* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 24 juli 2010 - 20:38
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
En separat BD-spelare har du ju redan. LG BD390. Jag använder den som separat BD-spelare (kör filer från datorn) och tycker den är suverän som en sådan. Framförallt snabb och tyst. Betydligt bättre än den Panasonic jag hade tidigare.
Jo men hade kanske köpt en billigare då eller köpt en Pioneer iställe. Utöver problem jag har med avi så är jag väldigt nöjd med den, dessutom är den väldigt snygg också. Jag är väldigt förvånade hur tyst den är.
Postad 24 juli 2010 - 20:56
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Någon som har både denna och en ps3a ? Vilken presterar bäst ?
BD390 har bättre bild och är överlägsen när det gäller uppskalning. Fast som mediaspelare är BD390 rätt sopig då den har svårt för srt texter. Kör själv enbart WD TV HD Live när det gäller den biten.
Postad 24 juli 2010 - 20:59
Stillermobil
-
Stillermobil
-
Användare
-
-
239 inlägg
. BD390 har bättre bild och är överlägsen när det gäller uppskalning. Fast som mediaspelare är BD390 rätt sopig då den har svårt för srt texter. Kör själv enbart WD TV HD Live när det gäller den biten.
Så du säger att den smiskar ps3 på vanlig dvd och bluray ? Men varför använder så många ps3 som referens spelare ? Jag har en lg tv och funderar om jag ska köpa denna 390 eller en ps3.
Postad 24 juli 2010 - 21:35
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
. Så du säger att den smiskar ps3 på vanlig dvd och bluray ? Men varför använder så många ps3 som referens spelare ? Jag har en lg tv och funderar om jag ska köpa denna 390 eller en ps3.
Troligtvis för att de tycker bättre om att spela spel... Nej skämt åsido, ps3 var referensen för ett par år sen men sen LG m. fl. kom ut med sina nya spelare blev den nerflyttad ett par steg. Men som alltid beror det ju på vad man skall använda den till, om man har analoga resp digitala ingångar på stärkaren, kvalitén resp. storleken på skärmen etc. etc. Goggla på BD390 vs ps3 så kanske du kan ta funderandet till ett beslut...
Postad 25 juli 2010 - 10:21
sallesalva
-
sallesalva
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har en LG370 och de lär väll vara samma. Funkar de inte bara att trycka åt sidan eller upp eller ner för att ändra till 1251 1252 1253?
Det händer inget när jag försöker att trycka åt något håll. Och som "sczcz" skrev så skulle det komma upp någon meny? /Krille
Postad 25 juli 2010 - 11:05
kjx
-
kjx
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det händer inget när jag försöker att trycka åt något håll. Och som "sczcz" skrev så skulle det komma upp någon meny?
/Krille
Du håller in knappen i 3 sek, efter det stegar du fram med samma knapp tills texten blir rätt.
Postad 25 juli 2010 - 11:48
larsson.m
-
larsson.m
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag tänkte köpa en BD390 för att ha som mediaspelare. (behöver även en ny dvdspelare) Kollar mest dvd, avi, divx och sen även mkv. Undertexter används ofta, så det måste funka. Är det bättre att köpa en riktig mediaspelare ? (och en vanlig billig dvdspelare) BD390 har bättre bild och är överlägsen när det gäller uppskalning. Fast som mediaspelare är BD390 rätt sopig då den har svårt för srt texter. Kör själv enbart WD TV HD Live när det gäller den biten.
Postad 25 juli 2010 - 12:43
kjx
-
kjx
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag tänkte köpa en BD390 för att ha som mediaspelare. (behöver även en ny dvdspelare) Kollar mest dvd, avi, divx och sen även mkv. Undertexter används ofta, så det måste funka. Är det bättre att köpa en riktig mediaspelare ? (och en vanlig billig dvdspelare)
Har aldrig haft några problem med textfiler(srt)överhuvudtaget. Spelar både från utdelad mapp och USB-disk.
Postad 25 juli 2010 - 14:52
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag tänkte köpa en BD390 för att ha som mediaspelare. (behöver även en ny dvdspelare) Kollar mest dvd, avi, divx och sen även mkv. Undertexter används ofta, så det måste funka. Är det bättre att köpa en riktig mediaspelare ? (och en vanlig billig dvdspelare)
Mediespelaren i BD390 är väldigt basic i motsats till WD TV HD Live och därmed mindre förlåtande när det gäller avvikelser från "normen." Texten har många haft strul med, speciellt i kollisioner med text inbäddad i MKV filen tillsammans med separata textfiler. Kolla själv genom att söka på "undertexter" i den här tråden. Funktionen finns längst ner till vänster. Sen är som sagt WD TV HD Live mer finessrik med t.ex förflyttning av texten i höjdled samt ändra textens starttid om den är i osynk. Mycket värdefulla funktioner som jag använder rätt ofta själv.
Postad 25 juli 2010 - 21:48
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
Finns här någon som kan rekommendera något program som konverterar ISO/IMG till MKV som BD390 kan hantera. Har provat MakeMKV men BD390 accepterar inte detta utan meddelandet "Video-codec stöds ej" kommer upp?
Tacksam för tips!
/Björn
Har samma fråga... fick inget bra intryck av MakeMKV... felmeddelande vid installation
Postad 26 juli 2010 - 00:38
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Finns här någon som kan rekommendera något program som konverterar ISO/IMG till MKV som BD390 kan hantera. Har provat MakeMKV men BD390 accepterar inte detta utan meddelandet "Video-codec stöds ej" kommer upp?
Har samma fråga... fick inget bra intryck av MakeMKV... felmeddelande vid installation
om video-codecen ej stöds kvittar det med all sannolikhet fullständigt vilket program ni använder för att stoppa i den i en mkv. antagligen stöder inte LGn mpeg2 i mkv, så då är det väl bara att koda om (megui/staxrip/handbrake el liknande) filmen som gäller, eller ännu hellre: KÖP DEN...
Postad 26 juli 2010 - 16:01
monster1000
-
monster1000
-
Rookie
-
7 inlägg
Går det att se spårnummer i spelarens display när man kör musik-cd, hittar inget om det
Postad 27 juli 2010 - 15:25
Robbowitch
-
Robbowitch
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Får man med någon analog 7.1 kabel till denna spelare eller måste man köpa till ? Isåfall vilken ska man köpa, kommer endast nyttja 5.1
Postad 27 juli 2010 - 21:18
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
Får man med någon analog 7.1 kabel till denna spelare eller måste man köpa till ? Isåfall vilken ska man köpa, kommer endast nyttja 5.1
Ingen kabel med i lådan. Jag hade billiga liggandes som jag satte dit. Ibland "sprakar det till vid häftiga/plötsliga ljud... Misstänker att det är kabelfel, lämpliga för rimliga pengar sökes...
Postad 27 juli 2010 - 22:39
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Hej!Jag var iväg och skulle köpa en Western Digital HD TV Live till sovrummet idag (har den enklare Digital HD TV ver1 redan) men kom på att jag faktiskt behöver en blu-ray spelare också. Den första jag tittade på och som verkade bra var
, men så stod det en LG BD390 som var nersatt till 1790 sidan om, efter lite övervägning blev det LGn. Jag ser dock nu att det finns en hel del som haft problem att köra DIVX/XVID/HD och då med undertexter? Har jag kanske köpt fel spelare? Sen tidigare har jag en
som visserligen levererar fin bild men det är sjukt långsam och som media enhet funkar den inget vidare. Kanske borde jag lämna tillbaka LGn och köpa en WD HD TV Live istället och ta blu-ray spelare senare?
Postad 28 juli 2010 - 00:05
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
Går det att se spårnummer i spelarens display när man kör musik-cd, hittar inget om det
Inte på min iaf. Iofs så köpte jag den igår och har inte gått igenom den så noggrant, men jag tror inte det.
Postad 28 juli 2010 - 09:58
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Kanske borde jag lämna tillbaka LGn och köpa en WD HD TV Live istället och ta blu-ray spelare senare?
Köp du en WD HD TV Live. Även om LG:n är förhållandevis bra på DIVX:er och MKV:er, så finns det ingen bluray-spelare som slår en "media extender" på den punkten. Och sen behåller du LG:n som bluray-spelare. Bättre bluray-spelare är svårt att hitta och för 1790 kr är det ju ett kap.
Postad 28 juli 2010 - 10:17
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Köp du en WD HD TV Live. Även om LG:n är förhållandevis bra på DIVX:er och MKV:er, så finns det ingen bluray-spelare som slår en "media extender" på den punkten. Och sen behåller du LG:n som bluray-spelare. Bättre bluray-spelare är svårt att hitta och för 1790 kr är det ju ett kap.
Vad är det som inte fungerar så bra med DivX/Xvid och MKV:er på LG BD390? Är det begränsningar i codecen eller är det seghet eller vad är det? Kanske Sonys BD 370 presterar bättre när det kommer till mediaspelaren?
Redigerat av Unregistered30026, 28 juli 2010 - 10:27.
Postad 28 juli 2010 - 10:35
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Vad är det som inte fungerar så bra med DivX/Xvid och MKV:er på LG BD390? Är det begränsningar i codecen eller är det seghet eller vad är det?
Det mesta jag har testat har fungerat bra. Men om man tar MKV:er med inbakade undertexter så får jag inte fram undertexterna när jag kör via nätverket, bara via USB. (Undertexter i separata filer har fungerat bra dock.) Det har också varit någon enstaka ljud-codec den inte gillat. Men som sagt, det fungerar hyfsat, speciellt för att vara en bluray-spelare. Själv kör jag bluray på LG:n och videofiler från datorn, som är kopplad till tv:n.
Postad 29 juli 2010 - 14:04
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1 091 inlägg
Tjena!
Det är kul att läsa nästan bara lovord om denna spelare! Jag är själv grymt sugen på den men jag försöker att motivera för mig själv varför man ska välja denna och inte ett PS3 slim?!?
Finns det ljudformat som denna LG stödjer som inte PS3 slim stödjer???
Tacksam för svar!
Hade´ gött!
Postad 29 juli 2010 - 14:23
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Tjena!
Det är kul att läsa nästan bara lovord om denna spelare! Jag är själv grymt sugen på den men jag försöker att motivera för mig själv varför man ska välja denna och inte ett PS3 slim?!? Finns det ljudformat som denna LG stödjer som inte PS3 slim stödjer???
Tacksam för svar!
Hade´ gött!
Vad jag läst på andra forum så är BD390 en överlägsen blu-ray spelare jämfört med PS3 (snabbhet, kvalité o.s.v) dessutom är PS3 ca 500 kr dyrare. Är man dock ute efter att kunna spela med så är ju valet självklart en PS3
Postad 29 juli 2010 - 14:35
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Stötte precis på problem med min spelare. Har streamat hd filmer i ett halvår utan några som helst problem men idag, när jag skulle titta på den så kom inget ljud alls? Testade allt möjligt men fick inget ljud. Gick in och testade att titta på filmen på datorn och då fick jag ljud. Testade även att streama den till min ipad och även där fick jag ljud??? Någon som har någon bra ide?
om det är en mkv så kan det vara ett kodningsfel av ljudet. eller fel o fel, en funktion som inte har tagits i bruk av mediaspelare i allmänhet. du kan läsa mer här http://www.bunkus.or...val_compressionoch det går isåf att lösa, men du måste muxa om filen!
Redigerat av frX, 29 juli 2010 - 14:35.
Postad 29 juli 2010 - 14:41
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1 091 inlägg
Vad jag läst på andra forum så är BD390 en överlägsen blu-ray spelare jämfört med PS3 (snabbhet, kvalité o.s.v) dessutom är PS3 ca 500 kr dyrare. Är man dock ute efter att kunna spela med så är ju valet självklart en PS3
Tack för snabbt svar! Ok, så LG-n är en mycke bättre blu-ray-spelare jämfört med PS3? Egentligen är det ju det jag är ute efter men jag funderar ju på mervärdet med att ha en PS3 som är lättare att sälja senare vid behov plus att man kanske vill spela på den då och då. 500 kr är ju inte jättemycket mer i kostnad men som sagt, det är främst blu-ray-uppspelning jag är ute efter... Tål att funderas på... Hade´
Postad 29 juli 2010 - 16:13
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Nya problem, gjorde misstaget att byta ner mig från en Sony till en LG BD spelare.
Fakta: Panasonic AE-4000 & LG BD390.
Får något som ser ut som synk problem vid när jag kör DVD samt You Tube player, projektorn indikerar 1080/50i.
Bilden flimrar och är gryning.
Felet uppstod efter ett para veckor, när spelaren var ny fanns inte felet.
Om jag kör Blu-Ray är det inga problem.
Testa att med factory reset samt FW down grade, samt alla inställningar.
Hjälp !!!!
Postad 30 juli 2010 - 15:57
sallesalva
-
sallesalva
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Du håller in knappen i 3 sek, efter det stegar du fram med samma knapp tills texten blir rätt.
Det funkade att stega med samma knapp. Tackar. /Krille
Postad 30 juli 2010 - 20:29
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Nu har jag testat min LG BD390 och kommit fram till följande :
+ Snyggt och enkelt interface
+ Grymt mycket snabbare än min Panasonic Blu-ray BD-65 spelare.
+ Provade 30-40 Xvid/Divx/mkv filer utan några större problem
+ Snabbare än min Western Digital HD TV rev1
+ Undertexter fungerar
+ VOB filer verkar funka bra
+ Enkelt att streama filer, även 1080p filer utan krångel
- Ful och mindre bra designad fjärrkontroll (för min del blir det till att lägga in den i Harmony fjärren)
- Å verkar inte fungera i undertexterna?
- DVD menyer fungerar inte (vilket det inte häller gör på WD TV HD), det kan dock få LG BD390 att hänga sig?
- Undertexter på VOB filer fungerar inte
- Synkningen med ljudet verkar inte helt 100 på falla filformat.
- Trådlösa verkar fungera sådär, detta kan dock bero på min access punkt.
- Man kan inte hoppa stegvis(5 min intervall eller liknande)
- Thumbnails verkar inte fungera på kataloger?
Trotts en del minus så verkar det faktiskt vara en väldigt bra apparat och det lutar helt klart åt att jag behåller den.
Har ni lösningar på mina minus punkter så får ni gärna meddela
Postad 30 juli 2010 - 21:18
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
- Å verkar inte fungera i undertexterna?
Lösningen hittar du flera gånger i denna tråd.
Postad 30 juli 2010 - 22:41
sallesalva
-
sallesalva
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har jag testat min LG BD390 och kommit fram till följande :
+ Snyggt och enkelt interface + Grymt mycket snabbare än min Panasonic Blu-ray BD-65 spelare. + Provade 30-40 Xvid/Divx/mkv filer utan några större problem + Snabbare än min Western Digital HD TV rev1 + Undertexter fungerar + VOB filer verkar funka bra + Enkelt att streama filer, även 1080p filer utan krångel
- Ful och mindre bra designad fjärrkontroll (för min del blir det till att lägga in den i Harmony fjärren) - Å verkar inte fungera i undertexterna? - DVD menyer fungerar inte (vilket det inte häller gör på WD TV HD), det kan dock få LG BD390 att hänga sig? - Undertexter på VOB filer fungerar inte - Synkningen med ljudet verkar inte helt 100 på falla filformat. - Trådlösa verkar fungera sådär, detta kan dock bero på min access punkt. - Man kan inte hoppa stegvis(5 min intervall eller liknande) - Thumbnails verkar inte fungera på kataloger?
Trotts en del minus så verkar det faktiskt vara en väldigt bra apparat och det lutar helt klart åt att jag behåller den.
Har ni lösningar på mina minus punkter så får ni gärna meddela
Som Voz sa, lösningen med å hittar du snabbt  /Krille
Postad 31 juli 2010 - 08:42
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Lösningen hittar du flera gånger i denna tråd. 
Som Voz sa, lösningen med å hittar du snabbt 
/Krille
Ja det tackar jag för! Ändrade det redan i mitten av en mkv film igår och allt gick som det skulle. Hur ser det ut med de andra punkterna, finns det några lösningar? En sak till jag tänkte på var att man inte verkar kunna se när filmen är slut? Bara hur länge den rullat?
Postad 31 juli 2010 - 09:42
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Tryck Search på fjärren så kommer en list upp med hur långt filmen gått samt total längd.
Postad 31 juli 2010 - 09:52
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Tryck Search på fjärren så kommer en list upp med hur långt filmen gått samt total längd.
Utmärkt Tack! Jag har läst lite mer om denna spelare och just lyp sync verkar vara ett allmänt problem med denna spelare när det kommer till video filer? Hur upplever ni det? Finns det något vis att bli av med det? Jag kopplar min spelare med HDMI till TVn och sen Optisk till förstärkaren. Jag vet att video filerna har rätt sync från början.
Postad 31 juli 2010 - 11:53
hjudet
-
hjudet
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej.
Har nyss köpt mig en LG BD 390 och är väldigt nöjd
förutom lite dålig" lyp sync". Har en Yamaha 750 ca:
6 år gammal som kopplats med koaxial kabel.
Finns det något bättre allternativ att koppla denna med ?
Kan berätta att jag försökt koppla till extern hårddisk
( LaCie Desktop HDD Neil Poulton 1T ) men Lg:n hittade ej denna.
Bytte till en ( Western Digital Mybook 2 Essential 1TB ) funkar bra.
Att streama från datorn går riktigt bra även med 720p och 1080p.
Mvh.Hjudet
Postad 31 juli 2010 - 12:38
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Utmärkt Tack!
Jag har läst lite mer om denna spelare och just lyp sync verkar vara ett allmänt problem med denna spelare när det kommer till video filer? Hur upplever ni det? Finns det något vis att bli av med det?
Jag kopplar min spelare med HDMI till TVn och sen Optisk till förstärkaren.
Jag vet att video filerna har rätt sync från början.
Har samma problem med själv med just video filer. Och det är många som har det problemet dock inte alla. Verkar beror på när spelaren är gjorda gjorda. Finns mycket skrivit på forumet härMånga sidor står om det problemet.
Redigerat av hellfog, 31 juli 2010 - 12:39.
Postad 31 juli 2010 - 13:00
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Har samma problem med själv med just video filer. Och det är många som har det problemet dock inte alla. Verkar beror på när spelaren är gjorda gjorda. Finns mycket skrivit på forumet här
Många sidor står om det problemet.
Jag ska kontakta LG på måndag om detta, troligen kommer de låsas som om de inte kände till problemet, men det e värt ett försök. Annars är det väll bara till att gå tillbaka med spelare till butiken och be om en ny efter som den då bör vara defekt på något vis? Är det någon som har bytat spelaren och fått en som fungerar klockrent? Annars kan det ju vara så att vissa inte märker det medan andra gör? Och visst pratar vi enbart om video filer nu? Inte DVD och Blu-ray filmer?
Postad 31 juli 2010 - 13:36
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag trycker på "display" för samma sak.
Postad 31 juli 2010 - 13:49
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jag ska kontakta LG på måndag om detta, troligen kommer de låsas som om de inte kände till problemet, men det e värt ett försök.
Annars är det väll bara till att gå tillbaka med spelare till butiken och be om en ny efter som den då bör vara defekt på något vis?
Är det någon som har bytat spelaren och fått en som fungerar klockrent? Annars kan det ju vara så att vissa inte märker det medan andra gör?
Och visst pratar vi enbart om video filer nu? Inte DVD och Blu-ray filmer?
Jag tänkte byta min eller lämmna tillbaka den, men gjorde alldrig det, men kollar på xvid filer via min gammla sony dvd i ställe skillnaden är att jag måst bränna ut på dvd iställe för usb, dock tog det så ###### lång tid att föra över till usb så det spelar ingen roll om jag använder gammla iställe för det. Annars ska spelaren spela upp DVD och Blu Ray bra kan vara några enstaka personer som har problem med DVD men det är nog ganska ovanligt. Det där med hur långt filmen gått samt total längd har jag saknat när jag dryckte på Display fick jag inte upp längden dock har jag inte provat search. EDIT: Censur på svenskt forum för svordomar är lite ovanligt har aldrig stött på det förut.
Redigerat av hellfog, 31 juli 2010 - 13:54.
Postad 31 juli 2010 - 14:12
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Kan du berätta hur man muxar om filen? Har fått problemet i par filmer nu att ljudet inte spelas upp. om det är en mkv så kan det vara ett kodningsfel av ljudet. eller fel o fel, en funktion som inte har tagits i bruk av mediaspelare i allmänhet. du kan läsa mer här http://www.bunkus.or...val_compression
och det går isåf att lösa, men du måste muxa om filen!
Postad 31 juli 2010 - 15:26
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Ingen som har den här combon som kan uttala sig ??? Nya problem, gjorde misstaget att byta ner mig från en Sony till en LG BD spelare.
Fakta: Panasonic AE-4000 & LG BD390. Får något som ser ut som synk problem vid när jag kör DVD samt You Tube player, projektorn indikerar 1080/50i. Bilden flimrar och är gryning. Felet uppstod efter ett para veckor, när spelaren var ny fanns inte felet.
Om jag kör Blu-Ray är det inga problem.
Testa att med factory reset samt FW down grade, samt alla inställningar.
Hjälp !!!!
Postad 02 augusti 2010 - 10:03
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Hej! Har nu provat att strömma mkv/DivX/Xvid med undertexter (srt) och det har fungerat super! Dock stötte jag på ett problem med en mkv fil igår, videon spelade som den skulle men undertexten kom inte med. Jag flyttade den till ett USB minne och därifrån fungerade det? Jag använder Nero MediaHome 4 som medföljde för att streama. Så här säger MediaInfo om den fil som inte vill : Format : Matroska
File size : 4.36 GiB
Duration : 1h 41mn
Overall bit rate : 6 150 Kbps
Encoded date : UTC 2010-07-03 01:38:03
Writing application : mkvmerge v3.2.0 ('Beginnings') built on Feb 12 2010 16:46:17
Writing library : libebml v0.7.9 + libmatroska v0.8.1
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 4 648 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.278
Stream size : 3.21 GiB (73%)
Writing library : x264 core 98 r1649 20cbe10
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc=2pass / mbtree=0 / bitrate=4648 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English
Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 510 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Stream size : 1.07 GiB (25%)
Language : English
Text
ID : 3
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Language : English Och så här ser en ut som fungerar : Format : Matroska
File size : 1.09 GiB
Duration : 48mn 52s
Overall bit rate : 3 204 Kbps
Writing application : x264.exe
Writing library : mkv2rls x264-tv version built on 2010 march 02
Video
Format settings, ReFrames : 3 frames
Bit rate : 2 811 Kbps
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Bits/(Pixel*Frame) : 0.127
Stream size : 963 MiB (86%)
Writing library : x264 core 84 r1400M 20fa784
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=6 / psy=1 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=8 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / wpredp=0 / keyint=240 / keyint_min=24 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=2811 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00 / pulldown=0 / nal_hrd=0
Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : A_AC3
Bit rate : 384 Kbps
Bit depth : 16 bits
Stream size : 134 MiB (12%)
Title : English
Language : English Först ville de påstå att inga srt filer fungerar att streama men då jag nämnde att det fungerar så sa de bara att detta är ett kompatibilitets problem. Det jag försöker göra är att reda ut vad som stöds respektive inte stöds. Om jag får lägga ut enstaka mkv filer på USB så är det inte hela världen men blir det mer eller mindre alltid så får ju spelaren åka tillbaka. Ni som är mer insatta, vad säger ni om detta?
Postad 02 augusti 2010 - 10:36
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jag har nu provat att ta bort undertexten från filen med mkvtoolnix och detta fungerar bra i Windows7 men när jag försöker streama den till LG BD390 så kan den inte ens köra filen? Såhär ser filen ut nu : Format : Matroska
File size : 4.36 GiB
Overall bit rate : 6 147 Kbps
Encoded date : UTC 2010-08-02 09:11:52
Writing application : mkvmerge v4.2.0 ('No Talking') built on Jul 28 2010 18:38:23
Writing library : libebml v1.0.0 + libmatroska v1.0.0
Video
Format settings, ReFrames : 5 frames
Bit rate : 4 648 Kbps
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Bits/(Pixel*Frame) : 0.278
Stream size : 3.20 GiB (73%)
Writing library : x264 core 98 r1649 20cbe10
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc=2pass / mbtree=0 / bitrate=4648 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate : 1 510 Kbps
Bit depth : 24 bits
Stream size : 1.07 GiB (25%)
Postad 02 augusti 2010 - 12:19
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Lämna tillbaks och köp en Tvix istället ;-)
Postad 02 augusti 2010 - 12:25
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Lämna tillbaks och köp en Tvix istället ;-)
Tvix kan tyvärr inte spela blu-ray skivor. Visst man kan ju köpa en blu-ray spelare för 1000 kr och en mediaspelare för 1000 kr men det hade varit super om LB BD390 kunde ersätta både, särskilt med tanke på hur bra bildkvalité den ger och hur snabb den är.
Postad 02 augusti 2010 - 12:50
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag har nu provat att ta bort undertexten från filen med mkvtoolnix och detta fungerar bra i Windows7 men när jag försöker streama den till LG BD390 så kan den inte ens köra filen?
Det är inte så enkelt att du kör med FAT32 formatering i stället för NTFS? FAT32 tar max 4 GB stora filer. Bara en tanke då filen som funkade för dig var på 1.09 GB.
Postad 02 augusti 2010 - 12:58
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Det är inte så enkelt att du kör med FAT32 formatering i stället för NTFS? FAT32 tar max 4 GB stora filer. Bara en tanke då filen som funkade för dig var på 1.09 GB.
Nja, att den filen som fungerar endast är 1 GB är rent sammanträffande, oftast är de runt 4-7 GB så storleken på filen verkar inte ha någon betydelse. Sen kör jag NTFS på våde minnet och datorn. Värt att nämna är ju att videon innan borttagning av subtitle fungerade utmärkt, det var bara undertexten som inte fungerade merän om man körde allt från USB minne.
Redigerat av Unregistered30026, 02 augusti 2010 - 12:59.
Postad 03 augusti 2010 - 08:23
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Hej! Då har jag stött på ytterligare en fil som det inte går att strömma undertext med, denna gången är det en vanlig DivX/Xvid fil. Så här ser den ut : Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 350 MiB
Duration : 41mn 3s
Overall bit rate : 1 191 Kbps
Writing application : transcode-1.0.4
Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Advanced Simple@L5
Format settings, BVOP : Yes
Format settings, QPel : No
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Codec ID : XVID
Codec ID/Hint : XviD
Bit rate : 1 025 Kbps
Width : 624 pixels
Height : 352 pixels
Bits/(Pixel*Frame) : 0.195
Stream size : 301 MiB (86%)
Writing library : XviD 1.2.1 (UTC 2008-12-04)
Audio
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Bit depth : 16 bits
Stream size : 44.9 MiB (13%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame) Och så här ser en fil ut som går fin fint att streama undertext med : Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 350 MiB
Overall bit rate : 1 192 Kbps
Writing application : MEncoder dev-SVN-r26940
Writing library : MPlayer
Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Advanced Simple@L5
Format settings, BVOP : Yes
Format settings, QPel : No
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Muxing mode : Packed bitstream
Codec ID : XVID
Codec ID/Hint : XviD
Duration : 41mn 2s
Bit rate : 1 051 Kbps
Width : 624 pixels
Height : 352 pixels
Bits/(Pixel*Frame) : 0.200
Stream size : 309 MiB (88%)
Writing library : XviD 1.2.1 (UTC 2008-12-04)
Audio
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Mode : Joint stereo
Mode extension : MS Stereo
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Stream size : 37.7 MiB (11%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame)
Interleave, preload duration : 525 ms Som vanligt fungerar det utmärkt att flytta filen till USB minnet och köra därifrån, då fungerar undertexten. Det ser ut som att om man är ute efter att se video filmer med undertext så får man räkna bort streaming förmågan av denna spelare. Det börjar helt klart luta åt att lämna tillbaka den. Visst den är snabb på att spela upp vanliga Blu-ray filmer men det finns ju billigare spelare som fixar detta fint.
Postad 03 augusti 2010 - 11:26
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Som vanligt fungerar det utmärkt att flytta filen till USB minnet och köra därifrån, då fungerar undertexten. Det ser ut som att om man är ute efter att se video filmer med undertext så får man räkna bort streaming förmågan av denna spelare. Det börjar helt klart luta åt att lämna tillbaka den.
Visst den är snabb på att spela upp vanliga Blu-ray filmer men det finns ju billigare spelare som fixar detta fint.
Prova att stream med ett annat program, jag fick inte till det med Nero mediahome heller när det gäller .srt och streaming. Nu kör jag via min WHS och det fungerar bättre men inte på alla filer. Vad händer om du bakar in .srt i filen istället? Går det bra då?
Postad 03 augusti 2010 - 11:39
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Prova att stream med ett annat program, jag fick inte till det med Nero mediahome heller när det gäller .srt och streaming. Nu kör jag via min WHS och det fungerar bättre men inte på alla filer. Vad händer om du bakar in .srt i filen istället? Går det bra då?
Jag förstår inte vad du menar med att baka in undertexten, som jag redan nämnt så anledningen till att inte undertext(inte ens extern srt fil) fungerade till en mkv fil verkar vara just för att mkv filen innehöll en undertext. Har provat flera olika mkv och alla de som har inbakad undertext kommer inte streama med någon undertext även om det finns en extern srt fil. Det är möjligt att man kan baka in/bränna in en undertext i en divx/xvid men det är ju ett jobb som man gärna slipper. För min del blir det nog att lämna tillbaka denna BD390 och införskaffa ytterligare en WD TV HD, jag kan nog klara mig utan blu-ray i sovrummet.
Postad 03 augusti 2010 - 20:14
DreamT
-
DreamT
-
Rookie
-
3 inlägg
En liten fundering om det här med nätverksanslutning...jag kör idag trådlöst, med 802.11n. Det funkar i princip klockrent, det enda är att det inte riktigt räcker till för 1080p-filmer.
Ska snart flytta till hus, och funderar på att försöka slippa trådlöst genom att dra nätverksuttag i huset, så jag kan köra trådat så långt som möjligt. Men, med tanke på att det endast är 100 megabits-uttag på BD-390 så känns det inte som om det kommer lösa mina problem?
Eller, om man förenklar, kommer jag att kunna köra 1080p-filmer via vanligt LAN?
Postad 03 augusti 2010 - 20:17
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
En liten fundering om det här med nätverksanslutning...jag kör idag trådlöst, med 802.11n. Det funkar i princip klockrent, det enda är att det inte riktigt räcker till för 1080p-filmer.
Ska snart flytta till hus, och funderar på att försöka slippa trådlöst genom att dra nätverksuttag i huset, så jag kan köra trådat så långt som möjligt. Men, med tanke på att det endast är 100 megabits-uttag på BD-390 så känns det inte som om det kommer lösa mina problem?
Eller, om man förenklar, kommer jag att kunna köra 1080p-filmer via vanligt LAN?
De e inga problem alls att köra 1080p med LAN, det fungerar riktigt bra även att spola. Dock får du räkna med att undertexter fungerar endast i 50% av fallen, men använder du inte det så är de ju lungt.
Postad 03 augusti 2010 - 20:29
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
När du skriver WHS så antar jag att du menar Windows Home Server. Jag tittade på det men det verkar kräva en ensam dator så det är inget man kan köra som server på en redan installerad klient. I vilket fall som helst så lämnade jag tillbaka spelaren idag även trotts jag endast betalade 1800 kr för den, detta för att undertexter helt enkelt inte fungerar när man strömmar från datorn och LG verkar inte ha några tankar på att åtgärda detta. Deras support sa något om att DLNA endast strömmar video och ska därmed inte kunna ta med undertexter, de hade dock inget svar på varför jag fick undertexter på vissa av filmerna trotts att de inte var inbrända. Hmm, efter lite läsning här så börjar jag bli lite osäker? Klarar spelaren av att spela upp film från vanliga utdelade mappar(Windows7) (antar att detta kallas SMB)? Jag hade utdelade mappar men jag kunde inte se annat än datorer på nätverket när jag tittade på LG BD390? Kanske är det så att spelaren även kan streama från vanlig utdelad mapp och att då fungerar undertexterna?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|