Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 mars 2010 - 11:18

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns några kompatibla dockningsstationer?
Till skillnad mot X10 så har ju Desire usb-kontakten på undersidan så det borde väl inte vara helt omöjligt att hitta en sådan...

Det skulle ju vara ganska skönt att kunna ha den stående bredvid sängen som en väckarklocka.

Precis min tanke. Jag har velat haft en klockradio som dessutom har olika volym på radion när jag lyssnar på den när jag ska sova mot när den fungerar som larm på morgonen efter. Vet någon om någon applikation som fungerar så, som när man lyssnar på radio kan stänga av sig automatiskt (om man somnar ifrån) och sen har en förinställd alarmvolym på radion när man vaknar (radion fungerar som larm)? Det låter som jag får bygga en egen sådan applikation, eller hur?

Angående dockningsstation såg jag den här:
Generiskt ställ
som borde fungera men jag skulle hellre vilja ha en lösning där man man ställer mobiltelefonen i ett ställ där telefonen automatiskt ansluter tilll usb-kontakten så den också laddas, utan att man måste peta i en löst hängande kontakt också.

Postad 30 mars 2010 - 11:19

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Skriv desire-fördelar då?
Nackdelar:
-Fulare
-Sämre kamera
-Sämre skärm i solljus
-Sämre batteri (1400 vs 1500 mhA)
-Mindre skärm
- Är den plastig? Knakar den?

Men designen är ju en smakfråga. Jag tycker att desiren är snyggare, x10 är för kantig för min smak. Kameran må vara det enda som är bättre på x10, men inte ens det vet vi med säkerhet. Varför skulle skärmen vara sämre i solljus, enligt filmrecensionerna så hade de inga problem med det om man nu inte speglade solen i skärmen. Det lär ju vara samma för x10.

Att batteriet är sämre kan ju kompenseras med att desiern är snålare med sin mindre OLED skärm, och således blir batteritiden den samma. Och att X10 har större skärm är ju både för och nackdel eftersom att telefonen blir större.

Redigerat av DrMagoo, 30 mars 2010 - 11:19.

Postad 30 mars 2010 - 11:28

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Batteriet är ju lite starkare i X10:an men samtidigt är skärmen lite större och inte av AMOLED-typ
vilket gör att den faktiska batteritiden kanske blir ganska likvärdig mellan de två eller vad tror ni?

Postad 30 mars 2010 - 11:31

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Men designen är ju en smakfråga. Jag tycker att desiren är snyggare, x10 är för kantig för min smak. Kameran må vara det enda som är bättre på x10, men inte ens det vet vi med säkerhet. Varför skulle skärmen vara sämre i solljus, enligt filmrecensionerna så hade de inga problem med det om man nu inte speglade solen i skärmen. Det lär ju vara samma för x10.

Att batteriet är sämre kan ju kompenseras med att desiern är snålare med sin mindre OLED skärm, och således blir batteritiden den samma. Och att X10 har större skärm är ju både för och nackdel eftersom att telefonen blir större.

AMOLED har jag hört ska dra mer när just vit färg visas. Då blir den inte lika strömsnål utan drar mer.
Att även AMOLED ska vara sämre i solljus verkar egentligen vara allmänt känt.
Det är en bild som jag inte längre hittar där Desire, X10 och en massa andra (kan iofs vara N1an istället för Desire minns ej exakt) ligger i gräs i solljus. Där ser man klart och tydligt hur stark X10ans skärm är.

Batteriet är ju lite starkare i X10:an men samtidigt är skärmen lite större och inte av AMOLED-typ
vilket gör att den faktiska batteritiden kanske blir ganska likvärdig mellan de två eller vad tror ni?

Jag är sugen att kolla på taltid som fingervisning. Är väl 6,5-10 & 6,67 - 8. Det är mer för X10an då helt enkelt.

edit:
Klart designen är en högst personlig smakfråga. Men det är även plastigheten i en mobil. Jag har testat fungerande X10-exemplar som har känts gedigna och inte alls plastiga och ligger väldigt bra i handen. Hur är det med desire?

Redigerat av mornn, 30 mars 2010 - 11:34.

Postad 30 mars 2010 - 12:01

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Glömde en till nackdel med X10 = priset. Den är väl runt 900 kr dyrare (visserligen ingår ett headset för 500:-, men i mitt fall hade jag köpt ett annat headset i alla fall så det hade inte varit någon fördel).

Redigerat av DrMagoo, 30 mars 2010 - 12:03.

Postad 30 mars 2010 - 12:15

Allsång
  • Allsång
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
När man tittar på alla videoklipp som finns, måste jag säga att gränssnittet i X10 ser ebarmligt tråkigt ut. Ingen formgivning alls. Ganske går det att påverka, men Sense ser betydligt roligare ut.

Redigerat av Allsång, 30 mars 2010 - 12:16.

Postad 30 mars 2010 - 12:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Skriv desire-fördelar då?
Nackdelar:
-Fulare
-Sämre kamera
-Sämre skärm i solljus
-Mindre skärm
- Är den plastig? Knakar den?

edit: skippa påhoppen om fanboyhysteri och sådan skitsnack. Jag är ute efter fakta och bra för och nackdelar på de båda telefonerna. Sitter själv i valet och kvalet mellan de två.

- X10 är fulare om du frågar mig. Både när det gäller gränssnittet och skalet.
- Kan du länka till någon test av dem två kameror samtidigt? Eller bedömer du kvalitén efter antal pixlar?
- Har du erfarenhet/länk som bevisar att skärmen är sämre i solljuset?
- Svagare batteri betyder inte kortare samtals/stand by tid. Som andra har redan anmärkt så kan Desire dra mindre ström på grund av bland annat mindre skärm.
- Inte så stor skillnad i storleken. Dessutom framgår det från specarna och man behöver inte nämna det. Alla vet det.
- Om den är plastig vet jag inte men ingen testare har anmärkt det. 99,99% säkert att den har minst lika bra byggkvalité som Hero. Och den är väldigt vällbyggd.

Men vill du klippa en X10 så gör det. Inte vill man att alla skall gå med en så underbar lur som Desire :) Den blir bara exklusivare av det :)

Postad 30 mars 2010 - 13:16

bluesan
  • bluesan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag att det faktum att x10 ev saknar hårdvarustöd för multitouch är en rätt stor nackdel. Tycker att det gör en rätt stor skillnad speciellt om man surfar en del.

http://www.swedroid....sson-xperia-x10

Redigerat av bluesan, 30 mars 2010 - 13:16.

Postad 30 mars 2010 - 13:19

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag att det faktum att x10 ev saknar hårdvarustöd för multitouch är en rätt stor nackdel. Tycker att det gör en rätt stor skillnad speciellt om man surfar en del.

Ja, är det inte så att det borde ta längre tid o skriva på tangentbordet på X10 i och med det? Desiren har ju fått beröm för att det gick så fort att skriva på den och jag antar att det har med multitouch att göra.

Postad 30 mars 2010 - 13:46

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

- X10 är fulare om du frågar mig. Både när det gäller gränssnittet och skalet.
- Kan du länka till någon test av dem två kameror samtidigt? Eller bedömer du kvalitén efter antal pixlar?
- Har du erfarenhet/länk som bevisar att skärmen är sämre i solljuset?
- Svagare batteri betyder inte kortare samtals/stand by tid. Som andra har redan anmärkt så kan Desire dra mindre ström på grund av bland annat mindre skärm.
- Inte så stor skillnad i storleken. Dessutom framgår det från specarna och man behöver inte nämna det. Alla vet det.
- Om den är plastig vet jag inte men ingen testare har anmärkt det. 99,99% säkert att den har minst lika bra byggkvalité som Hero. Och den är väldigt vällbyggd.

Men vill du klippa en X10 så gör det. Inte vill man att alla skall gå med en så underbar lur som Desire :) Den blir bara exklusivare av det :)

-Ja, högst personligt.
-Recensioner
-Recensioner, LÄS OVAN. Hittade inte bilden men fast en tydlig bild så JA.
-Eller mer ström pga AMOLED när man surfar på nätet (aka vit bakgrund).
-Nån mm mindre men 0,3" minder skärmyta. Så visst nackdel.
- Se 1.

Postad 30 mars 2010 - 13:55

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
PCCity säger att de har den i lager, hmm, stämmer det?

Postad 30 mars 2010 - 13:56

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

-Ja, högst personligt.
-Recensioner
-Recensioner, LÄS OVAN. Hittade inte bilden men fast en tydlig bild så JA.
-Eller mer ström pga AMOLED när man surfar på nätet (aka vit bakgrund).
-Nån mm mindre men 0,3" minder skärmyta. Så visst nackdel.
- Se 1.

Recensioner, recensioner, recensioner... Länk till en jämförelse mellan X10 och Desire tack!

Och tänk på att inte alltid man behöver fortsätta att driva på speciellt om du själv är osäker på vilken av dem är bäst/sämst :)

Postad 30 mars 2010 - 14:20

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Enligt kundtjänst som jag pratade med på telefon skulle de ha den i lager, vilket jag är högst skeptisk till. Jag lade iaf en order så får vi se. Fri frakt, bra service i övriga ärenden så det är inte hela världen om det är som jag befarar att de råkat mata in fel lagerstatus. Eller så har de framgångsrikt gjort en Telia på mig. :)

Postad 30 mars 2010 - 14:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

X10 nackdelar:
- plastig lur
- seg skärm
- ingen multi/dual touch
- gammal android
- SE är kända för sina bugar som dem lovar att åtgärda dem närmaste 2 år :-)

Observera att jag har aldrig använd X10an. Men det finns hur mycket info som helst på nätet. Denna länk kan vara bra att läsa. Även kommentarerna är värda en titt.

Allt om Android gav Desiren en 8 (8 av 10) för Material och kvalitet.
X10 hade 9or rakt över.

Finns mycket info som sagt. :)

Å när vi ändå håller på, glöm inte att X10ans kartong var besvärlig att öppna enligt Gustav på Feber.se :)

Postad 30 mars 2010 - 14:23

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Å när vi ändå håller på, glöm inte att X10ans kartong var besvärlig att öppna enligt Gustav på Feber.se :)

Haha..good one! Det omdömet summerar rätt bra besattheten hos oss i den här tråden - småfanatiska. :)

Postad 30 mars 2010 - 14:24

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Gud vilka nötter finns på nätet :) Han kanske tänkte förvara luren där på nätterna :ph34r:

Postad 30 mars 2010 - 14:52

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Angående Fm/BT stereo i bilen. Sj funderar jag på att köra 3.5 puggen till Aux = inga störningar i ljud överföringen.. Måste iof köpa ny bilstereo för det men den kostar (om man vill) inte mkt mer än en FM sändare.

Och kan ni inte starta en X10 vs. Desire tråd? (Om det inte redan finns en!?) Trött på att höra jämförelser mellan dem i den här "Officiella Disire tråden". Jag läser den för att få info om allt som rör Desire, för det är den jag ska ha... Hade jag vart intresserad av tex X10 så söker jag på den tråden.. Lättare kan det väl inte bli?

Postad 30 mars 2010 - 15:01

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Angående Fm/BT stereo i bilen. Sj funderar jag på att köra 3.5 puggen till Aux = inga störningar i ljud överföringen.. Måste iof köpa ny bilstereo för det men den kostar (om man vill) inte mkt mer än en FM sändare.

Och kan ni inte starta en X10 vs. Desire tråd? (Om det inte redan finns en!?) Trött på att höra jämförelser mellan dem i den här "Officiella Disire tråden". Jag läser den för att få info om allt som rör Desire, för det är den jag ska ha... Hade jag vart intresserad av tex X10 så söker jag på den tråden.. Lättare kan det väl inte bli?

Nu är det ju så att det som diskuteras även rör Desiren, att bara läsa fakta om telefonen går ju lika bra att göra på HTCs hemsida. Även vissa abonnemangsfrågor har ju med kostnaden av telefonen att göra vilket jag också tycker är en väsentlig del. Tycker att det skulle bli lite väl åtstramat om vissa här fick bestämma, men det är bara lilla jag.

Postad 30 mars 2010 - 15:15

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Snackade med någon snubbe där, och det lät verkligen inte som att de hade den inne om jag ska vara ärlig. Varför skulle just de få in de först utav alla andra butiker också...?

Postad 30 mars 2010 - 15:26

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Nu är det ju så att det som diskuteras även rör Desiren, att bara läsa fakta om telefonen går ju lika bra att göra på HTCs hemsida. Även vissa abonnemangsfrågor har ju med kostnaden av telefonen att göra vilket jag också tycker är en väsentlig del. Tycker att det skulle bli lite väl åtstramat om vissa här fick bestämma, men det är bara lilla jag.

Håller med dig. vart kanske lite väl irriterad kanske. men vilken skärm, gränssnitt och batteritid X10 har intresserar mig inte ett dugg dock. Abonemangsfrågor, program och övrig info som rör Desire är dock intressant. Men om man tvekar mellan Desire och X10 borde man väl kunna skriva om dess för/nackdelar i en tråd dedikerad för just det ämnet. De klart att vi i Desire tråden hyllar den, likväl som om frågan ställs i X10 tråden dissar Desire.. Kanske får ett mer nyanserat och sakligt svar i en tråd som handlar om det aktuella ämnet?

Postad 30 mars 2010 - 16:13

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

gjort en "Telia"

Hehe, har det där blivit ett vedertaget uttryck nu?
Är de kända för att ha gjort så tidigare eller är det nytt nu med Desire?

Postad 30 mars 2010 - 16:24

elf
  • elf
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Snackade med någon snubbe där, och det lät verkligen inte som att de hade den inne om jag ska vara ärlig. Varför skulle just de få in de först utav alla andra butiker också...?

Kan också bekräfta att dom INTE har den på lager. Fick ett felstavat mail från dom nu som svar på min fråga om den fanns på lager eller inte.

"Hej,
tack för ditt mail.
Dessvärr så finns den inte på lager så ni kan hinna på den denna vecka. Ni kan återkomma till oss på torsdag för att se om vi har fått något kollinummer på eran beställning.
Ha en trevlig påsk!"

Förmodligen handlar detta om att PC City vill sno några early adopter kunder som redan förbokat telefonen hos andra leverantörer. Dom kommer inte att kunna leverera före någon annan. Å andra sidan är det ju bara en vecka kvar att vänta. Får jag den för 4695 inkl frakt på PC City så är jag nöjd, det är 800kr billigare än på Teliabutiken åtminstone.

Postad 30 mars 2010 - 17:36

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
VIlle bara tillägga en liten sak (X10 vs Desire) som kanske inte låter som värsta grejen men samtidigt så är det en ganska avgörande punkt för mig.

Det är att jag såg i någon recension att X10ans 4 tums skärm har sina fördelar men kan samtidigt vara jobbig att nå hela vägen upp/ner och att genomföra vissa saker i en hand.
Jag personligen vill kunna använda En hand i många fall när jag använder en mobiltelefon.

Inget illa emot X10an då jag inte har testat den, men samtidigt så har jag självklart bokat en Desire.
:)

Edit: Kan nämna att detta inte är något stort problem för de med större än "average" fingrar antagligen :)

Redigerat av Shevvy, 30 mars 2010 - 17:38.

Postad 30 mars 2010 - 18:12

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har också mailat PC cIty idag och frågat om det stämmer att den finns i lager nu. Frågade även vilken färg de hade/kommer att få in den i, samt om minneskort ingår och i så fall vilken storlek det har. Fick följade otydliga svar som egentligen inte säger någonting alls:

"Hej,

tack för ditt mail.

Produkten finns tillgänlig på vår hemsida. Färgen är svart. Internminnet är 576 MB."

Tack för den. haha

Postad 30 mars 2010 - 18:15

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

VIlle bara tillägga en liten sak (X10 vs Desire) som kanske inte låter som värsta grejen men samtidigt så är det en ganska avgörande punkt för mig.

Det är att jag såg i någon recension att X10ans 4 tums skärm har sina fördelar men kan samtidigt vara jobbig att nå hela vägen upp/ner och att genomföra vissa saker i en hand.
Jag personligen vill kunna använda En hand i många fall när jag använder en mobiltelefon.

Inget illa emot X10an då jag inte har testat den, men samtidigt så har jag självklart bokat en Desire.

Edit: Kan nämna att detta inte är något stort problem för de med större än "average" fingrar antagligen :)

Jag har då inga direkta problem att nå överallt med min tumme. Kanske har större hand än vissa men vad fan :ph34r:.

Tänkte nog köpa en X10 men blocket finns alltid, får ta och känna lite på Desire när den kommer ut. Ville mest ha bra för och nackdelar för de båda telefonerna och mest då Desire då detta är desire-tråden. Inte massa personliga tycken av dårar som vill tracka ner något.

Postad 30 mars 2010 - 18:15

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

...
Det är en bild som jag inte längre hittar där Desire, X10 och en massa andra (kan iofs vara N1an istället för Desire minns ej exakt) ligger i gräs i solljus. Där ser man klart och tydligt hur stark X10ans skärm är.
...

Hade varit trevligt med en bild :lol: men som sdu skrev hittade du den inte, länka om du gör det :)
Sen så ställer jag mig själv rätt skeptisk till sådana bilder då det alltid blir annorlunda för ögat + att de kanske hade ställt ner ljusstyrkan/ställt upp den på X10. Menar inte att det absolut var så, men som åskådare av bilder kan dom ju "fuska" hur mycket som helst :)

Hehe, har det där blivit ett vedertaget uttryck nu?
Är de kända för att ha gjort så tidigare eller är det nytt nu med Desire?

Njaa, de va väll när de la ut den och sa att de skulle få den före alla andra, nu till Desire-släppet alltså :ph34r: men i den här tråden så verkar alla vara med på vad en "Telia" är iaf ;) måste nog börja nyttjas i samtal om allt i fortsättningen :ph34r:

Postad 30 mars 2010 - 18:39

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hade varit trevligt med en bild :lol: men som sdu skrev hittade du den inte, länka om du gör det :)
Sen så ställer jag mig själv rätt skeptisk till sådana bilder då det alltid blir annorlunda för ögat + att de kanske hade ställt ner ljusstyrkan/ställt upp den på X10. Menar inte att det absolut var så, men som åskådare av bilder kan dom ju "fuska" hur mycket som helst :)

Njaa, de va väll när de la ut den och sa att de skulle få den före alla andra, nu till Desire-släppet alltså :ph34r: men i den här tråden så verkar alla vara med på vad en "Telia" är iaf ;) måste nog börja nyttjas i samtal om allt i fortsättningen :ph34r:

Gissar att det är den här multi-testen av androider han syftar på.
...den blir rätt så läsbar om man kör den genom google translate.

http://www.mobile01....ail.php?id=9052

Postad 30 mars 2010 - 18:57

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Gissar att det är den här multi-testen av androider han syftar på.
...den blir rätt så läsbar om man kör den genom google translate.

http://www.mobile01....ail.php?id=9052

Om det är den bilden tycker jag inte den visar mycket :) det blänker ju från solen i alla skärmar utom två...

Postad 30 mars 2010 - 19:09

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

1 - Kan du länka till någon test av dem två kameror samtidigt? Eller bedömer du kvalitén efter antal pixlar?
2 - Har du erfarenhet/länk som bevisar att skärmen är sämre i solljuset?
3 - Svagare batteri betyder inte kortare samtals/stand by tid. Som andra har redan anmärkt så kan Desire dra mindre ström på grund av bland annat mindre skärm.

1 - Swedroid har testat både X10 samt Nexus One, som jag förutsätter har samma optik som Desire. De ger X10 mycket bra betyg förutom oskärpa i kanterna. Bilder för att jämföra finns i testet. Bra då alla verkar uppfatta vad som gör en bra kamera olika.

2 - Nu länkades det precis till testet där man klart och tydligt ser hur mycket bättre TFT fungerar än OLED i solljus.
Jag testade själv en Legend mot en Hero idag i direkt solljus. Legend var märkbart sämre. Man såg vad man gjorde. Men det var verkligen inte bra. Man fick höja ljusstyrka till 100% för att vara helt nöjd och då antar jag batteriet drar ur rätt fort. Så fort man går in är det såklart en helt annan femma. Då är OLED-skärmen underbar med sin svärta och sina färger.

3 - Standby/taltid för X10 resp. Desire: 425h/8h för X10 samt 360h/6.5h för Desire. Detta framgår från specarna och man behöver inte ens nämna det. Alla vet det :)

Postad 30 mars 2010 - 19:34

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Äh, mailade också PC City, dock utan svar. De tröttnade väl, får docks kylla sig själva när de gör sådär.

I och för sig har jag en beställd hos NetOnNet för 4695+frakt, PC City har 4695 med fri frakt om jag ser rätt så skulle kunna byta för att spara några kronor.. Ifall, liksom.

Postad 30 mars 2010 - 20:48

Dropbombs
  • Dropbombs
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Medföljande minne?
"4GB MicroSD minneskort" står det på phone4u*s hemsida. Men på Netonnet står det ingenting om det.

Så ge mig gärna lite klarhet i detta tack!

Postad 30 mars 2010 - 21:11

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Medföljande minne?
"4GB MicroSD minneskort" står det på phone4u*s hemsida. Men på Netonnet står det ingenting om det.

Så ge mig gärna lite klarhet i detta tack!

Det verkar som om butikerna själva bestämmer vad som ska vara i... I alla fall enligt ett svar från HTC någon fick. Står tidigare i tråden. om jag inte minns helt år h-vete förstås :) men är rätt säker på att det var så det sas.

Postad 30 mars 2010 - 21:14

MrBlom
  • MrBlom
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hmm dom måste skoja på pccity

Maila dom ett par frågor idag (2010-03-30 14:13)
fick inte direkt svar på någon av mina frågor

utan fick detta tillbaks
"Hej XXX
Tack för ditt mail.

Den kommer in till vårt lager den 19/4, då bör du ha den samma dag eller någon dag efter.
Priset är 4695:-

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning / Best regards

Johanna S
Kundcenter "

Postad 30 mars 2010 - 21:22

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Någon som har hela android moiltestet från aftonbladet. Var ju tvungen att vara plus medlem för att läsa det och det pallar jag inte bli bara for det.

Postad 30 mars 2010 - 21:27

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Vet inte om det är tillåtet att posta här. Men om så är fallet kan jag lägga upp en länk. Annars finns det länkat till testet på Flashback

Postad 30 mars 2010 - 21:28

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Vet inte om det är tillåtet att posta här. Men om så är fallet kan jag lägga upp en länk. Annars finns det länkat till testet på Flashback

Kan man inte länka det till flashback här då?

Kul att veta om det står nått om vår kära HTC där.

Redigerat av Killen99, 30 mars 2010 - 21:29.

Postad 30 mars 2010 - 21:31

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
"Omdöme: HTC:s värsting visar vem som leder Android-kampen just nu. Sense-gränssnittet är väldigt lättjobbat och integrerar Facebook och andra tjänster på ett intuitivt sätt. Med multitouch och snabb stor skärm är det dessutom ett nöje att surfa med mobilen. Helt enkelt en mycket kompetent och kraftfull telefon. Kommer i april. BÄST I TEST"

Sådär avancerat test :)

Postad 30 mars 2010 - 21:32

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Kan man inte länka det till flashback här då?

Kul att veta om det står nått om vår kära HTC där.

det borde vara tillåtet

Postad 30 mars 2010 - 21:39

aylien
  • aylien
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Videokameran i Desire ser ju rätt hyffsad ut för att vara mobil eller? Och förhoppningsvis kommer det hd i en senare update... video

Postad 30 mars 2010 - 21:41

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

det borde vara tillåtet

https://www.flashback.org/sp22253718

Postad 30 mars 2010 - 21:50

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Ja dom är roliga på PC city... Thank you for getting my hopes up for nothing...
Fick detta svar från deras kundtjänst:

Hej Leon,

tack för ditt mail.

Vi beräknas att få hem den på lager igen den 19/4 igen. Så vi har dessvärre den inte på lager för tillfället.
Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning
Moa L

Kundcenter

Postad 30 mars 2010 - 21:59

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
På xda forumet finns en tråd om hur de har fått V2T att funka genom att installera Verizon tangentbord. Lovande...

http://forum.xda-dev...ad.php?t=655094

Postad 30 mars 2010 - 22:47

MrBlom
  • MrBlom
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ja dom är roliga på PC city... Thank you for getting my hopes up for nothing...
Fick detta svar från deras kundtjänst:

Hej Leon,

tack för ditt mail.

Vi beräknas att få hem den på lager igen den 19/4 igen. Så vi har dessvärre den inte på lager för tillfället.
Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning
Moa L

Kundcenter

"på lager igen"?
nåt är ju fel på pccity
snacka om dålig kundvård kommer inte tro nåt dom säger i fortsättningen...

Postad 30 mars 2010 - 23:43

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0
Hittade ett 32 GB minneskort för ca 700:- någon som vet om det är pålitlig kvalitet? Andra åsikter om återförsäljaren eller annat som kan vara värt att veta?
https://www.teknikpr...product_id=1363

Postad 31 mars 2010 - 00:08

Legal
  • Legal
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hittade ett 32 GB minneskort för ca 700:- någon som vet om det är pålitlig kvalitet? Andra åsikter om återförsäljaren eller annat som kan vara värt att veta?

Det minneskortet finns på prisjakt med för 720 inkl frakt.
Undra om det är något att ha?

https://www.prisjakt...kt.php?p=562437

Postad 31 mars 2010 - 00:25

bluesan
  • bluesan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det minneskortet finns på prisjakt med för 720 inkl frakt.
Undra om det är något att ha?

https://www.prisjakt...kt.php?p=562437

Fast det där är ett SDHC kort. Till Desire behövs ju MicroSDHC. Så ni får leta vidare :angry:

Kan läsa lite på denna sida: http://www.prylotek....b-fran-sandisk/

Redigerat av bluesan, 31 mars 2010 - 00:30.

Postad 31 mars 2010 - 00:47

Deebo
  • Deebo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vill så gärna ha denna lur nu!
mycket velande fram och tillbaka har det även varit för mig, jag förlät SE ang ganska mycket, men när dom gjorde det officiellt att skärmen va lika bra som DOROS KINGKONG telefoner...så lär jag ju INTE lägga 6000 spänn på enbart en snygg telefon.

har sett många reviews och dylikt, följt denna (och även X10ans tråd) här på forumet varje dag. Önskar bara att den fanns ute i butik NU! det är lite ovisst även ang denna telefon med släpp datum, tråkigt som faan tyckeri jag.

jag erkänner att jag kommer att köpa en desire MEST p.g.a den inbyggda hårdvaran som kommer att stödja det mesta i framtiden, för den är inte i närheten så snygg som Xperia X10, det kan jag ge dom iaf.

sen, som personlig åsikt tycker jag att HTC borde ha gåt i samma linje med Desiren som dom gjorde med Legend för den är otroligt cleant snygg! (va o kände på en legend idag, synd bara för den lilla skärmen, annars hade jag varit nåra tusenlappar fattigare idag).

för mig blir denna telefon den första smartphone med android, och jag tycker att det ska bli grymt kul med android, som för övrigt ger sina kunder all den frihet som "äpplet" inte kan ge dom, inkl apps, widgets grafiska möjligheter till anpassning. helt otroligt sjysst!

back to the desire nu:
visst känns de lite tråkigt att folk komenterar den dåliga delen av AMOLED tekniken, men å andra sidan så är jag en helt vanlig svensson som har ett tak över huvud, en bil, favorit fika ställe m.m jag är med andra ord inte så mycket ute och kollar på mobilen i direkt solljus. känns som denna faktor mest finns för att det skall finnas nåt att klaga på. när jag väl är ute så ser jag väl till att sätta mig nånstanns där det finns skugga och skriva för jag läser inte precis sms när jag joggar o.s.v.

hur som helst, jävligt roligt skall det bli!! hoppas bara dom kommer med nåt officiellt datum nu!!

tack för en grym tråd föresten!

Postad 31 mars 2010 - 05:28

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

https://www.flashback.org/sp22253718

De var en grundlig test som lätt är värt 15:- :angry:

Postad 31 mars 2010 - 06:33

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

visst känns de lite tråkigt att folk komenterar den dåliga delen av AMOLED tekniken, men å andra sidan så är jag en helt vanlig svensson som har ett tak över huvud, en bil, favorit fika ställe m.m jag är med andra ord inte så mycket ute och kollar på mobilen i direkt solljus. känns som denna faktor mest finns för att det skall finnas nåt att klaga på. när jag väl är ute så ser jag väl till att sätta mig nånstanns där det finns skugga och skriva för jag läser inte precis sms när jag joggar o.s.v.

Eftersom jag jobbar utomhus händer det ganska ofta att man får eller måste göra samtal ute i solen. Min nuvarande 5 år gamla lur är helt värdelös på den punkten (också) så jag vet hur irriterande det kan vara. Det handlar inte bara om att surfa eller SMS'a osv utan även enkla saker som att kunna se vem det är som ringer eller slå rätt nummer på touchpanelen. Visst går det ofta att söka sig till skugga eller själv försöka skugga telefonen men det vore såklart bättre att kunna slippa bry sig om sådant. De flesta kräver nog inte hemmabiobildkvalitet utan vill bara kunna se det nödvändigaste även i solljus.

Angående PCCitys lagerstatus, fanns det inte någon funktion på Prisjakt för att anmäla felaktig pris/lagerrapportering från butikerna? Kan inte hitta den nu.

Postad 31 mars 2010 - 06:56

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

HAr en Hero och ibland så hackar musiken till med bluetooth, så illa är det inte men stör mig mer att telefonen blir lite seg när bluetooth är påslagen. Hoppas att Desire med snabbare CPU och mer minne så ska inte det märkas av.

Har även ett Creative Stereo Headset EP630i och det fungerar till Heron. Har för mig att jag inte kan byta låt bara med headsetet.

Tydligen så ska man ha samma problem med BT under desire. att musiken hackar till något stundtals.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.