Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 August 2010 - 20:50

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Allt funkar fint för mig med, för er som det laggar för, använder ni taskkiller?

Kan vara bra att rensa upp lite några gånger om dagen.

Bara för mig som hörlurarna ramlar ut hela tiden? :(

in ear hörlurar fungerar inte för mig heller, min kropp stöter ut dem helt enkelt. (fattar inte hur någon är villig att förstöra hörselgångarna genom att pressa in hörlurarna.)

har använt några ipodhörlurar och creative diton som har fungerat bra.

Postad 18 August 2010 - 20:54

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

håller med dej min funkar kanon även GPS

kan ni kolla i jupiter.xml (hittas i /etc mappen) (lada ner astro filhanterarren)
kolla vilken version av chippet som ni har.
är det BCM2075 eller BCM4751?

om ni vill få den att börja ladda kan ni ladda ner ett program och medans den håller på att installeras så laddar ni ner den igen och så ytterligare en gång, blir det någon skillnad efter det?)
vad har ni för batteritid?

Postad 19 August 2010 - 12:02

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
hehe, fick svar från samsung när jag klagade på batteritiden.
De tyckte jag skulle ta ut simkortet och göra en fabriksåterställning. (dvs inte använda telefonen)

ni som skall sälja eran, kan ni för skoj skull fullladda telefonen, göra en totalrensning och sedan se hur länge telefonen klarar sig(utan simkort i)?

Postad 19 August 2010 - 13:57

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

hehe, fick svar från samsung när jag klagade på batteritiden.
De tyckte jag skulle ta ut simkortet och göra en fabriksåterställning. (dvs inte använda telefonen)

ni som skall sälja eran, kan ni för skoj skull fullladda telefonen, göra en totalrensning och sedan se hur länge telefonen klarar sig(utan simkort i)?

Kan ju vara så att de tänkte att du skulle ha sim-kortet ute under återställningen. Inte för alltid... Haha

Postad 20 August 2010 - 09:33

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Nu finns det skins till Galaxy,på gelaskins.com.

Postad 20 August 2010 - 13:20

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
har Galaxy S någon blixt till kameran?

Postad 20 August 2010 - 13:24

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

har Galaxy S någon blixt till kameran?

Nej, tyvär inte.

Postad 20 August 2010 - 15:02

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
okej men korten blir väl bra iallafall antar ja?

Postad 20 August 2010 - 15:04

finiCaL
  • finiCaL
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
ja så länge det finns ljus blir dem riktigt fina

Postad 20 August 2010 - 20:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag testade med portabel lysrör och korten blev rätt fina även i dunkelt rum. Fantastiskt ljus fast alla blundade på kortet.

http://www.clasohlso...px?id=152536665

Postad 20 August 2010 - 21:32

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
lite nybörjar me mobiler så en snabb fråga, gåre att koppla in galaxy s till en router? trådlöst allså, så man kan surfa gratis? lr måste man skaffa ett abonnemang?

Redigerat av Johan-91-91, 20 August 2010 - 21:32.

Postad 20 August 2010 - 21:37

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

lite nybörjar me mobiler så en snabb fråga, gåre att koppla in galaxy s till en router? trådlöst allså, så man kan surfa gratis? lr måste man skaffa ett abonnemang?

Ja... Bara att starta wifi i telefonen så ansluter den mot nätverket.

Postad 20 August 2010 - 21:38

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
okej va härligt.. Tack för de snabba svaret ;) ska få min på tisdan så....

Postad 21 August 2010 - 09:31

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
suck, kies

har provat att installera kies på min vista 32 bitars burk.

blev väl inte helt lyckat, det var vissa saker som saknades när den skulle installera men fortsatte ändå.
när jag anslöt galaxy s så står den bara och tyggar, "ansluter, vänta" i evigheter.

när jag ansluter som masslagring så säger den "ajabaja, anslut med kies mode", och säger att ingen enhet har ansluitit.
(dessutom så verkar den plötsligt ha förlorat kontakten med servern. så att ev använda samsung apps och uppgradera går ej. (första gången fick den kontakt, men då fanns bara wave att välja på)

den fungerade [inte] en gång men när jag skulle kika på kontakter så stod det att gt-9000 inte stödjer det. (what the ****).
den tar även evigheter på sig att starta, jag har en fyrkärning inter processor, men den tycker att den behöver några minuter på sig. Gissar att det är konflikter utav bara multum under systemet.
det finns inte EN funktion som programmet är till för som fungerar. jag hoppas verkligen att andra har bättre lycka.
jag har testat det mesta för att få det att fungera men det enda det gör att att starta upp den stora skärmen med widgetar (som är i princip värdelös när DE INTE FUNGERAR.)

Jag har återställt usbdrivrutinen, laddat ner nya drivrutiner från en skum sida.har tom stängt av brandväggen.

Postad 21 August 2010 - 19:01

Unregistered335f3a4e
  • Unregistered335f3a4e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

suck, kies

har provat att installera kies på min vista 32 bitars burk.

blev väl inte helt lyckat, det var vissa saker som saknades när den skulle installera men fortsatte ändå.
när jag anslöt galaxy s så står den bara och tyggar, "ansluter, vänta" i evigheter.

när jag ansluter som masslagring så säger den "ajabaja, anslut med kies mode", och säger att ingen enhet har ansluitit.
(dessutom så verkar den plötsligt ha förlorat kontakten med servern. så att ev använda samsung apps och uppgradera går ej. (första gången fick den kontakt, men då fanns bara wave att välja på)

den fungerade [inte] en gång men när jag skulle kika på kontakter så stod det att gt-9000 inte stödjer det. (what the ****).
den tar även evigheter på sig att starta, jag har en fyrkärning inter processor, men den tycker att den behöver några minuter på sig. Gissar att det är konflikter utav bara multum under systemet.
det finns inte EN funktion som programmet är till för som fungerar. jag hoppas verkligen att andra har bättre lycka.
jag har testat det mesta för att få det att fungera men det enda det gör att att starta upp den stora skärmen med widgetar (som är i princip värdelös när DE INTE FUNGERAR.)

Jag har återställt usbdrivrutinen, laddat ner nya drivrutiner från en skum sida.har tom stängt av brandväggen.

Kies är väl inte världens bästa program, men funkar så långt det funkar hos mig.
Föreslår att du ominstallerar programmet, ladda ner från Samsung mobiles svenska sida, innan jag hittade den filen verkade programmet inte riktigt installeras ordentligt. Installera gärna bara mobil-delen av programmet, inte för kameror och skit.
Efter det har den sagt till om uppdateringar, men jag måste stänga av allt i mitt säkerhetsprogram (Telia säker surf) annars får den inte kontakt med nätet fast jag fixat både här och där med pgmkontrollen.
När du ska ansluta telefonen, gör som andra tipsat om, starta Kies först, anslut sedan telefonen när Kies rullar.
Samsung apps finns bara för Wave i Kies än, men du kan ju ladda ner någon av dom appar som finns för Galaxy i telefonen, Samsung apps ikonen.
Uppdatera telefonen går inte för mig, med pröva modellen som nämns på Galaxy-forumets tråd om en ny firm-ware i England. Tror inte många icke-rootare kan uppdatera.

Postad 22 August 2010 - 09:27

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Skynda fynda gratis full body protector HÄr http://www.stealthgu....com/index.php/

Postad 22 August 2010 - 09:46

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Skynda fynda gratis full body protector HÄr http://www.stealthgu....com/index.php/

Tackar! Beställde ett, får väl se om det dyker upp. :-) 21 kr i frakt blev det.

Postad 23 August 2010 - 07:22

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Tackar! Beställde ett, får väl se om det dyker upp. :-) 21 kr i frakt blev det.

hittar inte modellen, kanske är slutsåld.

Postad 24 August 2010 - 06:55

valeriki
  • valeriki
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Prova Samsung Vibrant

Redigerat av valeriki, 24 August 2010 - 06:57.

Postad 25 August 2010 - 02:18

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Är det någon testat att spela upp en 720p film på sin Galaxy S. När jag testade så tyckte jag att det hackade. Bilden saktar ner och snabbar upp hela tiden vilket skvallrar att filmen är över än vad telefonen klarar av. Hur gediget är 720p stödet egentligen? Även konstrasten och ljusnivån är helt fel jämfört med en PC eller annan mediaspelare.

Postad 25 August 2010 - 10:28

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Okej, jag ska åka utomlands snart. Verkar ju vara rätt mkt som ligger och använder datatrafik i bakgrunden? Hur vet jag med 100% säkerhet att jag inte använder någon datatrafik när jag åker iväg? Vad ska jag stänga av?

Postad 25 August 2010 - 10:35

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Okej, jag ska åka utomlands snart. Verkar ju vara rätt mkt som ligger och använder datatrafik i bakgrunden? Hur vet jag med 100% säkerhet att jag inte använder någon datatrafik när jag åker iväg? Vad ska jag stänga av?

Stäng WiFi och 3G?

Postad 25 August 2010 - 11:21

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Stäng WiFi och 3G?

Stäng av dataanslutningen, så att inte 3G, H eller G visas upptill i listen längre bara mottagningsstaplarna ska visas..
Finns en widget för detta, kommer inte ihåg vad den heter bara.. Men du kan också göra det via telefoninfo (phoneinformation) skapa länk med anycut.. avaktivera dataanslutning och avaktivera data vid start..

Postad 25 August 2010 - 11:52

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Android är lite dumt för det får inte att stänga av datatrafiken om endast 3G finns tillgängligt vilket kan bli dyrt om man är utomlands. Android är lite extra läskigt då det titt som tätt skickar och tar emot beroende på vilka program som körs, vilket du inte heller ser.

Jag har stängt av datatrafiken mha ett program som heter APNdroid.

Postad 25 August 2010 - 12:31

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
verkar vara gorilla glas i Galaxy s.

http://www.samsunghu...-gorilla-glass/

hur i h**vete kunde jag få en repa då. (måste ha skavt i byxan mot hörluren.)

Postad 25 August 2010 - 16:22

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Har haft min nu i en vecka ungefär och är mycket nöjd. Har dock några frågor

1. Finns det något bra borsställ?
2. Finns det någon bilhållare som passar bra till denna?
3. Vilken kabel behöver man för TV-ut funktionen?
4. Kan man starta två browsers (2 olika hemsidor igång samtidigt)
5. Jag har ett 16GB minnes kort i, men alla appar verkar hamna i telefonen. Går det att fixa
så lite hamnar på mitt outnyttjade minnekort?
6. Hur skapar man mappar på startsidan?
7. När jag lägger till Accu wheater widget (samsung egen), så är klockan en timma fel. Klockan högst
upp till höger på skärmen är korrekt. Jag hittar inte vart det står fel.
8. Tips om någon annan wheater widget med snygg klocka för att ha på första sidan mottages tacksamt.

Sorry för alla dumma frågot

Postad 25 August 2010 - 19:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Android är lite dumt för det får inte att stänga av datatrafiken om endast 3G finns tillgängligt vilket kan bli dyrt om man är utomlands. Android är lite extra läskigt då det titt som tätt skickar och tar emot beroende på vilka program som körs, vilket du inte heller ser.

Jag har stängt av datatrafiken mha ett program som heter APNdroid.

Fel, om du inte har roaming ibockad i inställningarna så skickas ingen data om du är utanför ditt telebolags gränser...
Har funnits sen stenåldern så du får kolla upp fakta innan du spekulerar.

Postad 25 August 2010 - 22:34

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Prova Samsung Vibrant

Tänk på att Vibrant och Galaxy S är inte samma modell..

Vibrant-skyddet på StealthGuards saknar hål för knappen som finns på framsidan på Galaxy S.
Men eftersom baksidan på båda modellerna är likadana så passar dock bakstycket av Vibrant-skyddet även Galaxy S.

Eftersom mitt inlägg togs bort av någon anledning så tänkte jag klargöra detta återigen så att folk inte blir besvikna.

Redigerat av Squeezemaster, 08 September 2010 - 18:21.

Postad 26 August 2010 - 06:18

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Fel, om du inte har roaming ibockad i inställningarna så skickas ingen data om du är utanför ditt telebolags gränser...

Du har rätt att roaming har funnits sedan GSM tiden.. Men jag har varit med om att den kopplar upp sig i alla fall.. Så jag skulle inte helt lita på den.. Jag stänger alltid av dataanslutningen, finns en widget på market SMODA, funkar för mig..

Postad 27 August 2010 - 17:18

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
hej, vart äre man går in nånstans för att ställa in att man vill ha masslagring istället för att man ska behöva använda kies`?

Postad 28 August 2010 - 11:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa något system hemma för att kunna streama musik. Tänkte ställa undan min cd-växlare. Det hade varit smidigt om man kunde styra denna spelare från Android telefonen med någon app, men då tänkte jag om ma först hittar en bra app och sedan kan man kolla på märke och spelare. Känner ni till någon app som kan göra detta?

Postad 28 August 2010 - 12:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa något system hemma för att kunna streama musik. Tänkte ställa undan min cd-växlare. Det hade varit smidigt om man kunde styra denna spelare från Android telefonen med någon app, men då tänkte jag om ma först hittar en bra app och sedan kan man kolla på märke och spelare. Känner ni till någon app som kan göra detta?

Om du använder dig av en liten dator så kan du alltid styra xbmc med en telefon via wifi.

Postad 29 August 2010 - 09:02

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

hej, vart äre man går in nånstans för att ställa in att man vill ha masslagring istället för att man ska behöva använda kies`?

Om du inte hittat det redan så är det "inställningar-om telesonen-usb inställningar". Där har du lite alternativ.

Postad 29 August 2010 - 10:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Det är ju bara att slå på Flightmode så går endast WiFI använda.

Postad 29 August 2010 - 12:51

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det är ju bara att slå på Flightmode så går endast WiFI använda.

Men då kan du inte ringa med telefonen heller...

Postad 29 August 2010 - 15:01

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Någon som hört om någon ny officiell firmware på g?
(har kollat kies men den säger att min inte går att uppgradera (JF3).
Nästa månad skall froyo släppas, men det skulle komma en innan dess.

Nu har telefonen varit ute i nästan 3 månader och ännu har ingen uppdatering kommit.

Postad 29 August 2010 - 15:06

Jockejos
  • Jockejos
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som hört om någon ny officiell firmware på g?
(har kollat kies men den säger att min inte går att uppgradera (JF3).
Nästa månad skall froyo släppas, men det skulle komma en innan dess.

Nu har telefonen varit ute i nästan 3 månader och ännu har ingen uppdatering kommit.

Uppdaterade min idag till JM1/JM2 via kies. Hade JF5 tidigare. Märker ingen direkt skillnad. Kanske lite rappare och hittar sateliterna lite snabbare med gps-en.

Postad 30 August 2010 - 15:01

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Uppdaterade min idag till JM1/JM2 via kies. Hade JF5 tidigare. Märker ingen direkt skillnad. Kanske lite rappare och hittar satelliterna lite snabbare med gps-en.

hmm undrar varför vi med jf3 diskrimineras, är det för att vi är från sverige? (de med jf5 verkar vara utlandsköpta) :)
får prova igen ikväll.

Postad 30 August 2010 - 15:26

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag funderar på köpa en Samsung Galaxy S (olåst) till en vän som fyller år snart. Han läser/skickar mycket mail, gillar att fota och surfar väldigt mycket.
Jag själv använder iPhone 4 men blev imponerad av denna lur när jag såg en kollegas på jobbet. Hur bra är Samsung Galaxy S, bra/dåligt men luren?

Tack på förhand

Postad 30 August 2010 - 15:28

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Jag funderar på köpa en Samsung Galaxy S (olåst) till en vän som fyller år snart. Han läser/skickar mycket mail, gillar att fota och surfar väldigt mycket.
Jag själv använder iPhone 4 men blev imponerad av denna lur när jag såg en kollegas på jobbet. Hur bra är Samsung Galaxy S, bra/dåligt men luren?

Tack på förhand

Du som har iPhone 4, vad blev du imponerad av?

Postad 30 August 2010 - 15:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Du som har iPhone 4, vad blev du imponerad av?

Skärmen, kameran, luren är snabb och snygg. Jag hann känna på den i 3-4 min bara..

Redigerat av Lias08, 30 August 2010 - 15:48.

Postad 30 August 2010 - 23:40

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

hmm undrar varför vi med jf3 diskrimineras, är det för att vi är från sverige? (de med jf5 verkar vara utlandsköpta) :)
får prova igen ikväll.

Du kan uppdatera i kies om du vill, har själv gjort det från JF3

http://www.swedroid....ead.php?t=19024

Eller om du är vågad så kan du lägga in 2.2 Froyo via kies

http://forum.xda-dev...ad.php?t=769400

http://forum.xda-dev...ad.php?t=769043

Redigerat av Stefan S, 31 August 2010 - 01:03.

Postad 01 September 2010 - 13:34

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
hej. hur byter man meddelandesignal??? tack

Postad 01 September 2010 - 14:20

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

hej. hur byter man meddelandesignal??? tack

Om det är sms signal du menar så ändras den genom att välja inställningar när du öppnat meddelandehantering. För kalender ändras den genom att välja någon under inställningar - ljud & visning - Meddelandesignal.

EDIT: Måste bara göra ett litet tillägg. Gjorde en uppdatering via KIES på xda vis och fick då swype på svenska. Fasen vad grymt häftigt det var. Har aldrig provat det tidigare då det inte fanns till WM så länge jag hade den iaf. Mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Så swype kan jag varmt rekommendera!!!

Redigerat av kewe, 01 September 2010 - 14:24.

Postad 01 September 2010 - 16:22

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN
Precis beställt min Galaxy S, skall bli så ruggigt najs.

Bing

Postad 01 September 2010 - 16:32

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN
Precis beställt min Galaxy S, skall bli så ruggigt najs.

Bing

Var beställde du den? Mest lite nyfiken på pris/abonnemang.. Jag är nämligen riktigt sugen på en själv

Postad 02 September 2010 - 10:33

Freddieboi
  • Freddieboi
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Fick precis min Samsung Galaxy S :)

Upptäckte dock när jag startade upp den (batteriet var fulladdat från start), att den hade en svart död pixel i nedre delen av skärmen :)

Vad tror ni, det borde väl bara vara att DOA den och få en ny på garantin?

Postad 02 September 2010 - 10:43

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Fick precis min Samsung Galaxy S :)

Upptäckte dock när jag startade upp den (batteriet var fulladdat från start), att den hade en svart död pixel i nedre delen av skärmen :)

Vad tror ni, det borde väl bara vara att DOA den och få en ny på garantin?

Fort! DOA!

Postad 02 September 2010 - 10:54

Freddieboi
  • Freddieboi
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Fort! DOA!

Hur många dagar har man på sig? Jag beställde den 30 augusti, hämtade ut den igår (1 september). Tänkte åka in imorgon och lämna in den, det borde väl inte vara några problem?

Postad 02 September 2010 - 10:55

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hur många dagar har man på sig? Jag beställde den 30 augusti, hämtade ut den igår (1 september). Tänkte åka in imorgon och lämna in den, det borde väl inte vara några problem?

Nej det tror jag inte. Stå på dig i butiken, så att dom inte försöker slingra sig ur.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.