* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 30 June 2010 - 15:13
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Sådärja!
Precis hemma efter dagens tur till Mediamarkt i Kungens Kurva. En röd mini pro införskaffades för 2990 kronor. (De hade röda och svarta, men inga vita.) Bättre pris än många av internetbutikerna när det tillkommer frakt och sånt. Och framförallt fick man ju luren i handen på en gång! :-)
Nu blir det till att packa upp den ur kartongen och testa. Återkommer senare med lite intryck och eventuella frågor.
Postad 30 June 2010 - 15:32
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Sådärja!
Precis hemma efter dagens tur till Mediamarkt i Kungens Kurva. En röd mini pro införskaffades för 2990 kronor. (De hade röda och svarta, men inga vita.) Bättre pris än många av internetbutikerna när det tillkommer frakt och sånt. Och framförallt fick man ju luren i handen på en gång! :-)
Nu blir det till att packa upp den ur kartongen och testa. Återkommer senare med lite intryck och eventuella frågor.
Hur funkar tangentbordet - går det att fälla ihop lätt?
Postad 30 June 2010 - 16:14
whad
-
whad
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Måste jag köpa X10 Mini Pro direkt via Telenor om jag vill ha abonnemanget Telenor Surfa Bas?
Jag hittar inte Telenor Surfa Bas i de andra butikerna.
Postad 30 June 2010 - 16:30
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Måste jag köpa X10 Mini Pro direkt via Telenor om jag vill ha abonnemanget Telenor Surfa Bas? Jag hittar inte Telenor Surfa Bas i de andra butikerna.
jag köpte med surfa bas i katshings webbutik... men sen skickade dom ju ett måndagsexemplar till mig så vetefan om jag vill rekomendera dom
Postad 30 June 2010 - 16:46
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Hur funkar tangentbordet - går det att fälla ihop lätt?
Jadå, det går finfint. Inga problem med ihopfällningen här inte. Däremot är det två små märken i den silverfärgade plasten upptill. Precis på gränsen mot där bakstycket tar vid. Det ser ut som att telefonen fått en törn mot något vasst där. Märkligt, men det kanske blir så vid packning i kartonger etc. Inget jag tycker är värt att bry sig om, så farligt är det inte. Nu måste jag ta skaffa mig bättre avtal för datatrafik tror jag. Jag kör Telia, vad borde jag skaffa för datapaket då? Hur mycket trafik drar Spotify? Hur mycket blir det med Timescape och annat sånt? Att skaffa Telias "Mobilsurf" med 1 GB i månaden känns lite klent? Om man behöver mer är det Mobilsurf Extra eller Mobilsurf Extra+ som gäller. Undrar vad de menar med att det inte ingår att dela och ladda ner filer. Där skiljer sig ju de två paketen utöver hastigheten och datamängden. Någon med Telia som har lite ledning att ge? :-) Och när jag ändå är inne på datatrafik. Jag funderar på att köra telefonen som modem till datorn ibland när man är ute och rör på sig. Hur fungerar det med Android? Min gamla K550 funkade ju fint via SEs programsvit, men sen gick det ju långsamt som ******** med bara Edge, men ändå. Det vore ju kanon om man kunde koppla telefonen via blåtand och ha den som 3G-modem ibland.
Postad 30 June 2010 - 17:28
Unregistered37dff5a7
-
Unregistered37dff5a7
-
Rookie
-
7 inlägg
Jadå, det går finfint. Inga problem med ihopfällningen här inte.
Däremot är det två små märken i den silverfärgade plasten upptill. Precis på gränsen mot där bakstycket tar vid. Det ser ut som att telefonen fått en törn mot något vasst där. Märkligt, men det kanske blir så vid packning i kartonger etc. Inget jag tycker är värt att bry sig om, så farligt är det inte.
Nu måste jag ta skaffa mig bättre avtal för datatrafik tror jag. Jag kör Telia, vad borde jag skaffa för datapaket då? Hur mycket trafik drar Spotify? Hur mycket blir det med Timescape och annat sånt? Att skaffa Telias "Mobilsurf" med 1 GB i månaden känns lite klent?
Om man behöver mer är det Mobilsurf Extra eller Mobilsurf Extra+ som gäller. Undrar vad de menar med att det inte ingår att dela och ladda ner filer. Där skiljer sig ju de två paketen utöver hastigheten och datamängden.
Någon med Telia som har lite ledning att ge? :-)
Och när jag ändå är inne på datatrafik. Jag funderar på att köra telefonen som modem till datorn ibland när man är ute och rör på sig. Hur fungerar det med Android? Min gamla K550 funkade ju fint via SEs programsvit, men sen gick det ju långsamt som ******** med bara Edge, men ändå. Det vore ju kanon om man kunde koppla telefonen via blåtand och ha den som 3G-modem ibland.
Tele 2 har för tillfället en kampanj där det kostar 1 krona per dag för all data trafik för alla tele2 och comviq kunder...inte Telia men billigt och bekvämt
Redigerat av Unregistered37dff5a7, 30 June 2010 - 17:31.
Postad 30 June 2010 - 17:34
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Nu har jag fått min lur ifrån NoYes och lekt några timmar framför tennisen. MIssar ju varannan boll men va fan =)
Första intryck: Fan vad gött med "gummibaksidan". Gillar inte den glatta som är på vanliga minin. El iaf på den som jag haft i handen (vit/lime). Tangentbordet är helt ok. Tar nog ett tag att vänja sig vid de små knapparna och framför allt att å,ä,ö ligger lite lustigt. Själva utskjutningen av tangentbordet känns mycket stabil och bra. Får hoppas att det förblir så trots slitage!
Nu sitter jag och försöker hitta nått bra sätta att synca min macbbook med luren så att jag kan få över kontaker och kalender smidigt. Om någon har något bra förslag så hojta till. Med min HTC Snap (WM 6.1) så använder jag Syncmate som är riktigt bra, men det verkar inte vilja hooka upp med min Pro.
Det enda negativa som jag upptäckt hittills är att när man kör i landscape så verkar det inte finnas någon tillbaka-knapp. Den fysiska knappen funkar inte heller, inte i de program, eller vid det tillfällen jag har försökt iaf. Väldigt lustigt.
Postad 30 June 2010 - 17:56
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Tele 2 har för tillfället en kampanj där det kostar 1 krona per dag för all data trafik för alla tele2 och comviq kunder...inte Telia men billigt och bekvämt
Nej, Tele2 tänker jag verkligen inte skaffa. Har inte så bra erfarenheter av dem, och dessutom rör jag mig ibland norr om Dalälven och föredrar då att kunna ringa. ;-) Är det bara jag som tröttnat på alla kampanjer alla bolagen kör med där man får rabatt på diverse abb.kostnader under en begränsad tid. Men sedan då? Förväntas kunderna alltså byta abb. och tjänster titt som tätt? Annars blir det ju snabbt väldigt dyrt.
Postad 30 June 2010 - 18:03
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Nu har jag fått min lur ifrån NoYes och lekt några timmar framför tennisen. MIssar ju varannan boll men va fan =)
Första intryck: Fan vad gött med "gummibaksidan". Gillar inte den glatta som är på vanliga minin. El iaf på den som jag haft i handen (vit/lime). Tangentbordet är helt ok. Tar nog ett tag att vänja sig vid de små knapparna och framför allt att å,ä,ö ligger lite lustigt. Själva utskjutningen av tangentbordet känns mycket stabil och bra. Får hoppas att det förblir så trots slitage!
Nu sitter jag och försöker hitta nått bra sätta att synca min macbbook med luren så att jag kan få över kontaker och kalender smidigt. Om någon har något bra förslag så hojta till. Med min HTC Snap (WM 6.1) så använder jag Syncmate som är riktigt bra, men det verkar inte vilja hooka upp med min Pro.
Det enda negativa som jag upptäckt hittills är att när man kör i landscape så verkar det inte finnas någon tillbaka-knapp. Den fysiska knappen funkar inte heller, inte i de program, eller vid det tillfällen jag har försökt iaf. Väldigt lustigt.
Ja den är skön att hålla i! Nu har jag efter ett tags användande märkt att telefonen ibland kärvar när man ska fälla ihop den. Det är något i nederdelen som "hakar i" någonstans så att man inte får igen den. Men trycker jag samtidigt lite lätt på ovandelen i nederkant så glider den snällt ihop. Får se hur det utvecklar sig kommande dagar. Om det verkar kärva mycket så får man väl gå tillbaka till affären. :-( Skönt att det är en fysisk butik då, är det någon som har erfarenheter av Mediamarkts reklammationshantering? Själv har jag en gammal vanlig SE-lur med kontakter. Har tidigare synkat det med windows inbyggda kontaktbok. Om någon har bra tips på hur jag enklast kan få över alla kontakter till mini pron så är jag också tacksam för det. :-) Vad gäller bakåt-knappen i landscape-läge så tycker jag att den fungerat ibland och ibland inte. Lite märkligt.. Men ibland känns det som att ingenting händer, men så trycker man en gång till och så fungerar det. Men det kan ju vara så att olika applikationer fungerar olika med bakåtknappen då kanske.
Postad 30 June 2010 - 18:12
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Är det bara jag som tröttnat på alla kampanjer alla bolagen kör med där man får rabatt på diverse abb.kostnader under en begränsad tid. Men sedan då? Förväntas kunderna alltså byta abb. och tjänster titt som tätt? Annars blir det ju snabbt väldigt dyrt.
Ja det är väldigt irriterande. Blir ju än svårare för vanliga konsumenter att jämföra när allt kostar typ 99 spänn i månaden (ett par månader). Tur att det finns jämförelsetjänster på nätet!! Vad gäller bakåt-knappen i landscape-läge så tycker jag att den fungerat ibland och ibland inte. Lite märkligt.. Men ibland känns det som att ingenting händer, men så trycker man en gång till och så fungerar det. Men det kan ju vara så att olika applikationer fungerar olika med bakåtknappen då kanske.
Funkar alltid på min vanliga mini tycker jag....
Postad 30 June 2010 - 18:45
EasterN
-
EasterN
-
Användare
-
-
233 inlägg
Köpte mig en svart pro idag! Tycker den funkar bra fast den är lite mindre än andra touchmobiler, tangentbordet fungerar över förväntan!
Fick dock inte headsetet mh810 som ska ingå pga att efterfrågan hade varit så stor på minimodellerna så det fanns tydligen inte tillräckligt med headsets. Så man fick ett mh 610 med istället och en lapp om det att man skulle kontakta något center så skulle dom skicka ut ett 810
//EasterN
Redigerat av EasterN, 30 June 2010 - 18:58.
Postad 30 June 2010 - 19:16
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
När jag skaffade min tattoo så fick jag tipset i windows phonetråden att synka winmo 6.1 med gmail, genom att lägga till det som serverkälla i active sync, det kanske kan vara till hjälp
Postad 30 June 2010 - 19:28
EasterN
-
EasterN
-
Användare
-
-
233 inlägg
Är detta rätt minneskort till minin? https://www.prisjakt...kt.php?p=342678//EasterN
Postad 30 June 2010 - 19:31
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Köpte mig en svart pro idag! Tycker den funkar bra fast den är lite mindre än andra touchmobiler, tangentbordet fungerar över förväntan! Fick dock inte headsetet mh810 som ska ingå pga att efterfrågan hade varit så stor på minimodellerna så det fanns tydligen inte tillräckligt med headsets. Så man fick ett mh 610 med istället och en lapp om det att man skulle kontakta något center så skulle dom skicka ut ett 810
//EasterN
Det var likadant för mig. Contact local Contact Center! =) Får hoppas att det löser sig!
Postad 30 June 2010 - 19:53
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Även jag har idag fått min X10 pro och jag måste säga att första intrycket är imponerande.
Tangentbordet borde inte bli några problem alls när man fått vänja sig vid placeringen av knapparna,redan nu går det skriva riktigt snabbt.
Inga tokigheter när man skjuter ut eller in tangentbordet och inget glapp i det heller.
Laddade ner "for 1.6" och kan verkligen rekomendera den appen !
Hade en legend innan denna och kände att jag skulle sakna möjligheten att ha fler genvägar på samma sida men nu är det löst :-)
Redigerat av Volvis, 30 June 2010 - 20:24.
Postad 30 June 2010 - 21:24
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Är detta rätt minneskort till minin? https://www.prisjakt...kt.php?p=342678
//EasterN
Ja det funkar, men kolla på class -märkningen, class 2 = långsammast, finns 2,4,6 och 8 tror jag, inte så oviktigt iom att kamerans hastighet torde vara väldigt beroende av hur snabbt den kan skriva till minneskortet, även vid bild- och filmvisning... tror class 2 = 2 Mb/s, 4 = 4 Mb/s o.s.v. (OBS Megabyte, inte Megabit).
Postad 30 June 2010 - 21:32
Larhan
-
Larhan
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
nån som vet om det går att stänga av auto knapplås?
Postad 30 June 2010 - 21:46
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
nån som vet om det går att stänga av auto knapplås?
settings - sound and display - screen timeout (men det kanske inte riktigt är vad du menar?)
Postad 30 June 2010 - 21:59
Unregistered30946
-
Unregistered30946
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Nån som vet hur man byter användare på Gmail och Android Market, köpt telefonen av min kusin och har kvar hennes mailadress på gmail och market.
Postad 30 June 2010 - 22:31
Larhan
-
Larhan
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
settings - sound and display - screen timeout (men det kanske inte riktigt är vad du menar?)
Sätter man till aldrig så lyser skärmen hela tiden. Det är låset jag vill åt.
Postad 01 July 2010 - 06:06
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Sätter man till aldrig så lyser skärmen hela tiden. Det är låset jag vill åt.
fast du kan ju iofs (iaf på mini) låsa och släcka skärmen med on/off-knappen?
Postad 01 July 2010 - 06:47
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det här med röstuppringning på minin. Har letat i telefonen men ej hittat det? Är det meningen att det ska kunna fungera med en blåtandshandsfree?
Postad 01 July 2010 - 06:59
Larhan
-
Larhan
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
fast du kan ju iofs (iaf på mini) låsa och släcka skärmen med on/off-knappen?
Jag vill inte ha autolås på. Det är det som är problemet.
Postad 01 July 2010 - 07:27
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Är det någon som köpt sin pro på netonnet som kan bekräfta att det följer med ett 8Gb kort ? Eller harr de snurrat till det som vanligt. Detta står på deras sida iaf: Inkluderade tillbehör Manual, laddare, batteri (EP500), micro SD minneskort (8GB), stereoheadset (MH710), USB-kabel (CCR-80) http://www.netonnet....ck/129331.3213// J
Postad 01 July 2010 - 08:03
Mayflyy
-
Mayflyy
-
Användare
-
-
116 inlägg
Finns det verkligen inget vettigare sätt att stänga av program än med task killer?
När man t.ex har haft igång musikspelaren, eller webbläsaren eller inställningarna så trycker man ju bakåt för att går ur programmet, men då ligger det fortfarande igång i bakgrunden. När tillräckligt många program är igång i bakgrunden efter ett tag så börjar ju telefonen bli seg i touchen och då blir man tvungen att använda task killer. Finns det verkligen inget smidigare sätt att stänga av program?
Sedan undrar jag hur man på smidigaste sätt stänger av så man inte kan surfa med 3g, så den endast kollar nya mail och meddelanden på facebook osv när man har wifi tillgängligt. Stänga av dataanslutningar kan man ju inte göra då wifi väl inte heller fungerar då?
Tack på förhand.
Postad 01 July 2010 - 08:21
Larhan
-
Larhan
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hittade appen no lock imarket. Fungerar som widget också klart å betart
Postad 01 July 2010 - 08:53
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Finns det verkligen inget vettigare sätt att stänga av program än med task killer? När man t.ex har haft igång musikspelaren, eller webbläsaren eller inställningarna så trycker man ju bakåt för att går ur programmet, men då ligger det fortfarande igång i bakgrunden. När tillräckligt många program är igång i bakgrunden efter ett tag så börjar ju telefonen bli seg i touchen och då blir man tvungen att använda task killer. Finns det verkligen inget smidigare sätt att stänga av program?
Jag tycker inte min telefon blir seg. Skulle inte använda mig av en taskkiller. Android sköter detta bra själv.
Postad 01 July 2010 - 09:14
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag tycker inte min telefon blir seg. Skulle inte använda mig av en taskkiller. Android sköter detta bra själv.
Samma här. Har aldrig känt att telefonen blivit seg och jag har aldrig använt något "task killer program". Precis som sagt, Android sköter detta ypperligt själv. Visst programmet ligger kvar men det tar ingen "kraft" av telefonen.
Postad 01 July 2010 - 09:44
Mayflyy
-
Mayflyy
-
Användare
-
-
116 inlägg
Ok.
Det kanske berodde på nåt annat då. Jag får väl testa o köra på utan att använda task killer och se vad som händer.
Den drar inte mycket mer batteri när allt ligger igång i bakgrunden och så då?
Edit:
Den fysiska mittenknappen på telefonen kan man ju hålla in för att få upp en lista på program. Jag trodde först att detta var program som var igång men har nu märkt att så inte är fallet. Är det en lista på mest använda program man får upp när man håller inne den knappen nån sekund? Eller vilka program hamnar där?
Finns det något bra sätt att ta bort oönskade förinstallerade program som ligger på telefonen? Någon app för detta kanske?
Tack på förhand.
Redigerat av Mayflyy, 01 July 2010 - 09:52.
Postad 01 July 2010 - 10:12
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Finns det något bra sätt att ta bort oönskade förinstallerade program som ligger på telefonen? Någon app för detta kanske?
Tack på förhand.
Tyvärr finns det inget sätt just nu att plocka bort förinstallerade program. Det som krävs är Root åtkommst och det finns ej ännu till Mini'n.
Postad 01 July 2010 - 10:16
Unregisteredb85fb73d
-
Unregisteredb85fb73d
-
Rookie
-
9 inlägg
Väska till X10 mini pro Såg denna unbox-video (på ryska) där paketet innehöll en liten tygpåse till telefonen (se 1.05 min in i videon). Har inte sett den följa med på andra ställen - vet nån var man kan få tag i den? Känns vettigt att ha något sånt till en mini pro, för att vara snäll mot mekaniken...
Postad 01 July 2010 - 12:36
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
De programmen som till synes i Task-killer verkar vara igång är egentligen inte igång. De ligger vilande och tar inget på processorkraften eller slöar ner telefonen i övrigt. Men när du startar programmet ifråga så går det igång med-det-bums! Android sköter detta på ett ypperligt sätt! Task-killer är en mycket onödig app enligt min mening som bara gör användare förvirrade.
Postad 01 July 2010 - 12:36
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Suck, att jag aldrig lär mig, handla aldrig på Onoff, ändå så gör jag det igen trots alla problem jag haft med de, men de var de enda i Borås som hade fått in Pro igår.
Jag öppnade kartongen innan jag åkte därifrån och allting ser ok ut, så jag åker ju hem och testar de olika förinstallerade sakerna som är nytt för mig, neoreadern hade jag läst om och visst det fungerade hur bra som helst, och låg i sängen och spelade halva natten.
Så imorse så skulle jag testa kkameran på ungarna som spökat ut sig och då upptäcker jag till min fasa, det går inte, jjag får upp följande text:
Tyvärr!
processen com.sonyericsson.camera för programmet kamera stoppades oväntat. försök igen.
Och i en klcikbar box står det:
Tvinga fram en stängning
och den klickar man ju på då det är det enda som är möjligt, men ingenting händer, jag har sökt på google men hittar ingenting där heller, vad är fel, vad ska jag göra, vad kan jag göra åt det ?
Mycket märkligt fel, Neoreadern fungerar ju hur bra som helst, det tolkar jag som att det inte är ett hårdvarufel, eller ?
Jag har testat repair i PC Companion, men den ville inte köra klart av okänd anledning så får jag bara svaret att den har avbrutits och blir ombedd att kolla min internetuppkoppling och den är det inget fel på.
Så nu sitter man då med ännu en inhandlad pryl från onoff och som vanligt så fungerar den inte, supporten på sonyericsson säger bara: kontakta återförsäljaren, och visst, jag har dragit in konsumentvägledaren mot de förr, men jag tänkte jag skulle kolla med er först vad policyn är i ett sådant här ärende.
Mobilen är mindre än 1 dygn, det står på kvittot att öppet köp endast gäller vid obruten förpackning, ochh hur ska man upptäcka ett fabrikationsfel utan att öppna förpackningen ?
Har jag rätt att få den utbytt direkt utan snack eller måste den skickas iväg och vara borta i flera veckor ?
Jag hoppas ju på att jag har rätt att få den utbytt men då har de ju naturligtvis ingen pro kvar i borås, häva köpet är ju ett alternativ, men jag köpte den med abonnemang, så då blir det ju till att häva även det annars bllir det ju en dyr historia då jag fick subvention på den vilket jag knappast får hos en annan butikskedja utan att teckna abonnemanget hos de.
Så, vad säger ni där ute i landet, felet har jag som sagt var googlat på och hittar ingenting, det felmeddelandet finns det inget på google vad jag kan hitta iaf.
Mvh ! J
Postad 01 July 2010 - 12:43
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Du ska få en ny omgående, om de har på lager.
SE har 7dagars DOA(DeadOnArrival)/uppackningsgaranti.
Postad 01 July 2010 - 13:15
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Du ska få en ny omgående, om de har på lager. SE har 7dagars DOA(DeadOnArrival)/uppackningsgaranti.
Ok, där var ju då nästa problem, de har ju inga i lager, undra om man kan få hämta ut en på annan onoff butik ? Ringde helt enkelt en annan butik och krävde en ny mobil, de vågade inte svara i Borås / J Passar på att fråga en annan sak med min pro och det konstiga felet med kameran. När jag kollar mapparna som finns på mobilen så hittar jag ingen PICTURES eller bilder eller photos eller liknande som jag har haft i tidigare SE mobiler, skka det inte finnas någon sådan ? / J
Redigerat av järker, 01 July 2010 - 13:13.
Postad 01 July 2010 - 13:41
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Skummt.
Jag har en massa gamla kontakter på min SE P1i som jag ill synka.
Så jag kör "synka gammal telefon" i synk-programmet som följer med.
Får ett sms m inställningar för fjärrsynk.
Men sen när man kör fjärrsynken enligt dom inställningar som SE skickade så står den bara o tuggar - skickar massa data o sen efter en stund säger den att det misslyckades.
Får ingen ledtråd till vad som gått snett så det går inte alls att debugga eller felsöka eller något sånt.
Hur gjorde ni för att synka kontakterna från er gam-lur till mini-pron?
Postad 01 July 2010 - 14:00
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
När jag kollar mapparna som finns på mobilen så hittar jag ingen PICTURES eller bilder eller photos eller liknande som jag har haft i tidigare SE mobiler, skka det inte finnas någon sådan ? / J
Mappen där bilderna hamnar som du tar med kameran heter DCIM
Postad 01 July 2010 - 14:28
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Skummt.
Jag har en massa gamla kontakter på min SE P1i som jag ill synka. Så jag kör "synka gammal telefon" i synk-programmet som följer med. Får ett sms m inställningar för fjärrsynk. Men sen när man kör fjärrsynken enligt dom inställningar som SE skickade så står den bara o tuggar - skickar massa data o sen efter en stund säger den att det misslyckades. Får ingen ledtråd till vad som gått snett så det går inte alls att debugga eller felsöka eller något sånt.
Hur gjorde ni för att synka kontakterna från er gam-lur till mini-pron?
Jag synkade min X10 med SEs synctjänst på webben. Först från w995 till webben. Sen från webben till X10. Kanske kan funka?
Postad 01 July 2010 - 14:36
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Någon som har en bra batteriwidget ?
Vill gärna ha en som visar procent i fältet högst upp på skärmen och som inte är en batterislukare
Postad 01 July 2010 - 14:39
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag synkade min X10 med SEs synctjänst på webben. Först från w995 till webben. Sen från webben till X10.
Kanske kan funka?
Det jag försöker... hur fan synkar du din W995 till webben? Jag försöker o försöker men får bara "misslyckades"...
Postad 01 July 2010 - 14:48
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Den fysiska mittenknappen på telefonen kan man ju hålla in för att få upp en lista på program. Jag trodde först att detta var program som var igång men har nu märkt att så inte är fallet. Är det en lista på mest använda program man får upp när man håller inne den knappen nån sekund? Eller vilka program hamnar där?
utan att vara 100% säker så skulle jag vilja påstå at det är de senaste använda programmen som finns där.
Postad 01 July 2010 - 14:49
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Det jag försöker... hur fan synkar du din W995 till webben? Jag försöker o försöker men får bara "misslyckades"...
När jag tänker efter hade jag dragit över kontakterna på min gamla W810 som ligger i skrivbordslådan... Nu var det ett tag sedan, men det skickades ett SMS med inställningar till telefonen om jag minns rätt. Sen valde jag syncronisera under datatjänster och fick ev mata in nån 4siffrig kod och tjoffpoff, så var kontakterna på webben.
Postad 01 July 2010 - 15:06
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Sådär, då har man gått en dag på jobbet med Pro. Kört både vanlig radio och SRs app. Har funkat finfint, särskilt webbradion. Nere på 10% av batteriet när jag kom hem, men det räknade jag med.
Däremot har jag ett lite störigt problem. Jag har installerat Handcent SMS och det är ju kalas. Problemet är att jag hittar inte tillbaka till inställningen där man stänger av systemets notifiering av exempelvis SMS och Email. Så nu får jag dubbla ikoner i statusraden och bara en (Handcent) försvinner efter att jag läst. Vet att jag har sett inställningen både i mobilen och här på forumet men jag hittar inte tillbaka till lösningen! =) Någon som orkar vägleda mig?
Övrigt: Någon som hittat en bra Email-app att rekommendera? Den inbyggda är ju ganska trist och Gmailen som var förinstallerad verkar inte vilja hämta automatiskt heller.
Postad 01 July 2010 - 15:10
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
processen com.sonyericsson.camera för programmet kamera stoppades oväntat. försök igen.
Och i en klcikbar box står det:
Tvinga fram en stängning
och den klickar man ju på då det är det enda som är möjligt, men ingenting händer, jag har sökt på google men hittar ingenting där heller, vad är fel, vad ska jag göra, vad kan jag göra åt det ?
Dum fråga, men har du startat om telefonen efter att fått problemet? Jag fick samma grej och startade sedan om telefonen, och då försvann den senaste bilden jag tagit men kameran gick igång igen. Dock är det något skumt med kameran för nu har jag dessutom tappat bort en annan bild, den finns med bland tumnaglarna men bilden som kommer upp är nästa tagna bild, och jag har tittat på den bilden flera ggr men det verkar som den blev typ överskriven av nästa bild någon dag senare.
Postad 01 July 2010 - 15:14
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Däremot har jag ett lite störigt problem. Jag har installerat Handcent SMS och det är ju kalas. Problemet är att jag hittar inte tillbaka till inställningen där man stänger av systemets notifiering av exempelvis SMS och Email. Så nu får jag dubbla ikoner i statusraden och bara en (Handcent) försvinner efter att jag läst. Vet att jag har sett inställningen både i mobilen och här på forumet men jag hittar inte tillbaka till lösningen! =) Någon som orkar vägleda mig?
settings - sony ericsson - messaging och så bocka ur notifications
Postad 01 July 2010 - 15:29
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
När jag tänker efter hade jag dragit över kontakterna på min gamla W810 som ligger i skrivbordslådan... Nu var det ett tag sedan, men det skickades ett SMS med inställningar till telefonen om jag minns rätt. Sen valde jag syncronisera under datatjänster och fick ev mata in nån 4siffrig kod och tjoffpoff, så var kontakterna på webben. 
exakt så gör jag men när jag synkar så blir det bara fail... o som sagt - när den inte säger VARFÖR det blev fel - fy ******** vad arg jag blir då =)
Postad 01 July 2010 - 15:35
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
exakt så gör jag men när jag synkar så blir det bara fail... o som sagt - när den inte säger VARFÖR det blev fel - fy ******** vad arg jag blir då =)
Synca dem till ett Gmail konto, funkade kalas för mig!
Postad 01 July 2010 - 16:20
Rolandsson
-
Rolandsson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Gjorde detta igår och hade lite problem men ändrade inställningar i fjärrsync i min gamla G900. I G900 trycker man (mer-redigera synk.uppgift och väljer säkerhetskopia) Är rätt säker på att det var det som fixade biffen
Postad 01 July 2010 - 16:30
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Laddade ner "for 1.6" och kan verkligen rekomendera den appen !
Hade en legend innan denna och kände att jag skulle sakna möjligheten att ha fler genvägar på samma sida men nu är det löst :-)
Tjena! Vet du om det går att andra "mapparna" i menyn? Finns ju "All, Google, Communicate" osv. Skulle vilja korta ner/byta namnen på dem. Har inte hittat nån lösning när jag klicka,dragit, hållt inne! =)
Postad 01 July 2010 - 17:59
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Mappen där bilderna hamnar som du tar med kameran heter DCIM
Ok, ja den hade jag, dock saknade jag den mapp som heter 100MSDF, skriver mer i kommande inlägg hur det gick på onoff :-) Dum fråga, men har du startat om telefonen efter att fått problemet? Jag fick samma grej och startade sedan om telefonen, och då försvann den senaste bilden jag tagit men kameran gick igång igen.
Dock är det något skumt med kameran för nu har jag dessutom tappat bort en annan bild, den finns med bland tumnaglarna men bilden som kommer upp är nästa tagna bild, och jag har tittat på den bilden flera ggr men det verkar som den blev typ överskriven av nästa bild någon dag senare.
Japp, provade att plocka ur batteriet och sim-kort och minneskort och lät den vara så i 15 minuter, men problemet kvarstod.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|