Får tacka för infon från någon som är insatt
Blir nog en JB ändå, för att kunna installera XBMC.
Låt säg sen när iOS5 kommer. Är det bara att uppdatera OS som vanligt ? Försvinner JB automatiskt då ?
Mvh
Får jag fråga varför du vill ha XBMC?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Apple iPad 2*
Startad av
Squeezemaster
, Dec 07 2010 11:02
1315 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 07 July 2011 - 03:12
Får jag fråga varför du vill ha XBMC? Postad 07 July 2011 - 07:32
Kör två andra HTPC's med XBMC på hemma, och med alla filer syncade mellan varandra. Så tittar jag på ett klipp i vardagsrummet, så kan jag trycka på stopp, gå in i sovrummet och trycka på play så fortsätter uppspelningen där inne, precis där jag avslutade i vardagsrummet. Sen är allt syncad via SQL så allt man tittat på flaggas som "tittad på" när man sett klart det klippet. Dock verkar det vara lite krångligt att få igång XBMC bra på iPad. Antar att det är lite tidigt i utvecklingen. Mvh Postad 07 July 2011 - 11:00
Ja, du MÅSTE ha ett micro-SIM. Om du klipper ditt befintliga eller skaffar ett nytt från din operatör är ju upp till dig. Ett telefonsimkort fungerar utmärkt. Postad 07 July 2011 - 11:23
Ja det fungerar med ett vanligt telefon sim. Men enligt mig så är det helt onödigt när hotspot fungerar så bra. Bättre att lägga pengarna på en padda med mera minne. I ditt fall är det en no brainer. En annan sak om man är på resande fot vardagligen. Jag köpt först en 16 GB med gsm men sålde den och köpte en wifi only 32 GB när jag insåg hur bra hotspot fungerade. Detsutom är 32 giggaren billigare. /Niklas Postad 07 July 2011 - 19:21
OK, tack!! Jag och fruga tänkte köpa 32GB med 3G så jag tror minne räcker annat vore om det fanns USB host så man kan tömma kameror eller dyligt, då skulle man nog satsa på 64GB. Postad 07 July 2011 - 21:31 Tömma kamera till iPad Postad 08 July 2011 - 18:15
Jag kan också sälla mig till skaran av dom som har iPad 2 och stora problem med wifi. D-link dir-615 här som fungerat klockrent med allt jag kört på den inklusive diverse iPhones och Ipad. Flyttade till ny lägenhet för en vecka sen och sen dess har det strulat som bara den. Detta var INNAN jag uppdaterade till 4.3.3. Jag har haft samma iPad 2 och router sen releasen av iPaden och nu helt plötsligt vägrar det att fungera. Jag har aldrig haft några som helst problem innan. Jag har inte ändrat någonting i inställningarna på routern överhuvudtaget. Min Samsung Galaxy s2 fungerar klockrent på samma nätverk...
Postad 08 July 2011 - 18:46
Kolla lite här, vet ja! Det finns flera intressanta trådar, men just denna behandlar caset du länkade till! Kan ju samtidigt tipsa om iPad Forums. En smärre guldgruva för info om våra kära paddor! //Stefan Redigerat av Unregistered0b419999, 08 July 2011 - 18:55. Postad 09 July 2011 - 22:41
Tack för länkarna. Verkar inte som något bra case med tanke på den tråden.
Kanske blir den från Dealextreme ändå... Postad 10 July 2011 - 11:42
Finns det nån app så man kan streama det man ser på en PC-skärm till sin iPad ?
Postad 10 July 2011 - 13:50
Sök till exempel efter "vnc" på Appstore. Finns flera appar för ändamålet (vet tyvärr inte vilken som är att rekommendera).
Postad 17 July 2011 - 21:40
Jag använder Overplay VPN för att se på BBC iPlayer på nätet och på min Boxee Box fungerar det alldeles utmärkt. Det finns också en iPlayerapp för iPad, men jag lyckas inte installera den. Får något allmänt felmeddelande om att det inte fungerar, men det beror rimligen på att mitt iTuneskonto är svenskt. Det måste ju finnas något mer eller mindre komplicerat sätt att komma runt spärren, men jag lyckas inte hitta det. Någon som lyckats?
Postad 18 July 2011 - 12:28 Eftersom ingen besvarat min fråga gör jag det själv. Problemet var mycket riktigt att mitt apple-id är svenskt och att det krävs ett brittiskt id för att ladda ner iPlayer. Det visade dock sig att det inte behövde vara svårare än att helt enkelt skapa ett nytt apple-id, den här gången i iTunes store UK. När det var gjort och aktiverat loggade jag ut från mitt svenska konto på paddan och loggade in på det nya brittiska där iPlayer ju finns tillgänglig. Trevligt att kunna se BBC både direkt och deras arkiv på min iPad. Observera dock att iPlayer fortfarande kräver ett brittiskt ipnummer för att fungera. Du kommer alltså att behöva en VPN-tjänst. Jag använder som sagt Overplay som kostar runt 60 kronor i månaden, men det finns säkert många bra alternativ. Det finns en bra instruktion här: http://techwiredau.c...or-any-country/ Postad 20 July 2011 - 11:04
Till er som har problem med Ipad 2 och WiFi.
Jag hade också detta problem med att den kopplade ner och detta ofta, detta hjälpte mig. Det jag gjorde var att rensa allt som har med network att göra i ipaden och startade om routern (Har en netgear3500) efter detta så har jag inte haft något strul iallafall inte som fått mig irriterad! Postad 20 July 2011 - 16:19
Beställde detta fodral i förmiddags, betalade igenom Paypal där de drog runt 115 kr. Och det är jag ju säker på att fodralet kommer att vara värt! Precis ett sådant man letat efter både funktion och PRIS! Tack för tipset! Postad 20 July 2011 - 17:39
Tog och beställde ett sånt jag med, synd att det e lite långsamma leveranser från DX bara.. Hoppas vi blir nöjda båda två Postad 27 July 2011 - 18:58
Mikrofonen har tydligen gett upp min iPad 2. Den spelar in lite distortion, om ens det...annars är det knäpptyst
Någon som varit med om liknande?! Postad 03 August 2011 - 18:08
Någon mer än jag som upplever att vinklingen på kameran på framsidan är konstig?
Jag måste ha kameran i höjd med ögonen för att mitt huvud ska vara mitt i bild. Vilket resulterar att mina ögon inte ser öppna ut när jag videochatar med folk eftersom jag tittar neråt för att se vad som visas på skärmen. Ska det verkligen vara så eller är kanske min kamera felmonterad? Postad 04 August 2011 - 06:42
Jag har samma sak på min, den verkar vara placerad till att bara kunna se rakt fram och inte som man kommer att hålla paddan när man använder den. Det är väl en av en få saker jag stör mig på, men det gör nästan kameran oanvändbar. Postad 04 August 2011 - 07:01 Skulle vilja påstå att den usla optiken gör kameran oanvändbar. Funderar på att sätta isoleringstejp över mina kameror och låtsas som om det vore en Ipad (1). Postad 06 August 2011 - 23:11
Hej!
Sitter i funderingarna om att köpa en Ipad. Kör bärbart idag men kommer uppgradera/byta till en stationär senare i höst. Ipaden är ju bärbar och i rätt storlek för mig, reser då o då. Vill gärna kunna surfa från soffan, tåget etc och Iphonen är ju rätt liten me sin skärm. Har 3´s mobila bredband idag och router till det,. Det ska väl inte vara några problem ifall man skaffar Ipaden med 3g?? Sry ifall jag fumlar me mitt inlägg. Vill bara veta va ni här inne tycker.. Ska jag skaffa en Ipad el inte?? Postad 07 August 2011 - 07:15
Har du 3 bredbandet kopplat till en wifirouter hemma? Oavsett så räcker det om du beställer ett tvilling-sim som du stoppar i iPaden så har du internet överallt, men värt att tänka på är att iPaden är lite begränsad jämfört med en fullgod dator, flash funkar te x inte även om nätet sakta men säkert börjar gå ifrån flash. Postad 11 August 2011 - 22:11
Är inte inkopplat ännu. Flyttat hit för 2v sen. Men wifirouter finns. Jag är mest ute efter ngt att surfa på bara när man inte sitter vi den stationära + ipad funkar ju att se film på oxå när man reser osv.. Är ett tvillingkort ett måste? Annars tänkte jag köra den trådlöst bara. Postad 12 August 2011 - 03:30
Kör du den över wifi så behöver du inget tvillingkort nej. Postad 14 August 2011 - 10:35
Vad tror ni man får för en iPad 2 Wifi 16GB med spruken skärm och 2st små bulor om man skulle försöka sälja den? Allt funkar perfa, bara att glaset behöver bytas.
Postad 14 August 2011 - 18:54
Skicka in den på service, apple brukar ha fastpris för byte till en ny enhet. På iPhone 4 oavsett modell är det exempelvis 2695:-. Då får du bibehållen garanti och en helt ny padda. Postad 15 August 2011 - 17:36
Hur fungerar det att titta på diverse play kanaler (tv4play svtplay osv)
Både VIA weblasaren eller app om det gör någon skillnad Postad 18 August 2011 - 06:29
Boxee fungerar bra. Postad 18 August 2011 - 15:43
svt play fungerar kanon åtminstonde, inte testat de andra. Postad 18 August 2011 - 18:59
Fungerar APPLE IPAD KEYBOARD DOCK utan ström?
Vet att dockan har strömsladd och kan ladda paddan, men anta att man vill sitta med tangentbordet i knät...behöver man då ha en strömsladd ansluten för att tangentbordet ska fungera? http://www.dustinhom...duct/5010544265 Ni som BÅDE har iPhone4 och iPad2 - finns det någon smart laddningsstation som är ORGINAL Apple-tillbehör? Hittat denna men den verkar racklig... http://store.apple.c...mco=MjM2NTExNTk Eller den kanske är stabilare än den verkar på bilden (väger bara 2hg dessutom) Man vill ju inte att den ramlar. Postad 22 August 2011 - 20:40
Tjo.
Mer än nöjd med min iPad. Dock är jag uteefter nagon app som sköter excelfiler bra dvs lätt att skriva i osv. Sen att man kan exportera dom till pdf filer. Postad 24 August 2011 - 15:45
Den från XtreamMac funkar bra! Finns på kjell http://www.kjell.com...30000,238560000 Postad 25 August 2011 - 09:07
Skaffade en iPad 2 Wifi-3G 32GB igår och testade med lite video och all video jag försökt med går otroligt långsamt medans ljudet går i normal takt, är det någon som sett samma sak?
Har återställt den 3ggr. Testat med Youtube, SVT Play, streamt med Air Video samt med insyncad film från iTunes... samma problem. Något säger mig att den är trasig på något sätt... om ingen svarar att det är en inställning. Postad 25 August 2011 - 09:47
Jag tror att du har fått ett måndagsex, gör ett garantibyte. Postad 25 August 2011 - 12:08
Det jag också konstaterade så det är gjort... sätter nu upp den nya. Postad 26 August 2011 - 08:20
Nån som vet om det finns nåt liknande tangentbord som Swiftkey till iPad som finns till Android idag?
Postad 27 August 2011 - 08:08
Bulldog76, jag tror inte man kommer så djup i operativet så man kan göra såna saker.
Postad 09 September 2011 - 14:54
Någon mer än jag som tycker batteriet har blivit hyffsat mycket sämre nu än det var i början?
Har inte lämnat in min för lightbleed problemet än, så om man får en ny då lär man väl märka om det är någon skillnad på batteritiden. /Niklas Postad 10 September 2011 - 17:50
Tycker mitt batteri är som vanligt.
laddar i snitt varannan dag. Använder den 4-6h per vardag och helger laddas den aldrig då den knappt används. serier (2-3 avsnitt) , surfande och spelande. Stängt av wifi när 3G används, stängt av 3g när wifi används. söker inte efter epost föräns jag själv vill. push-meddelanden är på. ljusstrycka på runt 50% Haft min 2v ? Redigerat av Toivanen, 10 September 2011 - 17:52. Postad 13 September 2011 - 22:23
Ok, två veckor var inte mycket. Jag har haft min sedan release, och tycker det minskar fortare nu.
/Niklas Redigerat av evil_nike, 13 September 2011 - 22:27. Postad 23 September 2011 - 12:25
En grej jag upptäckt är hur snabbt man fyller upp paddan med diverse saker, själv köpte jag 16Gb varianten och har för närvarande bara 2Gb ledigt. Spel & musik är bovarna i dramat
Nästa iPad blir garanterat en 32Gb för min del. Postad 23 September 2011 - 12:58
Har 910 mb ledigt på min iPad 64 gb! Nästa iPad blir garanterat en 512gb för min del. Redigerat av Unregistered1573, 23 September 2011 - 12:59. Postad 23 September 2011 - 13:35
Ja en 512Gb hade funkat för mig också Frågan är om Apple kommer erbjuda större lagringsutrymme i kommande iPads med tanke på iCloud. Iofs inte alla som använder den tjänsten så det är nog fullt möjligt med en 128Gb variant. Postad 17 October 2011 - 09:01
Har problem med min iPad2 och iTunes.
Jag laddar över filmer till AVPlayerHD appen i min iPad2 genom iTunes. Filmerna går sedan att spela upp utan problem men när jag sedan kopplar in min iPad2 till datorn och iTunes igen så finns det inga filer "i" programmet AVPlayerHD. DVS jag kan inte ta bort filmerna och frigöra minne. De ligger kvar på iPaden men syns inte i iTunes. Detta har fungerat tidigare. Någon som vet vad problemet kan vara? Postad 17 October 2011 - 09:09
Vet inte vad felet beror på men har råkat ut för det själv. För mig löste det sig genom att jag uppdaterade till iOS5, vilket fick AVPlayerHD att radera alla mina filmer... Sedan dess dyker filmerna upp i iTunes.
Postad 17 October 2011 - 09:16 Jag har uppdaterat till iOS5 och då raderades alla filmer på iPaden. Men när jag sedan flyttade över nya filer så syns inte heller de i iTunes. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |