Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 November 2010 - 22:38

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man får knapplåset att även gälla de fysiska knapparna?
Jag använder telefonen som musikspelare när jag löptränar men kommer ibland åt volymknapparna och de är aktiva trots att knapplåset är aktiverat. Ganska störande.

Har äntligen kommit en användbar (som jag tycker i alla fall) app till telefonen. Running Free

Postad 30 November 2010 - 12:20

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Är jag förvånad eller?
Såg anovo loggan och insåg direkt dom inte gjort något
Det enda dom gjort är att nollställa min mobil
Orkar inte ens...

Och kies ######s
Går inte att överföra alla kontakter på en gång från en backup utan verkar bara ta 20 åt gången även då man markerar alla....

jhväal ****s fittsatans horkies

Och alla mina apps
Jaha ska jag betala för dom igen har dom tänkt sig?

Så nu är man lugn igen efter lite bråk med kies
Okej apps man köpt sparas på sitt samsung apps konto men du kan inte kolla det från datorn med ditt samsung apps konto utan går bara att installera dom igen från telefonen vilket är ganska awful
Kontaktöverföringen med kies är lika ###### omständigt som första uppdateringen så enjoy säger jag bara om ni måste göra det

supporten fick också för sig att kontakterna och appsen var synkade mot google för wave är ju numera en android telefon....
idioter

Redigerat av Blomkungen, 30 November 2010 - 13:17.

Postad 30 November 2010 - 23:46

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Är jag förvånad eller?
Såg anovo loggan och insåg direkt dom inte gjort något
Det enda dom gjort är att nollställa min mobil
Orkar inte ens...

Och kies ######s
Går inte att överföra alla kontakter på en gång från en backup utan verkar bara ta 20 åt gången även då man markerar alla....

jhväal ****s fittsatans horkies

Och alla mina apps
Jaha ska jag betala för dom igen har dom tänkt sig?

Så nu är man lugn igen efter lite bråk med kies
Okej apps man köpt sparas på sitt samsung apps konto men du kan inte kolla det från datorn med ditt samsung apps konto utan går bara att installera dom igen från telefonen vilket är ganska awful
Kontaktöverföringen med kies är lika ###### omständigt som första uppdateringen så enjoy säger jag bara om ni måste göra det

supporten fick också för sig att kontakterna och appsen var synkade mot google för wave är ju numera en android telefon....
idioter

Jag använder alltid telefonen för att ladda ner saker. Fått för mig att man ska undvika Kies så mycket som möjligt. Jag har lagt kontakterna både i telefonen och på simkortet och sedan valt att bara visa kontakterna från telefonen. Inte råkat ut för det (ännu) men tror då att på så sätt sparas kontakterna och man kan lägga in dem igen från simkortet. Tror inte de raderas även om de återställer telefonen. Kan ha fel. Man får dock lägga in bilderna igen.
Hopplöst med dåliga reparationer och dålig support.
Hur gick det med batteriet då?

Postad 01 December 2010 - 00:41

gbgare
  • gbgare
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Samsung har med Bada och Wave visat hur man skiter i sina kunder! Deras support i Sverige är ett skämt! Kies är ett skämt! Jag har garanterat köpt min första och sista produkt från Samsung! Nokia får mycket skit men för oss "vuxna" har symbian de bästa verktygen!

Postad 01 December 2010 - 01:04

gbgare
  • gbgare
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Samsung har med Bada och Wave visat hur man skiter i sina kunder! Deras support i Sverige är ett skämt! Kies är ett skämt! Jag har garanterat köpt min första och sista produkt från Samsung! Nokia får mycket skit men för oss "vuxna" har symbian de bästa verktygen!

Postad 01 December 2010 - 10:19

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hur gick det med batteriet då?

Är också intresserad av hur det gick med batteriet. Har min inne på lagning för batteriet också.

Postad 01 December 2010 - 11:24

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
dom gjorde inget med batteriet ofc
sparar du på sim kan bara varje kontakt ha 2 nummer
när jag har vissa med 4 nummer var jag tvungen att pröva kies

Postad 02 December 2010 - 15:51

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

dom gjorde inget med batteriet ofc
sparar du på sim kan bara varje kontakt ha 2 nummer
när jag har vissa med 4 nummer var jag tvungen att pröva kies

Ska du lämna in den igen? Jag menar 25 % över natten, avstängd, kan ju inte betyda annat än fel på batteriet. Jag hoppas åtminstone dom ersätter mitt batteri med ett nytt. Aja, får se.

Postad 02 December 2010 - 20:30

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ska du lämna in den igen? Jag menar 25 % över natten, avstängd, kan ju inte betyda annat än fel på batteriet. Jag hoppas åtminstone dom ersätter mitt batteri med ett nytt. Aja, får se.

Får se om jag orkar lämna in den igen
Har hållit sig ganska bra under tiden jag haft den igen
Stod iaf inte att dom gjort något med batteriet på beskrivningen men vi får se
Dom hade också flashat om den och jag hade haft en uppdatering som failade så kanske hade dåliga processer som inte la sig i vila som dom skulle

ska ge det ett par dagar

Postad 02 December 2010 - 23:28

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ny uppdatering via Kies. Bli inte för upphetsad. Inte Bada 1.2.

Bifogad fil  20101202231350.jpg   113.16K   0 Antal nerladdningar

Ingen aning om vad detta var för en uppdatering till innehållet. Numret har ändrats. Tog ca 7 minuter lite drygt. Satt som på nålar efter att ha läst om alla klyddiga uppdateringar men det gick bra.

Fan...jag som trodde det var....hunsingen osse! :wub:

Redigerat av stu2, 02 December 2010 - 23:28.

Postad 03 December 2010 - 08:05

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Ny uppdatering via Kies. Bli inte för upphetsad. Inte Bada 1.2.

Bifogad fil  20101202231350.jpg   113.16K   0 Antal nerladdningar

Ingen aning om vad detta var för en uppdatering till innehållet. Numret har ändrats. Tog ca 7 minuter lite drygt. Satt som på nålar efter att ha läst om alla klyddiga uppdateringar men det gick bra.

Fan...jag som trodde det var....hunsingen osse! :wub:

Trodde 1.2 skulle vara nästa uppdatering. Hade du 1.02 sen tidigare? Alltså den förra versionen som drogs tillbaka?
I annat fall, testa att uppdatera igen. Kanske måste man uppdatera från 1.0 till 1.02 till 1.2? Långsökt, men man vet aldrig.
Får köra uppdateringen när jag kommer hem ikväll.

Redigerat av Ängeln, 03 December 2010 - 08:54.

Postad 03 December 2010 - 15:53

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
tänk om man fick changelogs ibland -.-

Postad 03 December 2010 - 17:57

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Trodde 1.2 skulle vara nästa uppdatering. Hade du 1.02 sen tidigare? Alltså den förra versionen som drogs tillbaka?
I annat fall, testa att uppdatera igen. Kanske måste man uppdatera från 1.0 till 1.02 till 1.2? Långsökt, men man vet aldrig.
Får köra uppdateringen när jag kommer hem ikväll.

Ja jag hade redan 1.02. Läste på MySamsungWave att den här uppdateringen släppts i andra länder och att man tror det är en slags förberedelse till Bada 1.2 d v s den ska kolla om man har någon läckt firmware eller crackade apps. Tycker den laggar lite emellanåt efter uppdateringen.

Postad 05 December 2010 - 09:30

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ja jag hade redan 1.02. Läste på MySamsungWave att den här uppdateringen släppts i andra länder och att man tror det är en slags förberedelse till Bada 1.2 d v s den ska kolla om man har någon läckt firmware eller crackade apps. Tycker den laggar lite emellanåt efter uppdateringen.

min stänger av sig nu efter reparation och deras mjukvaruuppdatering och laddade 3 gånger igår och vi youtubade bara 40 minuter på rummet och lite facebook
via wi-fi
löjligt vad mitt batteri gått ner sig
ska in på reparation igen och funkar den inte då byter jag till en galaxy S tror jag
eller nexus S när den släpps snart

Postad 05 December 2010 - 10:20

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

min stänger av sig nu efter reparation och deras mjukvaruuppdatering och laddade 3 gånger igår och vi youtubade bara 40 minuter på rummet och lite facebook
via wi-fi
löjligt vad mitt batteri gått ner sig
ska in på reparation igen och funkar den inte då byter jag till en galaxy S tror jag
eller nexus S när den släpps snart

Mitt förslag är att hålla dig så långt borta från Samsung du kan. Men om du nu absolut ska ha en Galaxy s så kolla först vad de har för problem. Har hört lite olika, ex att de inte fungerar så bra med Tele2s nät.

Postad 05 December 2010 - 15:00

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
nexus s eller lg star eller olympus låter mest lovande
om dom bara släpper skiten någon gång säg men lär ju komma under kommande julhandelsveckorna tror jag
Ska iaf ge min wave ett till försök på reparation

Redigerat av Blomkungen, 06 December 2010 - 01:21.

Postad 06 December 2010 - 17:26

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Och där släpptes Nexus S
Låter mer lovande och med mjukvara som inte förpestas av tillverkares egna UI och program som inte går att ta bort

Dags att läsa tills ögonen blöder

Bluetooth 2.1
Inte sann 720p inspelning
Nej tack

Då får man vänta längre

Redigerat av Blomkungen, 06 December 2010 - 18:33.

Postad 06 December 2010 - 21:03

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min Wave idag från service angående batteriet. Enligt arbetsbeskrivningen bytte dom kretskort. Har dock inte testat batteriet än.

En lustig sak var att telefonen var full med spel som inte fanns där innan. Två av dessa nya spel är sys. låsta, Edge och nåt med Parachute. Resten var demon som gick att radera. Man blir nästa lite fundersam om det ens är sin egna telefon man fått tillbaka?

Edit: Laddade mobilen fullt, tog ur sladden, stängde av den under natten. På morgonen fortfarande 100 % batteri, så det verkar i alla fall som det problemet är löst.

Redigerat av Horizons, 07 December 2010 - 08:17.

Postad 07 December 2010 - 13:13

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Edge och parachute är några skräpspel som följer med telfonen
har dom bytt kretskort har dom nollställt den också och därifrån kommer nog spelen

Okej
Hoppas dom fixar min
Men tror inte på det då det är anovo...

Intressant fynd

http://wave.samsungm....com/index.html

Wave håller uppenbarligen på att bli utfasad från försäljning

Redigerat av Blomkungen, 07 December 2010 - 15:17.

Postad 07 December 2010 - 15:45

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vinnarna i Samsungs Bada Apps tävling.

Dom är gratis ett tag...så passa på.

Postad 07 December 2010 - 15:47

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Min skärm har "ghost" märken. Troligen inbränd text av att haft samma bild en längre tid . För jag kan se widgets, ikoner osv. Irriterande vid ljusa färger :/ Någon som har liknande problem?

Redigerat av Unregistered6ccc943f, 07 December 2010 - 15:47.

Postad 07 December 2010 - 15:57

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Vinnarna i Samsungs Bada Apps tävling.

Dom är gratis ett tag...så passa på.

Jag noterade det, tyvärr är det inte några höjdarappar och de som finns där fungerar knappt.

Postad 07 December 2010 - 18:53

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det normalt att få upp 20 ERROR rutor när man startar kies? Jag har den nyaste versionen.

Redigerat av Unregistered6ccc943f, 07 December 2010 - 18:53.

Postad 07 December 2010 - 21:57

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hur kontrollerar man om telefonen är operatörslåst? Har inget annat sim att prova med.

Postad 07 December 2010 - 22:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så kan man ange följande nummer : *#7465625# och då får man upp en meny som i mitt fall säger att allt är off.

Så högst troligt är min telefon inte operatörslåst.

Postad 08 December 2010 - 11:39

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är det normalt att få upp 20 ERROR rutor när man startar kies? Jag har den nyaste versionen.

Ja kies är värdelöst så det bör du vänta dig

Postad 08 December 2010 - 14:22

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vad ska jag göra för att få det att fungera då? Jag har bara firmware 1.0 men kan ej uppdatera säger programet.

Postad 08 December 2010 - 15:35

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vad ska jag göra för att få det att fungera då? Jag har bara firmware 1.0 men kan ej uppdatera säger programet.

Ominstallera kies/ominstallera windows sen installerar du kies
Något av dom bör funka

Postad 08 December 2010 - 17:10

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hoppa över kies...

Körde in Bada 1.2 via multiloader och det funkar rikigt bra :rolleyes: Dock så var det inte med svenska även att det är europa versionen. Kan man ladda ner svenskat tangentbord ?

Postad 08 December 2010 - 17:13

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hoppa över kies...

Körde in Bada 1.2 via multiloader och det funkar rikigt bra :rolleyes: Dock så var det inte med svenska även att det är europa versionen. Kan man ladda ner svenskat tangentbord ?

Nope det kan du inte så bara nöja sig med engelskt nu =)

Postad 09 December 2010 - 07:43

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Kul!

Tänkte uppdatera telefonen... Jag hade ju en intressant upplevelse sist då Kies kraschade hela telefonen så den var tvungen att skickas in på service.
Tänkte att jag måste ju uppdatera Kies först, och fick också meddelande om att det finns ny version till den. KÖrde på, tills allting stannade. Inget felmeddelande, men i rubriken för Kies längst ner stod det Fatal Error...

Vem fan vågar uppdatera telefonen nu? Ska testa installera Kies igen, men vete fan om jag vågar mig på telefonen...
Vad är senaste Kies-versionen? Och har ni andra lyckats köra in 1.2 via den?

Postad 09 December 2010 - 13:27

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kul!

Tänkte uppdatera telefonen... Jag hade ju en intressant upplevelse sist då Kies kraschade hela telefonen så den var tvungen att skickas in på service.
Tänkte att jag måste ju uppdatera Kies först, och fick också meddelande om att det finns ny version till den. KÖrde på, tills allting stannade. Inget felmeddelande, men i rubriken för Kies längst ner stod det Fatal Error...

Vem fan vågar uppdatera telefonen nu? Ska testa installera Kies igen, men vete fan om jag vågar mig på telefonen...
Vad är senaste Kies-versionen? Och har ni andra lyckats köra in 1.2 via den?

1.2 är inte official än, finns bara en läckt version som inte har nordiska spårk därmed inte ÅÄÖ vad jag har fattat.
Har problem med att gå in på Appmarket på telen dock kan det bero på fel inställningar jag skrivit i. Man måste skriva in wap inställningar osv manuellt så men jag fattar inte vad man ska skriva in i vad då man inte kan skriva in port bland annat. Annars rikigt snabbt bugfri version!

Postad 09 December 2010 - 14:39

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
..

Redigerat av Unregistered6ccc943f, 09 December 2010 - 22:22.

Postad 09 December 2010 - 22:22

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Dubble post.....

Redigerat av Unregistered6ccc943f, 09 December 2010 - 22:23.

Postad 09 December 2010 - 22:49

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hittade detta från MySamsungWave. Ett inlägg i en discussion om Samsung överhuvudtaget kommer att släppa Bada 1.2 för Wave.

This is what I sent several days ago to the Samsung Mobile, UK:

Wave 8500 upgrade
I am not sure if this is the right department to ask my question, but there are no other departments available.
If you have been following Samsung Wave forums, you have definitely noticed how the current owners of the Wave want badly to upgrade their devices through Kies to the most recent version, Bada 1.2. They first bought the Wave S8500 which had no any reputation, just by trusting Samsung, tested the Bada 1.2 through so called "leaked" upgrades, and now Samsung is behaving wishy washy about releasing an official version of Bada 1.2 for Wave S8500. That is a shame! Don't you think peoples' patience is coming to an edge. Those same people who have helped you promote the Wave might start writing all over the Web "DO NOT BUY SAMSUNG, DO NOT BUY BADA, DO NOT BUY WAVE., THEY WILL DROP YOU LIKE A HOT PATATO"
Seriously, answer me without beating around the bush:

1. Is the Wave S8500 getting Bada 1.2 upgrade at all
2. If yes, then when
3. Why not right away since we know it is ready

If you can not answer without talking to the Headquarter in Korea, than don't. First talk to them and give me a straightforward answer.
Thanks a lot

And this is their prompt, straightforward response:

Customer reference number:XXXXXXXXXXX
Email response ID: 1101xxxxxx
Please quote your customer reference number when contacting Samsung

Dear xxxxxx xxxxxxx:

Thank you for contacting Samsung and I have pleasure in providing the
following assistance.

Regarding your case, kindly note that without getting back to the
Headquarters in Korea, the information that we hold right on the next
Firmware upgrade for the Wave is as follows:

There will be a release of the 1.2 version of Bada, however, we don't
hold any information on the exact release date.

In regards to your query on why is it not release right now, is because
our development team is doing their best to make sure that the next
Firmware upgrade doesn't include any bugs or issues with it, for the
phone to run smoothly.

In regards to your query about the leaked versions of the Firmware,
please note that we have Reported Feedbacks from our customers in
regards to this upgrade, which resulted in either having the phone
performing very slow and laggy. In some cases, the leaked version
either killed the Software on the phone, or damaged the whole phone, it
won't operate anymore.

We sincerely apologize for any inconvenience, caused by the delay in the
release of the Firmware, however, we ensure you that this delay is for
your benefit and for all our customers benefits since it's meant to
ensure that the phone would operate as perfect and as smooth as it
should be.

If you require any further assistance, please contact Samsung again and
we will be more than happy to help.

Kind regards
Aya Smith
SEUK ERMS
Online Support Team
SAMSUNG Customer Support Centre

Could the answer make more sense? Of course not! Could they be more direct? No! Has this helped anybody to calm down? I truly hope so.
In other words, be some more patient and ***s t o p p a n i c k i n g, a n d d o n o t f l a s h y o u r d e v i c e s w i t h l e a k e d f i r m w a r e s***

Postad 10 December 2010 - 11:42

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
1.2 kommer släppas till wave

2.0 kommer också släppas till wave

Iaf enligt Justin hong som är lead developer för bada

Men när är frågan mer

Postad 13 December 2010 - 19:24

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
1.2 SDK är gold nu så någonting rör sig iaf

Min mobil är tillbaks från reperation
Dom gjorde inget för inget av felen uppstod och så har dom tydligen kollat förbrukningen på telefonen och det ska vara normalt

mm ladda 4 gånger per dag med den mobil som har bäst batteritid på marknaden nu är normalt

Postad 13 December 2010 - 20:01

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hoppa över kies...

Körde in Bada 1.2 via multiloader och det funkar rikigt bra :) Dock så var det inte med svenska även att det är europa versionen. Kan man ladda ner svenskat tangentbord ?

Ja problemet är väll att du inte kan uppdatera din telefon via Kies längre utan att mixtra en del.

Jag är själv så trött på denna telefon och dessutom företaget bakom så jag försöker nu göra mig av med telefonen.

Postad 13 December 2010 - 20:18

nilankan
  • nilankan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tråkigt med batteritiden, för mig håller telefonen 3 dagar, 4 om jag stänger av den under nätterna och bara kör väckarklockan.

Det första som hände med min telefon var en skiktning i skärmen som fick åtgärdas, detta tog tre veckor att ordna och slutade med att jag fick pengarna tillbaka men valde ändå att satsa på en ny Wave.

Har lite åsikter om telefonen, först och främst, jag gillade den från början och gillar den fortfarande skarpt, kanske lite mer tom. För mig är inte apparna så viktiga, dock har det kommit ut några som jag tycker lyfter telefonen, t.ex. sMove, Next (trevlig kalender) och StormRadioRecorder. Dessutom fungerar java versionen av google maps bra, dock låser den på aktuell position efter lite väl lång tid, 2-3 min kan det dröja. Får för mig att det hjälper att använda GPS status innan.

Musikspelaren är riktigt vass, har lite problem att ordna filerna bara men det är mer en vanesak antar jag.

Samtalskvaliteten håller en bra standard tycker jag. Använder röstmemo en del för att spela in möten och det fungerar bra, men det har hänt att en lång inspelning, >3h försvunnit. Så kör i omgångar om 30 min ungefär och då har det inte varit något problem.

Det enda som jag stör mig något otroligt på är att telefonen stänger av sig när det är kallt ute! Är det bara min telefon som gör detta? Bör jag lämna in den för det tro?

Har också problem med väckarklockan, har jag telefonen igång har det hänt att den inte ringer trots att jag har en grön symbol vid väckningstiden. Stänger jag av telefonen så har det däremot fungerat fint, någon annan som kommit till samma slutsats?

Postad 13 December 2010 - 20:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Musikspelaren är riktigt vass, har lite problem att ordna filerna bara men det är mer en vanesak antar jag.

Samtalskvaliteten håller en bra standard tycker jag. Använder röstmemo en del för att spela in möten och det fungerar bra, men det har hänt att en lång inspelning, >3h försvunnit. Så kör i omgångar om 30 min ungefär och då har det inte varit något problem.

Det enda som jag stör mig något otroligt på är att telefonen stänger av sig när det är kallt ute! Är det bara min telefon som gör detta? Bör jag lämna in den för det tro?

Har också problem med väckarklockan, har jag telefonen igång har det hänt att den inte ringer trots att jag har en grön symbol vid väckningstiden. Stänger jag av telefonen så har det däremot fungerat fint, någon annan som kommit till samma slutsats?

Telefonen stänger av sig när den ligger i lite trängre utrymmen efter som nötterna på SAMSUNG har valt att inte inkludera avstängdningsknappen i knapplåset, så om du låser telefonen och håller inne avstängningsknappen så kommer telefonen starta om efter sådär 10 sek. Däremot har jag aldrig varit med om att den stänger av sig för att det är kallt.

När det gäller alarm klockan så har åter igen nötterna på SAMSUNG ansett att man måste gå in och spara om alarm tiden även om man har markerat den (grön) för upprepning. Prova så ska du se att det kommer fungera 100% av gångerna.

Att ett så stort företag inte fått ordning på uppdaterings mjukvaran för mobiltelefon är sjukt dåligt! Är detta första telefonen någonsin de givet ut eller?

Postad 13 December 2010 - 20:39

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Batteriet var som ditt i början
Tyvärr har det gått ner sig rejält nu

Är väl den som har haft min wave absolut längst nu och tyvärr blir den rejält sämre efter ett tag känns det som

Kommer nog välja pengarna tillbaks och köpa en LG star om problemen inte är lösta nu

Postad 13 December 2010 - 21:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Är väl den som har haft min wave absolut längst nu och tyvärr blir den rejält sämre efter ett tag känns det som

Kommer nog välja pengarna tillbaks och köpa en LG star om problemen inte är lösta nu

Jag har också haft min ganska länge men batteriet har inte varit något problem hitintills.

Pengarna tillbaka är ju grymt bra, jag hade helt klart varit nöjd med det.

Postad 13 December 2010 - 21:54

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Med tanke på att både jag och Horizons haft samma problem med batteriet som du har d v s att det laddar ur sig snabbt (och när den är avstängd) och de fixade det för Horizons och lagade och jag fick en ny som funkade, så borde för hånken detta gå att fixa för dig också. Det verkar som om återförsäljarna är en del av problemet här. De måste skicka telefonen till en verkstad som lagar den, inte ifrågasätta felet. Det är helt omöjligt att du måste ladda den 4 ggr per dag och de ingenting. Hur har de då mätt detta. Genom att låta telefonen ligga en hel dag eller...
Om detta är fallet så kan man bara bli förb...hade i alla fall jag varit.

Håller med om att detta fel uppkommer tydligen alltför frekvent för att vara rumsrent men tydligen går det att fixa.
Hoppas du står på dig Blomkungen och antingen får telefonen lagad eller att du kan välja en ny i din smak.
Let us know.

Postad 13 December 2010 - 22:05

Unregistered6ccc943f
  • Unregistered6ccc943f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Telefonen stänger av sig när den ligger i lite trängre utrymmen efter som nötterna på SAMSUNG har valt att inte inkludera avstängdningsknappen i knapplåset, så om du låser telefonen och håller inne avstängningsknappen så kommer telefonen starta om efter sådär 10 sek. Däremot har jag aldrig varit med om att den stänger av sig för att det är kallt.

När det gäller alarm klockan så har åter igen nötterna på SAMSUNG ansett att man måste gå in och spara om alarm tiden även om man har markerat den (grön) för upprepning. Prova så ska du se att det kommer fungera 100% av gångerna.

Att ett så stort företag inte fått ordning på uppdaterings mjukvaran för mobiltelefon är sjukt dåligt! Är detta första telefonen någonsin de givet ut eller?

Jag tycker tvärtom, att samsung har lyckats oväntat bra hitintills med sitt nya egna OS. Inga stor brister för att var ett så nytt OS, dock så tycker jag de kunde ha bättre och snabbare uppdateringar, mer och bättre appar, bättre och enklare uppdaterings pogram.

Redigerat av Unregistered6ccc943f, 13 December 2010 - 22:10.

Postad 13 December 2010 - 22:38

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag tycker tvärtom, att samsung har lyckats oväntat bra hitintills med sitt nya egna OS. Inga stor brister för att var ett så nytt OS, dock så tycker jag de kunde ha bättre och snabbare uppdateringar, mer och bättre appar, bättre och enklare uppdaterings pogram.

Jasså? Men då kanske du kan ge mig dina tipps på hur jag åtgärdar förljande :

1. On/off knappen blir inte låst av låsknappen så ligger telefonen ex i trånga fickor så startar den om.

2. När man ska svara på inkommande samtal så räcker det inte alltid att bara trycka ner den fysiska knappen, utan ibland måste man trycka flera gånger för att det ska fungera eller rent av hålla nere knappen.

3. När man är ute på stan (utom rekhåll för mitt trådlösa) och man tar upp telefonen för att ringa så hinner man precis in till telefonboken innan en störig dialog dyker upp och frågar om man vill koppla upp sig mot någon av näten i närheten.

4. E-mail mjukvaran kan inte handskas med Hotmail, den hämtar de senaste 50 och sätter dem till olästa även om de är lästa när man går in via datorn. Hämtar man igen så hämtar den 50 till så man har 100 olästa. Läser man ett som faktiskt är oläst så blir det inte läst på hotmailen när man går in via datorn.

5. Det finns ingen fungerande chatklient för MSN

6. Ibland så försvinner alla widgets så man får starta om telefonen för att få igång det igen.

7. När man ex har telefonen i ett fördral så för att dra ut telefonen så trycker man längst ner på mitten vilket betyder att man trycker på diamanten, sen tar man ett stadigt tag på sidorna för att dra ut den vilket innebär att man lätt hänt kommer åt låsknappen. Diamant + låsknapp = screenshoot så vid detta laget har jag ett 100-tal screenshots.

8. Kies som används för att uppdatera telefonen kan bricka telefonen så att den måste in på service, varför är svårt att veta men det fungerar olika bra på olika datorer uppenbarligen.

9. Samsung Sverige har ingen aning om updates eller changelogs och om en fråga eskalerar så ska de återkomma till kunden vilket de aldrig gör.

10. Jag har ett 100 tal program vid detta laget, hur ska de kategorisera? Nä precis det går inte, de måste ligga i en salig röra, man kan inte använda sig av kataloger eller något annat logiskt för att få ordning. Istället får man blädra igenom alla sidor läsa av varje för att se om programmet man söker finns där eller inte.

10. Samsung Sverige är bland den sämsta support du kan hitta.

Postad 14 December 2010 - 08:55

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Med tanke på att både jag och Horizons haft samma problem med batteriet som du har d v s att det laddar ur sig snabbt (och när den är avstängd) och de fixade det för Horizons och lagade och jag fick en ny som funkade, så borde för hånken detta gå att fixa för dig också. Det verkar som om återförsäljarna är en del av problemet här. De måste skicka telefonen till en verkstad som lagar den, inte ifrågasätta felet. Det är helt omöjligt att du måste ladda den 4 ggr per dag och de ingenting. Hur har de då mätt detta. Genom att låta telefonen ligga en hel dag eller...
Om detta är fallet så kan man bara bli förb...hade i alla fall jag varit.

Håller med om att detta fel uppkommer tydligen alltför frekvent för att vara rumsrent men tydligen går det att fixa.
Hoppas du står på dig Blomkungen och antingen får telefonen lagad eller att du kan välja en ny i din smak.
Let us know.

Ja jag vet därför tycker jag dom borde tänka på det
Men det är typiskt anovo att ALDRIG klara av att reparera ett enkelt fel -.-

Pengarna tillbaks har butiken inget val om samma fel uppstår 3 gånger, Det är ny vara eller pengarna tillbaks enligt svensk lag
Men eftersom jag bor i en liten stad så känner jag också butikens ägare så borde nog gå att lösa utan att börja klämman KKL på allting som jag var tvungen att göra med katshing om min w902 som fick samma fel 3 gånger och var borta 3 månader i slutet innan jag ringde och sa ge mig pengarna tillbaks istället bara

Redigerat av Blomkungen, 14 December 2010 - 09:01.

Postad 14 December 2010 - 11:51

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jasså? Men då kanske du kan ge mig dina tipps på hur jag åtgärdar förljande :

Kunde inte låta bli att svara på dina många konstiga problem....
Jämför du med andra smartphones så kommer du hitta andra personer som retar sig på liknande irritations moment.
Med detta vill jag få fram att det kanske inte är Samsung Bada eller Samsung Wave som är problemet...
Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov. Skulle du köpa exempelvis en IPhone så skulle du säkerligen hitta andra irritations moment....

1. On/off knappen blir inte låst av låsknappen så ligger telefonen ex i trånga fickor så startar den om.

Du måste ha bra trånga fickor... Har min telefon i fickan hela tiden och detta har aldrig hänt mig.

2. När man ska svara på inkommande samtal så räcker det inte alltid att bara trycka ner den fysiska knappen, utan ibland måste man trycka flera gånger för att det ska fungera eller rent av hålla nere knappen.

Har aldrig hänt mig, kanske glapp i telefonen? Har du tappat den kanske? Med touch knapparna kan jag hålla med om att man ibland måste trycka flera gånger.

3. När man är ute på stan (utom rekhåll för mitt trådlösa) och man tar upp telefonen för att ringa så hinner man precis in till telefonboken innan en störig dialog dyker upp och frågar om man vill koppla upp sig mot någon av näten i närheten.

Men gör då till vana att bara ha på ditt wifi hemma. På detta sätt räcker ju batteri tiden ännu längre.
Detta fenomen hittar du även på andra telefoner.

4. E-mail mjukvaran kan inte handskas med Hotmail, den hämtar de senaste 50 och sätter dem till olästa även om de är lästa när man går in via datorn. Hämtar man igen så hämtar den 50 till så man har 100 olästa. Läser man ett som faktiskt är oläst så blir det inte läst på hotmailen när man går in via datorn.

Använd då inte Hotmail. Använd GMail... otroligt enkelt att byta! Plus att du får en bättre tjänst!

5. Det finns ingen fungerande chatklient för MSN

Vem fan använder MSN?

6. Ibland så försvinner alla widgets så man får starta om telefonen för att få igång det igen.

Widgets stängs ner när telefonen behöver mer arbetsminne. Kan vara så att du har många widgets kanske?
Kan också vara så att du har felaktiga inställningar för minneshanteringen.
Personligen tycker jag att det är ett ganska så smart OS som stänger ned mindre viktiga program (widgets) till förmån för det nu för tillfället vill köra.
Förslgs vis så minskar du antalet öppna widgets. Om du går igenom dom kommer du säker på att du bara använder ett fåtal av dom, eller?

7. När man ex har telefonen i ett fördral så för att dra ut telefonen så trycker man längst ner på mitten vilket betyder att man trycker på diamanten, sen tar man ett stadigt tag på sidorna för att dra ut den vilket innebär att man lätt hänt kommer åt låsknappen. Diamant + låsknapp = screenshoot så vid detta laget har jag ett 100-tal screenshots.

Har aldrig hänt mig? Om du vet om att detta är ett problem, varför förändrar du inte dina vanor hur du tar fram telefonen? Svårt att lära kanske?

8. Kies som används för att uppdatera telefonen kan bricka telefonen så att den måste in på service, varför är svårt att veta men det fungerar olika bra på olika datorer uppenbarligen.

Vet om att det är många som haft problem med Kies. Kan väl bara hålla med om att det kanske inte är det bästa programmet.

9. Samsung Sverige har ingen aning om updates eller changelogs och om en fråga eskalerar så ska de återkomma till kunden vilket de aldrig gör.

Men kontakta då inte Samsung Sverige när du har problem. Ta den Engelska supporten istället... Funkar bra, dom har en live chat där jag alltid fått bra svar!

10. Jag har ett 100 tal program vid detta laget, hur ska de kategorisera? Nä precis det går inte, de måste ligga i en salig röra, man kan inte använda sig av kataloger eller något annat logiskt för att få ordning. Istället får man blädra igenom alla sidor läsa av varje för att se om programmet man söker finns där eller inte.

Tja... Dom jar ju efterapat hur IOS var fram till och med 3GS versionen.... Som jag tidigare sagt
"Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov."

11. Samsung Sverige är bland den sämsta support du kan hitta.

Du gillar att upprepa dig... Detta har vi ju redan diskuterat i fråga nummer 9:o.

Postad 14 December 2010 - 12:48

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
matlars att widgets stängs ner är katastrofalt dåligt då minneshanteringen i Bada är värdelös
en telefon med 512 mb ram ska inte behöva stänga ner widgets då jag har 2, ja 2 widgets och ändå stänger den ner då jag surfar ibland

spelar ingen roll om jag har 12 flikar eller 1 flik då heller

Mina widgets är en klocka och en snabblänk till facebook
tunga widgets

Edit:

Dom gjorde faktiskt något i senaste reparationen
Slog på AP mode som gör att telfonen inte klarar av att spela upp 720p hd material och är kort sagt mycket långsammare för dom som inte är insatta
Bra att dom försöker fuska sig till att dom mirakulöst har fixat batteriet så....
Idioter

Redigerat av Blomkungen, 14 December 2010 - 13:02.

Postad 14 December 2010 - 13:18

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

matlars att widgets stängs ner är katastrofalt dåligt då minneshanteringen i Bada är värdelös
en telefon med 512 mb ram ska inte behöva stänga ner widgets då jag har 2, ja 2 widgets och ändå stänger den ner då jag surfar ibland

512 Mb är inte så jätte mycket... Jag själv arbetar som systemutvecklare och är väl införstådd med hur program hanterar minne och hur minne allokeras och deallokeras. En widget är ett program, alla widgets allokerar minne. Är widgeten dåligt skriven allokeras mycket minne. Programmerings språket som används i Samsung Bada är Unmanaged C++. I detta språk är det ganska så lätt att tabba sig med minneshanteringen. Man skulle kunna tycka att Samsung kanske skulle ha en bättre koll innan Appar och widgets läggs ut på Samsung App store.
Tycker nog ändå att OS:et hanterat "elaka" program på korrekt sätt genom att stänga ned dem. Allt för att skydda

spelar ingen roll om jag har 12 flikar eller 1 flik då heller

Klart det spelar roll hur mycket du har öppet (både widgets och antalet öppna sidor i browsern spelar roll.
Kolla in minnes förbrukningen nästa gång så ser du vilka widgets/program som tar mycket minne. Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?! Browsern själv tar väldigt mycket minne, den är ju dock lite svår att göra något åt (finns inte många allternativ).

Mina widgets är en klocka och en snabblänk till facebook, tunga widgets

Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?!

Postad 14 December 2010 - 14:08

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

512 Mb är inte så jätte mycket... Jag själv arbetar som systemutvecklare och är väl införstådd med hur program hanterar minne och hur minne allokeras och deallokeras. En widget är ett program, alla widgets allokerar minne. Är widgeten dåligt skriven allokeras mycket minne. Programmerings språket som används i Samsung Bada är Unmanaged C++. I detta språk är det ganska så lätt att tabba sig med minneshanteringen. Man skulle kunna tycka att Samsung kanske skulle ha en bättre koll innan Appar och widgets läggs ut på Samsung App store.
Tycker nog ändå att OS:et hanterat "elaka" program på korrekt sätt genom att stänga ned dem. Allt för att skydda

Klart det spelar roll hur mycket du har öppet (både widgets och antalet öppna sidor i browsern spelar roll.
Kolla in minnes förbrukningen nästa gång så ser du vilka widgets/program som tar mycket minne. Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?! Browsern själv tar väldigt mycket minne, den är ju dock lite svår att göra något åt (finns inte många allternativ).

Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?!

'

Nej 512 är inte jättemycket men det borde räcka för en enkel klocka och en snabblänk

Varför skulle jag byta ut 2 widgets som är användbara?
Tog du det med tunga widgets som något seriöst eller?, Med det menade jag att dom inte alls tar mycket kraft...

Ja C++ är lätt att tabba sig i jag vet, Men det ursäktar inte att bada har usel minneshantering

Och nej det spelar ingen roll eftersom själva bada har memleaks så det är bara att starta om då det börjar bli slut på minne
Blir det oberoende om du har 10000000x widgets eller 0

Redigerat av Blomkungen, 14 December 2010 - 14:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.