på WDTV Live?
Jag har letat som en toke men inte lyckats hitta någon lösning själv så jag hoppas att någon har gjort det! Kan ju inte vara omöjligt.

Jag tänker att det antingen går via TwonkyBeam i Firefox på nåt vänster.
Eller genom att rippa svtplay-filen och spela den "som vanligt".
Eller nån form av hack/mod av WDTV'n för att kunna spela strömmande media från nätet.

Alla tips uppskattas, vill verkligen lösa detta! :)

haha skulle sitta fint om det gick ;)
själv kollar jag jag regelbundet på svtplay/urplay/tv4play/tv3play etc....

har du installerat senaste firmwaren? vad tycker du om den? ska jag göra det?

Postad 27 November 2010 - 16:15

blizzy
  • blizzy
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

haha skulle sitta fint om det gick :o
själv kollar jag jag regelbundet på svtplay/urplay/tv4play/tv3play etc....

har du installerat senaste firmwaren? vad tycker du om den? ska jag göra det?

Ja jag har senaste och jag tycker det funkar fint. Vissa av tilläggen är riktigt trevliga =)

Ett sätt att göra det på (svtplay mm) är att hitta ett substitut till Twonky som kan agera UPNP-server fast istället för att streama film så skulle man streama sin egen skärmbild (som man sedan spelar svt play på)...
Ska leta!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.