*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
1643 svar till detta ämne
Postad 08 April 2011 - 11:07
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Dessa två skydd, vad är de gjorda av? Någon slags gummi eller är det hårdplast? Går ju inte att se på bilderna. Täcker de hela baksidan eller är det bara en ram runt?
CoolCase täcker runt och baksidan. Materialet är väl något gummiplast slag. Baksidan är genomskinlig. Skärmskyddet är väl en plastfilm.
Postad 08 April 2011 - 12:00
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Själv beställde jag ett svart siliconskydd på skal-man för 99:- Har inte kommit än men tror det duger.
Ang kvalitetskänslan i telefonen så tycker jag den snudd på suger. Min Arc knirrar lite granna när jag klämmer om batteriluckan, alltså inte när jag gör något onormalt utan när jag håller i den. Är det flera som är så? Kan man få den utbytt tror ni? Doa?
Postad 08 April 2011 - 12:41
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Om man byter SMS-app, och sedan vill byta tillbaka, finns då den gamla kvar när man avinstallerar den man lagt dit själv, eller hur fungerar det?
Orginalet ligger ju kvar, största nackdelen man får höra att folk råkar ut för just med sms-appar är att de får 2 aviseringar, en från det gamla programmet och en från det nya, man alltså själv gå in i den vanliga appen och ta bort notifikationer och sånt
Postad 08 April 2011 - 12:46
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
HTC sense är ju gjort som en launcher t.ex launcherpro, SE har egentligen bara ändrat temat/färgerna. Här ligger inget eget ovanpå, iaf inte i arc. Svar nej, du kan inte ändra utan root.
Inte mycket du kan ändra i sense heller även om det ligger ovanpå, skulle önska att man kunde ta bort hela sense utan att roota, då min telefon är ganska knepig att roota med goldcard och annat skit.  Alla telefoner borde gå att få med vanilla rom så man kunde bygga upp luren själv utan att det låg nått som tillverkaren bestämt som tar upp plats.
Postad 08 April 2011 - 12:51
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Är det bara hos mig det verkar som om den bakgrundsgrafik som SE använt i gränssnittet, främst då de här "siluettbilderna", är av väldigt dålig kvalite? När bilden är stor ser man att den är hacking och dessutom verkar ha mkt begränsad färgskala då toningarna i bilden blir randiga?
Ja.. (vad pratar du om för bilder)
Postad 08 April 2011 - 13:37
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Ja.. (vad pratar du om för bilder)
De bilder som föreställer ett huvud i profil, som visas som bakgrund till t.ex. SMS, kontakter osv vid olika tillfällen, och som verkar vara i halvrisig kvalité..
Postad 08 April 2011 - 14:35
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Testa med GPS påslagen? Jag tror jag har det påslaget. Kollade nu, och japp, det hade jag. Dock hade jag även inställt att platsbestämma mot wifi och GSM, så nu blir det spännande att se hur den beter sig efter att jag stängt av det. Kanontips!
Kollade lite nogrannare på det hela nu och om jag platsbestämmer med wifi så hamnar jag i växjö, om jag slår av wifi så hamnar jag ofta i bräntorp eller torsås. Antar att man blir avläst där operatörens kopplingar finns. Har märkt tex när jag loggar in på facebook från en ny dator att den placerar mig i växjö.
Postad 08 April 2011 - 16:19
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
De bilder som föreställer ett huvud i profil, som visas som bakgrund till t.ex. SMS, kontakter osv vid olika tillfällen, och som verkar vara i halvrisig kvalité..
Ja de e väl inte HD kvalitet, men knappast nåt som stör. Lägger du till egna kontaktbilder så ser du ju vem som ringer utan problem.
Postad 08 April 2011 - 16:33
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ja de e väl inte HD kvalitet, men knappast nåt som stör. Lägger du till egna kontaktbilder så ser du ju vem som ringer utan problem.
Vet inte om det funkar likadant på SE men jag kopplar de vännar jag har i kontaktlistan med deras facebook så får man deras profilbild, smidigt
Postad 08 April 2011 - 18:31
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
På Nokia kan man ju välja olika lägen, tex Allmän, Utomhus, Kontoret osv och sedan ha tex olika ringsignaler för dessa. Jag har naturligtvis hittat tyst läge men finns det så man kan ha flera olika att byta mellan på något smidigt sätt?
Postad 08 April 2011 - 19:00
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Detta kanske inte hör hemma i denna tråden men jag gör ett försök iaf.
Har ju haft min Arc i några dagar nu och tänkte synca min outlook mot gmail-kontot men det funkar inte fullt ut. Får "FEL" på kontakterna. Det funkar med kalendern men det blir en röd markering och det står "fel". Vad kan detta bero på?
Postad 08 April 2011 - 19:29
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Mina väderappsproblem har minskat något sedan jag stängde av synk mot mobilnät och wifi, men det flippar fortfarande lite. Det där Bränntorp måste vara meteorologins Mecka, för det vill fortfarande dyka upp ibland.
Men en annan sak är detta med bakgrundsbilder, som jag och flera redan har dryftat här i tråden.
Plötsligt tyckte jag att jag kommit på något genialt. Bilden jag anpassat för skärmen men inte fått att lyckas, kunde ju enkelt redigteras till femdubbel uppsättning och bredd. Då borde den passa för de fem skärmarna, och visas som en ex per skärm. Sagt och gjort, ja fixade till detta, men så fasiken heller. Telefonen vill ändå in och klippa i bilden. Den gula rutan går dessutom inte att göra större än att den täcker en högst begränsad del av min superbild.
Jag testade även med en bild som inte är multiplad, med måtten 2400*854 (motsvarande telefonens skärmhöjd och bredden gånger fem). Samma resultat.
Det verkar ju helt ogörligt att få till egna bilder på ett vettigt sätt.
Postad 09 April 2011 - 07:17
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Mina väderappsproblem har minskat något sedan jag stängde av synk mot mobilnät och wifi, men det flippar fortfarande lite. Det där Bränntorp måste vara meteorologins Mecka, för det vill fortfarande dyka upp ibland. 
Men en annan sak är detta med bakgrundsbilder, som jag och flera redan har dryftat här i tråden.
Plötsligt tyckte jag att jag kommit på något genialt. Bilden jag anpassat för skärmen men inte fått att lyckas, kunde ju enkelt redigteras till femdubbel uppsättning och bredd. Då borde den passa för de fem skärmarna, och visas som en ex per skärm. Sagt och gjort, ja fixade till detta, men så fasiken heller. Telefonen vill ändå in och klippa i bilden. Den gula rutan går dessutom inte att göra större än att den täcker en högst begränsad del av min superbild.
Jag testade även med en bild som inte är multiplad, med måtten 2400*854 (motsvarande telefonens skärmhöjd och bredden gånger fem). Samma resultat.
Det verkar ju helt ogörligt att få till egna bilder på ett vettigt sätt.
Det där är väl ändå ett problem som samtliga androids har. Frugans wildfire gör likadant. Tråkigt....
Postad 09 April 2011 - 09:09
relaxer
-
relaxer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
En enkel googling gav svaret: 960*854px som wallpaper size.
Bakgrunden Paralaxar alltid så den kommer att täcka alla 5 skärmarna.
Redigerat av relaxer, 09 April 2011 - 09:09.
Postad 09 April 2011 - 11:23
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
En enkel googling gav svaret: 960*854px som wallpaper size. Bakgrunden Paralaxar alltid så den kommer att täcka alla 5 skärmarna.
Där ser man. Begriper inte hur det hänger ihop, men det är ju struntsamma. Att googla slog mig aldrig. Tack!
Postad 09 April 2011 - 13:39
skolhus
-
skolhus
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena hoppas på lite hjälp av er kunniga:)
Hämtade nyss ut min ARC, men så står det simkort låst i ARC:en?
Men det funkar bra i min gamla C905?
Låste abbonnemanget med telia till vänner surf hade till vänner före det...
var visst tvungen att stänga av simkortslåset....
Redigerat av skolhus, 09 April 2011 - 14:52.
Postad 09 April 2011 - 18:01
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Tjena hoppas på lite hjälp av er kunniga:) Hämtade nyss ut min ARC, men så står det simkort låst i ARC:en? Men det funkar bra i min gamla C905? Låste abbonnemanget med telia till vänner surf hade till vänner före det...
var visst tvungen att stänga av simkortslåset....
Oklart om detta är till någon hjälp, men jag drabbades min andra Arc-dag av samma sak, fast med mitt Halebop-SIM. Det visade sig att de hade haft tekniska problem som gjort så att en massa kunder SIM blivit låsta. Deras livechat kunde fixa det direkt, och jag uppfattade det också som att jag egentligen även skulle ha kunnat göra det själv, inloggad från deras hemsida. Kan ju vara ungefär samma med Telia (Halebop "är" ju dessutom Telia). Antingen fullt ut, eller oavsett orsaken att det går att fixa det från deras hemsida, eller genom att ringa dem. Lycka till! Ps. En helt annan sak... Vilken mobil webbläsare föredrar ni? Ds
Postad 09 April 2011 - 19:23
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Oklart om detta är till någon hjälp, men jag drabbades min andra Arc-dag av samma sak, fast med mitt Halebop-SIM. Det visade sig att de hade haft tekniska problem som gjort så att en massa kunder SIM blivit låsta. Deras livechat kunde fixa det direkt, och jag uppfattade det också som att jag egentligen även skulle ha kunnat göra det själv, inloggad från deras hemsida.
Kan ju vara ungefär samma med Telia (Halebop "är" ju dessutom Telia). Antingen fullt ut, eller oavsett orsaken att det går att fixa det från deras hemsida, eller genom att ringa dem.
Lycka till!
Ps. En helt annan sak... Vilken mobil webbläsare föredrar ni? Ds
Jag använder mestadels Opera Mobile, gillar den bara helt enkelt.
Postad 09 April 2011 - 20:15
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ps. En helt annan sak... Vilken mobil webbläsare föredrar ni? Ds
Opera Mobile!
Postad 09 April 2011 - 21:04
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Opera Mobile!
Har hittills också alltid kört Opera. Nu när jag fick Arcen så körde jag in både Opera och Firefox, och har växlat lite mellan dem. Kan inte bestämma mig för vilken jag föredrar, tycker att båda har för- och nackdelar. Till att läsa nyheter behöver jag sällan zooma, men när det är sidor (som t.ex. SvD:s Senaste Nytt) med många länkar, så kan jag behöva zooma för att träffa rätt. Då stör det mig att när jag backar tillbaka till listan efter att ha läst en nyhet, för att välja en ny, så går läsaren ner till det fullt utzoomade läget igen. Jag skulle vilja att den återgick till exakt samma läge som jag lämnade. En av sakerna som retar mig, med både Opera och Firefox.
Postad 10 April 2011 - 09:15
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Batteri: efter 1d 18tim 15min larmade mobilen för lågt batteri(15%) har då inte överdrivet användandet......skärm 35% viloläge 23% inaktiv 21% detta efter att jag packat upp den kört den tills den dog och sen laddat fullt, så bara 1 laddning so far......
Postad 10 April 2011 - 10:56
iorek
-
iorek
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
En fråga:
Hur får man bort sitt förvalda betalkort från Android market? Om man vill byta eller helt enkelt inte ha det förvalt.
I vilken meny hittar man det på Arc:en?
Mvh.
Postad 10 April 2011 - 11:06
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
En fråga: Hur får man bort sitt förvalda betalkort från Android market? Om man vill byta eller helt enkelt inte ha det förvalt.
I vilken meny hittar man det på Arc:en?
Mvh.
gå in på http://checkout.google.com på webben och ändra, du kan inte ändra det i telefonen tror jag!
Postad 10 April 2011 - 12:34
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Hur tusan stänger man av skärmlåset på denna lur (för att t.ex. använda en lockscreen som redan har ett skärmlås i sig)?
Postad 10 April 2011 - 13:37
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Varför har android problem att logga in på en mängd sidor där invigning krävs. Skriver man in inloggning och lösenord och trycker logik så händer inget...skräp
Varför är det så?
Redigerat av theclone, 10 April 2011 - 13:38.
Postad 10 April 2011 - 14:02
Unregistered26212d6f
-
Unregistered26212d6f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag köpt ett coolcase skydd och tycker det är jobbigt att nå avstängningsknappen för att låsa skärmen. Har ni några tips på en bra app som låter skärmen genom att bara klicka på dess ikon?
Postad 10 April 2011 - 16:35
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag köpt ett coolcase skydd och tycker det är jobbigt att nå avstängningsknappen för att låsa skärmen. Har ni några tips på en bra app som låter skärmen genom att bara klicka på dess ikon?
Kolla på någon av dessa: - Invisible Lock Widget
- Screen Off and Lock
- Lock Screen Widget
Postad 11 April 2011 - 06:46
iorek
-
iorek
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
gå in på http://checkout.google.com på webben och ändra, du kan inte ändra det i telefonen tror jag!
Tack! Ska prova. Mvh.
Postad 11 April 2011 - 09:55
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hur tusan stänger man av skärmlåset på denna lur (för att t.ex. använda en lockscreen som redan har ett skärmlås i sig)?
I många loockscreenappar du laddar hem så finns det en inställning som åsidosätter orginalet, andra stoppar orginalet utan att du behöver ändra nått.
Postad 11 April 2011 - 12:58
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
I många loockscreenappar du laddar hem så finns det en inställning som åsidosätter orginalet, andra stoppar orginalet utan att du behöver ändra nått.
Har du några exempel, gärna på lockscreens som kan rekommenderas av andra skäl då också? Har noterat att det finns en del program som snarare verkar programmera om "låsknappen" snarare än själv låsupp funktionen, på så sätt att telefonen aldrig faktiskt låses, men det håller ju inte säkerhetsskäl (vill ju ha en kod som skyddar, men inte slide + slide + kod) som det ofta blir med en lockscreen...
Postad 11 April 2011 - 13:07
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har du några exempel, gärna på lockscreens som kan rekommenderas av andra skäl då också?
Har noterat att det finns en del program som snarare verkar programmera om "låsknappen" snarare än själv låsupp funktionen, på så sätt att telefonen aldrig faktiskt låses, men det håller ju inte säkerhetsskäl (vill ju ha en kod som skyddar, men inte slide + slide + kod) som det ofta blir med en lockscreen...
Har ju inte haft nån SE men inte heller haft några större problem med att sense lock visat sig, har hänt nån gång att sense egen lock visat sig. Använder inte heller kod. Men jag använder antingen GOTO eller simplylockscreen båda fungerar bra för det mesta anledningen till att jag byter ibland beror på att det varit buggar i en del versioner. Simply är lite mer konfigurerbar när det gäller vad den ska visa för notifications. Båda finns på market, GOTO kostar några kronor. Många gillar widgetlocker, har dock inte testat den själv kostar ca 12-13kr
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 11 April 2011 - 13:11.
Postad 11 April 2011 - 16:25
Unregistered26212d6f
-
Unregistered26212d6f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har ni något bra tips på app som gör att leden blinkar på arcen om man fått nytt meddelande, missat samtal, nytt email?
Postad 11 April 2011 - 16:37
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Har ni något bra tips på app som gör att leden blinkar på arcen om man fått nytt meddelande, missat samtal, nytt email?
Gratisappen Handcent SMS fixar det.
Postad 11 April 2011 - 18:32
oliverericsson
-
oliverericsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Såg att Komplett verkar sälja den silvriga Arcen utan operatörslåsning. Arc SilverNågon som beställt och vet mer om detta?
Postad 11 April 2011 - 18:35
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Såg att Komplett verkar sälja den silvriga Arcen utan operatörslåsning. Arc Silver
Någon som beställt och vet mer om detta? http://www.swedroid....ead.php?t=38065 där har du lite läsning.
Postad 11 April 2011 - 18:41
TomSavini
-
TomSavini
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej! Har en fråga gällande bluetoothheadsetet SE MW600 och SE ARC, det går jättebra att styra Spotify med reglagen på headsetet, dock verkar den ENBART gilla Spotify. Då jag använder ARCens egen musikspelare hör jag ljudet i mitt headset men försöker jag pausa eller byta spår startas Spotify i bakgrunden automatiskt och plötsligt hör man två låtar samtidigt. Har det någonting att göra med att headsetet väljer en app före ett installerat program? Någon som varit med om liknande alternativt vet hur jag får den att samspela med "vanliga musikspelaren". Tack på förhand, kul att tråden är så levande!
Redigerat av TomSavini, 11 April 2011 - 18:43.
Postad 11 April 2011 - 20:16
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Var i en butik idag för att jämföra min Arc med något annat ex. Visade sig att min Arc måste vara felaktigt ihopskruvad eller något?! Den krirrar och knarrar bara av att man håller i den, och så var det inte på något demoex. Butikskillen höll med om att det inte var normalt och vi försökte Doa den då det var exakt en vecka sedan jag hämtade den. Dock gick det inte pga av att den fungerade och sony ericsson endast tar emot doa på helt döda mobiler. Stämmer verkligen detta?
Så nu är man tillbaka till sin gamla Vivaz igen... Skulle inte köpt Sony Ericsson igen!!!
Postad 11 April 2011 - 20:21
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Var i en butik idag för att jämföra min Arc med något annat ex. Visade sig att min Arc måste vara felaktigt ihopskruvad eller något?! Den krirrar och knarrar bara av att man håller i den, och så var det inte på något demoex. Butikskillen höll med om att det inte var normalt och vi försökte Doa den då det var exakt en vecka sedan jag hämtade den. Dock gick det inte pga av att den fungerade och sony ericsson endast tar emot doa på helt döda mobiler. Stämmer verkligen detta?
Så nu är man tillbaka till sin gamla Vivaz igen... Skulle inte köpt Sony Ericsson igen!!!
Nej, de behöver inte vara döda, bara felaktiga/trasiga/bete sig märkligt mm.
Postad 11 April 2011 - 21:04
oliverericsson
-
oliverericsson
-
Rookie
-
7 inlägg
http://www.swedroid....ead.php?t=38065 där har du lite läsning. 
Tack så mycket!
Postad 11 April 2011 - 22:03
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Varför har android problem att logga in på en mängd sidor där invigning krävs. Skriver man in inloggning och lösenord och trycker logik så händer inget...skräp
Varför är det så?
Får väl bumpa mig själv. Varför går det inte med arcen på många sidor. Tex funbeat men också många andra. Finns det någon bättre webläsare än default som fixar det här?
Redigerat av theclone, 11 April 2011 - 22:05.
Postad 11 April 2011 - 22:19
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Får väl bumpa mig själv. Varför går det inte med arcen på många sidor. Tex funbeat men också många andra. Finns det någon bättre webläsare än default som fixar det här?
Har ju inte haft problem med min orginalwebbläsare i htcn men använder gärna dolphin lite för jag tycker den är snabbare och smidigare. Tycker dock det verkar konstigt att ingen annan upplevt ditt problem.
Postad 11 April 2011 - 22:30
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Har ju inte haft problem med min orginalwebbläsare i htcn men använder gärna dolphin lite för jag tycker den är snabbare och smidigare. Tycker dock det verkar konstigt att ingen annan upplevt ditt problem.
Kan inte omöjligt vara ensam om det. På prisjakt fungerar det dock alltid. Men på många andra sidor så laddas första sidan om. Jag får test andra webläsare
Postad 12 April 2011 - 09:30
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Kan inte omöjligt vara ensam om det. På prisjakt fungerar det dock alltid. Men på många andra sidor så laddas första sidan om. Jag får test andra webläsare
Ett hett tips är Opera Mobile. Den är strået vassare än googles originalwebbläsare.
Postad 12 April 2011 - 09:36
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ja, har ju som sagt var garanterat inte med själva telefonen att göra så testa en annan läsare du.
Redigerat av BrittBastard, 12 April 2011 - 09:36.
Postad 12 April 2011 - 09:36
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Måste säga att mitt batteri har blivit bättre nu. Igår tog jag den fulladdad kl 6.30.
Det blev lite surf och något samtal, sms. På kvällen gick jag en 4 km promenad med spotify i lurarna och Endomondo Sportstracker igång som "trackade" hela promenaden med GPS:n.
Kl. 22 lägger jag den på laddning med 55% batteri kvar. Helt godkänt enligt mig.
Min konfiguration är nu endast manuella uppdateringar i Timescape, facebook, mail m.m.
Jag stänger av Wifi när jag inte surfar, GPS när den inte används och har även dataroaming avstängd.
Bakgrundsdata är dock aktiverat!
Postad 12 April 2011 - 14:09
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1243 inlägg
Lördag kväll: Första gången laddade jag in mobil direkt ur förpackningen i datorns usb tills det var 100%(tog väl över timmen), jag lekte väl inte så mycket med telefonen. Men den höll väl i 20 timmar. Söndag kväll: Andra gången laddade jag( den från 0% till 100% på under två timmar i elutaget. Måndag eftermiddag: Efter att bara har lekt med den lite så låg batteriet på 43% kl 1600. Tog ut batteriet i 15 minuter och satt igång den igen och stoppade i laddaren i nästan 4 timmar. Idag kl 13.20 låg den på 71% och jag har princip inte gjort något(kollat mailen), den låg ju hela natten. Gör man ingen verkar den dra runt 2-5% i timmen. Iidag 13.28 Kollade bara lite i telefonen och den gick från 71% till 69% Idag 15.04 61% har sedan 13.28 pratat ett 4 minuter långt samtal. Då har jag även ställt in skärmens ljusstyrka på runt 20%. Vad har ni som har lång batteritid ställt ljusstyrkan på er telefon? Tycker min telefon drar ovanligt mycket, eller?
Postad 12 April 2011 - 15:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Vad har ni som har lång batteritid ställt ljusstyrkan på er telefon?
Jag har ljusstyrkan på ca 40%. Mina har nu varit ur laddaren i 2 dygn, 6 timmar och 55min. Har 46% kvar av batteriat. Har ring samanlagt 1timme och 3 min under den tiden. Surfat både via 3G och WiFi en del. Kollat mail, skickat SMS / MMS och använt kameran. Har alla synkningar inställt på manuellt. Tycker att du ska ge den några dagar till. Det tog några dagar innan batteritiden blev bra.
Redigerat av TomasL, 12 April 2011 - 15:16.
Postad 12 April 2011 - 16:10
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Vad har ni som har lång batteritid ställt ljusstyrkan på er telefon?
Jag kör med 0%  Via widget på startskärmen ökar jag ljusstyrkan rejält när det behövs (t.ex. vid sol utomhus). Jag behöver personligen inget extraljus när jag kör inomhus. I övrigt synkar jag det mesta manuellt, men har ett par widgetar som synkar väder och kurser. Klarar mig 2-3 dygn per laddning.
Postad 12 April 2011 - 17:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Att ni orkar synca manuellt
Är de nån ide att ha en sån här telefon då ?
Postad 12 April 2011 - 17:07
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ett hett tips är Opera Mobile. Den är strået vassare än googles originalwebbläsare.
Opera löst problemen och det går att logga in på alla de sidor som standard läsaren inte fungerar på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|