...edit
Skriv gärna sakerna i samma tråd.. det underlättar, för vi vet inte vad som "edit" står för!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, Apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 25 April 2010 - 01:18
Skriv gärna sakerna i samma tråd.. det underlättar, för vi vet inte vad som "edit" står för! Postad 25 April 2010 - 05:32
tackar
Det behöver jag också en. Postad 25 April 2010 - 09:05
Ingen som kan tipsa om hur man synkar anteckningar och uppgifter i Outlook?
Redigerat av KN, 25 April 2010 - 09:05. Postad 25 April 2010 - 10:10 Skulle också vilja kunna göra det, men så vitt jag vet så går det inte Postad 25 April 2010 - 11:01
Tre saker:
-Är det bara jag som upplever att ström-/usb-kabeln är jättekort? Kan ju inte använda telefonen när den laddas pga. längden. - Kan jag på något sätt öka storleken på rutan jag ser samtidigt som jag sms:ar? Tycker det är irriterande att bara se två rader och inte få någon överblick över meddelandet. - Kan jag få tillgång till betalapps utan att roota telefonen? Postad 25 April 2010 - 13:41
Tror ikke det er mulig. Jeg har vent meg til å bruke Google Kalender som syncker med kalenderen på telefonen. Så bruker jeg gdocs mot Google dokumenter og gtasks mot huskeliste på Google Kalender. Det funker og da har du bestandig med deg alt. Det lagres i "skyen".) Postad 25 April 2010 - 13:48
Jahaja, första posten från desiren detta. Är det nån som tips på en bra rss-läsare? Vill ha en som har en bra widget där man kan scrolla genom de senaste nyheterna. Den ska oxå ha möjlighet att lägga till valfri feed. Vill alltså inte ha en som bygger på att man ska behöva gå ut på nätet utan en som funkar off-line å som man ställa in hur den ska uppdateras. Idéer å förslag tas tacksamt emot.
Just det, har fortfarande inte vågat slå på radion efter dunder-kraschen senast. Hur funkar den för er? Å hur tycker ni att rds funkar? Jag fick ju i princip inte in ett smack trots bra mottagning. EDIT: "tips" ska det vara :-) Är inte helt överens med ordboken än... EDIT 2: Det blev ju helt oförståligt vissa delar :-D Redigerat av MiWa, 25 April 2010 - 13:58. Postad 25 April 2010 - 14:22
Har ännu ingen Desire utan väljer fortfarande mellan x10 och denna.
Ni som har Desire,kör ni med denna: Application Upgrade - HTC Sync 2.0.33 HTC Sync™ lets you synchronize Outlook and Windows Address Book (Outlook Express), contacts and calendar events on your PC with your phone. It also lets you install third-party Android applications on the phone, and the Mobile Network sharing function as well. Hjälper den till med uppgifter och anteckningar? Det står iof inte det men man hoppas ju alltid... Postad 25 April 2010 - 15:31 Är det något fel på den som följer med som standard? Tror den heter Nyheter, kort o gott. Postad 25 April 2010 - 16:15
Finns massor av olika längder att köpa, om du tycker den är för kort. Om du skulle ha större yta att se vad du skriver, var hade du tänkt dig skriva då? Ja, lägg in dom på datorn och kopiera över dom till telefonen, el köp ett annat SIM-kort. Här: http://blogg.tthe.se...pps-i-emulator/ Redigerat av ffodil, 25 April 2010 - 16:20. Postad 25 April 2010 - 16:28 Jag får in den å funka som jag vill. Jag får bara till att den visar nyheter från en enda rss-källa å inte alla som jag lagt till. Jag kan lägga till flöden i listan över rss-flöden men widget'en får jag bara att välja en utav dessa. Gör jag nåt fel (=SBS)? En annan sak; "This day in historia" eller som widget'en heter på svenska "Idag i Tidigare" Postad 25 April 2010 - 16:44
Hur gör man för att kolla på film på denna, kan man konvertera tex xvid filmer?
Postad 25 April 2010 - 16:53
Fråga: Passar detta minneskortet i telefonen?
Kanske en lätt fråga för dom som har koll, jag saknar dock koll Postad 25 April 2010 - 17:14
ShaManIX det passar. Alla micro SDHC kort passar men finns i olika hastigheter class 2, class 4 , class, 6 och class 10. Ju högre class ju snabbare.
Postad 25 April 2010 - 17:22 När du lägger till widgeten på skrivbordet får du först välja storlek på den och sedan vilka feeds du vill ska visas i den, där ska du då välja "Alla nyheter". Kanske måste man ta bort och lägga till widgeten igen om man lägger till ytterligare feeds i sin lista efteråt, har inte kollat, men förhoppningsvis är den så smart att ALLA alltid är ALLA. Redigerat av nipe, 25 April 2010 - 17:23. Postad 25 April 2010 - 17:23
Aha, det var det Class var alltså. Märker man någon skillnad när man använder det? På 2 och 4 t.ex., eller är det mest vid överföring till/från datorn som man verkligen märker skillnad. Postad 25 April 2010 - 18:12
Nu när det är en hel del som fått sina telefoner skulle jag gärna vilja veta hur ni upplever skärmen. Så här skriver Swedroid:
Då ögat upplever texten som aningen oskarp så försöker det kompensera för detta, vilket leder till att man riskerar att bli trött i ögonen efter några minuters intensiv läsning. Hur stort problem detta är är förstås individuellt, men vi märker definitivt av det. Läser du mycket på din telefon så kan det utan tvivel leda till en viss frustration och en del huvudvärk. Det verkar ju inte som någon höjdare och påverkar definitivt mitt köp av telefon. Om det är ett stor problem får man väl börja snegla på X10. Tacksam för svar. Postad 25 April 2010 - 18:41
Jag förstår vad dom menar. Texten är lite taggig och inte helt skarp. detta märks framförallt när man zoomat utt och texten är mycket liten samt när man tittar väldigt nära på skärmen. Lite konstigt att detta itne lyfts fram mer i de recensioner som jag läst. Jag tycker dock inte att det är ett stort problem då displayen i övrigt är underbar. Jag tycker dock att du ska testa den innan så att du får bilda dig en egen uppfattning. Postad 25 April 2010 - 18:50
det va nog det första jag tänkte på när jag packa upp den det går bra att använda vanlig USB-förlängare ![]() köpte några sånna oxå efter som alla mina kameror har Mini-USB och har kabeln är kopplad till datorn hela tiden ![]() jag helgradera mig och köpte några sånna oxå så man slipper flytta på laddaren man har en i köket, datorn och vid sängen ![]() sorry glömde den här ![]() kostar inte många ören på ebay Redigerat av Unregistereded9fde8c, 25 April 2010 - 21:49. Postad 25 April 2010 - 18:51
Håller också med dem, retar mig rätt mycket på den suddiga texten och vill inte läsa några längre texter då det känns i ögonen. Till och med min lågupplösta iPhone har skarpare och behagligare text att läsa. Postad 25 April 2010 - 18:54
HTCs tidigare telefoner har ju alla haft ExtUSB, dvs deras egen variant av miniUSB. Nu har jag headset och andra prylar som jag vill kunna använda till min Desire men dessa har HTC egna miniUSB (ExtUSB).
Vet någon om det finns konverterare/adaptrar för HTCs miiniUSB (ExtUSB) till antingen vanlig miniUSB eller microUSB? Postad 25 April 2010 - 18:55
Har haft min sedan 14/4 och inte tänkt på det fören jag läste Swedroids resension.
Iom. man alltid Zoomar upp texten mer el mindre för att överhuvudtaget kunna läsa texten, så är det inget man märker vid normalt användande. Det är ju bara på den minsta texten man kan se det på, som man ändå inte läser. Skärmen är för övrigt helt underbar och plusen slätar lätt över det, som normalt ändå inte har nån betydelse. Förresten, har jag svårt att tro någon skulle vilja byta AMOLEDen mot en LCD skärm. Redigerat av ffodil, 25 April 2010 - 19:16. Postad 25 April 2010 - 19:03 Hoppas det kommer nån ny version av synk-programmet som fixar detta. Använder Outlook till e-post, kalender och anteckningar och har inte lust att synka med två olika applikationer för att få in det jag vill i telefonen. Sen så kanske man inte vill lägga vissa anteckningar på nätet heller. Provade att installera den nya versionen av HTC sync men det gjorde ingen skillnad. Postad 25 April 2010 - 19:31
Tänkte bara nämna för alla som har problem med MMS och så med Tele2. Jag hade också en massa problem och försökte ändra APN-namn och så men det funkade inte. TIll slut lyckades jag lista ut att appen SMS-popup var boven, i alla fall för mig! så fort jag tagit bort den appen så funkade det strålande med tele2:s standardinställningar. Den appen var ju rekommenderad i nåt inlägg här, så skulle inte förvåna mig om många har den installerad. Testa att ta bort den och kör med tele2:s orginalinställningar (seprata APN för internet och mms) och starta om telefonen efter att ha tagit bort sms-popup så kanske det funkar om ni har tur!
När det gäller batteritid så har jag nu haft telefonen sedan i tisdags. Var först lite halvbesviken på batteritiden men har nu ändrat lite synkroniseringsinställningar, satt exchangekonto på push, stängt av wifi och sätter bara på när det behövs etc. Kör inga task-killers eller så alls. Idag tog jag ur telefonen kl 8, har pratat i kanske 15-20 min, använd maps med aGPS i kanske 20 min, sms:an en del och kollat youtube i kanske 10 minuter och sen lite allmänt pillande och lekande och nu nästan 13h senare har jag 7 av 10 staplar kvar i batteri (gick nyss ner från 8, så höga 70%) och det är väl rätt ok tycker jag. Postad 25 April 2010 - 19:36 Ett problem är väl att det inte finns något anteckningsprogram med telefonen... Man får leta upp något som passar ens behov, kanske går att synka outlook till det programmet? Postad 25 April 2010 - 19:58
Fan, har upptäckt att jag har en röd död pixel mitt på skärmen på min ;/. Den syns iofs bara vid ljus/vit bakgrund, men jag stör mig ändå lite på den. Hur är det med pixelgaranti? Nån som vet?
Postad 25 April 2010 - 20:12
Det var ju inte så trevligt. Vad jag hört är där ingen pixelgaranti, men vet inte. Har du köpt den över nätet har du iallafall 14 dagar. Välkommen till tråden. Har inte sett dej här tidigare ( menar då sedan man splittade tråden ) vilket betyder att du fått din Desire. Hoppas du är nöjd med den förövrigt? Redigerat av ffodil, 25 April 2010 - 20:16. Postad 25 April 2010 - 20:23 Som de flesta andra här tycker jag inte det är ett problem. Jag har visserligen haft väldigt hög upplösning på datornskärmen (= liten text) de senaste 15 åren så jag är van vid det och blir kanske därför inte trött lika lätt som andra. Men jag tror inte många kommer uppleva det som ett problem i praktiken. Dels sitter man kanske inte och fokuser på text några längre stunder åt gången på telefonen, några nyhetsartiklar o liknande går ju ganska snabbt att läsa. Dels gäller det bara väldigt liten text och där är ju en väldigt smidig zoomfunktion som man gärna använder som förtorar texten och samtidigt omstrukturerar den till rätt kolumnbredd för skärmen. Vet du att du har lätt för att bli trött av sådant och har möjlighet att prova innan du köper bör du såklart göra det, men annars tror jag inte du kommer ångra ditt köp pga detta. Det är en fantastisk skärm på alla andra vis. Och fantastik telefon i stort för den delen. Postad 25 April 2010 - 20:29
Vad jag hört så är HTCs pixelpolicy som följer: 1) Tre döda pixlar varsomhelst på skärmen, eller 2) Två döda pixlar som sitter ihop. Det gällde iaf för Touch HD. Ring annars servicecentret och fråga. Redigerat av Golgo_13, 25 April 2010 - 20:30. Postad 25 April 2010 - 20:30
Ja bortsett från den döda pixeln är jag helt sjukligt nöjd! Lungt den bästa mobilen(datorn? Postad 25 April 2010 - 20:32
Låter vettigt, brukar vara standardpolicyn. Postad 25 April 2010 - 20:40
Du kanske redan har fått svar? Skummade igenom lite bara men hittade inget. Ta tag med fingret där uppe där ikonerna är och drar ner "rullgardinen". Då kommer du få ytterligare info om vad trianglarna betyder. Du får alla möjliga notifieringar där. Postad 25 April 2010 - 20:50
För en novis likt mig när det gäller Ebay så infinner sig den självklara frågan...vad skriver jag som mitt sökkriterie för denna produkt? Mvh. Mats Postad 25 April 2010 - 21:16
Aha, då får man väl leva med 1 död pixel då Postad 25 April 2010 - 21:44
USB micro charger? http://cgi.ebay.com/...=item3a5a326a26 Postad 25 April 2010 - 21:47
ibland händer det att skärmen blir helsvart typ i 1-2sek när man trycker för att ringa någon
så om man råkar trycka fel så hinner den nästan koppla upp inna Avs.Samtal knappen kommer upp någon som har varit med om det? Postad 25 April 2010 - 21:51
Äntligen.. är den beställd i alla fall!
******** vulkan att försena posten m.m... förhoppningsvis framme inom en vecka! Förresten.. på alla ex. jag testat i butikerna så "anpassar" den inte texten i webläsaren.. men skulle inte Desire ha nån "auto-anpassnings -funktion" på nätet, så man slapp scrolla i sidled? Postad 25 April 2010 - 21:52
En sådan här http://www.kjell.com...00000,618500000 borde väl funka bättre? Den kan man ladda andra saker som kör USB med...
Så slipper man handla på ebay, bara å gå in på närmaste Kjell... Postad 25 April 2010 - 21:58
Grattis, att du fick din Desire till slut ändå, vet att det var lite trögt för dig att få den. Kul att du är nöjd. Själv är jag minst lika nöjd, som du beskriver här. Postad 25 April 2010 - 22:00
när ska folk lära sig att CITERA så man vet vem dom svarar så Äger du en Desire? Tror icke det efter som det är en sån laddar som medföljer det är inget illa menat Postad 25 April 2010 - 22:03
Du gör frånkopplingen på datorn -säker avmontering tror jag det kallas. Postad 25 April 2010 - 22:10
även jag har samma problem! Postad 25 April 2010 - 22:15 Hallå där hasse! Vad är det för app du har på bilden, ngn remote desktop typ? Har du betalt för den eller hittat ngt gratis? Har själv letat lite efter ngn bra app till det men inte hittat ngn gratis version. En annan sak, får ni leveransrapport på era sms? Jag har markerat rutan men får bara meddelande om att det blivit skickat, sedan kan man kolla status i sms applikationen där det då står "Status: Mottagna" under Visa rapport, men det hade ju varit najs med ett meddelande i statusraden när det var levererat också. För er som gillar fotboll kan jag rekommendera aftonbladets fotbolls app, mycket bra tycker jag! Speciellt bra är det att den visar att HIF ligger i topp Postad 25 April 2010 - 22:21
Hej
Tyvärr så krånglar citering i Firefox på Mac OS som du ser... normalfallet skall mintext hamna i slutet av svare, men det går inte. Jag får be om ursäkt att jag missade att se att han var ute efter en travelcharger. Förstod det bara som att det var en extra laddare... skall kolla lite bättre på vad jag svarar på i fortsättningen. Du har dock rätt att jag ej har en Desire, ännu. Men jag hade svarat samma sak iallafall eftersom jag missuppfattat frågan.
Postad 25 April 2010 - 22:35
Japp det har hänt mig! nån gång kan det varit jag som hållit för sensorn som känner om man har den mot örat för då ska ju skärmen släckas. Men jag tror inte jag hållt för den varje gång det hänt så det kanske är en bugg? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |