Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 december 2011 - 17:14

Nielz Jemen
  • Nielz Jemen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som vet om ADB 5720SX funkar med fria kanaler som t ex de tyska Das Erste, ZDF eller Arte? Dessa kanaler finns även som fria HD-kanaler via Astra och Hotbird satelliterna. Tidigare Canal Digital boxar har inte kunnat ta in de fria kanalerna utan varit helt låsta till Canal Digitals eget utbud, tyvärr.

Postad 29 december 2011 - 17:51

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Köpte mig idag en multifjärr, logitech harmony one, och får igång TV, receiver men inte ADB-boxen.

Jag har valt rätt box, jag har flera gånger om fått skicka på/avstängnings-signal till multifjärren för att visa vilken det är - något som tar väldigt lång tid, den får inte signal etc. När det väl funkar och multifjärren säger sig veta vilken frekvens det gäller så fungerar det ändå inte. Startar aktiviteten "titta på TV" och då ska parabol också startas men den är helt död.

Någon som haft detta problemet, löst det? För övrigt känns denna multifjärr eventuellet lite för avancerad för att vara en enkel lösning för hela familjen än så länge...får fundera på om den ska lämnas tillbaka

Postad 29 december 2011 - 18:01

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Någon som vet om ADB 5720SX funkar med fria kanaler som t ex de tyska Das Erste, ZDF eller Arte? Dessa kanaler finns även som fria HD-kanaler via Astra och Hotbird satelliterna. Tidigare Canal Digital boxar har inte kunnat ta in de fria kanalerna utan varit helt låsta till Canal Digitals eget utbud, tyvärr.

Här kan du se vilka kanaler boxen tar in, Thor 5 och 6
http://www.satbeams....els?norad=32487
http://www.satbeams....els?norad=36033
Sortera på Type=TV och Encryption=FTA så kan du se vilka kanaler man får in fritt.

Postad 29 december 2011 - 18:50

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Köpte mig idag en multifjärr, logitech harmony one, och får igång TV, receiver men inte ADB-boxen.

Jag har valt rätt box, jag har flera gånger om fått skicka på/avstängnings-signal till multifjärren för att visa vilken det är - något som tar väldigt lång tid, den får inte signal etc. När det väl funkar och multifjärren säger sig veta vilken frekvens det gäller så fungerar det ändå inte. Startar aktiviteten "titta på TV" och då ska parabol också startas men den är helt död.

Någon som haft detta problemet, löst det? För övrigt känns denna multifjärr eventuellet lite för avancerad för att vara en enkel lösning för hela familjen än så länge...får fundera på om den ska lämnas tillbaka

Har du valt denna trots att det är en ADB - CanalDigitalHD PVR 101-ST?

Jag skulle ALDRIG kunna vara utan min Harmony. Ge det lite tid och prova dig fram!

Postad 29 december 2011 - 19:06

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Har du valt denna trots att det är en ADB - CanalDigitalHD PVR 101-ST?

Jag skulle ALDRIG kunna vara utan min Harmony. Ge det lite tid och prova dig fram!

Nej jag fyllde i det förinställda förslaget ADB 5720-SX. Ska jag fylla i "CanalDigitalHD PVR 101-ST" exakt istället?

Postad 29 december 2011 - 19:13

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nej jag fyllde i det förinställda förslaget ADB 5720-SX. Ska jag fylla i "CanalDigitalHD PVR 101-ST" exakt istället?

Ja - ADB boxen är via CD "omprogrammerad" att använda samma fjärrkontroll som gamla PVR 101-ST boxen

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 29 december 2011 - 19:13.

Postad 29 december 2011 - 19:46

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Ja - ADB boxen är via CD "omprogrammerad" att använda samma fjärrkontroll som gamla PVR 101-ST boxen

Tack så länge för hjälpen, men menar du att man ska välja tillverkare ADB och sedan ADB-CanalDigitalHD PVR 101-ST som namn? Lyckades komma vidare men sen får man sitta och trycka in alla knappar för att visa vad som är vad, trodde det skulle ske lite mer automatiskt om den nu ska känna igen boxen?

Edit: Fick trycka på en massa knappar men fick till slut svaret att den inte hittar någon matchande fjärr, ska prova att ställa in sagem som tillverkare kanske (?)

Redigerat av Eucharist, 29 december 2011 - 19:50.

Postad 29 december 2011 - 20:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Jupp, ställ in Sagem-boxen så ska du se att det fungerar.

Postad 01 januari 2012 - 12:52

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag upplever som TV4 HD har taskig läppsynk - vad säger ni?

Postad 01 januari 2012 - 17:02

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på om man kan göra favorit kanallistor som har blandade kanaler (marksänt och sattelit) hur man önskar lika Sagem boxen?

Postad 01 januari 2012 - 20:59

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på om man kan göra favorit kanallistor som har blandade kanaler (marksänt och sattelit) hur man önskar lika Sagem boxen?

Ja det kan man göra.

Postad 01 januari 2012 - 22:12

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag upplever som TV4 HD har taskig läppsynk - vad säger ni?

Håller med! Det är där jag märker det oftast helt klart.

Redigerat av Eucharist, 01 januari 2012 - 22:12.

Postad 01 januari 2012 - 22:23

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Vore intressant om någon har en Sagem box (eller någon annan box för den delen) och kunde jämföra speciellt TV4 HD.

Om det nu är TV4 som sänder ut felaktigt så borde ju även Boxer ägare, Viasat ägare m.fl. vara upprörda? Eller är vi CD människor ett speciellt känsligt släkte? :(

Postad 03 januari 2012 - 22:47

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Nu upptäckte jag en BRA grej (hoppas det inte var slumpen bara)

Hårdrockens historia (22:40) fanns uppsatt som inspelning (via guiden)

Programmet var dock försenat till 22:43 och tänka sig - inspelningsstarten inväntade till programmet började och startade DÅ inspelningen!! :)

Postad 04 januari 2012 - 09:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Rhoddas, slump eller något annat som skedde?
MMh, får testa vid något... när fasiken är SVT reguljärt försenade?

Postad 04 januari 2012 - 09:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Nu upptäckte jag en BRA grej (hoppas det inte var slumpen bara)

Hårdrockens historia (22:40) fanns uppsatt som inspelning (via guiden)

Programmet var dock försenat till 22:43 och tänka sig - inspelningsstarten inväntade till programmet började och startade DÅ inspelningen!! :)

Den featuren suger ju riktigt när programmen är i tid.
Brukar se detta främst när jag spelar in från femman och trean.

Om man spelar in två program direkt efter varandra på olika kanaler kommer det också då boxen alltid verka lägga på 3 minuter på inspelningen (oavsett vad man ställt i inspelningsinställningarna), dvs först inspelningen blir 3 minuter för lång och den andra startar för sent.

Det har hänt att jag tittat på den kanalen jag programmerat en inspelning och ser att ingen inspelning är igång. Försöker då tvinga igång en inspelning med REC-knappen på fjärren men då får man upp ett felmeddelande om att det finns en konflikt med en pågående (som inte startat :blink: ) inspelning.

Allt detta är väl kända buggar?
Jag har skrivit om det tidigare och andra har rapporterat liknande problem om jag inte minns helt fel...

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 04 januari 2012 - 12:55.

Postad 04 januari 2012 - 10:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag har skrivit om det tidigare och andra har rapporterat liknande problem om jag inte minns helt fel...

Tror nog det och tror nog även att CD räknar med att allt detta kommer att rättas till när parallella inspelningar aktiveras. (snart?)

Postad 04 januari 2012 - 13:14

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Funkar det, att förutom Thor, ta in t.ex. fria kanaler från Astra 4,8 grader öst med denna box?
Eller är Diseqc funktionen avstängd?

Postad 04 januari 2012 - 16:49

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Funkar det, att förutom Thor, ta in t.ex. fria kanaler från Astra 4,8 grader öst med denna box?
Eller är Diseqc funktionen avstängd?

Nej, bara Thor

Postad 04 januari 2012 - 19:15

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Nej, bara Thor

Det är så dåligt så det finns inte ord. Många kunder vill även se annat, som t.ex. Thai-TV.

hmm.. undrar hur jag ska göra nu då? Kunden vill ha en HD-PVR box, Canal digitals familjepaket + de kristna kanalerna på Astra 4,8 grader öst. Som återförsäljare är jag, enligt avtal, förbjuden att sälja t.ex. en VU+. :o
Samtidigt vill jag ju ordna det som kunderna vill ha.

Postad 04 januari 2012 - 19:34

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Den featuren suger ju riktigt när programmen är i tid.
Brukar se detta främst när jag spelar in från femman och trean.

Om man spelar in två program direkt efter varandra på olika kanaler kommer det också då boxen alltid verka lägga på 3 minuter på inspelningen (oavsett vad man ställt i inspelningsinställningarna), dvs först inspelningen blir 3 minuter för lång och den andra startar för sent.

Det har hänt att jag tittat på den kanalen jag programmerat en inspelning och ser att ingen inspelning är igång. Försöker då tvinga igång en inspelning med REC-knappen på fjärren men då får man upp ett felmeddelande om att det finns en konflikt med en pågående (som inte startat :blink: ) inspelning.

PGU

Detta problem fixar jag genom att först gå in i menyn och ställa in så jag inte lägger på någon tid. Därefter går jag ur menyn och in i EPG'n och programmerar den första inspelningen och därefter syns det i My TV att första inspelning är så lång som programmet är. Därefter in igen i menyn och lägg på 5 minuter (som jag normalt vill ha) och därefter in igen i EPG'n och programmera den andra inspelningen och därefter syns det i My TV att andra inspelningen som kommer direkt efter första inspelningen är 5 minuter längre än programmet är. Detta funkar sedan vid inspelningen och jag missar inget av programmen :)
Lite knöligt men får vara så tills parallella inspelningar kommer från CD.

Postad 04 januari 2012 - 21:02

Unregisteredc57ea1f4
  • Unregisteredc57ea1f4
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Det är så dåligt så det finns inte ord. Många kunder vill även se annat, som t.ex. Thai-TV.

hmm.. undrar hur jag ska göra nu då? Kunden vill ha en HD-PVR box, Canal digitals familjepaket + de kristna kanalerna på Astra 4,8 grader öst. Som återförsäljare är jag, enligt avtal, förbjuden att sälja t.ex. en VU+. :o
Samtidigt vill jag ju ordna det som kunderna vill ha.

Kan väl jämföras med en operatörslåst mobiltelefon. med den kommer du inte åt andra operatörers nät (med närmre eftertanke 112 kommer man åt om man nu ser det som fria kanaler :-) )
Vill man ha frihet kan ju andra alternativa boxar användas, om du sen skrivet ett avtal som du igenom det går med på att inte sälja andra produkter får ju stå för dig kan tyckas.
kanske trist men sant iaf
/ V

Postad 04 januari 2012 - 21:18

kebabmannen
  • kebabmannen
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Du kan ju hälsa dina kunder att de säkert klarar sig utan de där "kristna kanalerna"...

Postad 04 januari 2012 - 21:33

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Du kan ju hälsa dina kunder att de säkert klarar sig utan de där "kristna kanalerna"...

Jag har aldrig någon åsikt om vad kunder ska se eller inte se, det får de avgöra själva,
Men de kan ju beställa en VU+ någon annanstans så installerar jag rubbet.

Postad 04 januari 2012 - 21:45

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

PGU

Detta problem fixar jag genom att först gå in i menyn och ställa in så jag inte lägger på någon tid. Därefter går jag ur menyn och in i EPG'n och programmerar den första inspelningen och därefter syns det i My TV att första inspelning är så lång som programmet är. Därefter in igen i menyn och lägg på 5 minuter (som jag normalt vill ha) och därefter in igen i EPG'n och programmera den andra inspelningen och därefter syns det i My TV att andra inspelningen som kommer direkt efter första inspelningen är 5 minuter längre än programmet är. Detta funkar sedan vid inspelningen och jag missar inget av programmen :)
Lite knöligt men får vara så tills parallella inspelningar kommer från CD.

Jag har inställningen +0 minuter. Problemet är att trots detta startar inspelningen sent på vissa kanaler och slutar därmed också sent. Jag har testat att programmera inspelningarna "för hand" t o m, men boxen jämför mot epg och använder sedan epg-data för start & stopp. Är det då fel så skiter det sig ändå.
Jag har inte sett att funktionen extra inspelningsminuter funkar, men så har jag inte testat den efter senaste uppdateringen.
Ett exempel: När NCIS gick på måndagar i höstas blev inspelningen alltid fel (3 minuter sen), men reprisen på natten funkade alltid klockrent.

Postad 04 januari 2012 - 21:57

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har inställningen +0 minuter. Problemet är att trots detta startar inspelningen sent på vissa kanaler och slutar därmed också sent. Jag har testat att programmera inspelningarna "för hand" t o m, men boxen jämför mot epg och använder sedan epg-data för start & stopp. Är det då fel så skiter det sig ändå.
Jag har inte sett att funktionen extra inspelningsminuter funkar, men så har jag inte testat den efter senaste uppdateringen.
Ett exempel: När NCIS gick på måndagar i höstas blev inspelningen alltid fel (3 minuter sen), men reprisen på natten funkade alltid klockrent.

Om jag inte missminner mig så är boxen "smart". Om du har konfigurerat att den skall spela in 5 min extra så gör den det FÖRUTSATT att inget annat börjar den tiden.

Postad 05 januari 2012 - 08:27

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Om jag inte missminner mig så är boxen "smart". Om du har konfigurerat att den skall spela in 5 min extra så gör den det FÖRUTSATT att inget annat börjar den tiden.

Det har jag inte märkt.
Den spelar in +3 minuter för vissa program oavsett. Jag har manuellt fått gå in och avbryta inspelningar som borde varit avslutade för att nästa ska kunna starta.
Sen om det är boxen, problem med epg-data eller en kombination av dessa kan man ju fundera på, men att boxen använder en tuner enbart till "tv-tittande" och den andra enbart till inspelning minskar ju inte problemen.
Än så länge får man ha lite koll och programmera boxen så repriserna spelas in som extra säkerhet eller helt enkelt se programmen live om det går.
Det största problemet är inte att inspelningarna slutar sent utan att de börjar sent. Senast jag råkade ut för detta var för big bang theory i tisdags.

En annan sak när det gäller serieinspelningar:
Förr (innan denna boxen dök upp) så spelades bara den säsongen av en serie man programmerat in. Sen ändrades något i epg-data så då började alla avsnitt som sändes oavsett säsong.
Då gick jag över till att programmera serieinspelning för att sedan avbryta de avsnitt jag inte ville spela. Så långt var allt ganska bra (men inte helt ok, vill kunna programmera inspelning av specifika säsonger).
Efter senaste uppdateringen av denna box så kommer de "avbrutna" programmerade inspelningarna tillbaka i inspelningslistan. Om jag väljer att ett specifikt avsnitt av en serie inte ska spelas in så ska det inte spelas in ändå :angry:

Postad 05 januari 2012 - 10:48

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Ang läppsynkproblem i Tv4HD
Det är inte bara synken - kör man Dolby Digital 5.1 så får man samma ljud i vänster-front/center/höger-front - istället för röster i centern 0.1, dvs bashanteringen fungerar inte heller som den ska.
5.1 i Tv4HD fungerar bara som det ska när de kör filmer som sänds i 5.1. Alla egna produktioner, nyheter mm sänds på felaktigt sätt där receivern känner igen det som 5.1, men egentligen är det bara 2.0 som man skickar till alla högtalare. Därför kan man inte välja t ex prologic II och koda ut själv.

Redigerat av Jörgen A., 05 januari 2012 - 10:49.

Postad 05 januari 2012 - 15:07

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Ang läppsynkproblem i Tv4HD
Det är inte bara synken - kör man Dolby Digital 5.1 så får man samma ljud i vänster-front/center/höger-front - istället för röster i centern 0.1, dvs bashanteringen fungerar inte heller som den ska.
5.1 i Tv4HD fungerar bara som det ska när de kör filmer som sänds i 5.1. Alla egna produktioner, nyheter mm sänds på felaktigt sätt där receivern känner igen det som 5.1, men egentligen är det bara 2.0 som man skickar till alla högtalare. Därför kan man inte välja t ex prologic II och koda ut själv.

okej, men att det skickas ut "stereo-ljud i alla högtalare" som du beskriver när det inte är 5.1 egentligen är väl ok så länge de program som "borde" vara 5.1 funkar - d.v.s filmer, serier etc. Nyheterna är jag inte så noga med att det är 5.1 om man säger så :) Däremot är det irriterande med Nyheter där läppsynket är off

Postad 05 januari 2012 - 15:14

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Jag har aldrig någon åsikt om vad kunder ska se eller inte se, det får de avgöra själva,
Men de kan ju beställa en VU+ någon annanstans så installerar jag rubbet.

Men det finns ju flera kristna kanaler man får in med denna box, flera norska om jag inte minns fel. Och är det dålig mottagning, typ när det regnar eller snöar mycket, så nog tusan kan man se de där kanalerna utan problem ändå.

Postad 05 januari 2012 - 19:08

Unregisterede7b3547b
  • Unregisterede7b3547b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Provade 3d idag fick ställa om tv manuellt plus att fjärren inte fungerade cd söker svar om en vecka

Postad 06 januari 2012 - 10:56

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

okej, men att det skickas ut "stereo-ljud i alla högtalare" som du beskriver när det inte är 5.1 egentligen är väl ok så länge de program som "borde" vara 5.1 funkar - d.v.s filmer, serier etc. Nyheterna är jag inte så noga med att det är 5.1 om man säger så :) Däremot är det irriterande med Nyheter där läppsynket är off

Tror det hänger ihop:
Det är ju centerhögtalaren & bildskärmen som är synkade ihop i ett system - när då TV4 väljer att skicka en identisk signal till alla 3 högtalarna i front blir det fel...kanske är det t o m 3 X mono-signal de sänder!!

Postad 06 januari 2012 - 18:20

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Provade 3d idag fick ställa om tv manuellt plus att fjärren inte fungerade cd söker svar om en vecka

Hej, att tv:n inte ställer om till 3D-läge är väl inget att klandra boxen för. Man sänder ut 3D som två bildhalvor, bandbredden ska visst inte räcka till annat har jag läst, du behöver starta 3D läge manuellt och välja att bilden sänds sida vid sida (kallas väl lite olika beroende på tv-modell)...
Menar du att din box fjärr la av när du valde 3D-kanalen?

Postad 06 januari 2012 - 22:08

Unregisterede7b3547b
  • Unregisterede7b3547b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja visst fjärren funkar inte men det går att byta kanal ljud mm på boxern

Postad 09 januari 2012 - 19:37

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har kört med HDMI splitter till denna box och har det funkat klanderfritt med tanke på de HDCP "problem" som har funnits? Har nämligen behov av minst 2st HDMI utgångar till olika TV-apparater samt ganska långa kablar, kör bl a på en 20 m idag (det saknas ju komponent utgång på denna box vilket faktiskt finns på min Sagem box).

Postad 09 januari 2012 - 19:42

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Funkar kanon! Har 10m kabel till projektorn (körde också komponent tidigare men detta är mycket bättre)

Tror det är en sådan:
http://www.kjell.com...splitter-p68793

Postad 09 januari 2012 - 19:49

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar rhoddas, var precis denna HDMI split jag hade tänkt mig.
Återstår bara att bestämma sig för om jag ska "skrota" Sagem boxen och gå över till denna ADB box.

Postad 09 januari 2012 - 19:52

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar rhoddas, var precis denna HDMI split jag hade tänkt mig.
Återstår bara att bestämma sig för om jag ska "skrota" Sagem boxen och gå över till denna ADB box.

Jag kan nämna att jag skrotade min Sagem och köpte två ADB boxar. Har inte ångrat mig!!

Postad 09 januari 2012 - 20:13

jonsvn
  • jonsvn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag beställde den här på tradera för 249:- funkar kanon kan köra tv och projektor samtidigt. Du kommer inte att ångra bytet av box. http://www.tradera.c...02384_146422956

Postad 10 januari 2012 - 15:23

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Jag köpte min på Ebay, tog två veckor så hade jag den, det blev 128 sek inkl frakt.
http://www.ebay.co.u...=item3cc0b248a2

Postad 10 januari 2012 - 17:34

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja tipsa om en 4x2-matris istället. Då kan du ha PC, PS3 (eller den gamla boxen så länge du har sparade program där) mm på de andra tre ingångarna. Utgångarna kan styras individuellt.
Hos Kjell finns denna: http://www.kjell.com...ry=HDMI-växlare

Redigerat av solhaga, 10 januari 2012 - 17:40.

Postad 10 januari 2012 - 20:01

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Beställde ADB boxen via en förlängning. Betalar 2999:- (uppdelat räntefritt i 3 mån.) och fick familjepaketet gratis i ett halvår (229:- x 6 = 1374) Hoppas det är i paritet vad andra har fått pröjsa, så man inte är lurad (igen) :)

Postad 10 januari 2012 - 20:07

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja tipsa om en 4x2-matris istället. Då kan du ha PC, PS3 (eller den gamla boxen så länge du har sparade program där) mm på de andra tre ingångarna. Utgångarna kan styras individuellt.
Hos Kjell finns denna: http://www.kjell.com...MI-v%C3%A4xlare

Det är bara komplettera med denna:
http://www.ebay.co.u...=item3cc0b2351e
kostar bara typ 90:- inkl frakt, och så sätter du splittern efter det, det blir ca 220:-, och det fungerar fin-fint för mig. Koderna som styr switchen kopierar man över till sin multifjärr, så styr man den enkelt.
(Ja man kan inte få olika signal på utgångarna ska jag väl tillägga, som det går med den från Kjell, men då kan man välja typ:
http://www.ebay.co.u...=item3cc014b7b5
det blir ändå nästan halva priset)

Redigerat av Nicce70, 10 januari 2012 - 20:17.

Postad 10 januari 2012 - 23:12

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som har senaste status eller updates på när parallella inspelningar-mjukvaran kommer? Var det inte sagt "årskiftet", för då är det ju nu :D

Har CanalDigital gått under jorden igen, eller kan vi förvänta oss en uppdatering av planen för att få boxen fungerande enligt spec?

/S7

Postad 11 januari 2012 - 08:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som har senaste status eller updates på när parallella inspelningar-mjukvaran kommer? Var det inte sagt "årskiftet", för då är det ju nu :D

Har CanalDigital gått under jorden igen, eller kan vi förvänta oss en uppdatering av planen för att få boxen fungerande enligt spec?

/S7

Hej sandby7,

Dual recording med parallella inspelningar har vi sagt skall komma första kvartalet (Q1) 2012 och det beskedet gäller fortfarande, du kanske hört "efter årsskiftet" men första kvartalet är en bättre tidsangivelse. Mera exakt datum har vi ej för närvarande.

Vänligen
Mikael

Postad 11 januari 2012 - 14:28

redcoon
  • redcoon
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Beställde ADB boxen via en förlängning. Betalar 2999:- (uppdelat räntefritt i 3 mån.) och fick familjepaketet gratis i ett halvår (229:- x 6 = 1374) Hoppas det är i paritet vad andra har fått pröjsa, så man inte är lurad (igen) :)

Ja och nej. Betalade också 2999kr och fick 6 månader fritt. Skillanden är att mitt huvudabonnemang kostar 489kr i månaden, dvs jag fick 489 x 6 = 2934 kr.

Jag fick mer rabatt men betalar också mer på huvudabonnemanget.

Redigerat av redcoon, 11 januari 2012 - 14:39.

Postad 11 januari 2012 - 15:40

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Hej sandby7,

Dual recording med parallella inspelningar har vi sagt skall komma första kvartalet (Q1) 2012 och det beskedet gäller fortfarande, du kanske hört "efter årsskiftet" men första kvartalet är en bättre tidsangivelse. Mera exakt datum har vi ej för närvarande.

Vänligen
Mikael

Vilket kvartal kommer ni släppa den utlovade uppdateringen till Sagem HD PVR 101-ST?

Vet att detta inte är rätt tråd men i den andra tråden svarar ni ju inte längre.

Redigerat av Kurvis, 11 januari 2012 - 15:42.

Postad 12 januari 2012 - 08:47

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Någon som vet om det planeras att plantera playkanaler i denna box? Känns ju som ett rätt naturligt steg då många andra konkurrenter har lanserat detta? Är det tekniskt möjligt att göra det i boxen?

Postad 12 januari 2012 - 08:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Vilket kvartal kommer ni släppa den utlovade uppdateringen till Sagem HD PVR 101-ST?

Vet att detta inte är rätt tråd men i den andra tråden svarar ni ju inte längre.

Hej Kurivs!

Som du säker hört oss säga förut gällande frågan du ställer, så har vi inget exakt datum planerat. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra våra hd-boxar och givetvis supporteras alla våra boxar. När en mjukvara eller uppdatering är färdigutvecklad och testad, går vi ut med mer information om vad som ska förbättras och vilket datum den släpps.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 12 januari 2012 - 10:42

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Aj, aj, aj...nu börjar det bestämt låta lite snorkigt här också (bemötandet i telefon har ju inte alltid varit det bästa).

Hej Kurivs!

Som du säker hört oss säga förut gällande frågan du ställer, så har vi inget exakt datum planerat. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra våra hd-boxar och givetvis supporteras alla våra boxar. När en mjukvara eller uppdatering är färdigutvecklad och testad, går vi ut med mer information om vad som ska förbättras och vilket datum den släpps.

Med vänliga hälsningar
Jenny

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.