Björn
Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 22 October 2011 - 08:55
Björn
Postad 22 October 2011 - 08:59
Jag har ström både hemma och på kontoret. Tro det eller ej.
Handlar inte om det utan att smidigheten försvinner när man måste ladda en telefon ofta.
Kan ett exempel:
Jag tror att personer hade varit mer intresserade av en elbil ifall man kommit lika långt som med en vanlig bil.
Där företagen borde lägga sin kraft är på batteritiden tycker jag. utvecklandet eller applicerandet av ett batteri med mycket högre kapacitet än nulägets telefoner.
Postad 22 October 2011 - 09:08
Finns det någon som har koll på hur länge det går att förhandsboka iphone 4 s via Apple store?
Björn
Jag skulle gissa att det endast kommer att ske leveranstidsförändringar
Redigerat av junkan, 22 October 2011 - 09:09.
Postad 22 October 2011 - 09:36
Har du testat lurarna i fråga? En Wp7-enhet och en Iphone 4? Verkar inte så på ditt inlägg. För jag kan intyga att han är seriös.
WP7 ? Jag antar att du skojar nu bara?
Postad 22 October 2011 - 11:52
Apputbudet är givetvis klart bättre hos iOS (10 gånger fler?), men såga inte WP7 utan att ha testat det bara för att Jobs säger att MS suger. Jag kan tillägga att jag gillar Android också så ingen blir förbannad! Kommer köpa nya Nexus när den kommer...
Sorry för OT
Postad 22 October 2011 - 12:33
dock så får man ju inte ringa för hela beloppet men jag tror fan det blir billigare ändå.
ni som harerfarenhet,, vad brukar bli billigast?
just nu har jag halebop vänner,, där ringer jag gratis till nästan alla samt 3000 gratis sms i hela världen,, kostar mig 59kr/mån
finns det nåt som är i närheten ens?
Postad 22 October 2011 - 13:34
Postad 22 October 2011 - 15:39
Handlar inte om det utan att smidigheten försvinner när man måste ladda en telefon ofta.
Kan ett exempel:
Jag tror att personer hade varit mer intresserade av en elbil ifall man kommit lika långt som med en vanlig bil.
Där företagen borde lägga sin kraft är på batteritiden tycker jag. utvecklandet eller applicerandet av ett batteri med mycket högre kapacitet än nulägets telefoner.
Det gör man problemet är att folk kräver större skärmar och snabbare processorer vilka drar mer och mer ström samtidigt som folk vill ha väldigt tunna telefoner. Ekvationen går helt enkelt inte ihop.
Folk får stänga av massa features så blir batteritiden längre
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 October 2011 - 15:41.
Postad 22 October 2011 - 17:04
Hört att alla Appar kostat på appstore !? hur går betalning osv till, är det svenska kr ?
Postad 22 October 2011 - 17:10
Postad 22 October 2011 - 17:20
Vill man köpa appar och stödja dom som gjort appen så gör man det genom att betala med kort eller presentkort, det enda man behöver göra är att koppla sitt kontokort till sitt itunes konto och sen slå in sin kod när man genomför köpet.
Mvh.
Postad 22 October 2011 - 17:35
Tack för infon... såg nu att det finns en jb5 betaversion redan..Fick sms att telia släpper snart förhandsbokningenDet är appstore som gäller för appar om du inte har JB, finns gott om gratis appar.
Vill man köpa appar och stödja dom som gjort appen så gör man det genom att betala med kort eller presentkort, det enda man behöver göra är att koppla sitt kontokort till sitt itunes konto och sen slå in sin kod när man genomför köpet.
Mvh.
Postad 22 October 2011 - 17:52
Oxå nyfiken som Toni81 frågade om + måste äppelskrutten vara JB för att installera appar man kan hitta UTANFÖR... appstore?
ok , nej JB är inget jag tänker göra eller kan , men vad ligger apparnas pris i snitt ?
Postad 22 October 2011 - 18:38
funderar på teckna på 18 månader. 399kr/mån samt 195kr kontant
detta gäller 16gb
Redigerat av andreassofus, 22 October 2011 - 18:48.
Postad 22 October 2011 - 18:54
ok , nej JB är inget jag tänker göra eller kan , men vad ligger apparnas pris i snitt ?
Av mina +150 appar är 90% gratis 9% kostar 7:- och 1% ligger på >15:-
Så skulle gissa på att i snitt ligger de på 0:-. Det vanligaste betalapparna ligger på 7:- (typ angry birds) men vill du ha lite mer avancerade så ligger de på 15-38:-. Sen så kostar de stora GPS-programmet (typ tomtom) på >500:-
Redigerat av Whopper, 22 October 2011 - 18:55.
Postad 22 October 2011 - 19:04
nu kan man förboka från halebop också
funderar på teckna på 18 månader. 399kr/mån samt 195kr kontant
detta gäller 16gb
då var den beställd,, kommer skickas den 27 och kommer till mig den 28 oktober
Postad 22 October 2011 - 19:08
Postad 22 October 2011 - 19:16
Mitt nuvarande datorbygge är snabbare och strömsnålare än min förra och lika så min tv den är större och mer feutures etc än min förra OCH strömsnålare... varför skulle inte vi kunna begära telefoner gå i samma riktning?Dessutom har inte iphone ökat sin skärmyta ett skvatt,processorn är dual core nu men man måste väl begära lite utveckling på batterisidan också.Det gör man problemet är att folk kräver större skärmar och snabbare processorer vilka drar mer och mer ström samtidigt som folk vill ha väldigt tunna telefoner. Ekvationen går helt enkelt inte ihop.
Folk får stänga av massa features så blir batteritiden längre
Redigerat av Unregistered40562de1, 22 October 2011 - 19:19.
Postad 22 October 2011 - 19:53
Ja det gick fan trögt, men till slut lyckades jag beställa en åt frugan. Kan hon ju roa sig med...Försöker beställa från Telia.. precis som resten av sveriges befolkning verkar göra just nu.
Postad 22 October 2011 - 19:59
Ja det gick fan trögt, men till slut lyckades jag beställa en åt frugan. Kan hon ju roa sig med...
Fick du välja att hämta ut den lr kommer den med posten (skakad, tappad mm)...??
Postad 22 October 2011 - 20:03
Näevars, såg inget om val av leveranssätt - tänkte jag inte på.
Redigerat av pacman, 22 October 2011 - 20:09.
Postad 22 October 2011 - 20:03
Postad 22 October 2011 - 20:11
Det suger ju apa hos tre att om man vill förlänga sitt abonnemang så måste man vänta på 3liveshop som bara har öppet vardagar, eller finns det ett annat sätt?
Det skulle nog gå att ringa också. Det står det i alla fall på sidan. Jag ringde 333, "4" för abb frågor, "6" för övriga frågor. En röst sa "mer än 20min väntetid". Jag väntade 30min sedan gav jag upp. Visste inte ens om jag satt i rätt kö!
Någon annan som vet vart man ska ringa? "0735-300 590" står det på sidan om man redan är kund, men detta är "inte i bruk" märkligt nog.
Postad 22 October 2011 - 21:17
Jotack jag har testat. Super-buggigt, hängningar/frysningar, svarta skärmar, blanka tiles osv. Jag orkade 2 timmar tror jag.
Nu pratar du ju om stabilitet (Wp7 har varit tokstabilt för mig) medan du i första inlägget ifrågasatte snabbheten?
Postad 22 October 2011 - 22:10
"In 2012, Siri will support additional languages, including Japanese, Chinese, Korean, Italian, and Spanish."
Hur ska man tolka det för oss nordbor?
Redigerat av kafferast, 22 October 2011 - 22:15.
Postad 22 October 2011 - 22:15
Postad 22 October 2011 - 22:18
Postad 23 October 2011 - 00:30
En intressant fråga är ju om Siri är inaktiverat i Sverige eller om man kan snacka engelska med telefonen...
Läste på mobil att den blir inaktiverad när du väljer svenska som språk men att man kan manuellt aktivera den sen i inställningar och då gäller engelska. Det enda som inte kommer fungera rent praktiskt är väl sms/text skrivande men i övrigt kommandon osv ska väl gå att funka bra. Mobil reagerade också på att den är lite dålig på att känna igen svenska namn så "call Andreas" kanske inte funkar så bra heller.
Redigerat av Unregistered1232, 23 October 2011 - 00:30.
Postad 23 October 2011 - 05:01
Jotack jag har testat. Super-buggigt, hängningar/frysningar, svarta skärmar, blanka tiles osv. Jag orkade 2 timmar tror jag.
Mmm, ser ju verkligen superbuggigt ut i inlägget (#1123) som NisseGurra la upp på förra sidan, och vad seg det känns dessutom...
Postad 23 October 2011 - 09:07
Postad 23 October 2011 - 09:34
Saxat från apples hemsida:
"In 2012, Siri will support additional languages, including Japanese, Chinese, Korean, Italian, and Spanish."
Hur ska man tolka det för oss nordbor?
Att det inte dyker upp här 2012
Postad 23 October 2011 - 09:44
Postad 23 October 2011 - 09:50
Postad 23 October 2011 - 09:59
Jag kan se användningsområdet i bilen, that's it! Jag tror också det är en grej som kommer att vara häftigt i början, sen blir det inte mer. Visst är det fräckt att telefonen plockar upp en karta över Sverige när man ber den, men jag vet inte.... det verkar vara lika dant med Andriods varianter, de finns där men inte många som använder det.
Redigerat av Melmac, 23 October 2011 - 10:01.
Postad 23 October 2011 - 10:27
Postad 23 October 2011 - 11:20
Men jag som åker bil i jobbet nästan varje dag. Från färder på 20 minuter upp till 2 timmar kände verkligen att Siri kunde komma till användning.
Jag får både massa mail och sms i bilen som jag smidigt vill kunna svara på utan att behöva stanna bilen.
Får även samtal som leder till både påminnelser och kalenderbokningar som jag så snabbt som möjligt vill få in i mobilen.
Och som sagt är det ingen höjdare att sitta och pilla med det medans man kör i 110 km/h
Jag får väl vänta ett tag till innan jag släpper min HTC Desire. Eller så får jag väl slå till och prata in allt på Engelska.
Postad 23 October 2011 - 11:28
Delvis är väl Siri "En rolig grej"
Men jag som åker bil i jobbet nästan varje dag. Från färder på 20 minuter upp till 2 timmar kände verkligen att Siri kunde komma till användning.
Jag får både massa mail och sms i bilen som jag smidigt vill kunna svara på utan att behöva stanna bilen.
Får även samtal som leder till både påminnelser och kalenderbokningar som jag så snabbt som möjligt vill få in i mobilen.
Och som sagt är det ingen höjdare att sitta och pilla med det medans man kör i 110 km/h
Jag får väl vänta ett tag till innan jag släpper min HTC Desire. Eller så får jag väl slå till och prata in allt på Engelska.
Jag sitter i precis samma sits som dig. Dock kommer jag använda den till att prata in påminellser och kalenderhändelser, då på engelska. tyvärr, om jag fattade det rätt så kommer Siri inte att kunna läsa upp mina sms då dom kommer på svenska. Däremot, kommer jag reta upp allt och alla (läs verka dryg) då jag kommer skicka mina sms på engelska genom Siri när jag kör bil...
Min största huvudvärk nu är (jag har beställt en svart 4s) vilken färg jag ska välja.
Postad 23 October 2011 - 11:39
Jag sitter i precis samma sits som dig. Dock kommer jag använda den till att prata in påminellser och kalenderhändelser, då på engelska. tyvärr, om jag fattade det rätt så kommer Siri inte att kunna läsa upp mina sms då dom kommer på svenska. Däremot, kommer jag reta upp allt och alla (läs verka dryg) då jag kommer skicka mina sms på engelska genom Siri när jag kör bil...
Min största huvudvärk nu är (jag har beställt en svart 4s) vilken färg jag ska välja.
Vit, helt klart vackrast!
Postad 23 October 2011 - 11:39
Jag går i samma funderingar. Förbokade en vit 4s under gårdagen, men jag börjar redan fundera på om jag inte ska köra på svart istället. Båda varianterna är hursomhelst riktigt snygga.Min största huvudvärk nu är (jag har beställt en svart 4s) vilken färg jag ska välja.
Postad 23 October 2011 - 11:50
själv ser jag inte riktigt det roliga med siri. tror hellre jag knappar in allt istället för att prata med min telefon, tycker nästan det är lite barnsligt.
Finns folk som är blinda, synskadade och har handikapp som gör att de har svårt för att använda händerna.
Postad 23 October 2011 - 11:51
Det skulle nog gå att ringa också. Det står det i alla fall på sidan. Jag ringde 333, "4" för abb frågor, "6" för övriga frågor. En röst sa "mer än 20min väntetid". Jag väntade 30min sedan gav jag upp. Visste inte ens om jag satt i rätt kö!
Någon annan som vet vart man ska ringa? "0735-300 590" står det på sidan om man redan är kund, men detta är "inte i bruk" märkligt nog.
Får svara på mig själv.
Ring 300, tryck personnr. "4" för abb frågor, "6" för övriga frågor. Här kan du sedan förlänga ditt abb och få nya Iphone 4S.
Själv valde jag att förlänga hos Tre. Betalar 399 och får ringa för allt OCH får luren för 0kr. Tyckte det var en bra deal.
Postad 23 October 2011 - 12:00
Postad 23 October 2011 - 12:25
Finns folk som är blinda, synskadade och har handikapp som gör att de har svårt för att använda händerna.
ja och? jag har aldrig nämnt om den är handikapsvänlig eller inte.
Postad 23 October 2011 - 14:49
Får svara på mig själv.
Ring 300, tryck personnr. "4" för abb frågor, "6" för övriga frågor. Här kan du sedan förlänga ditt abb och få nya Iphone 4S.
Själv valde jag att förlänga hos Tre. Betalar 399 och får ringa för allt OCH får luren för 0kr. Tyckte det var en bra deal.
Sa dom när du skulle få din?
Jag beställde igår och hon sa att min kommer att skickas när de får in andra leveransen. Hon kunde inte säga nåt datum.
Postad 23 October 2011 - 15:04
Jag går i samma funderingar. Förbokade en vit 4s under gårdagen, men jag börjar redan fundera på om jag inte ska köra på svart istället. Båda varianterna är hursomhelst riktigt snygga.
gillar vitt på vissa elektroniksaker, framför allt på Ipad ! Men iphone skulle jag dock välja svart , och på med displayskydd fram och bak så slipper du färre klet av fingrar mm.. såg på MM idag att den vita va lite gulnad vid hörnen av telefonen, säkert skit eller nåt...men såg inte så vackert ut, så kör på svart färg =)
Ska vänta med o köpa tils man vet lite mera, telenor kunde inte svara hur det funkar med Iphone 4s med detta med abonemagsbytet som telenor erbjuder under bindningstiden, visste dom lite mer om när dom fått det i lager, men antar det lagret är slut så får väl vänta ett tag till. Men ser framemot att äga min första Iphone telefon
Redigerat av Toni81, 23 October 2011 - 15:05.
Postad 23 October 2011 - 15:21
Förresten, någon som är intresserad av att köpa en vit iPhone 4, inköpt i augusti på Apple Store i Boston, 32GB och oöppnad, det vill säga fortfarande plomberad ;-). Kvitto med världsgaranti följer självfallet med.
Postad 23 October 2011 - 15:29
Postad 23 October 2011 - 15:41
Redigerat av Toni81, 23 October 2011 - 15:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
35 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?